abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 23:41:41 #241
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_79730914
hier heb je helemaal gelijk in, toen ik hier voor 't eerst kwam dacht ik dat hier makkelijk goeie tips zou vinden voor aandelen, al snel kwam ik door niet gelijk te gaan handelen maar door rustig hier te blijven lezen tot nieuwe inzichten, heb ook een nep portefeuille geopend, 20k er doorheen gejaagd met turbo's in iets meer dan een week,
nog meer theorieen hier mogen waarnemen, tegenstrijdigheden, sterke en zwakke argumenten, ik ben het op dit moment erg met SeLang eens dat ik in ieder geval nooit slimmer ga zijn dan de knapste koppen op de beurs, en heb ik ook weinig middelen en tools en dus waarschijnlijk geld ga verliezen.

Zodra ik denk dat ik een zinvolle move kan doen dan doe ik dat misschien wel maar nu nog niet, al wilde ik vorig jaar toen de AEX onder de 200 stond wel 5000 euro ergens inpompen maar ik wist niet hoe en wat dus heb ik dat maar ergens anders ingestopt ( een boot in dit geval )

maar zolang het inzicht groeit weet ik dat ik er nog niet klaar voor ben.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Na al de decepties in dit topic lijkt me het niet heel apart dat hij niet op beleggen is overgegaan. Je kunt er haast een boek over schrijven..
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:44:04 #242
236264 crew  capricia
pi_79731060
Tja, achteraf...
Ik had ook toen de AEX op 200 stond graag veel meer geld er in willen steken... Maar ja..ik dacht ook dat ie zo naar de 100 kon...en das wel ff 50% eraf.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79731409
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
Tja, achteraf...
Ik had ook toen de AEX op 200 stond graag veel meer geld er in willen steken... Maar ja..ik dacht ook dat ie zo naar de 100 kon...en das wel ff 50% eraf.

En dus heb je besloten om pas rond de 335 trackers op de AEX te kopen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:51:50 #244
236264 crew  capricia
pi_79731480
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dus heb je besloten om pas rond de 335 trackers op de AEX te kopen?
Idd...en ik heb wel al winst!
Serieus: Daarom heb ik besloten om ook lid te worden van een beleggingsclubje. De materie is gewoon heel interessant. En omdat ik normaal van 9 tot 5 werk in de IT, zit ik er niet altijd diep genoeg in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79731549
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Psychisch is beleggen ook geen makkelijk iets Zie alleen al al die YT video's.
Vertel mij wat. Via mijn werk neem ik wel eens lucht van systeemtraders die soms soms niet meer durven te traden als ze 8-10 negatieve trades hebben gedaan terwijl hun gebackteste systeem een max losing streak van bijvoorbeeld 13 heeft. Blijkbaar speelt zelfs emotie bij de meest doorgewinterde traders een rol.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79731650
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd...en ik heb wel al winst!
Serieus: Daarom heb ik besloten om ook lid te worden van een beleggingsclubje. De materie is gewoon heel interessant. En omdat ik normaal van 9 tot 5 werk in de IT, zit ik er niet altijd diep genoeg in.
Het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Het lijkt alleen wat tegenstrijdig dat je al wou kopen op de 200 (twijfelde) en pas op 335 kocht.

En beleggingsclub lijkt me inderdaad ook niet verkeerd, ben je al eens langsgeweest? Ben er zelf ook 1 begonnen (in de UK) en een paar van mn NL'se vrienden doen ook mee.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:56:42 #247
236264 crew  capricia
pi_79731652
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Via mijn werk neem ik wel eens lucht van systeemtraders die soms soms niet meer durven te traden als ze 8-10 negatieve trades hebben gedaan terwijl hun gebackteste systeem een max losing streak van bijvoorbeeld 13 heeft. Blijkbaar speelt zelfs emotie bij de meest doorgewinterde traders een rol.
Daarom doet het me zo aan poker denken.
Je moet minstens zoveel handen spelen voordat je uberhaupt je statistieken op kunt maken om te zien of je winstgevend speelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:59:53 #248
236264 crew  capricia
pi_79731767
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Het lijkt alleen wat tegenstrijdig dat je al wou kopen op de 200 (twijfelde) en pas op 335 kocht.

En beleggingsclub lijkt me inderdaad ook niet verkeerd, ben je al eens langsgeweest? Ben er zelf ook 1 begonnen (in de UK) en een paar van mn NL'se vrienden doen ook mee.
Ik ben tussen de 200 en de 335 ook al een paar keer ingestapt en weer uitgestapt, gelukkig. Maar niet altijd met succes.
Clubje ben ik nu een paar keer geweest, en tot nu toe valt het me nog wel wat tegen qua niveau. Er zit iemand tussen die enkel een bepaalde goeroe napraat, en daar kan ik niet zo goed tegen.
Bovendien is deze reeks toch wel van een echt goed niveau...soms heb ik het gevoel dat ik door te lezen hier er meer van weet dan zij.
Moet even afwachten of het het wel gaat worden. Maar ik wil niet te vroeg oordelen..ze maken tenslotte meer winst dan ik...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:00:03 #249
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79731771
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:47 schreef Mendeljev het volgende:
Waren de beurzen maar random met een 0.5 kansverdeling. Dan kon je pas écht goed geld verdienen!
Dan durf ik wel de uitspraak doen dat je dan gegarandeerd geld verliest. Psychologisch ga je dan toch kijken hoe vaak achter elkaar de beurs dan wel plust, dan wel mint en op basis daarvan handelen. Plus natuurlijk de transactie kosten die alles scheef gaan trekken
The more debt, the better
pi_79731820
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik snap het niet hoor. Je zelf toelaten zoveel verlies trades te hebben Na een paar ferme verlies trades is het direct einde oefening die dag.
pi_79731923
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:00 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dan durf ik wel de uitspraak doen dat je dan gegarandeerd geld verliest. Psychologisch ga je dan toch kijken hoe vaak achter elkaar de beurs dan wel plust, dan wel mint en op basis daarvan handelen. Plus natuurlijk de transactie kosten die alles scheef gaan trekken
Waarom? Een beurs die iedere dag of 1% stijgt of 1% daalt kun je extreem uitbuiten door iedere dag longshort te gaan en bijvoorbeeld om 17:20 één trade afsluit en om 17:29 de andere. De discrepantie is je winst met de zekerheid dat de beurs toch 1% hoger of lager sluit. Zijn overigens nog tig andere strategieen mogelijk.
Greece
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 00:06:41 #252
236264 crew  capricia
pi_79731981
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Waarom? Een beurs die iedere dag of 1% stijgt of 1% daalt kun je extreem uitbuiten door iedere dag longshort te gaan en bijvoorbeeld om 17:20 één trade afsluit en om 17:29 de andere. De discrepantie is je winst met de zekerheid dat de beurs toch 1% hoger of lager sluit. Zijn overigens nog tig andere strategieen mogelijk.
Toen de sprinters gratis waren, was het wel leuk handelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79732003
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap het niet hoor. Je zelf toelaten zoveel verlies trades te hebben Na een paar ferme verlies trades is het direct einde oefening die dag.
Het zijn systeemtraders. Mensen die voor 90% overtuigd zijn van hun strategie maar net niet 100% om het volautomatisch te doen. Daar gaan ze dus de mist in. Een losing streak van 10-15 trades is extreem unlucky maar niet uitzonderlijk en dat moet je met goed moneymanagement met een enkel een zucht kunnen weerstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mendeljev op 30-03-2010 00:16:38 ]
Greece
pi_79732004
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben tussen de 200 en de 335 ook al een paar keer ingestapt en weer uitgestapt, gelukkig. Maar niet altijd met succes.
Clubje ben ik nu een paar keer geweest, en tot nu toe valt het me nog wel wat tegen qua niveau. Er zit iemand tussen die enkel een bepaalde goeroe napraat, en daar kan ik niet zo goed tegen.
Bovendien is deze reeks toch wel van een echt goed niveau...soms heb ik het gevoel dat ik door te lezen hier er meer van weet dan zij.
Moet even afwachten of het het wel gaat worden. Maar ik wil niet te vroeg oordelen..ze maken tenslotte meer winst dan ik...
Is die winst vooral toevallig (paar random trades?) of ook echt uit volle overtuiging winst op een aandeel gepakt met goede achterliggende redenen?

Ik vind die beleggingsclubs altijd fantastisch. Je komt er de meest aparte figuren tegen waarvan sommige zo'n plaat voor het hoofd hebben waar je nooit van je leven door komt. Ik zie het vaak vooral als concurrentie.

We gaan overigens met de vereniging naar de ESG & Socially Responsible Investments event in Amsterdam via Bloomberg volgende week. Misschien kom ik daar nog wat mensen tegen? Ik zal vast niet de enige zijn met een terminal tot mijn beschikking.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:07:51 #255
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79732019
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Oké even ingaand op jouw voorbeeld: Dat zijn dus dubbele transactie kosten en als er een piek of late beweging (rally/winstnemingen) voor het sluiten plaats vindt maak je dus dubbel verlies.
pi_79732082
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Toen de sprinters gratis waren, was het wel leuk handelen.
Ja dat waren nog eens tijden. En toen introduceerde een of andere droeftoeter mij de CFDS ...
Sprinters en turbo's zijn leuk maar voor het desgewenste effect heb je toch echt CFDs nodig.
pi_79732179
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef flyguy het volgende:

[..]

Oké even ingaand op jouw voorbeeld: Dat zijn dus dubbele transactie kosten en als er een piek of late beweging (rally/winstnemingen) voor het sluiten plaats vindt maak je dus dubbel verlies.
Als de beurs in 9 minuten 2% kan veranderen wel ja. Transactiekosten zijn niet van invloed. Ik beredeneer puur uitgaande van het voorbeeld van LXIV btw.
Greece
pi_79732489
SeLang, een zielsverwant: http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/11573

(althans, iemand die Shiller aanhaalt )

Over systeemtraders gesproken: Kennen jullie het black box principe? Je weet niet wat er in de doos zit, maar als je er mee rammelt of er iets in gooit of er iets tegen zegt, kun je uit de respons daarop iets afleiden over wat er daarbinnen allemaal gebeurt. Doe dat vaak genoeg, en je weet wat er in zit. Zou er uit de gedragingen van al die algo-traders niet uit te vissen zijn hoe ze handelen? Zodat je hun gedrag kunt voorspellen?
pi_79732630
De beste algotraders zijn de high frequency hedgefunds. Ook al voorspel je hun gedrag dan nog ownen ze je keihard omdat ze vééél sneller op de markt zijn en feitelijk gezien de richting van de markt bepalen voor een korte tijd. De kabels onder de beurs waar deze jongens actief zijn worden niet voor niets per mm afgeknipt en gechekt door 20 man!
Greece
pi_79733035
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef dvr het volgende:
SeLang, een zielsverwant: http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/11573

(althans, iemand die Shiller aanhaalt )

Over systeemtraders gesproken: Kennen jullie het black box principe? Je weet niet wat er in de doos zit, maar als je er mee rammelt of er iets in gooit of er iets tegen zegt, kun je uit de respons daarop iets afleiden over wat er daarbinnen allemaal gebeurt. Doe dat vaak genoeg, en je weet wat er in zit. Zou er uit de gedragingen van al die algo-traders niet uit te vissen zijn hoe ze handelen? Zodat je hun gedrag kunt voorspellen?
Je kunt wel vaak uitrekenen op welke tijdstippen ze toeslaan. Maar echt voorspellen gaat lastig. Goed voorbeeld is macro traden. De reden waarom dat zo omhoog spiked is natuurlijk domweg vanwege een aantal hedgefunds die er stipt op het moment dat het uitkomt investeren. De enige manier om daar van te profiteren is er voor een positie in te nemen om er eigenlijk misbruik van te maken.
pi_79734633
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

Goed voorbeeld is macro traden. De reden waarom dat zo omhoog spiked is natuurlijk domweg vanwege een aantal hedgefunds die er stipt op het moment dat het uitkomt investeren.
Daarover gesproken, ben je van plan vrijdag los te gaan (en long te gaan) op de non-farm payrolls? In dat geval is dit commentaar van Denninger misschien nuttig:
quote:
This Friday we will be treated to the Non-Farm Payroll report where the only people trading it will be the Globex (electronic) futures players. That promises to be a wild ride, and one that I will sit out on purpose. Surprises either side of consensus are likely to be poorly received - a "hot" (good) number will probably spike yields higher, which is what produced the two late-day sell-offs last week. A "cold" (poor) number likely hammers yields, but at the same time hammers stocks, as it leads to questions about whether the so-called "recovery" we've been promised is in fact real. So like Goldilocks, we need a "just right" figure (in the eyes of the market, not necessarily the so-called "consensus") for the market to treat this release with benign neglect.

Key to this release will be the "ex-Census" figures, since Census jobs are both part-time, of limited duration and relatively-low-paying. As such everyone doing analysis on the number (myself included) will be backing that out to the best of our ability; one hopes that we get a clean delineation from the BLS so our efforts are not "a guess."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 maart 2010 @ 09:37:14 #262
862 Arcee
Look closer
pi_79736526
quote:
AEX opent licht hoger, uitbraak onwaarschijnlijk

Hoewel de AEX-index kort na opening een plus heeft genoteerd van 0,5 % op 345,71 punten, verwacht Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer niet dat de Amsterdamse beurs de uitbraak naar 345 punten vasthoudt.

‘Op een of andere manier mag het niet naar 345,’ aldus Koenders die slechts kan gissen naar de oorzaak. ‘We hebben vaker gezien dat in een positief beursklimaat grote hedgefondsen short gaan op de AEX en long op de DAX (de Duitse tegenhanger van de AEX red.) voor risicobeheersing bij een onverwachte terugval en doordat het relatief éénvoudig is om de Amsterdamse beurs te shorten. Het lijkt erop dat dit nu ook gebeurd. In dat geval kan de klap hard aankomen voor de AEX.’
Vaag verhaal.

AEX boven de 346 geweest, nieuwe high dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79738974
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 05:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Daarover gesproken, ben je van plan vrijdag los te gaan (en long te gaan) op de non-farm payrolls? In dat geval is dit commentaar van Denninger misschien nuttig:
[..]
Jep! En flink ook ivm de verwachte spike. Kan leuk worden. Weet nu nog niet of ik long ga, dat zie ik dan wel.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:27:22 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79739599
quote:
Ireland on the brink of full-scale bank nationalisation

The Republic of Ireland faced the prospect last night of having most of its banking system nationalised amid growing speculation that the Dublin Government would raise its stakes in both remaining private sector operators — Allied Irish Bank and Bank of Ireland.

Shares in both slid yesterday after a report that the Government’s stake in AIB would rise from 25 per cent to 70 per cent and its holding in BoI would be lifted from 16 per cent to 40 per cent.

Each bank will be offered less than originally expected for questionable loans and other toxic assets being transferred into the state-run “bad bank”, the National Asset Management Agency, according to The Irish Times.

Those “haircuts”, bigger than anticipated, would erode capital and force the banks to tap the Government for fresh equity, analysts

The agency is due to issue a statement today about taking on ¤54 billion (£48.5 billion) of the assets, while the Irish Government is also expected to announce details of future capital requirements for the banks. The Government’s existing equity in the two banks was accepted in lieu of cash when they were unable to pay interest on preference shares issued to the Government in return for a previous rescue.

With the Irish Nationwide and EBS building societies being merged and nationalised, and Anglo Irish Bank, the other large banking company, also nationalised, most of the industry would be in the State’s hands.

Ireland is the first significant Western country to be faced with the humiliation of wholesale bank nationalisation in this crisis, although the Republic took its three main banks into state ownership 18 months ago. In the mid-1990s Sweden was forced into bank nationalisation but emerged from it with a profit.

Hank Celenti, a credit analyst with RBC Capital Markets, doubted that private shareholders would be able to find the necessary cash to bail out the Irish banks, partly because of the sheer scale of the bailout required: “We expect the Irish Government to be the largest single equity investor in each institution [in the absence of] an unexpectedly strong economic recovery or material private market-sourced equity capital.”

BoI yesterday postponed publication of its nine-month results for 24 hours, until tomorrow. Davy, its broker, expects it to reveal bad debts of as much as ¤3 billion for the period, on the back of Ireland’s brutal recession and property collapse, and pre-exceptional losses of ¤1.9 billion.

AIB is in an even worse position, requiring more capital, although it may be able to raise cash by selling its 22.5 per cent stake in M&T, the American bank, and other foreign assets. Yesterday it said it would issue a statement after talks with the financial regulator ended.

It is thought to be calling for more time to orchestrate a private sector solution, but officials are thought to be impatient for an immediate deal. Final discussions were continuing last night.

Ireland’s banking crisis erupted in September 2008 when its Government issued a blanket guarantee for all deposits, provoking fury from other European Union countries whose guarantees were capped. Anglo Irish Bank was the first to attract real concern when, in December 2008, it revealed that Sean FitzPatrick, its former chief executive, had hidden loans of up to ¤122 million over eight years. Anglo was nationalised a month later. By February, Dublin was injecting ¤3.5 billion apiece into AIB and Bank of Ireland in return for preference shares. In April it set up the National Asset Management Agency to relieve banks of their toxic assets.

Mr FitzPatrick was arrested this month as part of a fraud investigation into Anglo’s collapse.

AIB shares fell 17.5 per cent to ¤1.39, while Bank of Ireland was down 9.4 per cent to ¤1.25.

http://business.timesonli(...)e/article7080026.ece
De nationalisaties beginnen weer
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:14:34 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79741235
Echt frustrerend dat mijn schaduwportefeuille het zo goed doet!
Heijmans: + 16,61% in twee weken...
pi_79741714
Zijn er nog mensen die Pharming in de gaten houden? Strakjes de BAVA vergadering, wat zou er gaan gebeuren..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:34:34 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79741908
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:29 schreef UncleSam het volgende:
Zijn er nog mensen die Pharming in de gaten houden? Strakjes de BAVA vergadering, wat zou er gaan gebeuren..
Ik kijk er met een schuin oog naar. Voor 15 cent wil ik ze wel hebben, speculatief.
The End Times are wild
pi_79742337
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kijk er met een schuin oog naar. Voor 15 cent wil ik ze wel hebben, speculatief.
Ik denk dat als ze de 15 cent kunnen bereiken ook nog wel lager kunnen..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:53:22 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79742559
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze de 15 cent kunnen bereiken ook nog wel lager kunnen..
Dat geldt altijd en voor alles. Maar tegen die prijs koop je tenminste een behoorlijk deel. Ik vind ook dat de koersval na het bekendmaken van wéér een claimemissie eigenlijk tegenvalt (of meevalt). Je zou toch verwachten dat de beleggers er ondertussen genoeg van hebben! Ik wacht eigenlijk op het punt waarop helemaal niemand het aandeel nog blieft, je voor 20K 200.000 aandelen krijgt (gecorrigeerd voor claim, dus misschien wel 500.000) en de marketcap zó laag is dat een grote pharmaceutische partij wel 20 ct. pa wil neerleggen voor de patenten en het onderzoek.
The End Times are wild
pi_79742986
quote:
Biotechbedrijf Pharming Group houdt vandaag een buitengewone vergadering.
Het is een vergadering met controversiële onderwerpen, die voor een deel al hun schaduw vooruit hebben geworpen.

Het gemakkelijkste deel gaat over de samenstelling van de raad van commissarissen. Hierbij kunnen aandeelhouders stemmen over de benoeming van een nieuw lid, Rienk Pijpstra.
In het verlengde van deze benoeming kunnen aandeelhouders stemmen over zijn beloningspakket.

Volgende punt is het amendement van de statuten op de punten nominale waarde en verhoging kapitaal. Aandeelhouders wordt gevraagd in te stemmen met een verlaging van de nominale waarde van het aandeel, om daarna het voorstel goed te keuren het geautoriseerde kapitaal via een aandelenemissie te verhogen van 200 miljoen naar 400 miljoen aandelen.
Verlaging van de nominale waarde, dat betekend dat de aandelen nog goedkoper worden?
pi_79744339
Als ik al pennystocks zou kopen dan zou ik dat echt niet doen van een bedrijf met ca. 80 werknemers omdat de neergang van zo'n bedrijf niet gepaard zal gaan met enig weerstand imo. Dan zie ik liever Citigroup, Barclays, Infineon, Geely, GM op het kooplijstje staan
Greece
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:34:57 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79746386
Wat is er in godsnaam met Heijmans aan de hand? Zit al twee weken in de lift en alweer + 3,5% vandaag.
pi_79746413
Ik vind het best, heb er zelf 100 .
pi_79746460
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Wat is er in godsnaam met Heijmans aan de hand? Zit al twee weken in de lift en alweer + 3,5% vandaag.
Ik dacht dat jij dat wel wist. Jij hebt ze immers in je (virtuele) portefeuille en dat zal vast wel met een reden zijn geweest
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:44:23 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79746738
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij dat wel wist. Jij hebt ze immers in je (virtuele) portefeuille en dat zal vast wel met een reden zijn geweest
Dat was puur technisch in dit geval, maar dat schijnt niet te werken
Ik werk ook in de sector, maar zou op basis van die kennis juist nu even uitstappen...
pi_79749438
quote:
Pharming Shareholders Approve Items On EGM Agenda
Company to focus on transition to commercial phase

Leiden, The Netherlands, March 30, 2010. Biotech company Pharming Group NV (“Pharming” or “the Company”) (NYSE Euronext: PHARM) announced today the increase of its authorized share capital to 400 million shares, adjusting the nominal value of the shares to ¤0.04 and the strengthening of its Board of Management with the appointment of Dr Rienk Pijpstra as Chief Medical Officer (CMO). These decisions were taken by the Shareholders at an Extraordinary Meeting (EGM) held today.

Pharming’s authorized share capital prior to today’s EGM was 200 million shares with 154.5 million shares outstanding. The majority of the remaining 45.5 million shares was reserved to be able to convert the outstanding convertible debt facilities of in total ¤18.4 million to equity, if and when necessary. Accordingly, the Shareholders today approved a proposal to increase the authorized number of shares from 200 million to 400 million. In addition, Pharming received approval to adjust the nominal value of the shares from ¤0.50 to ¤0.04.

In anticipation of the commercialization of Rhucin and the continued clinical development of recombinant human C1 inhibitor in the follow-on indications such as Antibody Mediated Rejection of and Delayed Graft Function in kidney transplant, Pharming intends to strengthen its Board of Management with additional senior management (pharmaceutical) industry experience in clinical and financial positions during the course of 2010. As a first step, the Shareholders have approved the proposal of the Board of Supervisory Directors to appoint Dr. Rienk Pijpstra as Chief Medical Officer effectively April 1, 2010. Dr. Pijpstra will be responsible for the clinical development of Pharming’s products as well as drug safety, medical information and regulatory affairs. As a result, the composition of the Board of Management will be as follows:

# Dr. Sijmen de Vries, Chief Executive Officer
# Dr. Bruno Giannetti, Chief Operations Officer
# Dr. Rein Strijker, Chief Commercial Officer
# Dr. Rienk Pijpstra, Chief Medical Officer (as per April 1, 2010)

Dr. Sijmen de Vries, Chief Executive Officer of Pharming: “We would like to welcome Rienk on Pharming’s Board of Management. We are looking forward working together on the commercialization of Rhucin and further development for other indications. 2010 will be a transformational year for Pharming in which we will make the switch from R&D oriented company to a company with its first product on the market.”

Mr Jaap Blaak, Chairman of Pharming’s Board of Supervisory Directors, said: “We are very pleased that the Shareholders have agreed to the proposed changes in regard to Pharming’s share capital. Securing the company’s future and long-term value for shareholders is our first priority. Achieving financial stability is vital in order for Pharming to reach its corporate goals. The decisions taken today provide a solid basis for the conditions to raise capital and strengthen Pharming’s financial position, which the Board of Supervisory Directors considers priority for the Company.”

At the EGM, the majority of the Shareholders also voted in favour of the proposed option arrangement for the CMO of Pharming and the amendment of the Articles of Association of the Company. The revised Articles of Association can be found on Pharming’s website.

About Pharming Group NV
Pharming Group NV is developing innovative products for the treatment of genetic disorders, ageing diseases, specialty products for surgical indications, and nutritional products. Pharming’s lead product Rhucin® for acute attacks of Hereditary Angioedema has passed clinical development stage and the Market Authorization Application is under review with the European Medicines Agency. Prodarsan® is in early stage clinical development for Cockayne Syndrome and lactoferrin for use in food products. The advanced technologies of the Company include innovative platforms for the production of protein therapeutics, technology and processes for the purification and formulation of these products, as well as technology in the field of DNA repair (via DNage). Additional information is available on the Pharming website, http://www.pharming.com.
Niks spannends, (nog) niet kopen.
pi_79756198
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow ja, vertel mij wat. Ik heb die exercitie al vaak gedaan. Een jaar of tien geleden liet ik eens zo'n plaatje zien aan een beleggingsvriendje/ collega. Die wou mij gewoon niet geloven dat het plaatje 100% random was gegenereerd!

Hieronder ook een aardig 100% random plaatje (door iemand anders gemaakt dan mijzelf):

[ afbeelding ]

Edit: en mede hierom ben ik zo'n voorstander van objectieve tests!
Ik wil echt niet geloven dat dit plaatje waar is., Dan is het hele fundament achter trading weg. Die gedachte is te erg. Waarschijnlijk is je programma niet goed ingesteld ofzo
pi_79756334
Het gaat dus helemaal niet goed in de USA
pi_79756350
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maarja, de laatste breek is meer dan 100% zoals je op het plaatje ziet. Wij zoeken dus vooral relatieve kleine breaks uit de trend. En dus met name mid/smallcap stocks.
[..]
dit is geen break want een break komt uit consolidatie en de break is te groot voor de consolidatie, lijkt me meer de schuld van nieuws is gewoon een spike.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:06:18 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79757052
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:45 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik wil echt niet geloven dat dit plaatje waar is., Dan is het hele fundament achter trading weg. Die gedachte is te erg. Waarschijnlijk is je programma niet goed ingesteld ofzo
De gast die dit plaatje heeft gemaakt was er ook goed ziek van. Hij geloofde ook heilig in TA totdat hij op aanraden van iemand anders een random reeks genereerde.
Mijn reisverslagen
pi_79757086
In de puts... voor wat 't waard is

[ Bericht 39% gewijzigd door richbitch op 30-03-2010 19:13:09 ]
x
pi_79780464
@SeLang

Je zei laatst dat je genoegen zou nemen met een systeem dat een paar ticks per week opleverde. Zou je dan ook bezwaar hebben tegen een hybridesysteem dat actief is op meerdere markten of met verschillende strategieen om zodoende tot dit resultaat te maken. Dus iets dat bijv. zowel een paar ticks dmv macrotrades als een paar ticks via forex en futures binnenhaalt op de voorwaarde dat er geen correlatie is tussen de handelsmomenten. Is zo'n aanpak niet een curvefit op zich?
Greece
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:44:53 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79781494
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:17 schreef Mendeljev het volgende:
@SeLang

Je zei laatst dat je genoegen zou nemen met een systeem dat een paar ticks per week opleverde. Zou je dan ook bezwaar hebben tegen een hybridesysteem dat actief is op meerdere markten of met verschillende strategieen om zodoende tot dit resultaat te maken. Dus iets dat bijv. zowel een paar ticks dmv macrotrades als een paar ticks via forex en futures binnenhaalt op de voorwaarde dat er geen correlatie is tussen de handelsmomenten. Is zo'n aanpak niet een curvefit op zich?
Sterker nog, imo dit is enige realistische benadering en dit is ook altijd mijn doel geweest: een portfolio van strategieen op een portfolio van markten. Maar eerst moet je natuurlijk wel individuele strategieen vinden die op zichzelfstaand in ieder geval marginaal winstgevend zijn.

In 2006 heb ik al eens een lange termijn strategie gemaakt die een portfolio van 30 verschillende commodities handelt die vaak weinig gecorreleerd zijn (corn, goud, soja bonen, olie, T-bond, equity indeces, etc). Al zijn ten gevolge van de commoditiesbubble sindsdien al die dingen sterker gecorreleerd geraakt.

Onderstaand is het resultaat (zonder herbeleggen van winst). Nooit in de praktijk ingevoerd echter vanwege de toch wel lange periodes dat het systeem negatief kan gaan. Voor een actieve strategie is dat moeilijk vol te houden.

Het aardige is wel dat deze exercitie aantoonde dat de filosofie hierachter inderdaad werkt: de som van alle equitycurves opgeteld was beter dan de best presterende enkele equitycurve. Dus zelfs als je de toekomst had kunnen voorspellen en enkele de best presterende commodity had uitgekozen, dan nog had je dit portfolio niet verslagen.

Mijn reisverslagen
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:46:59 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79781570
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:07 schreef richbitch het volgende:
In de puts... voor wat 't waard is
Je durft wel midden in een lange uptrend! Puts op de index of op een bepaald aandeel?
The End Times are wild
pi_79782057
Weer een helder momentje om over na te denken. Thx!
Greece
pi_79786688
Het is wachten tot vrijdag met de Non-Farm Employment Change. Dan gaan we knallen.
Voor de rest zie ik weinig interessante zaken deze week. Zijdelings bewegen op een markt die niet naar boven en beneden wil. Bijna al mijn eigen aandelen zijn ook uit de opwaartse trend en bewegen zijdelings. Niet door de laagste steun (verkopen) en niet door de hoogste weerstand (bijkopen). Het geld moet weer komen uit intraday trades. En daar zie ik vrijdag wel een goede mogelijkheid voor.

Ik had ook niet verwacht dat de reverse stock split van Wavin zo slecht zou worden ontvangen. Weet iemand waarom het aandeel daar zo op afgestraft wordt?
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:12:16 #287
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79787694
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is wachten tot vrijdag met de Non-Farm Employment Change. Dan gaan we knallen.
Voor de rest zie ik weinig interessante zaken deze week. Zijdelings bewegen op een markt die niet naar boven en beneden wil. Bijna al mijn eigen aandelen zijn ook uit de opwaartse trend en bewegen zijdelings. Niet door de laagste steun (verkopen) en niet door de hoogste weerstand (bijkopen). Het geld moet weer komen uit intraday trades. En daar zie ik vrijdag wel een goede mogelijkheid voor.

Ik had ook niet verwacht dat de reverse stock split van Wavin zo slecht zou worden ontvangen. Weet iemand waarom het aandeel daar zo op afgestraft wordt?
Alles in mijn portefeuille en schaduwportefeuille beweegt ook zijwaarts. Uitzondering is inderdaad Wavin. Ik denk dat de afstraffing ook te maken heeft met de recente stijging. Het aandeel staat nog steeds 5% hoger dan twee weken geleden.
pi_79788158
Zo ADP kwam ook even goedemiddag zeggen. Trekt de beurs toch weer fors naar beneden.
pi_79788691
quote:
De CEO is opgestapt!
quote:
Wavin NV's CEO Philip Houben Steps Down Hank ten Hove is Appointed As New CEO-DJ
5:00am EDT

Dow Jones reported that Wavin NV's Chief Executive Officer (CEO), Philip Houben, steps down as of end of 2010. Hank ten Hove has been appointed as successor.
http://www.fd.nl/artikel/(...)-kondigt-vertrek-ceo

Onder de ¤1.40 wordt t wel interessant om wat Wavin te kopen.
pi_79788842
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:34 schreef UncleSam het volgende:

[..]

De CEO is opgestapt!
[..]

http://www.fd.nl/artikel/(...)-kondigt-vertrek-ceo

Onder de ¤1.40 wordt t wel interessant om wat Wavin te kopen.
Het lijkt me juist een goede zet dat de CEO opstapt. En degene die zijn plaats waarschijnlijk gaat innemen lijkt me ook geen verkeerde keus. En ook nog met de reverse stock split leek het me juist nieuws dat het aandeel omhoog zou gaan.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:39:38 #291
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79788936
Het gaat weer lekker...
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_79788955
quote:
Jammer dat de beurs vrijdag dicht is.

Nu zijn er toch al redelijk rap twee punten af.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_79790223
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:40 schreef Gremen het volgende:

[..]

Jammer dat de beurs vrijdag dicht is.

Nu zijn er toch al redelijk rap twee punten af.
Die beurs waar over jij het hebt is vrijdag inderdaad dicht Naar mijn weten is de future markt (globex) gewoon open.
pi_79790338
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die beurs waar over jij het hebt is vrijdag inderdaad dicht Naar mijn weten is de future markt (globex) gewoon open.
En binnenkort zit jij ook in de OTC contracten. Daar zijn helemaal geen openingstijden
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:15:01 #295
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79790401
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En binnenkort zit jij ook in de OTC contracten. Daar zijn helemaal geen openingstijden
Dat zit ie al CFD's
pi_79790447
Gisteren KLA Tencor gekocht, er word een leuke groei verwacht in de chipmarkt, en KLA Tencor heeft een dominante positie als service provider voor zo'n beetje elke grote chipfabrikant in de markt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_79790639
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:15 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat zit ie al CFD's
Zit volgens mij wel een klein nuance verschil tussen. Bij een CFD is je broker toch de counterparty? Bij OTC is het gewoon een 'echte' aanbieder/vrager (of ja, hoe noem je zoiets).
pi_79790905
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zit volgens mij wel een klein nuance verschil tussen. Bij een CFD is je broker toch de counterparty? Bij OTC is het gewoon een 'echte' aanbieder/vrager (of ja, hoe noem je zoiets).
Ik denk dat de scheiding sowieso erg dun is. Maar officieel zijn CFDs gewoon OTC contracten.
Maarja echt 24/7 is het niet. En dat is maar goed ook!

Een andere interessante OTC markt is de pink sheets. Zeg maar de markt waar alle rotzooi en pennystock aandelen op staan die niet voldoen aan de eisen van de SEC.
pi_79790946
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat de scheiding sowieso erg dun is. Maar officieel zijn CFDs gewoon OTC contracten.
Maarja echt 24/7 is het niet. En dat is maar goed ook!

Een andere interessante OTC markt is de pink sheets. Zeg maar de markt waar alle rotzooi en pennystock aandelen op staan die niet voldoen aan de eisen van de SEC.
In professionele kringen ook wel Pink Shits genoemd toch

In commodities is de OTC markt ook wel groot. Alleen gaat dat om serieuze bedragen en echte fysieke leveringen
pi_79791407
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

In professionele kringen ook wel Pink Shits genoemd toch

In commodities is de OTC markt ook wel groot. Alleen gaat dat om serieuze bedragen en echte fysieke leveringen
Mja zo zal ik het nooit noemen omdat 1 van mn favo aandelen er op verhandeld wordt Sowieso is het natuurlijk zonde dat mensen het zo noemen. Juist in dat soort 'shit' markten valt goed geld te verdienen.

En wat betreft de commodities markt heb je gelijk maar daar moet ik verder niks van hebben. Onvoorspelbare troep. Wel eens over nagedacht omdat je veel commodity afdelingen hebt bij de handelshuizen of zelfs puur alleen commodity traders. Maar daar zitten vooral lui die van origine uit een rijk commodity land komen
pi_79791745
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:16 schreef MoneyTalks het volgende:
Gisteren KLA Tencor gekocht, er word een leuke groei verwacht in de chipmarkt, en KLA Tencor heeft een dominante positie als service provider voor zo'n beetje elke grote chipfabrikant in de markt.
Rly?

Dat was mijn eerste aandeel in zekere zin. Had een hele boel aandelen van Icos Vision Systems en heb die (zoals iedereen) afgestaan aan KLA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')