abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79608114
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:39 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Waarom schrijf jij hier (en in andere posts) eigenlijk zoveel woorden met een hoofdletter?
Goede vraag! Er schuilt veel vergeten kracht achter woorden en letters. Door hoofdletters voor bepaalde woorden te gebruiken, geef je aan respect te hebben voor het woord en dus datgene wat je beschrijft.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:04:14 #177
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79608308
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:51 schreef Buschetta het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit ergens voor gewerkt. Altijd volgens de secret geleefd. Nooit naar school gegaan behalve de examens. Toen jaren de meest bizarre baantjes gehad welke ik altijd wilde doen. Toen een aantal papiertjes gekocht/gekregen. Toen besloot ik een aantal jaar terug dat ik vanaf het laagste punt naar het hoogste punt in het bedrijfsleven wilde stappen zoals in deze film http://www.imdb.com/title/tt0093936/

Nu binnen een jaar van een helpdesk naar BC/DR voor een heel land Volgende stap is een Europese funtie en ik lever nu al globale processen aan die als standaard gelden binnen de zakenwereld WTF ?!??

Is geeneens fucking mogelijk in principe Vraag me ook elke dag af waarom ze me nooit na hebben getrokken.

Dus ik lach me echt m'n leven door
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan

Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79608620
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan

Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Het gaat om de focus en de gedachte achter de gedachte. Zijn gedachte was altijd: ik bereik alles wat ik wil, ik heb succes en ga lachend het leven door. Dat is zijn werkelijkheid geworden. Dat is zijn Secret.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:16:28 #179
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79608719
Nog even over The Secret versus zelfmoord:

Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:

"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."

En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.

Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:18:52 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79608799
quote:

[..]

Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:20:01 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79608844
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:

Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:

"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."

En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.

Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..
The truth was in here.
pi_79608936
quote:

Dat is één mogelijke manier van uitleggen.
Je kunt ook aannemen dat iemand die al besloten heeft het leven te verlaten, veel steun en inzicht kan verkrijgen uit deze materie. Misschien staan de omstandigheden het niet meer toe om terug te komen op het besluit (vergeet niet dat de huidige situatie van die persoon is ontstaan door een leven lang bepaalde gedachten te hebben gehad): die persoon heeft bv heel veel schulden.

Om een heel leven vol negatieve gedachtes in korte periode te bestrijden, heb je een erg hoog bewustzijnsniveau nodig. Iemand die dan The Secret voor de eerste keer leest, heeft dat niveau nog niet bereikt en daardoor lukt het niet om de omstandigheden te veranderen.

Het kan wel zijn dat die persoon dankzij z'n nieuw verkregen inzichten de huidige situatie accepteert en met vrede in z'n Ziel vertrekt.

Zoals gezegd: de dood is niet wat ons verteld is. Dit is geen opmerking om anderen die net iemand verloren hebben te beledigen. Ik ga er vanuit dat we elkaar allemaal voor eeuwig weer gaan zien.
pi_79608977
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Daarom lees ik de krant ook niet Alle media is er slechts op gericht ons af te leiden en negatieve gedachtes te geven.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:26:53 #184
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79609032
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:
Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)
Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens .

En 'naar een waargebeurd verhaal' is vrijwel altijd 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'. Dus wat je in de film te zien krijgt, zegt weinig over hoe het allemaal echt in werkelijkheid gegaan is.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:34:34 #185
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79609337
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens .

En 'naar een waargebeurd verhaal' is vrijwel altijd 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'. Dus wat je in de film te zien krijgt, zegt weinig over hoe het allemaal echt in werkelijkheid gegaan is.
[..]

'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.
En hij heeft daarna gewerkt bij de FBI
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:35:29 #186
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79609372
quote:

[..]

Ik ben altijd naar private instellingen gegaan. In mijn laatste jaar zijn die regels aangescherpt.
quote:
Je kan alles krijgen en kopen in deze wereld. Als je maar genoeg bullshit kan je ook wel bijna elk beroep uitvoeren. Zolang je maar delegeert. Ik zou natuurlijk niet snel een hersenoperatie uit kunnen voeren dus er zijn inderdaad uitzonderingen

Ik heb trouwens niets gedaan voor die baan anders dan in de secret te geloven (op mijn manier)

Sterker nog... (erg vaag) er is een algemeen geloof onder management dat ik aangenomen ben doordat ik de exec tegen kwam op straat en toevallig met hem in gesprek raakte. Klopt niets van ik ben gewoon aangenomen door een zoekgeraakte CV die op het juiste moment boven water kwam lol.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:40:57 #187
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79609604
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende: Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens
Het verhaal kennende van de andere kant.... Ja. Meeste mensen die dat soort levens erop na houden willen op een gegeven moment liever de waarheid vertellen. Zit ook een patroon in, het spel is om clues achter te laten om degenen die de mogelijkheid willen hebben om je te achterhalen de kans te geven dat te doen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:46:39 #188
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79609836
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:35 schreef Buschetta het volgende:
Zolang je maar delegeert.
Dan ligt jouw kracht en talent blijkbaar in een leidinggevende functie
quote:
Ik ben altijd naar private instellingen gegaan.
Nou, dat is toch ook school?
quote:
Ik heb trouwens niets gedaan voor die baan anders dan in de secret te geloven (op mijn manier)
Nee hoor, je hebt niet niks zitten doen. Je hebt op de helpdesk gewerkt en daar d.m.v. je motivatie laten zien dat je ambities hoger liggen.

Ik kan er nog steeds maar weinig 'Secret' in ontdekken .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:57:11 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79610287
quote:

Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:00:53 #190
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79610448
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef Bastard het volgende:
En nogmaals, er zijn meer boeken waarin het zelfde systeem word beschreven zonder het de naam 'law of attraction' of een ander mooi commercieel begrip te geven.
Yup.
Er is alleen nog niemand geweest die heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo werkt.
zzz
pi_79610574
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Yup.
Er is alleen nog niemand geweest die heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo werkt.
Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.

Einstein liet ons al zien dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert. Als Einstein al niet genoeg bewijs voor je is...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:07:42 #192
31101 _Led_
pi_79610708
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:04 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.
Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?
Wil jij het even voor me aantonen ?
Dan roep ik iets en jij moet dat voor elkaar krijgen met The Secret, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
quote:
Einstein liet ons al zien dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert. Als Einstein al niet genoeg bewijs voor je is...
Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.
Wat jij zegt is klinkklare nonsens.
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:08:50 #193
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79610753
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:57 schreef jogy het volgende:
Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?
Lieve jogy , die post van mij waar jij op reageert was dan ook eigenlijk meer een aanvulling op een eerdere post van mij over zelfmoord:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie gevaarlijk is om dat soort boeken te lezen. Hoe je met die informatie omgaat die in die boeken staat, ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan je eigen gemoedstoestand. De een gaat in slechte toestand aan de drugs, de ander stort zich helemaal in een geloof...

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de man van Bolletje... is gebeurd .
En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoord .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:09:43 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79610788
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?
Wil jij het even voor me aantonen ?
Dan roep ik iets en jij moet dat voor elkaar krijgen met The Secret, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
[..]

Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.
Wat jij zegt is klinkklare nonsens.
Ach de vrijdagmiddag trol is weer los
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:10:57 #195
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79610844
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:09 schreef Bastard het volgende:
Plus1 was er vanochtend ook al hoor .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:17:45 #196
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79611141
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Lieve jogy , die post van mij waar jij op reageert was dan ook eigenlijk meer een aanvulling op een eerdere post van mij over zelfmoord:
[..]

En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoord .
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:18:21 #197
31101 _Led_
pi_79611168
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"
"Einstein zei dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert"

Ik geloof inderdaad niet dat iemand dat serieus zou beweren

Jij vond toch veertjes als je dat wou ? Ik zou zeggen, laten we samen een middag gaan wandelen en dan ga jij een dodo-veer vinden.
Eerlijke test toch ?

Of werkt het zo natuurlijk weer niet ?
zzz
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:20:08 #198
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79611247
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef jogy het volgende:
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.
O.k., dan waren we het dus eens. Wauw! Dat moet gevierd worden !
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:23:04 #199
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79611361
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:18 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"
"Einstein zei dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert"

Ik geloof inderdaad niet dat iemand dat serieus zou beweren

Jij vond toch veertjes als je dat wou ? Ik zou zeggen, laten we samen een middag gaan wandelen en dan ga jij een dodo-veer vinden.
Eerlijke test toch ?

Of werkt het zo natuurlijk weer niet ?
Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.
The truth was in here.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:26:23 #200
31101 _Led_
pi_79611498
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')