Tuurlijk wel, een jaartje mag wel.. onder het mom van sociaal cultureel activiteiten en het vinden/ontmoeten van lotgenoten, want strijkijzervoeten zijn best zeldzaam.. dus daar mag je dan ook wel een jaartje voor uittrekken. Dat is therapie om een depressie te voorkomen, etc bla bla blaquote:Op zondag 20 juni 2010 15:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mag niet. tenzij je in NL blijft.
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werkenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
Dat zeg ik, ik weet wel zeker van niet.. Maar ik ken geen feiten/cijfers.. niet met mijn eigen ogen gezien.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklarenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werkenkan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint
dat is zeker een bezigheid.
hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18een daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.
Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.
Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stresseen enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je
![]()
Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Ja, maar autisme is dus eigenlijk ASS .. Het Autistische Spectrum Stoornis.. en daar heb je gradaties in. Waaronder PDD-NOS.. en die is nog breder. En dan denk je dat PDD-NOS niets voorsteld, althans dat denk ik een beetje uit je post.. dat het geen "autisme" is omdat je niet op rainman lijkt ofzo? Maar dat gaat zo breed en diep dat een normaal mens wel bijzonder geinteresseerd moet zijn om zich dáárover te gaan orienteren.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maarquote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.
Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren. En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.
![]()
Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student
En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?quote:Op zondag 20 juni 2010 16:40 schreef walk-man het volgende:
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Je moet het echt per geval bekijken. Vaak komt er meer bij kijken dan je denkt.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar
In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.
Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.
Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.
Ja. Ik zie het zo zwart wit.
maar wat denk je nou dat er gebeurd als je webwinkel werkt?dan moet je de KVK en de belastingdienst regelen. Contacten onderhouden met leveranciers, pakketen maken, versturen , fracturen en de boekhouding doen .quote:Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef missyB het volgende:
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |