abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83058697
Oke even opnieuw dan.
Ik respecteer je mening over anti uitkering.
Als ik mijn geval neem om jou uit te leggen waarom en wat ik een wajonguitkering ontvang dan moet ik hier op internet teveel prive info over mijzelf prijsgeven.
Dat vind ik niet nodig, hoop dat je dat ook begrijpt.
Ik denk ook dat als je werken kan je werken moet.
Een betaalde baan zit er in mijn geval niet in.
Maar er zijn gelukkig dingen die ik wel kan maar die niet in een passende betaalde baan zijn te gieten.
Of bv dingen waar je weer niet voor in aanmerking komt bv sociale werkplaats
Hoop dat je het nog volgt.
Gelukkig maak ik mij nog wel enigzins nuttig in deze maatschappij en probeer met hulp van man en vrienden een webwinkel te starten al is het alleen maar om het gevoel te hebben ook nog iets mee te draaien in deze maatschappij.
ik zou je alleen willen vragen er eens niet zo zwart wit over te denken want zo is het domweg niet
pi_83058836
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mag niet. tenzij je in NL blijft.
Tuurlijk wel, een jaartje mag wel.. onder het mom van sociaal cultureel activiteiten en het vinden/ontmoeten van lotgenoten, want strijkijzervoeten zijn best zeldzaam.. dus daar mag je dan ook wel een jaartje voor uittrekken. Dat is therapie om een depressie te voorkomen, etc bla bla bla (GARPJE)

Nee, serieus.. ik ben eens dat het ook té gek kan met de WAjong en dat er, nog steeds, een hoop niet klopt. Maar dat weten ze zelf ook en daar zijn ze ook wel mee bezig. Waar de mensen écht over moeten zeiken, en waar ze eigenlijk ook over zeiken, is de bijstand.
Al zie ik hier ook steeds meer verhalen over tieners die meteen de WAjong in komen en ADHD verhalen.
Nu heb ik daar ook vraagtekens bij, niet dat ik het niet geloof, er moet meer zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat je daadwerkelijk met slechts een ADHD diagnose al een WAjong kan krijgen. Dan moeten er haast wel comorbide stoornissen zijn, waarbij ADHD waarschijnlijk ZELF de óf een comorbide stoornis is. Ik heb er zelf geen ervaringen of feitelijke voorbeelden/cijfers van. Wel heb ik zelf ook ADHD, maar dat is dus een comorbide stoornis, 1 van de.., en ik denk écht niet dat ik met alleen ADHD een WAjong zou kunnen krijgen. Ik weet wel zeker van niet, en al helemaal geen 80-100% arbeidsongeschikt. Niet met enkel ADHD... en als dat écht zo is.. dan klopt daar idd geen zak van.

Ik ga niet zeggen dat je met enkel ADHD keihard fulltime kan werken, én dat jaren volhouden zonder complicaties. Daar heb ik genoeg van gezien om te zeggen dat het op den duur slopend is. MAAR!!
Er kan wel degelijk gewerkt worden.. en je bent nog vrij makkelijk bemiddelbaar/plaatsbaar. Dus...
En dat weten ze bij het UWV ook hoor, zeker sinds 1 januari 2010...

Als er voor mij mogelijkheden zijn.. dan zijn die er voor slechts een ADHD'er al helemaal..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_83058940
je krijgt met enkel ADHD ook echt geen wajong uitkering
pi_83059376
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werken kan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint dat is zeker een bezigheid.

hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18e en daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.

Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stress een enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je

Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Interessant he ?
pi_83059672
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef missyB het volgende:
Dat zeg ik, ik weet wel zeker van niet.. Maar ik ken geen feiten/cijfers.. niet met mijn eigen ogen gezien.
Maar ik kan het mij echt niet voorstellen. ADHD medicatie werkt ook prima.. voor heul veul mensen.
Bij de "ADHD'ers" waar het niet bij werkt of die blijven falen is er meer aan de hand.. of je bent een aansteller maar daar prikken ze wel keihard doorheen hoor..

En als iemand zegt; ik heb ADHD en Wajong.. verbergt hij of zij dan niet iets? Iets waar hij of zij zich voor schaamt en niet nodig acht om te vertellen want ADHD is al "zielig" genoeg? ..

Nee, het kan niet waar zijn. Er moet meer aan de hand zijn in zo'n situatie.
Ik denk dat jij ook wel goed kan meepraten, aangezien ook jij pas op veel latere leeftijd de aanvraag hebt gedaan.

En het is echt niet zo makkelijk meer hoor mensen, en voor de mensen die verhalen kennen van klasgenoten of vrienden etc.. sinds 1 januari 2010 is er al een andere regeling en een Work First mentaliteit. Dus het gaat echt al de goede kant op hoor..

Pak nu maar die mensen aan die met een te dure auto bij het UWV WERKBEDRIJF (voorheen CWI) aankomen kloppen voor een Bijstand of WW.. want de WIA of WAjong is een totaal ander wereldje en daar gaat het toch echt wel een stuk serieuzer en al. Die andere hoek van de uitkeringsector, dáár moeten jullie wezen en op kankeren! Dat gaat echt veel en veel slechter daar, en draaideur criminelen en échte tokkies.. moet je eens kijken wat dat kost.. en dan heb je het over GEMEENTE kosten, sociale dienst enzo.. niets met WIA of Wajong te maken.

nee... pak de zwakke maar Lekker makkelijk. Ga eens een dagje in zo'n UWV werkbedrijf rondhangen, doen alsof je vacatures zoekt...

Er is altijd wel wat te zeiken.. Zelfs IK loop nu te zeiken!
Maar men moet wel realistisch blijven, of verder kijken dan je neus lang is. Toch?
Het gaat overal een beetje fout hoor, maar om nu alle arbeidsongeschikten (van x tot 100%) over 1 kam te gaan scheren..
  zondag 20 juni 2010 @ 16:36:54 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_83059769
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Net jou situatie gelezen wel jammer dat je echt niet kunt werken kan miss aan de werkgevers liggen die zoveel eisen stellen (dat is ook echt deze tijd helaas) leuk dat je een webshop begint dat is zeker een bezigheid.

hangt volgens mij ook af wie je voor je neus hebt qua keuring.
Zelf heb ik ook op een speciale school gezeten tot mn 18e en daar liepen echt ADHDers rond die alleen ADHD hadden en hadden recht op een wajong.

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die 75% van het min loon.

Vaak gaan getrainde coachen van scholen mee en gaan verhalen vertellen over hun client die eigenlijk ook niet helemaal waar zijn want dat deden ze bij mij ook van oooh hij kan niet tegen stress een enkele keer miss niet maar hoe die mensen dat vertellen over je

Wajong staat eenmaal onder vuur bij jongeren zou opzich best goed zijn als ze die grens opschroeven naar 23 jaar dat je dan pas kunt aanvragen (zodat je eerst naar school gaat of zelf probeert te werken).
Op 18e al geld krijgen is gewoon te jong je hebt nauwlijks kosten en het rolt naar binnen nee dàs niet realistisch.
Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren . En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.

Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student
  zondag 20 juni 2010 @ 16:39:19 #157
258802 Yreal
henk..!
pi_83059895
oh en inderdaad. de nieuwe regels vanaf 1 januarie dit jaar zijn een stap de goede kant op. De shift is gemaakt van uitkeringstrekken naar werk zoeken.

Nu alle lamzakken van daarvoor er nog uittrappen en dan kan de wajong omhoog voor de mensen die verlamd zijn en alleen maar in een rolstoel kunnen zitten
pi_83059903
Wajong opschroeven naar bv 23 jaar vind ik wel een goede.
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Ik ben ook voor eerst proberen en kijken hoe het gaat.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Dat de bijzondere ziektenkostenaftrek er nagenoeg af is.
Je krijgt nu eenmaal per jaar 350 euro in spetember omdat gat op te vangen.
medicatie en therapie wat niet meer vergoed word.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.

Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
  zondag 20 juni 2010 @ 16:40:40 #159
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_83059984
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
pi_83060080
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Zwolsboy het volgende:

Met autisme trouwens ook PDD-NOS is voldoende om 80-100% afgekeurd te worden en je krijgt dus die
Ja, maar autisme is dus eigenlijk ASS .. Het Autistische Spectrum Stoornis.. en daar heb je gradaties in. Waaronder PDD-NOS.. en die is nog breder. En dan denk je dat PDD-NOS niets voorsteld, althans dat denk ik een beetje uit je post.. dat het geen "autisme" is omdat je niet op rainman lijkt ofzo? Maar dat gaat zo breed en diep dat een normaal mens wel bijzonder geinteresseerd moet zijn om zich dáárover te gaan orienteren.

Ik heb dus PDD-NOS, naast ADHD gecombineerde type, BPS, Dysthymische stoornis en de rest van de daarbij komende narigheid. Hoef ik mij ook niet over te verantwoorden overigens, ik ben officieel chronisch psychisch gestoord en verminderd toerekeningsvatbaar. Krijg ik hulp voor. Kan ook werken, wil ook werken, ben moeilijk plaatsbaar maar ik krijg er hulp voor en er is zelfs goede hoop. Top!
En wat ik eigenlijk wou zeggen over PDD-NOS is dat ik dat heb omdat ik nét geen Asperger heb, en ik heb weer nét geen Asperger omdat ik ook enkele dingen van Klassiek Autisme heb. En daardoor noemen ze het PDD-NOS, dat is gewoon de restgroep, omdat er anders teveel subcatagorieen zouden ontstaan, geen mens is immers hetzelfde.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:45:06 #161
258802 Yreal
henk..!
pi_83060193
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:
Het moet idd niet zo zijn dat je vanaf je 17e denkt nou ik heb zus en zo en vraag wajong aan en klaar.
Je moet alleen niet vergeten dat de normen om een wajong uitkering te krijgen en te houden al jaar na jaar worden aangescherpt net als de wia.
Toekenning en behouden van PGB is ook weer aangescherpt waardoor er weer middelen wegvallen om zelfstandig te blijven wonen en voorzien zijn van de juiste adequate zorg.
Wajongers zijn en blijven wel een kwetsbare groep waar financieel veel slagen zijn toegebracht de laatste tijd.En binnen die groep heb je altijd een percentage misbruikers.
mi heb je die bij de sociale dienst veel meer maar das weer een totaal andere discussie.

Of mijn webwinkel ooit van de grond komt geen idee.
Ik maak zeer gestaag vorderingen met de bouw hahahahah.
Maar alleen het bezig zijn daarmee geeft mij al een gevoel dat ik weer wat meetel.
uwv stimuleert mij daarin dan weer wel.
Lees(klooit u maar lekker aan mevrouw als u er goed gevoel van krijgt, mocht het tot inkomsten gaan behoren horen wij dat wel)
Verdere integratie word ik niet mee geholpen, ik ben immers een hopeloos 80-100% geval ook op basis van de nieuwste herkeuringen.
Tja en dan mag je dus niet ook zoiets.
Dus het is nogmaals niet allemaal zo zwart wit
Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar

In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.

Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.

Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.

Ja. Ik zie het zo zwart wit.
pi_83060202
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies. Een uitkering terwijl je thuis woont is TE zot. ADHD en PDD-nos zijn onzinnige reden om mensen 100% ongeschikt te verklaren . En niet kunnen werken, maar wel kunnen studeren EN je uitkering houden.

Ik wil ook 1000 euro als thuiswonend student

1000 euro wajong 407 euro studiebeurs + extra beurs omdat je vaders inkomen niet telt mag je wajong opgeven 63 euro zorgtoeslag 138 euro gemeente toeslag ( is niet in elke gemeente ).

Tel alles bij elkaar op (de studerende wajonger) vaak gaan ze van school tot school maar toch al die centen

Kijk maar eens bij AWBZ instellingen voor autisten wat voor mooi spul die mensen hebben computers tvs radios enzo miss nog een reden maximaal 3500 euro spaargeld alls erboven inleveren net als bij de bijstand awbz instellingen worden trouwens vergoed door de overheid je hebt een eigen bijdrage van zon 180 bruto lekker goedkoop wonen zit eten stroom huur enzo allemaal bij elkaar in
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 16:46:41 #163
258802 Yreal
henk..!
pi_83060284
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:40 schreef walk-man het volgende:
O mijn god.
Wist niet dat mijn reactie zo'n discussie zou uitlokken.
Schets van persoon met ADHD:
is 20 jaar , heeft vmbo-b gedaan , toen roc vmbo-t , het lukt 'm niet omdat hij zich geen regelmaat kan aanhouden. gaat heel vaak uit , heeft geen werk. hij krijgt medicatie maar dat het helpt niet veel.
woont nu op zichzelf , gaat volgens mij nog steeds naar roc ,klooit wat aan en krijgt wajong.
persoon heeft ook een intelligentietest gedaan waaruit bleek dat hij havo denkniveau had.
En beweer je nou dat deze gozer terecht of onterecht wajong krijgt?
pi_83060524
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef missyB het volgende:

Ik wens je veel succes met je webshop.

Zelf ben ik 80-100% afgekeurd maar de keuringsarts acht mij wel in staat om 20 uur per week te werken, of iig te proberen, max 4 uur per dag. Zelf wil ik liever uiteindelijk naar een 32 urige werkweek en dan woensdag rustdag.. gewoon 4 dagen in de week full time. Maar ik ga wel mee in de gedachte om eerst eens iets serieus op te gaan bouwen. Mijn IRO is ook vorige week goedgekeurd, en mijn CV ligt al bij een werkgever die specifiek vraagt om een mafkees als ik

Er is heel veel mogelijk om aan werk te komen. Mij lukt het niet meer langs de reguliere weg.
pi_83060607
zwols boy, of het voor de studerende wajonger zo is weet ik echt niet.
Als deze bedragen kloppen vind ik dat idd een zeer slechte zaak.
Want zo is de motivatie om te werken er dus ook totaal niet.
Ik heb gewoon 902 euro meen ik of 911 en verder niet, hoeft ook niet.
Ik meen wel als ik alleen met kinderen zou zijn ik een kopje erop kan krijgen ofzoiets tot bijstandsnivo.
das geen vetpot maar je gaat er niet dood van in elk geval.
Om ruim 1400 als student te hebben zonder kinderen etc vind ik echt teveel en onnodig.

Y real dat jij zo zwart wit denkt moet je zelf weten, wel jammer
  zondag 20 juni 2010 @ 16:55:45 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_83060776
MissyB. Kom op, eerlijk antwoorden.

Kan je wel of niet in een Callcenter / Helpdesk of iets dergelijks werken?
pi_83060924
het ligt er ook aan dat niet 1 iemand hetzelfde is en dat men ook per persoon bekijkt wat de mogelijkheden zijn.
Dus in ene geval zegt men wellicht oke 80-100% maar probeer bv die 4 uur en we kijken en is het bij een ander bekeken zaak van nee dat word hem niet want er zijn geen mogelijkheden.
Of weer een ander die door therapie, ik noem maar even wat zijn handicap, stoornis whatever zo handelbaar heeft weten te krijgen dat ie vanuit wajong door kan stromen naar fulltime baan.
Wajong is niet iets waar je gewoon je leven lang in hoeft te zittenals je er eenmaal inzit.
dat zal zoals nu steeds maar weer getoetst moeten worden.
pi_83060950
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
pi_83061085
wat ik wel kan doe ik alleen is dat dus niet in een betaalde baan omdat die er niet zijn met de vangnetten die ik nodig heb.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:06:24 #170
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_83061222
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Excuus als ik nu tegen hele zere schenen schop ,maar

In mijn ogen kunnen de mensen die mentaal verrot zijn, Ik noem de zware autisten en verstandelijk gehandicapte, prima aan de lopende band staan en simpel productiewerk uitvoeren.

Mensen die lichamelijke klachten hebben, ik noem 2 benen missen, een slechte rug, reuma, Kunnen gewoon achter de telefoon gaan zitten op een hulplijn of callcenter.

Dan kunnen de mensen die echt niks meer kunnen gewoon hun toeslagen houden. Ik noem de mensen die hun tong niet in de mond kunnen houden, verlamd zijn of mentaal zo doorgedraaid dat ze alleen maar in een dwangbuis kunnen zitten 24/7.

Ja. Ik zie het zo zwart wit.
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Je moet het echt per geval bekijken. Vaak komt er meer bij kijken dan je denkt.
pi_83061379
Ik zal eens mijn verhaal vertellen
Ik werk 32 uur in de week 6,5 uur per dag ong (praktijk 40 uur + - ivm overuren en drukte).

Ik krijg dus 32 uur uitbetaald en ben toch 35% afgekeurd volgens het uwv hoewel ik wel 40 uur kan werken maar toch zien ze dat als ik fulltime ga werken blijf ik alsnog 35% afgekeurd waarom?

Ik krijg geen wajong mijn baas betaald me gewoon hij zal wel een vergoeding van het UWV krijgen ofzo maar wat ik raar vind ik krijg niet volledig uitbetaald voor 40 uur omdat het UWV mij wel afgekeurd ziet ik werk net zo hard als de rest en piep ook niet over die overuren ik begin om 4 uur snachts

Ik ken een wajonger die is 50% afgekeurd werkt 18 uur PW en krijgt tot het volledige min loon aangevult das scheef maar 18 uur werken en de rest van de tijd zit die gewoon leuke dingen te doen internetten karten enzo (hobbys) terwijl hij wel volledig fulltime uitbetaalt krijgt en hij lacht mij uit

Das toch vreemd? 50% afgekeurd betekent volgens mij 50% werken die andere 50% ziek op bed liggen.
Interessant he ?
  zondag 20 juni 2010 @ 17:13:33 #172
258802 Yreal
henk..!
pi_83061552
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:59 schreef missyB het volgende:
nee dat kan ik dus niet y real en dan geef ik je echt eerlijk antwoord.
maar wat denk je nou dat er gebeurd als je webwinkel werkt?dan moet je de KVK en de belastingdienst regelen. Contacten onderhouden met leveranciers, pakketen maken, versturen , fracturen en de boekhouding doen .

Dat schijn je te kunnen. Kan je ook werken
  zondag 20 juni 2010 @ 17:17:38 #173
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83061745
In de nieuwe Wajong is de uitkering voor studerende Wajongers verlaagd naar 25% van het wettelijk minimumloon.

Met autisme (ASS) is het gewoon mogelijk om te werken. De Wajong biedt de nodige voorzieningen zoals toeleiding naar arbeid, jobcoaching en eventueel loondispensatie. Er zijn er bij die zeggen: collega’s om me heen is te veel prikkels of dat ze meerdere dagen moeten bijkomen van 4 uur werken. Sja, voor een deel zit het ook tussen de oren hoor. In een aangepaste functie voor 15 uur in de week werken (3 dagen van 5 uur) moet toch wel mogelijk zijn... lijkt mij tenminste. Vooruit.. 12 uur, precies drie halve dagen.

Ik kan er over meepraten, aangezien ik zelf in ‘het spectrum’ zit. En nee, werken is niet altijd even gemakkelijk, ik doe namelijk mijn uiterste best om op mijn werk ook nog sociaal redelijk mee te komen. Wel zo handig als voorbereiding op een eventuele relatie.

Autisme + ADHD, oke... die combinatie lijkt me wel heel zwaar in een wereld die daar over het algemeen vijandig tegenover staat. Dit is een groep die heel moeilijk is te bemiddelen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_83061810
zoals je hebt kunnen lezen staat er met behulp van vrienden en man dus wie zegt dat ik dat allemaal zelf kan?
Je doet aannames en maakt je eigen verhaal.
Nogmaals ik laat me hier verder niet verleiden tot uitspraken over hetgaan waarvoor ik een wajong ontvang.
Ik probeer naar mijn eigen kunnen te maken wat er van te maken valt.
pi_83061847
en werken met fracturen kan ik al helemaaaaaal niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')