Angst is zeker een slechte raadgever, maar in sommige gevallen is het misschien wel nodig.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hmm volgens mij is het gezond alle opties open te houden.
Zoals je zelf al aangeeft sluit je een relatie (voorlopig) uit (of dat lijkt zo tenminste als ik het op mijn manier lees) ..eigenlijk omdat je bang bent.
En angst is een slechte raadgever.
Precies, die kansloze toestanden wil ik sowieso niet meer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:30 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben al jaren single omdat ik maar met weinig mensen echt 'match'. Ik kan me ook voorstellen dat ik nog jaren single ga blijven en heb dat inderdaad veel liever dan kansloze toestanden die meer energie kosten dan plezier opleveren. Maar welbewust uitsluiten dat je ooit weer iets zult beginnen met iemand met wie het goed klikt, dat nooit! Waarom zou je?
Omdat wat je nodig hebt wel eens kan veranderen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:32 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Angst is zeker een slechte raadgever, maar in sommige gevallen is het misschien wel nodig.
Waarom zou het gezond zijn om alle opties open te houden, i.p.v. sommige opties af te sluiten?
Ik sluit ook niet alle relaties uit.. ik doelde alleen op "liefdesrelaties", vriendschap is een van de betere dingen des levens.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:34 schreef robby0123 het volgende:
Als je veel gekwetst wordt bouw je al snel een muur om je heen en wil je jezelf beschermen tegen meer miserie, dit is zeker begrijpelijk maar ga daarom niet alle relaties uit de weg. Zie maar naar mensen die succes hebben in welk gebied dan ook, ze hebben één gemeenschappelijke reden, ze geven niet op! Versta me zeker niet verkeerd, ik begrijp zeker de frustratie maar zet geen stempel op je kop van bewust single, zo sluit je mensen die het wel goed met je menen uit:)
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef Ladylicious het volgende:
TVP.
Ik ben ook bewust single want alle mannen vrouwen zijn hoeren![]()
Ik denk dat je een prachtige relatie kunt hebben met een man die op dezelfde manier geen relatiemens is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:
Omdat ik denk dat ik misschien geen relatiemens ben. En dat meen ik dan ook echt. Niet omdat ik geen rekening met iemand anders kan houden of iets in die geest, maar ik merk het in meerdere dingen; veel tijd voor mezelf nodig hebben, het heerlijk vinden om alleen te zijn, geen zin hebben in schoonoudergedoe..
Could be, maar zou het dan echt zo ongezond zijn als ik mijn driften zou onderdrukken voor een gelukkig leven alleen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat wat je nodig hebt wel eens kan veranderen.
Driften onderdrukken leid zelden tot een gelukkig bestaan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:39 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Could be, maar zou het dan echt zo ongezond zijn als ik mijn driften zou onderdrukken voor een gelukkig leven alleen?
Nou, zo denk ik er dus ook over.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef TheSorrow het volgende:
Even zonder dollen.... allemaal leuk en aardig een relatie, maar op de een of andere manier ben ik zodanig beschadigd door de relaties die ik gehad heb, dat ik voorlopig wel even genezen ben van een relatie
Dat is vrij extreem ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Driften onderdrukken leid zelden tot een gelukkig bestaan.
If anything je houd een deel van jezelf voor de gek ermee en dat zal je opbreken op een gegeven moment.
immers die driften zijn er niet voor niets en komen ook ergens vandaan.
Het is net zoiets als mensen die alleen maar "goed" proberen te zijn of te doen.. dat kan ook niet en is ronduit gevaarlijk, want alle mensen bestaan nu eenmaal uit goeie en slechte kanten.
Een kant onderdrukken kan leiden tot psychoses of depressie.
Ik neem dan wel een extreem voorbeeld eigenlijk maar wellicht dat je snapt wat ik bedoel.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Ik heb alleen ervaring met mannen die nog meer zeuren dan ik, daar word ik toch niet zo blij van.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:37 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk dat je een prachtige relatie kunt hebben met een man die op dezelfde manier geen relatiemens is.
Sommige dingen zijn op een gegeven moment onderdeel van je beschermingssysteem, je kunt er aan werken om ze te onderdrukken, maar echt weg gaat het nooit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef rhubarbje het volgende:
of je gaat aan jezelf werken zodat je helemaal niemands para vriendin hoeft te zijn maar gewoon een leuk gelukkig mens die haar doen en laten niet laat ingeven door angst, bitterheid enzovoort
Toch kun je stellen dat het onderdrukken van zelfs de doodsdrift gevaarlijk kan zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dat is vrij extreem ja.
Maar volgens onze aller Freud onderdrukken we sowieso onze driften. Ik bedoel, het is niet zo dat we gehoor geven aan onze doodsdrift. Dus waarom zou het onderdrukken van je libido dan gevaarlijk moeten zijn?
Ik drink ook graag bier hoor, we schelen maar een jaartje ook!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:49 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn op een gegeven moment onderdeel van je beschermingssysteem, je kunt er aan werken om ze te onderdrukken, maar echt weg gaat het nooit.
Een vriend van me zei laatst: "Leer op goede mannen te vallen". Ik zou het graag willen leren, maar hoe doe je zoiets. Het is nog niet eens dat ik op "bad boys" val, maar het is wel een gegeven dat ze vaak niet goed bij me passen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:53 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik drink ook graag bier hoor, we schelen maar een jaartje ook!
Laten we ons bezatten, zoals een echte vrijgezel betaamt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Panta rei
Ik denk dat het toch wel degelijk van essentieel belang is in welke levensfase je beide verkeerd, sociologisch gezien. Beiden op jezelf wonende bijvoorbeeld.. beiden een beetje ambitie hebben.. dat soort dingen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:52 schreef badtripbob het volgende:
Niemand "past" bij elkaar. En iedereen wel bij elkaar. Als de lul in de kat past past het volgens evolutie. Voor de rest heb je altijd mensen die elkaar meer of minder mogen. Wees eerst een vrienden met mensen en dan pas meer..
Amen! Cheers!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:57 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Laten we ons bezatten, zoals een echte vrijgezel betaamt.
Dat alleen blijven je niet beangstigd lijkt me heel gezond, maar relaties 'opgeven' vind ik raar. Slechte ervaringen met relaties zeggen natuurlijk niets, een relatie is geen fenomeen op zichzelf, dan heb je slechte ervaring met díe mannen. "Ik begin er niet meer aan" kun je volgens mij niet waarmaken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:25 schreef Biermeisje het volgende:
In een ander topic had ik al een aanzet gegeven, maar ik wil toch graag wat meer te weten komen over het bewuste singleschap. Dan bedoel ik, echt bewust geen relaties meer aan gaan om welke reden dan ook.
Zelf heb ik nu een aantal slechte ervaringen op gedaan wat relaties betreft en ben daarmee tot de conclusie gekomen dat ik de eenzame momenten die je wel eens mee maakt als je single bent, beter te handelen zijn dan al het gezeik wat relaties met zich mee brengen. Dit klinkt heel bitter, ik weet het, dat ben ik in zekere mate ook wel, vrees ik. Het idee om alleen achter te blijven, beangstigt me alleen niet (meer). Een relatie aan gaan beangstigt me meer.
Kortom: ik vroeg me af of er op Fok! mensen zijn die bewust hebben gekozen om single te zijn en waarom dat zo is en hoe ze naar de toekomst kijken.
Misschien is het overdreven, maar in mijn hoofd, klinkt het zo gek nog niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toch kun je stellen dat het onderdrukken van zelfs de doodsdrift gevaarlijk kan zijn.
Dat slaat overigens op agressie en niet daadwerkelijk dood willen gaan voor het geval mensen het woord misvatten.
Maar agressie kan op meerdere manieren geuit worden.. boos worden bijvoorbeeld.
edit : Kwaad om iets worden en dat zeggen of toestaan/accepteren naar je zelf toe dat je zo voelt.
(net als met dingen als verdriet en andere emoties)
Het physieke aspect is iets wat we dan weer wel proberen te onderdrukken maar dat is een onderdeel ervan! en niet het geheel.
Terwijl jij eigenlijk wel je levensdrift probeert te onderdrukken in z'n geheel.
Maar anyways kijk als je nu gelukkig bent zoals het is is het allemaal prima.
Maar mijn persoonlijke advies is sluit niet alles uit vanwege wat nare ervaringen.
Er is voor alles een eerste keer dus ook de kans dat je wel een lief "normaal" iemand kan tegen komen die je gelukkig kan maken.
Daar komt bij dat ik echt merk dat je spreekt vanuit "angst" ..bang om weer pijn gedaan te worden.
Dus ja aan de ene kant is je reactie normaal maar ik vind het te voorbarig? of te overdreven om toekomstige liefdes relaties nu al permanent uit te sluiten.
Wederom dat is puur mijn mening want ik ken je verder natuurlijk niet goed genoeg.
Ik heb niet alleen slechte ervaringen met díe mannen, het waren heus geen slechte mannen. Mijn exvriend had een hart van goud, alleen zelfs dat hoeft niet te betekenen dat een relatie werkt of niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat alleen blijven je niet beangstigd lijkt me heel gezond, maar relaties 'opgeven' vind ik raar. Slechte ervaringen met relaties zeggen natuurlijk niets, een relatie is geen fenomeen op zichzelf, dan heb je slechte ervaring met díe mannen. "Ik begin er niet meer aan" kun je volgens mij niet waarmaken.
Lichamelijk aspect is overigens het levensdrift.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:02 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Misschien is het overdreven, maar in mijn hoofd, klinkt het zo gek nog niet.
Het is natuurlijk ook niet zo dat je een relatie móet hebben om een 'succesvol' leven te leiden, toch?
Ik onderdruk mijn algemene levensdrift niet, ik haal genot genoeg uit andere dingen; muziek, studeren, schrijven, omgang met vrienden.
Ik ben mezelf gewoon te rade gegaan wat een relatie nu gewoon voor meerwaarde voor mij heeft als persoon. Zoals ik het bekijk, heeft het geen meerwaarde. In feite staan een vriendschap en een liefdessituatie niet ver van elkaar af. Het enige verschil, in mijn optiek, is het lichamelijke aspect.
Oh ja, dat is natuurlijk de fantastische contradictie dood-leven... Lekker oplettend weer van me.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lichamelijk aspect is overigens het levensdrift.
Maar goed zoals ik al zei als jij gelukkig bent.
Het is niet puur en alleen angst.. ik heb er ook gewoon geen zin meer in. Damn! Kan mijn energie in genoeg andere dingen stoppen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:10 schreef rijsttafel het volgende:
*Bewust vrijgezel meldt.
Vrijgezel zijn als keuze is prima, maar om dat uit angst te doen lijkt me niet verstandig, zoals al eerder werd gezegd. Wie weet loop je dan wel hele mooie relaties mis waar je helemaal niet bang voor had hoeven zijn. Niet alle mannen zijn beesten, hoor![]()
Misschien is het wat vroeg voor mij om te zeggen dat ik écht bewust vrijgezel ben want m'n laatste relatie is pas 5 maanden geleden. Maar toch. Ik ben niet bang om me weer in een relatie te storten, ik heb er gewoon geen zin in. Alle moeite die je erin moet steken.. Laat mij maar ff een jaartje bijkomen
wat een onzinquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:49 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn op een gegeven moment onderdeel van je beschermingssysteem, je kunt er aan werken om ze te onderdrukken, maar echt weg gaat het nooit.
Een vriend van me zei laatst: "Leer op goede mannen te vallen". Ik zou het graag willen leren, maar hoe doe je zoiets. Het is nog niet eens dat ik op "bad boys" val, maar het is wel een gegeven dat ze vaak niet goed bij me passen.
Ik zit de laatste tijd te filosoferen dat mensen misschien dees een relatie aangaan om een dingen die ze in zichzelf missen te verhullen of aan te vullen. Of om meer eigendunk te krijgen. Als iemand van je houd, moet je immers wel tof zijn..quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:05 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Misschien kan ik het niet waarmaken, maar ik ben er over aan het denken om het te proberen. Het is toch een state of mind. Ik heb het al eens eerder iemand zien doen, die is nu al 14 jaar vrijgezel en zit ook echt niet te wachten op een nieuwe relatie.
Van alle markten thuisquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:06 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dan kunnen we nog samen gaan rocken ook, zie ik al weer!
Mag ik vragen hoe lang geleden je laatste relatie was? Als je nog midden in het verwerken zit, kan je hier natuurlijk niet echt subjectief over oordelenquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:11 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Het is niet puur en alleen angst.. ik heb er ook gewoon geen zin meer in. Damn! Kan mijn energie in genoeg andere dingen stoppen.
Nou goed, ik kijk het even aan.Ik ga voor "tijdelijk (relatie) ongeschikt". Eens even kijken hoelang deze gedachte rond blijft spoken in mijn hoofd.
Waarom niet gewoon single blijven en met bepaalde mensen wat closer worden? Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:11 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Het is niet puur en alleen angst.. ik heb er ook gewoon geen zin meer in. Damn! Kan mijn energie in genoeg andere dingen stoppen.
Nou goed, ik kijk het even aan.Ik ga voor "tijdelijk (relatie) ongeschikt". Eens even kijken hoelang deze gedachte rond blijft spoken in mijn hoofd.
Jou comment deed me heeeel erg denken aan een liedje!quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,
Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Inderdaad! Ik ben ook tevreden met mezelf en ik hou van mijn wereldje. Daarbij heb ik ook mensen om me heen die van me houden (zonder dat ze erop willenquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik zit de laatste tijd te filosoferen dat mensen misschien dees een relatie aangaan om een dingen die ze in zichzelf missen te verhullen of aan te vullen. Of om meer eigendunk te krijgen. Als iemand van je houd, moet je immers wel tof zijn..
Een voorwaarde voor eeuwig gelukkig vrijgezel zijn lijkt me dan ook dat je helemaal tevreden met jezelf bent. En daarnaast uiteraard lang zonder sex kunnen. Met beide heb ik zelf geen problemen, maar ik zie wel hoe het allemaal loopt. Waarschijnlijk zit ik over 10 maanden weer dik onder de plak
Dat is nogal kort door de bocht. Je kunt niet alles iemand aanleren of afleren..quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat een onzin
die dingen kun je echt wel aan of af leren
been there done that
nee maar dingen die je jezelf aan leert als een copingsmechanisme welquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:21 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Dat is nogal kort door de bocht. Je kunt niet alles iemand aanleren of afleren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |