abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:29:04 #76
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79567724
Mja, de kans dat je de loterij wint is ook klein.
Toch zijn er wereldwijd een boel mensen die de loterij winnen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat door toeval er altijd wel een boel rare dingen zullen gebeuren die in de ogen van een bepaald persoon niet toevallig zullen lijken.
Dat krijg je als je een paar miljard mensen hebt.
zzz
pi_79572444
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:29 schreef _Led_ het volgende:
Mja, de kans dat je de loterij wint is ook klein.
Toch zijn er wereldwijd een boel mensen die de loterij winnen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat door toeval er altijd wel een boel rare dingen zullen gebeuren die in de ogen van een bepaald persoon niet toevallig zullen lijken.
Dat krijg je als je een paar miljard mensen hebt.
Mooi om te zien dat veel mensen nog steeds Toeval als God aanbidden...
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:44:06 #78
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79572757
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg, "toeval als god aanbidden"
Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
zzz
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:49:55 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79572952
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:

[..]

mooi he
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_79573091
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.

Oordeel niet, dat is namelijk een primitieve reactie. Nu niet meteen trippen door het woord primitief: ik veroordeel je niet omdat je zo denkt. Kennelijk ben je nu op een punt in je leven dat je nog steeds gelooft in de illusie als zijnde werkelijkheid. En in afscheiding, want anders zou je inzien dat je nooit over een ander oordeelt: je oordeelt slechts over jezelf. Wij Zijn allen Eén.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79573165
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:49 schreef Summers het volgende:

[..]

mooi he
Yup, dankzij hen ben ik onder meer in staat om de tegenpool te ervaren.
pi_79573306
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:53 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.

Oordeel niet, dat is namelijk een primitieve reactie. Nu niet meteen trippen door het woord primitief: ik veroordeel je niet omdat je zo denkt. Kennelijk ben je nu op een punt in je leven dat je nog steeds gelooft in de illusie als zijnde werkelijkheid. En in afscheiding, want anders zou je inzien dat je nooit over een ander oordeelt: je oordeelt slechts over jezelf. Wij Zijn allen Eén.
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in de werkelijkheid geloof je eigenlijk in de illusie?
En waarom is toeval 'God'?
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:30:38 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79574574
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in wat door velen als de werkelijkheid gezien wordt geloof je eigenlijk in de illusie?
Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_79575182
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.
Ja zo bedoel ik het.
Bedankt voor het aanpassen
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:15:22 #85
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79576569
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Want hersenen vlakken alle mogelijkheid uit dat wij als DNA experimentje door een "god" op deze steen zijn gedumpt ?
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:03:38 #86
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_79582934
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
doei
pi_79591384
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
Oh, dat geeft weer een heel andere kijk op The Secret
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:11:28 #88
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79591532
quote:
Wat lijkt me dat erg als je man geobsedeerd is geraakt door zoiets . Maar eigenlijk zou ik dan niet 'The Secret' de schuld geven, want als het een ander 'geloof' (of nog niet eens per se een geloof, maar iets anders waar hij zich op zou storten en helemaal in op zou gaan) zou zijn waar hij vatbaar voor is, dan was dat het geweest.

Echt verschrikkelijk dat hij er zo in op is gegaan en jou wilde meesleuren in zijn obsessie. Het lijkt dan wel bijna drugs. En voor hem is/was het waarschijnlijk dan ook een soort hardnekkige verslaving. Maar hij is nog wel je man of inmiddels ex-man?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79591668
Nou het kan altijd voorkomen. Er was gewoon iemand die het tegenovergestelde van je man wenste en die deed dit eenmaaal harder.. dat kan

Niks mis met the secret dus.. dat werkt gewoon
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:12:57 #90
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79596848
quote:
Het is nooit goed gekomen..
Ik hoop trouwens niet dat hier iets heel ergs mee bedoeld wordt.

Een naaste van mij heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd en in het jaar daarvoor was hij heel erg obsessief bezig met allerlei vage geloven uit boekjes. Of daar ook The Secret bij zat weet ik eigenlijk niet.
pi_79598229
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je gelooft in de werkelijkheid geloof je eigenlijk in de illusie?
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
Zoals al eerder gezegd: zij kunnen het vele malen beter uitleggen dan ik

In het kort komt het hier op neer:
Onze gehele werkelijkheid, de zogenaamde relativiteit waarin we leven, is niet meer dan een illusie. Alles is nep. We hebben allemaal een andere Oorsprong en dit leven is slechts een spel om meer van ons Zelf te kunnen ervaren. Onze Oorsprong vinden we in het Absolute, daar waar de Bron altijd verblijft. De Bron, God, Allah, Jehova, geef het maar een naam. Als je hieruit conludeert dat wij van 'hetzelfde spul' gemaakt zijn als de Bron, dan klopt het. Daaruit kun je ook concluderen dat Wij Allen Eén Zijn: de Afscheiding maakt deel uit van de illusie die wij met z'n allen bedacht hebben.

Als je alles toeschrijft aan Toeval, dan kies je ervoor om elke gebeurtenis willekeurig te noemen, toch?
Dan geloof je in Toeval als zijnde een entiteit die ervoor zorgt dat bepaalde (alle) ervaringen tot stand komen.
Dan is Toeval jouw God: Toeval is toch verantwoordelijk voor de loop van jouw leven?
pi_79598306
quote:
Een obsessie staat gelijk aan een verslaving: je man wilde heel erg graag in The Secret geloven en wilde dat alles beter zou worden. Wanneer hij vertrouwen en geloof had in het feit dat alles al goed was of binnenkort zou worden, dan was dat jullie werkelijkheid geworden.

Neemt niet weg dat het een triest verhaal is, het geeft goed aan hoe gevaarlijk je gedachten kunnen zijn wanneer je ze zelf niet goed kent.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:34:09 #93
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79598455
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie gevaarlijk is om dat soort boeken te lezen. Hoe je met die informatie omgaat die in die boeken staat, ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan je eigen gemoedstoestand. De een gaat in slechte toestand aan de drugs, de ander stort zich helemaal in een geloof...

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de man van Bolletje... is gebeurd .
pi_79598580
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:39:17 #95
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79598615
Sommige dingen moeten gebeuren zoals ze gebeuren. Omdat het "moet".
Vraag mij af hoe dit werkt als je dus met positief denken / gedachten kracht dit probeert te beinvloeden.
Al kun je nog zo graag iets willen of goed bedoelen... dan vraag ik mij af tot hoe ver dit kan gaan en hoe groot je eigen invloed dan nog kan zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:43:47 #96
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79598732
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Ja he, goed he ...

Wat een verschrikkelijke opmerking van een geloofswaanzinnige. Maar ik neem het je niet kwalijk, want omdat jij zelf helemaal into allerlei geloven bent, weet je niet beter.
pi_79598815
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja he, goed he ...

Wat een verschrikkelijke opmerking van een geloofswaanzinnige. Maar ik neem het je niet kwalijk, want omdat jij zelf helemaal into allerlei geloven bent, weet je niet beter.
Ja, het geeft rust als je weet dat hij het in ieder geval nu beter heeft dan dat hij het hier had. Neemt niet weg dat het voor jou nu nog steeds erg veel pijn doet: daar heb ik niets over gezegd toch? Ik kan me voorstellen dat er veel verdriet bestaat over zijn overlijden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:59:55 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79599236
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Dude, seriously?
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:00:40 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79599265
Het is alleen rot voor hem dat hij gewoon weer zal incarneren

Overigens is het niet alleen The secret die verteld dat je zelf schept en krijgt wat je wenst. Er is een aantal boeken, met name boeken waarin communicatie is met overleden leraren en hogere geesten die spreken over de scheppende kracht van gedachten los van elkaar.
Wij zijn allen scheppende goden, daar zouden we allemaal bewust mee om moeten gaan. The secret geeft dit een mooi commercieel sausje zodat er een groter publiek aangesproken kan worden maar dat maakt de boodschap niet minder waar.
The truth was in here.
pi_79599387
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Dude, seriously?
Zie boven. Seriously.
Goed lezen trouwens: ik zeg niets over de daad zelf. Ik heb het over het lezen van de boeken.
pi_79599411
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Bastard het volgende:

Overigens is het niet alleen The secret die verteld dat je zelf schept en krijgt wat je wenst. Er is een aantal boeken, met name boeken waarin communicatie is met overleden leraren en hogere geesten die spreken over de scheppende kracht van gedachten los van elkaar.
Wij zijn allen scheppende goden, daar zouden we allemaal bewust mee om moeten gaan. The secret geeft dit een mooi commercieel sausje zodat er een groter publiek aangesproken kan worden maar dat maakt de boodschap niet minder waar.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:21:36 #102
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_79599939
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik hoop trouwens niet dat hier iets heel ergs mee bedoeld wordt.

Een naaste van mij heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd en in het jaar daarvoor was hij heel erg obsessief bezig met allerlei vage geloven uit boekjes. Of daar ook The Secret bij zat weet ik eigenlijk niet.
Hij heeft inderdaad ook zelfmoord gepleegd, toen hij merkte dat de Secret en meer van dat soort aantrekkingskracht boekjes de oplossing niet waren. Hij was er zo van overtuigd dat als hij dat nou maar zou toepassen dat het goed zou komen, maar als dat maar duurt en duurt...
doei
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:26:05 #103
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_79600078
Ik raad gewoon iedereen aan om als mensen dichtbij zich ineens obsessief hier mee bezig gaan houden, deze persoon echt in de gaten te houden, want het kan dus zeer zeker een vlucht zijn van de realiteit,
waardoor het enorm mis kan gaan.
doei
pi_79600152
The Secret is wat dat betreft dan ook net zo een grote onzin als aladdin en de geest in de olielamp. Denken dat iets echt gebeurd door het te wensen is bullshit. Mijn vliegdekschip met 24 Join strike fighters heb ik nog steeds niet en dat wens ik elke dag. Ja maar flammie: dat is onzin! Nee dat is net zo reeel als veranderende belastingpapiertjes en bergen goud die sommige mensen ogenschijnlijk ïneens zonder enige aanleiding krijgen.

Wat wel kan is: als je met iets bezig bent, dat dingen in dezelfde context je sneller op gaan vallen. Dat heeft verder niks te maken met the secret en veranderingen op wereldniveau maar met zaken/openingen die er altijd al waren en connecties die je nu wel kan maken. De meeste mensen zullen echter in het leven altijd een middenmooter worden/blijven en als er dan een boekje uitkomt dat "the secret" heet en gouden bergen gaat beloven dan zijn er hele volksstammen die denken dat hun leven dan beter kan worden. Dat kan... maar niet met the secret Je zult er toch echt wat voor moeten doen Dat willen de meeste mensen niet en dat is ook de reden dat ze een middenmooter zijn, alles moet maar makkelijk. Dan lijkt the secret wel erg stoer ja en een goede oplossing
pi_79600153
Lijkt me een goed advies. Niet alleen beperken op deze materie: elke obsessie is destructief.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:31:05 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79600262
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:26 schreef Bolletje... het volgende:
Ik raad gewoon iedereen aan om als mensen dichtbij zich ineens obsessief hier mee bezig gaan houden, deze persoon echt in de gaten te houden, want het kan dus zeer zeker een vlucht zijn van de realiteit,
waardoor het enorm mis kan gaan.
Het heeft de potentie om daarin te voorzien ja, zoals zoveel andere interessegebieden natuurlijk. Obsessief met iets bezig zijn en daar je geluk op aanhangen is nooit gezond. Lijkt mij in ieder geval verschrikkelijk om iemand te verliezen op zo'n manier.
Vrijheid
pi_79600363
Er zijn idd zoveel situaties waarbij mensen obsessief gedrag gaan vertonen. Zo zijn er mensen die geld (veel) inzetten op basis van astrologische voorspellingen en daarmee helemaal in de stront zakken. HEt is gewoon niet slim om idd zoals jogi het zegt; je geluk te laten aanhangen van iets waar je helemaal obsessief mee bezig bent en dat zijn werking nooit bewezen heeft. Je ziet het weer, zelfmoorden en mensen die diep in de problemen raken. Niet goed
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:35:02 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600416
Maar het is te kort door de bocht om te zeggen dat er zelfmoord gepleegd werd omdat the secret niet zou werken.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:36:17 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600471
Er zijn ook zat problemen op de weg die niet weg 'te secreten' zijn, zaken waar je ziel doorheen moet om te leren.
The truth was in here.
pi_79600529
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:28 schreef Flammie het volgende:
The Secret is wat dat betreft dan ook net zo een grote onzin als aladdin en de geest in de olielamp. Denken dat iets echt gebeurd door het te wensen is bullshit. Mijn vliegdekschip met 24 Join strike fighters heb ik nog steeds niet en dat wens ik elke dag. Ja maar flammie: dat is onzin! Nee dat is net zo reeel als veranderende belastingpapiertjes en bergen goud die sommige mensen ogenschijnlijk ïneens zonder enige aanleiding krijgen.

Wat wel kan is: als je met iets bezig bent, dat dingen in dezelfde context je sneller op gaan vallen. Dat heeft verder niks te maken met the secret en veranderingen op wereldniveau maar met zaken/openingen die er altijd al waren en connecties die je nu wel kan maken. De meeste mensen zullen echter in het leven altijd een middenmooter worden/blijven en als er dan een boekje uitkomt dat "the secret" heet en gouden bergen gaat beloven dan zijn er hele volksstammen die denken dat hun leven dan beter kan worden. Dat kan... maar niet met the secret Je zult er toch echt wat voor moeten doen Dat willen de meeste mensen niet en dat is ook de reden dat ze een middenmooter zijn, alles moet maar makkelijk. Dan lijkt the secret wel erg stoer ja en een goede oplossing
Als je de Essentie niet begrijpt, moet je meer moeite doen om het te snappen: ipv het afwijzen als onzin. The Law of Attraction is simpelweg onderdeel van hoe het universum werkt.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:39:50 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79600600
En zo zijn er mensen die gokverslaaft worden of verwoed dingen gaan verzamelen
of een dwangneurose ontwikkelen of agressief worden of crimineel worden of gaan moorden
enz ..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:41:05 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79600639
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:33 schreef Flammie het volgende:
Er zijn idd zoveel situaties waarbij mensen obsessief gedrag gaan vertonen. Zo zijn er mensen die geld (veel) inzetten op basis van astrologische voorspellingen en daarmee helemaal in de stront zakken. HEt is gewoon niet slim om idd zoals jogi het zegt; je geluk te laten aanhangen van iets waar je helemaal obsessief mee bezig bent en dat zijn werking nooit bewezen heeft. Je ziet het weer, zelfmoorden en mensen die diep in de problemen raken. Niet goed
Mja, zo zijn er ook mensen die zelfmoord plegen omdat ze failliet zijn gegaan, hun relatie uit is, omdat ze niet populair zijn op school, slechte cijfers halen en nog meer van die non zweverige zaken dus om het nou te hangen aan 'the secret' e.d. is weer wat kort door de bocht. Zelfmoord komt volgens mij ten eerste uit een ongelukkig gevoel/depressie, niet door 'the secret' of andere zaken van die soort. Anders zou je bijvoorbeeld ook het bedrijf die een medewerker heeft ontslagen de schuld moeten geven als die ex-medewerker zich van het leven berooft, de ex die het uit heeft gemaakt of de school die slechte cijfers geeft. Lijkt me niet.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:41:43 #113
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600655
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:37 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Als je de Essentie niet begrijpt, moet je meer moeite doen om het te snappen: ipv het afwijzen als onzin. The Law of Attraction is simpelweg onderdeel van hoe het universum werkt.
Niks moet, maar het zou helpen in het bewustwordingsproces... het maakt je leven iets lichter denk ik.
The truth was in here.
pi_79600660
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Bastard het volgende:

Scheppende goden ... in wezen wel maar volgens mij een "kracht/gave" die we al lang verloren/vergeten zijn. Creeeren met de gedachte is dan ook iets voor een hogere dimensie dan de onze ... gelukkig maar ... met al de huidige negativiteit en agressie in onze wereld zou er niet veel meer van overschieten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79600664
@ jogi: Lijkt mij ook niet
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:42:59 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600707
Het laatste wat ik gesecret heb is mijn nieuwe auto trouwens, viel allemaal gewoon toevallig op zn plek.

Ben nu aan het secreten minder werken voor hetzelfde of iets minder geld zodat ik meer tijd over hou voor de leuke dingen in het leven.
The truth was in here.
pi_79600716
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Niks moet, maar het zou helpen in het bewustwordingsproces... het maakt je leven iets lichter denk ik.
Je hebt gelijk natuurlijk. Thanks voor de correctie
pi_79600780
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Scheppende goden ... in wezen wel maar volgens mij een "kracht/gave" die we al lang verloren/vergeten zijn. Creeeren met de gedachte is dan ook iets voor een hogere dimensie dan de onze ... gelukkig maar ... met al de huidige negativiteit en agressie in onze wereld zou er niet veel meer van overschieten.
Ja en nee denk ik:
Als iedereen in staat was om de werkelijk te manipuleren, zou er dan nog reden zijn voor agressie en haat? Als iets je niet aanstaat, manipuleer je de werkelijkheid toch zo dat je er geen last meer van hebt?

Het werkt overigens net als die Snickers reclame: is iedereen nu echt zo kwaad, of heeft gewoon driekwart van de wereld honger...?

Als overleving gegarandeerd zou zijn, zou niemand meer vechten.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:45:36 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600797
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er zoveel negativiteit is in de wereld? Het is een cirkeltje waar we in lopen terwijl we ook iets moois kunnen bouwen met de juiste instelling.
Scheppende kracht is zowel boven als hier beneden (zo boven zo beneden). Boven denk je aan een huis en het huis staat er, in de stoffelijke wereld heb je eerst bouwstenen nodig, een plan, cement, het duurt wat langer maar het komt er wel.
The truth was in here.
pi_79600822
Haha, laatst vertelde een vriendin van mij over dit 'geloof', ik vind het onzin! Het is wel waar dat als je positief denkt veel dingen beter gaan.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:47:03 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600846
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:45 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Het werkt overigens net als die Snickers reclame: is iedereen nu echt zo kwaad, of heeft gewoon driekwart van de wereld honger...?
Sterk!
The truth was in here.
pi_79600854
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Bastard het volgende:
Het laatste wat ik gesecret heb is mijn nieuwe auto trouwens, viel allemaal gewoon toevallig op zn plek.

Ben nu aan het secreten minder werken voor hetzelfde of iets minder geld zodat ik meer tijd over hou voor de leuke dingen in het leven.
Daar hoefde ik nooit voor te secreten. Mijn werk kost me absoluut geen tijd eigenlijk en het levert me echt veel op. Ondertussen ook nog eens de vrijheid dat ik kan beslissen wanneer ik weg ga en wanneer ik blijf etc.
Heb er wel voor moeten werken en veel tijd in gestoken van te voren maar nu levert het (zonder secret) zijn vruchten af Heb gewoon meer tijd nodig voor leuke dingen dan voor werk En mijn werk is ook leuk.
pi_79600862
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:46 schreef marco-h het volgende:
Haha, laatst vertelde een vriendin van mij over dit 'geloof', ik vind het onzin! Het is wel waar dat als je positief denkt veel dingen beter gaan.
...euhm...spreek je jezelf nu niet tegen dan?
pi_79600892
En "wie goed doet..' idd

maar the secret gaat een stapje verder dan dat.. over dat simpele gegeven zijn veeeeel betere boeken geschrevne. The secret is juist zo populair door het spirituele tintje... en laat dat nou net datgene zijn wat niet kan

positief denken en "wie goed doet die.." hoor je niemand tegenspreken hoor
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:49:45 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79600941
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Daar hoefde ik nooit voor te secreten. Mijn werk kost me absoluut geen tijd eigenlijk en het levert me echt veel op. Ondertussen ook nog eens de vrijheid dat ik kan beslissen wanneer ik weg ga en wanneer ik blijf etc.
Heb er wel voor moeten werken en veel tijd in gestoken van te voren maar nu levert het (zonder secret) zijn vruchten af Heb gewoon meer tijd nodig voor leuke dingen dan voor werk En mijn werk is ook leuk.
Jij hebt onbewust de universele wetten toegepast denk ik dan.
Jij stelt jezelf een doel, je wil dat graag hebben, je bent er voor gaan werken en iedereen die zei dat het niet haalbaar was bracht je niet van je geloof af.. dat is de rede van jou succes.
The truth was in here.
pi_79600982
Ik zie het zo:

ik heb ergens -voldoende- tijd en moeite in gestoken en dat betaald zich terug
pi_79601139
Dus ik heb een tip voor iedereen die overweegt "the secret" te lezen!

Doe het niet maar ga werken voor datgeen wat je wil bereiken! Ga er mee bezig zijn elke dag! Je hoeft dat boek niet meer aan te schaffen. Als je hard werkt voor je doelen zul je je doelen bereiken! Ga er voor!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:55:35 #128
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79601191
Er zijn meerdere wegen naar rome en blijf bij jezelf .
pi_79601228
Deze bespaard je in ieder geval geld
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:59:39 #130
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79601347
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:54 schreef Flammie het volgende:
Ga er voor!
En het universum zal meewerken.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:01:59 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79601457
En over de problemathiek en negativiteit in de wereld waardoor we ons nog slechter voelen en nog een keer denken "zie je wel het gaat kut" .. en we daardoor nog meer negativiteit oproepen... misschien eens tijd om het om te draaien. We gaan ons focussen op leuk en goed nieuws, nieuws waar je een goed gevoel van krijgt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_peuter__.html?p=6,2
The truth was in here.
pi_79601892
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Bastard het volgende:
En over de problemathiek en negativiteit in de wereld waardoor we ons nog slechter voelen en nog een keer denken "zie je wel het gaat kut" .. en we daardoor nog meer negativiteit oproepen... misschien eens tijd om het om te draaien. We gaan ons focussen op leuk en goed nieuws, nieuws waar je een goed gevoel van krijgt.
Juist, goed bezig! Als de hele wereld positief zou denken, zou er heel veel veranderen!
pi_79601976
Is dat ook realistisch? ff de hele wereld positief denken en dan dit en dat..
pi_79602008
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jij hebt onbewust de universele wetten toegepast denk ik dan.
Jij stelt jezelf een doel, je wil dat graag hebben, je bent er voor gaan werken en iedereen die zei dat het niet haalbaar was bracht je niet van je geloof af.. dat is de rede van jou succes.
En dus was Flammie's focus: "Ik ga mijn doel bereiken" wat in principe gelijk staat aan: "Ik heb mijn doel bereikt." En daardoor heb je het bereikt.

Hard werken voor een doel is niets mis mee, maar laat het niet je uitgangspunt zijn. Daar zeg je nl mee dat als je niet hard werkt, je nooit iets kunt bereiken. Wat niet waar is: het gaat de focus.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:17:32 #135
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79602039
En waarom is daar een boek voor nodig?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_79602072
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:15 schreef Flammie het volgende:
Is dat ook realistisch? ff de hele wereld positief denken en dan dit en dat..
Kijk eens naar de huidige staat van de wereld: iedereen is op jacht naar een beter leven, iedereen wil een beter leven. En dus is dat precies wat we allemaal krijgen: we blijven steken op willen.

Als iedereen een garantie kreeg op overleving (dus een dak boven je hoofd, altijd voldoende eten), dan verschuift het Collectieve Bewustzijn van willen naar Zijn.
pi_79602116
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:17 schreef Michielos het volgende:
En waarom is daar een boek voor nodig?
Omdat de meerderheid de kennis uit The Secret is vergeten. Anders hadden we deze discussie ook niet nodig
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:20:18 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79602157
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Bastard het volgende:
Jup, de maatschappelijke focus zit te veel op doom gloom en ellende en veelste weinig op de leuke dingen. Deels onze eigen schuld overigens een tijd geleden was er een zender op de digitale band die enkel positieve dingen lieten zien, goed nieuws en halve jubelprogramma's. Na een half jaar was het weer weg omdat niemand ernaar keek. Dus tja.
Vrijheid
pi_79602179
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:18 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de huidige staat van de wereld: iedereen is op jacht naar een beter leven, iedereen wil een beter leven. En dus is dat precies wat we allemaal krijgen: we blijven steken op willen.

Als iedereen een garantie kreeg op overleving (dus een dak boven je hoofd, altijd voldoende eten), dan verschuift het Collectieve Bewustzijn van willen naar Zijn.
Je gaat er nu vanuit dat iedereen dezelfde persoon is, belangen heeft en tevreden is met hetzelfde. Mensen hebben andere belangen en zijn ook allen geboren in andere posities. De ene is rijk en de andere is arm. Als die arme meer heeft zal deze positiever zijn. Als de rijke minder heeft is deze al minder positief. Het valt op alle biljoenen mensen gewoon niet op een realistische manier te combineren aangezien mensen anders denken.

Dat moet dan veranderen maar het is niet realistisch
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:23:17 #140
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79602317
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, de maatschappelijke focus zit te veel op doom gloom en ellende en veelste weinig op de leuke dingen. Deels onze eigen schuld overigens een tijd geleden was er een zender op de digitale band die enkel positieve dingen lieten zien, goed nieuws en halve jubelprogramma's. Na een half jaar was het weer weg omdat niemand ernaar keek. Dus tja.
Oh dat wist ik niet eens, leuk initiatief wel!
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:23:41 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79602332
En ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen een beetje iebelig worden van zaken zoals 'the secret' e.a, zeker als ze het zelf met bloed zweet en tranen bij elkaar hebben gesprokkeld en geleerd waarna er één of andere popi komt melden dat het toch echt door het universum komt en niet door jouw inspanningen. Zoals Summers kort en bondig zei 'er zijn meer wegen naar rome'
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:24:04 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79602355
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:20 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dat is een destructieve gedachte.. dat is nou juist het punt
The truth was in here.
pi_79602361
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:20 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je gaat er nu vanuit dat iedereen dezelfde persoon is, belangen heeft en tevreden is met hetzelfde. Mensen hebben andere belangen en zijn ook allen geboren in andere posities. De ene is rijk en de andere is arm. Als die arme meer heeft zal deze positiever zijn. Als de rijke minder heeft is deze al minder positief. Het valt op alle biljoenen mensen gewoon niet op een realistische manier te combineren aangezien mensen anders denken.

Ik heb het over de basisrechten van elke persoon. Ongeacht rijk of arm: als iedereen in ieder geval genoeg te eten heeft en een dak boven zijn hoofd, zal er al een stuk minder ellende zijn.
Je hebt wel gelijk dat iedereen in ieder geval dat inzicht moet verkrijgen: als de hele wereld zou snappen dat we allemaal verbonden zijn en elke actie invloed heeft op zowel jezelf als de ander, zou de wereld er heel anders uitzien.

Belangen en posities zijn dan van ondergeschikt belang: dan is de overleving van de gehele mensheid de prioriteit ipv de overleving van het individu.
pi_79602420
En ik kan me aan de andere kant voorstellen dat mensen die nooit echt ergens gewerkt voor hebben, hun doelen nooit hebben te weten bereiken, hun hele leven de middelklasse zijn, afgunst willen tonen naar de mensen die dit wel gedaan hebben en dus maar zeggen dat het door het universum komt in plaats van de eigen inspanningen

Het is gewoon maar hoe je het wil zien Laten we het maar houden op "er zijn meer wegen naar rome" dan
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:26:40 #145
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79602460
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:24 schreef Plus1 het volgende:

[..]
als de hele wereld zou snappen dat we allemaal verbonden zijn en elke actie invloed heeft op zowel jezelf als de ander, zou de wereld er heel anders uitzien.
Juistem!
The truth was in here.
pi_79602467
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
En ik kan me aan de andere kant voorstellen dat mensen die nooit echt ergens gewerkt voor hebben, hun doelen nooit hebben te weten bereiken, hun hele leven de middelklasse zijn, afgunst willen tonen naar de mensen die dit wel gedaan hebben en dus maar zeggen dat het door het universum komt in plaats van de eigen inspanningen

Het is gewoon maar hoe je het wil zien Laten we het maar houden op "er zijn meer wegen naar rome" dan
Jouw uitspraak beschrijft voor een deel hoe het werkt
Iedereen ziet het zoals hij of zij denkt dat ze het zien. En scheppen daarmee hun werkelijkheid.
pi_79602500
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:24 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ik heb het over de basisrechten van elke persoon. Ongeacht rijk of arm: als iedereen in ieder geval genoeg te eten heeft en een dak boven zijn hoofd, zal er al een stuk minder ellende zijn.
Je hebt wel gelijk dat iedereen in ieder geval dat inzicht moet verkrijgen: als de hele wereld zou snappen dat we allemaal verbonden zijn en elke actie invloed heeft op zowel jezelf als de ander, zou de wereld er heel anders uitzien.

Belangen en posities zijn dan van ondergeschikt belang: dan is de overleving van de gehele mensheid de prioriteit ipv de overleving van het individu.
Leuk en ik ben het er mee eens hoor. Iedereen heeft recht op de basisbehoefte etc. Maar stel je bent een manager en je werkt je de tering.. dat wil je niet zomaar even afstaan... je hebt er immers keihard voor moeten werken. Daarom is het niet realistisch. Ik snap verder niet echt wat het met "the secret" te maken heeft... maar misschien kunnen de mensen alhier even "secreten" dat deze utopia werkelijkheid word Hebben we meteen bewijs dat the secret ook werkt zodra de hele wereld eraan moet meehelpen of niet (zie universele wetten).. het werkt namelijk op universeel niveau ebgrijp ik?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:29:55 #148
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_79602595
Ik zeg ook absoluut niet dat hij het heeft gedaan omdat de Secret niet werkt, maar voor mij is het wel een gevaarlijk iets, voor mensen die al (psychisch) in de problemen zitten. Ik vergelijk het met iemand die al terminaal is, en dan nog de hulp van jomanda gaat inroepen, dat heeft geen zin en kan verkeerd aflopen.
doei
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:32:44 #149
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79602721
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef Bolletje... het volgende:
Ik zeg ook absoluut niet dat hij het heeft gedaan omdat de Secret niet werkt, maar voor mij is het wel een gevaarlijk iets, voor mensen die al (psychisch) in de problemen zitten. Ik vergelijk het met iemand die al terminaal is, en dan nog de hulp van jomanda gaat inroepen, dat heeft geen zin en kan verkeerd aflopen.
Hij zag misschien daarin de oplossing, maar er was al zoveel in beweging gekomen dat het niet meer haalbaar was misschien? Of.. hij legde zijn verantwoordingen in andere handen?
The truth was in here.
pi_79602725
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:27 schreef Flammie het volgende:

[..]

Leuk en ik ben het er mee eens hoor. Iedereen heeft recht op de basisbehoefte etc. Maar stel je bent een manager en je werkt je de tering.. dat wil je niet zomaar even afstaan... je hebt er immers keihard voor moeten werken. Daarom is het niet realistisch. Ik snap verder niet echt wat het met "the secret" te maken heeft... maar misschien kunnen de mensen alhier even "secreten" dat deze utopia werkelijkheid word Hebben we meteen bewijs als the secret ook werkt zodra de hele wereld eraan moet meehelpen of niet (zie universele wetten).. het werkt namelijk op universeel niveau ebgrijp ik?
Niemand zegt dat die manager het dan ook op moet geven. Als alle welvaart in de basis eerlijk verdeeld wordt, blijft er nog genoeg over voor een ieder die meent er recht op te hebben. De rijken zullen rijk blijven, zij het minder astronomisch (doch nog steeds overdreven, 'gouden kranen'-rijkdom).

De balans in de wereld is nu erg oneerlijk: een handjevol mensen bezit 80% van de welvaart. De rest moet keihard ploeteren voor overleving. Die balans moet veranderen.

Wat dit met The Secret te maken heeft? Wij scheppen nu ook onze werkelijkheid, alleen doen we het nu onbewust. We zijn vergeten hoe het werkt. The Secret helpt je weer herinneren hoe het universum werkt en hoe jij er gebruik van kunt maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')