Komen we weer terug op het hele eigen werkelijkheid scheppen, jouw wereldbeeld heeft effect op de mijne en andersom, niet alleen op discussieniveau maar ook op globaal/universeel niveau. Als er 500 mensen zijn die de wereld kut vinden en negatief in het leven staan en 5 die er positief in staan dan hebben die 5 mensen het moeilijker om een verandering aan te brengen dan andersom. Het universum boeit niet of je nou positief of negatief werkt, het is een neutraal iets net als water. Water is ook niet goed of slecht, het heeft de potentie van beide en gaat waar het kan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:27 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leuk en ik ben het er mee eens hoor. Iedereen heeft recht op de basisbehoefte etc. Maar stel je bent een manager en je werkt je de tering.. dat wil je niet zomaar even afstaan... je hebt er immers keihard voor moeten werken. Daarom is het niet realistisch. Ik snap verder niet echt wat het met "the secret" te maken heeft... maar misschien kunnen de mensen alhier even "secreten" dat deze utopia werkelijkheid wordHebben we meteen bewijs dat the secret ook werkt zodra de hele wereld eraan moet meehelpen of niet
(zie universele wetten).. het werkt namelijk op universeel niveau ebgrijp ik?
Once again, intentie. Het komt in vele smaakjes en vormen.quote:A study published in the peer-reviewed journal Social Indicators Research reports on one of the most dramatic sociological experiments ever undertaken. Researchers predicted in advance that the calming influence of group meditation practice could reduce violent crime by over 20 percent in Washington, D.C., during an 8-week period in the summer of 1993.
In fact, the findings later showed that the rate of violent crime--which included assaults, murders, and rapes--decreased by 23 percent during the June 7 to July 30 experimental period. The odds of this result occurring by chance are less than 2 in 1 billion. Rigorous statistical analyses ruled out an extensive list of alternative explanations, according to John Hagelin, lead author of the study and director of the Institute of Science, Technology and Public Policy at Maharishi University of Management in Fairfield, Iowa.
Nicely put! Daar komt nog bij dat religies de zichtbare krachten zijn die ons onderdrukken. De onzichtbare krachten zijn echter ook heel hard aan het strijden om ons in een lagere vibratie te houden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Komen we weer terug op het hele eigen werkelijkheid scheppen, jouw wereldbeeld heeft effect op de mijne en andersom, niet alleen op discussieniveau maar ook op globaal/universeel niveau. Als er 500 mensen zijn die de wereld kut vinden en negatief in het leven staan en 5 die er positief in staan dan hebben die 5 mensen het moeilijker om een verandering aan te brengen dan andersom. Het universum boeit niet of je nou positief of negatief werkt, het is een neutraal iets net als water. Water is ook niet goed of slecht, het heeft de potentie van beide en gaat waar het kan.
Op een persoonlijk niveau wordt het al makkelijker omdat jij de bron bent van de positiviteit (of negativiteit) en dus je onmiddelijke omgeving makkelijker kan beïnvloeden met de juiste instelling.
Als je het op een andere manier bekijkt kan je bijvoorbeeld de wereldreligies ook zien als een grootmacht wat intentie (gebeden) betreft. Kijk eens wat ze nou precies belijden (apart woord ook, belijden), de mens is inherent zondig en slecht, we hebben leiderschap nodig om goed te zijn (herders) en wat nog meer, aangezien de overgrote meerderheid van de wereld nog steeds een religie aanhangt zit daar een hele reut intentie achter die ons eigenlijk bedrukt. Probeer daar maar eens doorheen te komen.
Aan de andere kant: http://www.alltm.org/pages/crime-arrested.html
[..]
Once again, intentie. Het komt in vele smaakjes en vormen.
Daarom zou ook het beeld dat over 2012 voorgeschoteld wordt een beetje positiever moeten worden. No good idea om de meerderheid van de wereld te laten geloven in een rampenjaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:32 schreef Plus1 het volgende:
Niemand zegt dat die manager het dan ook op moet geven. Als alle welvaart in de basis eerlijk verdeeld wordt, blijft er nog genoeg over voor een ieder die meent er recht op te hebben. De rijken zullen rijk blijven, zij het minder astronomisch (doch nog steeds overdreven, 'gouden kranen'-rijkdom).
De balans in de wereld is nu erg oneerlijk: een handjevol mensen bezit 80% van de welvaart. De rest moet keihard ploeteren voor overleving. Die balans moet veranderen.
Wat dit met The Secret te maken heeft? Wij scheppen nu ook onze werkelijkheid, alleen doen we het nu onbewust. We zijn vergeten hoe het werkt. The Secret helpt je weer herinneren hoe het universum werkt en hoe jij er gebruik van kunt maken.
Hij zag daarin de oplossing, maar dat was zeker niet meer haalbaar. Dit weet ik nu dan he, achteraf. Neemt niet weg dat ik zelf heb ervaren dat het ook wel kan werken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij zag misschien daarin de oplossing, maar er was al zoveel in beweging gekomen dat het niet meer haalbaar was misschien? Of.. hij legde zijn verantwoordingen in andere handen?
Inderdaad! Mede dankzij die hype en film over 2012 zijn er veel mensen bang voor wat er gaat komen. Ze hebben niet door dat juist die angst ervoor zorgt dat we straks reden hebben om bang te zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarom zou ook het beeld dat over 2012 voorgeschoteld wordt een beetje positiever moeten worden. No good idea om de meerderheid van de wereld te laten geloven in een rampenjaar.
Ik heb eigenlijk nooit ergens voor gewerkt. Altijd volgens de secret geleefd. Nooit naar school gegaan behalve de examens. Toen jaren de meest bizarre baantjes gehad welke ik altijd wilde doen. Toen een aantal papiertjes gekocht/gekregen. Toen besloot ik een aantal jaar terug dat ik vanaf het laagste punt naar het hoogste punt in het bedrijfsleven wilde stappen zoals in deze film http://www.imdb.com/title/tt0093936/quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
En ik kan me aan de andere kant voorstellen dat mensen die nooit echt ergens gewerkt voor hebben, hun doelen nooit hebben te weten bereiken, hun hele leven de middelklasse zijn, afgunst willen tonen naar de mensen die dit wel gedaan hebben en dus maar zeggen dat het door het universum komt in plaats van de eigen inspanningen![]()
Het is gewoon maar hoe je het wil zienLaten we het maar houden op "er zijn meer wegen naar rome" dan
Hollywoodquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarom zou ook het beeld dat over 2012 voorgeschoteld wordt een beetje positiever moeten worden. No good idea om de meerderheid van de wereld te laten geloven in een rampenjaar.
En angst is nou net wat de donkere kant graag wil zien.. een harde strijd.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:51 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Inderdaad! Mede dankzij die hype en film over 2012 zijn er veel mensen bang voor wat er gaat komen. Ze hebben niet door dat juist die angst ervoor zorgt dat we straks reden hebben om bang te zijn.
Ja, het is wel goed om te onthouden dat de donkere kant uiteindelijk ook het Licht dient. Alleen gaan zij via een omweg en nemen een hoop mensen mee op die omleiding helaas.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
En angst is nou net wat de donkere kant graag wil zien.. een harde strijd.
Is het wel een fout of is het een bewuste keuze? Boze en angstige mensen zijn makkelijker te sturen in richtingen die ze eigenlijk nooit zouden gaan dan mensen die de rust hebben gevonden en gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hollywood
Ze maken de fout om destructie van de huidige maatschappij zo af te beelden terwijl het andere invulling kan hebben en zeker niet zo dat de mensheid verloren gaat.
Goeie! Ik denk dat het inderdaad bewust is: misschien niet door de mensen die eraan mee werken, wel door de mensen die het financieren. De mensen achter de schermen van de mensen achter de schermen, daar moeten we bewust van zijn...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Is het wel een fout of is het een bewuste keuze? Boze en angstige mensen zijn makkelijker te sturen in richtingen die ze eigenlijk nooit zouden gaan dan mensen die de rust hebben gevonden en gelukkig zijn.
Oh myquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:21 schreef Bolletje... het volgende:
Hij heeft inderdaad ook zelfmoord gepleegd, toen hij merkte dat de Secret en meer van dat soort aantrekkingskracht boekjes de oplossing niet waren. Hij was er zo van overtuigd dat als hij dat nou maar zou toepassen dat het goed zou komen, maar als dat maar duurt en duurt...
Zeer recent gebeurd, dank je wel. Vandaar misschien impulsief ingehaakt op dit topic, maar heb gezien wat het kan doen, en vind het toch wel verontrustend, ik dacht dat het wel positief was dat hij daar mee bezig was, maar zie nu in dat het een laatste strohalm is geweest.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oh my...
Wat vreselijk, ik was er dus ook al een beetje bang voor toen ik je post las. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar in ieder geval gecondoleerd en heel veel sterkte ermee. Uit ervaring weet ik dat niet alleen de daad zelf het ergst en het moeilijkst is, maar ook zeker de weken, maanden (soms jaren) daarvoor als er naar de daad 'toegeleefd' wordt. En natuurlijk de periode daarna en hoe lang die duurt, tja...
Dit dacht de vrouw van degene over wie ik het heb ook...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:36 schreef Bolletje... het volgende:
Zeer recent gebeurd, dank je wel. Vandaar misschien impulsief ingehaakt op dit topic, maar heb gezien wat het kan doen, en vind het toch wel verontrustend, ik dacht dat het wel positief was dat hij daar mee bezig was, maar zie nu in dat het een laatste strohalm is geweest.
Tja is logisch, je ziet iemand weer met positieve dingen bezig, en hoopt dat ze daar echt wat aan hebben. Helaas gaan mensen hun problemen juist vaak op deze manier aan proberen te pakken, maar is het al veels te laat geweest.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dit dacht de vrouw van degene over wie ik het heb ook...
Die vrouw ben ik zelf niet overigens. Die man die zelfmoord heeft gepleegd is de broer van mijn vriend. Januari 2009 is het gebeurd. En in de periode voor de daad kwam hij heel vaak bij ons langs.
Dat is een hele goede vraag, waar we door kunnen gaan op illuminatie en zelfs buitenaardse rassen die ons beinvloeden om niet helder te worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Is het wel een fout of is het een bewuste keuze? Boze en angstige mensen zijn makkelijker te sturen in richtingen die ze eigenlijk nooit zouden gaan dan mensen die de rust hebben gevonden en gelukkig zijn.
gecondoleerd in ieder geval Bolletje, lijkt me heel vervelend om zoiets van dichtbij mee te maken.. dat je denkt "had ik er iets aan kunnen doen om... " ..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:36 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Zeer recent gebeurd, dank je wel. Vandaar misschien impulsief ingehaakt op dit topic, maar heb gezien wat het kan doen, en vind het toch wel verontrustend, ik dacht dat het wel positief was dat hij daar mee bezig was, maar zie nu in dat het een laatste strohalm is geweest.
Tnx Bastard, vervelend is nog zachtjes uitgedruktquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
gecondoleerd in ieder geval Bolletje, lijkt me heel vervelend om zoiets van dichtbij mee te maken.. dat je denkt "had ik er iets aan kunnen doen om... " ..
Wb trouwens.
Ja, ook vanuit hier gecondoleerd. Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke tijd is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:36 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ja, ik denk alleen dat we daarvoor een apart topic moeten openenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag, waar we door kunnen gaan op illuminatie en zelfs buitenaardse rassen die ons beinvloeden om niet helder te worden.
Waarom schrijf jij hier (en in andere posts) eigenlijk zoveel woorden met een hoofdletter?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
Zoals al eerder gezegd: zij kunnen het vele malen beter uitleggen dan ik![]()
In het kort komt het hier op neer:
Onze gehele werkelijkheid, de zogenaamde relativiteit waarin we leven, is niet meer dan een illusie. Alles is nep. We hebben allemaal een andere Oorsprong en dit leven is slechts een spel om meer van ons Zelf te kunnen ervaren. Onze Oorsprong vinden we in het Absolute, daar waar de Bron altijd verblijft. De Bron, God, Allah, Jehova, geef het maar een naam. Als je hieruit conludeert dat wij van 'hetzelfde spul' gemaakt zijn als de Bron, dan klopt het. Daaruit kun je ook concluderen dat Wij Allen Eén Zijn: de Afscheiding maakt deel uit van de illusie die wij met z'n allen bedacht hebben.
Als je alles toeschrijft aan Toeval, dan kies je ervoor om elke gebeurtenis willekeurig te noemen, toch?
Dan geloof je in Toeval als zijnde een entiteit die ervoor zorgt dat bepaalde (alle) ervaringen tot stand komen.
Dan is Toeval jouw God: Toeval is toch verantwoordelijk voor de loop van jouw leven?
Goede vraag! Er schuilt veel vergeten kracht achter woorden en letters. Door hoofdletters voor bepaalde woorden te gebruiken, geef je aan respect te hebben voor het woord en dus datgene wat je beschrijft.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Waarom schrijf jij hier (en in andere posts) eigenlijk zoveel woorden met een hoofdletter?
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur danquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:51 schreef Buschetta het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit ergens voor gewerkt. Altijd volgens de secret geleefd. Nooit naar school gegaan behalve de examens. Toen jaren de meest bizarre baantjes gehad welke ik altijd wilde doen. Toen een aantal papiertjes gekocht/gekregen. Toen besloot ik een aantal jaar terug dat ik vanaf het laagste punt naar het hoogste punt in het bedrijfsleven wilde stappen zoals in deze film http://www.imdb.com/title/tt0093936/
Nu binnen een jaar van een helpdesk naar BC/DR voor een heel landVolgende stap is een Europese funtie en ik lever nu al globale processen aan die als standaard gelden binnen de zakenwereld
WTF ?!??
Is geeneens fucking mogelijk in principeVraag me ook elke dag af waarom ze me nooit na hebben getrokken.
Dus ik lach me echt m'n leven door
Het gaat om de focus en de gedachte achter de gedachte. Zijn gedachte was altijd: ik bereik alles wat ik wil, ik heb succes en ga lachend het leven door. Dat is zijn werkelijkheid geworden. Dat is zijn Secret.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan
Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan
Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nog even over The Secret versus zelfmoord:
Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:
"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."
En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.
Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:
"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."
En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.
Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
Daarom lees ik de krant ook nietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..
Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:
Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)
'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..
En hij heeft daarna gewerkt bij de FBIquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens.
En 'naar een waargebeurd verhaal' is vrijwel altijd 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'. Dus wat je in de film te zien krijgt, zegt weinig over hoe het allemaal echt in werkelijkheid gegaan is.
[..]
'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.
Ik ben altijd naar private instellingen gegaan. In mijn laatste jaar zijn die regels aangescherpt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je kan alles krijgen en kopen in deze wereld. Als je maar genoeg bullshit kan je ook wel bijna elk beroep uitvoeren. Zolang je maar delegeert. Ik zou natuurlijk niet snel een hersenoperatie uit kunnen voeren dus er zijn inderdaad uitzonderingenquote:Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Het verhaal kennende van de andere kant.... Ja. Meeste mensen die dat soort levens erop na houden willen op een gegeven moment liever de waarheid vertellen. Zit ook een patroon in, het spel is om clues achter te laten om degenen die de mogelijkheid willen hebben om je te achterhalen de kans te geven dat te doenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende: Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens
Dan ligt jouw kracht en talent blijkbaar in een leidinggevende functiequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:35 schreef Buschetta het volgende:
Zolang je maar delegeert.
Nou, dat is toch ook school?quote:Ik ben altijd naar private instellingen gegaan.
Nee hoor, je hebt niet niks zitten doen. Je hebt op de helpdesk gewerkt en daar d.m.v. je motivatie laten zien dat je ambities hoger liggen.quote:Ik heb trouwens niets gedaan voor die baan anders dan in de secret te geloven(op mijn manier)
Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Yup.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef Bastard het volgende:
En nogmaals, er zijn meer boeken waarin het zelfde systeem word beschreven zonder het de naam 'law of attraction' of een ander mooi commercieel begrip te geven.
Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup.
Er is alleen nog niemand geweest die heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo werkt.
Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:04 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.
Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.quote:Einstein liet ons al zien dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert. Als Einstein al niet genoeg bewijs voor je is...
Lieve jogyquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:57 schreef jogy het volgende:
Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?
En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoordquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.
Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie gevaarlijk is om dat soort boeken te lezen. Hoe je met die informatie omgaat die in die boeken staat, ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan je eigen gemoedstoestand. De een gaat in slechte toestand aan de drugs, de ander stort zich helemaal in een geloof...
Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de man van Bolletje... is gebeurd.
Ach de vrijdagmiddag trol is weer losquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?
Wil jij het even voor me aantonen ?
Dan roep ik iets en jij moet dat voor elkaar krijgen met The Secret, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
[..]
Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.
Wat jij zegt is klinkklare nonsens.
Plus1 was er vanochtend ook al hoorquote:
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Lieve jogy, die post van mij waar jij op reageert was dan ook eigenlijk meer een aanvulling op een eerdere post van mij over zelfmoord:
[..]
En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoord.
Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ach de vrijdagmiddag trol is weer los
O.k., dan waren we het dus eens. Wauw! Dat moet gevierd wordenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef jogy het volgende:
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.
Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"
"Einstein zei dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert"
Ik geloof inderdaad niet dat iemand dat serieus zou beweren
Jij vond toch veertjes als je dat wou ? Ik zou zeggen, laten we samen een middag gaan wandelen en dan ga jij een dodo-veer vinden.
Eerlijke test toch ?
Of werkt het zo natuurlijk weer niet ?
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |