Dat betekend dat ze heus niet verhongeren en derhalve er in sommige gevallen geen moeite mee hebben om op dat niveau te leven.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:35 schreef missyB het volgende:
dat mag toch ook?
bijstandsnivo is toch de norm wat je moet hebben om rond te komen?
waarom zou een wajonger daar dan geen recht op hebben?
of snap ik nu iets helemaal verkeerd?
quote:Op zondag 20 juni 2010 14:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat betekend dat ze heus niet verhongeren en derhalve er in sommige gevallen geen moeite mee hebben om op dat niveau te leven.
Oh dat je bedoeld van.. dat als ik ga werken dat er dan niet op vooruit ga en dat het daarom onzin is om te gaan werken? Bedoel je dat? En dat daarom sommige mensen niet gaan werken?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat betekend dat ze heus niet verhongeren en derhalve er in sommige gevallen geen moeite mee hebben om op dat niveau te leven.
En daarom de reclame leusquote:Op zondag 20 juni 2010 14:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oh dat je bedoeld van.. dat als ik ga werken dat er dan niet op vooruit ga en dat het daarom onzin is om te gaan werken? Bedoel je dat? En dat daarom sommige mensen niet gaan werken?
Als je dat bedoeld, ik denk dat die mensen daar vanzelf wel op terugkomen. Want het is misschien eventjes leuk hoor, zo'n "vakantie" .. maar gewoon normaal meeleven met de rest van de mensen en niet afgezeken worden en leuk meedoen met alles en iedereen, dat is echt veel leuker!![]()
Het zullen ook veelal die jonkies zijn die niets doen.. Maar als ze ouder worden dan willen ze denk ik wel een beter leventje hoor...
Ik heb strijkijzervoeten - wil ook wel een uitkering en tegelijkertijd een jaartje reizenquote:Op zondag 20 juni 2010 14:46 schreef walk-man het volgende:
Ik ken iemand die adhd heeft en een wajong uitkering heeft
jij huismoederquote:Op zondag 20 juni 2010 14:46 schreef missyB het volgende:
ben 37 heb wajong vanaf mn 30e ongeveer, ook eerst jaren aangemodderd en juist vanwege alle commentaar de laatste tijd zeg ik geen eens in mijn omgeving dat ik een wajong heb.
Ik ben gewoon huismoeder maar goed dat ligt de laatste tijd ook onder vuur.
Nu maar zeggen dat een sabbatical heb van een jaar of 30?
Mag niet. tenzij je in NL blijft.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb strijkijzervoeten - wil ook wel een uitkering en tegelijkertijd een jaartje reizen
Waarom zeg je dan niet die uitkering op?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:12 schreef missyB het volgende:
Met het verschilletje dat ik niet heb gekozen om een wajong uitkering te ontvangen of huismoeder te zijn fulltime.
Ik had toch bijzonder graag ook een beetje carierre gemaakt eerlijk gezegd.
En een uitdagende baan, leuke collegaas, en noem het allemaal maar op.
Dat zit er dus niet in.
Na 2 jaar heb ik een wajonguitkering toegekend gekregen maar door hoe men daar de laatste tijd op reageert zeg ik huisvrouw te zijn en laat ik mijn inkomen achterwege.
Wel weer met probleem dat men denkt dat mijn man een hoog salaris heeft hahahaha.
Denk dat zo is als met alle andere uitkeringen, je hebt er goeie en slechte tussen zitten.
Je hebt de keuze niet als in: zonder je uitkering kunnen jullie niet rondkomen? Of hoe moet ik dat opvatten?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef missyB het volgende:
Omdat ik die keuze niet heb.
Dus waarom zou ik die uitkering op moeten zeggen?
Een vrouw die thuis blijft om voor huishouden en kinderen te zorgen kiest daar zelf voor.
Als ik een keuze had gehad had ik gewerkt.
Dus jij denkt dat je nergens kunt werkenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:33 schreef missyB het volgende:
Omdat ik die keuze niet heb.
Dus waarom zou ik die uitkering op moeten zeggen?
Een vrouw die thuis blijft om voor huishouden en kinderen te zorgen kiest daar zelf voor.
Als ik een keuze had gehad had ik gewerkt.
Ok, maar wat ik me dan afvraag: zouden jullie kunnen rondkomen zonder jouw uitkering?quote:Op zondag 20 juni 2010 15:35 schreef missyB het volgende:
nee ik doel er op dat ik medisch gezien geen keuze heb van wel of niet werken.
Gast, ze zegt toch dat ze om medische redenen niet kan werken. Dat zal dan heus wel een goede reden zijn, Wajong krijg je niet zo maar. Je zit haar nogal aan te vallen terwijl je niet eens weet wat ze heeft, misschien heeft ze wel een ernstige ziekte, weet jij veel.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:37 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat je nergens kunt werken![]()
Dus dan denk je maar van dan maar huisvrouw ik krijg toch volledige subsidies en toeslagen en die uitkering ja dat is wel goed voor mij lekker mijn kinderen verwennen enzo.
Als je weet dat je nooit aan de bak komt is die uitkering ook niet nodig als je man al een inkomen heeft en hoef je gewoon niet te schamen voor die uitkering je zegt het zelf mensen denken nu dat je man veel inkomen heeft omdat je vanalles koopt 2e auto voor de deur een luxe keuken enzo![]()
Juist mensen zoals jij kosten extreem veel geld jij kan dan beter een simpel baantje nemen voor 30 uur in de week voor het zelfde geld dan ben je nog nuttig in de economieecht sneu voor mensen die echt niet KUNNEN werken omdat ze een been kwijt zijn een IQ van 50 hebben en die krijgen net zoveel als jij
Kijk maar naar opvangcentrums voor mensen met zware beperkingen en dat is eerlijk? zij maken veel meer kosten dan jijen kunnen ook echt niet werken en sommige zitten zelfs aan zon kunstmatige zuurstoftank van mij mogen juist die mensen meer geld en mensen die wel kunnen werken juist minder.
ja miss wel maar dan kan je ook niet op fok fokken want dan kan je nog wel dingen als je goed kunt typen kan je op kantoor / telefoonist kijken.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:43 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Gast, ze zegt toch dat ze om medische redenen niet kan werken. Dat zal dan heus wel een goede reden zijn, Wajong krijg je niet zo maar. Je zit haar nogal aan te vallen terwijl je niet eens weet wat ze heeft, misschien heeft ze wel een ernstige ziekte, weet jij veel.
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:54 schreef missyB het volgende:
En daarom hebben ze bij het uwv keuringsartsen die je keuren en herkeuren en herkeuren en al dan niet tot een besluit komen of er voor jou kansen op de arbeidsmarkt zijn ja of nee.
Gelukkig hoeft een fokker mij niet te keuren.
Dat ik kan internetten zegt verder niets over mijn arbeidsmogelijkheden. Wat de kinderen betreft wie weet heb ik daar wel 24 uur per dag hulp bij, weet jij veel?
Ben nl niet van plan daar ook maar verder over uit te weiden.
Omdat ik mij tov iemand met zeer weinige kennis van zaken niet hoef te verantwoorden.
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:59 schreef missyB het volgende:
lezen is duidelijk ook niet je sterkste kant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |