abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79524304
quote:
Meeste Turken vinden Nederland vol
(Van een onzer verslaggevers). woensdag 24 maart 2010 | 10:00

Tekstgrootte

DEN HAAG (GPD) – Veel meer Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf. Ze zijn ook veel meer op zichzelf dan andere bevolkingsgroepen. Huwelijken en vriendschappen vinden voornamelijk plaats in het eigen Turkse netwerk. Omgang met andere groepen van de samenleving is er nauwelijks.

Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in opdracht van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie.

Het percentage Turken dat vindt dat de grens van het aantal migranten is bereikt is 58 procent, tegen 44 procent van de Nederlanders. Van de Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders vindt ongeveer 33 procent dat er te veel buitenlanders zijn.
Lees verder http://www.destentor.nl/a(...)en-Nederland-vol.ece

Opvallend de conclusie dat Turken hun sociale netwerk vooral binnen de eigen bevolkingsgroep hebben, omdat veel Turken, zeker in vergelijking met veel andere bevolkingsgroepen, vaak nog vrij westers ingesteld zijn.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:21:22 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_79524424
Het zijn de nieuwe chinezen
pi_79524441
Omgang met andere groepen is er nauwelijks lijkt me eigenlijk heel sterk. Verder weinig verassend onderzoek.
pi_79524477
Het is overigens wachten op het inkoppertje'
  PR/Manusje van alles woensdag 24 maart 2010 @ 11:22:55 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79524494
No shit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:24:10 #6
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_79524534
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:22 schreef IHVK het volgende:
Het is overigens wachten op het inkoppertje'
die van dat ze maar terug moeten gaan?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_79524580
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:24 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Jup. Gezien het om
migranten gaat die vinden dat er teveel migranten zijn.
pi_79524631
Gevalletje pot verwijt de ketel ?
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
pi_79524638
quote:
Meeste Turken vinden Nederland vol
(Van een onzer verslaggevers). woensdag 24 maart 2010 | 10:00

Tekstgrootte

DEN HAAG (GPD) – Veel meer Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf. Ze zijn ook veel meer op zichzelf dan andere bevolkingsgroepen. Huwelijken en vriendschappen vinden voornamelijk plaats in het eigen Turkse netwerk. Omgang met andere groepen van de samenleving is er nauwelijks.

Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in opdracht van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie.

Het percentage Turken dat vindt dat de grens van het aantal migranten is bereikt is 58 procent, tegen 44 procent van de Nederlanders. Van de Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders vindt ongeveer 33 procent dat er te veel buitenlanders zijn.
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:26:43 #10
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_79524649
Racisme, discriminatie en demonisering!

DAT DIT KAN IN NL!
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:39:45 #11
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_79525161
Ha! En als 'wij' het zeggen, is de linkse hut te klein.

Maar die gasten hebben gewoon gelijk! Een overbevolkt land als NL moet de grenzen gewoon dicht gooien om leefbaar te blijven. Laten we eerst maar eens werk maken van alles wat hierbinnen rondloopt, voordat we weer van buiten verse onaangepasten en economisch onnuttigen halen!
We hebben hier nog veel te veel last van rel-Marokkanen, hooligans, uitleringsfraudeurs, beroepswerklozen en wat dies meer zij. Die hoeven we echt niet middels import in aantallen te laten groeien, zeker niet voordat we dat soort probleemgroepen hebben aangepakt.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:43:24 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_79525297
Ja hehe.
Grenzen dicht. Massaimmigratie zorgt alleen maar voor ellende. Als we niet uitkijken zitten we de komende deccennia weer met allerlei onaangepaste Roemenen en Bulgaren. Dan kunnen we onszelf voor de kop slaan.
pi_79525393
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef ElectricEye het volgende:

Ja apart dat ik nog niemand hier heb horen roepen dat die Turken maar rechtse PVVérs zijn. Hoe kan dat nou?
pi_79525557
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:26 schreef NotYou het volgende:
Lees: "Onder Turkse Nederlanders vindt een groter percentage mensen dat Nederland vol is dan onder autochtone kaaskoppen."
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79525693
Maar ondertussen wel keurig PvdA stemmen?
pi_79525733
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Want de PvdA wil de grenzen wagenwijd openzetten voor migranten?
pi_79525854
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef ElectricEye het volgende:
Hoewel vol=vol ietwat onsmakelijk is, vind ik dit nog wel kunnen. Mensen, ik althans, ageren niet tegen Wilders omdat hij roept dat er teveel buitenlanders zijn, maar vanwege het feit dat Wilders een bepaalde groep buitenlanders wil uitsluiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79525911
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel vol=vol ietwat onsmakelijk is, vind ik dit nog wel kunnen. Mensen, ik althans, ageren niet tegen Wilders omdat hij roept dat er teveel buitenlanders zijn, maar vanwege het feit dat Wilders een bepaalde groep buitenlanders wil uitsluiten.
Dus als hij iedereen wil uitsluiten heb je er geen probleem mee? Dat is toch nog steeds ook discriminatie, sterker nog, dat is erger dan 1 bepaalde groep uit te lichten
pi_79525945
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:18 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Lees verder http://www.destentor.nl/a(...)en-Nederland-vol.ece

Opvallend de conclusie dat Turken hun sociale netwerk vooral binnen de eigen bevolkingsgroep hebben, omdat veel Turken, zeker in vergelijking met veel andere bevolkingsgroepen, vaak nog vrij westers ingesteld zijn.
en bedankt!
pi_79526063
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus als hij iedereen wil uitsluiten heb je er geen probleem mee? Dat is toch nog steeds ook discriminatie, sterker nog, dat is erger dan 1 bepaalde groep uit te lichten
Overigens, is het zeggen dat Nederland te veel allochtonen kent, niet echt een uitsluiting van een bepaalde groep.

Ik vind bijvoorbeeld ook dat we eerst de huidige problemen moeten oplossen, voor we nog meer groepen migranten kunnen toelaten in Nederland. (buiten de échte vluchtelingen én kennismigranten om)
Dit is overigens ook het standpunt van de meeste linkse partijen in Nederland.

Nu wordt er gedaan alsof links Nederland alle problemen in de samenleving ontkent en alle mensen uit heel de wereld naar Nederland wil halen. Dat is ook niet zo.
pi_79526104
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als er goede redenen zijn om minder mensen binnen te laten, dan mag daar best over na wordne gedacht. Overigens ben ik geen voorstander van de kreet vol=vol. En uitsluiten vind ik een groot woord. Bovendien ben je dan tenminste consequent. In tegenstelling tot hetgeen dat Wilders voorstaat.
pi_79526185
Vol=vol is dan ook een interpretatie van de journalist of TS. Er staat dat ze vinden dat Nederland 'te veel' migranten kent. Ik zou die stelling niet onderschrijven, want ook dat vind ik een nare manier als je het over mensen hebt.

Echter, lijkt het mij zeker nu ook geen goed plan om nog meer grote groepen immigranten naar Nederland te laten komen, gezien er nu problemen zijn die wat aandacht vergen. (maar daar komt het ook goed mee, heb het volste vertrouwen erin )
pi_79526282
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Want de PvdA wil de grenzen wagenwijd openzetten voor migranten?
Voor het indammen van de migrantenstroom lijken ze in ieder geval niet te zijn.
pi_79526385
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Voor het indammen van de migrantenstroom lijken ze in ieder geval niet te zijn.
Poeh poeh, nou nou. En we hebben al zoveel last van de tsunami van buitenlanders.
pi_79526455
Ik citeer even iemand die reageert op de VK website:
quote:
Wat immigratie betreft is het juist Cohen geweest die de huidige zeer scherpe immigratiewetgeving gemaakt heeft. De strenge wetgeving waar Verdonk prat op ging was van Cohen.
Om maar iets te noemen.
pi_79526461
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Poeh poeh, nou nou. En we hebben al zoveel last van de tsunami van buitenlanders.
Nou dit klopt wel, voor de 'plattelandsmensen' wellicht nog niet zichtbaar daar die zich waarschijnlijk nog aan het orienteren zijn omtrent de marokanen en de turken maar in de grote stad nemen de bulgaren en roemenen het straatbeeld al goed over.
Over een jaar of tien merkt men dit op het platte land ook wel
pi_79526590
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad. Totale verloedering van de samenleving.
pi_79526605
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst.
pi_79526691
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou dit klopt wel, voor de 'plattelandsmensen' wellicht nog niet zichtbaar daar die zich waarschijnlijk nog aan het orienteren zijn omtrent de marokanen en de turken maar in de grote stad nemen de bulgaren en roemenen het straatbeeld al goed over.
Over een jaar of tien merkt men dit op het platte land ook wel
En dan? Zijn Nederlanders beter? Want de laatste keer dat ik een kroeg ruzie had was dat met een irritante autochtoon die hard liep te schreeuwen. En neen, ik woon niet in een dorp.

Nu heb ik uiteraard niets tegen mijn landgenoten. Integendeel. Maar snap dat correlatie buitenlander en probleem eerlijk gezegd niet.
pi_79526884
quote:

[..]

Zoveel immigranten hebben we de laatste jaren niet meer hoor.

Dat we nu last hebben van 2de en 3de generatie paupertjes die je beroven ligt niet aan het huidige immigratiebeleid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_79526908
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst.
Van een verrijking is geenszins sprake. Ik neig eerder naar verloedering.
pi_79529754
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan? Zijn Nederlanders beter?
Nee dat niet, ..... maar is dat de vraagstelling?
pi_79531947
Ik vind Nederland nog niet vol,maar dan moeten ze wel de grenspoorten gauw sluiten.
Importhuwelijken moeten ook een keer afgelopen zijn.
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:55:29 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79532029
Kijk, het is heel simpel. Als bij mij thuis mijn zoon de hele tijd geen ruk uitvoert en loopt te kloten dan spreek ik hem aan of geef ik hem desnoods straf. Doet de buurjongen dat, dan zet ik hem gewoon mijn huis uit.

Je hoeft niet te accepteren dat allerlei vreemdelingen dit land terroriseren omdat we onder de Nederlandse bevolking ook probleemgevallen hebben.
The End Times are wild
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:56:42 #35
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_79532121
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op 600 km2.
pi_79532129
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:55 schreef LXIV het volgende:
Kijk, het is heel simpel. Als bij mij thuis mijn zoon de hele tijd geen ruk uitvoert en loopt te kloten dan spreek ik hem aan of geef ik hem desnoods straf. Doet de buurjongen dat, dan zet ik hem gewoon mijn huis uit.

Je hoeft niet te accepteren dat allerlei vreemdelingen dit land terroriseren omdat we onder de Nederlandse bevolking ook probleemgevallen hebben.
Iemand die in je huis geboren en getogen is is niet je buurjongen.
pi_79532156
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op de helft van dat stuk land.
Lees het artikel.
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:59:18 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79532160
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:24 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Als je dacht dat hier veel buitenlanders zitten moet je in het buitenland eens kijken
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:03:04 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79532291
quote:
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op 600 km2.
Ach, Mumbai. Mijn Hindisch paradijs!
Dagen slenterde ik door je straten
en zwierf ik over jouw pleinen.
Gedurende deze reis
Kreeg ik al rap in de gaten,
Indianen hebben heul geen kleine!
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:03:49 #41
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79532324
Als je gewoon alle criminele allochtonen er uit flikkert, is het land weer een stuk minder vol.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:06:29 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_79532413
quote:
Ja, laten we dat als voorbeeld nemen!
pi_79532452
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, laten we dat als voorbeeld nemen!
Gewoon Oost-Groningen koloniseren. Helemaal volbouwen dat uitgestorven gebied.
pi_79532464
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef bascross het volgende:
Als je gewoon alle criminele allochtonen er uit flikkert, is het land weer een stuk minder vol.
Harde taal!!
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:20:38 #45
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79532955
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Harde taal!!
Absoluut. Voor jou als allochtoon misschien schokkende taal, maar wel de realiteit.

Criminele Marokkanen kan je wel uitzetten. Het gros heeft een dubbel paspoort. Je neemt het Nederlandse in na bijvoorbeeld 3 misdaden en kijk eens aan, ze zijn gereed voor een terugkeer naar Marokko. Het zal misschien een aanpassing in de wet vereisen, maar dat is gewoon te regelen.
Bedankt Hans.
pi_79533026
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:55 schreef LXIV het volgende:

Kijk, het is heel simpel. Jij lult gewoon uit je nek want die vervelende buurjongen uit jouw verhaaltje dat zijn toeristen en andersoortige passanten. Iemand die is geboren en getogen in jouw huis, beschouw je toch ook niet als je buurjochie?
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:27:09 #47
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533241
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kijk, het is heel simpel. Jij lult gewoon uit je nek want die vervelende buurjongen uit jouw verhaaltje dat zijn toeristen en andersoortige passanten. Iemand die is geboren en getogen in jouw huis, beschouw je toch ook niet als je buurjochie?
Je begrijpt het nog steeds niet he, koos? In het geval van de meeste Marokkanen: als je twee paspoorten hebt dan ben je Nederlander én Marokkaan. Als je dan dat ene paspoort inneemt, dan ben je alleen nog Nederlander of Marokkaan. Mooi he?
Bedankt Hans.
pi_79533266
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef bascross het volgende:

[..]

Absoluut. Voor jou als allochtoon misschien schokkende taal, maar wel de realiteit.
mwoah. Ook als autochtoon zou ik het hier niet mee eens zijn.
quote:
Criminele Marokkanen kan je wel uitzetten. Het gros heeft
een dubbel paspoort. Je neemt het Nederlandse in na bijvoorbeeld 3 misdaden en kijk eens aan, ze zijn gereed voor een terugkeer naar Marokko. Het zal misschien een aanpassing in de wet vereisen, maar dat is gewoon te regelen.
Alles is te regelen. Het gaat echter om de praktijk en of je het wilt.

Wil Marokko (of Turkije, Suriname etc. ) deze criminele Nederlanders hebben bijvoorbeeld.

En waarom wil je een criminele groep harder straffen dan de andere. Dat is keiharde discriminatie. Verder is justitie ook niet geheel foutvrij gebleken de afgelopen tijd, en zo'n vergaand besluit is moeilijk te herstellen. Velen zullen onterecht weggestuurd worden.

En dan heb ik het niet eens over de PVV die meteen de hele familie weg wil sturen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:30:54 #49
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533397
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef IHVK het volgende:

[quote]mwoah. Ook als autochtoon zou ik het hier niet mee eens zijn.
Dat mag, maar dan moet je de realiteit eens onder ogen zien. Mensen die de boel verzieken voegen hier niets toe en hebben we niet nodig.
quote:
Alles is te regelen. Het gaat echter om de praktijk en of je het wilt.
Wil Marokko (of Turkije, Suriname etc. ) deze criminele Nederlanders hebben bijvoorbeeld.
Ik wil dat heel graag en ik denk de meerderheid van Nederland. Ik zie namelijk niet wat er op tegen is om misdadigers uit het land te gooien. Dat is natuurlijk niet ons probleem, met een Marokkaans paspoort ben je nog steeds Marokkaan en kan je dus gewoon in Marokko wonen.
Bedankt Hans.
pi_79533495
En dan weigert Marokko ze aan de grens want ze zitten niet te wachten op criminelen. Ook nemen ze hun paspoort af. Wat dan?
pi_79533526
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef bascross het volgende:

[..]

Je begrijpt het nog steeds niet he, koos? In het geval van de meeste Marokkanen: als je twee paspoorten hebt dan ben je Nederlander én Marokkaan. Als je dan dat ene paspoort inneemt, dan ben je alleen nog Nederlander of Marokkaan. Mooi he?
Dus als die Marokkaan een beetje verstand heeft dan kiest hij, zodra hij die keus krijgt voorgelegd, voor de NL nationaliteit. Maakt verder ook niet uit, iemand die hier is geboren en getogen kun je simpelweg niet beschouwen als een buurjongen of een vreemdeling.
pi_79533552
Dat dit kan in Nederland!
pi_79533581
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef bascross het volgende:

[..]

Criminele Marokkanen kan je wel uitzetten. Het gros heeft een dubbel paspoort. Je neemt het Nederlandse in na bijvoorbeeld 3 misdaden en kijk eens aan, ze zijn gereed voor een terugkeer naar Marokko. Het zal misschien een aanpassing in de wet vereisen, maar dat is gewoon te regelen.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat zo lastig is. Als allochtonen zich (ernstig) misdragen in de Nederlandse samenleving zijn ze het staatsburgerschap niet meer waard. Aangezien ze twee nationaliteiten hebben lijkt het me een stuk eenvoudiger om er een af te nemen dan als je slechts een nationaliteit hebt zoals autochtonen.
pi_79533600
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
En dan weigert Marokko ze aan de grens want ze zitten niet te wachten op criminelen. Ook nemen ze hun paspoort af. Wat dan?
Krijg je een soort Mad Max crimineel woestijnvolk.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:36:33 #55
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533646
quote:
Kan je iemand met één paspoort zijn paspoort afnemen dan? Volgens mij niet.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:37:47 #56
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533688
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als die Marokkaan een beetje verstand heeft dan kiest hij, zodra hij die keus krijgt voorgelegd, voor de NL nationaliteit. Maakt verder ook niet uit, iemand die hier is geboren en getogen kun je simpelweg niet beschouwen als een buurjongen of een vreemdeling.
Een criminele Marokkaan heeft geen verstand. Het is trouwens ook geen vreemdeling, dat is hij pas als hij over de schreef gaat. Als hij gewoon een netjes leven leidt zoals de meeste mensen in dit land, blijft hij Nederlander én Marokkaan tot zijn dood.
Bedankt Hans.
pi_79533761
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat zo lastig is. Als allochtonen zich (ernstig) misdragen in de Nederlandse samenleving zijn ze het staatsburgerschap niet meer waard. Aangezien ze twee nationaliteiten hebben lijkt het me een stuk eenvoudiger om er een af te nemen dan als je slechts een nationaliteit hebt zoals autochtonen.
Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.

Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
pi_79533802
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:36 schreef bascross het volgende:

[..]

Kan je iemand met één paspoort zijn paspoort afnemen dan? Volgens mij niet.
Alles kan. Maar jij wil dus een soort wedstrijdje nationaliteit afpakken?
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:42:20 #59
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533884
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alles kan. Maar jij wil dus een soort wedstrijdje nationaliteit afpakken?
Nee, waar zie jij een wedstrijd dan? Als een Marokkaan hier een misdaad pleegt, dan pakt Marokko zijn paspoort niet af.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:04 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79533984
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.

Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
Het zijn niet alleen Nederlandse criminelen. Het zijn Nederlandse én Marokkaanse criminelen. Die andere vraag is nogal vreemd, een autochtoon krijgt niet dezelfde straf, omdat hij maar één paspoort heeft.

Geweldig voorbeeld.
Bedankt Hans.
pi_79534034
quote:

[..]

Het zijn net zo goed Marokkaanse staatsburgers aangezien ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat die mensen door catastrofale fouten uit het verleden in dit land wonen en een Nederlands paspoort hebben is al erg genoeg maar dat halfzachte optreden heeft dit land niets gebracht.

Waarom je niet hetzelfde met Nederlanders kan doen lijkt me evident. Nederlanders hebben maar één paspoort. Waar wil je ze heen sturen?
quote:
Dat is tamelijk gechargeerd en alsof het nu zo'n gezellige samenleving is .
pi_79534051
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Een criminele Marokkaan heeft geen verstand. Het is trouwens ook geen vreemdeling, dat is hij pas als hij over de schreef gaat. Als hij gewoon een netjes leven leidt zoals de meeste mensen in dit land, blijft hij Nederlander én Marokkaan tot zijn dood.
Iemand die over de schreef gaat is een vreemdeling? Dan krijgt het buitenland het nog aardig druk met al die uitgezette alloch- en autochtonen.
pi_79534114
Ik denk ook niet dat de groep waarover het gaat hier erg graag wil blijven. Als je ergens erg graag wil blijven gedraag je je toch wel een beetje . Alsof je bij je beste vriend iedere keer z'n interieur afbreekt.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:49:16 #64
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79534158
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iemand die over de schreef gaat is een vreemdeling? Dan krijgt het buitenland het nog aardig druk met al die uitgezette alloch- en autochtonen.
Ja, ben je echt zo dom of doe je alsof? Als je twee paspoorten hebt, waarvan één Nederlandse dan ben je geen vreemdeling. Als deze wordt ingenomen na een zwaar misdrijf, dan ben je een vreemdeling. Je hebt namelijk alleen nog een Marokkaans paspoort.
Bedankt Hans.
pi_79534429
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Ja, ben je echt zo dom of doe je alsof? Als je twee paspoorten hebt, waarvan één Nederlandse dan ben je geen vreemdeling. Als deze wordt ingenomen na een zwaar misdrijf, dan ben je een vreemdeling. Je hebt namelijk alleen nog een Marokkaans paspoort.
Ja, ik ben hier de domme Je snapt hopelijk dat dit soort regelgeving het gelijkheidsbeginsel behoorlijk in verlegenheid brengt.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:58:11 #66
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79534549
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik ben hier de domme Je snapt hopelijk dat dit soort regelgeving het gelijkheidsbeginsel behoorlijk in verlegenheid brengt.
Natuurlijk ben jij de domme, want je reageert niet op hetgeen ik geschreven heb. Je begint over iets anders. Hoezo brengt dit het gelijkheidsbeginsel in verlegenheid? Volgens mij doet twee paspoorten dat juist.
Bedankt Hans.
pi_79534709
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Natuurlijk ben jij de domme, want je reageert niet op hetgeen ik geschreven heb. Je begint over iets anders. Hoezo brengt dit het gelijkheidsbeginsel in verlegenheid? Volgens mij doet twee paspoorten dat juist.
Het gelijkheidsbeginsel bepaalt dat alle mensen hetzelfde behandeld moeten worden. Dus wanneer jij inwoners met een dubbel paspoort anders straft dan inwoners met slechts een paspoort, dan behandel jij hen niet hetzelfde.

Maar ik merk dat sommigen graag de hoop koesteren dat straatterroristen er ooit worden geflikkerd. Ik zou zeggen: vooral blijven dromen.
pi_79535595
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het zijn net zo goed Marokkaanse staatsburgers aangezien ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat die mensen door catastrofale fouten uit het verleden in dit land wonen en een Nederlands paspoort hebben is al erg genoeg maar dat halfzachte optreden heeft dit land niets gebracht.

Waarom je niet hetzelfde met Nederlanders kan doen lijkt me evident. Nederlanders hebben maar één paspoort. Waar wil je ze heen sturen?
Mwoah ik hoop dat je inziet dat dit een slecht tegenargument is.

Bij het 'terug' ( ) sturen van Marokkanen speelt toch onderhuis racisme het is te makkelijk om te zeggen 'ja dat kan niet want ze hebben maar 1 paspoort'. Het is gewoon mensen anders behandelen vanwege hun etnische afkomst. Dat is discriminatie (ja discriminatie ja).
quote:
Dat is tamelijk gechargeerd en alsof het nu zo'n gezellige samenleving is .
Gechargeerd? Wat is een zwaar delict? Je kan best stellen dat met alcohol in het verkeer een zwaar delict is, je had bijvoorbeeld een gezin aan kunnen rijden. Als het hek eenmaal van de dam is, kun je behoorlijk ver gaan. Het gaat er om of je de principiële keuze maakt: mensen wel of niet anders behandelen vanwege een bepaalde afkomst/paspoort.
Verder heb ik weinig met criminelen.. Maar goed.

Over die gezellige samenleving. Voor de Telegraaflezers niet denk ik. Verder hebben we het best goed in Nederland.
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:32:12 #69
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79535794
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gelijkheidsbeginsel bepaalt dat alle mensen hetzelfde behandeld moeten worden. Dus wanneer jij inwoners met een dubbel paspoort anders straft dan inwoners met slechts een paspoort, dan behandel jij hen niet hetzelfde.

Maar ik merk dat sommigen graag de hoop koesteren dat straatterroristen er ooit worden geflikkerd. Ik zou zeggen: vooral blijven dromen.
Jawel, want je zorgt dat allebei nog één paspoort hebben. Mooi he?

Je kunt ook alles gewoon negeren en goed praten, of niet Koos?
Bedankt Hans.
pi_79536033
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:32 schreef bascross het volgende:

[..]

Jawel, want je zorgt dat allebei nog één paspoort hebben. Mooi he?

Je kunt ook alles gewoon negeren en goed praten, of niet Koos?
Voor de Nederlandse wet hebben ze ook maar 1 paspoort. De 2e nationaliteit doet helemaal niet ter zake. Als ik een eigen land begin en iedere Nederlander gratis en ongevraagd van een paspoort voorzie dan heeft iedereen minstens 2 paspoorten. En dan ? Of kun je je daar niks bij voorstellen ?
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:39:49 #71
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79538430
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor de Nederlandse wet hebben ze ook maar 1 paspoort. De 2e nationaliteit doet helemaal niet ter zake. Als ik een eigen land begin en iedere Nederlander gratis en ongevraagd van een paspoort voorzie dan heeft iedereen minstens 2 paspoorten. En dan ? Of kun je je daar niks bij voorstellen ?
Ik kan mij daar niets bij voorstellen, waar ga jij een eigen land beginnen? Verder doet die tweede nationaliteit nu nog niet ter zake, maar dat kan wel veranderd worden.

Je krijgt alleen problemen met je dubbele paspoort als je stoute dingen doet en dat doet een normaal mens niet.
Bedankt Hans.
pi_79538458
Turkije is leeg, doe er wat mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79539010
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik kan mij daar niets bij voorstellen, waar ga jij een eigen land beginnen?
Desnoods in de buurman z'n achtertuin.

Maar goed, anders gezegd: wat zou jij ervan vinden als Marokko, gewoon om te pesten, jou ongevraagd een tweede nationaliteit geeft en jij bij het volgende contact met de politie op het vliegtuig naar Casablanca wordt gezet?
pi_79539046
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je het Nederlandse afpakt heb je er nog steeds een volgens de Nederlandse wet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79539109
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Spanjaarden die in Nederland wonen met een permanente verblijfsvergunning kunnen geen Nederlander worden zonder hun Spaanse nationaliteit op te geven en Marokkanen kunnen dat wel

Laten we het gelijk stellen
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:02:30 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_79539153
quote:

[..]

Laten we het dan zo noemen: blijvend groeiende aanwas van een sociaal-cultureel en economisch zwakke onderklasse
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:04:27 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_79539207
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Spanjaarden die in Nederland wonen met een permanente verblijfsvergunning kunnen geen Nederlander worden zonder hun Spaanse nationaliteit op te geven en Marokkanen kunnen dat wel

Dat heeft te maken met bilaterale verdragen tussen 2 landen, dat kun je dus niet centraal regelen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_79539317
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat betekent "gelijk stellen" dan? Dat Marokkanen zelfs in de derde generatie geen Nederlandse nationaliteit meer kunnen krijgen? Dat zal goed zijn voor de integratie!
pi_79539452
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat betekent "gelijk stellen" dan? Dat Marokkanen zelfs in de derde generatie geen Nederlandse nationaliteit meer kunnen krijgen? Dat zal goed zijn voor de integratie!
Dan gaan ze maar reclameren bij hun koning. Het is niet het probleem van Nederland
pi_79539471
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met bilaterale verdragen tussen 2 landen, dat kun je dus niet centraal regelen
Appels en peren
pi_79539659
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan gaan ze maar reclameren bij hun koning. Het is niet het probleem van Nederland
Niet-integrerende allochtonen zijn wel een probleem van Nederland.
pi_79539686
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet-integrerende allochtonen zijn wel een probleem van Nederland.
En dat hangt af van je nationaliteit
pi_79539708
Allochtonen zonder Nederlands paspoort kan je lekker terugsturen als ze zich niet gedragen
pi_79539750
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dat hangt af van je nationaliteit
Denk jij dat iemand zich een volwaardig lid van de Nederlandse samenleving voelt, als hij/zij geen Nederlandse nationaliteit krijgt omdat zijn/haar opa of oma in Marokko is geboren?
pi_79539878
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Denk jij dat iemand zich een volwaardig lid van de Nederlandse samenleving voelt, als hij/zij geen Nederlandse nationaliteit krijgt omdat zijn/haar opa of oma in Marokko is geboren?
Vraag het aan de meeste Spanjaarden in Nederland zou ik zeggen
pi_79539955
quote:

[..]

Jawel.
pi_79539968
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Allochtonen zonder Nederlands paspoort kan je lekker terugsturen als ze zich niet gedragen
Allochtonen zonder Nederlands paspoort.
Dat zijn er heel weinig.
pi_79539975
quote:

[..]

Appels en peren
Kiwi's en bananen.
pi_79539988
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:31 schreef IHVK het volgende:

[..]

Allochtonen zonder Nederlands paspoort.
Dat zijn er heel weinig.
Heel weinig

En hoeveel hebben er een 2e nationaleit?
pi_79540005
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jawel.
Door je onderbouwing ben ik overtuigd

\
pi_79540044
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Door je onderbouwing ben ik overtuigd

\
Ik spiegel graag gedrag van mensen.
pi_79540059
quote:

[..]

Heel weinig

Dat doet er niet toe. Nederlander is Nederlander. Punt.

Het zou van de gekke zijn om straffen te bepalen aan de hand van tweede nationaliteiten. Want of je een tweede nationaliteit hebt, daar heb je vaak zelf helemaal geen invloed op. Zoals ik al zei, als de koning van Marokko straks besluit dat jij Marokkaan bent, dan heb jij ook twee nationaliteiten. Moeten we in dat geval jou ook anders gaan straffen dan andere Nederlanders?
pi_79540203
quote:

[..]

Heel weinig
Klopt.
quote:
Geen idee.
pi_79540235
Bij benadering zijn er 250.000 veroordelingen voor misdaden in Nederland. Als het aandeel van de Marokkanen in die misdaden gelijkgesteld is aan het aandeel in de bevolking dan worden er ongeveer 5000 misdaden gepleegd door Marokkanen.

Als je die gewoon allemaal terugstuurt heb je een keer in de maand een boeing vol met Marokkaans tuig naar Rabbat.

Eens kijken hoe lang de Marokkanen in Nederland nog een dubbele nationaliteit willen hebben
pi_79540309
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Nederlander is Nederlander. Punt.

Het zou van de gekke zijn om straffen te bepalen aan de hand van tweede nationaliteiten. Want of je een tweede nationaliteit hebt, daar heb je vaak zelf helemaal geen invloed op. Zoals ik al zei, als de koning van Marokko straks besluit dat jij Marokkaan bent, dan heb jij ook twee nationaliteiten. Moeten we in dat geval jou ook anders gaan straffen dan andere Nederlanders?
Je begrijpt het wederom niet. Het gevolg van je 2e nationaliteit is is dat je uitgezet wordt na je gevangenisstraf, zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen

Je zou je ook aan de wet kunnen houden natuurlijk
pi_79540329
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik spiegel graag gedrag van mensen.
pi_79540331
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij benadering zijn er 250.000 veroordelingen voor misdaden in Nederland. Als het aandeel van de Marokkanen in die misdaden gelijkgesteld is aan het aandeel in de bevolking dan worden er ongeveer 5000 misdaden gepleegd door Marokkanen.

Als je die gewoon allemaal terugstuurt heb je een keer in de maand een boeing vol met Marokkaans tuig naar Rabbat.

Eens kijken hoe lang de Marokkanen in Nederland nog een dubbele nationaliteit willen hebben
*zucht*

Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit.
pi_79540355
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

*zucht*

Van hun Nederlandse wel.

Zwaaien naar Nederland als je een misdaad pleegt
pi_79540399
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van hun Nederlandse wel.

Marokkaan door rood licht -> Boeing 747
Nederlander door rood licht -> foei niet meer doen he mallerd!
pi_79540432
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

*zucht*

http://www.goal.com/nl/ne(...)ko-vrij-voor-amrabat
pi_79540459
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

Door rood rijden is geen misdaad
pi_79540473
quote:
Ja en?
pi_79540494
quote:

[..]

Omdat het Martokkanen zijn slimpie
pi_79540506
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja en?
Lezen
pi_79540507
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt het wederom niet. Het gevolg van je 2e nationaliteit is is dat je uitgezet wordt na je gevangenisstraf, zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen

Je zou je ook aan de wet kunnen houden natuurlijk
Goed. Prima. Doen we.

En dan sluit Verhagen een dealtje met de Marokkaanse regering, en bij de volgende keer dat jij door rood rijdt is het "Daag DiegoArmandoMaradona!"

Alhoewel, misschien zou dat best positief zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 18:46:49 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:47:12 #106
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79540530
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van hun Nederlandse wel.

dit dus.

Misdaad gepleegd? Dan doe je automatisch afstand van je Nederlandse nationaliteit, althans als je een dubbel paspoort hebt, anders natuurlijk niet.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:47:55 #107
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79540555
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.

Kap eens met die onzin.
Bedankt Hans.
pi_79540598
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.

Kap eens met die onzin.
Wat is er precies onzin aan?

Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf. Dus:

Marokkaans kind dat een snoepje jat -> Boeing 747
Nederlands kind dat een snoepje jat -> foei niet meer doen he mallerd!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 18:50:23 ]
pi_79540609
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed. Prima. Doen we.

En dan sluit Verhagen een dealtje met de Marokkaanse regering, en bij de volgende keer dat jij door rood rijdt is het "Daag DiegoArmandoMaradona!"

Alhoewel, misschien zou dat best positief zijn.
Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen land
pi_79540619
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen land
Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.

Tenminste, als je jouw ideeën uitvoert dan hè.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 18:51:06 ]
pi_79540625
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf.
Daar wordt geen aangifte van gedaan en niet vervolgd
pi_79540634
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.
Geen interesse in
pi_79540653
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen interesse in
Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 18:51:50 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:51:53 #114
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79540658
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf. Dus:

Marokkaans kind dat een snoepje jat -> Boeing 747
Nederlands kind dat een snoepje jat -> foei niet meer doen he mallerd!
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Bedankt Hans.
pi_79540670
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.
Ik ben geen Marokkaan driekwarter
pi_79540679
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lezen
Ik heb het drie keer gelezen. Wat is je punt?
pi_79540715
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Het gaat om het principe van discriminatie.
Als je eenmaal begint dan kun je daar steeds verder in gaan. Natuurlijk snapt iedere debiel dat, maar op Fok! moet je dat uitleggen.
pi_79540716
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Veroordeling voor een misdaad of eventueel na een gevangenisstraf en pas nadat iemand meerderjarig is
pi_79540732
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ben geen Marokkaan driekwarter
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.
pi_79540752
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het gaat om het principe van discriminatie.
Als je eenmaal begint dan kun je daar steeds verder in gaan. Natuurlijk snapt iedere debiel dat, maar op Fok! moet je dat uitleggen.
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
pi_79540778
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Basta
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:55:13 #122
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79540788
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
Bedankt Hans.
pi_79540828
Als ik trouw met iemand van een andere nationaliteit neem ik die nationaliteit overigens gewoon aan.
pi_79540871
quote:

[..]

Nee, niet "punt uit basta". Dat kan volgens jouw plannetje alleen als je eerst (ongevraagd) een tweede nationaliteit in de maag gesplitst hebt gekregen.

En dat is dus willekeur. Als je daaraan begint dan is het einde zoek. Dan kan de rechter net zo goed dartpijltjes gaan gooien om de straf te bepalen.
pi_79540886
quote:

[..]

Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.
pi_79540898
Dan ga je maar reclameren bij je koning of je president
pi_79540907
quote:

[..]

Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.
Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet? En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
pi_79540919
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Er al is een politieke partij die dat wil afschaffen.
pi_79540920
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel niet
pi_79540935
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.
Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet? En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
Binnenlaten
pi_79540977
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Binnenlaten
Denk je dat?
Amerikaanse gevangenissen zitten al overvol. 1% van de Amerikaanse bevolking zit in de gevangenis. Het kost bakken vol geld. Ik denk dat het een naïeve gedachte is, als je denkt dat andere landen criminelen willen opvangen die hier geboren en getogen zijn en tot voor kort ook de Nederlandse nationaliteit hadden.
pi_79541006
Ze moeten het en de straf hebben ze al uitgezeten en ook in de VS kan je niet 2 keer veroordeeld worden voor het zelfde vergrijp
pi_79541043
Je kan ze ook terugsturen voordat ze hun straf uithebben gezeten en laat die Yanks maar kijken wat ze er mee doen maar dat gaat tegen het gerechtigheidsbeginsel dat wij hebben in Nederland
pi_79541051
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten het en de straf hebben ze al uitgezeten en ook in de VS kan je niet 2 keer veroordeeld worden voor het zelfde vergrijp
En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?
pi_79541067
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan ze ook terugsturen voordat ze hun straf uithebben gezeten en laat die Yanks maar kijken wat ze er mee doen maar dat gaat tegen het gerechtigheidsbeginsel dat wij hebben in Nederland
En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..
pi_79541076
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?
Dan kunnen ze daar niks tegen doen.

Ze kunnen besluiten om Nederlandse Amerikanen die veroordeeld zijn ook de nationaliteit af te nemen en terug te sturen.
pi_79541097
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..
Je kan een onderdaan van je land NIET weigeren
pi_79541103
Tafeltennis over de Atlantische Oceaan dus.
pi_79541138
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:05 schreef IHVK het volgende:
Tafeltennis over de Atlantische Oceaan dus.
En dat is boeiend omdat?
pi_79541146
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel niet
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:07:12 #141
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79541169
Wat je trouwens ook kunt is de problemen negeren, iedere keer zeggen hoe erg het is dat de Marokkanen gediscrimineerd worden en daarom misdaden plegen. Vervolgens stuur je straatcoaches en bouw je een jeugdhonk

Is ook een goede optie.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:08:52 #142
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79541219
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
Misschien is het een idee om dat te bedenken voordat je een misdaad pleegt. Ik zeg maar wat hoor, maar ik raad het wel aan.
Bedankt Hans.
pi_79541221
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef bascross het volgende:
Wat je trouwens ook kunt is de problemen negeren, iedere keer zeggen hoe erg het is dat de Marokkanen gediscrimineerd worden en daarom misdaden plegen. Vervolgens stuur je straatcoaches en bouw je een jeugdhonk

Is ook een goede optie.
whehe

Grappig dat zeker.
Maar dat is extreem de andere kant op. Er bestaat ook een oplossing in het midden.
pi_79541228
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk wordt vervolgd. De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeft
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:09:52 #145
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79541260
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

whehe

Grappig dat zeker.
Maar dat is extreem de andere kant op. Er bestaat ook een oplossing in het midden.
Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.
Bedankt Hans.
pi_79541291
Als je Marokkaan bent en in Marokko gaat wonen kan je ook niet uitgezet worden
pi_79541325
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Volgens mij was het probleem van de PvdA dat ze óók de stemmen van allochtonen kwijtraken.
pi_79541336
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.
Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.

Er zijn momenteel geen politieke partijen die het probleem negeren, of zeggen dat mensen gewelddadig worden omdat ze gediscrimineerd worden.
En op rechts heb je de PVV die het probleem alleen nog maar erger gaat maken vanwege de islam-fixatie waardoor je ook de goodwill bij de goedwillende mensen kwijtraakt.
pi_79541436
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeft
Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.

Dan is zelfs discriminatie op geloof, wat Wilders wil, nog meer aanvaardbaar.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:15:39 #150
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79541437
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.

Er zijn momenteel geen politieke partijen die het probleem negeren, of zeggen dat mensen gewelddadig worden omdat ze gediscrimineerd worden.
En op rechts heb je de PVV die het probleem alleen nog maar erger gaat maken vanwege de islam-fixatie waardoor je ook de goodwill bij de goedwillende mensen kwijtraakt.
http://www.veenendaalsekr(...)erzijdse.512728.news

Bedankt Hans.
pi_79541459
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.

Dan is zelfs discriminatie op geloof, wat Wilders wil, nog meer aanvaardbaar.
Iedereen wordt dus gediscrimineerd?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:17:02 #152
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_79541479
gawegdan.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_79541500
Je zou ook kunnen zeggen dat je er wel wat aan doen dat je de wet niet overtreed maar dat zal wel niet in je SP straatje passen
pi_79541502
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iedereen wordt dus gediscrimineerd?
Hoezo?
pi_79541508
Mensen die alleen de TT lezen moeten trouwens terug naar groep 3.
pi_79541519
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo?
De wet geldt voor iedereen
pi_79541534
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De wet geldt voor iedereen
Ja en?
pi_79541551
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en?
Dus praat jij poep driekwarter
pi_79541588
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus praat jij poep driekwarter
Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?

En daarbij, hoezo driekwarter?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:19:56 #160
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79541595
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
Bedankt Hans.
pi_79541614
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
Krijgen we dit weer.
pi_79541617
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?

En daarbij, hoezo driekwarter?
IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleveren
pi_79541627
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.
pi_79541652
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
pi_79541659
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleveren
Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.

Discriminatie? Hoe kom je erbij?

En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 19:27:48 ]
pi_79541676
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
Waarschijnlijk een mod
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:34:22 #167
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542218
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer.
Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?

Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:35:29 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_79542259
Zijn er Turken met dubbele nationaliteit dan?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:36:10 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542294
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:
En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!
Dit geldt natuurlijk voor die criminele Marokkanen niet. Deze voelen zich bijna altijd Marokkaans.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:37:04 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542344
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.
Bedankt Hans.
pi_79542400
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:35 schreef remlof het volgende:
Zijn er Turken met dubbele nationaliteit dan?
Ja die zijn er.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:38:37 #172
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542427
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef Igen het volgende:

[..]

We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.
Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.

Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
Bedankt Hans.
pi_79542457
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?

Ja gelezen.
Ik zie daar nergens het ontkennen van de problemen. Misschien drukken ze zich wat ongelukkig uit, maar ze ontkennen de problemen zeker niet.
pi_79542493
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:37 schreef bascross het volgende:

[..]

Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.
Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:40:42 #175
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja gelezen.
Ik zie daar nergens het ontkennen van de problemen. Misschien drukken ze zich wat ongelukkig uit, maar ze ontkennen de problemen zeker niet.
quote:
Uitzonderlijke incidenten worden tot maat verheven, terwijl zij juist gerelativeerd moeten worden
Dit zeggen ze, terwijl het allang geen incidenten meer zijn. Het is tegenwoordig volledig normaal. Ze ontkennen dus problemen.
Bedankt Hans.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:41:50 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_79542587
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja die zijn er.
Maar volgens de Turkse wet mag je je nationaliteit toch opgeven?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:42:06 #177
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542592
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.
Nee hoor, dat verschil begrijp ik heel goed. Die post maakte ik om de term discriminatie uit te leggen.
Bedankt Hans.
pi_79542611
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Klopt.
Hoewel het wel lastig is met veel gedoe.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:44:32 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_79542709
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt.
Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:45:34 #180
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542750
quote:
De VVD-fractie stelt dat bij deze geweldsdelicten het daderprofiel naar de Marokkaanse bevolking leidt. Bewijs hiervoor ontbreekt en inmiddels is al gebleken dat er een autochtone dader betrokken is geweest bij deze geweldsdelicten
Dit zeggen ze ook nog. Ze ontkennen dat er Marokkanen betrokken waren, want ''het bewijs hierover ontbreekt''.
Bedankt Hans.
pi_79542801
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.
Maar als je zelf geen actie onderneemt behoudt je automatisch beide.

Wat mij trouwens geen probleem lijkt.
Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Waarom zou je ergens afstand van doen waar je geen last van hebt?
pi_79542851
In Duitsland moet je bijvoorbeeld wel op een gegeven moment een keuze maken. Welke van de 2 je behoudt.
pi_79542887
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.
Dat iemand zich misdraagt is geen excuus voor discriminatie.
quote:
Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit die zwart is.
Discriminatie? Hoe kom ik er toch bij?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:49:07 #184
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79542914
Is iemand met een dubbele nationaliteit automatisch zwart? Weer iets nieuws geleerd.
Bedankt Hans.
pi_79542989
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:49 schreef bascross het volgende:
Is iemand met een dubbele nationaliteit automatisch zwart? Weer iets nieuws geleerd.
Nee, maar het principe is hetzelfde. Namelijk het principe dat de persoon in kwestie er niks aan kan doen en er dus ook niet juridisch verantwoordelijk voor mag worden gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 19:51:05 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:52:58 #186
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79543083
Dat is dan sneu voor de persoon in kwestie, maar wel een extra reden om geen misdaden te plegen.
Bedankt Hans.
pi_79543230
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:52 schreef bascross het volgende:
Dat is dan sneu voor de persoon in kwestie, maar wel een extra reden om geen misdaden te plegen.
Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:58:42 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_79543343
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig

Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:00:32 #189
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79543414
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.
Onderscheid maken inderdaad, tussen mensen die zich normaal gedragen en mensen die dat niet kunnen. Als je toevallig een dubbele nationaliteit hebt is dat heel jammer, maar dan ben je hier niet meer welkom. Lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Maar de discussie komt toch niet verder zo, dus ik vind het wel prima.
Bedankt Hans.
pi_79543543
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Dacht ik ook wel. Maar ik schoot wat in de verdediging.
quote:
Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
Eens.
Het is verder ook geen (werkbare) oplossing voor de problematiek.
pi_79543575
Maar ik denk dat iedereen zijn of haar punt wel heeft gemaakt, ik ga er vandoor in ieder geval.
pi_79543617
quote:
wat dan?dat is dan hun probleem hadden ze zich maar beter moeten gedragen.
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
pi_79543668
<niet happen>

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 20:06:21 ]
pi_79544010
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Eens.
Het is verder ook geen (werkbare) oplossing voor de problematiek.
Wat dan wel?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79545891
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:12 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Goed punt. Wel lastig. Het is volgens mij ook een cultuur-iets (van homo's haten tot mekaar overhoop schieten), dus dat druk je niet zo-even de kop in met wat hardere straffen o.i.d. Maar ook niet met een normen-en-waarden-lesje in de 2e van het VMBO, dan luistert toch niemand.

Eens denken. Om te beginnen zou je een eventuele schadelijke impact van de Islam kunnen tegengaan. Dus: Imam beschermd beroep maken. Ingangseis een of andere HBO of WO-studie. Geen importimams zonder erkend vergelijkbaar diploma. Inhaaltoets voor de huidige Imams. Eedaflegging de Nederlandse wet te zullen respecteren. Verplicht preken in de Nederlandse (of Friese) taal. Controle door verrassings-inspecties.

Daarnaast is eerlijk en goed onderwijs belangrijk. Dus afschaffing van vrije schoolkeus (zorgt voor zwarte/witte scholen), afschaffing van het bijzonder onderwijs, je kind gaat gewoon naar de dichtstbijzijnde basisschool en daarmee uit. Daarnaast toelating tot groep 3 alleen na slagen voor taaltoets, ter voorbereiding indien nodig intensieve bijles in groep 1 en 2. Wellicht dat het met een goed begin verderop ook beter gaat.

En voor het geval het toch fout gaat: bij de politie moeten slachtoffermeldingen altijd prioriteit hebben boven bijvoorbeeld verkeersboetes uitschrijven. Een agent die op fietsers zonder licht controleert moet onmiddellijk opgeroepen kunnen worden.

Dan heb je nog de ukkies van 11 die als minderjarige karweitjes voor oude criminele broers opknappen: stel die oudere broers 100% verantwoordelijk. En als de link niet te bewijzen is, stel dan de ouders 100% verantwoordelijk.

Zo, dat is wat me nu zo te binnen schiet.
pi_79545903
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:

Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
Nee, dat geldt voor iedereen
pi_79545958
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.

Discriminatie? Hoe kom je erbij?

Ook, jij bent debiel en nu houdt de discussie op. Veel succes ermee
pi_79546014
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je betaald, anders moet je het leger in en dat is geen pretje
pi_79546096
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat je het land uitgezet wordt als je een misddad pleegt
pi_79546164
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kent artikel 1 niet dus, jammer
pi_79546214
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat je het land uitgezet wordt als je een misddad pleegt
Je moet sowieso geen misdaad plegen.
pi_79546599
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ook, jij bent debiel en nu houdt de discussie op. Veel succes ermee
Ach, je voelt je beledigd, wat gezien jouw ideeën ook terecht is, en als verweer ga je dan maar schelden. Hoe kansloos.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2010 21:04:14 ]
pi_79552136
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach, je voelt je beledigd, wat gezien jouw ideeën ook terecht is, en als verweer ga je dan maar schelden. Hoe kansloos.
Ik heb mijn punt gemaakt, veel succes ermee
pi_79553444
Nederland is niet te vol.
Er zitten wel veel te veel nietsnutten in Nederland die met de intentie "wel de lusten, niet de lasten" lekker de hele dag uit hun neus zitten te vreten. Wat dat betreft zit Nederland wel vol en zouden we hier best een veel strengere immigratiebeleid mogen hebben. En dat zeg ik als allochtoon die op z'n 5e naar Nederland kwam.
pi_79556046
Istanbul is pas vol.
  donderdag 25 maart 2010 @ 01:53:28 #206
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79556448
Interessant. Turken zijn soms inderdaad lichtelijk conservatief ingesteld:
quote:
Volgens de onderzoekers van ISEO staan de nieuwe groepen in sociaal en cultureel opzicht dichter bij de Surinamers en Antillianen dan bij de Turken en Marokkanen. Ruim eenderde van de Turken en de helft van de Marokkanen vindt het vervelend, eigenlijk onacceptabel, dat hun zoon of dochter voor een autochtone Nederlandse partner zou kiezen. Dat geldt voor één op de zes Irakezen en Somaliërs en voor één op de zeven Afghanen. Bij Iraniërs stuit dat nauwelijks op problemen.
Bron
  donderdag 25 maart 2010 @ 05:54:06 #207
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_79557046
Gaat Femke Halsema nu vragen stellen aan de minister ivm het welig tierende racisme onder Turken?
pi_79557052
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:54 schreef voice-over het volgende:
Gaat Femke Halsema nu vragen stellen aan de minister ivm het welig tierende racisme onder Turken?
Vast niet. Maar moraalgeweldenaar maartena waarschijnlijk wel!
  donderdag 25 maart 2010 @ 06:10:42 #209
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_79557086
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 05:56 schreef analjustice het volgende:

[..]

Vast niet. Maar moraalgeweldenaar maartena waarschijnlijk wel!
pi_79557092
heheheh
pi_79557109
Turken en Marokkanen liggen elkaar niet zo ----> het is te vol ----- opruimen die handel dan.
pi_79557600
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom druif. Marokko kan niet naar willekeur wereldwijd paspoorten uitdelen, dat moet ook nog erkend worden simpele ziel met je punt uit.

Zou me wat wezen, 6 miljard marokkanen
pi_79557653
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet?
Als de misdaad ernstig genoeg is wel.
quote:
En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
Zelfs als hij een standbeeld krijgt voor zijn misdaden. Niet het probleem van NL.
pi_79559234
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom druif. Marokko kan niet naar willekeur wereldwijd paspoorten uitdelen, dat moet ook nog erkend worden simpele ziel met je punt uit.

Zou me wat wezen, 6 miljard marokkanen
Je kan wel lachen en schelden, maar zolang Marokko als land erkend wordt werkt het dus wél zo.
pi_79565740
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan wel lachen en schelden, maar zolang Marokko als land erkend wordt werkt het dus wél zo.
Schelden? Nee. Ik constateer.

Verder lul je nog steeds uit je nek of je hebt als niet marokkaan, ook niet vanuit verre voorvaderen een marokkaans paspoort opgedrongen gekregen. Zomaar uit het niets ben je ineens marokkaan.
pi_79570475
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Schelden? Nee. Ik constateer.

Verder lul je nog steeds uit je nek of je hebt als niet marokkaan, ook niet vanuit verre voorvaderen een marokkaans paspoort opgedrongen gekregen. Zomaar uit het niets ben je ineens marokkaan.
Als jij het allemaal zo goed weet, geef mij dan maar eens een linkje naar het verdrag / de conventie waar is afgesproken dat het niet zou kunnen of mogen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:39:34 #217
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79570686
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij het allemaal zo goed weet, geef mij dan maar eens een linkje naar het verdrag / de conventie waar is afgesproken dat het niet zou kunnen of mogen.
Ik vind dat jullie beiden maar eens met bronnen (verdragen) moeten komen aanzetten.
pi_79571127
quote:

[..]

http://www.justice.gov.ma/fr/legislation/legislation_.aspx?ty=2&id_l=154

Dat er willekeur is, is volgens mij volslagen lulkoek. Er bestaat in de Marokkaanse wetgeving ouderlijke afstammeling. Een kind is Marokkaan als het een Marokkaanse vader heeft of een Marokkaanse moeder.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_79571133
Alleen de TT nog gelezen, maar wat een ironie...
pi_79571189
edit
pi_79579145
quote:

[..]

Doe even normaaal joh. JIJ beweert dat een willekeurig persoon zomaar uit het niets een marokkaans paspoort aangesmeerd kan worden tegen wil en dank.

Kom jij maar eens met bewijzen en vraag niet een ander om je verzinsels uit je dikke duim te weerleggen.
pi_79580919
Stel je eens voor als Nederlanders dit eens zouden zeggen... dan worden we racisten genoemd. Helaas laat de Nederlander het daar dan ook bij, loopt hij/zij weg, en gaat hij/zij weer politiek correct door het leven. Dit is het beeld van de multiculturele samenleving. Een eenzijdig en voorspelbaar beeld.

Gelukkig zien er nog mensen, die allochtoon zijn, dat Nederland inderdaad te vol is. Dit soort mensen, in dit geval de Turken, kan ik alleen maar respecteren. Veel Turken bekijken de samenleving in Nederland vanaf de zijlijn, wat ik volkomen kan begrijpen. Ik ken Turken die gewoon te nationalistisch zijn voor een multiculturele samenleving. En daar is eigenlijk niks mis mee, maar het zou ze sieren als ze dan in Turkije zouden blijven.

De allochtoon, in dit geval de Turken, geven hiermee dus eerlijk een signaal af dat de multiculturele samenleving nooit zal werken. Ben daar ook volledig mee eens, maar ik ben Nederlander, en als je Nederlander bent moet je je bek er maar voor houden. Het meest trieste is nog dat Nederlanders mij er misschien nog vaker op aanspreken dan de allochtonen. Zet je toch aan het denken waar ons Nederlandse trots gebleven is. Jarenlang linkse propaganda heeft dit totaal verwoest.
pi_79587756
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Doe even normaaal joh. JIJ beweert dat een willekeurig persoon zomaar uit het niets een marokkaans paspoort aangesmeerd kan worden tegen wil en dank.

Kom jij maar eens met bewijzen en vraag niet een ander om je verzinsels uit je dikke duim te weerleggen.
Marokko is een soeverein land. Wie de Marokkaanse nationaliteit heeft wordt door een Marokkaanse wet geregeld, zoals damian5700 liet zien. Dus als Marokko de wet aanpast kunnen ze wie dan ook de Marokkaanse nationaliteit in de maag splitsen, als ze zouden willen.

Zo, nu jij weer.
pi_79596389
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Marokko is een soeverein land. Wie de Marokkaanse nationaliteit heeft wordt door een Marokkaanse wet geregeld, zoals damian5700 liet zien. Dus als Marokko de wet aanpast kunnen ze wie dan ook de Marokkaanse nationaliteit in de maag splitsen, als ze zouden willen.
Zo, nu jij weer.
Jah joh, je hebt volkomen gelijk
.
pi_79611063
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jah joh, je hebt volkomen gelijk
.
Je hebt er nog steeds niks beters dan een " " tegenin te brengen?

Dat zegt mij genoeg. Veel gescheld en gehoon, maar 0,0 inhoud. Dát verdient pas echt een

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 15:18:56 ]
pi_79611099
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt er niks beters dan een " " tegenin te brengen?

Dat zegt mij genoeg. Veel gescheld en gehoon, maar 0,0 inhoud. Dát verdient pas echt een
Dat doe ik ook dus het kan ook aan jou liggen
pi_79611279
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat doe ik ook dus het kan ook aan jou liggen
Ach ga toch Teletubbies kijken als je met de grote-mensen-realiteit niet kan omgaan.
pi_79611386
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ach ga toch Teletubbies kijken als je met de grote-mensen-realiteit niet kan omgaan.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:40:15 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79612040
turken...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79612531
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Een hint aan Turken in Nederland:
pi_82526754
Het is dus duidelijk niet zo dat alleen autochtone Nederlanders als vol ervaren.
pi_82526978
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:09 schreef NoShitSherlock het volgende:
Dit is natuurlijk makkelijk te verklaren. De meeste Turken wonen in buurten waar er veel nationaliteiten wonen en dus relatief weinig Nederlanders. Terwijl nog steeds het over grote deel van de Nederlanders in buurten woont waar ook voornamelijk Nederlanders wonen.

Dus ja dan is het geen wonder dat een groter percentage van die mensen vind dat Nederland teveel allochtonen telt.
Nieuwe Nederlanders zijn vaak de grootste racisten wanneer het om andere bevolkingsgroepen gaat.
pi_82527121
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Nieuwe Nederlanders zijn vaak de grootste racisten wanneer het om andere bevolkingsgroepen gaat.
Vaak wel, maar misschien komt daar juist verandering in omdat zij zelf in een multiculturele samenleving leven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:17:44 #234
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_82527228
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:56 schreef doorgeplaatst het volgende:

[..]

http://www.nd.nl/artikele(...)vinden-nederland-vol

Het is dus duidelijk niet zo dat alleen autochtone Nederlanders als vol ervaren.
De steden zijn inderdaad overvol en breiden zich daarom constant uit. De dorpen lopen leeg. Nederland heeft ook een erg hoge bevolkingsdichtheid. Dit is nog erger in de randstad.

Wat mij stoort aan dit bericht is dat dit géén nieuws is. Dit is algemene kennis, of tenminste, dat zou het moeten zijn. Dat Turken ook naar grafiekjes kunnen kijken in stadjes wonen of wat dan ook, is super verbazend of niet soms?

Dit topic is een berg met faal en jij TS; bent koning van deze berg bestaande uit falendheid. Dat klopt, als er een andere reden was voor het maken van dit draadje dan jouw onzinnige rechts-populistische denkbeelden, dan sta ik versteld.
quote:
Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf.
Ik mag hopen dat dit een domme cynische grap is die doelt op het slechte Nederlands van de Turken die geïnterviewd zijn? Anders ben ik voor altijd overtuigd dat het (christelijk betrokken) Nederlands Dagblad =
Wacht... Dat ben ik al.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_82527554
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:17 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De steden zijn inderdaad overvol en breiden zich daarom constant uit. De dorpen lopen leeg. Nederland heeft ook een erg hoge bevolkingsdichtheid. Dit is nog erger in de randstad.

Wat mij stoort aan dit bericht is dat dit géén nieuws is. Dit is algemene kennis, of tenminste, dat zou het moeten zijn. Dat Turken ook naar grafiekjes kunnen kijken in stadjes wonen of wat dan ook, is super verbazend of niet soms?

Dit topic is een berg met faal en jij TS; bent koning van deze berg bestaande uit falendheid. Dat klopt, als er een andere reden was voor het maken van dit draadje dan jouw onzinnige rechts-populistische denkbeelden, dan sta ik versteld.

[..]

Ik mag hopen dat dit een domme cynische grap is die doelt op het slechte Nederlands van de Turken die geïnterviewd zijn? Anders ben ik voor altijd overtuigd dat het (christelijk betrokken) Nederlands Dagblad =
Wacht... Dat ben ik al.
Het is dus geen algemene kennis. Ik vind zelf opmerkelijk aan het onderzoek dat Turken veelal op de eigen Turkse gemeenschap zijn gericht.

Verder kan je wel klagen over mij of over het onderzoek, maar daar kom je niet verder mee.
pi_82527607
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:15 schreef doorgeplaatst het volgende:

[..]

Vaak wel, maar misschien komt daar juist verandering in omdat zij zelf in een multiculturele samenleving leven.
Precies, ook zij moeten zich gewoon aanpassen en zich niet superieur voelen. Meer is het niet. Dit lost zich met de totale verwestering uiteindelijk wel op.

Men is zogenaamd zo bang voor Islamisering maar al die mensen die hier zijn, ik geloof zelf dat de westerse wereld een veel grotere bedreiging is voor die islam. Want een fiks aantal moslims hebben hun toevlucht in het westen gezocht, krijgen kinderen en is er een fase van fikse cultuurconflicten en dit los je niet zomaar even op.

Die westers geworden Moslims keren in de zomer weer terug naar hun land van oorsprong en voelen zich ontheemd. En hun kinderen al helemaal.
pi_82527960
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Precies, ook zij moeten zich gewoon aanpassen en zich niet superieur voelen. Meer is het niet. Dit lost zich met de totale verwestering uiteindelijk wel op.

Men is zogenaamd zo bang voor Islamisering maar al die mensen die hier zijn, ik geloof zelf dat de westerse wereld een veel grotere bedreiging is voor die islam. Want een fiks aantal moslims hebben hun toevlucht in het westen gezocht, krijgen kinderen en is er een fase van fikse cultuurconflicten en dit los je niet zomaar even op.

Die westers geworden Moslims keren in de zomer weer terug naar hun land van oorsprong en voelen zich ontheemd. En hun kinderen al helemaal.
Velen zullen inderdaad verwesteren, maar dat zorgt weer voor spanningen tussen de groep wil verwesteren en de groep die zich daar tegen verzet.
pi_82528265
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:31 schreef doorgeplaatst het volgende:

[..]

Velen zullen inderdaad verwesteren, maar dat zorgt weer voor spanningen tussen de groep wil verwesteren en de groep die zich daar tegen verzet.
Wie zal zich daar uiteindelijk dan tegen verzettten?
pi_82528474
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Wie zal zich daar uiteindelijk dan tegen verzettten?
Een groep die zich juist vast wil houden aan de tradities en achtergrond (identiteit) van de eigen etnische groep.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:41:48 #240
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_82528582
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:23 schreef doorgeplaatst het volgende:

[..]

Het is dus geen algemene kennis. Ik vind zelf opmerkelijk aan het onderzoek dat Turken veelal op de eigen Turkse gemeenschap zijn gericht.

Verder kan je wel klagen over mij of over het onderzoek, maar daar kom je niet verder mee.
Je hebt gelijk. Ik moet mijn excuus aanbieden. Voor de gemiddelde Telegraaf lezer, en dus spijtig genoeg ook de gemiddelde Fok! gebruiker zal dit wel een erg schokkende en spannende ontdekking zijn.

Voor de duidelijkheid ik klaagde niet over het onderzoek. Ik klaagde over de KWALITEIT van de berichtgeving in de door jouw opgegeven bron.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_82529115
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef doorgeplaatst het volgende:

[..]

Een groep die zich juist vast wil houden aan de tradities en achtergrond (identiteit) van de eigen etnische groep.
Dat is de huidige stand van zaken kennelijk.
En die kinderen hebben een cultuurconflict. Ik ontken de problemen niet maar ik geloof dat deze problemen op lange termijn zullen verdwijnen en de westerse cultuur de overhand krijgt.

Verder vind ik het ook flauwekul om te zeggen dat Nederland hier zo enorm onder lijdt.
Pak de auto maar eens en cross eens door Nederland. En nogmaals ik zeg niet dat er geen problemen zijn. Maar het is wel een feit dat we die zgn. achtergestelde gelovige idioten het land in hebben gehaald, ze zichzelf hebben weten te handhaven, kinderen hebbben geschopt en juist die kinderen in cultuurconflict zijn geraakt en waarvan veel kinderen een dubbelleven leiden. Er is dan een verschil tussen thuis en de buitenwereld. En er is inderdaad sprake van superieuriteitsgevoel en nog meer racisme onder die nieuwe Nederlanders.

Uiteindelijk zullen ze zich allemaal moeten conformeren aan de Westerse wereld en dit is echt wel in volle gang erg okay. Althans zo zie ik het. Je hebt succesvolle jongeren maar ook slachtofferroljongeren die echt geholpen moeten worden. En wat mij betreft mag het bedrijfsleven ook wat meer meewerken door die moeilijke jongeren een kans te geven i.p.v. ze overal te weigeren. Want dit gebeurd ook en dit soort bedrijven zijn wat mij betreft net zo schuldig aan de randstedelijke tweedeling.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 23:53:31 #242
117098 Hathor
Effe niet
pi_82529209
Vol? Met wat?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 juni 2010 @ 05:37:30 #244
303938 pongping
Hahaha :-/
pi_82533735
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 05:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken gaan ook PVV stemmen vandaag, dat dit kan... in ons kakkerlandje

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=101349&page=6&s=2edfb0579684149215a3d70f0eb5fb38
Daar zegt een Turk het volgende:
quote:
Nederland is tot nu toe gerund door een stel homo's, komt er eindelijk een man die
de recht en de roots van Nederland en de Nederlanders wil ophemelen, zijn mensen niet gewend toch.
Ik denk dat Turken veel trotser zijn op hun land dan Nederlanders, Veel Turken zien Nederland inmiddels als hun land of ze zijn hier geboren, dat zou misschien verklaren waarom ze PVV stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door pongping op 09-06-2010 05:43:12 ]
pi_82534045
Jaja onder Turken zijn ook veel achterlijken..
pi_82540329
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 05:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken gaan ook PVV stemmen vandaag, dat dit kan... in ons kakkerlandje

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=101349&page=6&s=2edfb0579684149215a3d70f0eb5fb38
Was laatst ook een stukje van Jakhalzen in Volendam en dat daar zoveel mensen PVV stemmen omdat ze bang zijn voor allochtonen.
Het was een Volendamse Marokkaan (als ik het me goed herinner) die vertelde dat hij via de kieswijzer ook op PVV uitkwam.
Als je erg conservatief bent zal je daar wrs. wel op uitkomen dus hij zal geen uitzondering zijn.
pi_82559213
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring, wat natuurlijk niet representatief is, kan ik dit alleen maar beamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')