Ik ga dat eens doornemen, bedankt voor de link.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:00 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ja, hier zijn heel veel verhalen over. Heb je de teksten van de 'Hidden Hand' gelezen? Ik denk dat je dit wel boeiend zal vinden!
Check
Idd! Dan vraag ik jou dit: Waar zijn we echt? Dat is toch wel de meest bizarre opmerking vond ik! "Are you really on the planet you think you are?"quote:Op maandag 22 maart 2010 14:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Eventueel dat er her en der nog wat copycats zijn opgestaan maar geen één die zulke golven heeft laten ontstaan op teh interwebs. Hij was consistent en gaf informatie uit meerdere bronnen op een manier dat liet zien dat hij de materie in ieder geval op een manier begreep dat diepr ging dan een beetje lawofone.info doorsnuffelen met keywords. Het heeft mij in ieder geval wel hernieuwde interesse gegeven in the law of one boeken van 'Ra'. Die ook op de materie ingaat wat the law of attraction betreft en de rest van die zaken.
quote:Op maandag 22 maart 2010 12:31 schreef Plus1 het volgende:
Zo ook mijn reacties in jouw leven, op dit moment. Waarschijnlijk blijf je je ertegen verzetten. Maar dat je dit nu meemaakt, is een goed teken. Er komt een dag dat je terugdenkt aan deze dicussie en dan om jezelf moet lachen. Dat zal een mooie dag voor ons Allen zijn.
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
Die baby heeft voordat ie hier kwam gekozen voor een leven met AIDS.
Wat een masochist ben jij zeg. Je hebt jezelf dus een dode nagel toegewenst, een hand vol met wratten, en zelfs vleesetende bacteriën! Je gedachten creëren je werkelijkheid, dus mag ik vragen waarom je jezelf deze akelige aandoeningen gegeven hebt?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:41 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wil ik niet. Mijn tandarts wilde me bijna dwingen tot een onderzoek nadat hij mijn zenuweinden met een metalen pin zat te bewerken met een glimlach van ongeloof.. "DIT voel je ook niet ?!?? En dit dan ?"
Huisarts wilde me ook verder onderzoeken toen ik een vleesetende bacterie versloeg die mijn been zat op te eten![]()
Vorige week was mijn hand weer gaaf nadat er tientallen wratten op leefden een tijd. En de nagel die dood was door een deur was na 2 maanden ook weer terug en die groeien 3mm per maand bij de meeste mensen
Heb het over het algemeen niet echt op met de medische wetenschap. Vooral omdat ze je afknijpen op spiritueel gebied en dus ziek maken.
Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ben je serieus?! Zo ja, wat erg
! Zo nee, wat een misselijke grap
!
Inderdaadquote:Op maandag 22 maart 2010 20:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Neem het even mee in de context van het wereldbeeld van degene die het zegt, dan wordt het een stuk minder kwetsend. Als je het bekijkt vanuit de opinie dat je bewustzijn op hetzelfde moment ontstaat en vergaat met je lichaam dan is het een onbegrijpelijke uitspraak. Als je het in de context van een onsterfelijk bewustzijn is het een stuk beter te rijmen.
Oordeel niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Jij zegt dat het akelige aandoeningen zijn, maar de volledige ervaring ontgaat je: de aandoening is slechts deel van een proces. Als je goed had gelezen, had je gezien dat elke aandoening ook genezen is. Dát is de reden geweest waarom hij voor het volledige proces heeft gekozen: van ziek zijn naar (zelf)genezing. Allemaal vanuit z'n eigen bewustzijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:53 schreef PMK111 het volgende:
[..]
Wat een masochist ben jij zeg. Je hebt jezelf dus een dode nagel toegewenst, een hand vol met wratten, en zelfs vleesetende bacteriën! Je gedachten creëren je werkelijkheid, dus mag ik vragen waarom je jezelf deze akelige aandoeningen gegeven hebt?
Vragen aan alle The Secret gelovers: a) Hoeveel geld heb je erbij gekregen sinds je met The Secret in aanraking bent gekomen?
b) Ik neem aan (minstens) enkele miljoenen. Zoniet, dan heb je vast een excuus, maar waarom vraag je niet enkele miljoenen of miljarden en gebruik je deze om van de wereld een geweldige plek te maken? Denk eens aan alle mensen die je kan helpen met onbeperkt geld.
De enige reden waarom jij denkt dat het onmogelijk is, is omdat je dit geleerd is. Je verwacht van het leven dat je hard moet werken, in combinatie met talent en geluk, om datgene en meer te krijgen wat je wenst.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:56 schreef Michielos het volgende:
verwachte reactie:
"ja, maar zo werkt het niet".. terwijl de secret het over bakken vol geld en droomvilla's heeft ("you can be or have anything").
Begin je er een keer aan te denken op een bepaalde manier en dan weet je dat je zoiets krijgt. Die vinger was tussen de deur gekomen overigens.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:53 schreef PMK111 het volgende:
Wat een masochist ben jij zeg. Je hebt jezelf dus een dode nagel toegewenst, een hand vol met wratten, en zelfs vleesetende bacteriën! Je gedachten creëren je werkelijkheid, dus mag ik vragen waarom je jezelf deze akelige aandoeningen gegeven hebt?
Geld intereseert me niet zoveel aangezien ik dat altijd wel heb. Ik heb wel elke baan gehad die ik wilde hebben. Dus als kind van 5 wist ik al waar ik een tijd ging werkenquote:Vragen aan alle The Secret gelovers: a) Hoeveel geld heb je erbij gekregen sinds je met The Secret in aanraking bent gekomen?
Ik hoef geen excuus. Ik heb geld. Een goede baan. Huis + dier etcquote:b) Ik neem aan (minstens) enkele miljoenen. Zoniet, dan heb je vast een excuus, maar waarom vraag je niet enkele miljoenen of miljarden en gebruik je deze om van de wereld een geweldige plek te maken? Denk eens aan alle mensen die je kan helpen met onbeperkt geld.
Blijkbaar is er een Secret-aanhanger die heel graag stilte wil in dit topic, maar blijkbaar toch ook niet graag genoeg, want we posten hier weerquote:
a) Ik haal mijn spaardoelen tegenwoordig beter, er lijken soms ineens financiele meevallers uit het niets te komen waardoor ik toch nét wel dat bedrag haal wat ik in gedachten had.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:53 schreef PMK111 het volgende:
[..]
Vragen aan alle The Secret gelovers: a) Hoeveel geld heb je erbij gekregen sinds je met The Secret in aanraking bent gekomen?
b) Ik neem aan (minstens) enkele miljoenen. Zoniet, dan heb je vast een excuus, maar waarom vraag je niet enkele miljoenen of miljarden en gebruik je deze om van de wereld een geweldige plek te maken? Denk eens aan alle mensen die je kan helpen met onbeperkt geld.
Dat zijn toch vrij spectaculaire dingen!quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
a) Ik haal mijn spaardoelen tegenwoordig beter, er lijken soms ineens financiele meevallers uit het niets te komen waardoor ik toch nét wel dat bedrag haal wat ik in gedachten had.
Tevens had ik mijn eerste grappige ervaring toen ik voor het eerst the secret had gezien, ik droomde over een ferrari en verdomd dat het niet waar is, de dag erna op mijn werk had ik een dagje ferrari rijden en slipcursus gewonnen bij een prijsvraag![]()
Verder zijn er nog geen spectaculaire dingen gebeurd
Of ze vallen nu meer op omdat je de link wil leggen met "the secre(e)t"quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
a) Ik haal mijn spaardoelen tegenwoordig beter, er lijken soms ineens financiele meevallers uit het niets te komen waardoor ik toch nét wel dat bedrag haal wat ik in gedachten had.
Voorheen had ik die meevallers niet dus weet niet..quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:25 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Of ze vallen nu meer op omdat je de link wil leggen met "the secre(e)t"
Meevallers heb je dan ook niet continu, dat is altijd gefaseerd.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voorheen had ik die meevallers niet dus weet niet..
Omdat je er niet op lette idd.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:48 schreef Flammie het volgende:
Anders waren het geen meevallers maar gewone dagelijkse dingen
Precies ; ... maar een meevaller is ook iets dat sporadisch gebeurd. Als het elke keer zou gebeuren gaat de definitie van meevaller een beetje verlorenquote:
Nja ferrari rijden doe je niet elke dag.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ik ben benieuwd waarom mensen denken dat die dingen niet gebeurd zouden zijn als ze niet van the secret gehoord hadden.
Zijn het echt zulke wonderlijke gebeurtenissen ?
Eeh ja. Heb jij het boek wel gelezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ik denk dat vooral clown Bassie dit stukje uit the Secret gelezen heeft, die raadde zijn broer Adriaan ook aan vooral te blijven lachen toen er bij hem kanker geconstateerd was. "Blijven lachen Adriaantjuh" !!quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eeh ja. Heb jij het boek wel gelezen
Zomaar een paar luttele voorbeelden:
- Te betalen rekeningen die je niet hoeft te betalen, omdat ze spontaan in waardecheques veranderen.
- Nooit meer ziek, nooit meer naar de dokter. Gewoon alle aandoeningen weglachen, want [b]elke ziekte wordt veroorzaakt door stress.[/b]
- Van eten word je niet dik, als je maar The Secret toepast en dus denkt dat je er niet dik van wordt. Dat betekent dus dat je als je om je heen kijkt, dat je dan 100% zeker kunt zeggen dat alle dikke mensen die je ziet niet geloven in The Secret!
Hmm. Ik denk het wel. Meeste mensen die mij kennen twijfelen oprecht over mijn levensloop. Zelfs mijn vriendin waarmee ik 5 jaar samen ben moet soms echt even ons leven nalopen om te begrijpen wat ik heb gedaan of in welke omgeving ik verkeerde. Zijn zulke uitersten dat het eigenlijk wel wonderlijk is ja. Ik zeg weleens dat als ze een film zouden maken dat het publiek halverwege weg zou lopen omdat het te ongeloofwaardig isquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ik ben benieuwd waarom mensen denken dat die dingen niet gebeurd zouden zijn als ze niet van the secret gehoord hadden.
Mooi om te zien dat veel mensen nog steeds Toeval als God aanbidden...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:29 schreef _Led_ het volgende:
Mja, de kans dat je de loterij wint is ook klein.
Toch zijn er wereldwijd een boel mensen die de loterij winnen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat door toeval er altijd wel een boel rare dingen zullen gebeuren die in de ogen van een bepaald persoon niet toevallig zullen lijken.
Dat krijg je als je een paar miljard mensen hebt.
Wat een gelul zeg, "toeval als god aanbidden"quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat veel mensen nog steeds Toeval als God aanbidden...
mooi hequote:Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat veel mensen nog steeds Toeval als God aanbidden...
Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, "toeval als god aanbidden"
Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
Yup, dankzij hen ben ik onder meer in staat om de tegenpool te ervaren.quote:
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:53 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Hoe zou jij het omschrijven? Als je elke gebeurtenis als willekeur ziet, dan zie jij elke ervaring toch als Toeval? Dan is Toeval jouw God. Hoe jij je geloof uit is een tweede natuurlijk.
Oordeel niet, dat is namelijk een primitieve reactie. Nu niet meteen trippen door het woord primitief: ik veroordeel je niet omdat je zo denkt. Kennelijk ben je nu op een punt in je leven dat je nog steeds gelooft in de illusie als zijnde werkelijkheid. En in afscheiding, want anders zou je inzien dat je nooit over een ander oordeelt: je oordeelt slechts over jezelf. Wij Zijn allen Eén.
Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in wat door velen als de werkelijkheid gezien wordt geloof je eigenlijk in de illusie?
En waarom is toeval 'God'?
Ja zo bedoel ik het.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Beetje aangepast, tenzij er sluitend bewijs is dat toeval daadwerkelijk bestaat natuurlijk.
Want hersenen vlakken alle mogelijkheid uit dat wij als DNA experimentje door een "god" op deze steen zijn gedumpt ?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, "toeval als god aanbidden"
Beschamend om te zien dat na miljoenen jaren evolutie sommige mensen nog steeds hun hersenen niet kunnen gebruiken.
Oh, dat geeft weer een heel andere kijk op The Secretquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!![]()
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
Wat lijkt me dat erg als je man geobsedeerd is geraakt door zoietsquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik zie the Secret voornamelijk als een heel negatief iets, door mijn recente ervaring hiermee.
Mijn man is hier namelijk zo in op gegaan, hij dacht dat het al zijn problemen zou oplossen. Hij was er zo van overtuigd dat het zou werken, alles zou goedkomen!![]()
Ik moest het ook maar gaan toepassen van hem, want de problemen gingen niet weg, dus deed hij het waarschijnlijk niet "goed genoeg". Het is nooit goed gekomen..
Ik hoop trouwens niet dat hier iets heel ergs mee bedoeld wordt.quote:
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het nu een paar keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat je probeert te zeggen.
Als je gelooft in de werkelijkheid geloof je eigenlijk in de illusie?
En waarom is toeval 'God'?
Een obsessie staat gelijk aan een verslaving: je man wilde heel erg graag in The Secret geloven en wilde dat alles beter zou worden. Wanneer hij vertrouwen en geloof had in het feit dat alles al goed was of binnenkort zou worden, dan was dat jullie werkelijkheid geworden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Bolletje... het volgende:
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:
Om dit goed te begrijpen, raad ik je de boeken van Deepak Chopra, Ekhart Tolle of Neale Donald Walsch aan.
Ja he, goed hequote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Ja, het geeft rust als je weet dat hij het in ieder geval nu beter heeft dan dat hij het hier had. Neemt niet weg dat het voor jou nu nog steeds erg veel pijn doet: daar heb ik niets over gezegd toch? Ik kan me voorstellen dat er veel verdriet bestaat over zijn overlijden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja he, goed he...
Wat een verschrikkelijke opmerking van een geloofswaanzinnige. Maar ik neem het je niet kwalijk, want omdat jij zelf helemaal into allerlei geloven bent, weet je niet beter.
Dude, seriously?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:
Tja, zelfmoord is voor de achterblijvers erg triest. Het is wel goed om te weten dat die naaste in ieder geval bezig is geweest om z'n Bewustzijn te verhogen, voordat ie de stap nam.
Zie boven. Seriously.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |