abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:45:45 #251
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79616863
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:44 schreef Summers het volgende:

[..]

Wil je ook nog wat zeggen met je reactie? of vind je de reactie in kwestie (Kinderen met aids kiezen hier zelf voor en kinderen die met aids geboren worden ook) net zo stompzinnig als elk mens met een kloppend hart.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:51:35 #252
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79617032
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:40 schreef Summers het volgende:
dat is geen oordeel , baby's met aids worden ook geboren als jij gelooft dat het leven geen bedoeling heeft , als het daarvan afhing of de baby wel of geen aids zou hebben had je een punt maar dat is niet zo .

Ik begrijp je niet !

Waar beweer ik dat als ik geloof dat het leven geen bedoeling heeft er geen baby's met AIDS worden geboren?

Maar goed, ik neem wel weer de moeite om het uit te leggen (alhoewel je na zo'n uitleg meestal niet meer reageert )...

Het ging erom dat Plus1 beweert dat als er een baby met AIDS geboren wordt, dat die baby er zelf voor heeft gekozen om met AIDS geboren te worden. Wat vind jij daarvan, Summers?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79617039
Als mensen zo ontzettend veel leren elke dag van alles dat gebeurd waarom blijven er dan zo veel domme mensen bestaan
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:28:56 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79618364
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:16 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wie hebben het dan aan wie wel aan kunnen tonen, en op welke manier ?
(Als er hier mensen zijn die denken dat ze het kunnen aantonen hoor ik het graag trouwens)
Ik heb genoeg persoonlijke voorbeelden in de tijd gegeven, maar als je dat blijft afdoen als "Toeval" dan houdt het gewoon op wat mij betreft. Het is ook niet zo dat ik mensen probeer te overtuigen van een geloof, je neemt iets aan of je wil het gewoon niet aannemen. Prima verder wat mij betreft, mij zie je dan ook verder niet met scherpe bewoordingen iemand te overtuigen... gewoon omdat diegene nog niet zo ver is
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:33:18 #255
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79618520
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb genoeg persoonlijke voorbeelden in de tijd gegeven, maar als je dat blijft afdoen als "Toeval" dan houdt het gewoon op wat mij betreft. Het is ook niet zo dat ik mensen probeer te overtuigen van een geloof, je neemt iets aan of je wil het gewoon niet aannemen. Prima verder wat mij betreft, mij zie je dan ook verder niet met scherpe bewoordingen iemand te overtuigen... gewoon omdat diegene nog niet zo ver is
IK zie het zelf niet als toeval , maar meer als zo common dat het amper een typisch bewijs van "the secret" genoemd kan worden, vooral ook omdat het met minder voorkomende objecten niet schijnt te werken.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:33:25 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79618524
Het is voor mij zoiets als.. ik weet dat gras groen is, ik kan je alleen niet vertellen waarom het groen is terwijl iemand blijft doorjakkeren over bewijs dan waarom het groen is. Kan ik niet, geef ik op, ga het niet eens staven met wetenschappelijk ondersteuning, is mijn inslag niet.

Maar goed, ik ben slechts een simpele ziel.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:42:55 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79618877
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

IK zie het zelf niet als toeval , maar meer als zo common dat het amper een typisch bewijs van "the secret" genoemd kan worden, vooral ook omdat het met minder voorkomende objecten niet schijnt te werken.
Niet om op te scheppen maar het volgende.
Ik heb een lease auto met een contract van 4 jaar of 200.000 km. Ik rij anderhalf jaar in, en heb er 30.000 opgezet. Als je je auto inlevert hangt er een boeteclausule aan.

Ik bedacht mij, ik wil graag een nieuwe auto hebben, een mooiere, een snellere, een luxere, en een auto met een automaat. Heb ik gewoon nodig, ik vond dat ik dat verdiende, en ik was uitgekeken op de huidige auto.

Hoe het lukte lukte het, 2 weken later ving ik zijdelings op dat we een nieuwe leasemaatschappij hebben. Ik trok de stoute schoenen aan, en zei wat is de kans dat ik een nieuwe auto kan bestellen?
Nou dat was geen probleem, zonder boeteclausule... nou mooi doe maar, maar ik wil wel goedkoper uit zijn!
Ook geen probleem, welke type wil je hebben.. heb ik genoemd.. nou dan gaan we kijken wat er op voorraad staat. Precies die auto, maar wel met alle luxe er op.. en oh ja het is een automaat is dat vervelend?
Nee niet vervelend doe me die maar, in totaal dus 4 weken later had ik een andere auto voor de deur staan, groter, sneller, luxer en een automaat.. omdat ik dat wilde hebben.

Ik woon notabene in de koopwoning omdat ik een huis wilde kopen, het kwam meteen op mijn pad dat ik van baan kon wisselen met vast contract!

En dan ga je mij vertellen.. allemaal toeval of common sence. Dat mag, prima, ik zie het iets anders
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:47:08 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79619020
Wat ik me afvraag, zou het ook gebeurd zijn als je er niet om vroeg?
Ik heb er btw ook echt een andere visie op
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:50:18 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79619141
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:47 schreef Michielos het volgende:
Geen idee.. ik wens iets, ik plan iets zet mn antenne uit en wacht af.
En heus niet dat ik om de 100.000 vraag, dit is voor mij al leuk genoeg. Natuurlijk zijn er genoeg zaken waar ik me helemaal suf voor kan secreten die niet op het pad zullen komen, een zingende zebra in jarretels bijvoorbeeld, wereldvrede is een ander.
Hoe het werkt, ik weet het niet. Maar je mag het toeval vinden.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:53:41 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79619269
Jullie zijn ook van die types die al toen ze 5 waren in de klas luidop riepen "sinterklaas bestaat niet hoor"
Er is magie genoeg!
The truth was in here.
pi_79619512
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:33 schreef Bastard het volgende:
Het is voor mij zoiets als.. ik weet dat gras groen is, ik kan je alleen niet vertellen waarom het groen is terwijl iemand blijft doorjakkeren over bewijs dan waarom het groen is. Kan ik niet, geef ik op, ga het niet eens staven met wetenschappelijk ondersteuning, is mijn inslag niet.

Maar goed, ik ben slechts een simpele ziel.
Gras is groen door bladgroen, hebben ze nodig voor fotosynthese
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:13:59 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79620015
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:00 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Gras is groen door bladgroen, hebben ze nodig voor fotosynthese
Vlgs mij is het een goocheltruc
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:18:08 #263
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79620166
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:47 schreef Michielos het volgende:
Ik heb er btw ook echt een andere visie op
Ik vind dit trouwens een van de "mooiste" voorbeelden van "de secret"

http://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Sullivan

Mijn theorie is dat deze man zijn eigen wereld creerde onbewust en daardoor dus elke keer geraakt werd door onweer. Bijna een testcase voor alter realiteit
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:21:13 #264
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79620268
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:53 schreef Bastard het volgende:
Jullie zijn ook van die types die al toen ze 5 waren in de klas luidop riepen "sinterklaas bestaat niet hoor"
Er is magie genoeg!
Nah, ik geloofde in Sinterklaas. Maar goed, ook dat was niet echt Omdat ik er van overtuigd was dat Sinterklaas echt bestond, maakte sinterklaas nog niet meer dan een verklede gast.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:28:53 #265
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79620626
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:51 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet !

Waar beweer ik dat als ik geloof dat het leven geen bedoeling heeft er geen baby's met AIDS worden geboren?

Maar goed, ik neem wel weer de moeite om het uit te leggen (alhoewel je na zo'n uitleg meestal niet meer reageert )...

Het ging erom dat Plus1 beweert dat als er een baby met AIDS geboren wordt, dat die baby er zelf voor heeft gekozen om met AIDS geboren te worden. Wat vind jij daarvan, Summers?
Als je gelooft dat alles een reden heeft , kan je wel 100.000 gevallen noemen maar dat geld dan voor alles wat er op de wereld is .
Het gaat zo nergens over om dan te brullen over Milly of baby's met aids alsof iemand daar dan verantwoordelijk voor is vanwege wat diegene gelooft .
Ik geloof dus niet in toeval , dan kunnen een paar mensen waaronder ik ook wel gaan brullen :

"OMG wat ben je harteloos en koud , hoe onmenselijk om te zeggen dat baby's met aids voor niets sterven" maar dat gaat nergens over , IEDEREEN kan dat roepen en gebruiken
en ik overtuig jou net zomin met zo'n uitspraak als jij mij .
Als dat je sterkste argument was, dan blijf ik lekker geloven in geen toeval .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:11:03 #266
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79622565
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:28 schreef Summers het volgende:
Als je gelooft dat alles een reden heeft , kan je wel 100.000 gevallen noemen maar dat geld dan voor alles wat er op de wereld is .
Het gaat zo nergens over om dan te brullen over Milly of baby's met aids alsof iemand daar dan verantwoordelijk voor is vanwege wat diegene gelooft .
Ik geloof dus niet in toeval , dan kunnen een paar mensen waaronder ik ook wel gaan brullen :

"OMG wat ben je harteloos en koud , hoe onmenselijk om te zeggen dat baby's met aids voor niets sterven" maar dat gaat nergens over , IEDEREEN kan dat roepen en gebruiken
en ik overtuig jou net zomin met zo'n uitspraak als jij mij .
Als dat je sterkste argument was, dan blijf ik lekker geloven in geen toeval .
In ieder geval bedankt voor je reactie, maar je hebt echt de essentie waar het om ging niet begrepen. Het ging hierom:
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:32:33 #267
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79623595
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:11 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

In ieder geval bedankt voor je reactie, maar je hebt echt de essentie waar het om ging niet begrepen. Het ging hierom:
[..]
we kijken totaal verschillend tegen het leven aan , jij ziet het leven als alles wat er is en ik zie het leven als een tussenfase waarbij ik voor en na mijn dood nog bewuster ben en niet zo beperkt als op aarde waar ik bijv een lichaam heb , lichamelijk ongemak en beperking is alleen op aarde ,
dat geloof ik .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 27 maart 2010 @ 00:28:30 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79633174
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:11 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]

quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:10:21 #269
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79636917
dan nog zie ik niet in hoe een baby een keuze kan maken,...voordat deze geboren is... Ook zie ik totaal niet in hoe een niet geboren neonaat kan beseffen wat AIDS is, en wat een keuze hierin voor een betekenis heeft (sowieso heeft een nog niet geboren kind geen hersenschema hiervoor ontwikkeld).

En als een ouder AIDS heeft, welke keuze heeft de baby die nog geeneens geboren is dan? Ik krijg geen AIDS, ik krijg wel AIDS ofzo? Dat lijkt mij al heel sterk.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:41:29 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79637292
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:10 schreef Michielos het volgende:
dan nog zie ik niet in hoe een baby een keuze kan maken,...voordat deze geboren is... Ook zie ik totaal niet in hoe een niet geboren neonaat kan beseffen wat AIDS is, en wat een keuze hierin voor een betekenis heeft (sowieso heeft een nog niet geboren kind geen hersenschema hiervoor ontwikkeld).

En als een ouder AIDS heeft, welke keuze heeft de baby die nog geeneens geboren is dan? Ik krijg geen AIDS, ik krijg wel AIDS ofzo? Dat lijkt mij al heel sterk.
Als een bewustzijn begint en eindigt met de geboorte en overlijden van een mens heb je helemaal gelijk en is het nonsens. Dat hoeft niet het geval te zijn en in het geval dat een mens een manifestatie is gevoed door een onsterfelijke ziel dan is de keuze er wel degelijk. Dat is nou het hele meningsverschil. een neonaat kan niets kiezen maar een ziel (of onstoffelijk bewustzijn, geef het een naam) wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:10:43 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79637708
en hoe maak je die keuze dan tussen AIDS en geen AIDS? Als AIDS overdraaglijk is van bv. moeder op kind? Wat is je keuze daarin als ziel?
pi_79637757
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Als een bewustzijn begint en eindigt met de geboorte en overlijden van een mens heb je helemaal gelijk en is het nonsens. Dat hoeft niet het geval te zijn en in het geval dat een mens een manifestatie is gevoed door een onsterfelijke ziel dan is de keuze er wel degelijk. Dat is nou het hele meningsverschil. een neonaat kan niets kiezen maar een ziel (of onstoffelijk bewustzijn, geef het een naam) wel.
Inderdaad, wat een ophef over die baby met aids zeg
Een neonaat kan toch geen keuze maken, dat lijkt me duidelijk. De entiteit(en) die wij allemaal oorspronkelijke waren voordat we hier kwamen, kan/kunnen dat wel.

Elke omstandigheid, elke situatie, elke persoon, plant en dier, álles heb je Zelf gekozen voordat je hier kwam. En Alles moet je zo letterlijk opvatten als je voorstellingsvermogen aan kan: sluit de mogelijkheid tot de mogelijkheid in het kwadraat daarbij dus niet uit. Want zelfs wanneer je een besluit hebt genomen om iets te doen, is datgene wat je hebt gekozen om niet te doen ook door door jezelf vooraf gepland.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79637768
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:10 schreef Michielos het volgende:
en hoe maak je die keuze dan tussen AIDS en geen AIDS? Als AIDS overdraaglijk is van bv. moeder op kind? Wat is je keuze daarin als ziel?
De keuze gaat veel verder dan dat: wat je voorlegt is eenvoudig, het kind kiest ook de ouders uit.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:16:55 #274
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79637805
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:14 schreef Plus1 het volgende:

[..]

De keuze gaat veel verder dan dat: wat je voorlegt is eenvoudig, het kind kiest ook de ouders uit.
en het kind kiest dan bewust om AIDS te krijgen??

ps. ik sluit niks uit.. ik probeer enkel iets te zien in je stelling
quote:
lke omstandigheid, elke situatie, elke persoon, plant en dier, álles heb je Zelf gekozen voordat je hier kwam.
ja , ik kies voor mijn volgend leven om een regenworm te worden.
pi_79637892
Het kind kiest ook de ouders uit

Sorry maar voor mij komt the secret na het lezen van deze thread echt over als:

- Ik heb makkelijk praten vanaf mijn ivoren torentje en ja er is veel leed en ellende in de wereld maar ik kan veilig en op de een of andere manier ook met een gerust hart zeggen: Dit hebben ze aan zich/haarzelf te danken immers want heir hebben ze zelf voor gekozen. (:') ???)

- Mijn leven is middelmatig en ik ben stinkend jaloers op alle mensen die het hoog geschopt hebben en een geweldig leventje hebben. Dus om mezelf on par met hun te stellen ga ik vertellen dat ze dit (huh) niet aan hunzelf te danken hebben maar dat het de kosmos is die hiervoor gezorgd heeft.

The Secret is een schop in het gezicht van iedereen die zwaar ziek is, of diep in de ellende zit. Indirect word namelijk gestelt dat ze dit allemaal zelf willen. Al die mensen die op dagelijkse basis gemarteld worden etc etc. Maar goed als jullie je daar goed bij voelen... Het is gewoon makkelijk praten terwijl je opgegroeid bent met alle luxe die de westerse wereld je kan bieden. Het is dan ook echt de 1e keer dat ik hoor dat iemand die zonder armen en iemand die zwaar ziek geboren wordt (en in het land waar hij geboren word maar moet kijken hoe hij zijn geld bij elkaar krijgt) het aan zich/haar zelf te danken heeft.

Waarom zou je die keuze bewust maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')