Waarom? Een beurs die iedere dag of 1% stijgt of 1% daalt kun je extreem uitbuiten door iedere dag longshort te gaan en bijvoorbeeld om 17:20 één trade afsluit en om 17:29 de andere. De discrepantie is je winst met de zekerheid dat de beurs toch 1% hoger of lager sluit. Zijn overigens nog tig andere strategieen mogelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dan durf ik wel de uitspraak doen dat je dan gegarandeerd geld verliest. Psychologisch ga je dan toch kijken hoe vaak achter elkaar de beurs dan wel plust, dan wel mint en op basis daarvan handelen. Plus natuurlijk de transactie kosten die alles scheef gaan trekken
Toen de sprinters gratis waren, was het wel leuk handelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarom? Een beurs die iedere dag of 1% stijgt of 1% daalt kun je extreem uitbuiten door iedere dag longshort te gaan en bijvoorbeeld om 17:20 één trade afsluit en om 17:29 de andere. De discrepantie is je winst met de zekerheid dat de beurs toch 1% hoger of lager sluit. Zijn overigens nog tig andere strategieen mogelijk.
Het zijn systeemtraders. Mensen die voor 90% overtuigd zijn van hun strategie maar net niet 100% om het volautomatisch te doen. Daar gaan ze dus de mist in. Een losing streak van 10-15 trades is extreem unlucky maar niet uitzonderlijk en dat moet je met goed moneymanagement met een enkel een zucht kunnen weerstaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap het niet hoor. Je zelf toelaten zoveel verlies trades te hebbenNa een paar ferme verlies trades is het direct einde oefening die dag.
Is die winst vooral toevallig (paar random trades?) of ook echt uit volle overtuiging winst op een aandeel gepakt met goede achterliggende redenen?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben tussen de 200 en de 335 ook al een paar keer ingestapt en weer uitgestapt, gelukkig. Maar niet altijd met succes.
Clubje ben ik nu een paar keer geweest, en tot nu toe valt het me nog wel wat tegen qua niveau. Er zit iemand tussen die enkel een bepaalde goeroe napraat, en daar kan ik niet zo goed tegen.
Bovendien is deze reeks toch wel van een echt goed niveau...soms heb ik het gevoel dat ik door te lezen hier er meer van weet dan zij.
Moet even afwachten of het het wel gaat worden. Maar ik wil niet te vroeg oordelen..ze maken tenslotte meer winst dan ik...
Oké even ingaand op jouw voorbeeld: Dat zijn dus dubbele transactie kosten en als er een piek of late beweging (rally/winstnemingen) voor het sluiten plaats vindt maak je dus dubbel verlies.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:04 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarom? Een beurs die iedere dag of 1% stijgt of 1% daalt kun je extreem uitbuiten door iedere dag longshort te gaan en bijvoorbeeld om 17:20 één trade afsluit en om 17:29 de andere. De discrepantie is je winst met de zekerheid dat de beurs toch 1% hoger of lager sluit. Zijn overigens nog tig andere strategieen mogelijk.
Ja dat waren nog eens tijden. En toen introduceerde een of andere droeftoeter mij de CFDSquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen de sprinters gratis waren, was het wel leuk handelen.
Als de beurs in 9 minuten 2% kan veranderen wel ja. Transactiekosten zijn niet van invloed. Ik beredeneer puur uitgaande van het voorbeeld van LXIV btw.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef flyguy het volgende:
[..]
Oké even ingaand op jouw voorbeeld: Dat zijn dus dubbele transactie kosten en als er een piek of late beweging (rally/winstnemingen) voor het sluiten plaats vindt maak je dus dubbel verlies.
Je kunt wel vaak uitrekenen op welke tijdstippen ze toeslaan. Maar echt voorspellen gaat lastig. Goed voorbeeld is macro traden. De reden waarom dat zo omhoog spiked is natuurlijk domweg vanwege een aantal hedgefunds die er stipt op het moment dat het uitkomt investeren. De enige manier om daar van te profiteren is er voor een positie in te nemen om er eigenlijk misbruik van te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef dvr het volgende:
SeLang, een zielsverwant: http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/11573
(althans, iemand die Shiller aanhaalt)
Over systeemtraders gesproken: Kennen jullie het black box principe? Je weet niet wat er in de doos zit, maar als je er mee rammelt of er iets in gooit of er iets tegen zegt, kun je uit de respons daarop iets afleiden over wat er daarbinnen allemaal gebeurt. Doe dat vaak genoeg, en je weet wat er in zit. Zou er uit de gedragingen van al die algo-traders niet uit te vissen zijn hoe ze handelen? Zodat je hun gedrag kunt voorspellen?
Daarover gesproken, ben je van plan vrijdag los te gaan (en long te gaan) op de non-farm payrolls? In dat geval is dit commentaar van Denninger misschien nuttig:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Goed voorbeeld is macro traden. De reden waarom dat zo omhoog spiked is natuurlijk domweg vanwege een aantal hedgefunds die er stipt op het moment dat het uitkomt investeren.
quote:This Friday we will be treated to the Non-Farm Payroll report where the only people trading it will be the Globex (electronic) futures players. That promises to be a wild ride, and one that I will sit out on purpose. Surprises either side of consensus are likely to be poorly received - a "hot" (good) number will probably spike yields higher, which is what produced the two late-day sell-offs last week. A "cold" (poor) number likely hammers yields, but at the same time hammers stocks, as it leads to questions about whether the so-called "recovery" we've been promised is in fact real. So like Goldilocks, we need a "just right" figure (in the eyes of the market, not necessarily the so-called "consensus") for the market to treat this release with benign neglect.
Key to this release will be the "ex-Census" figures, since Census jobs are both part-time, of limited duration and relatively-low-paying. As such everyone doing analysis on the number (myself included) will be backing that out to the best of our ability; one hopes that we get a clean delineation from the BLS so our efforts are not "a guess."
Vaag verhaal.quote:AEX opent licht hoger, uitbraak onwaarschijnlijk
Hoewel de AEX-index kort na opening een plus heeft genoteerd van 0,5 % op 345,71 punten, verwacht Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer niet dat de Amsterdamse beurs de uitbraak naar 345 punten vasthoudt.
‘Op een of andere manier mag het niet naar 345,’ aldus Koenders die slechts kan gissen naar de oorzaak. ‘We hebben vaker gezien dat in een positief beursklimaat grote hedgefondsen short gaan op de AEX en long op de DAX (de Duitse tegenhanger van de AEX red.) voor risicobeheersing bij een onverwachte terugval en doordat het relatief éénvoudig is om de Amsterdamse beurs te shorten. Het lijkt erop dat dit nu ook gebeurd. In dat geval kan de klap hard aankomen voor de AEX.’
Jep! En flink ook ivm de verwachte spike. Kan leuk worden. Weet nu nog niet of ik long ga, dat zie ik dan wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Daarover gesproken, ben je van plan vrijdag los te gaan (en long te gaan) op de non-farm payrolls? In dat geval is dit commentaar van Denninger misschien nuttig:
[..]
De nationalisaties beginnen weerquote:Ireland on the brink of full-scale bank nationalisation
The Republic of Ireland faced the prospect last night of having most of its banking system nationalised amid growing speculation that the Dublin Government would raise its stakes in both remaining private sector operators — Allied Irish Bank and Bank of Ireland.
Shares in both slid yesterday after a report that the Government’s stake in AIB would rise from 25 per cent to 70 per cent and its holding in BoI would be lifted from 16 per cent to 40 per cent.
Each bank will be offered less than originally expected for questionable loans and other toxic assets being transferred into the state-run “bad bank”, the National Asset Management Agency, according to The Irish Times.
Those “haircuts”, bigger than anticipated, would erode capital and force the banks to tap the Government for fresh equity, analysts
The agency is due to issue a statement today about taking on ¤54 billion (£48.5 billion) of the assets, while the Irish Government is also expected to announce details of future capital requirements for the banks. The Government’s existing equity in the two banks was accepted in lieu of cash when they were unable to pay interest on preference shares issued to the Government in return for a previous rescue.
With the Irish Nationwide and EBS building societies being merged and nationalised, and Anglo Irish Bank, the other large banking company, also nationalised, most of the industry would be in the State’s hands.
Ireland is the first significant Western country to be faced with the humiliation of wholesale bank nationalisation in this crisis, although the Republic took its three main banks into state ownership 18 months ago. In the mid-1990s Sweden was forced into bank nationalisation but emerged from it with a profit.
Hank Celenti, a credit analyst with RBC Capital Markets, doubted that private shareholders would be able to find the necessary cash to bail out the Irish banks, partly because of the sheer scale of the bailout required: “We expect the Irish Government to be the largest single equity investor in each institution [in the absence of] an unexpectedly strong economic recovery or material private market-sourced equity capital.”
BoI yesterday postponed publication of its nine-month results for 24 hours, until tomorrow. Davy, its broker, expects it to reveal bad debts of as much as ¤3 billion for the period, on the back of Ireland’s brutal recession and property collapse, and pre-exceptional losses of ¤1.9 billion.
AIB is in an even worse position, requiring more capital, although it may be able to raise cash by selling its 22.5 per cent stake in M&T, the American bank, and other foreign assets. Yesterday it said it would issue a statement after talks with the financial regulator ended.
It is thought to be calling for more time to orchestrate a private sector solution, but officials are thought to be impatient for an immediate deal. Final discussions were continuing last night.
Ireland’s banking crisis erupted in September 2008 when its Government issued a blanket guarantee for all deposits, provoking fury from other European Union countries whose guarantees were capped. Anglo Irish Bank was the first to attract real concern when, in December 2008, it revealed that Sean FitzPatrick, its former chief executive, had hidden loans of up to ¤122 million over eight years. Anglo was nationalised a month later. By February, Dublin was injecting ¤3.5 billion apiece into AIB and Bank of Ireland in return for preference shares. In April it set up the National Asset Management Agency to relieve banks of their toxic assets.
Mr FitzPatrick was arrested this month as part of a fraud investigation into Anglo’s collapse.
AIB shares fell 17.5 per cent to ¤1.39, while Bank of Ireland was down 9.4 per cent to ¤1.25.
http://business.timesonli(...)e/article7080026.ece
Ik kijk er met een schuin oog naar. Voor 15 cent wil ik ze wel hebben, speculatief.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:29 schreef UncleSam het volgende:
Zijn er nog mensen die Pharming in de gaten houden? Strakjes de BAVA vergadering, wat zou er gaan gebeuren..
Ik denk dat als ze de 15 cent kunnen bereiken ook nog wel lager kunnen..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kijk er met een schuin oog naar. Voor 15 cent wil ik ze wel hebben, speculatief.
Dat geldt altijd en voor alles. Maar tegen die prijs koop je tenminste een behoorlijk deel. Ik vind ook dat de koersval na het bekendmaken van wéér een claimemissie eigenlijk tegenvalt (of meevalt). Je zou toch verwachten dat de beleggers er ondertussen genoeg van hebben! Ik wacht eigenlijk op het punt waarop helemaal niemand het aandeel nog blieft, je voor 20K 200.000 aandelen krijgt (gecorrigeerd voor claim, dus misschien wel 500.000) en de marketcap zó laag is dat een grote pharmaceutische partij wel 20 ct. pa wil neerleggen voor de patenten en het onderzoek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze de 15 cent kunnen bereiken ook nog wel lager kunnen..
Verlaging van de nominale waarde, dat betekend dat de aandelen nog goedkoper worden?quote:Biotechbedrijf Pharming Group houdt vandaag een buitengewone vergadering.
Het is een vergadering met controversiële onderwerpen, die voor een deel al hun schaduw vooruit hebben geworpen.
Het gemakkelijkste deel gaat over de samenstelling van de raad van commissarissen. Hierbij kunnen aandeelhouders stemmen over de benoeming van een nieuw lid, Rienk Pijpstra.
In het verlengde van deze benoeming kunnen aandeelhouders stemmen over zijn beloningspakket.
Volgende punt is het amendement van de statuten op de punten nominale waarde en verhoging kapitaal. Aandeelhouders wordt gevraagd in te stemmen met een verlaging van de nominale waarde van het aandeel, om daarna het voorstel goed te keuren het geautoriseerde kapitaal via een aandelenemissie te verhogen van 200 miljoen naar 400 miljoen aandelen.
Ik dacht dat jij dat wel wist. Jij hebt ze immers in je (virtuele) portefeuillequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:34 schreef Lemans24 het volgende:
Wat is er in godsnaam met Heijmans aan de hand? Zit al twee weken in de lift en alweer + 3,5% vandaag.
Dat was puur technisch in dit geval, maar dat schijnt niet te werkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij dat wel wist. Jij hebt ze immers in je (virtuele) portefeuille![]()
en dat zal vast wel met een reden zijn geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |