abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:27:19 #201
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79611533
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens .

En 'naar een waargebeurd verhaal' is vrijwel altijd 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'. Dus wat je in de film te zien krijgt, zegt weinig over hoe het allemaal echt in werkelijkheid gegaan is.
[..]

'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.
en dus heb je vast ook mensen die na het lezen van de krant een zoveelste teleurstelling zien en de emmer vol is .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:30:31 #202
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79611670
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:27 schreef Summers het volgende:
en dus heb je vast ook mensen die na het lezen van de krant een zoveelste teleurstelling zien en de emmer vol is .
Eeehm, beweer ik ergens van niet dan
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:35:20 #203
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79611846
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:20 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

O.k., dan waren we het dus eens. Wauw! Dat moet gevierd worden !
Ik pak de ballonnen uit de kast en dan koop jij een taart.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_79611882
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?
Wil jij het even voor me aantonen ?
Dan roep ik iets en jij moet dat voor elkaar krijgen met The Secret, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
[..]

Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.
Wat jij zegt is klinkklare nonsens.
Volgens mij heeft Einstein aangetoond dat materie zich anders gedraagt als er wel of niet naar gekeken wordt. Zie het Double Slit Experiment zoals al eerder aangegeven. Als materie zich aanpast aan de observeerder, geeft dat aan dat wij als observeerders invloed uitoefenen op de materie om ons heen.

Zoals ook al eerder uitgelegd: The Secret kenenn en toepassen op een bepaald niveau, zijn twee verschillende dingen. Het vergt een hoog bewustzijn om per direct je gedachten te kunnen manifesteren en ik ben inderdaad niet van een dergelijk niveau om jouw wens uit te laten komen. Neemt niet weg dat er mensen zijn (geweest: Jezus bijvoorbeeld) die dit wel kunnen.

En om maar helemaal in herhaling te vallen (kracht van herhaling): lees de boeken van:
-Deepak Chopra
-Ekhart Tolle
-Neale Donald Walsch
-Etc. etc.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79612014
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:18 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"
"Einstein zei dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert"

Ik geloof inderdaad niet dat iemand dat serieus zou beweren

Jij vond toch veertjes als je dat wou ? Ik zou zeggen, laten we samen een middag gaan wandelen en dan ga jij een dodo-veer vinden.
Eerlijke test toch ?

Of werkt het zo natuurlijk weer niet ?
Voor jou raad ik Richard Wolfson's werk aan: een cursus over Einsteins Relativity Theory (wel in het engels).
Einstein heeft zonder twijfel aangetoond dat niets in onze werkelijkheid absoluut is, we leven in het relatieve (op de snelheid va Licht na). Daarbij heeft hij aangetoond dat materie zich inderdaad verschillend gedroeg, afhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van een observant.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79612048
Hier nog een keer de link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Double-slit_experiment

Lees en huiver
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:40:55 #207
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79612070
edit, bron geplaatst
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:41:55 #208
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79612117
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:36 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Einstein aangetoond dat materie zich anders gedraagt als er wel of niet naar gekeken wordt. Zie het Double Slit Experiment zoals al eerder aangegeven. Als materie zich aanpast aan de observeerder, geeft dat aan dat wij als observeerders invloed uitoefenen op de materie om ons heen.
En inderdaad, zoals ik al zei heb je er dus echt bijzonder weinig van begrepen.

Het idiote is dat we nog volop bezig zijn met onderzoek naar quantum-mechanische effecten, maar er dan jokers zijn die de eerste de beste huisvrouw uit Amerika die een larie-boek schrijft en dat probeert op te hangen aan kwantum-mechanica door het hele idee erachter te verkrachten direct geloven.

Als het al zo is dat we invloed uitoefenen op materie, is dat iets compleet anders dan beweren dat we bewust invloed uit kunnen oefenen, laat staan dat we materie kunnen veranderen
enkel door eraan te denken.
quote:
Zoals ook al eerder uitgelegd: The Secret kenenn en toepassen op een bepaald niveau, zijn twee verschillende dingen. Het vergt een hoog bewustzijn om per direct je gedachten te kunnen manifesteren en ik ben inderdaad niet van een dergelijk niveau om jouw wens uit te laten komen. Neemt niet weg dat er mensen zijn (geweest: Jezus bijvoorbeeld) die dit wel kunnen.

En om maar helemaal in herhaling te vallen (kracht van herhaling): lees de boeken van:
-Deepak Chopra
-Ekhart Tolle
-Neale Donald Walsch
-Etc. etc.
Onzin herhalen maakt het niet zinniger
Maar omdat je van herhaling houdt : er is tot nu toe niemand die de Secret kan aantonen in een doodgewone gecontroleerde opstelling.
Niemand.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Led_ op 26-03-2010 15:47:02 ]
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:44:18 #209
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79612222
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:36 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Het was niet Einstein blijkbaar . KLikkerdeklik Maakt het double slit experiment niet minder interessant overigens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_79612265
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En inderdaad, zoals ik al zei heb je er dus echt bijzonder weinig van begrepen.

Het idiote is dat we nog volop bezig zijn met onderzoek naar quantum-mechanische effecten, maar er dan jokers zijn die de eerste de beste huisvrouw uit Amerika die een larie-boek schrijft en dat probeert op te hangen aan kwantum-mechanica door het hele idee erachter te verkrachten direct geloven.
[..]

Onzin herhalen maakt het niet zinniger
Maar omdat je van herhaling houdt : er is tot nu toe niemand die de Secret kan aantonen in een doodgewone gecontroleerde opstelling.
Niemand.
Weerleg mijn gedachte dan eens? Is het niet zo dat particles zich anders gedragen wanneer er wel of niet naar gekeken wordt?
pi_79612286
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was niet Einstein blijkbaar . KLikkerdeklik Maakt het double slit experiment niet minder interessant overigens.
Edit: ik haal nu een paar dingen door elkaar Het is vrijdag hé...
Ik wacht nog ff op LED's antwoord..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:47:27 #212
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79612337
Geef dan eens een bron van Einstein?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:49:22 #213
31101 _Led_
pi_79612420
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:45 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Weerleg mijn gedachte dan eens? Is het niet zo dat particles zich anders gedragen wanneer er wel of niet naar gekeken wordt?
Nee, dat is niet zo.
Het resultaat is afhankelijk van meting, niet van of er een bewust wezen met ogen naar kijkt.

Maar dat maakt helemaal niks uit - ook al zou dat wel zo zijn is dat iets compleet anders dan zeggen dat wij bewust materie aan kunnen passen met onze gedachten.

Ik herhaal : zeggen dat observatie invloed heeft op de meting is iets heel anders dan beweren dat je alles bij elkaar kunt fantaseren !

The Secret doet waar die zweverige hoek wel vaker een handje van heeft : ze lezen ergens iets wetenschappelijks, horen de bel luiden maar weten niet waar de klepel hangt, verzinnen er iets omheen dat ze wel leuk lijkt maar 12 stappen te ver gaat en echt op niks anders is gebaseerd dan hun eigen fantasie en verkeerde interpretatie van de wetenschap, en gaan vervolgens overal de 'verlichtte figuur' uithangen - zij weten immers nu precies hoe het zit en de rest van de mensen niet.
zzz
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 15:49:57 #214
249559 crew  Lavenderr
pi_79612439
Ben bang dat ik te nuchter ben voor dit soort dingen.
Maar als andere mensen er gelukkig van worden en denken dat ze door the Secret dingen bereikt hebben: geweldig!
Daar steekt het verhaal van Bolletje dan weer schril bij af. Dat is natuurlijk de andere kant van de medaille, als je er ALLES van verwacht en er komt NIETS van terecht, dat je dan in een enorme depressie kunt raken. The Secret kan dus gevaarlijk zijn voor sommige mensen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:52:31 #215
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79612555
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:49 schreef Lavenderr het volgende:
Ben bang dat ik te nuchter ben voor dit soort dingen.
Maar als andere mensen er gelukkig van worden en denken dat ze door the Secret dingen bereikt hebben: geweldig!
Daar steekt het verhaal van Bolletje dan weer schril bij af. Dat is natuurlijk de andere kant van de medaille, als je er ALLES van verwacht en er komt NIETS van terecht, dat je dan in een enorme depressie kunt raken. The Secret kan dus gevaarlijk zijn voor sommige mensen.
Psychologisch onderzoek had dit overigens ook uitgewezen
pi_79612564
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo.
Het resultaat is afhankelijk van meting, niet van of er een bewust wezen met ogen naar kijkt.

Maar dat maakt helemaal niks uit - ook al zou dat wel zo zijn is dat iets compleet anders dan zeggen dat wij bewust materie aan kunnen passen met onze gedachten.

Ik herhaal : zeggen dat observatie invloed heeft op de meting is iets heel anders dan beweren dat je alles bij elkaar kunt fantaseren !
En wie meet er dan? Een bewust wezen toch?
Op zich heb je wel voor een deel gelijk, wij zijn niet in staat om per direct materie bewust aan te passen dmv onze gedachten. Toch is het wel zo dat het voor iemand met een hoger bewustzijn mogelijk is.

Als particles zich op dat niveau laten beinvloeden door onze aanwezigheid, mag je aannemen dat het op elk niveau hetzelfde werkt. Bewijs jij eens het tegendeel
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:54:35 #217
31101 _Led_
pi_79612668
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:52 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Op zich heb je wel voor een deel gelijk, wij zijn niet in staat om per direct materie bewust aan te passen dmv onze gedachten. Toch is het wel zo dat het voor iemand met een hoger bewustzijn mogelijk is.
Op welke autoriteit baseer je die laatste "toch is het wel zo" ?
quote:
Als particles zich op dat niveau laten beinvloeden door onze aanwezigheid, mag je aannemen dat het op elk niveau hetzelfde werkt. Bewijs jij eens het tegendeel
Zucht, ik hoef geen tegendeel te bewijzen. Jij claimt, jij bewijst....

En al zou je dat kunnen bewijzen (wat je niet kunt), dan zegt het nog niks,
omdat ik net ook al zei : dat is nog steeds iets heel anders dan zeggen dat wij puur met gedachten de materie naar onze hand kunnen zetten.

Daar is geen enkel bewijs voor, en niemand heeft dat ooit kunnen aantonen.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:55:05 #218
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79612693
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:52 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Bewijs jij anders eerst even dat je aanname (meer is het niet) ook daadwerkelijk klopt?
Tot die tijd blijft het gelul in de rondte. Zoals led al zei: er is nog NIEMAND die the secret ook echt kon aantonen..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:56:30 #219
31101 _Led_
pi_79612768
The Secret doet waar die zweverige hoek wel vaker een handje van heeft : ze lezen ergens iets wetenschappelijks, horen de bel luiden maar weten niet waar de klepel hangt (van natuurkunde hebben ze meestal weinig kaas gegeten), verzinnen er iets omheen dat ze wel leuk lijkt maar 12 stappen te ver gaat en echt op niks anders is gebaseerd dan hun eigen fantasie en verkeerde interpretatie van de wetenschap, en gaan vervolgens overal de 'verlichtte figuur' uithangen - zij weten immers nu precies hoe het zit en de rest van de mensen niet.
Tik er een boekje over, verdien 3 miljoen aan andere mensen die ook liever geloven dat ze niet hard hoeven te werken om dingen te bereiken, en tadaa, het is feest.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:57:00 #220
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79612794
Ok ik ben er weer vandoor
The truth was in here.
pi_79612819
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Bewijs jij anders eerst even dat je aanname (meer is het niet) ook daadwerkelijk klopt?
Tot die tijd blijft het gelul in de rondte. Zoals led al zei: er is nog NIEMAND die the secret ook echt kon aantonen..
Mwa, het leuke is: ook al zou ik nu op zoek gaan naar een bewijs, dan zouden jullie het nog niet geloven.
Niets buiten jezelf kan jou overtuigen van iets dat jij als waarheid ziet.

Maar ik wil best een keer gaan zoeken hoor, alleen vandaag niet - ik ga zo weekend vieren
pi_79612863
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:56 schreef _Led_ het volgende:
The Secret doet waar die zweverige hoek wel vaker een handje van heeft : ze lezen ergens iets wetenschappelijks, horen de bel luiden maar weten niet waar de klepel hangt (van natuurkunde hebben ze meestal weinig kaas gegeten), verzinnen er iets omheen dat ze wel leuk lijkt maar 12 stappen te ver gaat en echt op niks anders is gebaseerd dan hun eigen fantasie en verkeerde interpretatie van de wetenschap, en gaan vervolgens overal de 'verlichtte figuur' uithangen - zij weten immers nu precies hoe het zit en de rest van de mensen niet.
Tik er een boekje over, verdien 3 miljoen aan andere mensen die ook liever geloven dat ze niet hard hoeven te werken om dingen te bereiken, en tadaa, het is feest.
Mwa, probeer eens zonder oordeel naar iets te kijken. Dat is wel een verschil in benadering denk ik.
Ik oordeel niet, maar probeer mijn visie uit te leggen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:59:50 #223
31101 _Led_
pi_79612895
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:57 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Mwa, het leuke is: ook al zou ik nu op zoek gaan naar een bewijs, dan zouden jullie het nog niet geloven.
Wat een onzin, typisch een uitspraak van iemand die weet dat ie z'n grote mond niet waar kan maken.

Denk je nou echt dat het moeilijk is om mensen te overtuigen, als jij echt dingen zou kunnen laten gebeuren puur door er aan te denken ?
Hou toch op man
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:01:41 #224
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79612951
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:57 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Maar ik wil best een keer gaan zoeken hoor, alleen vandaag niet - ik ga zo weekend vieren
Nee, als jij bewijs levert geloof ik je. Hier gaat het toch om? Je standpunten kenbaar maken en deze motiveren.. met bewijs. ik EIS overtuigd te worden.. maar zal niet iets zonder reden , enkel op basis van een leap of faith aannemen. Dit klinkt mij als een zwak excuusje in de oren.. wel de grote mond hebben en rond schreeuwen, maar vervolgens niet thuis geven, of wanneer de minste geringste kritiek komt, gaan schreeuwen (zie voorbeeld omgedraaide bewijslast e.d.)
pi_79613012
Zoals ik al zei, minder oordelen en meer open staan voor wat er gezegd wordt. Onthoudt ook dat geen enkel 'bewijs' je zou kunnen overtuigen, als je er niet open voor staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')