Ik hoop op precies hetzelfde, maar dan morgenochtend rond een uurtje of 9quote:Op maandag 22 maart 2010 21:00 schreef don-diablo het volgende:
Vandaag was wel lekker weer om te lopen
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:08 schreef PieterBas het volgende:
* PieterBas is bij lange na geen beginnende loper meer, maar kijkt toch stiekem
Yep, nou.. ik was een tijd lang zwaar geblesseerd geweest.. dus moest weer van 0 af beginnenquote:
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Yep, nou.. ik was een tijd lang zwaar geblesseerd geweest.. dus moest weer van 0 af beginnenen tips van ervaren lopers kan ook geen kwaad
Ik heb ook een tijd een blessure gehad en vandaag voor het eerst sinds 3 maanden weer gelopen en ff snel 3 km gelopen. Liep de 10 km wel eens en dat in een krap uurtje. Daar wil ik persoonlijk weer naartoe iigquote:Op maandag 22 maart 2010 21:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Yep, nou.. ik was een tijd lang zwaar geblesseerd geweest.. dus moest weer van 0 af beginnenen tips van ervaren lopers kan ook geen kwaad
dit is dus NIET de manier om je conditie te verbeteren!!quote:Op maandag 22 maart 2010 20:51 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik begin vandaag weer. Er is maar 1 manier om je conditie omhoog te krikken, loop jezelf kapot. Ga hardlopen tot je naar adem moet snakken, moet kotsen, bijna buiten bewust bent en doe daar dan een schepje bovenop. Als ik vanavond niet meer post ben ik overleden.
Ik weet dat itunes hardloopmuziek aanbood (dat je ook via torrents kon krijgenquote:Op maandag 22 maart 2010 22:51 schreef Rockabella het volgende:
Morgen de eerste dag. Na 1,5 jaar stilgezeten te hebben hoop ik nog een beetje conditie over te hebben.
Lang gevoetbald, 4 keer in de week 1,5 uur trainen en dan op zaterdag (en soms zondag) wedstrijd spelen. Conditie was voor mijn gevoel optimaal. Tegenwoordig weinig energie meer. Ik voel me niet meer fit. Die 10K wil ik sowieso weer kunnen behalen!
En alle andere beginners, allemaal succes!
Editje: ik ga dat lopen op muziek maar eens proberen!
Nice! Ik heb nu een site gevonden.. Maar die mixes zijn allemaal zo tam!quote:Op maandag 22 maart 2010 23:14 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik weet dat itunes hardloopmuziek aanbood (dat je ook via torrents kon krijgen). Waren mixes die rustig begonnen en in tempo omhoog gingen etc etc. Heb er nu een van De La Soul.
Klopt.. Ik ren zelf op semi kitscherige muziek waar ik niet veel bij na hoef te denken en wat me niet teveel opzweept zodat ik niet te snel ga lopen. Als power song heb ik momenteel Blood Red Shoes met I wish I was someone betterquote:Op maandag 22 maart 2010 23:18 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Nice! Ik heb nu een site gevonden.. Maar die mixes zijn allemaal zo tam!
Misschien is die Motion Traxx uit de OP iets voor je? Schijnt wel lekkere muziek te zijnquote:Op maandag 22 maart 2010 23:18 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Nice! Ik heb nu een site gevonden.. Maar die mixes zijn allemaal zo tam!
Lopen in de winter is lekker juist.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:52 schreef STING het volgende:
Vorige week weer begonnen, met 2 x ~1 uur / ~10 km.
De winter heeft veel te lang geduurd
Met elke keer dat je gaat lopen, wordt de drempel steeds lagerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:12 schreef Sulley02 het volgende:
Zondag maar opnieuw een poging wagen om te beginnen. Zodra het langer licht is wil ik écht 2 keer in de week gaan. Nu kan ik de moed al niet eens opbrengen om op zondag te gaan.. Grmbl
Daar loop ik ook graag in. Maar hardlopen gaat toch niet om wat je draagt, maar om wat je doet?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:06 schreef STING het volgende:
[..]
Smaken verschillenIk loop graag in een t-shirt met korte mouwen
Vereniging in de buurt zoeken. Lopen in een groep werkt motiverend. Heb het zelf wel eens geprobeerd om alleen te lopen en dat is gewoon niks. Voor mij in ieder geval. Misschien ook voor jou?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:12 schreef Sulley02 het volgende:
Zondag maar opnieuw een poging wagen om te beginnen. Zodra het langer licht is wil ik écht 2 keer in de week gaan. Nu kan ik de moed al niet eens opbrengen om op zondag te gaan.. Grmbl
Geloof me, met dit weer is het echt heerlijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:12 schreef Sulley02 het volgende:
Typisch vrouwen, altijd maar weer een reden verzinnen om te moeten shoppen...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:10 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om het lopen op muziek eens te proberen. Maar dan moet ik wel zo'n koptelefoontje kopen met dingetjes achter mijn oren, want met gewone oordopjes kan ik niet eens stil zitten zonder dat ze eruit vallen.
Natuurlijk, en wat dacht je van de zomer-hardloop-outfit waar ik binnenkort voor wil gaan "shoppen".quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:24 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Typisch vrouwen, altijd maar weer een reden verzinnen om te moeten shoppen...
Je kunt natuurlijk ook oordopjes kopen die in je oor gaan. Dan hoor je de muziek een stuk beter en heb je ook bijna geen last van omgevingsgeluiden en wind.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:10 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om het lopen op muziek eens te proberen. Maar dan moet ik wel zo'n koptelefoontje kopen met dingetjes achter mijn oren, want met gewone oordopjes kan ik niet eens stil zitten zonder dat ze eruit vallen.
Ja, ook die heb ik geprobeerd, maar om de ene of andere reden vallen die er ook uit.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:40 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook oordopjes kopen die in je oor gaan. Dan hoor je de muziek een stuk beter en heb je ook bijna geen last van omgevingsgeluiden en wind.
Uiteraard, want tijdens het hardlopen moet je er natuurlijk wel leuk en aantrekkelijk uit zien. Stel je voor...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:29 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Natuurlijk, en wat dacht je van de zomer-hardloop-outfit waar ik binnenkort voor wil gaan "shoppen".
Als er leuke kleding te krijgen is (wat ik al heb gezien), waarom zou ik dan in godsnaam lelijke kleding kopen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Uiteraard, want tijdens het hardlopen moet je er natuurlijk wel leuk en aantrekkelijk uit zien. Stel je voor...
Open deur... de kleding van vorig jaar voldoet natuurlijk niet meerquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Als er leuke kleding te krijgen is (wat ik al heb gezien), waarom zou ik dan in godsnaam lelijke kleding kopen?![]()
Maar, je zei het zelf al... typisch vrouwen.
Vorig jaar sportte ik nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:57 schreef STING het volgende:
[..]
Open deur... de kleding van vorig jaar voldoet natuurlijk niet meer![]()
Kijk, jou mag ik wel.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
Jaja, alsof alle mannen hier compleet ongeinteresseerd in hun oude spijkerbroek gaan lopen..
Da's weer het andere uiterstequote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
Jaja, alsof alle mannen hier compleet ongeinteresseerd in hun oude spijkerbroek gaan lopen..
Wel foto's posten dan hè ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Als er leuke kleding te krijgen is (wat ik al heb gezien), waarom zou ik dan in godsnaam lelijke kleding kopen?![]()
Maar, je zei het zelf al... typisch vrouwen.
Kom dan live kijken, of ren mee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:52 schreef Krullehoofd het volgende:
Zweterig en oververmoeid hoef ik niet te zien, wat een teleurstelling weer
En dan met jouw tempo als laatste over de eindstreep komenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Kom dan live kijken, of ren mee.
Heb je in elk geval een goed uitzicht (hoop je dan).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:05 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
En dan met jouw tempo als laatste over de eindstreep komen![]()
Dat maakt de gedachte om als laatste over de eindstreep te komen echt niet goed hoor. Je zult toch echt beter je best moeten doen !quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:05 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Heb je in elk geval een goed uitzicht (hoop je dan).
Zeurpiet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:32 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat maakt de gedachte om als laatste over de eindstreep te komen echt niet goed hoor. Je zult toch echt beter je best moeten doen !
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik loop al 2 jaar in dezelfde kleding zo ongeveer.. /care, gaat om het lopen, niet om de kledinghet moet goed zitten en functioneel zijn. Uiterlijk vertoon belangrijk vinden tijdens het sporten
meh, zelf zorgde ik bij de kilo's meer wel voor mijzelf niet beschamende kleding, maar als het hem/haar niets uitmaakt, ách, wellicht is 't voor die persoon extra motivatie: binnenkort zie ik er wel goed uit in deze kleding!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:11 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik zag gisteren nog iemand (ik laat even buiten beschouwing of het een hij of zij was) buiten lopen in een tight en t-shirt toen ik met de auto voorbij kwam. Je kon goed zien dat deze persoon aan het bewegen was om een paar kilootjes kwijt te raken. Maar sorry, als je dat doet draag dan wel iets langs er over heen zodat je lichaam enigszins bedekt wordt.
Das nasty idd..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:11 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik zag gisteren nog iemand (ik laat even buiten beschouwing of het een hij of zij was) buiten lopen in een tight en t-shirt toen ik met de auto voorbij kwam. Je kon goed zien dat deze persoon aan het bewegen was om een paar kilootjes kwijt te raken. Maar sorry, als je dat doet draag dan wel iets langs er over heen zodat je lichaam enigszins bedekt wordt.
Ah, oke.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:48 schreef Happel het volgende:
Een joggingbroek kan gaan schuren in de liezen, omdat het los rond de benen zit. Wanneer je gaat zweten (wat inherent is aan hardlopen), is de kans groot dat het dus tegen je benen aanschuurt. Vooral bovenaan de benen dan.
Het is dus niet zozeer vanwege het verwarmen van de benen.
Tweede dag is altijd het ergstquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb wat spierpijn aan de hamstrings lijkt wel, maar dat is vast en zeker morgen weer weg
Zoo !!! Jij gaat morgen zeker niet kunnen lopen. Misschien over 4 of 5 dagen pas weerquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb wat spierpijn aan de hamstrings lijkt wel, maar dat is vast en zeker morgen weer weg
Mwa, 'vroeger',...toen ik voor het eerst met het eerste mee moest trainen had ik ook spierpijn en dan moest ik de dag erna ook weer trainen, dat ging wel, hetzij stroef maar het ging wel. Ik verwacht voor morgen dan ook gewoon dat ik mijn loopje ga doenquote:
Ik heb altijd geleerd dat het niet uitmaakt dat je spierpijn hebt , dat kun je niet kapot maken zeg maar.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Kan het eigenlijk echt kwaad om te gaan hardlopen als je nog een beetje spierpijn hebt?
Op de meeste loop-dagen voel ik mijn benen namelijk wel nog. Niet echt erge pijn, maar dat ze nogal zwaar en stijf voelen. Kan dat kwaad, of kan je echt beter alleen gaan als je helemaal niks meer voelt van de vorige keer?
Ik ben geen expert, maar je hebt dan een vergrote kans op blessures.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Kan het eigenlijk echt kwaad om te gaan hardlopen als je nog een beetje spierpijn hebt?
Op de meeste loop-dagen voel ik mijn benen namelijk wel nog. Niet echt erge pijn, maar dat ze nogal zwaar en stijf voelen. Kan dat kwaad, of kan je echt beter alleen gaan als je helemaal niks meer voelt van de vorige keer?
Ik ben eergisteren geweest en heb gister een dag rust genomen omdat ik weer moet opbouwen. Vandaag alweer 4 seconden per km sneller als eergisteren hahah. Als je lichaam wat meer gewend is kun je zonder problemen dagelijks gaan. De meeste keren dat ik achter mekaar heb gelopen is 25x in 4 weken tijdquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw!quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:58 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik ben eergisteren geweest en heb gister een dag rust genomen omdat ik weer moet opbouwen. Vandaag alweer 4 seconden per km sneller als eergisteren hahah. Als je lichaam wat meer gewend is kun je zonder problemen dagelijks gaan. De meeste keren dat ik achter mekaar heb gelopen is 25x in 4 weken tijd
Spieren hebben rust nodig om te herstellen en te groeien.. Als je veel naar de sportschool gaat hebben je spieren ook rust nodig want dan groeien ze ook door.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Wauw!Dat mocht ik willen.
Ik wil ook weer niet bij elk kleine beetje stijfheid meteen thuis blijven. Ik gooi er wel steeds 1 rustdag tussendoor en als de stijfheid erger wordt, 2 rustdagen, zoals nu. Ik denk dat als het echt niet goed gaat met mijn spieren, ik het vlug genoeg zal merken. Ik let er wel heel goed op.
Maar ik ben ook weer geen expert, dus ik vraag me af en toe af of ik het niet onderschat.
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Wauw!Dat mocht ik willen.
Ik wil ook weer niet bij elk kleine beetje stijfheid meteen thuis blijven. Ik gooi er wel steeds 1 rustdag tussendoor en als de stijfheid erger wordt, 2 rustdagen, zoals nu. Ik denk dat als het echt niet goed gaat met mijn spieren, ik het vlug genoeg zal merken. Ik let er wel heel goed op.
Maar ik ben ook weer geen expert, dus ik vraag me af en toe af of ik het niet onderschat.
Ja precies, dat is zeker zo. Tot nu toe heb ik na geen enkele keer lopen het gevoel gehad dat ik echt volkomen kapot ben en geen stap meer kan zetten, dus dan zal het tot nu toe wel goed gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:13 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Spieren hebben rust nodig om te herstellen en te groeien.. Als je veel naar de sportschool gaat hebben je spieren ook rust nodig want dan groeien ze ook door.En je wilt niet door overbelasting meer dagen achter mekaar thuis moeten blijven zitten. Je voelt zelf ook wel aan of je kunt of niet.
Je hebt in ieder geval wel de goede instelling. Je training is geen wedstrijd.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ja precies, dat is zeker zo. Tot nu toe heb ik na geen enkele keer lopen het gevoel gehad dat ik echt volkomen kapot ben en geen stap meer kan zetten, dus dan zal het tot nu toe wel goed gaan.
Wat daar ook goed tegen helpt is om met koud water de benen af te spoelen, voordat je ook daadwerkelijk gaat douchen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.
Ah thanks, dat is mooi om te weten. Rekken en strekken doe ik nu ook al vooraf en uitgebreid achteraf.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.
Rekken vooraf daar zijn de meningen over verdeeld. Ik doe het niet vooraf.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:46 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ah thanks, dat is mooi om te weten. Rekken en strekken doe ik nu ook al vooraf en uitgebreid achteraf.
Massages kan ik altijd om vragen.
Rekken en strekken op rustdagen? Daar heb ik niet eerder over gehoord. Laat ik dat vanavond eens proberen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:55 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Rekken vooraf daar zijn de meningen over verdeeld. Ik doe het niet vooraf.
Het gaat vooral om rekken en strekken op je rustdagen. Het lekkerst zijn de massages met veel massage-olie.
Ik kan niet zonder. Alles gaat helemaal vastzitten als ik van te voren niet strek.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:55 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Rekken vooraf daar zijn de meningen over verdeeld. Ik doe het niet vooraf.
Idem hier..quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:01 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring is echter dat ik de eerste loop-ronde veel soepeler loop als ik vooraf gerekt en gestrekt heb.
Wat is de core stability?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik kan niet zonder. Alles gaat helemaal vastzitten als ik van te voren niet strek.
Ook belangrijk is om te werken aan de core stability. Gebeurd bij mij op vereniging erg veel tegenwoordig.
Ah oké. Ik ga alleen niet midden in het kantoor opeens rekoefeningen staan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:08 schreef Krullehoofd het volgende:
Ja, en dan het liefst meerdere malen per dag. Dus niet 1x 15 tellen vasthouden, maar sets van 3x 15 tellen en dit dan meerdere malen per dag.
Het idee van niet rekken voordat je gaat hardlopen is dat je door je warming-up spanning op je beenspieren krijgt m.a.w. je spieren worden op dat moment korter. Met die spanning kun je beter de schokken van het landen opvangen. Als je gaat rekken haal je dus de spanning van je spieren af, m.a.w. je maakt ze langer en dan zijn ze dus kwetsbaarder voor de schokken van het landen.
WC ?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:10 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ah oké. Ik ga alleen niet midden in het kantoor opeens rekoefeningen staan doen.![]()
google is je vriend, vaak ook nog met plaatjes, voor als je visueel bent ingesteld.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:10 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Heb je ook tips voor het soort oefeningen? Ik doe nu altijd, mijn voet vastpakken en een tijdje zo omhoog houden, en voorovergebogen tegen een paaltje met 1 been naar achteren gestrekt.
Heb vandaag niet echt de tijd om dat uit te leggen, maar zal er morgen wat over posten. Of misschien dat anderen wat info hebben...quote:
Ik laat de eer aan jou Happelquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Heb vandaag niet echt de tijd om dat uit te leggen, maar zal er morgen wat over posten. Of misschien dat anderen wat info hebben...
Gevonden!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:16 schreef Krullehoofd het volgende:
google is je vriend, vaak ook nog met plaatjes, voor als je visueel bent ingesteld.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Gevonden!![]()
http://www.runinfo.nl/rekoefeningen.htm
Inderdaad zat rekoefeningen speciaal voor hardlopers.
Het bijzondere is wel dat er bij staat dat je absoluut nooit rekoefeningen moet doen zonder warming up.
Ik dacht dat rekoefeningen juist een warming up waren...
Ghehe.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:35 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
![]()
Heb je vroeger met gymles op school wel opgelet ? Of ben je stiekem gewoon blond ?
Ik kwam de eerste lessen wel vaker thuis terwijl ik nauwelijks moe was en al helemaal mijn benen niet voelde. Dat schijnt juist zo te horen.. in verband met opbouw enzo..quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik heb net les 3 en 4 achter elkaar gedaan (Evy) ik kom een beetje terug van al met de 5 tot 10 km lessen omdat ik door mn gewicht toch in de knoei kom met langer aanéén lopen. Door de 5km lessen te doen met veel meer interval lukt dat veel beter en ben ik vrij snel weer fit. Zal dus ook een beetje moeten gaan lijnen omdat 97 kilotoch wel veel is om mee te slepen.
1 lesje voet alleen alsof ik niks heb gedaan, vandaar 2 achter elkaar. zal naarmate ik vorder iets terugbouwen .
Klinkt dit als een goede werkwijze? of moet ik gewoon "stcik to the program" doen?
Misschien bij les 19 van Evy 0-5 km beginnen? Dat is:quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:47 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Klopt maar ik loop alweer bijna 2 maanden. Evy gebruik ik pas voor de 2e keer, ik loop altijd 45 tot 60 minuten en ben voor een deel Evy les 1 t/m zeg 10 al voorbij. Zoek een beetje naar het juiste instapmoment zeg maar
ik heb het gewoon via torrentz...ook de 5-10 km al betwijfel ik of ik daar aan ga beginnenquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef synnath het volgende:
Ik ben ook begonnen!!! 0-5 KM!!
Heb de muziek van hier
Hardloopschema op je mp3speler!
Het kan maar het is afhankelijk van je zelfdiscipline en hoeveel je traint.. Maar ik zou je tijd wel wat bijstellen.. 1,5 uur is imo relatief rap voor iemand die nu zero aan sport doet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:51 schreef Bananenman het volgende:
Ik ga vanaf volgende week beginnen met hardlopen. Schat mijn kansen eens in?
Mijn doel is de Dam tot Damloop op 19 september. Op dit moment doe ik al een tijdje niks aan sport, drink ik eigenlijk iets teveel bier per week en ben ik vrij lui. Ik ben echter geen kilootje te zwaar en ben opzich atletisch gebouwd. Het is 10 Engelse mijl (16 km) en ik wil hem eigenlijk in anderhalfuur lopen. Is dit te doen?
Mja, daar ben ik me van bewust. Ik heb vroeger wel fanatiek gesport, tijdje voetbal en tennis gedaan (tegelijk) wat toch al gauw op 4-5x per week sporten uitkwam. Dat is echter alweer meer dan een jaar geleden dus ik vraag me af hoe snel ik m'n conditie weer terug weet te krijgen. En daarnaast is hardlopen natuurlijk conditioneel wel anders dan bovengenoemde sporten. Maar goed, die 1,5 uur wil ik wel echt halen. Straks ben ik trager dan m'n ouwe heer en die is de 50 een paar jaar geleden al gepasseerdquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Het kan maar het is afhankelijk van je zelfdiscipline en hoeveel je traint.. Maar ik zou je tijd wel wat bijstellen.. 1,5 uur is imo relatief rap voor iemand die nu zero aan sport doet.
Dat wordt flink je best doen dusquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:59 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Mja, daar ben ik me van bewust. Ik heb vroeger wel fanatiek gesport, tijdje voetbal en tennis gedaan (tegelijk) wat toch al gauw op 4-5x per week sporten uitkwam. Dat is echter alweer meer dan een jaar geleden dus ik vraag me af hoe snel ik m'n conditie weer terug weet te krijgen. En daarnaast is hardlopen natuurlijk conditioneel wel anders dan bovengenoemde sporten. Maar goed, die 1,5 uur wil ik wel echt halen. Straks ben ik trager dan m'n ouwe heer en die is de 50 een paar jaar geleden al gepasseerd
Thanks!quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Misschien bij les 19 van Evy 0-5 km beginnen? Dat is:
5 min lopen
1 min wandelen
6 min lopen
2 min wandelen
7 min lopen
2 min wandelen
8 min lopen
1 min wandelen
Maar je loopt altijd 45-60 min achter elkaar, je loopt al 2 maanden, maar nu wil je dus ineens met interval gaan lopen? Dat is aardig lastig instappen.
Google Sheet Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Google Sheet Start to Run Serie 2 (5-10 km)
Als je elke keer 45-60 min loopt, dan zou je bij Evy 5-10 km tussen week 4 en week 8 moeten instappen. Dus hoe dan ook, als je interval gaat lopen, zal je moeten inleveren qua hoe lang je loopt en moeten wennen aan een andere manier van lopen, denk ik
Ik durf het haast niet te zeggen, maar luister naar Evy en stop als zij zegt stop. Anders kan je net zo goed weer zelf alles gaan doen, of in een andere les beginnenquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Thanks!
Ik loop dan welliswaar 50 minuten maar niet aanéén, wissel dat ook af met wandelen maar niet gestructureerd en daardoor overloop ik me in tempo of duur, mede geholpen door m'n gewicht![]()
Door met Evy te lopen is de structuur er wel en ik merk dat dat direct een heel stuk lekkerder loopt, denk dat ik eerst bij les 10 begin, evt met nog een stukje eraan
Die Evy-lessen staan ook wel op papier hoorquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:52 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Volgens mij zijn die Evy lessen gewoon precies hetzelfde als het schema wat ik gebruik, alleen bij mij staat het alleen op papier.
Ja, daarom zei ik ook dat het bij mij alléén op papier staat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:56 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Die Evy-lessen staan ook wel op papier hoor
Ik voel me juist wel stoer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef Crientj het volgende:
Tvp, even volgen. Al vind ik het meestal zo genant om ergens te gaan hardlopen.
Daarom ben ik zo blij dat mijn loopband weer werktquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:58 schreef Crientj het volgende:
Tvp, even volgen. Al vind ik het meestal zo genant om ergens te gaan hardlopen.
Welk schema volg jij dan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:52 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Volgens mij zijn die Evy lessen gewoon precies hetzelfde als het schema wat ik gebruik, alleen bij mij staat het alleen op papier.
Als je dat combineert met gezond en gevarieerd eten dan kom je vast een eind.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij dat mijn loopband weer werkt
Over 3 maanden heb ik een buikdansoptreden dus wil eens kijken of mijn lichaam strakker wil worden van 3x per week lopen (+ de normale 2 uur buikdansen en 1 a 2 uur zumba per week)
Je bent me echt NET voor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:53 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ah, dat lijkt er inderdaad verdacht veel op.![]()
Zijn hier trouwens nog mensen die Runkeeper gebruiken (iPhone/iPod Touch)? Daarmee kun je namelijk street teams vormen zodat je elkaars voortgang kunt zien
Bereid je je voor op 100+ euro's uitgave ?quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:20 schreef KingOfMars het volgende:
Ok, Evy staat op de iPhone en ik heb er zin in alleen nog een detail: ik moet nog even schoenen kopen..
Kijken wanneer dat gaat lukken...
I know. Vrouwlief loopt ook he. Maar ik ga proberen me in te houden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Bereid je je voor op 100+ euro's uitgave ?
Hoever rent die eigenlijk ?quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:59 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
I know. Vrouwlief loopt ook he. Maar ik ga proberen me in te houden.
In afstand geen idee eik.quote:
Ja dat is dus ook wat ik gebruik. Nadeel is wel dat als je echt de geavanceerde functies wilt, je de betaalde versie nodig hebt (kost een euro of 8 geloof ik). Dus als je echt intervallen in wilt stellen bijvoorbeeld. Ik gebruik het vooral voor dat street team gedeeltequote:Op donderdag 25 maart 2010 10:55 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Je bent me echt NET voor.. Ik wil sowieso m'n iPhone meenemen voor de muziek/Evy en vroeg me net af of er geen toffe running apps bestaan. De Nike+ meuk werkt niet op de 3G (wel op de 3GS). Zelf kwam ik al op runkeeper uit (www.runkeeper.com) uit...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |