abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 20:14:23 #226
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_79720176
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Morgan Stanley verklaart dat het winstneemtijd is daar de hausse van het afgelopen anderhalf jaar te snel gaat...
Dat moet GS zeggen. Dat krijg je pas een goede correctie.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_79726004
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:59 schreef SeLang het volgende:

[..]
Maar wat betreft wat je hier zegt: Er heerst op dit forum een cultuur waarbij er onderbouwing wordt verlangd, meer dan op sommige andere fora waar iedereen alleen "koopuh!" of "verkoopuh!" roept. Dat kan inderdaad intimiderend zijn voor mensen die net beginnen. Aan de andere kant vind ik wel dat we hier respectvol met elkaar omgaan. "Kritiek" gaat op basis van argumenten. Afzeikgedrag komt hier bijna niet voor imo, in tegenstelling tot veel andere fora. Ook vind ik dat hier (en in de beleggingsreeks in WGR, die nu zo goed als dood is overigens) netjes en aardig in wordt gegaan op vragen van "newbies", dus zo hoog is die drempel niet.
[..]
Newbs willen graag alleen de succes verhalen horen, traden 5 a 6 weken mee en dan horen we niks meer van ze.
quote:
Een simpele test waarbij je op een redelijk aantal trades kunt laten zien dat een setje van objectieve regels gemiddeld meer winst oplevert dan verlies volstaat. Daar heb je geen moeilijke wiskunde voor nodig.
Ben er al mee bezig. Tis wel een heel gedoe, elk aandeel testen in de S&P500 vandaar dat ik de Russel Index er ook bij pak. Aandelen in de S&P500 zijn eigenlijk te groot qua marktcapitalisatie en ik kan natuurlijk de index zelf niet testen.

Anywayz, gare k*t beursdag vandaag! Bijna alleen maar rode cijfertjes
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:35:38 #228
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_79727374
Ola!

Ik volg deze topic reeks iets meer dan een jaar dagelijks maar ik trade/beleg zelf niet. Ga ik waarschijnlijk niet doen ook maar ik vind 't gewoon leuk en leerzaam om te volgen, het heeft mij in ieder geval het inzicht verschaft dat het bloedlink is om als een kip zonder kop te gaan speculeren en dat lange termijn investeringen bij een goed instap moment het best zullen gaan renderen, maar daarvoor ontbreekt het hier aan kapitaal.
Mijn persoonlijke interesse in deze topic reeks gaat uit naar de argumenten en onderbouwingen en totaal niet naar tips voor bepaalde aandelen.

Verder lees ik hier graag mee omdat de sfeer hier idd erg ok is, dat maakt het extra aantrekkelijk om hier terug te blijven komen.

Dank dus voor het posten iedereen !
pi_79728197
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:14 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat moet GS zeggen. Dat krijg je pas een goede correctie.
Omdat zij meteen de daad bij het woord voegen via al hun obscure insidemethoden .
Geen idee, maar er zijn zo van die theorieën .
pi_79728291
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef Urretje het volgende:
Ola!

Ik volg deze topic reeks iets meer dan een jaar dagelijks maar ik trade/beleg zelf niet. Ga ik waarschijnlijk niet doen ook
Ola!

Wel vreemd overigens. Het uitgangspunt van dit hele gebeuren is om er cash uit te slepen dus doe er je voordeel mee, Ordegrootte van het kapitaal speelt alleen een significante rol bij heel kleine bedragen maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel na een jaar meelezen.

Tof dat je jezelf introduceert, keep on posting!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79728306
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:21 schreef ujjain het volgende:
Wat is het verschil tussen deze twee? De liquiditeit van iShares AEX is hoog. 7,36 miljoen aan handel per dag is erg netjes. Hier wil ik 60% in beleggen van mijn 1e invoer op de aandelenmarkt, ik ga over 6 maanden en 12 maanden weer hetzelfde bijleggen.

Voor iShares MSCI Europe zag ik eerst 1.20 MilEUR 73,284, maar nu zie ik overal dat er 0 staat. Ik zoek nog een Europees index dat wat meer tegengewicht kan geven en iets minder gevoelig is.

Zijn iShares MSCI Netherlands en iSharse AEX allebei trackers/ETF's? Of is de 1e zonder de kleinste bedrijven, dat gebeurt ook weleens. CAC-40 en Xetra Dax vind ik ook geen ETF's van bij iShares.
Volgens mij zijn er wel trackers van de Dax en CAC bij iShares te krijgen. En is die MSCI niet eerder een beleggingsfonds ipv een tracker?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 22:56:57 #232
236264 crew  capricia
pi_79728552
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef Urretje het volgende:
Ola!

Ik volg deze topic reeks iets meer dan een jaar dagelijks maar ik trade/beleg zelf niet. Ga ik waarschijnlijk niet doen ook maar ik vind 't gewoon leuk en leerzaam om te volgen, het heeft mij in ieder geval het inzicht verschaft dat het bloedlink is om als een kip zonder kop te gaan speculeren en dat lange termijn investeringen bij een goed instap moment het best zullen gaan renderen, maar daarvoor ontbreekt het hier aan kapitaal.
Mijn persoonlijke interesse in deze topic reeks gaat uit naar de argumenten en onderbouwingen en totaal niet naar tips voor bepaalde aandelen.

Verder lees ik hier graag mee omdat de sfeer hier idd erg ok is, dat maakt het extra aantrekkelijk om hier terug te blijven komen.

Dank dus voor het posten iedereen !
Leuk! En wees welkom!! Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Nooit serieus overwogen om wel de beurs op te gaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79728559
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ola!

Wel vreemd overigens. Het uitgangspunt van dit hele gebeuren is om er cash uit te slepen dus doe er je voordeel mee, Ordegrootte van het kapitaal speelt alleen een significante rol bij heel kleine bedragen maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel na een jaar meelezen.

Tof dat je jezelf introduceert, keep on posting!
Wanneer begint onze grote bebaarde Russische vriend eigenlijk eens met beleggen?
En uiteraard tof dat een lurker zich introduceert
pi_79728622
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Leuk! En wees welkom!! Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Nooit serieus overwogen om wel de beurs op te gaan?
Na al de decepties in dit topic lijkt me het niet heel apart dat hij niet op beleggen is overgegaan. Je kunt er haast een boek over schrijven..
pi_79729237
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Na al de decepties in dit topic lijkt me het niet heel apart dat hij niet op beleggen is overgegaan. Je kunt er haast een boek over schrijven..
Of een topic in R&P
pi_79729263
quote:

[..]

Wanneer begint onze grote bebaarde Russische vriend eigenlijk eens met beleggen?
En uiteraard tof dat een lurker zich introduceert
Op het moment dat ik niet gepowned kan worden door de greater fool theory. Alles wat ik nu zou kopen zou gebaseerd zijn op a+b=c logica en emotie aangezien ik (nog) geen systeem heb voor deze waarderingen.
Greece
  maandag 29 maart 2010 @ 23:14:10 #237
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_79729598
Het ding is, dat ik hier ook geleerd heb dat je moet beleggen met geld wat je over hebt, maar ik geef altijd liever (bijna) alles uit ( aan levensonderhoud en oa. waarde vaste spullen ) en zodoende blijft er weinig over om mee te beleggen.
Als ik wat meer inkomen zou maken dan nu zou ik misschien wel gaan beleggen maar dan liever wel met weinig risico en LT, dus ik hou 't wel in de gaten en als de tijd rijp is, dan verkoop ik misschien wel wat van die waardevaste spullen die mogelijk inmiddels wat in waarde zijn gestegen en stop ik dat in aandelen om vervolgens weer vrolijk te gaan sparen voor waardevaste spullen ( waar ik vanwege de aard van deze spullen mijn vrije tijd ook leuk mee weet te benutten)

Ik wil in ieder geval liever niet dagelijks bezig zijn met wat mijn aandelen 'doen', maar om het hier een beetje te volgen vind ik wel weer leuk, in ieder geval heb geen stress zo..

Dank voor het onthaal trouwens!
pi_79729884
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:07 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Op het moment dat ik niet gepowned kan worden door de greater fool theory. Alles wat ik nu zou kopen zou gebaseerd zijn op a+b=c logica en emotie aangezien ik (nog) geen systeem heb voor deze waarderingen.
Sja, ik denk dat het verstandiger is om nu wel te beleggen en gaande weg te leren in plaats van te wachten en hopen op die succesvolle strategie Het feit dat SeLang na al die jaren niks erg succesvols heeft gevonden ondermijnt de motivatie en inspiratie natuurlijk wel maar je leert er ontzettend van (in combinatie met echt traden). En hij heeft het toch goed voor elkaar gekregen

Maarja, ik weet ook dat ze op mn (toekomstige) werk een vol automatisch algoritme trading box hebben lopen. Dus wie weet ..
pi_79730482
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja, ik denk dat het verstandiger is om nu wel te beleggen en gaande weg te leren in plaats van te wachten en hopen op die succesvolle strategie Het feit dat SeLang na al die jaren niks erg succesvols heeft gevonden ondermijnt de motivatie en inspiratie natuurlijk wel maar je leert er ontzettend van (in combinatie met echt traden). En hij heeft het toch goed voor elkaar gekregen
Ik hoef niet eerst kopje onder te gaan om te weten dat ik niet kan zwemmen. Wat dat betreft ben ik ook heel blij dat mensen R&P-topics of YT-videos maken waarin ze hun falen (lees: systeemloos traden) blootleggen omdat dat uitstekend leermateriaal is. Om die reden geloof ik ook niet in 'leergeld' want het is onnodig als je vooraf de risico's kunt inschatten.

Misschien is er inderdaad geen grote pot met goud aan het eind van de regenboog maar net zoals met de alchemisten vroeger, het voelt wel goed om te weten dat je richting de regenboog loopt!
Greece
pi_79730905
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:32 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik hoef niet eerst kopje onder te gaan om te weten dat ik niet kan zwemmen. Wat dat betreft ben ik ook heel blij dat mensen R&P-topics of YT-videos maken waarin ze hun falen (lees: systeemloos traden) blootleggen omdat dat uitstekend leermateriaal is. Om die reden geloof ik ook niet in 'leergeld' want het is onnodig als je vooraf de risico's kunt inschatten.

Misschien is er inderdaad geen grote pot met goud aan het eind van de regenboog maar net zoals met de alchemisten vroeger, het voelt wel goed om te weten dat je richting de regenboog loopt!
Ah je bent er zo 1tje Nou ik moet toch echt tien maal kopje onder om te realiseren dat ik een soort van strategie nodig heb zodat ik aan de overkant kan komen. Ik had het liever op een andere manier gedaan. Hoe jij het aanpakt kan ik echt niet

En leergeld was (en is) voor mij wel belangrijk. Psychisch is beleggen ook geen makkelijk iets Zie alleen al al die YT video's. En goed dat je dat nog eens herhaalt. Voor dat ik dit semester aan mijn examens ga beginnen wil ik zelf ook nog even een YT vid in elkaar knutselen
  maandag 29 maart 2010 @ 23:41:41 #241
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_79730914
hier heb je helemaal gelijk in, toen ik hier voor 't eerst kwam dacht ik dat hier makkelijk goeie tips zou vinden voor aandelen, al snel kwam ik door niet gelijk te gaan handelen maar door rustig hier te blijven lezen tot nieuwe inzichten, heb ook een nep portefeuille geopend, 20k er doorheen gejaagd met turbo's in iets meer dan een week,
nog meer theorieen hier mogen waarnemen, tegenstrijdigheden, sterke en zwakke argumenten, ik ben het op dit moment erg met SeLang eens dat ik in ieder geval nooit slimmer ga zijn dan de knapste koppen op de beurs, en heb ik ook weinig middelen en tools en dus waarschijnlijk geld ga verliezen.

Zodra ik denk dat ik een zinvolle move kan doen dan doe ik dat misschien wel maar nu nog niet, al wilde ik vorig jaar toen de AEX onder de 200 stond wel 5000 euro ergens inpompen maar ik wist niet hoe en wat dus heb ik dat maar ergens anders ingestopt ( een boot in dit geval )

maar zolang het inzicht groeit weet ik dat ik er nog niet klaar voor ben.
quote:

[..]

Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:44:04 #242
236264 crew  capricia
pi_79731060
Tja, achteraf...
Ik had ook toen de AEX op 200 stond graag veel meer geld er in willen steken... Maar ja..ik dacht ook dat ie zo naar de 100 kon...en das wel ff 50% eraf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79731409
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
Tja, achteraf...
Ik had ook toen de AEX op 200 stond graag veel meer geld er in willen steken... Maar ja..ik dacht ook dat ie zo naar de 100 kon...en das wel ff 50% eraf.

En dus heb je besloten om pas rond de 335 trackers op de AEX te kopen?
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:51:50 #244
236264 crew  capricia
pi_79731480
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dus heb je besloten om pas rond de 335 trackers op de AEX te kopen?
Idd...en ik heb wel al winst!
Serieus: Daarom heb ik besloten om ook lid te worden van een beleggingsclubje. De materie is gewoon heel interessant. En omdat ik normaal van 9 tot 5 werk in de IT, zit ik er niet altijd diep genoeg in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79731549
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Psychisch is beleggen ook geen makkelijk iets Zie alleen al al die YT video's.
Vertel mij wat. Via mijn werk neem ik wel eens lucht van systeemtraders die soms soms niet meer durven te traden als ze 8-10 negatieve trades hebben gedaan terwijl hun gebackteste systeem een max losing streak van bijvoorbeeld 13 heeft. Blijkbaar speelt zelfs emotie bij de meest doorgewinterde traders een rol.
Greece
pi_79731650
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd...en ik heb wel al winst!
Serieus: Daarom heb ik besloten om ook lid te worden van een beleggingsclubje. De materie is gewoon heel interessant. En omdat ik normaal van 9 tot 5 werk in de IT, zit ik er niet altijd diep genoeg in.
Het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Het lijkt alleen wat tegenstrijdig dat je al wou kopen op de 200 (twijfelde) en pas op 335 kocht.

En beleggingsclub lijkt me inderdaad ook niet verkeerd, ben je al eens langsgeweest? Ben er zelf ook 1 begonnen (in de UK) en een paar van mn NL'se vrienden doen ook mee.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:56:42 #247
236264 crew  capricia
pi_79731652
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Via mijn werk neem ik wel eens lucht van systeemtraders die soms soms niet meer durven te traden als ze 8-10 negatieve trades hebben gedaan terwijl hun gebackteste systeem een max losing streak van bijvoorbeeld 13 heeft. Blijkbaar speelt zelfs emotie bij de meest doorgewinterde traders een rol.
Daarom doet het me zo aan poker denken.
Je moet minstens zoveel handen spelen voordat je uberhaupt je statistieken op kunt maken om te zien of je winstgevend speelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 23:59:53 #248
236264 crew  capricia
pi_79731767
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Het lijkt alleen wat tegenstrijdig dat je al wou kopen op de 200 (twijfelde) en pas op 335 kocht.

En beleggingsclub lijkt me inderdaad ook niet verkeerd, ben je al eens langsgeweest? Ben er zelf ook 1 begonnen (in de UK) en een paar van mn NL'se vrienden doen ook mee.
Ik ben tussen de 200 en de 335 ook al een paar keer ingestapt en weer uitgestapt, gelukkig. Maar niet altijd met succes.
Clubje ben ik nu een paar keer geweest, en tot nu toe valt het me nog wel wat tegen qua niveau. Er zit iemand tussen die enkel een bepaalde goeroe napraat, en daar kan ik niet zo goed tegen.
Bovendien is deze reeks toch wel van een echt goed niveau...soms heb ik het gevoel dat ik door te lezen hier er meer van weet dan zij.
Moet even afwachten of het het wel gaat worden. Maar ik wil niet te vroeg oordelen..ze maken tenslotte meer winst dan ik...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:00:03 #249
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79731771
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:47 schreef Mendeljev het volgende:
Waren de beurzen maar random met een 0.5 kansverdeling. Dan kon je pas écht goed geld verdienen!
Dan durf ik wel de uitspraak doen dat je dan gegarandeerd geld verliest. Psychologisch ga je dan toch kijken hoe vaak achter elkaar de beurs dan wel plust, dan wel mint en op basis daarvan handelen. Plus natuurlijk de transactie kosten die alles scheef gaan trekken
The more debt, the better
pi_79731820
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik snap het niet hoor. Je zelf toelaten zoveel verlies trades te hebben Na een paar ferme verlies trades is het direct einde oefening die dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')