abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79448558
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:00 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ja, hier zijn heel veel verhalen over. Heb je de teksten van de 'Hidden Hand' gelezen? Ik denk dat je dit wel boeiend zal vinden!

Check
Ik ga dat eens doornemen, bedankt voor de link.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_79448619
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Eventueel dat er her en der nog wat copycats zijn opgestaan maar geen één die zulke golven heeft laten ontstaan op teh interwebs. Hij was consistent en gaf informatie uit meerdere bronnen op een manier dat liet zien dat hij de materie in ieder geval op een manier begreep dat diepr ging dan een beetje lawofone.info doorsnuffelen met keywords. Het heeft mij in ieder geval wel hernieuwde interesse gegeven in the law of one boeken van 'Ra'. Die ook op de materie ingaat wat the law of attraction betreft en de rest van die zaken.
Idd! Dan vraag ik jou dit: Waar zijn we echt? Dat is toch wel de meest bizarre opmerking vond ik! "Are you really on the planet you think you are?"

Ra's LoO zijn idd boeiend, maar wel erg taai vind ik. Iemand zoals HH was ideaal, hij kon het allemaal goed vertalen naar hedendaagse/praktische situaties. Daarom vind ik The Secret ook meer dan een 'zelfhulp-boeke voor huisvrouwen': het laat je in ieder geval de andere kant van het spectrum zien.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  maandag 22 maart 2010 @ 19:27:36 #53
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79459181
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:31 schreef Plus1 het volgende:
Zo ook mijn reacties in jouw leven, op dit moment. Waarschijnlijk blijf je je ertegen verzetten. Maar dat je dit nu meemaakt, is een goed teken. Er komt een dag dat je terugdenkt aan deze dicussie en dan om jezelf moet lachen. Dat zal een mooie dag voor ons Allen zijn.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
Ben je serieus?! Zo ja, wat erg ! Zo nee, wat een misselijke grap !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79460661
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:41 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Wil ik niet. Mijn tandarts wilde me bijna dwingen tot een onderzoek nadat hij mijn zenuweinden met een metalen pin zat te bewerken met een glimlach van ongeloof.. "DIT voel je ook niet ?!?? En dit dan ?"

Huisarts wilde me ook verder onderzoeken toen ik een vleesetende bacterie versloeg die mijn been zat op te eten
Vorige week was mijn hand weer gaaf nadat er tientallen wratten op leefden een tijd. En de nagel die dood was door een deur was na 2 maanden ook weer terug en die groeien 3mm per maand bij de meeste mensen

Heb het over het algemeen niet echt op met de medische wetenschap. Vooral omdat ze je afknijpen op spiritueel gebied en dus ziek maken.
Wat een masochist ben jij zeg. Je hebt jezelf dus een dode nagel toegewenst, een hand vol met wratten, en zelfs vleesetende bacteriën! Je gedachten creëren je werkelijkheid, dus mag ik vragen waarom je jezelf deze akelige aandoeningen gegeven hebt?

Vragen aan alle The Secret gelovers: a) Hoeveel geld heb je erbij gekregen sinds je met The Secret in aanraking bent gekomen?
b) Ik neem aan (minstens) enkele miljoenen. Zoniet, dan heb je vast een excuus, maar waarom vraag je niet enkele miljoenen of miljarden en gebruik je deze om van de wereld een geweldige plek te maken? Denk eens aan alle mensen die je kan helpen met onbeperkt geld.
  maandag 22 maart 2010 @ 19:56:28 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79460841
verwachte reactie:
"ja, maar zo werkt het niet".. terwijl de secret het over bakken vol geld en droomvilla's heeft ("you can be or have anything").
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:02:03 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79461146
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ben je serieus?! Zo ja, wat erg ! Zo nee, wat een misselijke grap !
Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_79478211
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.
Inderdaad
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79478359
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:53 schreef PMK111 het volgende:

[..]

Wat een masochist ben jij zeg. Je hebt jezelf dus een dode nagel toegewenst, een hand vol met wratten, en zelfs vleesetende bacteriën! Je gedachten creëren je werkelijkheid, dus mag ik vragen waarom je jezelf deze akelige aandoeningen gegeven hebt?

Vragen aan alle The Secret gelovers: a) Hoeveel geld heb je erbij gekregen sinds je met The Secret in aanraking bent gekomen?
b) Ik neem aan (minstens) enkele miljoenen. Zoniet, dan heb je vast een excuus, maar waarom vraag je niet enkele miljoenen of miljarden en gebruik je deze om van de wereld een geweldige plek te maken? Denk eens aan alle mensen die je kan helpen met onbeperkt geld.
Oordeel niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Jij zegt dat het akelige aandoeningen zijn, maar de volledige ervaring ontgaat je: de aandoening is slechts deel van een proces. Als je goed had gelezen, had je gezien dat elke aandoening ook genezen is. Dát is de reden geweest waarom hij voor het volledige proces heeft gekozen: van ziek zijn naar (zelf)genezing. Allemaal vanuit z'n eigen bewustzijn.

Zoals al eerder gezegd werkt The Secret alleen als je gedachten 100% gefocussed zijn en puur gericht op datgene wat je oprecht wenst. Veel mensen weten niet wat ze werkelijk wensen. Je hebt het over veel geld, met als doel de mensheid te helpen. Als er slechts 1 persoon op aarde was die 100% oprecht wenste dat de mensheid geholpen zou worden door het bezit van heel veel geld, dan was de wereld al lang geholpen. De praktijk wijst uit dat het hebben van veel geld wel kan helpen, maar zonder een ingrijpende verschuving in het Collectieve Bewustzijn is het water naar de zee dragen.

Vraag jezelf eens af waarom je veel geld zou willen hebben. Voor welk gevoel staat veel geld voor jou? Vrijheid, macht? Probeer om je dat gevoel voor te stellen en Wie je zou zijn als je elke dag met dat gevoel zou leven. Dan merk je op een gegeven moment dat je inderdaad vrij bent en macht hebt, het vele geld komt dan vanzelf.
pi_79478438
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:56 schreef Michielos het volgende:
verwachte reactie:
"ja, maar zo werkt het niet".. terwijl de secret het over bakken vol geld en droomvilla's heeft ("you can be or have anything").
De enige reden waarom jij denkt dat het onmogelijk is, is omdat je dit geleerd is. Je verwacht van het leven dat je hard moet werken, in combinatie met talent en geluk, om datgene en meer te krijgen wat je wenst.
The Secret belooft je iets dat zó ver van jouw belevingswereld staat, dat het voor jou wel onzin moet zijn.

Maar dan vraag ik jou dit:
Is jouw wereld, dus de wereld zoals jij hem kent, een mooie wereld? Ben je oprecht 100% gelukkig? Zijn er geen dingen in jouw wereld, in jouw leven, die je zou willen veranderen?

Als het antwoord geen volmondig "JA!" is, is het misschien verstandig om buiten je belevingswereld te kijken. MIsschien ontdek je dat er wel meer niet klopt aan jouw wereld.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:57:32 #60
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79480356
quote:
Begin je er een keer aan te denken op een bepaalde manier en dan weet je dat je zoiets krijgt. Die vinger was tussen de deur gekomen overigens.
quote:
Geld intereseert me niet zoveel aangezien ik dat altijd wel heb. Ik heb wel elke baan gehad die ik wilde hebben. Dus als kind van 5 wist ik al waar ik een tijd ging werken
quote:
Ik hoef geen excuus. Ik heb geld. Een goede baan. Huis + dier etc Als ik echt rijk zou willen zijn dan was ik dat. Maar wil nog normaal kunnen leven zonder BS.
pi_79559191
En toen was het stil?
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:39:12 #62
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79559409
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:32 schreef Plus1 het volgende:
En toen was het stil?
Blijkbaar is er een Secret-aanhanger die heel graag stilte wil in dit topic, maar blijkbaar toch ook niet graag genoeg, want we posten hier weer !
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:40:05 #63
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79561643
quote:

[..]

a) Ik haal mijn spaardoelen tegenwoordig beter, er lijken soms ineens financiele meevallers uit het niets te komen waardoor ik toch nét wel dat bedrag haal wat ik in gedachten had.

Tevens had ik mijn eerste grappige ervaring toen ik voor het eerst the secret had gezien, ik droomde over een ferrari en verdomd dat het niet waar is, de dag erna op mijn werk had ik een dagje ferrari rijden en slipcursus gewonnen bij een prijsvraag

Verder zijn er nog geen spectaculaire dingen gebeurd
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_79563351
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

a) Ik haal mijn spaardoelen tegenwoordig beter, er lijken soms ineens financiele meevallers uit het niets te komen waardoor ik toch nét wel dat bedrag haal wat ik in gedachten had.

Tevens had ik mijn eerste grappige ervaring toen ik voor het eerst the secret had gezien, ik droomde over een ferrari en verdomd dat het niet waar is, de dag erna op mijn werk had ik een dagje ferrari rijden en slipcursus gewonnen bij een prijsvraag

Verder zijn er nog geen spectaculaire dingen gebeurd
Dat zijn toch vrij spectaculaire dingen!
pi_79563380
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Of ze vallen nu meer op omdat je de link wil leggen met "the secre(e)t"
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:40:45 #66
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79563885
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:25 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Of ze vallen nu meer op omdat je de link wil leggen met "the secre(e)t"
Voorheen had ik die meevallers niet dus weet niet..
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_79564085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voorheen had ik die meevallers niet dus weet niet..
Meevallers heb je dan ook niet continu, dat is altijd gefaseerd.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79564186
Anders waren het geen meevallers maar gewone dagelijkse dingen
pi_79565081
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:48 schreef Flammie het volgende:
Anders waren het geen meevallers maar gewone dagelijkse dingen
Omdat je er niet op lette idd.
pi_79565454
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat je er niet op lette idd.
Precies ; ... maar een meevaller is ook iets dat sporadisch gebeurd. Als het elke keer zou gebeuren gaat de definitie van meevaller een beetje verloren
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:51:20 #71
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79566353
Ik ben benieuwd waarom mensen denken dat die dingen niet gebeurd zouden zijn als ze niet van the secret gehoord hadden.
Zijn het echt zulke wonderlijke gebeurtenissen ?
zzz
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:13:24 #72
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79567037
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ik ben benieuwd waarom mensen denken dat die dingen niet gebeurd zouden zijn als ze niet van the secret gehoord hadden.
Nja ferrari rijden doe je niet elke dag.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:14:16 #73
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79567073
quote:
Eeh ja. Heb jij het boek wel gelezen

Zomaar een paar luttele voorbeelden:

- Te betalen rekeningen die je niet hoeft te betalen, omdat ze spontaan in waardecheques veranderen.
- Nooit meer ziek, nooit meer naar de dokter. Gewoon alle aandoeningen weglachen, want elke ziekte wordt veroorzaakt door stress.
- Van eten word je niet dik, als je maar The Secret toepast en dus denkt dat je er niet dik van wordt. Dat betekent dus dat je als je om je heen kijkt, dat je dan 100% zeker kunt zeggen dat alle dikke mensen die je ziet niet geloven in The Secret !
pi_79567366
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeh ja. Heb jij het boek wel gelezen

Zomaar een paar luttele voorbeelden:

- Te betalen rekeningen die je niet hoeft te betalen, omdat ze spontaan in waardecheques veranderen.
- Nooit meer ziek, nooit meer naar de dokter. Gewoon alle aandoeningen weglachen, want [b]elke ziekte wordt veroorzaakt door stress.[/b]
- Van eten word je niet dik, als je maar The Secret toepast en dus denkt dat je er niet dik van wordt. Dat betekent dus dat je als je om je heen kijkt, dat je dan 100% zeker kunt zeggen dat alle dikke mensen die je ziet niet geloven in The Secret !
Ik denk dat vooral clown Bassie dit stukje uit the Secret gelezen heeft, die raadde zijn broer Adriaan ook aan vooral te blijven lachen toen er bij hem kanker geconstateerd was. "Blijven lachen Adriaantjuh" !!
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:22:00 #75
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79567381
quote:
Hmm. Ik denk het wel. Meeste mensen die mij kennen twijfelen oprecht over mijn levensloop. Zelfs mijn vriendin waarmee ik 5 jaar samen ben moet soms echt even ons leven nalopen om te begrijpen wat ik heb gedaan of in welke omgeving ik verkeerde. Zijn zulke uitersten dat het eigenlijk wel wonderlijk is ja. Ik zeg weleens dat als ze een film zouden maken dat het publiek halverwege weg zou lopen omdat het te ongeloofwaardig is

Vage is dat een hoop van die dingen bijna hetzelfde zijn als films die ik als kind keek en van droomde.
Sommige dromen bleken later nachtmerries te zijn maar dat was dus mijn eigen keuze.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:29:04 #76
31101 _Led_
pi_79567724
Mja, de kans dat je de loterij wint is ook klein.
Toch zijn er wereldwijd een boel mensen die de loterij winnen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat door toeval er altijd wel een boel rare dingen zullen gebeuren die in de ogen van een bepaald persoon niet toevallig zullen lijken.
Dat krijg je als je een paar miljard mensen hebt.
zzz
pi_79572444
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:29 schreef _Led_ het volgende:
Mja, de kans dat je de loterij wint is ook klein.
Toch zijn er wereldwijd een boel mensen die de loterij winnen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat door toeval er altijd wel een boel rare dingen zullen gebeuren die in de ogen van een bepaald persoon niet toevallig zullen lijken.
Dat krijg je als je een paar miljard mensen hebt.
Mooi om te zien dat veel mensen nog steeds Toeval als God aanbidden...
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:44:06 #78
31101 _Led_
pi_79572757
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg, "toeval als god aanbidden"
Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
zzz
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:49:55 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79572952
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:

[..]

mooi he
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_79573091
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.

Oordeel niet, dat is namelijk een primitieve reactie. Nu niet meteen trippen door het woord primitief: ik veroordeel je niet omdat je zo denkt. Kennelijk ben je nu op een punt in je leven dat je nog steeds gelooft in de illusie als zijnde werkelijkheid. En in afscheiding, want anders zou je inzien dat je nooit over een ander oordeelt: je oordeelt slechts over jezelf. Wij Zijn allen Eén.
pi_79573165
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:49 schreef Summers het volgende:

[..]

mooi he
Yup, dankzij hen ben ik onder meer in staat om de tegenpool te ervaren.
pi_79573306
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:53 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.

Oordeel niet, dat is namelijk een primitieve reactie. Nu niet meteen trippen door het woord primitief: ik veroordeel je niet omdat je zo denkt. Kennelijk ben je nu op een punt in je leven dat je nog steeds gelooft in de illusie als zijnde werkelijkheid. En in afscheiding, want anders zou je inzien dat je nooit over een ander oordeelt: je oordeelt slechts over jezelf. Wij Zijn allen Eén.
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in de werkelijkheid geloof je eigenlijk in de illusie?
En waarom is toeval 'God'?
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:30:38 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79574574
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in wat door velen als de werkelijkheid gezien wordt geloof je eigenlijk in de illusie?
Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.
Vrijheid
pi_79575182
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.
Ja zo bedoel ik het.
Bedankt voor het aanpassen
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:15:22 #85
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79576569
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Want hersenen vlakken alle mogelijkheid uit dat wij als DNA experimentje door een "god" op deze steen zijn gedumpt ?
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:03:38 #86
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_79582934
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
doei
pi_79591384
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
Oh, dat geeft weer een heel andere kijk op The Secret
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:11:28 #88
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79591532
quote:
Wat lijkt me dat erg als je man geobsedeerd is geraakt door zoiets . Maar eigenlijk zou ik dan niet 'The Secret' de schuld geven, want als het een ander 'geloof' (of nog niet eens per se een geloof, maar iets anders waar hij zich op zou storten en helemaal in op zou gaan) zou zijn waar hij vatbaar voor is, dan was dat het geweest.

Echt verschrikkelijk dat hij er zo in op is gegaan en jou wilde meesleuren in zijn obsessie. Het lijkt dan wel bijna drugs. En voor hem is/was het waarschijnlijk dan ook een soort hardnekkige verslaving. Maar hij is nog wel je man of inmiddels ex-man?
pi_79591668
Nou het kan altijd voorkomen. Er was gewoon iemand die het tegenovergestelde van je man wenste en die deed dit eenmaaal harder.. dat kan

Niks mis met the secret dus.. dat werkt gewoon
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:12:57 #90
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79596848
quote:
Het is nooit goed gekomen..
Ik hoop trouwens niet dat hier iets heel ergs mee bedoeld wordt.

Een naaste van mij heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd en in het jaar daarvoor was hij heel erg obsessief bezig met allerlei vage geloven uit boekjes. Of daar ook The Secret bij zat weet ik eigenlijk niet.
pi_79598229
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als je gelooft in de werkelijkheid geloof je eigenlijk in de illusie?
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
Zoals al eerder gezegd: zij kunnen het vele malen beter uitleggen dan ik

In het kort komt het hier op neer:
Onze gehele werkelijkheid, de zogenaamde relativiteit waarin we leven, is niet meer dan een illusie. Alles is nep. We hebben allemaal een andere Oorsprong en dit leven is slechts een spel om meer van ons Zelf te kunnen ervaren. Onze Oorsprong vinden we in het Absolute, daar waar de Bron altijd verblijft. De Bron, God, Allah, Jehova, geef het maar een naam. Als je hieruit conludeert dat wij van 'hetzelfde spul' gemaakt zijn als de Bron, dan klopt het. Daaruit kun je ook concluderen dat Wij Allen Eén Zijn: de Afscheiding maakt deel uit van de illusie die wij met z'n allen bedacht hebben.

Als je alles toeschrijft aan Toeval, dan kies je ervoor om elke gebeurtenis willekeurig te noemen, toch?
Dan geloof je in Toeval als zijnde een entiteit die ervoor zorgt dat bepaalde (alle) ervaringen tot stand komen.
Dan is Toeval jouw God: Toeval is toch verantwoordelijk voor de loop van jouw leven?
pi_79598306
quote:
Een obsessie staat gelijk aan een verslaving: je man wilde heel erg graag in The Secret geloven en wilde dat alles beter zou worden. Wanneer hij vertrouwen en geloof had in het feit dat alles al goed was of binnenkort zou worden, dan was dat jullie werkelijkheid geworden.

Neemt niet weg dat het een triest verhaal is, het geeft goed aan hoe gevaarlijk je gedachten kunnen zijn wanneer je ze zelf niet goed kent.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:34:09 #93
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79598455
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie gevaarlijk is om dat soort boeken te lezen. Hoe je met die informatie omgaat die in die boeken staat, ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan je eigen gemoedstoestand. De een gaat in slechte toestand aan de drugs, de ander stort zich helemaal in een geloof...

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de man van Bolletje... is gebeurd .
pi_79598580
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:39:17 #95
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79598615
Sommige dingen moeten gebeuren zoals ze gebeuren. Omdat het "moet".
Vraag mij af hoe dit werkt als je dus met positief denken / gedachten kracht dit probeert te beinvloeden.
Al kun je nog zo graag iets willen of goed bedoelen... dan vraag ik mij af tot hoe ver dit kan gaan en hoe groot je eigen invloed dan nog kan zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:43:47 #96
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79598732
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Ja he, goed he ...

Wat een verschrikkelijke opmerking van een geloofswaanzinnige. Maar ik neem het je niet kwalijk, want omdat jij zelf helemaal into allerlei geloven bent, weet je niet beter.
pi_79598815
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja he, goed he ...

Wat een verschrikkelijke opmerking van een geloofswaanzinnige. Maar ik neem het je niet kwalijk, want omdat jij zelf helemaal into allerlei geloven bent, weet je niet beter.
Ja, het geeft rust als je weet dat hij het in ieder geval nu beter heeft dan dat hij het hier had. Neemt niet weg dat het voor jou nu nog steeds erg veel pijn doet: daar heb ik niets over gezegd toch? Ik kan me voorstellen dat er veel verdriet bestaat over zijn overlijden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:59:55 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79599236
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Dude, seriously?
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:00:40 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79599265
Het is alleen rot voor hem dat hij gewoon weer zal incarneren

Overigens is het niet alleen The secret die verteld dat je zelf schept en krijgt wat je wenst. Er is een aantal boeken, met name boeken waarin communicatie is met overleden leraren en hogere geesten die spreken over de scheppende kracht van gedachten los van elkaar.
Wij zijn allen scheppende goden, daar zouden we allemaal bewust mee om moeten gaan. The secret geeft dit een mooi commercieel sausje zodat er een groter publiek aangesproken kan worden maar dat maakt de boodschap niet minder waar.
The truth was in here.
pi_79599387
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Dude, seriously?
Zie boven. Seriously.
Goed lezen trouwens: ik zeg niets over de daad zelf. Ik heb het over het lezen van de boeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')