Door rood rijden is geen misdaadquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Marokkaan door rood licht -> Boeing 747
Nederlander door rood licht -> foei niet meer doen he mallerd!
Ja en?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
http://www.goal.com/nl/ne(...)ko-vrij-voor-amrabat
Omdat het Martokkanen zijn slimpiequote:Op woensdag 24 maart 2010 15:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het onzin is. Dit is een Nederlands probleem, geen Marokkaanse. Waarom denk je dat Marokko zit te wachten op Nederlandse criminelen? En waarom krijgen autochtonen die zich (ernstig) misdragen niet dezelfde straf.
Ik zie het al voor me: Rijd je met een groep studenten dronken auto, wordt de Marokkaan uitgezet en de rest krijgt een boete. Gezellige samenleving wordt dat dan.
Lezenquote:
Goed. Prima. Doen we.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het wederom niet. Het gevolg van je 2e nationaliteit is is dat je uitgezet wordt na je gevangenisstraf, zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen
Je zou je ook aan de wet kunnen houden natuurlijk
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van hun Nederlandse wel.
Zwaaien naar Nederland als je een misdaad pleegt
Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
Marokkaan door rood licht -> Boeing 747
Nederlander door rood licht -> foei niet meer doen he mallerd!
Wat is er precies onzin aan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Kom je weer met een belachelijk voorbeeld om je punt te maken.
Kap eens met die onzin.
Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen landquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed. Prima. Doen we.
En dan sluit Verhagen een dealtje met de Marokkaanse regering, en bij de volgende keer dat jij door rood rijdt is het "Daag DiegoArmandoMaradona!"
Alhoewel, misschien zou dat best positief zijn.
Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik kan niet uitgezet worden uit mijn eigen land
Daar wordt geen aangifte van gedaan en niet vervolgdquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies onzin aan?
Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf.
Geen interesse inquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Wel als voor jou een Marokkaans paspoort geregeld wordt.
Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.quote:
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er precies onzin aan?
Dat door rood rijden geen misdrijf is? Nou, dan een ander voorbeeld, een kind dat een snoepje steelt bij de supermarkt. Dat is wel een misdrijf. Dus:
Marokkaans kind dat een snoepje jat -> Boeing 747
Nederlands kind dat een snoepje jat -> foei niet meer doen he mallerd!
Ik ben geen Marokkaan driekwarterquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks mee te maken. Een Marokkaans paspoort kun je niet weigeren. Dat is het hele punt nou juist.
Het gaat om het principe van discriminatie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:
[..]
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Veroordeling voor een misdaad of eventueel na een gevangenisstraf en pas nadat iemand meerderjarig isquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef bascross het volgende:
[..]
Je kan gewoon vaststellen waarvoor je iemand de nationaliteit afneemt. Dat hoeft niet bij een winkeldiefstal natuurlijk. In principe snapt iedere debiel dat, maar hier op FOK! moet dat blijkbaar even duidelijk gemaakt worden aan bepaalde personen.
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben geen Marokkaan driekwarter
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeftquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van discriminatie.
Als je eenmaal begint dan kun je daar steeds verder in gaan. Natuurlijk snapt iedere debiel dat, maar op Fok! moet je dat uitleggen.
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Bastaquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Als Marokko jou een Marokkaans paspoort geeft, om wat voor reden dan ook, dan ben jij Marokkaan. Punt uit basta.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
Nee, niet "punt uit basta". Dat kan volgens jouw plannetje alleen als je eerst (ongevraagd) een tweede nationaliteit in de maag gesplitst hebt gekregen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Basta
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus kan je uitgezet worden als je eigen misdraagt. Punt uit Basta
Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is geen discriminatie, ook die Nederlander zou uitgezet worden als hij een dubbele nationaliteit heeft
Er al is een politieke partij die dat wil afschaffen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.
Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel nietquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus kunnen we het gelijkheidsbeginsel wegflikkeren.
Binnenlatenquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ken toevallig (niet verzonnen) iemand met een Nederlands en Amerikaans paspoort.
Dus als deze persoon een misdrijf pleegt, wordt hij dan ook op het vliegtuig naar New York gezet? En wat gaan de Amerikanen dan met hem doen?
Denk je dat?quote:
En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten het en de straf hebben ze al uitgezeten en ook in de VS kan je niet 2 keer veroordeeld worden voor het zelfde vergrijp
En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan ze ook terugsturen voordat ze hun straf uithebben gezeten en laat die Yanks maar kijken wat ze er mee doen maar dat gaat tegen het gerechtigheidsbeginsel dat wij hebben in Nederland
Dan kunnen ze daar niks tegen doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
En als ze de Nederlandse straf te zwak vonden en ze het niet zien zitten dat er allemaal ex-criminelen (met gevaar op terugval) in hun land worden gedropt door blauwe KLM's?
Je kan een onderdaan van je land NIET weigerenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
En dat gaat Amerika dan zeker weigeren. Het is geen grote openbare gevangenis. Net als Marokko overigens..
En dat is boeiend omdat?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:05 schreef IHVK het volgende:
Tafeltennis over de Atlantische Oceaan dus.
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het gelijkheidsbeginsel niet
Misschien is het een idee om dat te bedenken voordat je een misdaad pleegt. Ik zeg maar wat hoor, maar ik raad het wel aan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk vervolgd wordt (en er met een taakstraf of gevangenisstraf vanaf komt). De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
whehequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:07 schreef bascross het volgende:
Wat je trouwens ook kunt is de problemen negeren, iedere keer zeggen hoe erg het is dat de Marokkanen gediscrimineerd worden en daarom misdaden plegen. Vervolgens stuur je straatcoaches en bouw je een jeugdhonk
Is ook een goede optie.
Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeftquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik begrijp 'm zeer goed. Het houdt in dat iedere Nederlandse burger (wettelijk) gelijke rechten heeft en dat iedere burger ook een gelijke behandeling in gelijke gevallen krijgt. Je kunt een Marokkaanse Nederlander dus niet op het vliegtuig zetten voor hetzelfde misdrijf waarbij de autochtone Nederlander slechts rechterlijk wordt vervolgd. De Marokkaanse Nederlander zit namelijk misschien ongewild vast aan zijn Marokkaanse paspoort, waar de autochtone Nederlander dit probleem niet heeft. Als je het nog steeds niet begrijpt, is er iets mis met je cognitieve vaardigheden, vrees ik.
Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
whehe![]()
Grappig dat zeker.
Maar dat is extreem de andere kant op. Er bestaat ook een oplossing in het midden.
Volgens mij was het probleem van de PvdA dat ze óók de stemmen van allochtonen kwijtraken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ondertussen wel keurig PvdA stemmen?
Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef bascross het volgende:
[..]
Het is best grappig, maar bij links ook realiteit.
Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedere Nederlander verliest zijn 2e nationaliteit als hij die heeft
http://www.veenendaalsekr(...)erzijdse.512728.newsquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vroeger misschien, maar dan zowel bij links als bij rechts.
Er zijn momenteel geen politieke partijen die het probleem negeren, of zeggen dat mensen gewelddadig worden omdat ze gediscrimineerd worden.
En op rechts heb je de PVV die het probleem alleen nog maar erger gaat maken vanwege de islam-fixatie waardoor je ook de goodwill bij de goedwillende mensen kwijtraakt.
Iedereen wordt dus gediscrimineerd?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus discriminatie, omdat je aan die 2e nationaliteit niks kan doen.
Dan is zelfs discriminatie op geloof, wat Wilders wil, nog meer aanvaardbaar.
Hoezo?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedereen wordt dus gediscrimineerd?
De wet geldt voor iedereenquote:
Ja en?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De wet geldt voor iedereen
Dus praat jij poep driekwarterquote:
Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus praat jij poep driekwarter
Krijgen we dit weer.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleverenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Maakt de wet nu dan onderscheid naar 2e nationaliteit? Of naar geloof?
En daarbij, hoezo driekwarter?
We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef bascross het volgende:
Discriminatie is overrated. Het is immers aan de orde van de dag. Als iemand alleen knappe vrouwen wil daten en de lelijke vrouwen afwijst, is dat dan ook discriminatie? Ja, want het betekent niets anders dan het maken van onderscheid.
Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
IEDEREEN die veroordeeld wordt moet zijn 2e nationaliteit inleveren
Waarschijnlijk een modquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?quote:
Dit geldt natuurlijk voor die criminele Marokkanen niet. Deze voelen zich bijna altijd Marokkaans.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:
En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!
Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef IHVK het volgende:
Nu gaat er iemand iets zeggen over Hitler, Joden en discriminatie en we hebben een klassieke faaldiscussie.
Ja die zijn er.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:35 schreef remlof het volgende:
Zijn er Turken met dubbele nationaliteit dan?
Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef Igen het volgende:
[..]
We hebben het hier over overheidsoptreden hè. Niet over daten.
Ja gelezen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:34 schreef bascross het volgende:
[..]
Heb je die link nou al aangeklikt die ik gegeven had?
http://www.veenendaalsekr(...)erzijdse.512728.news
Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:37 schreef bascross het volgende:
[..]
Goed zo, je hebt er zojuist een faaldiscussie van gemaakt. Mijn complimenten.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja gelezen.
Ik zie daar nergens het ontkennen van de problemen. Misschien drukken ze zich wat ongelukkig uit, maar ze ontkennen de problemen zeker niet.
Dit zeggen ze, terwijl het allang geen incidenten meer zijn. Het is tegenwoordig volledig normaal. Ze ontkennen dus problemen.quote:Uitzonderlijke incidenten worden tot maat verheven, terwijl zij juist gerelativeerd moeten worden
Nee hoor, dat verschil begrijp ik heel goed. Die post maakte ik om de term discriminatie uit te leggen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het ging mis toen jij het verschil niet begreep tussen partnerkeuze en een overheid die bevolkingsgroepen discrimineert.
Klopt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar volgens de Turkse wet mag je je nationaliteit toch opgeven?
Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?quote:
Dit zeggen ze ook nog. Ze ontkennen dat er Marokkanen betrokken waren, want ''het bewijs hierover ontbreekt''.quote:De VVD-fractie stelt dat bij deze geweldsdelicten het daderprofiel naar de Marokkaanse bevolking leidt. Bewijs hiervoor ontbreekt en inmiddels is al gebleken dat er een autochtone dader betrokken is geweest bij deze geweldsdelicten
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus wat doet de gemiddelde 2e/3e generatie turk die in Nederland woont, kiest die voor de Nederlandse nationaliteit of behoudt die de Turkse? Of allebei, als dat kan?
Dat iemand zich misdraagt is geen excuus voor discriminatie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat discriminatie te pas en te onpas gebruikt wordt. Er is helemaal geen sprake van discriminatie. Wie zich normaal gedraagt heeft nergens last van.
Discriminatie? Hoe kom ik er toch bij?quote:Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit die zwart is.
Nee, maar het principe is hetzelfde. Namelijk het principe dat de persoon in kwestie er niks aan kan doen en er dus ook niet juridisch verantwoordelijk voor mag worden gehouden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:49 schreef bascross het volgende:
Is iemand met een dubbele nationaliteit automatisch zwart? Weer iets nieuws geleerd.
Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:52 schreef bascross het volgende:
Dat is dan sneu voor de persoon in kwestie, maar wel een extra reden om geen misdaden te plegen.
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierigquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.
Maar als je zelf geen actie onderneemt behoudt je automatisch beide.
Wat mij trouwens geen probleem lijkt.
Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Waarom zou je ergens afstand van doen waar je geen last van hebt?
Onderscheid maken inderdaad, tussen mensen die zich normaal gedragen en mensen die dat niet kunnen. Als je toevallig een dubbele nationaliteit hebt is dat heel jammer, maar dan ben je hier niet meer welkom. Lijkt mij ook niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Discrimineren, en er nog trots op zijn ook.
Dacht ik ook wel. Maar ik schoot wat in de verdediging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig
Eens.quote:Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
wat dan?dat is dan hun probleem hadden ze zich maar beter moeten gedragen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
En dan weigert Marokko ze aan de grens want ze zitten niet te wachten op criminelen. Ook nemen ze hun paspoort af. Wat dan?
Wat dan wel?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Eens.
Het is verder ook geen (werkbare) oplossing voor de problematiek.
Goed punt. Wel lastig. Het is volgens mij ook een cultuur-iets (van homo's haten tot mekaar overhoop schieten), dus dat druk je niet zo-even de kop in met wat hardere straffen o.i.d. Maar ook niet met een normen-en-waarden-lesje in de 2e van het VMBO, dan luistert toch niemand.quote:
Nee, dat geldt voor iedereenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:38 schreef bascross het volgende:
Pas als je misdaden pleegt kan je nationaliteit ingenomen worden. En dit geldt dan voor iedereen met een dubbele nationaliteit.
Ook, jij bent debiel en nu houdt de discussie op. Veel succes ermeequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, IEDEREEN die veroordeeld wordt moet twee keer zo lang zitten als hij/zij zwart is.
Discriminatie? Hoe kom je erbij?
En je zegt het fout: want volgens jouw plan moet wie een tweede nationaliteit heeft z'n eerste nationaliteit - want dat is in Nederland voor Nederlanders altijd de Nederlandse - inleveren!
Als je betaald, anders moet je het leger in en dat is geen pretjequote:Op woensdag 24 maart 2010 19:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar volgens de Turkse wet mag je je nationaliteit toch opgeven?
Om te voorkomen dat je het land uitgezet wordt als je een misddad pleegtquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de gemiddelde Turk doet eigenlijk.
Maar als je zelf geen actie onderneemt behoudt je automatisch beide.
Wat mij trouwens geen probleem lijkt.
Er lopen veel mensen in Nederland met een extra nationaliteit. Een Luxemburgse of Amerikaanse bijvoorbeeld.
Waarom zou je ergens afstand van doen waar je geen last van hebt?
Je kent artikel 1 niet dus, jammerquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig
Ik vind het ook discriminatie om iemand uit te zetten als ie ook een andere nationaliteit heeft. Iedereen met een Nederlands paspoort is voor de wet gelijk en heeft dezelfde rechten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |