Wil je ook nog wat zeggen met je reactie? of vind je de reactie in kwestie (Kinderen met aids kiezen hier zelf voor en kinderen die met aids geboren worden ook) net zo stompzinnig als elk mens met een kloppend hart.quote:
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:40 schreef Summers het volgende:
dat is geen oordeel , baby's met aids worden ook geboren als jij gelooft dat het leven geen bedoeling heeft , als het daarvan afhing of de baby wel of geen aids zou hebben had je een punt maar dat is niet zo .![]()
Ik heb genoeg persoonlijke voorbeelden in de tijd gegeven, maar als je dat blijft afdoen als "Toeval" dan houdt het gewoon op wat mij betreft. Het is ook niet zo dat ik mensen probeer te overtuigen van een geloof, je neemt iets aan of je wil het gewoon niet aannemen. Prima verder wat mij betreft, mij zie je dan ook verder niet met scherpe bewoordingen iemand te overtuigen... gewoon omdat diegene nog niet zo ver isquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:16 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wie hebben het dan aan wie wel aan kunnen tonen, en op welke manier ?
(Als er hier mensen zijn die denken dat ze het kunnen aantonen hoor ik het graag trouwens)
IK zie het zelf niet als toeval , maar meer als zo common dat het amper een typisch bewijs van "the secret" genoemd kan worden, vooral ook omdat het met minder voorkomende objecten niet schijnt te werken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb genoeg persoonlijke voorbeelden in de tijd gegeven, maar als je dat blijft afdoen als "Toeval" dan houdt het gewoon op wat mij betreft. Het is ook niet zo dat ik mensen probeer te overtuigen van een geloof, je neemt iets aan of je wil het gewoon niet aannemen. Prima verder wat mij betreft, mij zie je dan ook verder niet met scherpe bewoordingen iemand te overtuigen... gewoon omdat diegene nog niet zo ver is
Niet om op te scheppen maar het volgende.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
IK zie het zelf niet als toeval , maar meer als zo common dat het amper een typisch bewijs van "the secret" genoemd kan worden, vooral ook omdat het met minder voorkomende objecten niet schijnt te werken.
Geen idee.. ik wens iets, ik plan iets zet mn antenne uit en wacht af.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:47 schreef Michielos het volgende:
Wat ik me afvraag, zou het ook gebeurd zijn als je er niet om vroeg?
Gras is groen door bladgroen, hebben ze nodig voor fotosynthesequote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:33 schreef Bastard het volgende:
Het is voor mij zoiets als.. ik weet dat gras groen is, ik kan je alleen niet vertellen waarom het groen is terwijl iemand blijft doorjakkeren over bewijs dan waarom het groen is.Kan ik niet, geef ik op, ga het niet eens staven met wetenschappelijk ondersteuning, is mijn inslag niet.
Maar goed, ik ben slechts een simpele ziel.
Vlgs mij is het een goocheltrucquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:00 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Gras is groen door bladgroen, hebben ze nodig voor fotosynthese
Ik vind dit trouwens een van de "mooiste" voorbeelden van "de secret"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:47 schreef Michielos het volgende:
Wat ik me afvraag, zou het ook gebeurd zijn als je er niet om vroeg?
Ik heb er btw ook echt een andere visie op
Nah, ik geloofde in Sinterklaas. Maar goed, ook dat was niet echtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:53 schreef Bastard het volgende:
Jullie zijn ook van die types die al toen ze 5 waren in de klas luidop riepen "sinterklaas bestaat niet hoor"
Er is magie genoeg!
Als je gelooft dat alles een reden heeft , kan je wel 100.000 gevallen noemen maar dat geld dan voor alles wat er op de wereld is .quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet!
Waar beweer ik dat als ik geloof dat het leven geen bedoeling heeft er geen baby's met AIDS worden geboren?
Maar goed, ik neem wel weer de moeite om het uit te leggen (alhoewel je na zo'n uitleg meestal niet meer reageert)...
Het ging erom dat Plus1 beweert dat als er een baby met AIDS geboren wordt, dat die baby er zelf voor heeft gekozen om met AIDS geboren te worden. Wat vind jij daarvan, Summers?
In ieder geval bedankt voor je reactie, maar je hebt echt de essentie waar het om ging niet begrepen. Het ging hierom:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:28 schreef Summers het volgende:
Als je gelooft dat alles een reden heeft , kan je wel 100.000 gevallen noemen maar dat geld dan voor alles wat er op de wereld is .
Het gaat zo nergens over om dan te brullen over Milly of baby's met aids alsof iemand daar dan verantwoordelijk voor is vanwege wat diegene gelooft .
Ik geloof dus niet in toeval , dan kunnen een paar mensen waaronder ik ook wel gaan brullen :
"OMG wat ben je harteloos en koud , hoe onmenselijk om te zeggen dat baby's met aids voor niets sterven" maar dat gaat nergens over , IEDEREEN kan dat roepen en gebruiken
en ik overtuig jou net zomin met zo'n uitspraak als jij mij .
Als dat je sterkste argument was, dan blijf ik lekker geloven in geen toeval .
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
we kijken totaal verschillend tegen het leven aan , jij ziet het leven als alles wat er is en ik zie het leven als een tussenfase waarbij ik voor en na mijn dood nog bewuster ben en niet zo beperkt als op aarde waar ik bijv een lichaam heb , lichamelijk ongemak en beperking is alleen op aarde ,quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:11 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
In ieder geval bedankt voor je reactie, maar je hebt echt de essentie waar het om ging niet begrepen. Het ging hierom:
[..]
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:11 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
In ieder geval bedankt voor je reactie, maar je hebt echt de essentie waar het om ging niet begrepen. Het ging hierom:
[..]
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.
Als een bewustzijn begint en eindigt met de geboorte en overlijden van een mens heb je helemaal gelijk en is het nonsens. Dat hoeft niet het geval te zijn en in het geval dat een mens een manifestatie is gevoed door een onsterfelijke ziel dan is de keuze er wel degelijk. Dat is nou het hele meningsverschil. een neonaat kan niets kiezen maar een ziel (of onstoffelijk bewustzijn, geef het een naam) wel.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 09:10 schreef Michielos het volgende:
dan nog zie ik niet in hoe een baby een keuze kan maken,...voordat deze geboren is... Ook zie ik totaal niet in hoe een niet geboren neonaat kan beseffen wat AIDS is, en wat een keuze hierin voor een betekenis heeft (sowieso heeft een nog niet geboren kind geen hersenschema hiervoor ontwikkeld).
En als een ouder AIDS heeft, welke keuze heeft de baby die nog geeneens geboren is dan? Ik krijg geen AIDS, ik krijg wel AIDS ofzo? Dat lijkt mij al heel sterk.
Inderdaad, wat een ophef over die baby met aids zegquote:Op zaterdag 27 maart 2010 09:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Als een bewustzijn begint en eindigt met de geboorte en overlijden van een mens heb je helemaal gelijk en is het nonsens. Dat hoeft niet het geval te zijn en in het geval dat een mens een manifestatie is gevoed door een onsterfelijke ziel dan is de keuze er wel degelijk. Dat is nou het hele meningsverschil. een neonaat kan niets kiezen maar een ziel (of onstoffelijk bewustzijn, geef het een naam) wel.
De keuze gaat veel verder dan dat: wat je voorlegt is eenvoudig, het kind kiest ook de ouders uit.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:10 schreef Michielos het volgende:
en hoe maak je die keuze dan tussen AIDS en geen AIDS? Als AIDS overdraaglijk is van bv. moeder op kind? Wat is je keuze daarin als ziel?
en het kind kiest dan bewust om AIDS te krijgen??quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:14 schreef Plus1 het volgende:
[..]
De keuze gaat veel verder dan dat: wat je voorlegt is eenvoudig, het kind kiest ook de ouders uit.
ja , ik kies voor mijn volgend leven om een regenworm te worden.quote:lke omstandigheid, elke situatie, elke persoon, plant en dier, álles heb je Zelf gekozen voordat je hier kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |