abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:25:01 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79258923
quote:
Premier Turkije dreigt met deportatie 100.000 Armeniërs
woensdag 17 maart 2010 15:14

De Turkse premier Tayyip Erdogan heeft gedreigd 100.000 Armeniërs zijn land uit te zetten, nadat Zweedse en Amerikaanse resoluties de Turkse vervolging van Armeniërs in de Eerste Wereldoorlog hebben bestempeld als 'genocide'.

Tijdens een bezoek aan Londen noemde PVV-leider Geert Wilders de Turkse premier Erdogan 'een totale freak', en de leiders van Turkije 'gestoorden'.
Dat zei Erdogan in een interview met BBC.

'Er zijn op dit moment 170.000 Armeniërs in ons land,' aldus Erdogan. 'Slechts 70.000 daarvan zijn Turkse staatsburgers. De overige 100.000 tolereren we.'

Eigen land
Hij voegde daaraan toe: 'In een uiterst geval, kan ik deze 100.000 vertellen terug te gaan naar hun eigen land, omdat ze niet mijn burgers zijn. Ik hoef ze niet in dit land te houden.'

Erdogan noemt het Turkse 'tolereren' van Armeniërs 'een teken is van onze vreedzame benadering. Maar we moeten er wel wat voor terugkrijgen'.

Begin maart trok Turkije al haar ambassadeurs terug uit Washington (DC) en Stockholm vanwege resoluties in Amerika en Zweden die de Turkse volkerenmoord op Armeniërs in de Eerste Wereldoorlog bestempelden als ‘genocide’.
Misschien had Wilders dus toch wel een beetje gelijk toen hij Erdogan een idioot oid noemde.

Wat ik me ook afvraag is waar die 100.000 niet-Turkse Armeniers vandaan komen. Of zijn die gewoon in Turkije geboren maar hebben ze nooit een paspoort gehad?

Ooit woonden er miljoenen Armeniers in Turkije, maar er zijn er destijds ca 1.500.000 uitgeroeid en de rest is verdreven. Wat er nog woont is dus slechts een schamel restant. Maar niet schamel genoeg om met rust te laten blijkbaar.

In ieder geval blijkt maar weer hoe 'verlicht' dit islamitische en Aziatische land is. Een aanwinst voor Europa.
The End Times are wild
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:30:15 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79259166
Met andere woorden: dit staat ongeveer gelijk met een Merkel die zegt alle Joden te gaan deporteren omdat die tegen holocaust-ontkenning zijn.
The End Times are wild
pi_79259167
''Deportatie''... Prachtige kop weer van de Nederlandse media.

Die 100.000 Armenen waar hij het over heeft zijn illegaal in Turkije verblijvende arbeiders, gekomen omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen. Dus i.p.v. uitgezet te worden, wat normaliter gebeurt met illegalen, worden deze mensen getolereerd omdat ze behoefte hebben aan werk.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheMagnificent op 17-03-2010 17:09:47 ]
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:30:51 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79259199
Als het woord genocide niet teruggenomen word zal Erdogan er voor zorgen dat dat woord op zijn plaats is, volstrekt logisch toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:31:03 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79259208
De Turkse ziel, mogen we daarvan spreken, is in essentie een poel van waanzin.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79259258
Hebben ze iig plaats voor de turken die ze dan van ons terugkrijgen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_79259293
Talat Pasha deja vu.
pi_79259310
illegalen uitzetten, dat is toch prima???
pi_79259368
tvp
pi_79259796
Had Wilders toch een beetje gelijk
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:52:22 #11
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79260153
Mensen stemmen op Wilders zodat de illegalen het land uitgezet worden, maar als Turkije dat doet reageren ze verontwaardigd
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 16:53:35 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79260205
Wilders is bepaald niet de eerste die Erdogan een idioot noemde

die gast is gewoon een mafkees
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_79260404
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
Had Wilders toch een beetje gelijk
Wat hij en Wilders zeggen is anders niet zo heel erg verschillend.
pi_79260551
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat hij en Wilders zeggen is anders niet zo heel erg verschillend.
Ooh ik schaar mij niet plots achter Wilders en zal ook geen veren in zn reet drukken vanwege zn Londen-speech. Moet alleen voor de eerste keer in mijn leven erkenen dat Wilders een beetje gelijk heeft.
pi_79260598
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:31 schreef Ringo het volgende:
De Turkse ziel, mogen we daarvan spreken, is in essentie een poel van waanzin.
Dat klopt inderdaad.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 17:04:26 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79260639
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh ik schaar mij niet plots achter Wilders en zal ook geen veren in zn reet drukken vanwege zn Londen-speech. Moet alleen voor de eerste keer in mijn leven erkenen dat Wilders een beetje gelijk heeft.
hij zegt in deze dan ook niet iets nieuws of bijzonders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_79260707
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is: Wat is het waard dat Wilders gelijk heeft wanneer hij het zelf heeft over het deporteren van miljoenen moslims?
pi_79260723
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is: Wat is het waard dat Wilders gelijk heeft wanneer hij het zelf heeft over het deporteren van miljoenen moslims?
Tsja, het is natuurlijk een pot ketel verhaal
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:25:04 #19
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_79261394
Hoe zouden jullie het vinden als er ineens honderdduizend ILLEGALE Albanezen naar Nederland zouden komen, en Nederland zou ze niet terugsturen. Ze werken illegaal, betalen geen belasting, kunnen geen Nederlands. Moeten illegalen niet het land uit? Maar wanneer een Turks premier dit zegt, stijgt jullie turkenhaat tot jullie bol. Deze illegalen komen met een toeristenvisum naar Turkije vanuit Armenië en gaan niet terug. Tot nu toe heeft Turkije ze getolereerd, wat Turkije niet hoefde te doen.
mundus vult decipi
pi_79261947
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Gratau het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als er ineens honderdduizend ILLEGALE Albanezen naar Nederland zouden komen, en Nederland zou ze niet terugsturen. Ze werken illegaal, betalen geen belasting, kunnen geen Nederlands. Moeten illegalen niet het land uit? Maar wanneer een Turks premier dit zegt, stijgt jullie turkenhaat tot jullie bol. Deze illegalen komen met een toeristenvisum naar Turkije vanuit Armenië en gaan niet terug. Tot nu toe heeft Turkije ze getolereerd, wat Turkije niet hoefde te doen.
Beetje holle praat van Erdogan dus he? Want Illegale Armeniers kunnen alleen in Turkije verblijven omdat de Turkse staat ze niet kan vinden danwel uitzetten. Overigens is ook Turkije gebonden aan de ECHR en kunnen ze waarschijnlijk 100.000 rechtszaken tegen uitzetting verwachten. Ben je zo 5 jaar verder voor je iemand je land uit hebt, illegaal of niet.

Overigens, meer dan 100.000 Turken hebben die route van het toeristenvisum gevolgd om in Nederland te komen. Mocht ook niet, hoeveel succes heeft Nederland gehad bij het uitzetten van die illegalen
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:49:46 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79262317
Wat me opvalt is dat sommige van onze allochtone mede-fokkers als het Nederland betreft altijd een uiterst liberaal standpunt innemen, iedereen moet in de gelegenheid gesteld worden om maar zijn analfabete importbruidje over te laten komen om hier aan het uitkeringsinfuus te leggen, maar als het hun thuislanden betreft zijn deportaties allemaal wel best in orde. Pas ook toen Marokko zonder valide reden een zestal Nederlandse hulpverleners het land uit zette.

Die 160.000 Armeniërs die nog in Turkije wonen zijn een mager restant van de miljoenen Armeniërs die er ooit woonden en doodgeslagen, uitgehongerd of verdreven zijn. Maar blijkbaar toch teveel.

Het essentiële verschil tussen Erdogan en Wilders is dat de eerste premier is met macht en Wilders gewoon een schreeuwlelijkerd met het minder begaafde deel van de bevolking achter zich aan.
The End Times are wild
pi_79262320
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Gratau het volgende:
Erdogan wil niet alle illegalen uitzetten, maar alleen de Armeniërs. Hij discrimineert dus, net als Wilders. Beide zijn "total freaks".
pi_79262941
Eindelijk een president met een realistische idee.Waarom zouden wij mensen toelaten als ze zich niet aanpassen.

[ Bericht 32% gewijzigd door turkes op 17-03-2010 18:21:32 ]
sdf
pi_79263838
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef TheMagnificent het volgende:
''Deportatie''... Prachtige kop weer van de Nederlandse media.

Die 100.000 Armenen waar hij het over heeft zijn illegaal in Turkije verblijvende arbeiders, gekomen omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen. Dus i.p.v. uitgezet te worden, wat normaliter gebeurt met illegalen, worden deze mensen getolereerd omdat ze behoefte hebben aan werk.
QFT
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:41:29 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79264031
mogen wij dan als tegenprestatie 100.000 turken terugsturen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')