Het is blijkbaar nog een hele kunst om een uitspraak van iemand te kunnen duiden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Joh, neem de smiley lekker serieus alsof mensen die zo letterlijk gebruikt hebben. Ik zie een hoop subtiel goedkeuren en verdedigen van deze man. Dat kun je toch moeilijk ontkennen?
Het topic ruikt naar hypocrisie, laat ik het zo stellen
En hoe verklaar je dan dat hij ook de families erbij tegelijk wil uitzetten?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Met een nuance-verschil. Het uitzetten van criminele allochtonen. Niet van gewone allochtonen. Dat geleuter over dat die 100.000 man gedoogd worden..
En import wordt niet blij van het prospectus dat ze dezelfde behandeling gaan krijgen als dat vreemdelingen in het land van (verre) herkomst dat ten deel valt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen, met uitspraken zoals die van Wilders, denigreert Wilders Nederland tot het niveau van deze landen.
Laten we eerst beginnen met het scheiden van groepen, de Ottomaanse troepen, Ottomaanse logistiek, de Koerdische rebellen gezind op wraak, de Kemalistische republiek en Islamitisch gezinde bewind van Erdogan zijn nou niet echt één groep of 'ze' te noemen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Een domme discussie dus. Massamoord op mensen van een bepaalde afkomst is gewoon genocide. Wat hadden ze zelf in gedachten dan? Meningsverschil met fysieke afloop?
Zelden tot nimmer maken wij ons hier in het Westen daar schuldig aan, op enkele uitzonderingen zoals Wilders, De Winter en consorten uitgesloten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En import wordt niet blij van het prospectus dat ze dezelfde behandeling gaan krijgen als dat vreemdelingen in het land van (verre) herkomst dat ten deel valt.
Maar zo zijn de regels dan nu eenmaal
En die nogal rechtse partijen in Denemarken, de BNP in het VK die het goed gaat doen, die Duitse politici die zich eindelijk niet meer laten ringeloren door buitenlanders die te pas en te onpas met holocaust verwijzingen op de proppen komen maar eindelijk wel keiharde maatregelen voorstellen. En andere manifestaties van dat sentiment die ik niet opnoem.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelden tot nimmer maken wij ons hier in het Westen daar schuldig aan, op enkele uitzonderingen zoals Wilders, De Winter en consorten uitgesloten.
Ja, die plaats ik dus onder consorten, gelijkgezinden etc, zelfs in landen zoals Turkije, Egypte etc heb je groeiende rechtsinvloeden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En die nogal rechtse partijen in Denemarken, de BNP in het VK die het goed gaat doen, die Duitse politici die zich eindelijk niet meer laten ringeloren door buitenlanders die te pas en te onpas met holocaust verwijzingen op de proppen komen maar eindelijk wel keiharde maatregelen voorstellen. En andere manifestaties van dat sentiment die ik niet opnoem.
Ik kan falende moslims in de samenleving niet erg anders zien dan andere falers alleen met een Islamitisch achtergrond, zoals fraudeurs, verkrachters, dieven, homofoben etc. Ik zie niet in waarom je de moslims zou moeten scheiden van alle andere groepen die hetzelfde doen.quote:Het is zonde. Maar een democratie kan zich niet verweren tegen roofridders met een totalitair agressieve insteek. Dus glijden we af. En aan wie hebben we dat te danken? Juist Onjuist.
Niets denigrerends aan; het is simpelweg de waarheid. Arm zijn is geen schande.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
''Omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen''. Waarom op zo'n denigrerende manier? Hier wonen 600.000 Turken omdat het (voormalige) straatarme Turkije hen geen baantjes kon verschaffen.
Dat ik Turkse roots heb, heb je goed. Voor de rest weet je niets over mij.quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:59 schreef Iustitiaomnibus het volgende:
Wat een zielige nieuwsbericht.![]()
Altijd Turkije en Turken proberen zwart te maken.![]()
Doet de Nederlandse media zoveel negatieve nieuws over Turkije omdat het zo bang is dat Turkije in de Eu komt? Turkije zal nooit in de Eu komen! Niet bang zijn Nederland.
Ik wil jullie niet verdrietig maken maar NIEMAND in de rest van de wereld heeft interesse in Nederland of weet waar of wat Nederland is, dus niet bang zijn. 99% van de bevolking van Turkije weet niet wat Nederland is. Ze hebben gehoord over Europa en soms Duitsland.
En dan over het nieuwsbericht. Erdogan zegt dat hij ze "mischien" terugstuurt, (hij heeft nog niet eens een poging gedaan) naar hun eigen land Armenie want ze zijn (illegaal) en NEEEEEE dat mag Erdogan niet zeggen NEEE, Nederland heeft Turkije nog geen toestemming gegeven om illegalen uit zijn land te zetten. En dan beginnen weer die domme mensen over turkije en zijn genocide.
Idiooooooten!!!! ARMENIE heeft zijn AZERI minderheid in de oorlog van 1989 allemaal uit het land gezet en daarna heeft ARMENIE zijn buurland Azerbeidzjan AANGEVALLEN en 20% van de oppervlakte van Azerbeidzjan bezet en heeft 1 miljoen dat is 1.000.000 mensen uit zijn huis verjaagd en die leven nog steeds in vluchtelingenkampen maar dit is niet belangrijk want nederland weet dat Turkije een slecht land en alles is de schuld van Turkije.
Alsjeblieft, je bent een standaard turkse fokker: bij elk topic over turken komen jullie uit alle hoeken en gaten om de turkse eer te verdedigen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Niets denigrerends aan; het is simpelweg de waarheid. Arm zijn is geen schande.
[..]
Dat ik Turkse roots heb, heb je goed. Voor de rest weet je niets over mij.
''De Turkse eer verdedigen.''quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Alsjeblieft, je bent een standaard turkse fokker: bij elk topic over turken komen jullie uit alle hoeken en gaten om de turkse eer te verdedigen.
want Wilders wil alle illegale allochtonen gewoon laten zitten?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Met een nuance-verschil. Het uitzetten van criminele allochtonen. Niet van gewone allochtonen. Dat geleuter over dat die 100.000 man gedoogd worden..
Nee dit zijn ze niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:02 schreef Oud_student het volgende:
En overigens ben ik van mening dat Turkije niet bij de Europeesche Unie mag komen.
Dit topic levert weer een bijdrage voor de ondersteuning van deze mening.
Gelukkig zijn de machthebbers in Turkije (nog) anti Islam. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het nationalistich fanatisme zich zou vermengen met de Islam (Brrrr)
Hahaha nee dat heb ik niet aangegeven ik wilde jou niet verdrietig maken maar Nederland is onbelangrijk en klein. het komt nooit in het nieuws.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Verder alles goed met je?
Fijn dat je aangeeft dat een heel land uit wereldvreemde mensen bestaat. Maar volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling van je post.
Heb je de reacties wel gelezen Zith? Een groot aantal zijn kritisch van aard.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Alsjeblieft, je bent een standaard turkse fokker: bij elk topic over turken komen jullie uit alle hoeken en gaten om de turkse eer te verdedigen.
er gebeuren dan ook niet zo veel vervelende dingen in Nederlandquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Iustitiaomnibus het volgende:
[..]
Hahaha nee dat heb ik niet aangegeven ik wilde jou niet verdrietig maken maar Nederland is onbelangrijk en klein. het komt nooit in het nieuws.
Dat moeten we vooral zo houden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
er gebeuren dan ook niet zo veel vervelende dingen in Nederland
stiekem ben ik daar wel blij mee
En dat volk wil bij de EU.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
erdogan![]()
turkije![]()
dit topic![]()
zo, nog een turk die niet alles van Turkije verdedigd
(tvp)
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:52 schreef Zith het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan gaan ze nog breder lopen en bozer kijken
Een maand geleden was je nog pro-AKP.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
erdogan![]()
turkije![]()
dit topic![]()
(tvp)
En Turken walgen van jou. Maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:53 schreef RoW_0 het volgende:
[..]ik walg van de Turkse regering. Islamitische gif is het. Maar ik heb eindelijk een keer wat goeds gehoord van de premier.
Nou wat een trots heb ik zeg
Ik deel jouw mening: dat is een belangrijke vraag.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef LXIV het volgende:
]Wat ik me ook afvraag is waar die 100.000 niet-Turkse Armeniers vandaan komen. Of zijn die gewoon in Turkije geboren maar hebben ze nooit een paspoort gehad?
Ooit woonden er miljoenen Armeniers in Turkije, maar er zijn er destijds ca 1.500.000 uitgeroeid en de rest is verdreven. Wat er nog woont is dus slechts een schamel restant. Maar niet schamel genoeg om met rust te laten blijkbaar.quote:The number of illegal Armenians in Turkey is a matter of debate, with a study conducted last year claiming that the figure could be as low as 10,000. Around half slipped into Turkey in 1988 in the aftermath of the devastating earthquake that hit Armenia. Others are exiles from Armenia’s ailing post-Soviet economy.
De uitspraak van één premier, die al genuanceerd is door de huidige Turkse president die een partijgenoot is, kan toch niet een stempel drukken op een volledig land?quote:In ieder geval blijkt maar weer hoe 'verlicht' dit islamitische en Aziatische land is. Een aanwinst voor Europa.
Ik ben voor AKP, geen pro. Dat bericht was trouwens niet serieus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een maand geleden was je nog pro-AKP.
Zeg lees je überhaupt wat je zelf citeert?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:01 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ooit woonden er miljoenen Armeniers in Turkije, maar er zijn er destijds ca 1.500.000 uitgeroeid en de rest is verdreven. Wat er nog woont is dus slechts een schamel restant. Maar niet schamel genoeg om met rust te laten blijkbaar.
Sinds Rita Verdonk als minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:15 schreef TeenWolf het volgende:
heet illegalen uitzetten deportatie tegenwoordig?
die het beleid van cohen voerde...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sinds Rita Verdonk als minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie.
Verraadsterquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
erdogan![]()
turkije![]()
dit topic![]()
(tvp)
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Zeg lees je überhaupt wat je zelf citeert?
Wat er nu woont zijn blijkbaar nieuwe illegale vluchtelingen. Heeft dus helemaal niks met de Armenen in Turkije van 100 jaar terug te maken.
Je hebt gelijk dat dit niet met 100 geleden heeft te maken, maar om nu te stellen nieuwe illegalen lijkt me, zeker deels, onterecht.quote:with a study conducted last year claiming that the figure could be as low as 10,000. Around half slipped into Turkey in 1988 in the aftermath of the devastating earthquake that hit Armenia.
Je citeert mij maar dat heb ik niet geschreven?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Zeg lees je überhaupt wat je zelf citeert?
Wat er nu woont zijn blijkbaar nieuwe illegale vluchtelingen. Heeft dus helemaal niks met de Armenen in Turkije van 100 jaar terug te maken.
Jawel, dat schreef je wel. Om het helemaal uit te kauwen:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:10 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Je citeert mij maar dat heb ik niet geschreven?
Misschien heeft Wilders dus ongelijk wanneer hij praat over het uitzetten van illegalen en moslims.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien had Wilders dus toch wel een beetje gelijk toen hij Erdogan een idioot oid noemde.
Verraadsterquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Soms moet je Nederlanders tevreden houden.
Ik denk eigenlijk niet aan een nieuwe wending. Erdogan heeft al gezegd dat de uitspraken uit het verband zijn gerukt en heeft ze verzwakt. En die uitspraak van Gul is ook veelzeggend. Vandaag is Erdogan samengekomen met alle bekende artiesten om meer vorm te geven aan 'de Koerdische opening' het plan om meer rechten te geven aan Koerden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:44 schreef zuiderbuur het volgende:
Dit is wel opnieuw een nieuwe wending, want het leek net zo dat Turkije de laatste een nieuwe relatie met de buurlanden (Armenië, Iran, Syrië,....) nastreefde. Zo is de grens met Armenië onlangs eindelijk geopend.
Wat het ook nog ingewikkelder maakt, is dat - alle sympathie voor de Armeniërs ten spijt- Turkije bij de NAVO is, en dat Armenië nog helemaal in de Russische sfeer zit.
Ik heb de Turkse versie van de uitspraken niet gehoord/gelezen, maar het is wel het type domme dingen dat Erdogan met enige regelmaat uitkraamt. Meestal als hij weer eens boos is op een journalist of zo. Het betekent verder niet zo heel veel, maar het is wel beschadigend voor het imago van Turkije. Want in de meeste landen zijn we gewend aan minister-presidenten die ieder woord dat ze zeggen op een goudschaaltje wegen en dan nog twee keer omdraaien vóór ze het uiten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet aan een nieuwe wending. Erdogan heeft al gezegd dat de uitspraken uit het verband zijn gerukt en heeft ze verzwakt. En die uitspraak van Gul is ook veelzeggend. Vandaag is Erdogan samengekomen met alle bekende artiesten om meer vorm te geven aan 'de Koerdische opening' het plan om meer rechten te geven aan Koerden.
denk dat de broer van jan peter schaapsherder is.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:38 schreef Ringo het volgende:
Als de broer van Zalm, die met sokken leurt.
Daar zijn hele complottheorieën over. JPB's broer zit volgens mij in de petrochemische industrie, of een andere industrie die zaken doet met Afghanistan en/of Irak. Klok, klepel, ik zou dat moeten uitzoeken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk dat de broer van jan peter schaapsherder is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |