texas?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:06 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel een punt hebt en volgens mij is het niet eens is zo vaag als jij denkt.
Ik volg je, maar ben het niet met je eens.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:21 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar ik denk wel dat het mogelijk is dat je ook echt geen relatie wilt, ookal zal het zeldzaam zijn. Alleen dan slaat de term 'bewust single' dus nergens op, aangezien je er niet per se voor kiest, maar gewoon doet wat je het gelukkigst maakt. Volg je me?
Egocentrische flamboyante figuur. Veel vrouwen in z'n leven, zo nu en dan pogingen tot iets serieus, geen goed idee. Nu zal er ongetwijfeld iemand gaan posten "dat ie dan gewoon de ware nog niet had ontmoet".quote:
Waarom zou je daar een principiële keuze in moéten maken? En op basis waarvan zou je die keuze willen maken?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:26 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Misschien zijn die nog wel erger. Voor mij in ieder geval wel een reden om eventueel niet aan een relatie te beginnen. Maar bewust single blijven, daar ben ik nog niet over uit. Verdomd lastig allemaal.
Met zo'n houding, is je laatste opmerking erg goed. Niks zo erg als feministen die denken dat mannen allemaal tuig zijnquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Nou, zo denk ik er dus ook over.
Daarbij heb ik het idee dat op een gegeven moment zodanig vergiftigd wordt door slechte ervaringen, dat het je blijft achtervolgen tot in in je volgende relatie.
- Geen vertrouwen meer kunnen hebben in "de man" in het algemeen.
- Tekens die misschien helemaal geen tekens hoeven te zijn, die je ongerust maken.
- Angst om je open te stellen, waardoor het ook niet is zoals het zou moeten zijn.
Ik ben liever vrijgezel, dan dat ik de para vriendin van iemand anders ben, om het maar zo te zeggen.
Zeg, als ik BEWUST besluit om niet in te gaan op mannelijke avances naar mij toe, ´overkomt´ mij geen relatie hoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:22 schreef -Trinity- het volgende:
Ik vind het overigens opmerkelijk dat de bewuste singles doen alsof de keuze single/relatie een beslissing is die je zelf, in je eentje maakt. Alsof je je op een dag voorneemt: van nu af aan ben ik single of gebonden. Dan ga je totaal voorbij aan wat rijsttafel ook zegt: het ís geen keuze, het is meer iets dat je overkomt, iets dat gebeurt.
Dan ga je er vanuit dat verliefdheid iets volkomen rationeels is. Nu denk ik dat dit waar is tot op zekere hoogte (je moet jezelf toestaan om verliefd te worden), maar dat je het niet volledig in de hand hebt. Ook jij kunt een zwak moment hebben en met klamme dijen en knikkende knietjes compleet vallen voor een man/vrouw, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Zeg, als ik BEWUST besluit om niet in te gaan op mannelijke avances naar mij toe, ´overkomt´ mij geen relatie hoor.
Ben je nooit tegen je zin in verliefd geweest op iemand dan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef diginoob2 het volgende:
Zeg, als ik BEWUST besluit om niet in te gaan op mannelijke avances naar mij toe, ´overkomt´ mij geen relatie hoor.
Blijkbaar zijn de verwachtingen heel hoog, maar waar dat op gebaseerd is, geen idee..quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef -Trinity- het volgende:
Iedereen is hier maar teleurgesteld in mannen, alsof ze allemaal hetzelfde zijn. En alsof het niet ook een beetje je eigen schuld is als relaties mislukken.
Nee hoor. Als je je er van bewust bent dat je op iemand verliefd word kan je gewoon afstand nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:39 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat verliefdheid iets volkomen rationeels is. Nu denk ik dat dit waar is tot op zekere hoogte (je moet jezelf toestaan om verliefd te worden), maar dat je het niet volledig in de hand hebt. Ook jij kunt een zwak moment hebben en met klamme dijen en knikkende knietjes compleet vallen voor een man/vrouw, met alle gevolgen van dien.
Niet heel veel mensen hebben die zelfdiscipline. Want zodra ze verliefd zijn, wíllen ze diegene juist niet op afstand houden. Er zijn er dan maar weinig die ondanks hun gevoelens en verlangens tóch de ander op afstand houden als deze ook toenadering zoekt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor. Als je je er van bewust bent dat je op iemand verliefd word kan je gewoon afstand nemen.
Maar die zelfcontrole kunnen ze wel leren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Niet heel veel mensen hebben die zelfdiscipline. Want zodra ze verliefd zijn, wíllen ze diegene juist niet op afstand houden. Er zijn er dan maar weinig die ondanks hun gevoelens en verlangens tóch de ander op afstand houden als deze ook toenadering zoekt.
Jawel, maar toen hoopte ik nog dat t wat kon worden en stond ik er in eerste instantie open voor om verliefd te worden. Als je dan eenmaal verliefd bent heb je een probleem maar dat kun je wel vermijden door niet verliefd te worden. En dat gaat mij prima af moet ik zeggen. Ik ontmoet genoeg mannen waarvan ik denk, daar zou ik vroeger verliefd op zijn geworden of verliefd op kunnen worden als ik me daarvoor open zou stellen maar dat doe ik niet en voila.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ben je nooit tegen je zin in verliefd geweest op iemand dan?
Ok, en maakt dat jou gelukkiger dan wanneer je jezelf wel zou toestaan om soms geen controle te hebben over je gevoelens?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:56 schreef diginoob2 het volgende:
Jawel, maar toen hoopte ik nog dat t wat kon worden en stond ik er in eerste instantie open voor om verliefd te worden. Als je dan eenmaal verliefd bent heb je een probleem maar dat kun je wel vermijden door niet verliefd te worden. En dat gaat mij prima af moet ik zeggen. Ik ontmoet genoeg mannen waarvan ik denk, daar zou ik vroeger verliefd op zijn geworden of verliefd op kunnen worden als ik me daarvoor open zou stellen maar dat doe ik niet en voila.
Er is altijd een moment waarop je de mogelijkheid om te besluiten om door te fantaseren over die ene glimlach of niet. Sommigen zullen dan niet iets besluiten, anderen wel. Maar een besluit nemen kun je dan wel.
In geval van hevige verliefdheid lukt dit zeer weinigen (zo niet niemand).quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je je er van bewust bent dat je op iemand verliefd word kan je gewoon afstand nemen.
Dat zou betekenen dat alle eenzijdige verliefdheden eindigen in stalking.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:18 schreef VonHinten het volgende:
[..]
In geval van hevige verliefdheid lukt dit zeer weinigen (zo niet niemand).
Je sluit op voorhand de mogelijkheid om meer te voelen voor iemand uit, en neemt geforceerd afstand ongeacht de situatie puur uit angst? Liever jij dan ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb het over de eerste periode, als alles nog mogelijk is. Ik zie weinig mensen een potentieel geweldige partner voor langere periode bij voorbaat uitsluiten op een moment dat ze ook nog es halsoverkop verliefd op hem/haar zijn. Zou ik ook buitengewoon stom vinden eigenlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat alle eenzijdige verliefdheden eindigen in stalking.
Je hebt gelijk! Als je verliefd word op je minderjarige buurmeisje moet je daar onmiddellijk aan toegeven!quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je sluit op voorhand de mogelijkheid om meer te voelen voor iemand uit, en neemt geforceerd afstand ongeacht de situatie puur uit angst? Liever jij dan ik.
Er zijn vaak praktische redenen om niet in je eigen verliefdheid te springen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik heb het over de eerste periode, als alles nog mogelijk is. Ik zie weinig mensen een potentieel geweldige partner voor langere periode bij voorbaat uitsluiten op een moment dat ze ook nog es halsoverkop verliefd op hem/haar zijn. Zou ik ook buitengewoon stom vinden eigenlijk.
Tuurlijk, maar die zijn er niet altijd. En over díe momenten hebben we het hier. Dat er dus wel vanalles mogelijk is, maar het bij voorbaat uitgesloten wordt vanwege allerlei zaken die men op toekomstig relatiemateriaal gaat projecteren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn vaak praktische redenen om niet in je eigen verliefdheid te springen.
Het kan. Ook als je verliefd bent. Maar de in dit topic aangehaalde reden; "ik denk dat een toekomstige partner niet met mijn issues kan omgaan" vind ik zelfbedrog.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:10 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar die zijn er niet altijd. En over díe momenten hebben we het hier. Dat er dus wel vanalles mogelijk is, maar het bij voorbaat uitgesloten wordt vanwege allerlei zaken die men op toekomstig relatiemateriaal gaat projecteren.
Als je in iedereen een minderjarig buurmeisje ziet, vooral niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Als je verliefd word op je minderjarige buurmeisje moet je daar onmiddellijk aan toegeven!
Jep.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ok, en maakt dat jou gelukkiger dan wanneer je jezelf wel zou toestaan om soms geen controle te hebben over je gevoelens?
Je valt dus nooit op mannen waarvan je denkt dat er wel een langdurige relatie mee vol te houden is? Dat lijkt me nogal lastig. Maar dan zou ik hetzelfde doen als jij natuurlijk, hoewel ik niet al mijn gevoelens onder controle zou hebben als jij zegt te kunnen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:27 schreef diginoob2 het volgende:
Jep.Ik vind het fijn om daar in te kunnen kiezen. Ik word anders toch altijd verliefd op figuren waar vervolgens geen zinnige relatie mee vol te houden is en/of bezet zijn, en daar word ik echt niet blij van.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik nu verbitterd zit te wezen en geen vertrouwen heb in mannen of relaties, maar ik heb gewoon geen zin in weer die ellende en heb op deze manier heel veel energie over om te stoppen in andere belangrijke dingen (waar ik sowieso gelukkig van wordt)
Ik begrijp dat je dit denkt. Maar de issue is dus niet dat ik geen relatie wil, omdat ik nare ervaringen heb. Dat is het leven nu eenmaal. Er wordt hier over 'relaties' gesproken alsof het een 'must' is. Ik vraag me af: Is het überhaupt wel een must? Wie zegt dat wij als menszijnde relaties aanhoren te gaan? Het is ook niet de verbitterdheid die de meesten van jullie aanhalen, die ik volgens jullie heb, waarom ik geen relatie wil. Maar de reden dat ik er geen meerwaarde aan kan vastknopen. Is het nou echt meer waard om een relatie te hebben? Waarom? Voor de geborgenheid? Voor het ontbreken van eenzaamheid? De regelmatige seks? Het alles samen kunnen doen?quote:Op zondag 21 maart 2010 12:55 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Newsflash, er bestaan ook gezonde relaties waarin vrijheid voor beide partners heel normaal is. 'Alleen thuis zijn' is echt niet de ultieme vrijheid hoor. Beetje spijkers op laag water zoeken.
Daarnaast, volgens mij wijzen de 'bewust singles' niet zozeer het hebben van een gezonde relatie af, maar meer de zoektocht (vol teleurstellingen) naar zo'n relatie. En in dat laatste hebben ze geen zin / tijd / energie, dus kiezen ze er bij voorbaat voor om het niet eens meer te proberen. De argumenten of voordelen ('meer vrijheid, meer tijd voor vrienden en familie, etc) vind ik wat dun, maar wie ben ik om iemand die 100x teleurgesteld is in de liefde te veroordelen?
Nou, dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:51 schreef i10TD het volgende:
ik vraag me af he..
wat nou als je niet geschikt ben voor een relatie, maar wel verdriet van heb dat je dus op je eigen aangewezen bent. wat dan. Ik denk dat mensen die niet geschikt zijn voor een relatie en ook geen verdriet mee hebben het stukken makkelijker hebben.
Het is best een moeilijk onderwerp. Niet om wat wel of niet de status quo is, maar omdat het gaat over een besluit vanuit het "hoofd" (of bewust, of rationeel) over situaties onder invloed van het "hart" (of onderbewust, of emotioneel). Jij en ik waren het erover eens dat dat een dergelijk besluit niet altijd zo maar 1 2 3 in je gedrag opgaat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:25 schreef Biermeisje het volgende:
In een ander topic had ik al een aanzet gegeven, maar ik wil toch graag wat meer te weten komen over het bewuste singleschap. Dan bedoel ik, echt bewust geen relaties meer aan gaan om welke reden dan ook.
..
Kortom: ik vroeg me af of er op Fok! mensen zijn die bewust hebben gekozen om single te zijn en waarom dat zo is en hoe ze naar de toekomst kijken.
Nee, maar dat kan ook mét een relatie. Het ís geen last op je schouders maar een leuke toevoeging, als je het goed doet. Jij ziet er geen meerwaarde in, wij wel. Ik zie bijvoorbeeld weer geen meerwaarde in single-zijn. Ik kan nu alles doen wat ik ook deed toen ik single was, alleen nu heb ik er een maatje bij.quote:Op zondag 4 april 2010 14:51 schreef Biermeisje het volgende:
De voordelen van single zijn is dat je niet hoeft na te denken over wat de voordelen zijn, want je leeft gewoon je leven, zoals je dat wil. Is dat zo gek?
Ja, maar jij wil dan ook ws. rekening houden met je maatje. Want dat is hoe dan ook nodig. Tenzij je vriend(in) in alles met je meegaat.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan ook mét een relatie. Het ís geen last op je schouders maar een leuke toevoeging, als je het goed doet. Jij ziet er geen meerwaarde in, wij wel. Ik zie bijvoorbeeld weer geen meerwaarde in single-zijn. Ik kan nu alles doen wat ik ook deed toen ik single was, alleen nu heb ik er een maatje bij.
Dat is jouw mening! Zo zie jij het dus. Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in je eentje?quote:Op donderdag 8 april 2010 07:32 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan ook mét een relatie. Het ís geen last op je schouders maar een leuke toevoeging, als je het goed doet. Jij ziet er geen meerwaarde in, wij wel. Ik zie bijvoorbeeld weer geen meerwaarde in single-zijn. Ik kan nu alles doen wat ik ook deed toen ik single was, alleen nu heb ik er een maatje bij.
Gelukkig worden in je eentje kan wel, maar jij schrijft bij voorbaat relaties al af omdat je gelooft er per definitie ongelukkiger van te worden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:31 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dat is jouw mening! Zo zie jij het dus. Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in je eentje?
wtfquote:Op donderdag 8 april 2010 17:21 schreef Renderclippur het volgende:
Ik heb altijd vijanden. Hiermee zou ik mijn partner ongewild in een te gevaarlijke situatie plaatsen, dat kan ik haar niet aandoen. Nee, zolang als mijn strijd niet over is, blijf ik single.
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb gezegd dat ik er momenteel geen meerwaarde in zie om aan een relatie te beginnen. Dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig worden in je eentje kan wel, maar jij schrijft bij voorbaat relaties al af omdat je gelooft er per definitie ongelukkiger van te worden.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat het een leuke toevoeging is, impliceer ik daarmee dat ik ongelukkig zou zijn zonder? Ik kan me heel goed voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in mijn eentje, omdat ik dat iets meer dan een jaar terug ook daadwerkelijk was. Maar dat ik dat was hield me niet tegen om een relatie te beginnen. Geluk komt vanuit jezelf, niet vanuit externe factoren zoals relatie/geen relatie. Daarom ben ik ook van mening dat je een van beide niet moet uitsluiten omdat je meent dat dat je geluk zou bederven. Want je eigen geluk maak je zelf.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:31 schreef Biermeisje het volgende:
Dat is jouw mening! Zo zie jij het dus. Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen hoe het is om gelukkig te zijn in je eentje?
Tuurlijk, ik zal toch keuzes moeten maken. Bijvoorbeeld tijd spenderen aan vriend of aan iets anders. Maar zoiets doe je dan omdat je dat wil. Ik zie dat niet als last. Als ik nu een lange tijd naar het buitenland zou willen en hij niet dan kom je wel voor een dilemma te staan ja, dat geef ik toequote:Op donderdag 8 april 2010 07:35 schreef stbabylon het volgende:
Ja, maar jij wil dan ook ws. rekening houden met je maatje. Want dat is hoe dan ook nodig. Tenzij je vriend(in) in alles met je meegaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |