abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:04:12 #226
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79613034
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:59 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Mwa, probeer eens zonder oordeel naar iets te kijken. Dat is wel een verschil in benadering denk ik.
Ik oordeel niet, maar probeer mijn visie uit te leggen.
En ik vind het waanzinnig dom om zonder oordeel naar zoiets te kijken.
Ik heb mijn hersenen niet voor niets gekregen.

Als iemand met een verhaal komt dat absoluut nergens op slaat, nergens door gestaafd wordt en alle wetenschappelijke kennis die we nu hebben tegenspreekt, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik een oordeel klaar heb.
En als iemand vind dat mijn oordeel niet klopt is dat prima, dan daag ik die persoon uit om mij iets te laten zien dat mijn oordeel doet veranderen.

Ik heb mijn mening niet omdat ik die mening wil hebben - natuurlijk zou ik het ook veel leuker vinden als ik dingen even voor elkaar kon fantaseren !
Ik heb mijn mening omdat ik mijn mening baseer op kennis en argumenten, niet op wishful-thinking.
Op basis van de wetenschap kunnen we uitspraken doen over hoe waarschijnlijk het is dat een stelling klopt.
En de stelling van The Secret heeft gewoon geen enkele basis, zo simpel is het.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:04:40 #227
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79613054
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:03 schreef Plus1 het volgende:
Zoals ik al zei, minder oordelen en meer open staan voor wat er gezegd wordt. Onthoudt ook dat geen enkel 'bewijs' je zou kunnen overtuigen, als je er niet open voor staat.
Ik oordeel niet, ik wil overtuigd worden..... is dit je truc ofzo? Als ik om bewijs vraag, maar gaan zeggen dat ik oordeel ofzo??? \
Het enige dat ik zeg is: overtuig mij... en daarin schiet je vooralsnog gigantisch tekort.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:06:28 #228
31101 _Led_
pi_79613128
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:03 schreef Plus1 het volgende:
Zoals ik al zei, minder oordelen en meer open staan voor wat er gezegd wordt. Onthoudt ook dat geen enkel 'bewijs' je zou kunnen overtuigen, als je er niet open voor staat.
Wat een hilarische onzin !

Elke stelling waarbij mensen tegen mij zeggen dat ik er alsjeblieft niet logisch over moet nadenken en niet kritisch naar mag kijken vind ik per definitie al hoogst verdacht.

En jij denkt dat als jij er niet in gelooft, ik jou niet zou kunnen overtuigen dat het pijnlijk is om met een baksteen op je bakkes geslagen te worden ?
Ik denk dat ik jou makkelijk zou kunnen overtuigen.

Uitvluchten zijn het, meer niet.
zzz
pi_79613157
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als iemand met een verhaal komt dat absoluut nergens op slaat, nergens door gestaafd wordt en alle wetenschappelijke kennis die we nu hebben tegenspreekt, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik een oordeel klaar heb.
En als iemand vind dat mijn oordeel niet klopt is dat prima, dan daag ik die persoon uit om mij iets te laten zien dat mijn oordeel doet veranderen.

Ik heb mijn mening niet omdat ik die mening wil hebben - natuurlijk zou ik het ook veel leuker vinden als ik dingen even voor elkaar kon fantaseren !
Ik heb mijn mening omdat ik mijn mening baseer op kennis en argumenten, niet op wishful-thinking.
Op basis van de wetenschap kunnen we uitspraken doen over hoe waarschijnlijk het is dat een stelling klopt.
Trek het je niet persoonlijk aan, ik val je niet aan. Ik zeg alleen oordeel niet. Oordelen is een erg primitieve, menselijke reactie. Waarom overal een etiket op plakken? Kan iets niet en-en zijn?

Zoals ik al zei: ik ga weekend vieren. We kunnen maandag wel verder gaan
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:07:49 #230
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79613188
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:07 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Trek het je niet persoonlijk aan, ik val je niet aan. Ik zeg alleen oordeel niet. Oordelen is een erg primitieve, menselijke reactie. Waarom overal een etiket op plakken? Kan iets niet en-en zijn?

Waarom geef je niet gewoon bewijs???

Wat je dus nu eigenlijk wil zeggen is: Kijk hier niet kritisch naar en neem het gewoon aan?

ofzo?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:11:45 #231
31101 _Led_
pi_79613334
quote:

[..]

Ik oordeel dus wel, daar heb ik mijn hersenen voor gekregen.
Waarom zou ik op basis van kennis en intelligentie geen oordeel mogen vellen over een nogal sterk verhaal van een amerikaanse huisvrouw ?
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:12:35 #232
31101 _Led_
pi_79613373
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon bewijs???

Wat je dus nu eigenlijk wil zeggen is: Kijk hier niet kritisch naar en neem het gewoon aan?

ofzo?
Ik verwacht eigenlijk elk moment een "Jullie zijn gewoon nog niet zo ver"
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:15:46 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79613515
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk elk moment een "Jullie zijn gewoon nog niet zo ver"
Klopt, ieder zn eigen snelheid.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:17:08 #234
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79613574
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je kan gewoon dingen manipuleren door telepatie hoor Je kan mensen dingen laten denken. Of impulsen geven.
Je hebt vast weleens naast iemand gelopen en dan opeen begin je hetzelfde liedje te neurien of fluiten

Zo werkt "de secret" voor mij in ieder geval. Door in te tappen op de realiteit kan je hem ombuigen.
Atomen zijn natuurlijk "a different ballgame" maar op hoger niveau kan je wel behoorlijk veel manipuleren.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:25:09 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79613888
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

[..]

Onzin herhalen maakt het niet zinniger
Maar omdat je van herhaling houdt : er is tot nu toe niemand die de Secret kan aantonen in een doodgewone gecontroleerde opstelling.
Niemand.
kan je nagaan hoeveel we nog moeten leren
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:34:59 #236
31101 _Led_
pi_79614272
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:17 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je kan gewoon dingen manipuleren door telepatie hoor Je kan mensen dingen laten denken. Of impulsen geven.
Je hebt vast weleens naast iemand gelopen en dan opeen begin je hetzelfde liedje te neurien of fluiten
Ja, daar hadden we het hier laatst ook al over.
Dat jij geen directe aanleiding ziet voor wat er gebeurt wil niet zeggen dat die er niet is.
Je kunt beide langs een reclamebord zijn gelopen dat je er beide onderbewust aan doet denken, of roep het maar.

Er wordt hier de hele tijd geroepen "Toch is het zo dat.." en "Je kunt gewoon zus en zo hoor", maar niemand heeft die zaken tot nu toe aan kunnen tonen.
Dat is simpelweg waar we nu staan.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:41 #237
31101 _Led_
pi_79614297
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:25 schreef Summers het volgende:

[..]

kan je nagaan hoeveel we nog moeten leren
Zo is het de absolute waarheid dat je met 3x in je handen klappen een olifant op een skippybal laat verschijnen.
Nog nooit aangetoond, DUS hebben we nog veel te leren !

zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:41:13 #238
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79614507
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja, daar hadden we het hier laatst ook al over.
Dat jij geen directe aanleiding ziet voor wat er gebeurt wil niet zeggen dat die er niet is.
Je kunt beide langs een reclamebord zijn gelopen dat je er beide onderbewust aan doet denken, of roep het maar.

Er wordt hier de hele tijd geroepen "Toch is het zo dat.." en "Je kunt gewoon zus en zo hoor", maar niemand heeft die zaken tot nu toe aan kunnen tonen.
Hoezo niet aan te tonen ?
http://www.biologynews.ne(...)s_in_each_other.html
pi_79614508
Wat een argumenten weer.
Het werkt voor mij echt wel maar ik wil het je niet laten zien

Mijn papa heeft een echt politiegweer uit amerika maar je mag het niet zien - niveau imo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:47:48 #240
31101 _Led_
pi_79614787
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:41 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Hoezo niet aan te tonen ?
http://www.biologynews.ne(...)s_in_each_other.html
Ik zei niet "niet aan te tonen", ik zei dat
quote:
nog nooit aangetoond is.
Groot verschil.

En ik lees ook niks in dat artikel dat aantoont wat jij beweert.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:53:44 #241
31101 _Led_
pi_79615035
Kunnen we het nou niet gewoon eens simpel houden ?

Als mensen iets beweren, kijken we of daar argumenten voor zijn.
Niet of er argumenten voor iets anders zijn, of iets dat er van 5km afstand met geknepen ogen misschien een beetje op lijkt - nee, gewoon - "ik beweer A, dit zijn de argumenten voor stelling A".

Dus niet ala "nou het meten van deeltjes kan de uitslag beinvloeden DUS IS HET LOGISCH DAT JE ZOMAAR ALLES WAT JE WILT VOOR ELKAAR KUNT DENKEN !", of "Genen kunnen elkaar van een micro-afstandje herkennen DUS KUN JE TELEPATHISCH GEDACHTEN NAAR ANDERE MENSEN OVERSTUREN !"
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:58:48 #242
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79615226
mee eensch. ik zou nu toch wel graag het bewijs eens willen zien.. En dan niet, zoals LED terecht al zegt, bewijs voor B, C, D en onderzoekjes naar E,F en G maar gewoon bewijs voor A. Dat wat men zegt, bewijst men, en niet dingen die er niets mee te maken hebben, of er in de verte wellicht op lijken.

Einstein werd er notabene bijgehaald. Ook dat zou ik graag in concreto willen zien.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:09:04 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79615582
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:34 schreef _Led_ het volgende:
Niemand heeft die zaken aan jou kunnen aantonen inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:16:49 #244
31101 _Led_
pi_79615853
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Niemand heeft die zaken aan jou kunnen aantonen inderdaad.
Wie hebben het dan aan wie wel aan kunnen tonen, en op welke manier ?
(Als er hier mensen zijn die denken dat ze het kunnen aantonen hoor ik het graag trouwens)
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:23:52 #245
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79616100
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:
The Secret doet waar die zweverige hoek wel vaker een handje van heeft : ze lezen ergens iets wetenschappelijks, horen de bel luiden maar weten niet waar de klepel hangt (van natuurkunde hebben ze meestal weinig kaas gegeten), verzinnen er iets omheen dat ze wel leuk lijkt maar 12 stappen te ver gaat en echt op niks anders is gebaseerd dan hun eigen fantasie en verkeerde interpretatie van de wetenschap, en gaan vervolgens overal de 'verlichtte figuur' uithangen - zij weten immers nu precies hoe het zit en de rest van de mensen niet.
Tik er een boekje over, verdien 3 miljoen aan andere mensen die ook liever geloven dat ze niet hard hoeven te werken om dingen te bereiken, en tadaa, het is feest.
Ze hangen de verlichte figuur uit met een hoger bewustzijn.

Wat houdt een hoger bewustzijn eigenlijk in Plus1? En hoger bewustzijn dan wie?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:30:28 #246
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79616320
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:47 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik zei niet "niet aan te tonen", ik zei dat
[..]

nog nooit aangetoond is.
Groot verschil.

En ik lees ook niks in dat artikel dat aantoont wat jij beweert.
Mischien begrijp je de implicaties van dat artikel niet Toont wel aan wat ik beweer namelijk.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:34:34 #247
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79616462
quote:

Kom op zeg, jij oordeelt zelf ook en volgens mij nog wel veel meer dan iedereen hier en ook nog eens zonder dat je het zelf doorhebt .

Zonder dat je er maar iets van kan zeggen, beweer jij dat ik blij moet zijn dat mijn zwager met een hoger bewustzijn is gestorven:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Ik denk eerder dat hij erg ongelukkig is gestorven. En zo heb ik je in dit topic nog wel veel meer oordelen zien geven. Bijvoorbeeld dat een baby met AIDS ervoor kiest om met AIDS geboren te worden.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:40:22 #248
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79616676
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Kom op zeg, jij oordeelt zelf ook en volgens mij nog wel veel meer dan iedereen hier en ook nog eens zonder dat je het zelf doorhebt .

Zonder dat je er maar iets van kan zeggen, beweer jij dat ik blij moet zijn dat mijn zwager met een hoger bewustzijn is gestorven:
[..]

Ik denk eerder dat hij erg ongelukkig is gestorven. En zo heb ik je in dit topic nog wel veel meer oordelen zien geven. Bijvoorbeeld dat een baby met AIDS ervoor kiest om met AIDS geboren te worden.
dat is geen oordeel , baby's met aids worden ook geboren als jij gelooft dat het leven geen bedoeling heeft , als het daarvan afhing of de baby wel of geen aids zou hebben had je een punt maar dat is niet zo .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:40:41 #249
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79616687
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

dit vooral....
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:44:12 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79616807
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

dit vooral....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: