Goede vraag! Er schuilt veel vergeten kracht achter woorden en letters. Door hoofdletters voor bepaalde woorden te gebruiken, geef je aan respect te hebben voor het woord en dus datgene wat je beschrijft.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Waarom schrijf jij hier (en in andere posts) eigenlijk zoveel woorden met een hoofdletter?
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur danquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:51 schreef Buschetta het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit ergens voor gewerkt. Altijd volgens de secret geleefd. Nooit naar school gegaan behalve de examens. Toen jaren de meest bizarre baantjes gehad welke ik altijd wilde doen. Toen een aantal papiertjes gekocht/gekregen. Toen besloot ik een aantal jaar terug dat ik vanaf het laagste punt naar het hoogste punt in het bedrijfsleven wilde stappen zoals in deze film http://www.imdb.com/title/tt0093936/
Nu binnen een jaar van een helpdesk naar BC/DR voor een heel landVolgende stap is een Europese funtie en ik lever nu al globale processen aan die als standaard gelden binnen de zakenwereld
WTF ?!??
Is geeneens fucking mogelijk in principeVraag me ook elke dag af waarom ze me nooit na hebben getrokken.
Dus ik lach me echt m'n leven door
Het gaat om de focus en de gedachte achter de gedachte. Zijn gedachte was altijd: ik bereik alles wat ik wil, ik heb succes en ga lachend het leven door. Dat is zijn werkelijkheid geworden. Dat is zijn Secret.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan
Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een examen gehaald waar ik de lessen niet voor gevolgd had, dat kan dus best. Maar nooit naar school gegaan? Kwam er geen leerplichtambtenaar aan je deur dan
Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nog even over The Secret versus zelfmoord:
Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:
"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."
En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.
Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Waar het gevaar in kan schuilen in boeken als The Secret (en andere boeken uit die categorie), is dat als iemand labiel/depressief/suicidaal is en die persoon gaat zo'n boek zitten lezen, dan absorbeert zo'n persoon door de labiliteit al die tekst als waarheid... Dan denkt zo'n persoon:
"Oh, da's makkelijk, ik hoef alleen maar zus en zo te denken/doen en dan zijn alle problemen weg en ben ik weer helemaal gelukkig."
En als dan blijkt dat het niet werkt, de problemen gaan niet weg en worden misschien zelfs erger is dat natuurlijk de zoveelste teleurstelling waaruit blijkt dat het leven kut is.
Suicidaal/labiel/depressief persoon voelt zich kut -> persoon voelt zich even beter, omdat hij overtuigd is de oplossingen naar het geluk gevonden te hebben in die boeken -> maar de beloftes die de boeken doen worden niet waargemaakt -> persoon voelt zich nog kutter.
Daarom lees ik de krant ook nietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..
Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:
Kijk deze film anders ook eens http://www.imdb.com/title/tt0264464/ (naar een waargebeurd verhaal)
'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
Nou ik voel me iedere dag even kut als ik de krant lees hoor..
En hij heeft daarna gewerkt bij de FBIquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb de film niet gezien, maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat die persoon dus opgepakt is na de oplichterijen. Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens.
En 'naar een waargebeurd verhaal' is vrijwel altijd 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal'. Dus wat je in de film te zien krijgt, zegt weinig over hoe het allemaal echt in werkelijkheid gegaan is.
[..]
'Even kut voelen' is iets heel anders dan labiel/depressief/suicidaal zijn.
Ik ben altijd naar private instellingen gegaan. In mijn laatste jaar zijn die regels aangescherpt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je kan alles krijgen en kopen in deze wereld. Als je maar genoeg bullshit kan je ook wel bijna elk beroep uitvoeren. Zolang je maar delegeert. Ik zou natuurlijk niet snel een hersenoperatie uit kunnen voeren dus er zijn inderdaad uitzonderingenquote:Dat je zegt een aantal papiertjes gekocht/gekregen te hebben vind ik wel raar. Je hebt toch een bepaalde mate van kennis nodig om bepaald soort werk te doen. Ik kan wel bijvoorbeeld een koksdiploma gaan kopen, maar als ik nog niet eens weet hoe een gasfornuis werkt... Het is dus niet zo dat je al zittend op je luie reet hebt zitten wachten op een baan.
Het verhaal kennende van de andere kant.... Ja. Meeste mensen die dat soort levens erop na houden willen op een gegeven moment liever de waarheid vertellen. Zit ook een patroon in, het spel is om clues achter te laten om degenen die de mogelijkheid willen hebben om je te achterhalen de kans te geven dat te doenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef JoepiePoepie het volgende: Hij heeft dus zeker zitten 'Secreten' om uiteindelijk opgepakt te worden, dat was zijn grootste wens
Dan ligt jouw kracht en talent blijkbaar in een leidinggevende functiequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:35 schreef Buschetta het volgende:
Zolang je maar delegeert.
Nou, dat is toch ook school?quote:Ik ben altijd naar private instellingen gegaan.
Nee hoor, je hebt niet niks zitten doen. Je hebt op de helpdesk gewerkt en daar d.m.v. je motivatie laten zien dat je ambities hoger liggen.quote:Ik heb trouwens niets gedaan voor die baan anders dan in de secret te geloven(op mijn manier)
Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
Yup.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef Bastard het volgende:
En nogmaals, er zijn meer boeken waarin het zelfde systeem word beschreven zonder het de naam 'law of attraction' of een ander mooi commercieel begrip te geven.
Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup.
Er is alleen nog niemand geweest die heeft kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk zo werkt.
Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:04 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond. Er zijn gewoon nog niet genoeg mensen (lees: de meerderheid) die hun oude, beperktere visie op het leven kunnen loslaten.
Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.quote:Einstein liet ons al zien dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert. Als Einstein al niet genoeg bewijs voor je is...
Lieve jogyquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:57 schreef jogy het volgende:
Iemand die depressief is heeft hoe dan ook al een verstoord wereldbeeld, je leest ook weleens verhalen dat er mensen zijn die WoW spelen of een soortgelijk massaal online spel aan het spelen zijn en daar een loer gedraaid worden waarna ze zelfmoord plegen, dat is het gevaar van de online spelletjes. Je hebt mensen die zelfmoord plegen als de relatie uitgaat, dat is dan het gevaar van relaties. Je hebt mensen die zelfmoord plegen nadat ze ontslagen zijn, dat is het gevaar van een baan.... Of, zou het kunnen zijn dat het toch de keus en verantwoordelijkheid is van degene die zelfmoord pleegt?
En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoordquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
O ja, Ekhart Tolle. Die naaste van mij die zelfmoord heeft gepleegd was in zijn laatste levensdagen helemaal into Ekhart Tolle.
Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie gevaarlijk is om dat soort boeken te lezen. Hoe je met die informatie omgaat die in die boeken staat, ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan je eigen gemoedstoestand. De een gaat in slechte toestand aan de drugs, de ander stort zich helemaal in een geloof...
Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de man van Bolletje... is gebeurd.
Ach de vrijdagmiddag trol is weer losquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wie heeft het dan hoe precies aangetoond ?
Wil jij het even voor me aantonen ?
Dan roep ik iets en jij moet dat voor elkaar krijgen met The Secret, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
[..]
Hou toch op zeg, jij hebt duidelijk helemaal geen kaas gegeten van natuurkunde of uberhaupt van wat Einstein gezegd en bedoeld heeft.
Wat jij zegt is klinkklare nonsens.
Plus1 was er vanochtend ook al hoorquote:
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Lieve jogy, die post van mij waar jij op reageert was dan ook eigenlijk meer een aanvulling op een eerdere post van mij over zelfmoord:
[..]
En tevens een reactie op de discussie die volgde op The Secret versus zelfmoord.
Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ach de vrijdagmiddag trol is weer los
O.k., dan waren we het dus eens. Wauw! Dat moet gevierd wordenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:17 schreef jogy het volgende:
Weet ik, ik geef alleen mijn gedachte erover dat het gevaar vanuit de zelfmoordpleger zelf komt en niet perse de zaken waarmee diegene zich bezig hield.
Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Inderdaad, "meer dan genoeg mensen hebben het aangetoond"
"Einstein zei dat wij bepalen hoe materie zich manifesteert"
Ik geloof inderdaad niet dat iemand dat serieus zou beweren
Jij vond toch veertjes als je dat wou ? Ik zou zeggen, laten we samen een middag gaan wandelen en dan ga jij een dodo-veer vinden.
Eerlijke test toch ?
Of werkt het zo natuurlijk weer niet ?
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad die dag een veer toegwaaid gekregen.. aangezien de dodo's uitgestorven waren werd het the next best thing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |