abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:22:42 #201
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_79511459
Interessant topic. Veel herkenning. Morgen even goed doorlezen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:40:51 #202
291546 i10TD
.. en de tyfus!
pi_79512436
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:06 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel een punt hebt en volgens mij is het niet eens is zo vaag als jij denkt.
texas?
Ladies and gentlemen, boys and girls, mammals and cat, dogs, chickens, ducks and all that in between
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:52:05 #203
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_79513001
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:21 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Maar ik denk wel dat het mogelijk is dat je ook echt geen relatie wilt, ookal zal het zeldzaam zijn. Alleen dan slaat de term 'bewust single' dus nergens op, aangezien je er niet per se voor kiest, maar gewoon doet wat je het gelukkigst maakt. Volg je me?
Ik volg je, maar ben het niet met je eens.
Zelfs de hardcore gasten hier die beweren dat ze vanaf 5 jaar oud al wisten dat ze single wilden (!!) blijven, zouden overstag gaan bij hun ideale partner.
Of dat nou iemand is die niet snurkt (..), iemand die begrijpt dat ze sociaal gehandicapt zijn, niet zeuren en ten alle tijde beschikbaar zijn voor fysiek gedoe of iemand die in een totale en eeuwige adoratie zweeft vanwege een game record van bewuste Fokker. Het maakt niet uit: niemand is bewust zonder partner.
Nogmaals: die bewuste ideale partners zijn wellicht wat moeilijk te vinden ...
zonnig Brasil
pi_79514808
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:44 schreef i10TD het volgende:
tell
Egocentrische flamboyante figuur. Veel vrouwen in z'n leven, zo nu en dan pogingen tot iets serieus, geen goed idee. Nu zal er ongetwijfeld iemand gaan posten "dat ie dan gewoon de ware nog niet had ontmoet".
pi_79515658
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:26 schreef Dzjenn. het volgende:

[..]

Misschien zijn die nog wel erger. Voor mij in ieder geval wel een reden om eventueel niet aan een relatie te beginnen. Maar bewust single blijven, daar ben ik nog niet over uit. Verdomd lastig allemaal.
Waarom zou je daar een principiële keuze in moéten maken? En op basis waarvan zou je die keuze willen maken?
pi_79517719
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Nou, zo denk ik er dus ook over.
Daarbij heb ik het idee dat op een gegeven moment zodanig vergiftigd wordt door slechte ervaringen, dat het je blijft achtervolgen tot in in je volgende relatie.

- Geen vertrouwen meer kunnen hebben in "de man" in het algemeen.
- Tekens die misschien helemaal geen tekens hoeven te zijn, die je ongerust maken.
- Angst om je open te stellen, waardoor het ook niet is zoals het zou moeten zijn.

Ik ben liever vrijgezel, dan dat ik de para vriendin van iemand anders ben, om het maar zo te zeggen.
Met zo'n houding, is je laatste opmerking erg goed. Niks zo erg als feministen die denken dat mannen allemaal tuig zijn
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79520429
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:22 schreef -Trinity- het volgende:
Ik vind het overigens opmerkelijk dat de bewuste singles doen alsof de keuze single/relatie een beslissing is die je zelf, in je eentje maakt. Alsof je je op een dag voorneemt: van nu af aan ben ik single of gebonden. Dan ga je totaal voorbij aan wat rijsttafel ook zegt: het ís geen keuze, het is meer iets dat je overkomt, iets dat gebeurt.
Zeg, als ik BEWUST besluit om niet in te gaan op mannelijke avances naar mij toe, ´overkomt´ mij geen relatie hoor.
zelfde als diginoob
pi_79520610
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Zeg, als ik BEWUST besluit om niet in te gaan op mannelijke avances naar mij toe, ´overkomt´ mij geen relatie hoor.
Dan ga je er vanuit dat verliefdheid iets volkomen rationeels is. Nu denk ik dat dit waar is tot op zekere hoogte (je moet jezelf toestaan om verliefd te worden), maar dat je het niet volledig in de hand hebt. Ook jij kunt een zwak moment hebben en met klamme dijen en knikkende knietjes compleet vallen voor een man/vrouw, met alle gevolgen van dien.
pi_79521829
Ik blijf nu bewust single. Heb geen zin in het gezeur van relaties.
Iedere keer weer hetzelfde gezeik.
Bah geen zin meer in
Ondertussen is het vertrouwen in mannen in relaties ook tot 0 gedaald.
Misschien ooit dat ik iemand tegenkom van ja met jou durf ik het aan.
Maar ga daar eigenlijk niet van uit.

Vind het wel prima zo, doe en laat waar ik zelf zin in heb.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_79523029
Iedereen is hier maar teleurgesteld in mannen, alsof ze allemaal hetzelfde zijn . En alsof het niet ook een beetje je eigen schuld is als relaties mislukken.
pi_79523058
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef diginoob2 het volgende:
Ben je nooit tegen je zin in verliefd geweest op iemand dan?
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:08:09 #212
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_79527965
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef -Trinity- het volgende:
Iedereen is hier maar teleurgesteld in mannen, alsof ze allemaal hetzelfde zijn . En alsof het niet ook een beetje je eigen schuld is als relaties mislukken.
Blijkbaar zijn de verwachtingen heel hoog, maar waar dat op gebaseerd is, geen idee..
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:10:49 #213
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79530383
Ik heb geen problemen met alleen zijn en ik ben heel erg kieskeurig. Dus in de afwezigheid van een waardige partner zal ik alleen blijven.
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:57:30 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79532104
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:39 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat verliefdheid iets volkomen rationeels is. Nu denk ik dat dit waar is tot op zekere hoogte (je moet jezelf toestaan om verliefd te worden), maar dat je het niet volledig in de hand hebt. Ook jij kunt een zwak moment hebben en met klamme dijen en knikkende knietjes compleet vallen voor een man/vrouw, met alle gevolgen van dien.
Nee hoor. Als je je er van bewust bent dat je op iemand verliefd word kan je gewoon afstand nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_79532295
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor. Als je je er van bewust bent dat je op iemand verliefd word kan je gewoon afstand nemen.
Niet heel veel mensen hebben die zelfdiscipline. Want zodra ze verliefd zijn, wíllen ze diegene juist niet op afstand houden. Er zijn er dan maar weinig die ondanks hun gevoelens en verlangens tóch de ander op afstand houden als deze ook toenadering zoekt.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:30:27 #216
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79533381
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Niet heel veel mensen hebben die zelfdiscipline. Want zodra ze verliefd zijn, wíllen ze diegene juist niet op afstand houden. Er zijn er dan maar weinig die ondanks hun gevoelens en verlangens tóch de ander op afstand houden als deze ook toenadering zoekt.
Maar die zelfcontrole kunnen ze wel leren.
pi_79534459
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:49 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ben je nooit tegen je zin in verliefd geweest op iemand dan?
Jawel, maar toen hoopte ik nog dat t wat kon worden en stond ik er in eerste instantie open voor om verliefd te worden. Als je dan eenmaal verliefd bent heb je een probleem maar dat kun je wel vermijden door niet verliefd te worden. En dat gaat mij prima af moet ik zeggen. Ik ontmoet genoeg mannen waarvan ik denk, daar zou ik vroeger verliefd op zijn geworden of verliefd op kunnen worden als ik me daarvoor open zou stellen maar dat doe ik niet en voila.
Er is altijd een moment waarop je de mogelijkheid om te besluiten om door te fantaseren over die ene glimlach of niet. Sommigen zullen dan niet iets besluiten, anderen wel. Maar een besluit nemen kun je dan wel.
zelfde als diginoob
pi_79534835
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:56 schreef diginoob2 het volgende:
Jawel, maar toen hoopte ik nog dat t wat kon worden en stond ik er in eerste instantie open voor om verliefd te worden. Als je dan eenmaal verliefd bent heb je een probleem maar dat kun je wel vermijden door niet verliefd te worden. En dat gaat mij prima af moet ik zeggen. Ik ontmoet genoeg mannen waarvan ik denk, daar zou ik vroeger verliefd op zijn geworden of verliefd op kunnen worden als ik me daarvoor open zou stellen maar dat doe ik niet en voila.
Er is altijd een moment waarop je de mogelijkheid om te besluiten om door te fantaseren over die ene glimlach of niet. Sommigen zullen dan niet iets besluiten, anderen wel. Maar een besluit nemen kun je dan wel.
Ok, en maakt dat jou gelukkiger dan wanneer je jezelf wel zou toestaan om soms geen controle te hebben over je gevoelens?
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:19:34 #219
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_79535355
Het kan zo zijn dat op een bepaald punt in je leven je gelukkiger wordt van blijven in je veilige situatie zonder al te veel pieken en dalen dan eruit te stappen met het risico op grote hoogten en daardoor ook diepe kuilen. Op die manier bezien is het voor mij heel goed te begrijpen waarom iemand ervoor kiest zijn gevoelens te controleren in plaats van zich te laten overspoelen. Het kost tijd om weer te durven vallen en het is helemaal niet erg als je jezelf in die periode bewust single noemt; dat ben je dan toch ook, op dat moment?
Prrrrr
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:01:08 #220
86641 rece
Oohhlala
pi_79537029
tvp
pi_79537697
quote:

[..]

In geval van hevige verliefdheid lukt dit zeer weinigen (zo niet niemand).
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:43:39 #222
pi_79542661
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:18 schreef VonHinten het volgende:

[..]

In geval van hevige verliefdheid lukt dit zeer weinigen (zo niet niemand).
Dat zou betekenen dat alle eenzijdige verliefdheden eindigen in stalking.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_79543159
quote:

[..]

Je sluit op voorhand de mogelijkheid om meer te voelen voor iemand uit, en neemt geforceerd afstand ongeacht de situatie puur uit angst? Liever jij dan ik.
pi_79543260
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat alle eenzijdige verliefdheden eindigen in stalking.
Ik heb het over de eerste periode, als alles nog mogelijk is. Ik zie weinig mensen een potentieel geweldige partner voor langere periode bij voorbaat uitsluiten op een moment dat ze ook nog es halsoverkop verliefd op hem/haar zijn. Zou ik ook buitengewoon stom vinden eigenlijk.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:04:36 #225
pi_79543620
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je sluit op voorhand de mogelijkheid om meer te voelen voor iemand uit, en neemt geforceerd afstand ongeacht de situatie puur uit angst? Liever jij dan ik.
Je hebt gelijk! Als je verliefd word op je minderjarige buurmeisje moet je daar onmiddellijk aan toegeven!
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:05:08 #226
pi_79543634
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik heb het over de eerste periode, als alles nog mogelijk is. Ik zie weinig mensen een potentieel geweldige partner voor langere periode bij voorbaat uitsluiten op een moment dat ze ook nog es halsoverkop verliefd op hem/haar zijn. Zou ik ook buitengewoon stom vinden eigenlijk.
Er zijn vaak praktische redenen om niet in je eigen verliefdheid te springen.
pi_79543875
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn vaak praktische redenen om niet in je eigen verliefdheid te springen.
Tuurlijk, maar die zijn er niet altijd. En over díe momenten hebben we het hier. Dat er dus wel vanalles mogelijk is, maar het bij voorbaat uitgesloten wordt vanwege allerlei zaken die men op toekomstig relatiemateriaal gaat projecteren.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:19:44 #228
pi_79544409
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar die zijn er niet altijd. En over díe momenten hebben we het hier. Dat er dus wel vanalles mogelijk is, maar het bij voorbaat uitgesloten wordt vanwege allerlei zaken die men op toekomstig relatiemateriaal gaat projecteren.
Het kan. Ook als je verliefd bent. Maar de in dit topic aangehaalde reden; "ik denk dat een toekomstige partner niet met mijn issues kan omgaan" vind ik zelfbedrog.
pi_79544646
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Als je verliefd word op je minderjarige buurmeisje moet je daar onmiddellijk aan toegeven!
Als je in iedereen een minderjarig buurmeisje ziet, vooral niet doen natuurlijk.
pi_79544821
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ok, en maakt dat jou gelukkiger dan wanneer je jezelf wel zou toestaan om soms geen controle te hebben over je gevoelens?
Jep. Ik vind het fijn om daar in te kunnen kiezen. Ik word anders toch altijd verliefd op figuren waar vervolgens geen zinnige relatie mee vol te houden is en/of bezet zijn, en daar word ik echt niet blij van.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik nu verbitterd zit te wezen en geen vertrouwen heb in mannen of relaties, maar ik heb gewoon geen zin in weer die ellende en heb op deze manier heel veel energie over om te stoppen in andere belangrijke dingen (waar ik sowieso gelukkig van wordt)
zelfde als diginoob
pi_79546312
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:27 schreef diginoob2 het volgende:
Jep. Ik vind het fijn om daar in te kunnen kiezen. Ik word anders toch altijd verliefd op figuren waar vervolgens geen zinnige relatie mee vol te houden is en/of bezet zijn, en daar word ik echt niet blij van.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik nu verbitterd zit te wezen en geen vertrouwen heb in mannen of relaties, maar ik heb gewoon geen zin in weer die ellende en heb op deze manier heel veel energie over om te stoppen in andere belangrijke dingen (waar ik sowieso gelukkig van wordt)
Je valt dus nooit op mannen waarvan je denkt dat er wel een langdurige relatie mee vol te houden is? Dat lijkt me nogal lastig. Maar dan zou ik hetzelfde doen als jij natuurlijk, hoewel ik niet al mijn gevoelens onder controle zou hebben als jij zegt te kunnen.
  zondag 4 april 2010 @ 14:31:09 #232
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79932460
Zo! Ik ben er ook eventjes tussenuit geweest voor een tentamenweek.
Wat een prachtdiscussie hier. Op een of andere manier triggert het veel mensen om te reageren, mooi om te lezen.
Panta rei
  zondag 4 april 2010 @ 14:51:39 #233
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79933285
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:55 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Newsflash, er bestaan ook gezonde relaties waarin vrijheid voor beide partners heel normaal is. 'Alleen thuis zijn' is echt niet de ultieme vrijheid hoor. Beetje spijkers op laag water zoeken.

Daarnaast, volgens mij wijzen de 'bewust singles' niet zozeer het hebben van een gezonde relatie af, maar meer de zoektocht (vol teleurstellingen) naar zo'n relatie. En in dat laatste hebben ze geen zin / tijd / energie, dus kiezen ze er bij voorbaat voor om het niet eens meer te proberen. De argumenten of voordelen ('meer vrijheid, meer tijd voor vrienden en familie, etc) vind ik wat dun, maar wie ben ik om iemand die 100x teleurgesteld is in de liefde te veroordelen?
Ik begrijp dat je dit denkt. Maar de issue is dus niet dat ik geen relatie wil, omdat ik nare ervaringen heb. Dat is het leven nu eenmaal. Er wordt hier over 'relaties' gesproken alsof het een 'must' is. Ik vraag me af: Is het überhaupt wel een must? Wie zegt dat wij als menszijnde relaties aanhoren te gaan? Het is ook niet de verbitterdheid die de meesten van jullie aanhalen, die ik volgens jullie heb, waarom ik geen relatie wil. Maar de reden dat ik er geen meerwaarde aan kan vastknopen. Is het nou echt meer waard om een relatie te hebben? Waarom? Voor de geborgenheid? Voor het ontbreken van eenzaamheid? De regelmatige seks? Het alles samen kunnen doen?
De voordelen van single zijn is dat je niet hoeft na te denken over wat de voordelen zijn, want je leeft gewoon je leven, zoals je dat wil. Is dat zo gek?
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:51 schreef i10TD het volgende:
ik vraag me af he..

wat nou als je niet geschikt ben voor een relatie, maar wel verdriet van heb dat je dus op je eigen aangewezen bent. wat dan. Ik denk dat mensen die niet geschikt zijn voor een relatie en ook geen verdriet mee hebben het stukken makkelijker hebben.
Nou, dat denk ik dus ook.
Panta rei
pi_80070428
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:25 schreef Biermeisje het volgende:
In een ander topic had ik al een aanzet gegeven, maar ik wil toch graag wat meer te weten komen over het bewuste singleschap. Dan bedoel ik, echt bewust geen relaties meer aan gaan om welke reden dan ook.

..

Kortom: ik vroeg me af of er op Fok! mensen zijn die bewust hebben gekozen om single te zijn en waarom dat zo is en hoe ze naar de toekomst kijken.
Het is best een moeilijk onderwerp. Niet om wat wel of niet de status quo is, maar omdat het gaat over een besluit vanuit het "hoofd" (of bewust, of rationeel) over situaties onder invloed van het "hart" (of onderbewust, of emotioneel). Jij en ik waren het erover eens dat dat een dergelijk besluit niet altijd zo maar 1 2 3 in je gedrag opgaat. Daar komt bij: vaak past onze persoonlijkheid weliswaar in één leidend psychologisch profiel, (mits geen uitval van faciliteiten) maar we doorlopen een aaneenschakeling van momentopnames binnen de grenzen van onze cognitieve verbindingen. In zo'n momentopname maken we wel of niet dit besluit, en onder een andere momentopname sta je er mogelijk niet zo sterk meer achter.

Onder bewust single verstaan we dan ook vooral de intentie om single te blijven. Of en hoe lang dat wel of niet lukt verschilt per persoon. We zijn immers niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden, en we hebben niet allemaal dezelfde behoeften. Wat dat betreft lach ik hartelijk om de paar reacties in dit topic die wel even hun eigen behoefte/ervaring op je projecteren.

Laten we echter eerlijk wezen: zelfs als je keer op keer nee tegen relatie-kansen zegt, is dat nog altijd geen indicator of je dat de eerstvolgende keer ook doet. Er is gewoonweg geen manier om alle mogelijke factoren uit te sluiten, we kunnen niet beweren ze allemaal in te zien en te bevatten zonder dat je alles en iedereen meegemaakt hebt in alle situaties die je doorgaat zolang je jezelf bewust single acht. Zo werkt absolute zekerheid. Dit is eerder gezegd. Het verleden is nooit een garantie voor de toekomst, zelfs niet bij voor ons zeer elementaire waarheden, zoals het opkomen van de zon.

Dat is hoe ik naar de essentie van het concept kijk. Doe ermee wat je wilt.

Ik ben bewust single, binnen de lijnen van bovengenoemde beperkingen. De 30 komt al aardig in de buurt. Zoals ik er nu over denk wil ik geen kinderen, en vullen mijn ondernemingen, muziek, filosofie, sport en mijn beste vrienden (zowel dames als heren platonisch) mijn toekomstvisie. Ik heb mijn leven lang geen behoefte aan een daadwerkelijk serieuze en bindende relatie gehad. Maar inmiddels weet ik dat bewust single voor mij niet betekent wat het voor anderen doorgaans impliceert (een keuze). Met verliefdheid en met mijn muze is me duidelijk geworden dat ik toch echt open sta voor concessies op mijn relevante vrijheden. Romantische passie en de veel langer durende emotionele verbintenis en zandloperfiguur+cupmaat maken vanzelfsprekend factoren in mij los die niet spelen gedurende het meestal geldende besluit, waardoor mijn standaard nee wel eens plaats kan maken voor iets anders.

Het lijkt zo vaak een keuze tussen het heft in eigen handen nemen, of het leven me laten overkomen.
- Het punt is: liefde plan ik niet in en sluit ik niet uit; het overkomt me of niet.
- De vraag is: wat heb ik er wel en niet voor over?
- De grap is: dat moet telkens maar weer opnieuw blijken.

Dit alles betekent dat ik als single gelukkig oud kan worden, maar niet of ik dat ook daadwerkelijk als single ga doen. Ik zie het achterliggende idee daarom niet als keuze, maar als rationele voorkeur, en ik denk dat bewustwording daarvan het hele concept wat minder moeilijk te bevatten maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaurav op 08-04-2010 02:25:59 ]
pi_80070462
Dubbel.
pi_80071353
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:51 schreef Biermeisje het volgende:
De voordelen van single zijn is dat je niet hoeft na te denken over wat de voordelen zijn, want je leeft gewoon je leven, zoals je dat wil. Is dat zo gek?
Nee, maar dat kan ook mét een relatie. Het ís geen last op je schouders maar een leuke toevoeging, als je het goed doet. Jij ziet er geen meerwaarde in, wij wel. Ik zie bijvoorbeeld weer geen meerwaarde in single-zijn. Ik kan nu alles doen wat ik ook deed toen ik single was, alleen nu heb ik er een maatje bij.
pi_80071371
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Nee, maar dat kan ook mét een relatie. Het ís geen last op je schouders maar een leuke toevoeging, als je het goed doet. Jij ziet er geen meerwaarde in, wij wel. Ik zie bijvoorbeeld weer geen meerwaarde in single-zijn. Ik kan nu alles doen wat ik ook deed toen ik single was, alleen nu heb ik er een maatje bij.
Ja, maar jij wil dan ook ws. rekening houden met je maatje. Want dat is hoe dan ook nodig. Tenzij je vriend(in) in alles met je meegaat.
pi_80090255
Ik heb altijd vijanden. Hiermee zou ik mijn partner ongewild in een te gevaarlijke situatie plaatsen, dat kan ik haar niet aandoen. Nee, zolang als mijn strijd niet over is, blijf ik single.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:31:06 #239
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_80128211
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat is jouw mening! Zo zie jij het dus. Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in je eentje?
Panta rei
pi_80129478
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:31 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Dat is jouw mening! Zo zie jij het dus. Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in je eentje?
Gelukkig worden in je eentje kan wel, maar jij schrijft bij voorbaat relaties al af omdat je gelooft er per definitie ongelukkiger van te worden.
pi_80130089
Zo, ff het topic een beetje doorgelezen, wel vluchtig, maar ga toch reageren. Ben zelf 30 jaar nu, en eigenlijk al een jaar of 8, 9 vrijgezel. Daarvoor vele relaties gehad, de één nog sneller voorbij dan de ander. Vaak meegemaakt dat ik bedrogen ben, of voorgelogen, en daarna besloten om ff een tijdje vrijgezel te blijven. Omdat ik niet weer al die shit wilde meemaken. Voelde me er toen ook echt door beschadigd. Zelfvertrouwen was ook helemaal weg natuurlijk.

Paar jaar later, op vakantie, smoor en smoor verliefd geworden, op een Israelische meid. Na de vakantie veel contact gehouden, MSN, mailen, noem maar op. Wilde alles doen voor haar, al had ik naar Israel moeten verhuizen, dan had ik het gedaan. Ben ook 2 keer naar haar toe gegaan, gewoon voor een weekje, en een supertijd gehad daar. Helaas was ik smoorverliefd, en zij had dat niet, zij vond mij aantrekkelijk, en leuk, maar niet meer dan dat. Dus dat ging hem ook niet worden. Heel lang over gedaan om dat een beetje te verwerken, denk dat het bij mekaar zo'n anderhalf jaar geduurd heeft. Tot op heden hebben we af en toe nog wel eens contact, kaartje met verjaardagen, gelukkig nieuwjaar, en een standaard mailtje van hoe is het enzo, maar niet echt veel boeiends.

Toen kwam ik er eigenlijk achter dat ik beter vrijgezel kon blijven. Niet omdat ik door wat er in het verleden allemaal gebeurd is nog beschadigd was, of dat mijn zelfvertrouwen nog weg was, nee, ik ben er toen achtergekomen dat ik gewoon heel moeilijk verliefd word. En ik dat eigenlijk toch wel heel erg belangrijk vind, zeker in het begin van een relatie. Dat meisje uit Israel was het 2e meisje in mijn hele leven waar ik echt verliefd op was. De eerste was een klasgenootje op de basisschool, dus dat telt eigenlijk niet eens mee, maar goed.

Een tijdje terug heb ik voor de gein nog eens een profiel aangemaakt op een datingsite. Meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik op zoek ben. Ook een date door gehad, was heel leuk, echt een toffe meid, we konden het echt supergoed vinden, de "klik" was er ook echt, alleen de kriebels wilde maar niet komen, zowel bij haar als bij mij. En beide hadden we dus zoiets van dat we het dan beter niet door konden zetten.

Ik heb nu zoiets van als ik nog een keer smoorverliefd word op iemand wil ik er best voor gaan, maar niet voor minder in ieder geval. Ik moet echt die kriebels voelen, dat gevoel dat je alleen maar bij elkaar wilt zijn, anders gaat het voor mij niet werken in ieder geval. Kinderen zit ik ook niet echt op te wachten, kan ook niet echt goed met kinderen omgaan, dus ik geloof ook niet dat dat er nog een keer van komt.

Ben ook niet ongelukkig, voel me prima en ik geniet van de rust in huis als ik na een dag werken weer thuis kom, alhoewel er binnenkort een paar katten bijkomen, maar goed, daar heb je geen relatie mee natuurlijk. In ieder geval, de reden dat ik vrijgezel ben is niet door nare ervaringen in het verleden, maar meer omdat ik als ik niet verliefd ben ik niet voor de volle 100% een relatie in kan gaan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:31:59 #242
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80130606
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:21 schreef Renderclippur het volgende:
Ik heb altijd vijanden. Hiermee zou ik mijn partner ongewild in een te gevaarlijke situatie plaatsen, dat kan ik haar niet aandoen. Nee, zolang als mijn strijd niet over is, blijf ik single.
wtf
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:01:10 #243
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_80133475
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig worden in je eentje kan wel, maar jij schrijft bij voorbaat relaties al af omdat je gelooft er per definitie ongelukkiger van te worden.
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb gezegd dat ik er momenteel geen meerwaarde in zie om aan een relatie te beginnen. Dat is iets heel anders.
Panta rei
pi_80135804
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:31 schreef Biermeisje het volgende:
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat het een leuke toevoeging is, impliceer ik daarmee dat ik ongelukkig zou zijn zonder? Ik kan me heel goed voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in mijn eentje, omdat ik dat iets meer dan een jaar terug ook daadwerkelijk was. Maar dat ik dat was hield me niet tegen om een relatie te beginnen. Geluk komt vanuit jezelf, niet vanuit externe factoren zoals relatie/geen relatie. Daarom ben ik ook van mening dat je een van beide niet moet uitsluiten omdat je meent dat dat je geluk zou bederven. Want je eigen geluk maak je zelf.
pi_80135879
quote:
Op donderdag 8 april 2010 07:35 schreef stbabylon het volgende:
Ja, maar jij wil dan ook ws. rekening houden met je maatje. Want dat is hoe dan ook nodig. Tenzij je vriend(in) in alles met je meegaat.
Tuurlijk, ik zal toch keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld tijd spenderen aan vriend of aan iets anders. Maar zoiets doe je dan omdat je dat wil. Ik zie dat niet als last. Als ik nu een lange tijd naar het buitenland zou willen en hij niet dan kom je wel voor een dilemma te staan ja, dat geef ik toe .
pi_80146073
Ik heb ze nog niet gevonden... Ik denk dat ze nu nog druk aan het studeren is... En daarna pas kom ik haar tegen..

Denk ik
pi_80153732
Ik ben niet bewust alleenstaand, en vind het eigenlijk vooral nadelen hebben: eenzamer, duurder (want geen schaalvoordelen), minder motivatie om te groeien in carrière. Ik vraag me af hoe leuk het leven nog is na het 50e levensjaar (al is dat nog ver weg).

Door mijn Asperger lijkt me een relatie te hoog gegrepen. Als ik naar collega’s kijk: die praten veel gemakkelijker, liggen dus veel beter in de markt.
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:00:14 #248
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_80156743
Al bijna vier jaar vrijgezel , en hoewel iedereen bij het horen hiervan roept 'ach, wat zielig!' vermaak ik me nog altijd prima. Als ik in de stad loop en al die chagrijnige stelletjes zie lopen die overal heen kijken, behalve naar elkaar weet ik weer waarom ik hiervoor heb gekozen.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:14:29 #249
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_80157138
Als ik naar mijn huisgenote en haar vriendje kijk dan kan ik me alleen maar bedenken hoe ongelooflijk blij ik ben als vrijgezel. Die twee doen alles samen. Samen douchen, samen werken, samen uitgaan. Ze overleggen zelfs met elkaar of ze een sigaret zullen opsteken, want roken doen ze ook samen.

Ik moet er niet aan denken. Ik hoef gelukkig met niemand rekening te houden.
Toeval is toeval
pi_80158882
Zo te lezen zijn er vooral heel veel vrouwen die bewust single zijn. Ik vraag me af of Nederland daar ook bekend om staat, het grote percentage alleenstaanden (m/v).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')