Een quote uit een artikel van een tijdje terug.quote:Op 9 mei eindigt de competitie, vier dagen voor de zeventiende verjaardag van Romelu Lukaku. Als het supertalent van Anderlecht zijn huidige vorm aanhoudt doet hij wat noch Diego Maradona, Ronaldo, Gerd Müller, Romario, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Paul Van Himst, Erwin Vandenbergh of andere illustere goalgetters hem voordeden: op die prille leeftijd nationaal topscorer worden. De meeste waren al minstens negentien of twintig jaar oud vooraleer ze de productiefste van het land werden. Eén lichtend voorbeeld die op zijn zestiende wel bovenaan de schutterslijsten prijkte was... Pelé. Om maar te zeggen hoe uniek het parcours van de jonge Lukaku momenteel is.
quote:Op zondag 21 maart 2010 17:41 schreef kristyle het volgende:
[..]
Zolang hij blijft is er geen probleem natuurlijk. Ik ben geen fan van Lierse en volg ook niet precies wat hij allemaal uitspookt, maar het was toch zijn doel om van lierse een stabiele eersteklasser/uitstalraam te maken voor zijn Egyptische spelers.
Al is zo iemand in huis halen natuurlijk nooit heel slim, zoals in Beveren en rc Mechelen is gebeurd. Maar wat ik ervan begrijp was Samy binnenhalen het enige dat ze konden doen om toen al niet teruggezet te worden naar 3e ?
quote:Tweede klasse virtueel failliet
Een financiële tijdbom bedreigt de clubs in tweede klasse. Zeventien van de negentien door ons onderzochte (ex-)tweedeklassers leggen rode cijfers voor. Lierse is kampioen... van het geld verbrassen.
Voor het eerst sinds zijn club naar tweede klasse zakte haalde Brussels-voorzitter Johan Vermeersch de nationale televisie. In de studio's van De Zevende Dag sloeg hij vorige zondag een noodkreet. 'Tweede klasse is niet leefbaar', stelde de West-Vlaamse bouwondernemer.
Wie de jaarrekeningen van de tweedeklassers erbij haalt kan niet anders dan Johan Vermeersch gelijk geven. Van de negentien door ons onderzochte tweedeklassers - sommigen waren het vorig jaar, sommigen dit jaar - kleuren de cijfers rood. Alleen Oud-Heverlee Leuven en Hamme (nu derde klasse) beheerden hun club als goede huisvaders.
De kampioen van de rode cijfers is Lierse. De nummer vier in tweede klasse is helemaal afhankelijk van de Egyptische investeerder Wadi Degla en torst een negatief eigen vermogen van bijna veertien miljoen euro mee. Financiële experts vragen zich af hoe lang deze situatie nog houdbaar is.
In het seizoen 2008-2009 - het eerste met het koningskoppel Cavens-Radzinski - werd voor meer dan 5 miljoen euro aan spelerslonen uitbetaald. In datzelfde seizoen maakte de club 5,6 miljoen euro verlies. Het overgedragen verlies bedraagt nu al meer dan 14 miljoen euro. Assistent-ceo Katrien De Ceulaer, dochter van ex-manager Neel De Ceulaer, heeft er geen moeite mee toe te geven dat de club bij gratie leeft van Wadi Degla.
De situatie in tweede klasse is structureel ongezond. Dat bleek vorig weekend nog in Antwerp waar de spelers dreigden met een staking omdat ze al een heel jaar te laat worden betaald. De 'Great Old' speelt al zes jaar in tweede klasse en kampt elk seizoen met een gebrek aan cash.
Maar ook ploegen die pas onlangs uit de hoogste afdeling zakten zitten in de problemen. Ploegen als Brussels, Bergen en Dender zitten nog met heel wat contracten van eersteklasseniveau opgezadeld. Hun kosten blijven hoog terwijl hun inkomsten - recettes, sponsoring en vooral tv-geld - drastisch instortten.
Er is maar één uitweg uit het moeras van tweede: opnieuw stijgen naar de hoogste afdeling. Als STVV vorig seizoen niet kampioen was geworden was de club van voorzitter Roland Duchâtelet in de problemen gekomen. Het probleem is dat er maximaal twee en meestal maar één club in slaagt promotie naar eerste af te dwingen. Gegarandeerd zullen er na Antwerp nog meer clubs in de problemen komen.
'Als men in België de top klein wil houden moet men vooral zo doorgaan', sneert Guido De Croock, de voorzitter van de liga van tweedeklassers. 'Alle problemen zijn begonnen toen de tv-rechten werden verkocht door de eersteklassers en niet langer door de voetbalbond. Die eersteklassers dachten alleen aan zichzelf en wilden de opbrengsten van tv niet meer herverdelen met de clubs uit lagere afdeling. Een historische vergissing: want eerste klasse kan maar leven bij gratie van de lagere reeksen.'
Overlevingspakket
De eersteklassers betalen vandaag alleen maar een 'overlevingspakket' aan de ploegen die uit eerste klasse zakken. Zo heeft bijvoorbeeld Bergen 450.000 euro uit de tv-pot gekregen om de kosten van de degradatie te dekken. Andere tweedeklassers noemen dat competitievervalsing. Met dat bedrag kan Bergen dit seizoen een spits als Roussel blijven betalen die de Draken straks mogelijk opnieuw naar eerste klasse brengt.
'Wij hebben recht op dat geld', zegt Bergen-directeur Alain Lommers. 'Bij de onderhandelingen over het tv-contract hebben we het zelf laten opnemen ook al wisten we toen niet dat we zouden zakken. Als lid van het Uitvoerend Comité wil ik dat ook de andere tweedeklassers kunnen profiteren van het geld van Belgacom tv. Maar de macht van de eersteklassers in de bond is groot geworden. Zij houden elk initiatief tegen.'
'De eersteklassers voeren een pure kortetermijnpolitiek', zegt Guido De Croock. 'Zij gaan ervan uit dat ze niet zullen zakken en willen dus alles voor zichzelf houden. Zo geraken we geen stap vooruit. Ons voetbal heeft een totaalaanpak nodig waarbij de grootste bron van inkomsten wordt herverdeeld. Anders wil niemand nog investeren in tweede klasse.'
Bwah, kom kom , Sint-Truiden heeft zo een extra match tegen Club en Anderlecht, en Kortrijk en Zulte-Waregem hebben onderling nog hun al even fel bezochte streekderby's ...quote:Op maandag 22 maart 2010 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het wel ironisch dat die "kleine" ploegen graag die play-off 1 halen omdat ze dan nog wat extra thuisrecettes tegen de topploegen hebben en dan halen Genk en Standard het niet eens en moeten ze eigenlijk vooral nog eens tegen elkaar spelen.
Dat was niet de bedoeling van hun grote play-off. Dat zou een spektakelstuk worden met elke week een topper (of zelfs 2) met een ontzettend spannende ontknoping.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, kom kom , Sint-Truiden heeft zo een extra match tegen Club en Anderlecht, en Kortrijk en Zulte-Waregem hebben onderling nog hun al even fel bezochte streekderby's ...
Denk ik ook eigenlijk. Ik verdenk trouwens pakweg Cercle Brugge , de ploeg in vorm na nieuwjaar, er zelfs van dat ze vorige week in Westerlo ergens opzettelijk de punten hebben laten liggen om niet in PO 1 uit te moeten komen en rustig naar de bekerfinale te kunnen toewerken en op die manier veel makkelijker een Europees plekje te pakkenquote:Op maandag 22 maart 2010 21:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was niet de bedoeling van hun grote play-off. Dat zou een spektakelstuk worden met elke week een topper (of zelfs 2) met een ontzettend spannende ontknoping.
In praktijk moet je Gent er al gaan bijslepen als topploeg om aan wat topwedstrijden te raken en de titelstrijd is eigenlijk ook al beslist. De verschillen zijn kleiner geworden, maar ik verwacht dat de top 3 exact hetzelfde blijft en de 3 overigen mogen gaan uitvechten wie ten onrechte zijn Europees plekje mag gaan verliezen van de winnaar van play-off 2.
Desondanks , hij scoorde er meer dan veel spelers die constant fit waren.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:06 schreef Hrvat het volgende:
Mooi verdient voor lang in de lappenmand te hebben gelegen.
Ik verwacht in ieder geval dat er nog iemand bijkomt, want als Jacobs blijft gebruik maken van die 4-3-3 zijn 2 diepe spitsen toch te weinig. De andere die op die positie zouden kunnen spelen zijn toch niet echt geschikt om alleen oorlog te maken voorin.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Al was hij nu door de komst van De Sutter en de doorbraak van Lukaku eigenlijk sowieso wel overbodig geworden in het astridpark ...
Respect voor die kerel, daar niet van.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Desondanks , hij scoorde er meer dan veel spelers die constant fit waren.
Al was hij nu door de komst van De Sutter en de doorbraak van Lukaku eigenlijk sowieso wel overbodig geworden in het astridpark ...
quote:Legear: "Mijn BMW X6 is uniek"
Jonathan Legear is zijn wildste haren kwijt. Alhoewel, de Anderlecht-speler is en blijft een buitenbeentje. Sportief gaat het hem voor de wind. Legear wil de volgend jaren nog schitteren in het paars-witte shirt.
Anderhalf jaar geleden wou Jonathan Legear nog naar Moskou. Nu denkt de Anderlecht-speler daar anders over. "Ik realiseer me nu dat ik hier goed zit", zegt Legear in Het Laatste Nieuws.
"Zelfs als ik heel mijn carrière hier zou spelen, zou ik het niet slecht gedaan hebben. Er zijn veel jonge spelers vertrokken, omdat ze het geduld niet hadden. Ik zeg al lang dat ik tussen mijn 22e en mijn 24e basisspeler wil worden. Dat wordt nu stilaan waarheid."
"En als deze groep samen blijft, kunnen we volgend seizoen misschien de halve finales van de Europa League halen. Of de groepsfase van de Champions League overleven. Dat zou fantastisch zijn."
"Begrijp nationale selectie niet altijd"
Legear hoopt stilletjes op een selectie voor de Rode Duivels. "Ik ben Belg, ik wil voor mijn land uitkomen. Maar als de bondscoach me niet oproept, ga ik me daar niet dik in maken", zegt hij.
"Mijn eerste bekommernis ligt bij Anderlecht. Toegegeven: als ik de selectie soms zie, kan ik niet begrijpen dat ik met mijn zes Europese goals niet opgeroepen wordt."
"Hazard staat niet ter discussie. Hij maakt het verschil in de Europa League en scoort regelmatig. Hazard kan ook op links spelen. Daarom zou een tandem Hazard-Legear misschien ook ideaal zijn."
"Maar Mirallas heeft ook vaak op rechts gespeeld. Met alle respect: die heeft bij zijn club slechts tien volledige wedstrijden gespeeld voor zijn club."
"Volgens mijn moeder ben ik erger dan een vrouw"
Legear laat graag zien dat hij een buitenbeentje is. "Ik loop liefst rond in kleren die niemand anders heeft. Daarom winkel ik niet in België", zegt Legear.
"Ik ga naar Amsterdam, Maastricht of Parijs. Ik heb graag dingen die je bij niemand anders ziet. Zo ook met mijn auto. Ik heb een BMW X6, maar binnenin heb ik zoveel dingen laten veranderen dat hij uniek is."
"Ik wil mezelf zijn en niemand tegen het lijf lopen die er net zo uitziet zoals ik. Als mijn moeder mijn garderobe ziet, zegt ze altijd dat ik erger ben dan een vrouw", lacht Legear.
Flauwe journalistiek, net zoals ik het flauw vind dat de enige Kortrijkspeler die geinterviewd wordt Verbauwhede is omdat hij steeds idiote uitspraken doet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:40 schreef Hrvat het volgende:
Typische metroseksueel!
Kletsen zouden ze moeten krijgen.
Ik had het eerder over 3 rode kaarten (hoewel, Bréda staat bekend om snel een kaart boven te halen) en agressie tegen de scheidsrechters.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:21 schreef kristyle het volgende:
Sporza![]()
De match Sint-Truiden - Anderlecht werd gisteren ook aantrekkelijk genoemd.
quote:26 procent minder toeschouwers in Play-off 2
Zondag volgden op Sclessin 12.500 toeschouwers de wedstrijd tussen Standard en Germinal Beerschot in Play-off 2. In de competitie lokte die match nog 26.000 supporters, meer dan het dubbele. De twaalf duels in Play-off 2 trokken 26 procent minder toeschouwers dan dezelfde matchen in de reguliere competitie: 149.106 tegenover 110.441. Dat zijn er 38.665 minder. Die cijfers geven zelfs nog een vertekend beeld.
'Bij de toeschouwersaantallen in Play-off 2 worden alle abonnees meegeteld, terwijl we vaststellen dat lang niet alle abonneehouders gebruikmaken van de gratis toegang tot play-offwedstrijden', zegt Mehdi Bayat, commercieel manager van Charleroi. Bovendien organiseren tal van clubs speciale acties om fans naar hun stadion te lokken. 'Zo hebben wij een aantal tickets aan 1 euro verkocht', zegt Romain Van Schoor, ticketverantwoordelijke bij Lokeren. 'Anders was er helemaal geen sfeer.'
De matige belangstelling voor Play-off 2 is vooral merkbaar bij de uitfans. 'Cercle bracht voor onze laatste thuismatch 76 bezoekende fans mee, terwijl er dat voor de beker nog 350 waren', aldus Ward Serneels, ticketverantwoordelijke bij KV Mechelen. Standard bracht in de play-offs 500 fans mee naar Genk, in de competitie waren dat er meer dan het dubbele.
Dat Anderlecht zo snel wint is natuurlijk niet de schuld van de play-offs, in gelijk welk systeem waren ze makkelijk kampioen geworden dit jaar.quote:Op zondag 18 april 2010 17:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou natuurlijk wel pijnlijk zijn dat je een nacompetitie met gehalveerde achterstand in mekaar flanst om het spannend te houden om dan vast te stellen dat de verschillen daarin nog groter worden gemaakt.
quote:Stijn Stijnen richt zijn woede op nieuwe competitieformule
'Dwaze hervorming kost ons mogelijk tweede plaats'
Club-aanvoerder Stijn Stijnen was na de 1-2 nederlaag zo ontgoocheld dat hij zijn woede richtte op de nieuwe formule van de competitie. 'Die hervorming is dwaas.' Koen Van Uytvange
Stijn Stijnen moest behalve een kopbal van Van Damme nauwelijks een redding die naam waardig verrichten. Maar hij werd wel twee keer geklopt en daarover had hij stevig de pest in.
'Het mag duidelijk zijn dat wij ontgoocheld zijn', begon Stijnen zijn tirade. 'Je verliest tegen de verdiende kampioen die het haalde ondanks die hervorming. Maar door die hervorming, wat zeg ik: die dwaze hervorming, kunnen we die tweede plaats nog verliezen. En wij verdienen die. Voor de play-offs stonden we op een veilige plaats, acht punten voor AA Gent. En nu dreigen we die te verliezen. Pijnlijk vind ik dat. Dat gaat in tegen alle regels van fair play. Als wij straks nog die tweede plaats zouden mislopen, zou ik dat een schande vinden. Misschien moeten wij doen wat Lokeren deed', alludeerde hij op de rechtszaak waarmee de Waaslanders dreigden omdat ze de zes punten kwijt zijn die ze boekten tegen Moeskroen. 'Wij zijn ook punten kwijt, want ze werden gehalveerd. Mij moet je eens uitleggen hoe correct het is als je vierde eindigt maar over een heel seizoen wel meer punten pakt dan AA Gent en Sint-Truiden. Dwaas is het.'
Veld een drama
De doelman had nog wel meer op zijn lever liggen.
'Het veld was een drama, zeker voor een ploeg als de onze die probeert te voetballen. En dat ging niet tegen een goed georganiseerd Anderlecht. Het ging moeizaam, zeker nadat we ons op een tegenaanval hadden laten pakken. Ik had geen andere keuze dan uit te komen op Suarez. Ik raakte zelfs de bal nog met mijn knie. Het kantelmoment was echter de 0-2 die viel nadat Hoefkens aan zijn truitje werd getrokken aan de overkant. Dat floot de scheidsrechter niet', wond Stijnen zich op, iets wat hem op het veld geel opleverde bij arbiter Verbist.
Stijnen beseft terdege dat met AA Gent op plaats twee en Sint-Truiden op slechts twee punten een horrorscenario mogelijk is.
'We moeten er nog vier keer voor gaan. Ik denk wel dat Anderlecht er tegen AA Gent een galamatch van zal maken. Maar het wordt bikkelen, jawel. We moeten nog vier keer voluit gaan.'
Over z'n kwaliteiten als doelman wil ik mij niet uitlaten (al vind ik persoonlijk wel dat Gillet en Bailly even sterk zijn) , maar het is gewoon een rotte appel, het soort 'eikel' dat je net buiten de nationale ploeg moet houden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:24 schreef Beregd het volgende:
Wat een slechte verliezer
Het grootste nadeel aan het feit dat advocaat weg is, is wel dat stijnen nu kan terugkeren in de nationale ploeg.
Tjah, zo'n Olivier Deschacht staat anders ook zonder enige vorm van talent europees tov dat soort spelers geposteerd ...quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het klinkt anders niet slecht.
Barcelona - Sint-Truiden.
Ludovic Buysens tegen Messi.
quote:Lierse wil schitteren in Jupiler Pro League
21-04-2010
Lierse SK heeft met nog 2 speeldagen voor de boeg nog 2 punten nodig om de titel in de Exqi League binnen te halen. Zondag speelt het thuis tegen Waasland. Sterke man Maged Samy is achter de schermen al bezig met een succesverhaal in eerste. De Egyptenaar wil enkele grote namen naar Lier halen.
De promotie naar eerste nationale ligt binnen handbereik voor Lierse SK. De Pallieters zijn niet van plan om volgend seizoen als een grijze muis door de competitie te wandelen. Play-off 1 wordt geviseerd.
Achter de schermen wordt er nu al hard gewerkt aan een kwalitatieve kern voor volgend seizoen. Zo polste Maged Samy zijn goede vriend Ahmed Hassan al voor een overstap. De 35-jarige ex-Anderlechtspeler ligt wel nog een seizoen onder contract bij zijn huidige club Al-Ahly.
Leekens, Sonck en Simons
De namen van Wesly Sonck (einde contract bij Club Brugge) en Timmy Simons (bankzitter bij PSV) vallen in de wandelgangen. Ook Stein Huyseghems die vroeger al uitkwam voor Lierse is een optie. Aan het hoofd van de ploeg wil Samy een topcoach.
En daar duikt Georges Leekens op. Leekens zat al rond de tafel met de Egyptenaar en kreeg een aanlokkelijk voorstel. De huidige trainer van Kortrijk houdt dat echter in beraad. Leekens zou ook al in vergevorderde onderhandelingen zijn bij zijn ex-clubLokeren.
Het was nochtans de enige die eens duffe ingaan tegen die rotte Vuitton-generatie...quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Over z'n kwaliteiten als doelman wil ik mij niet uitlaten (al vind ik persoonlijk wel dat Gillet en Bailly even sterk zijn) , maar het is gewoon een rotte appel, het soort 'eikel' dat je net buiten de nationale ploeg moet houden.
De verhalen van Frank, Frank en Frank na hun passage als interim-trainers bij de Rode Duivels spraken ook boekdelen op dat vlak.
In de pers ja, maar volgens dat ik Frank Dury bezig hoorde was hij wél een van dé oorzaken van de kliekjesvorming en constant bezig met problemen zoeken tov de jonge generatie ...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Het was nochtans de enige die eens duffe ingaan tegen die rotte Vuitton-generatie...
Ik zou er niet om malen als Lierse halverwege volgend seizoen failliet wordt verklaard.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Oh, ik denk dat ik het volgende Moeskroen ook al heb gevonden ... Ze gaan het in Lierse nooit leren zeker ?
[..]
Hij heeft het zaagsel van een bedorven fruitvliegje. Ongelofelijk weer. En elke keer weet hij zich niet te gedragen. Je zal maar de vriendin/vrouw van die gozer zijn.quote:
Wat ik dan ook nog niet snap, stel dat er nu met de nieuwe bondscoach een kans(je) was dat hij opnieuw in de nationale ploeg zou kunnen komen , dan heeft hij die ruiten toch gisteren allicht ook wel deftig ingesmeten ...quote:Op zondag 9 mei 2010 00:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hij heeft het zaagsel van een bedorven fruitvliegje. Ongelofelijk weer. En elke keer weet hij zich niet te gedragen. Je zal maar de vriendin/vrouw van die gozer zijn.
Nee, ze hebben een sponsor die ambitieus is en veel geld te besteden heeft. Ze willen ook weer samen gaan werken met Turnhout.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:51 schreef rubbereend het volgende:hebben ze de lotto gewonnen? Simons verdient zeer goed bij PSV en hij gaf aan niet persé weg te hoeven dus hij komt echt niet alleen om te spelen naar Lierse
Inderdaad. Eerlijk gezegd vind ik dat men ook maar eens ´n voorbeeld moet stellen. Schors zo´n idioot eens voor ´n seizoen. Dan leren clubs en spelers dit wel af.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hebben ze bij die Stijnen eigenlijk ooit al een drugtest afgenomen na de match ? Want je vraagt je toch echt af wat die soms geslikt heeft zeg ...
Dat was een kwestie van tijd en nu is het een kwestie van tijd tot ze gaan fuseren met Waasland. Beveren heeft met de schijn even op weten te houden met Sinterklaas en het leger Zwarte Pieten, maar op zelfstandige basis was die club al langer niet meer in staat om de broek op te houden en ´n elftal te formeren om 1e of 2e klasse mee te kunnen spelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
KSK Beveren zakt vrijwillig naar 3e klasse
KSK Beveren, de voorlaatste in tweede klasse, heeft donderdag beslist om geen licentie aan te vragen voor tweede voor volgend seizoen. Beveren zakt dus vrijwillig naar derde klasse.
[ afbeelding ]
In 2004 speelde Beveren nog de Africa-Cup euh de bekerfinale.
Klopt wat je zegt. Daarbij zijn er gewoon betere Belgische keepers in het buitenland. Bij Gladbach en Bari bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik dan ook nog niet snap, stel dat er nu met de nieuwe bondscoach een kans(je) was dat hij opnieuw in de nationale ploeg zou kunnen komen , dan heeft hij die ruiten toch gisteren allicht ook wel deftig ingesmeten ...
Over Bailly heb ik mijn twijfels: erg spectaculair allemaal, maar heeft soms (lees: iets te veel) toch concentratiedipjes.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Bij Gladbach en Bari bijvoorbeeld.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen , dat hij in dienst is bij een voetbalclub doet normaal gesproken niks ter zake, en vorig jaar kregen zowel de voorzitter als een bestuurslid (Kamagurka notabene) van KV Oostende in 2de klasse ook al een stadionverbod opgelegd en deed hun functie bij de club ook niks ter zake voor Binnenlandse Zaken ...quote:Krijgt Stijnen stadionverbod?
Na zijn aanvaring met AA Gent-voorzitter in de catacomben van het Jules Ottenstadion, riskeert clubdoelman Stijn Stijnen een stadionverbod. De Gentse politie stelde alvast een proces-verbaal op.
Krijgt de zaak een staartje voor Stijnen? (foto belga)
Over wat er precies gebeurde in de spelerstunnel na AA Gent - Club Brugge lopen de meningen uiteen. Dit is alvast wat onze redactie uit goede bron bevestigd kreeg: Na de wedstrijd stond voorzitter Ivan De Witte in de spelerstunnel zijn Buffalo's op te wachten om hen te feliciteren met de tweede plaats. Toen Karel Geraerts voorbijkwam, gaf de voorzitter van de Profliga hem een schouderklopje, maar eveneens zei De Witte dat Geraerts moest opletten met wat hij allemaal in de kranten beweert.
Wellicht duidde De Witte erop dat Brugse uitspraken als 'Brugge is nummer twee, Gent wil het zijn' en 'Brugge staat tien keer hoger' de Gentse kleedkamer extra gemotiveerd hebben voor de cruciale wedstrijd. Toen Geraerts de opmerking hoorde maakte hij rechtsomkeer en ging neus aan neus staan met De Witte. Hij zou de voorzitter van Gent zelfs hebben vastgegrabbeld. Stewards grepen in en hielden de middenvelder weg van De Witte.
Stijn Stijnen zag vanop afstand wat er gebeurde en spurtte toen naar de spelerstunnel, waar hij De Witte bij de kraag nam. Ook hij moest met man en macht worden tegengehouden en schreeuwde 'vetzakske' naar de voorzitter van AA Gent. Een dag later legden De Witte en Stijnen het telefonisch bij, maar de Gentse politie stelde zaterdagavond wel een proces-verbaal op voor het aanzetten tot agressie van de Brugse goalie.
"Dit was een inbreuk op de voetbalwet", zegt de Gentse politiecommissaris Patrick Termont in Het Nieuwsblad. "Wat Stijnen deed, was buiten proportie en een aanzet tot agressie. Ivan De Witte wil geen klacht indienen, maar ik kan en wil dit niet zomaar naast me neerleggen. Spelers hebben een voorbeeldfunctie."
De voetbalcel van Binnenlandse Zaken zal nu beslissen of de ex-Rode Duivel een stadionverbod krijgt. Ook de Belgische Voetbalbond kan zijn gedrag nog verbaliseren, maar liet nog geen reactie optekenen over dit feit.
Maar bij een speler is dat toch nog iets anders. In tegenstelling tot een bestuurslid kan die zijn job niet meer uitoefenen bij een stadionverbod, dus blijft het wellicht bij een boete.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen , dat hij in dienst is bij een voetbalclub doet normaal gesproken niks ter zake, en vorig jaar kregen zowel de voorzitter als een bestuurslid (Kamagurka notabene) van KV Oostende in 2de klasse ook al een stadionverbod opgelegd en deed hun functie bij de club ook niks ter zake voor Binnenlandse Zaken ...
Stijnen heeft al gezegd dat de nieuwe bondscoach voor hem niets veranderde aan zijn beslissing. Advocaat is heus niet de reden waarom Stijnen opstapte, dat maken mensen er alleen maar van...quote:Op zondag 9 mei 2010 10:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik dan ook nog niet snap, stel dat er nu met de nieuwe bondscoach een kans(je) was dat hij opnieuw in de nationale ploeg zou kunnen komen , dan heeft hij die ruiten toch gisteren allicht ook wel deftig ingesmeten ...
Op voorwaarde dat Cercle de beker wint. Als Gent wint, moet Cercle twee (!) voorrondes eerder aan de bak.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in de beslissende match van PO I staat AA Gent bij de (bijna) rust met 3 - 0 voor tegen Club Brugge ...
Als Gent wint mag Gent naar de CL voorronde , moet Club naar de Europa League voorronde en mag Club's stadsgenoot Cercle Brugge (als bekerfinallist tegen Gent) ook Europa in, en daar zelfs een ronde verder starten dan Club ...
Het is bizar dat er nog geen compilatiefilmpje bestaat op youtube over Stijnen zijn kung fu-moves.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat ik eigenlijk nog storender vond aan Stijnen (en zijn mentaliteit) dan dat gedoe met De Witte was die aanslag op Coulibaly. Dat was bewust iemand snoeihard proberen na te trappen in zijn gezicht met 2 benen. Smeriger kan ik het eigenlijk niet bedenken.
Is het zo erg gesteld dat je meneer Geraerts niet eens meer aan mag spreken op zijn gedrag? Voor de wedstrijd is het niet goed want dan moet meneer zich concentreren, tijdens de wedstrijd mag meneer niet worden afgeleid en na de wedstrijd is meneer gefrustreerd.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:34 schreef Heero87 het volgende:
En het praat ab-so-luut de zielige reactie van Stijnen niet goed, maar een Pro League - voorzitter én nota bene bedrijfspsycholoog zou beter moeten weten dan een ontgoochelde en gefrustreerde tegenstander vlak na affluiten aan te spreken op zijn gedrag. Sowieso vind ik dat voorzitters en bestuursleden niets te zoeken hebben op of aan het veld voor, tijdens en na een wedstrijd. En dat is geen verwijt naar De Witte specifiek toe, want een Devroe of een Jonckheere doet dat net zo goed.
Je mag hem er perfect op aanspreken, zeker na zo'n prestatie. Voor of na, maar niet drie seconden na affluiten. Dat werkt als een rode lap op een stier, zeker als bedrijfspsycholoog zou je dat moeten weten.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het zo erg gesteld dat je meneer Geraerts niet eens meer aan mag spreken op zijn gedrag? Voor de wedstrijd is het niet goed want dan moet meneer zich concentreren, tijdens de wedstrijd mag meneer niet worden afgeleid en na de wedstrijd is meneer gefrustreerd.
Duidelijk Club Brugge niet zien spelen dit seizoen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:32 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Tegen een oude man die geboren is in de jaren 40 kan die flikker van een stijnen het wel halen , dat ie het maar is probeert tegen iemand die wat jonger is , dan wordt z'n schedel eindelijk is ingebeukt ! Ik volg het Belgische voetbal nu niet zo , maar als er één ploeg is waar ik een hekel aan heb zijn het die boeren van brugge wel ! Anti-voetbal met altijd die bal maar wat wegstampen of lange ballen naar voor liggen gooien met meestal vanvoor zo'n lange slungel die ze er wel met wat geluk inkopt of intiktMooi voetbal hoor , is een schande voor het Belgische voetbal dat zo'n ploeg elk seizoen opnieuw een potentiële titelwinnaar is. En dan die supporters , een hoop boeren die beter die aardappel uit hun mond halen , want ik versta geen reet van dat gemompel van hen.
Kijk man, Club hoort mijn vijand te zijn als Cerclesupporter, maar jij lijkt me gewoon iemand die met zijn frustraties niet omkan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:38 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Sorry maar ik moet gewoon kotsen van dat ploegje , nog nooit een ploeg zo hard gehaat , zelfs niet liverpool of ajax heb ik zo hard gehaat!
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:51 schreef Masanga het volgende:
[..]
Kijk man, Club hoort mijn vijand te zijn als Cerclesupporter, maar jij lijkt me gewoon iemand die met zijn frustraties niet omkan.
Het is gewoon dat ik west-vlaanderen een kutprovincie vind met een kutmentaliteit. En vooral dat dialect is om van te kotsen. Enkel de kustlijn is nog ok , maar dan enkel in de zomer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:51 schreef Masanga het volgende:
[..]
Kijk man, Club hoort mijn vijand te zijn als Cerclesupporter, maar jij lijkt me gewoon iemand die met zijn frustraties niet omkan.
quod erat demonstrandumquote:Op dinsdag 11 mei 2010 01:17 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Het is gewoon dat ik west-vlaanderen een kutprovincie vind met een kutmentaliteit. En vooral dat dialect is om van te kotsen. Enkel de kustlijn is nog ok , maar dan enkel in de zomer.
Ik vind het niet normaal dat iemand wordt aangevlogen als die iemand wijst op uitspraken in de pers, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Wellicht is dat soort gedrag in West Vlaanderen wel normaal?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je mag hem er perfect op aanspreken, zeker na zo'n prestatie. Voor of na, maar niet drie seconden na affluiten. Dat werkt als een rode lap op een stier, zeker als bedrijfspsycholoog zou je dat moeten weten.
Bovendien heeft De Witte dat helemaal niet zo vriendelijk gezegd als hij laat blijken, als ik bepaalde pers mag geloven.
Pas op, het praat de reactie niet goed hè, maar dat neemt niet weg dat De Witte ook een deel( tje) van de verantwoordelijkheid draagt.
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het normaal vind, wel integendeel. Wat Stijnen deed was absurd, buiten elke proportie en verdient een sanctie. Maar dat neemt niet weg dat De Witte ook een verantwoordelijkheid draagt in het hele verhaal, en dat hij daar nu terecht toch ook voor op de vingers wordt getikt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal dat iemand wordt aangevlogen als die iemand wijst op uitspraken in de pers, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Wellicht is dat soort gedrag in West Vlaanderen wel normaal?
De Witte sprak iemand aan op zijn gedrag. Dat Geraerts daar niet mee om kan gaan is een tweede, maar wel iets dat voor rekening is van Geraerts.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:29 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat ik het normaal vind, wel integendeel. Wat Stijnen deed was absurd, buiten elke proportie en verdient een sanctie. Maar dat neemt niet weg dat De Witte ook een verantwoordelijkheid draagt in het hele verhaal, en dat hij daar nu terecht toch ook voor op de vingers wordt getikt.
Precies. En daar gaat hij in de fout, los van de absurde, kleinzielige reacties van de spelers.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Witte sprak iemand aan op zijn gedrag.
Fout natuurlijk om Koning Karel aan te spreken op zijn gedrag.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Precies. En daar gaat hij in de fout, los van de absurde, kleinzielige reacties van de spelers.
Met mekaar verbaal wat jennen is op zich niks mis , denk ik. Zolang 't beleefd blijft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Witte had gewoon wat leedvermaak ten koste van een grote bek bij de tegenstand. Zoiets verwacht je van een andere voetballer (vaak niet al te snugger), een voorzitter hoort daar boven staan.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Witte had gewoon wat leedvermaak ten koste van een grote bek bij de tegenstand. Zoiets verwacht je van een andere voetballer (vaak niet al te snugger), een voorzitter hoort daar boven staan.
Je zou van een verstandig man als De Witte ook niet verwachten dat hij de integriteit van een scheidsrechter in twijfel zou trekken, en dat heeft hij in het verleden ook al meermaals gedaan...quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met mekaar verbaal wat jennen is op zich niks mis , denk ik. Zolang 't beleefd blijft.
Maar de termen waarvan Geraerts beweert dat ze uit De Witte zijn mond kwamen zie ik hem toch eerlijk gezegd niet zeggen ...
Ach, hij mag van mij zelfs leedvermaak hebben. Gezien de grootspraak van Geraerts en Stijnen voor de match en de afgang op het veld had hij daar alle recht toe. Hij ventileerde het gewoon op een totaal ongepaste manier. Hij had zijn gelijk tegenover de spelers kunnen halen in de pers, of hij had Geraerts later op de avond, wanneer de adrenaline en de frustraties van zo'n wedstrijd verdwenen zijn, kunnen aanspreken. Daar zou helemaal niets mis mee geweest zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wij hebben niet gevraagd voor een competitiehervorming. Achteraf is het wel gemakkelijk klagen, maar destijds heeft iedereen de hervorming goedgekeurd.quote:Op zondag 25 april 2010 19:16 schreef Masanga het volgende:
Zo, nummers 11 en 12 van de reguliere competitie bepalen onderling wie voor het Europese ticket strijdt
Vroeger had Cercle zelfs het ticket van de bekerwinnaar gekregen (als die al CL haalde) , nu krijgt de verliezende bekerfinalist (als de bekerwinnaar CL haalt) blijkbaar het laagste ticket ... Ook n beetje een vreemde kronkel ...quote:Op maandag 17 mei 2010 12:25 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Wij hebben niet gevraagd voor een competitiehervorming. Achteraf is het wel gemakkelijk klagen, maar destijds heeft iedereen de hervorming goedgekeurd.
Dat cercle europees speelt heeft altijd al gekund als bekerfinalist. Daar moet geen woord aan vuil gemaakt worden.
Ik vind het sowieso al een rare kronkel dat een verliezende bekerfinalist een Europees ticket krijgt...quote:Op maandag 17 mei 2010 12:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vroeger had Cercle zelfs het ticket van de bekerwinnaar gekregen (als die al CL haalde) , nu krijgt de verliezende bekerfinalist (als de bekerwinnaar CL haalt) blijkbaar het laagste ticket ... Ook n beetje een vreemde kronkel ...
Ik eigenlijk niet ... Wat ga je dan doen ? Het ticket geven aan een ploeg in de competitie die volgens hun plek die ze daar haalden er eigenlijk ook geen recht op had ?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:00 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al een rare kronkel dat een verliezende bekerfinalist een Europees ticket krijgt...
de opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd omdat Belgacom TV daardoor méér (top)wedstrijden zou krijgen en daar veel geld voor over had. En dat de topclubs dachten zich zo makkelijker te verzekeren van een Europese plek. Ook als ze eens een steek laten vallen in een groot deel van het seizoen. Dat is de enige reden.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
De opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd met de hoop om de oersaaie Jupiler League wat 'spannender' te maken.... Niet dus , het is nu buiten het feit dat het al enorm saai was/is nog langdradig geworden ook.
Om het dus 'spannender' te maken , en welke 'topwedstrijden' zijn er dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 20:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd omdat Belgacom TV daardoor méér (top)wedstrijden zou krijgen
Dezelfde drogredenen waarmee de KNVB de play-offs voor de CL-plekken invoerde. En dit heeft al gevolgen voor het nieuwe seizoen.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd omdat Belgacom TV daardoor méér (top)wedstrijden zou krijgen en daar veel geld voor over had. En dat de topclubs dachten zich zo makkelijker te verzekeren van een Europese plek. Ook als ze eens een steek laten vallen in een groot deel van het seizoen. Dat is de enige reden.
Ik zie niet in waarom een verliezende bekerfinalist er meer recht op heeft dan het nummer vier of vijf van de competitie. Vierde of vijfde eindigen na 40 wedstrijden vind ik in iedere geval een stuk sterker dan een bekerfinale halen, zeker als je daar dan nog eens een gelukkige loting hebt (wat in het geval van Cercle niet het geval was voor alle duidelijkheid).quote:Op maandag 17 mei 2010 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet ... Wat ga je dan doen ? Het ticket geven aan een ploeg in de competitie die volgens hun plek die ze daar haalden er eigenlijk ook geen recht op had ?
De KBVB heeft 0,0 te maken met de invoering van de play-offs. Dat is een beslissing van de Pro League, de achttien eersteklassers dus, die dat voorstel unaniem goedkeurden.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd omdat Belgacom TV daardoor méér (top)wedstrijden zou krijgen en daar veel geld voor over had. En dat de topclubs dachten zich zo makkelijker te verzekeren van een Europese plek. Ook als ze eens een steek laten vallen in een groot deel van het seizoen. Dat is de enige reden.
Dat gaat niet om "sterker" zijn , maar om het feit dat je een bepaald ticket vastkoppeld aan een bepaalde competitie of een bepaalde competitieplek.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom een verliezende bekerfinalist er meer recht op heeft dan het nummer vier of vijf van de competitie. Vierde of vijfde eindigen na 40 wedstrijden vind ik in iedere geval een stuk sterker dan een bekerfinale halen, zeker als je daar dan nog eens een gelukkige loting hebt (wat in het geval van Cercle niet het geval was voor alle duidelijkheid).
Het idee van 10 extra topwedstrijden per club vind ik niet zo gek. Het valt nu wat tegen omdat Sint Truiden, Kortrijk en Zulte Waregem zich hebben gekwalificeerd in plaats van Standard, Genk en GBA, maar het idee op zich vind ik goed.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
De opatjes van de kbvb hebben die play offs ingevoerd met de hoop om de oersaaie Jupiler League wat 'spannender' te maken.... Niet dus , het is nu buiten het feit dat het al enorm saai was/is nog langdradig geworden ook.
missch niet bekrompen, maar wel zo'n typische Belg die niets liever doet dan zijn eigen volk en competitie neerhalen. De NL en Schotse comp zijn heus niet stukken beter dan de Belgische ... Je spreekt over het feit dat enkel Standard en Anderlecht er toe doen, wat dan te zeggen van Schotland ? Zijn er daar naast Rangers en Celtic nog ploegen die er toe doen ??quote:Op maandag 17 mei 2010 20:42 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Ik ben Belg maar ben tenminste niet zo bekrompen om toe te geven dat het Belgische voetbal op geen reet trekt , de 'topmatchen' die er dan worden gespeeld zijn niets tegenover de topmatchen die bv in Duitsland , Engeland , Nederland en zelfs Schotland worden gespeeld....
Dat een flikkerachtige mannetje zoals alex witsel nog maar de gouden schoen uitgereikt krijgt zegt al meer als genoeg over het huidige belgisch voetbal....
Ik vind het ook niet zo'n argument. In elke competitie heb je wel een select groepje dat de dienst uitmaakt. Dat is in Spanje of Italie niet anders.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:04 schreef BramKVO het volgende:
[..]
missch niet bekrompen, maar wel zo'n typische Belg die niets liever doet dan zijn eigen volk en competitie neerhalen. De NL en Schotse comp zijn heus niet stukken beter dan de Belgische ... Je spreekt over het feit dat enkel Standard en Anderlecht er toe doen, wat dan te zeggen van Schotland ? Zijn er daar naast Rangers en Celtic nog ploegen die er toe doen ??
Ach, als 't altijd dezelfden zijn, dan is het niveau laag, maar als er eens een ander wint, dan betekent dat blijkbaar ook dat de competitie niet veel voorstelt, want "Ploeg X is kampioen gewordenquote:Op maandag 17 mei 2010 22:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo'n argument. In elke competitie heb je wel een select groepje dat de dienst uitmaakt. Dat is in Spanje of Italie niet anders.
Elk jaar een andere kampioen hoef niet te duiden op een hoog niveau. Zie bijvoorbeeld de Nederlandse Jupiler League. Daar kan een degradant bijna nog een keer degraderen, iedereen van iedereen winnen en promoveren clubs als FC Oss, Telstar en FC Eindhoven soms bijna...quote:Op maandag 17 mei 2010 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, als 't altijd dezelfden zijn, dan is het niveau laag, maar als er eens een ander wint, dan betekent dat blijkbaar ook dat de competitie niet veel voorstelt, want "Ploeg X is kampioen geworden".
Althans, dat las ik hier toch vaak over Twente en AZ.
Om op je eerste zin te antwoorden : BELGIE BARST !quote:Op maandag 17 mei 2010 22:04 schreef BramKVO het volgende:
[..]
missch niet bekrompen, maar wel zo'n typische Belg die niets liever doet dan zijn eigen volk en competitie neerhalen. De NL en Schotse comp zijn heus niet stukken beter dan de Belgische ... Je spreekt over het feit dat enkel Standard en Anderlecht er toe doen, wat dan te zeggen van Schotland ? Zijn er daar naast Rangers en Celtic nog ploegen die er toe doen ??
Je hebt zijn post niet echt goed begrepen. Het gaat erom dat buiten Rangers en Celtic de Schotse competitie niet veel om het lijf heeft.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:59 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Om op je eerste zin te antwoorden : BELGIE BARST !
En The Old Firm is gewoon een monument en legende in het voetbal zowel qua fanbases , belevenis en sfeer. Hoe kan je dat dan gaan vergelijken met Anderlecht- Standard?
inderdaad en daarnaast heb ik het over het SPORTIEVE aspect. The Old Firm mag dan beter zijn qua beleving en sfeer, het niveau ligt heus niet veel hoger dan een Standard-Anderlecht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt zijn post niet echt goed begrepen. Het gaat erom dat buiten Rangers en Celtic de Schotse competitie niet veel om het lijf heeft.
The Old Firm is leuk als je supporter bent van Celtic of de Rangers, als neutrale toeschouwer is het toch vooral matig voetbal.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:07 schreef BramKVO het volgende:
[..]
inderdaad en daarnaast heb ik het over het SPORTIEVE aspect. The Old Firm mag dan beter zijn qua beleving en sfeer, het niveau ligt heus niet veel hoger dan een Standard-Anderlecht.
En je Belgie barst opmerking duidt meteen waarom je niet liever doet dan alles afbreken hier.
quote:
Vergeet niet dat Duchatelet (de man van STVV) altijd de competitiehervorming vurig heeft verdedigt!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb meer sympathie voor Antwerp dus dat gefusioneerd geval van op het kiel (kankerbuurt met al die kutmarrokanen trouwens) kan me geen reet schelen maar ik moet hem wel gelijk geven want brugge is gewoon borkijk in het groot , wàt een KUTstad zeg , dat ze dat daar is snel slopen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ook Cercle trainer Glen De Boeck doet een advocaatje , hij verlaat de bekerfinalist voor Germinal Beerschot ...
Brugge is de schoonste stad van Vlaanderen nochtans ... ;-)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:56 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Ik heb meer sympathie voor Antwerp dus dat gefusioneerd geval van op het kiel (kankerbuurt met al die kutmarrokanen trouwens) kan me geen reet schelen maar ik moet hem wel gelijk geven want brugge is gewoon borkijk in het groot , wàt een KUTstad zeg , dat ze dat daar is snel slopen.
En een ploeg vanop de Hoge Venen , ... Veldverwarming zal daar ook niet liggen zeker ? Dat belooft voor komende winter daarquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eupen trouwens met 1 voet in eerste klasse. Als die 1 van hun 2 resterende wedstrijden winnen, zijn ze zeker.
Altijd interessant, een ploeg met het stadion van een doorsnee vierdeklasser in eerste.
Komaan hé , niet zeveren , ok er zijn geen kankermoslims aanwezig maar dan nog , dat is gewoon een dikke KUTstad met een walgelijk dialect , dat ze die hete patat maar is uit hun smoel halen dan kan ik hun gemompel is verstaan! En verder is het gewoon bokrijk in het groot. Slopen die handel!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brugge is de schoonste stad van Vlaanderen nochtans ... ;-)
(en voor jouw info zelfs degene met het laagste aantal "kutmarrokanen" )
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Komaan hé , niet zeveren , ok er zijn geen kankermoslims aanwezig maar dan nog , dat is gewoon een dikke KUTstad met een walgelijk dialect , dat ze die hete patat maar is uit hun smoel halen dan kan ik hun gemompel is verstaan! En verder is het gewoon bokrijk in het groot. Slopen die handel!
dus historische gebouwen, kanalen, cultuur, ... staat in jouw ogen voor een kutstad ? Straks zeg je nog dat Gent een kutstad is. Of Firenze of Venetie.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Komaan hé , niet zeveren , ok er zijn geen kankermoslims aanwezig maar dan nog , dat is gewoon een dikke KUTstad met een walgelijk dialect , dat ze die hete patat maar is uit hun smoel halen dan kan ik hun gemompel is verstaan! En verder is het gewoon bokrijk in het groot. Slopen die handel!
Cultuur?! Welke schijtcultuur dan?! Wat boerengemompel en een hoop middeleeuwse gebouwen die geen reet uitstraling hebben? Komop zeg , er is zelfs een film gemaakt over hoe KUT brugge wel is : "In Bruges" met Colin Farrel waarin de hoofdpersonage wel niet klaagt hoe teringsaai dit boerendorpje wel niet is!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:14 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dus historische gebouwen, kanalen, cultuur, ... staat in jouw ogen voor een kutstad ? Straks zeg je nog dat Gent een kutstad is. Of Firenze of Venetie.
En met het West-Vlaams dialect is niets verkeerd, alleen kan geen andere Vlaming het verstaan
Er zal nog weleens een wedstrijdje afgelast gaan worden als je net zo'n winter krijgt als deze winter. Zie bv. Boussu Dour in 2e klasse.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En een ploeg vanop de Hoge Venen , ... Veldverwarming zal daar ook niet liggen zeker ? Dat belooft voor komende winter daar
Vreemd, er is nochtans geen West-Vlaming die ik niet versta ;-)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:21 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Cultuur?! Welke schijtcultuur dan?! Wat boerengemompel en een hoop middeleeuwse gebouwen die geen reet uitstraling hebben? Komop zeg , er is zelfs een film gemaakt over hoe KUT brugge wel is : "In Bruges" met Colin Farrel waarin de hoofdpersonage wel niet klaagt hoe teringsaai dit boerendorpje wel niet is!
En het west-vlaams dialect klinkt als een boer die dringend die hete patat uit ze smoel moet halen voor we ze gemompel verstaan.
Ik versta er doorgaans geen klap van en vindt het niet bepaald een mooi accent. Als je bv. dat sterrenmeisje hoort....quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vreemd, er is nochtans geen West-Vlaming die ik niet versta ;-)
Nee, als je niet weet dat het een lokaal accent is, dan denk je dat het iemand met een spraak- of ander gebrek is.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik versta er doorgaans geen klap van en vindt het niet bepaald een mooi accent. Als je bv. dat sterrenmeisje hoort....
Zo beschrijven we dat boerenvolkje !quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, als je niet weet dat het een lokaal accent is, dan denk je dat het iemand met een spraak- of ander gebrek is.
dank u wel (heb je me begrepen ?) .quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:52 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Zo beschrijven we dat boerenvolkje !
Nee, in zijn Antwerpen zeggen ze in het correct nederlands :quote:
Graag gedaan en haal in het vervolg die hete aardappel uit je mond dan versta ik je misschien!quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:06 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Graag gedaan en haal in het vervolg die hete aardappel uit je mond dan versta ik je misschien!
Voor mij mogen ze dat best van vlaanderen afscheiden want naast borgerokko is dat ook een dikke schande voor België/Vlaanderen ! Dan rest er de vraag: wat is er erger een hoop analfabetische boeren of een hoop gesluierde misbaksels geleid door wat pedofielen?
Nee nog beter: voeg ons ineens bij Nederland !quote:
inderdaad, dan wordt jullie mentaliteit eindelijk eens ergens gewaardeerd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:19 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Nee nog beter: voeg ons ineens bij Nederland !
Yep, hazenlip ofzo.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, als je niet weet dat het een lokaal accent is, dan denk je dat het iemand met een spraak- of ander gebrek is.
Beginnen we hier nen dikke nek te krijgen ofwat? LOLquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:59 schreef BramKVO het volgende:
[..]
inderdaad, dan wordt jullie mentaliteit eindelijk eens ergens gewaardeerd.
Het Algemeen Beschaafd Antwerps, ofwel de VTM-taal
O ja, als jullie West-Vlaanderen toch maar niets vinden, gelieve dan ook onze kust niet te komen inpalmen elke zomerTien om te zien in Blankenbaaaaaarge
Ik vind Antwerps wel leuker klinken dan West-Vlaams, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:59 schreef BramKVO het volgende:
[..]
inderdaad, dan wordt jullie mentaliteit eindelijk eens ergens gewaardeerd.
Het Algemeen Beschaafd Antwerps, ofwel de VTM-taal
O ja, als jullie West-Vlaanderen toch maar niets vinden, gelieve dan ook onze kust niet te komen inpalmen elke zomerTien om te zien in Blankenbaaaaaarge
daar gaat het niet om, maar de Antwerpenaren komen wel met duizenden naar de WEST-VLAAMSE kust, daar is West-Vlaanderen wel goed genoeg voor hoor ...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind Antwerps wel leuker klinken dan West-Vlaams, moet ik zeggen.
Tja, zo is het ook met Turkije. Veel mensen moeten weinig hebben van Turken of Turkije bij de EU, maar het Turkse strand is wel goed genoeg voor een vakantie.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef BramKVO het volgende:
[..]
daar gaat het niet om, maar de Antwerpenaren komen wel met duizenden naar de WEST-VLAAMSE kust, daar is West-Vlaanderen wel goed genoeg voor hoor ...
quote:Nummers 15 en 16 spelen 5 keer tegen elkaar
De Profliga heeft een nieuwe formule uitgedokterd voor de ploegen die volgend seizoen tegen de degradatie strijden.
Na de gewone competitie (die eindigt op 7 maart 2011) zullen de nummers 15 en 16 het in vijf onderlinge duels tegen elkaar opnemen. Ze bepalen onder hun tweeën wie barrages speelt en rechtstreeks daalt.
De nummer 15 begint met drie punten voorsprong en speelt de eerste, derde en vijfde match op eigen veld. Na de vijf wedstrijden wordt een klassement opgemaakt.
De clubs hebben hun akkoord gegeven voor de nieuwe regeling die er komt, omdat er te veel tijd was tussen het einde van de competitie en de eindronde met de tweedeklassers.
In principe is dit de enige aanpassing in de kampioenschapsformule tegenover dit jaar.
Aparte constructie zeg. Er zit inderdaad veel tijd tussen het moment dat de nummer 15 klaar is met spelen en de 2e klassers klaar zijn met de reguliere competitie, maar ik vind dit wel erg apart. Weet niet goed wat ik er van moet vinden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze discussie is buitengewoon boeiend, maar toch even terug over voetbal:
[..]
ik ben van de kust, dus ik denk dat ik wel weet welke mentaliteit er heerst ... En dat is alleszins geen mentaliteit van arrogantiequote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:36 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Jullie hebben gewoon geluk omdat in dat boerenprovincieke van jullie aan het water ligt , trouwens we gaan naar de kust vanwege de zee , den boulevard en het strand en verder voor niks anders. Trouwens aan de kust heerst er totaal niet zo'n boerenmentaliteit want het is daar één en al een toeristisch gedoe en dan zijn er nog veel Franstaligen ook.
De Eerste Klasse werd voor de Nederlandse 2e klasse gesponsord door Jupiler.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
de Jupiler League (overigens de benaming voor de TWEEDE klasse in Nederland LOL die van de kbvb zijn echt losers) valt er niet veel te zeggen dus is het niet meer als logisch dat we over België als land gaan beginnen. Aangezien je niet van een voetbalcompetitie kan spreken....
Heeft de/het Belgische bond/voetbal, wat dan ook niets mee te maken. Sponsor betaalt, dus sponsor bepaalt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:35 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Whatever , feit is dat de Belgische hoogste klasse dezelfde naam heeft als de tweede klasse in Nederland is gewoon een dikke afgang voor het Belgische 'voetbal' (de zoveelste).
Standard deed het de laatste tijd Europees toch beter dan de Nederlandse "top" bij elkaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:53 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Weet ik ook maar al te best , maar gewoon het feit dat het zo is is al enorm ironisch aangezien geen enkele eerste Belgische eersteklasser kan tippen aan de top vd Eredivisie. Rc Genk tijdens hun laatste kampioenschap was nog is een echte topploeg en toch wel een redelijke underdog op europees niveau met Sonck , Dagano, Skoko , Thijs , een jonge Daerden , Beslija (geweldige flankspeler) , Zokora , Soley , Wamfor etc.
Standard is een franse ploeg!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Standard deed het de laatste tijd Europees toch beter dan de Nederlandse "top" bij elkaar.
Ik heb het al veel gezegd: die gast heeft wellicht de beste manager ter wereld ...quote:Op zondag 23 mei 2010 02:33 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Haha die goede oude Van Buyten , ik weet nog toen hij tijdens een wk kwalificatie match tegen Schotland een enorm belangrijk doelpunt in de blessuretijd erin kopte waardoor Belgiê nog kans maakte om deel te nemen aan het wk 2002. Was heel het land (waaronder ik ) fan van deze jonge speler die voor Standard uitkwam.
Vervolgens naar Olympique Marseille waar ie denk ik niet onverdienstelijk presteerde , bij Hamburg was ie één van de betere maar bij Bayern zie je duidelijk dat deze kerel het absolute topniveau toch niet aankan.
Overigens voor zo'n stevige gozer te zijn en dan op simpele wijze door een mannetje als Milito in de wind gezet te worden komt over als enorm lullig. Werd zoveel keer benoemd tot kapitein van de Rode Duivels maar heeft absoluut geen leiderscapaciteiten.
Maakt zoveel van die lompe fouten dat ik me soms afvraag hoe ie bij Bayern tercht is gekomen.
Tot nader order spelen ze nog altijd in Belgie.quote:Op zondag 23 mei 2010 08:11 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Standard is een franse ploeg!
http://www.hln.be/hln/nl/(...)naar-Frankrijk.dhtml
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:35 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Whatever , feit is dat de Belgische hoogste klasse dezelfde naam heeft als de tweede klasse in Nederland is gewoon een dikke afgang voor het Belgische 'voetbal' (de zoveelste).
De manager ziet het wel zitten in elk geval.quote:Eupen is slechts een stadje van 18.000 inwoners, en heeft ook een bijzonder klein stadion en dito achterban. De vraag rijst dan ook of de club in eerste klasse kan overleven.
"Van het sportieve ben ik zeker niet bang", vertelde Manager Theissen in Sportweekend. "Ik ben er zeker van dat we een heel goede ploeg hebben. Wij hebben contacten met Italiaanse makelaars en clubs. Vorig jaar kregen we spelers die ons in 2e hielden. En je ziet welk resultaat enkele extra spelers dit jaar opleveren."
"Allen voor de infrastructuur ben ik wel wat bang. Maar wie de mensen van de Duitstalige Gemeenschap kent, weet dat we niet opgeven. We zullen klaar zijn", besloot een strijdvaardige Theissen.
Spijtig genoeg, de k*tmaffiaploeg!quote:Op zondag 23 mei 2010 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tot nader order spelen ze nog altijd in Belgie.
Wel leuk om een ploegje van de duitstalige gemeenschap erbij te hebben.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eupen dus naar eerste.
Ik verwacht toch gewoon een nieuwe Tubize.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze discussie is buitengewoon boeiend, maar toch even terug over voetbal:
[..]
't geen ze vooral mogen verwelkomen in Deurne Noord de eerstvolgende tijd lijken toch vooral deurwaarders, belastingsinspecteurs, procureurs en curators te zullen zijn ...quote:Op maandag 24 mei 2010 15:01 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Wordt nog is tijd dat The Great Old naar eerste komt en iedereen mag gaan verwelkomen in de hel van Deurne Noord !
Dat gebabbel over die Italiaanse makelaars... Je zou het haast gaan denken inderdaad.quote:Op maandag 24 mei 2010 06:38 schreef BramKVO het volgende:
Eupen raakt binnen het jaar betrokken in één of ander (gok)schandaal, mark my words.
Geen enkele Belgische ploeg heeft supporters die voor zo'n geweldige sfeer kunnen zorgen , zelfs die van Standard niet .quote:Op maandag 24 mei 2010 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't geen ze vooral mogen verwelkomen in Deurne Noord de eerstvolgende tijd lijken toch vooral deurwaarders, belastingsinspecteurs, procureurs en curators te zullen zijn ...
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Geen enkele Belgische ploeg heeft supporters die voor zo'n geweldige sfeer kunnen zorgen , zelfs die van Standard niet .
http://www.european-footb(...)n/current/avebel.htmquote:Op maandag 24 mei 2010 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Nu ja, je kunt ze ondertussen in elk geval geen successupporters meer noemen ... Hoeveel volk trekt den Antwéééérp zo nog eigenlijk tegenwoordig ?
Er zijn waarschijnlijk zelfs nog meer antwerpenaars die naar club komen kijken dan Bruggelingen ...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:21 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Je moet wel rekenen dat dat het totale supportersaantal is, dus zowel thuis als uit. En bij brugge halen ze zo'n hoog aantal omdat daar de verschillende verenigingen van de belgische boerenbond met hun nest kinderen allemaal bij zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |