Lees verder http://www.destentor.nl/a(...)en-Nederland-vol.ecequote:Meeste Turken vinden Nederland vol
(Van een onzer verslaggevers). woensdag 24 maart 2010 | 10:00
Tekstgrootte
DEN HAAG (GPD) – Veel meer Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf. Ze zijn ook veel meer op zichzelf dan andere bevolkingsgroepen. Huwelijken en vriendschappen vinden voornamelijk plaats in het eigen Turkse netwerk. Omgang met andere groepen van de samenleving is er nauwelijks.
Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in opdracht van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie.
Het percentage Turken dat vindt dat de grens van het aantal migranten is bereikt is 58 procent, tegen 44 procent van de Nederlanders. Van de Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders vindt ongeveer 33 procent dat er te veel buitenlanders zijn.
die van dat ze maar terug moeten gaan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:22 schreef IHVK het volgende:
Het is overigens wachten op het inkoppertje'
Jup. Gezien het omquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:24 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die van dat ze maar terug moeten gaan?
quote:Meeste Turken vinden Nederland vol
(Van een onzer verslaggevers). woensdag 24 maart 2010 | 10:00
Tekstgrootte
DEN HAAG (GPD) – Veel meer Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf. Ze zijn ook veel meer op zichzelf dan andere bevolkingsgroepen. Huwelijken en vriendschappen vinden voornamelijk plaats in het eigen Turkse netwerk. Omgang met andere groepen van de samenleving is er nauwelijks.
Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in opdracht van het ministerie van Wonen, Wijken en Integratie.
Het percentage Turken dat vindt dat de grens van het aantal migranten is bereikt is 58 procent, tegen 44 procent van de Nederlanders. Van de Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders vindt ongeveer 33 procent dat er te veel buitenlanders zijn.
Ja apart dat ik nog niemand hier heb horen roepen dat die Turken maar rechtse PVVérs zijn. Hoe kan dat nou?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef ElectricEye het volgende:
Ha! En als 'wij' het zeggen, is de linkse hut te klein.
Lees: "Onder Turkse Nederlanders vindt een groter percentage mensen dat Nederland vol is dan onder autochtone kaaskoppen."quote:
Want de PvdA wil de grenzen wagenwijd openzetten voor migranten?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ondertussen wel keurig PvdA stemmen?
Hoewel vol=vol ietwat onsmakelijk is, vind ik dit nog wel kunnen. Mensen, ik althans, ageren niet tegen Wilders omdat hij roept dat er teveel buitenlanders zijn, maar vanwege het feit dat Wilders een bepaalde groep buitenlanders wil uitsluiten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:39 schreef ElectricEye het volgende:
Ha! En als 'wij' het zeggen, is de linkse hut te klein.
Dus als hij iedereen wil uitsluiten heb je er geen probleem mee? Dat is toch nog steeds ook discriminatie, sterker nog, dat is erger dan 1 bepaalde groep uit te lichtenquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel vol=vol ietwat onsmakelijk is, vind ik dit nog wel kunnen. Mensen, ik althans, ageren niet tegen Wilders omdat hij roept dat er teveel buitenlanders zijn, maar vanwege het feit dat Wilders een bepaalde groep buitenlanders wil uitsluiten.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:18 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Lees verder http://www.destentor.nl/a(...)en-Nederland-vol.ece
Opvallend de conclusie dat Turken hun sociale netwerk vooral binnen de eigen bevolkingsgroep hebben, omdat veel Turken, zeker in vergelijking met veel andere bevolkingsgroepen, vaak nog vrij westers ingesteld zijn.
Overigens, is het zeggen dat Nederland te veel allochtonen kent, niet echt een uitsluiting van een bepaalde groep.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus als hij iedereen wil uitsluiten heb je er geen probleem mee? Dat is toch nog steeds ook discriminatie, sterker nog, dat is erger dan 1 bepaalde groep uit te lichten
Als er goede redenen zijn om minder mensen binnen te laten, dan mag daar best over na wordne gedacht. Overigens ben ik geen voorstander van de kreet vol=vol. En uitsluiten vind ik een groot woord. Bovendien ben je dan tenminste consequent. In tegenstelling tot hetgeen dat Wilders voorstaat.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus als hij iedereen wil uitsluiten heb je er geen probleem mee? Dat is toch nog steeds ook discriminatie, sterker nog, dat is erger dan 1 bepaalde groep uit te lichten
Voor het indammen van de migrantenstroom lijken ze in ieder geval niet te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Want de PvdA wil de grenzen wagenwijd openzetten voor migranten?
Poeh poeh, nou nou. En we hebben al zoveel last van de tsunami van buitenlanders.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor het indammen van de migrantenstroom lijken ze in ieder geval niet te zijn.
Om maar iets te noemen.quote:Wat immigratie betreft is het juist Cohen geweest die de huidige zeer scherpe immigratiewetgeving gemaakt heeft. De strenge wetgeving waar Verdonk prat op ging was van Cohen.
Nou dit klopt wel, voor de 'plattelandsmensen' wellicht nog niet zichtbaar daar die zich waarschijnlijk nog aan het orienteren zijn omtrent de marokanen en de turken maar in de grote stad nemen de bulgaren en roemenen het straatbeeld al goed over.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poeh poeh, nou nou. En we hebben al zoveel last van de tsunami van buitenlanders.
Dat hebben we inderdaad. Totale verloedering van de samenleving.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poeh poeh, nou nou. En we hebben al zoveel last van de tsunami van buitenlanders.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat hebben we inderdaad. Totale verloedering van de samenleving.
En dan? Zijn Nederlanders beter? Want de laatste keer dat ik een kroeg ruzie had was dat met een irritante autochtoon die hard liep te schreeuwen. En neen, ik woon niet in een dorp.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou dit klopt wel, voor de 'plattelandsmensen' wellicht nog niet zichtbaar daar die zich waarschijnlijk nog aan het orienteren zijn omtrent de marokanen en de turken maar in de grote stad nemen de bulgaren en roemenen het straatbeeld al goed over.
Over een jaar of tien merkt men dit op het platte land ook wel
Zoveel immigranten hebben we de laatste jaren niet meer hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee dat niet, ..... maar is dat de vraagstelling?quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan? Zijn Nederlanders beter?
Iemand die in je huis geboren en getogen is is niet je buurjongen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:55 schreef LXIV het volgende:
Kijk, het is heel simpel. Als bij mij thuis mijn zoon de hele tijd geen ruk uitvoert en loopt te kloten dan spreek ik hem aan of geef ik hem desnoods straf. Doet de buurjongen dat, dan zet ik hem gewoon mijn huis uit.
Je hoeft niet te accepteren dat allerlei vreemdelingen dit land terroriseren omdat we onder de Nederlandse bevolking ook probleemgevallen hebben.
Lees het artikel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op de helft van dat stuk land.
Als je dacht dat hier veel buitenlanders zitten moet je in het buitenland eens kijkenquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:24 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
die van dat ze maar terug moeten gaan?
Ach, Mumbai. Mijn Hindisch paradijs!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op 600 km2.
Ja, laten we dat als voorbeeld nemen!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is nog lang niet vol maar het is alleen een beetje inefficiënt ingericht. 16 miljoen mensen op 40.000 km2. In Mumbai zitten ze met 14 miljoen op 600 km2.
Gewoon Oost-Groningen koloniseren. Helemaal volbouwen dat uitgestorven gebied.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, laten we dat als voorbeeld nemen!![]()
Harde taal!!quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef bascross het volgende:
Als je gewoon alle criminele allochtonen er uit flikkert, is het land weer een stuk minder vol.
Absoluut. Voor jou als allochtoon misschien schokkende taal, maar wel de realiteit.quote:
Kijk, het is heel simpel. Jij lult gewoon uit je nek want die vervelende buurjongen uit jouw verhaaltje dat zijn toeristen en andersoortige passanten. Iemand die is geboren en getogen in jouw huis, beschouw je toch ook niet als je buurjochie?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:55 schreef LXIV het volgende:
Kijk, het is heel simpel. Als bij mij thuis mijn zoon de hele tijd geen ruk uitvoert en loopt te kloten dan spreek ik hem aan of geef ik hem desnoods straf. Doet de buurjongen dat, dan zet ik hem gewoon mijn huis uit.
Je hoeft niet te accepteren dat allerlei vreemdelingen dit land terroriseren omdat we onder de Nederlandse bevolking ook probleemgevallen hebben.
Je begrijpt het nog steeds niet he, koos? In het geval van de meeste Marokkanen: als je twee paspoorten hebt dan ben je Nederlander én Marokkaan. Als je dan dat ene paspoort inneemt, dan ben je alleen nog Nederlander of Marokkaan. Mooi he?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, het is heel simpel. Jij lult gewoon uit je nek want die vervelende buurjongen uit jouw verhaaltje dat zijn toeristen en andersoortige passanten. Iemand die is geboren en getogen in jouw huis, beschouw je toch ook niet als je buurjochie?
mwoah. Ook als autochtoon zou ik het hier niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef bascross het volgende:
[..]
Absoluut. Voor jou als allochtoon misschien schokkende taal, maar wel de realiteit.
Alles is te regelen. Het gaat echter om de praktijk en of je het wilt.quote:Criminele Marokkanen kan je wel uitzetten. Het gros heeft
een dubbel paspoort. Je neemt het Nederlandse in na bijvoorbeeld 3 misdaden en kijk eens aan, ze zijn gereed voor een terugkeer naar Marokko. Het zal misschien een aanpassing in de wet vereisen, maar dat is gewoon te regelen.
Dat mag, maar dan moet je de realiteit eens onder ogen zien. Mensen die de boel verzieken voegen hier niets toe en hebben we niet nodig.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef IHVK het volgende:
[quote]mwoah. Ook als autochtoon zou ik het hier niet mee eens zijn.
Ik wil dat heel graag en ik denk de meerderheid van Nederland. Ik zie namelijk niet wat er op tegen is om misdadigers uit het land te gooien. Dat is natuurlijk niet ons probleem, met een Marokkaans paspoort ben je nog steeds Marokkaan en kan je dus gewoon in Marokko wonen.quote:Alles is te regelen. Het gaat echter om de praktijk en of je het wilt.
Wil Marokko (of Turkije, Suriname etc. ) deze criminele Nederlanders hebben bijvoorbeeld.
Dus als die Marokkaan een beetje verstand heeft dan kiest hij, zodra hij die keus krijgt voorgelegd, voor de NL nationaliteit. Maakt verder ook niet uit, iemand die hier is geboren en getogen kun je simpelweg niet beschouwen als een buurjongen of een vreemdeling.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Je begrijpt het nog steeds niet he, koos? In het geval van de meeste Marokkanen: als je twee paspoorten hebt dan ben je Nederlander én Marokkaan. Als je dan dat ene paspoort inneemt, dan ben je alleen nog Nederlander of Marokkaan. Mooi he?
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat zo lastig is. Als allochtonen zich (ernstig) misdragen in de Nederlandse samenleving zijn ze het staatsburgerschap niet meer waard. Aangezien ze twee nationaliteiten hebben lijkt het me een stuk eenvoudiger om er een af te nemen dan als je slechts een nationaliteit hebt zoals autochtonen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:20 schreef bascross het volgende:
[..]
Absoluut. Voor jou als allochtoon misschien schokkende taal, maar wel de realiteit.
Criminele Marokkanen kan je wel uitzetten. Het gros heeft een dubbel paspoort. Je neemt het Nederlandse in na bijvoorbeeld 3 misdaden en kijk eens aan, ze zijn gereed voor een terugkeer naar Marokko. Het zal misschien een aanpassing in de wet vereisen, maar dat is gewoon te regelen.
Krijg je een soort Mad Max crimineel woestijnvolk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
En dan weigert Marokko ze aan de grens want ze zitten niet te wachten op criminelen. Ook nemen ze hun paspoort af. Wat dan?
Kan je iemand met één paspoort zijn paspoort afnemen dan? Volgens mij niet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
En dan weigert Marokko ze aan de grens want ze zitten niet te wachten op criminelen. Ook nemen ze hun paspoort af. Wat dan?
Een criminele Marokkaan heeft geen verstand. Het is trouwens ook geen vreemdeling, dat is hij pas als hij over de schreef gaat. Als hij gewoon een netjes leven leidt zoals de meeste mensen in dit land, blijft hij Nederlander én Marokkaan tot zijn dood.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als die Marokkaan een beetje verstand heeft dan kiest hij, zodra hij die keus krijgt voorgelegd, voor de NL nationaliteit. Maakt verder ook niet uit, iemand die hier is geboren en getogen kun je simpelweg niet beschouwen als een buurjongen of een vreemdeling.
Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat zo lastig is. Als allochtonen zich (ernstig) misdragen in de Nederlandse samenleving zijn ze het staatsburgerschap niet meer waard. Aangezien ze twee nationaliteiten hebben lijkt het me een stuk eenvoudiger om er een af te nemen dan als je slechts een nationaliteit hebt zoals autochtonen.
Alles kan. Maar jij wil dus een soort wedstrijdje nationaliteit afpakken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:36 schreef bascross het volgende:
[..]
Kan je iemand met één paspoort zijn paspoort afnemen dan? Volgens mij niet.
Nee, waar zie jij een wedstrijd dan? Als een Marokkaan hier een misdaad pleegt, dan pakt Marokko zijn paspoort niet af.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alles kan. Maar jij wil dus een soort wedstrijdje nationaliteit afpakken?
Het zijn niet alleen Nederlandse criminelen. Het zijn Nederlandse én Marokkaanse criminelen. Die andere vraag is nogal vreemd, een autochtoon krijgt niet dezelfde straf, omdat hij maar één paspoort heeft.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.
Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
Het zijn net zo goed Marokkaanse staatsburgers aangezien ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat die mensen door catastrofale fouten uit het verleden in dit land wonen en een Nederlands paspoort hebben is al erg genoeg maar dat halfzachte optreden heeft dit land niets gebracht.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.
Dat is tamelijk gechargeerd en alsof het nu zo'n gezellige samenleving isquote:Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
Iemand die over de schreef gaat is een vreemdeling? Dan krijgt het buitenland het nog aardig druk met al die uitgezette alloch- en autochtonen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Een criminele Marokkaan heeft geen verstand. Het is trouwens ook geen vreemdeling, dat is hij pas als hij over de schreef gaat. Als hij gewoon een netjes leven leidt zoals de meeste mensen in dit land, blijft hij Nederlander én Marokkaan tot zijn dood.
Ja, ben je echt zo dom of doe je alsof? Als je twee paspoorten hebt, waarvan één Nederlandse dan ben je geen vreemdeling. Als deze wordt ingenomen na een zwaar misdrijf, dan ben je een vreemdeling. Je hebt namelijk alleen nog een Marokkaans paspoort.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iemand die over de schreef gaat is een vreemdeling? Dan krijgt het buitenland het nog aardig druk met al die uitgezette alloch- en autochtonen.
Ja, ik ben hier de dommequote:Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef bascross het volgende:
[..]
Ja, ben je echt zo dom of doe je alsof? Als je twee paspoorten hebt, waarvan één Nederlandse dan ben je geen vreemdeling. Als deze wordt ingenomen na een zwaar misdrijf, dan ben je een vreemdeling. Je hebt namelijk alleen nog een Marokkaans paspoort.
Natuurlijk ben jij de domme, want je reageert niet op hetgeen ik geschreven heb. Je begint over iets anders. Hoezo brengt dit het gelijkheidsbeginsel in verlegenheid? Volgens mij doet twee paspoorten dat juist.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik ben hier de dommeJe snapt hopelijk dat dit soort regelgeving het gelijkheidsbeginsel behoorlijk in verlegenheid brengt.
Het gelijkheidsbeginsel bepaalt dat alle mensen hetzelfde behandeld moeten worden. Dus wanneer jij inwoners met een dubbel paspoort anders straft dan inwoners met slechts een paspoort, dan behandel jij hen niet hetzelfde.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Natuurlijk ben jij de domme, want je reageert niet op hetgeen ik geschreven heb. Je begint over iets anders. Hoezo brengt dit het gelijkheidsbeginsel in verlegenheid? Volgens mij doet twee paspoorten dat juist.
Mwoah ik hoop dat je inziet dat dit een slecht tegenargument is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zijn net zo goed Marokkaanse staatsburgers aangezien ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat die mensen door catastrofale fouten uit het verleden in dit land wonen en een Nederlands paspoort hebben is al erg genoeg maar dat halfzachte optreden heeft dit land niets gebracht.
Waarom je niet hetzelfde met Nederlanders kan doen lijkt me evident. Nederlanders hebben maar één paspoort. Waar wil je ze heen sturen?
Gechargeerd? Wat is een zwaar delict? Je kan best stellen dat met alcohol in het verkeer een zwaar delict is, je had bijvoorbeeld een gezin aan kunnen rijden. Als het hek eenmaal van de dam is, kun je behoorlijk ver gaan. Het gaat er om of je de principiële keuze maakt: mensen wel of niet anders behandelen vanwege een bepaalde afkomst/paspoort.quote:Dat is tamelijk gechargeerd en alsof het nu zo'n gezellige samenleving is.
Jawel, want je zorgt dat allebei nog één paspoort hebben. Mooi he?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gelijkheidsbeginsel bepaalt dat alle mensen hetzelfde behandeld moeten worden. Dus wanneer jij inwoners met een dubbel paspoort anders straft dan inwoners met slechts een paspoort, dan behandel jij hen niet hetzelfde.
Maar ik merk dat sommigen graag de hoop koesteren dat straatterroristen er ooit worden geflikkerd. Ik zou zeggen: vooral blijven dromen.
Voor de Nederlandse wet hebben ze ook maar 1 paspoort. De 2e nationaliteit doet helemaal niet ter zake. Als ik een eigen land begin en iedere Nederlander gratis en ongevraagd van een paspoort voorzie dan heeft iedereen minstens 2 paspoorten. En dan ? Of kun je je daar niks bij voorstellen ?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Jawel, want je zorgt dat allebei nog één paspoort hebben. Mooi he?
Je kunt ook alles gewoon negeren en goed praten, of niet Koos?
Ik kan mij daar niets bij voorstellen, waar ga jij een eigen land beginnen? Verder doet die tweede nationaliteit nu nog niet ter zake, maar dat kan wel veranderd worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse wet hebben ze ook maar 1 paspoort. De 2e nationaliteit doet helemaal niet ter zake. Als ik een eigen land begin en iedere Nederlander gratis en ongevraagd van een paspoort voorzie dan heeft iedereen minstens 2 paspoorten. En dan ? Of kun je je daar niks bij voorstellen ?
Desnoods in de buurman z'n achtertuin.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:39 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets bij voorstellen, waar ga jij een eigen land beginnen?
Als je het Nederlandse afpakt heb je er nog steeds een volgens de Nederlandse wetquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse wet hebben ze ook maar 1 paspoort. De 2e nationaliteit doet helemaal niet ter zake. Als ik een eigen land begin en iedere Nederlander gratis en ongevraagd van een paspoort voorzie dan heeft iedereen minstens 2 paspoorten. En dan ? Of kun je je daar niks bij voorstellen ?
Ik ben het met je eens. Spanjaarden die in Nederland wonen met een permanente verblijfsvergunning kunnen geen Nederlander worden zonder hun Spaanse nationaliteit op te geven en Marokkanen kunnen dat welquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gelijkheidsbeginsel bepaalt dat alle mensen hetzelfde behandeld moeten worden. Dus wanneer jij inwoners met een dubbel paspoort anders straft dan inwoners met slechts een paspoort, dan behandel jij hen niet hetzelfde.
Maar ik merk dat sommigen graag de hoop koesteren dat straatterroristen er ooit worden geflikkerd. Ik zou zeggen: vooral blijven dromen.
Laten we het dan zo noemen: blijvend groeiende aanwas van een sociaal-cultureel en economisch zwakke onderklassequote:Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met bilaterale verdragen tussen 2 landen, dat kun je dus niet centraal regelenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Spanjaarden die in Nederland wonen met een permanente verblijfsvergunning kunnen geen Nederlander worden zonder hun Spaanse nationaliteit op te geven en Marokkanen kunnen dat wel
Laten we het gelijk stellen
Wat betekent "gelijk stellen" dan? Dat Marokkanen zelfs in de derde generatie geen Nederlandse nationaliteit meer kunnen krijgen? Dat zal goed zijn voor de integratie!quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Spanjaarden die in Nederland wonen met een permanente verblijfsvergunning kunnen geen Nederlander worden zonder hun Spaanse nationaliteit op te geven en Marokkanen kunnen dat wel
Laten we het gelijk stellen
Dan gaan ze maar reclameren bij hun koning. Het is niet het probleem van Nederlandquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat betekent "gelijk stellen" dan? Dat Marokkanen zelfs in de derde generatie geen Nederlandse nationaliteit meer kunnen krijgen? Dat zal goed zijn voor de integratie!
Appels en perenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met bilaterale verdragen tussen 2 landen, dat kun je dus niet centraal regelen
Niet-integrerende allochtonen zijn wel een probleem van Nederland.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar reclameren bij hun koning. Het is niet het probleem van Nederland
En dat hangt af van je nationaliteitquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet-integrerende allochtonen zijn wel een probleem van Nederland.
Denk jij dat iemand zich een volwaardig lid van de Nederlandse samenleving voelt, als hij/zij geen Nederlandse nationaliteit krijgt omdat zijn/haar opa of oma in Marokko is geboren?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat hangt af van je nationaliteit
Vraag het aan de meeste Spanjaarden in Nederland zou ik zeggenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk jij dat iemand zich een volwaardig lid van de Nederlandse samenleving voelt, als hij/zij geen Nederlandse nationaliteit krijgt omdat zijn/haar opa of oma in Marokko is geboren?
Jawel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar reclameren bij hun koning. Het is niet het probleem van Nederland
Allochtonen zonder Nederlands paspoort.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Allochtonen zonder Nederlands paspoort kan je lekker terugsturen als ze zich niet gedragen
Heel weinigquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Allochtonen zonder Nederlands paspoort.
Dat zijn er heel weinig.
Door je onderbouwing ben ik overtuigdquote:
Ik spiegel graag gedrag van mensen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Door je onderbouwing ben ik overtuigd
\
Dat doet er niet toe. Nederlander is Nederlander. Punt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heel weinig
En hoeveel hebben er een 2e nationaleit?
Je begrijpt het wederom niet. Het gevolg van je 2e nationaliteit is is dat je uitgezet wordt na je gevangenisstraf, zo moeilijk is het echt niet om te begrijpenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Nederlander is Nederlander. Punt.
Het zou van de gekke zijn om straffen te bepalen aan de hand van tweede nationaliteiten. Want of je een tweede nationaliteit hebt, daar heb je vaak zelf helemaal geen invloed op. Zoals ik al zei, als de koning van Marokko straks besluit dat jij Marokkaan bent, dan heb jij ook twee nationaliteiten. Moeten we in dat geval jou ook anders gaan straffen dan andere Nederlanders?
quote:
*zucht*quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij benadering zijn er 250.000 veroordelingen voor misdaden in Nederland. Als het aandeel van de Marokkanen in die misdaden gelijkgesteld is aan het aandeel in de bevolking dan worden er ongeveer 5000 misdaden gepleegd door Marokkanen.
Als je die gewoon allemaal terugstuurt heb je een keer in de maand een boeing vol met Marokkaans tuig naar Rabbat.
Eens kijken hoe lang de Marokkanen in Nederland nog een dubbele nationaliteit willen hebben
Van hun Nederlandse wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
*zucht*
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit.
Marokkaan door rood licht -> Boeing 747quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van hun Nederlandse wel.
Zwaaien naar Nederland als je een misdaad pleegt
http://www.goal.com/nl/ne(...)ko-vrij-voor-amrabatquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
*zucht*
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit.
Door rood rijden is geen misdaadquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Marokkaan door rood licht -> Boeing 747
Nederlander door rood licht -> foei niet meer doen he mallerd!
Ja en?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
http://www.goal.com/nl/ne(...)ko-vrij-voor-amrabat
Omdat het Martokkanen zijn slimpiequote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
Lezenquote:
Goed. Prima. Doen we.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het wederom niet. Het gevolg van je 2e nationaliteit is is dat je uitgezet wordt na je gevangenisstraf, zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen
Je zou je ook aan de wet kunnen houden natuurlijk
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van hun Nederlandse wel.
Zwaaien naar Nederland als je een misdaad pleegt
Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Marokkaan door rood licht -> Boeing 747
Nederlander door rood licht -> foei niet meer doen he mallerd!
Wat is er precies onzin aan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.
Kap eens met die onzin.
Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen landquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed. Prima. Doen we.
En dan sluit Verhagen een dealtje met de Marokkaanse regering, en bij de volgende keer dat jij door rood rijdt is het "Daag DiegoArmandoMaradona!"
Alhoewel, misschien zou dat best positief zijn.
Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen land
Daar wordt geen aangifte van gedaan en niet vervolgdquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies onzin aan?
Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf.
Geen interesse inquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.
Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.quote:
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies onzin aan?
Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf. Dus:
Marokkaans kind dat een snoepje jat -> Boeing 747
Nederlands kind dat een snoepje jat -> foei niet meer doen he mallerd!
Ik ben geen Marokkaan driekwarterquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.
Het gaat om het principe van discriminatie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:
[..]
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Veroordeling voor een misdaad of eventueel na een gevangenisstraf en pas nadat iemand meerderjarig isquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:
[..]
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben geen Marokkaan driekwarter
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeftquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van discriminatie.
Als je eenmaal begint dan kun je daar steeds verder in gaan. Natuurlijk snapt iedere debiel dat, maar op Fok! moet je dat uitleggen.
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Bastaquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
Nee, niet "punt uit basta". Dat kan volgens jouw plannetje alleen als je eerst (ongevraagd) een tweede nationaliteit in de maag gesplitst hebt gekregen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Basta
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Basta
Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
Er al is een politieke partij die dat wil afschaffen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.
Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel nietquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.
Binnenlatenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.
Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet? En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
Denk je dat?quote:
En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten het en de straf hebben ze al uitgezeten en ook in de VS kan je niet 2 keer veroordeeld worden voor het zelfde vergrijp
En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan ze ook terugsturen voordat ze hun straf uithebben gezeten en laat die Yanks maar kijken wat ze er mee doen maar dat gaat tegen het gerechtigheidsbeginsel dat wij hebben in Nederland
Dan kunnen ze daar niks tegen doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?
Je kan een onderdaan van je land NIET weigerenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..
En dat is boeiend omdat?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:05 schreef IHVK het volgende:
Tafeltennis over de Atlantische Oceaan dus.
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel niet
Misschien is het een idee om dat te bedenken voordat je een misdaad pleegt. Ik zeg maar wat hoor, maar ik raad het wel aan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
whehequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef bascross het volgende:
Wat je trouwens ook kunt is de problemen negeren, iedere keer zeggen hoe erg het is dat de Marokkanen gediscrimineerd worden en daarom misdaden plegen. Vervolgens stuur je straatcoaches en bouw je een jeugdhonk
Is ook een goede optie.
Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeftquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk wordt vervolgd. De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
whehe![]()
Grappig dat zeker.
Maar dat is extreem de andere kant op. Er bestaat ook een oplossing in het midden.
Volgens mij was het probleem van de PvdA dat ze óók de stemmen van allochtonen kwijtraken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ondertussen wel keurig PvdA stemmen?
Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef bascross het volgende:
[..]
Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.
Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeft
http://www.veenendaalsekr(...)erzijdse.512728.newsquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.
Er zijn momenteel geen politieke partijen die het probleem negeren, of zeggen dat mensen gewelddadig worden omdat ze gediscrimineerd worden.
En op rechts heb je de PVV die het probleem alleen nog maar erger gaat maken vanwege de islam-fixatie waardoor je ook de goodwill bij de goedwillende mensen kwijtraakt.
Iedereen wordt dus gediscrimineerd?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.
Dan is zelfs discriminatie op geloof, wat Wilders wil, nog meer aanvaardbaar.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedereen wordt dus gediscrimineerd?
De wet geldt voor iedereenquote:
Ja en?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De wet geldt voor iedereen
Dus praat jij poep driekwarterquote:
Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus praat jij poep driekwarter
Krijgen we dit weer.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleverenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?
En daarbij, hoezo driekwarter?
We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleveren
Waarschijnlijk een modquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?quote:
Dit geldt natuurlijk voor die criminele Marokkanen niet. Deze voelen zich bijna altijd Marokkaans.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:
En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!
Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
Ja die zijn er.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:35 schreef remlof het volgende:
Zijn er Turken met dubbele nationaliteit dan?
Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef Igen het volgende:
[..]
We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.
Ja gelezen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:34 schreef bascross het volgende:
[..]
Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?
http://www.veenendaalsekr(...)erzijdse.512728.news
Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja gelezen.
Ik zie daar nergens het ontkennen van de problemen. Misschien drukken ze zich wat ongelukkig uit, maar ze ontkennen de problemen zeker niet.
Dit zeggen ze, terwijl het allang geen incidenten meer zijn. Het is tegenwoordig volledig normaal. Ze ontkennen dus problemen.quote:Uitzonderlijke incidenten worden tot maat verheven, terwijl zij juist gerelativeerd moeten worden
Nee hoor, dat verschil begrijp ik heel goed. Die post maakte ik om de term discriminatie uit te leggen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.
Klopt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar volgens de Turkse wet mag je je nationaliteit toch opgeven?
Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?quote:
Dit zeggen ze ook nog. Ze ontkennen dat er Marokkanen betrokken waren, want ''het bewijs hierover ontbreekt''.quote:De VVD-fractie stelt dat bij deze geweldsdelicten het daderprofiel naar de Marokkaanse bevolking leidt. Bewijs hiervoor ontbreekt en inmiddels is al gebleken dat er een autochtone dader betrokken is geweest bij deze geweldsdelicten
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?
Dat iemand zich misdraagt is geen excuus voor discriminatie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.
Discriminatie? Hoe kom ik er toch bij?quote:Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit die zwart is.
Nee, maar het principe is hetzelfde. Namelijk het principe dat de persoon in kwestie er niks aan kan doen en er dus ook niet juridisch verantwoordelijk voor mag worden gehouden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:49 schreef bascross het volgende:
Is iemand met een dubbele nationaliteit automatisch zwart? Weer iets nieuws geleerd.
Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:52 schreef bascross het volgende:
Dat is dan sneu voor de persoon in kwestie, maar wel een extra reden om geen misdaden te plegen.
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierigquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.
Maar als je zelf geen actie onderneemt behoudt je automatisch beide.
Wat mij trouwens geen probleem lijkt.
Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Waarom zou je ergens afstand van doen waar je geen last van hebt?
Onderscheid maken inderdaad, tussen mensen die zich normaal gedragen en mensen die dat niet kunnen. Als je toevallig een dubbele nationaliteit hebt is dat heel jammer, maar dan ben je hier niet meer welkom. Lijkt mij ook niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.
Dacht ik ook wel. Maar ik schoot wat in de verdediging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig
Eens.quote:Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
wat dan?dat is dan hun probleem hadden ze zich maar beter moeten gedragen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
Wat dan wel?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Eens.
Het is verder ook geen (werkbare) oplossing voor de problematiek.
Goed punt. Wel lastig. Het is volgens mij ook een cultuur-iets (van homo's haten tot mekaar overhoop schieten), dus dat druk je niet zo-even de kop in met wat hardere straffen o.i.d. Maar ook niet met een normen-en-waarden-lesje in de 2e van het VMBO, dan luistert toch niemand.quote:
Nee, dat geldt voor iedereenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:
Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
Ook, jij bent debiel en nu houdt de discussie op. Veel succes ermeequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.
Discriminatie? Hoe kom je erbij?
En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!
Als je betaald, anders moet je het leger in en dat is geen pretjequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar volgens de Turkse wet mag je je nationaliteit toch opgeven?
Om te voorkomen dat je het land uitgezet wordt als je een misddad pleegtquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.
Maar als je zelf geen actie onderneemt behoudt je automatisch beide.
Wat mij trouwens geen probleem lijkt.
Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Waarom zou je ergens afstand van doen waar je geen last van hebt?
Je kent artikel 1 niet dus, jammerquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig
Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
Je moet sowieso geen misdaad plegen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat je het land uitgezet wordt als je een misddad pleegt
Ach, je voelt je beledigd, wat gezien jouw ideeën ook terecht is, en als verweer ga je dan maar schelden. Hoe kansloos.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook, jij bent debiel en nu houdt de discussie op. Veel succes ermee
Ik heb mijn punt gemaakt, veel succes ermeequote:Op woensdag 24 maart 2010 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, je voelt je beledigd, wat gezien jouw ideeën ook terecht is, en als verweer ga je dan maar schelden. Hoe kansloos.
Bronquote:Volgens de onderzoekers van ISEO staan de nieuwe groepen in sociaal en cultureel opzicht dichter bij de Surinamers en Antillianen dan bij de Turken en Marokkanen. Ruim eenderde van de Turken en de helft van de Marokkanen vindt het vervelend, eigenlijk onacceptabel, dat hun zoon of dochter voor een autochtone Nederlandse partner zou kiezen. Dat geldt voor één op de zes Irakezen en Somaliërs en voor één op de zeven Afghanen. Bij Iraniërs stuit dat nauwelijks op problemen.
Vast niet. Maar moraalgeweldenaar maartena waarschijnlijk wel!quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:54 schreef voice-over het volgende:
Gaat Femke Halsema nu vragen stellen aan de minister ivm het welig tierende racisme onder Turken?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 05:56 schreef analjustice het volgende:
[..]
Vast niet. Maar moraalgeweldenaar maartena waarschijnlijk wel!
Lul toch niet zo dom druif. Marokko kan niet naar willekeur wereldwijd paspoorten uitdelen, dat moet ook nog erkend worden simpele ziel met je punt uit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.
Als de misdaad ernstig genoeg is wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.
Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet?
Zelfs als hij een standbeeld krijgt voor zijn misdaden. Niet het probleem van NL.quote:En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
Je kan wel lachen en schelden, maar zolang Marokko als land erkend wordt werkt het dus wél zo.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom druif. Marokko kan niet naar willekeur wereldwijd paspoorten uitdelen, dat moet ook nog erkend worden simpele ziel met je punt uit.
Zou me wat wezen, 6 miljard marokkanen
Schelden? Nee. Ik constateer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wel lachen en schelden, maar zolang Marokko als land erkend wordt werkt het dus wél zo.
Als jij het allemaal zo goed weet, geef mij dan maar eens een linkje naar het verdrag / de conventie waar is afgesproken dat het niet zou kunnen of mogen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Schelden? Nee. Ik constateer.
Verder lul je nog steeds uit je nek of je hebt als niet marokkaan, ook niet vanuit verre voorvaderen een marokkaans paspoort opgedrongen gekregen. Zomaar uit het niets ben je ineens marokkaan.
Ik vind dat jullie beiden maar eens met bronnen (verdragen) moeten komen aanzetten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij het allemaal zo goed weet, geef mij dan maar eens een linkje naar het verdrag / de conventie waar is afgesproken dat het niet zou kunnen of mogen.
http://www.justice.gov.ma/fr/legislation/legislation_.aspx?ty=2&id_l=154quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij het allemaal zo goed weet, geef mij dan maar eens een linkje naar het verdrag / de conventie waar is afgesproken dat het niet zou kunnen of mogen.
Doe even normaaal joh. JIJ beweert dat een willekeurig persoon zomaar uit het niets een marokkaans paspoort aangesmeerd kan worden tegen wil en dank.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Marokko is een soeverein land. Wie de Marokkaanse nationaliteit heeft wordt door een Marokkaanse wet geregeld, zoals damian5700 liet zien. Dus als Marokko de wet aanpast kunnen ze wie dan ook de Marokkaanse nationaliteit in de maag splitsen, als ze zouden willen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe even normaaal joh. JIJ beweert dat een willekeurig persoon zomaar uit het niets een marokkaans paspoort aangesmeerd kan worden tegen wil en dank.
Kom jij maar eens met bewijzen en vraag niet een ander om je verzinsels uit je dikke duim te weerleggen.
Jah joh, je hebt volkomen gelijkquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Marokko is een soeverein land. Wie de Marokkaanse nationaliteit heeft wordt door een Marokkaanse wet geregeld, zoals damian5700 liet zien. Dus als Marokko de wet aanpast kunnen ze wie dan ook de Marokkaanse nationaliteit in de maag splitsen, als ze zouden willen.
Zo, nu jij weer.
Je hebt er nog steeds niks beters dan een "quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jah joh, je hebt volkomen gelijk![]()
.
Dat doe ik ook dus het kan ook aan jou liggenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Je hebt er niks beters dan een "" tegenin te brengen?
Dat zegt mij genoeg. Veel gescheld en gehoon, maar 0,0 inhoud. Dát verdient pas echt een
Ach ga toch Teletubbies kijken als je met de grote-mensen-realiteit niet kan omgaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat doe ik ook dus het kan ook aan jou liggen
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach ga toch Teletubbies kijken als je met de grote-mensen-realiteit niet kan omgaan.
Nieuwe Nederlanders zijn vaak de grootste racisten wanneer het om andere bevolkingsgroepen gaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:09 schreef NoShitSherlock het volgende:
Dit is natuurlijk makkelijk te verklaren. De meeste Turken wonen in buurten waar er veel nationaliteiten wonen en dus relatief weinig Nederlanders. Terwijl nog steeds het over grote deel van de Nederlanders in buurten woont waar ook voornamelijk Nederlanders wonen.
Dus ja dan is het geen wonder dat een groter percentage van die mensen vind dat Nederland teveel allochtonen telt.
Vaak wel, maar misschien komt daar juist verandering in omdat zij zelf in een multiculturele samenleving leven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Nieuwe Nederlanders zijn vaak de grootste racisten wanneer het om andere bevolkingsgroepen gaat.
De steden zijn inderdaad overvol en breiden zich daarom constant uit. De dorpen lopen leeg. Nederland heeft ook een erg hoge bevolkingsdichtheid. Dit is nog erger in de randstad.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:56 schreef doorgeplaatst het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)vinden-nederland-vol
Het is dus duidelijk niet zo dat alleen autochtone Nederlanders als vol ervaren.
Ik mag hopen dat dit een domme cynische grap is die doelt op het slechte Nederlands van de Turken die geïnterviewd zijn? Anders ben ik voor altijd overtuigd dat het (christelijk betrokken) Nederlands Dagblad =quote:Turkse Nederlanders vinden dat Nederland te veel migranten telt dan Nederlanders zelf.
Het is dus geen algemene kennis. Ik vind zelf opmerkelijk aan het onderzoek dat Turken veelal op de eigen Turkse gemeenschap zijn gericht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De steden zijn inderdaad overvol en breiden zich daarom constant uit. De dorpen lopen leeg. Nederland heeft ook een erg hoge bevolkingsdichtheid. Dit is nog erger in de randstad.
Wat mij stoort aan dit bericht is dat dit géén nieuws is. Dit is algemene kennis, of tenminste, dat zou het moeten zijn. Dat Turken ook naar grafiekjes kunnen kijken in stadjes wonen of wat dan ook, is super verbazend of niet soms?
Dit topic is een berg met faal en jij TS; bent koning van deze berg bestaande uit falendheid. Dat klopt, als er een andere reden was voor het maken van dit draadje dan jouw onzinnige rechts-populistische denkbeelden, dan sta ik versteld.
[..]
Ik mag hopen dat dit een domme cynische grap is die doelt op het slechte Nederlands van de Turken die geïnterviewd zijn? Anders ben ik voor altijd overtuigd dat het (christelijk betrokken) Nederlands Dagblad =
Wacht... Dat ben ik al.
Precies, ook zij moeten zich gewoon aanpassen en zich niet superieur voelen. Meer is het niet. Dit lost zich met de totale verwestering uiteindelijk wel op.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:15 schreef doorgeplaatst het volgende:
[..]
Vaak wel, maar misschien komt daar juist verandering in omdat zij zelf in een multiculturele samenleving leven.
Velen zullen inderdaad verwesteren, maar dat zorgt weer voor spanningen tussen de groep wil verwesteren en de groep die zich daar tegen verzet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Precies, ook zij moeten zich gewoon aanpassen en zich niet superieur voelen. Meer is het niet. Dit lost zich met de totale verwestering uiteindelijk wel op.
Men is zogenaamd zo bang voor Islamisering maar al die mensen die hier zijn, ik geloof zelf dat de westerse wereld een veel grotere bedreiging is voor die islam. Want een fiks aantal moslims hebben hun toevlucht in het westen gezocht, krijgen kinderen en is er een fase van fikse cultuurconflicten en dit los je niet zomaar even op.
Die westers geworden Moslims keren in de zomer weer terug naar hun land van oorsprong en voelen zich ontheemd. En hun kinderen al helemaal.
Wie zal zich daar uiteindelijk dan tegen verzettten?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:31 schreef doorgeplaatst het volgende:
[..]
Velen zullen inderdaad verwesteren, maar dat zorgt weer voor spanningen tussen de groep wil verwesteren en de groep die zich daar tegen verzet.
Een groep die zich juist vast wil houden aan de tradities en achtergrond (identiteit) van de eigen etnische groep.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Wie zal zich daar uiteindelijk dan tegen verzettten?
Je hebt gelijk. Ik moet mijn excuus aanbieden. Voor de gemiddelde Telegraaf lezer, en dus spijtig genoeg ook de gemiddelde Fok! gebruiker zal dit wel een erg schokkende en spannende ontdekking zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:23 schreef doorgeplaatst het volgende:
[..]
Het is dus geen algemene kennis. Ik vind zelf opmerkelijk aan het onderzoek dat Turken veelal op de eigen Turkse gemeenschap zijn gericht.
Verder kan je wel klagen over mij of over het onderzoek, maar daar kom je niet verder mee.
Dat is de huidige stand van zaken kennelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:39 schreef doorgeplaatst het volgende:
[..]
Een groep die zich juist vast wil houden aan de tradities en achtergrond (identiteit) van de eigen etnische groep.
Daar zegt een Turk het volgende:quote:Op woensdag 9 juni 2010 05:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken gaan ook PVV stemmen vandaag, dat dit kan... in ons kakkerlandje
http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=101349&page=6&s=2edfb0579684149215a3d70f0eb5fb38
Ik denk dat Turken veel trotser zijn op hun land dan Nederlanders, Veel Turken zien Nederland inmiddels als hun land of ze zijn hier geboren, dat zou misschien verklaren waarom ze PVV stemmen.quote:Nederland is tot nu toe gerund door een stel homo's, komt er eindelijk een man die
de recht en de roots van Nederland en de Nederlanders wil ophemelen, zijn mensen niet gewend toch.
Was laatst ook een stukje van Jakhalzen in Volendam en dat daar zoveel mensen PVV stemmen omdat ze bang zijn voor allochtonen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 05:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken gaan ook PVV stemmen vandaag, dat dit kan... in ons kakkerlandje
http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=101349&page=6&s=2edfb0579684149215a3d70f0eb5fb38
Uit eigen ervaring, wat natuurlijk niet representatief is, kan ik dit alleen maar beamen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Nieuwe Nederlanders zijn vaak de grootste racisten wanneer het om andere bevolkingsgroepen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |