Angst is zeker een slechte raadgever, maar in sommige gevallen is het misschien wel nodig.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hmm volgens mij is het gezond alle opties open te houden.
Zoals je zelf al aangeeft sluit je een relatie (voorlopig) uit (of dat lijkt zo tenminste als ik het op mijn manier lees) ..eigenlijk omdat je bang bent.
En angst is een slechte raadgever.
Precies, die kansloze toestanden wil ik sowieso niet meer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:30 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben al jaren single omdat ik maar met weinig mensen echt 'match'. Ik kan me ook voorstellen dat ik nog jaren single ga blijven en heb dat inderdaad veel liever dan kansloze toestanden die meer energie kosten dan plezier opleveren. Maar welbewust uitsluiten dat je ooit weer iets zult beginnen met iemand met wie het goed klikt, dat nooit! Waarom zou je?
Omdat wat je nodig hebt wel eens kan veranderen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:32 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Angst is zeker een slechte raadgever, maar in sommige gevallen is het misschien wel nodig.
Waarom zou het gezond zijn om alle opties open te houden, i.p.v. sommige opties af te sluiten?
Ik sluit ook niet alle relaties uit.. ik doelde alleen op "liefdesrelaties", vriendschap is een van de betere dingen des levens.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:34 schreef robby0123 het volgende:
Als je veel gekwetst wordt bouw je al snel een muur om je heen en wil je jezelf beschermen tegen meer miserie, dit is zeker begrijpelijk maar ga daarom niet alle relaties uit de weg. Zie maar naar mensen die succes hebben in welk gebied dan ook, ze hebben één gemeenschappelijke reden, ze geven niet op! Versta me zeker niet verkeerd, ik begrijp zeker de frustratie maar zet geen stempel op je kop van bewust single, zo sluit je mensen die het wel goed met je menen uit:)
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef Ladylicious het volgende:
TVP.
Ik ben ook bewust single want alle mannen vrouwen zijn hoeren![]()
Ik denk dat je een prachtige relatie kunt hebben met een man die op dezelfde manier geen relatiemens is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:
Omdat ik denk dat ik misschien geen relatiemens ben. En dat meen ik dan ook echt. Niet omdat ik geen rekening met iemand anders kan houden of iets in die geest, maar ik merk het in meerdere dingen; veel tijd voor mezelf nodig hebben, het heerlijk vinden om alleen te zijn, geen zin hebben in schoonoudergedoe..
Could be, maar zou het dan echt zo ongezond zijn als ik mijn driften zou onderdrukken voor een gelukkig leven alleen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat wat je nodig hebt wel eens kan veranderen.
Driften onderdrukken leid zelden tot een gelukkig bestaan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:39 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Could be, maar zou het dan echt zo ongezond zijn als ik mijn driften zou onderdrukken voor een gelukkig leven alleen?
Nou, zo denk ik er dus ook over.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef TheSorrow het volgende:
Even zonder dollen.... allemaal leuk en aardig een relatie, maar op de een of andere manier ben ik zodanig beschadigd door de relaties die ik gehad heb, dat ik voorlopig wel even genezen ben van een relatie
Dat is vrij extreem ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Driften onderdrukken leid zelden tot een gelukkig bestaan.
If anything je houd een deel van jezelf voor de gek ermee en dat zal je opbreken op een gegeven moment.
immers die driften zijn er niet voor niets en komen ook ergens vandaan.
Het is net zoiets als mensen die alleen maar "goed" proberen te zijn of te doen.. dat kan ook niet en is ronduit gevaarlijk, want alle mensen bestaan nu eenmaal uit goeie en slechte kanten.
Een kant onderdrukken kan leiden tot psychoses of depressie.
Ik neem dan wel een extreem voorbeeld eigenlijk maar wellicht dat je snapt wat ik bedoel.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Ik heb alleen ervaring met mannen die nog meer zeuren dan ik, daar word ik toch niet zo blij van.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:37 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk dat je een prachtige relatie kunt hebben met een man die op dezelfde manier geen relatiemens is.
Sommige dingen zijn op een gegeven moment onderdeel van je beschermingssysteem, je kunt er aan werken om ze te onderdrukken, maar echt weg gaat het nooit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef rhubarbje het volgende:
of je gaat aan jezelf werken zodat je helemaal niemands para vriendin hoeft te zijn maar gewoon een leuk gelukkig mens die haar doen en laten niet laat ingeven door angst, bitterheid enzovoort
Toch kun je stellen dat het onderdrukken van zelfs de doodsdrift gevaarlijk kan zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dat is vrij extreem ja.
Maar volgens onze aller Freud onderdrukken we sowieso onze driften. Ik bedoel, het is niet zo dat we gehoor geven aan onze doodsdrift. Dus waarom zou het onderdrukken van je libido dan gevaarlijk moeten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |