Misschien had Wilders dus toch wel een beetje gelijk toen hij Erdogan een idioot oid noemde.quote:Premier Turkije dreigt met deportatie 100.000 Armeniërs
woensdag 17 maart 2010 15:14
De Turkse premier Tayyip Erdogan heeft gedreigd 100.000 Armeniërs zijn land uit te zetten, nadat Zweedse en Amerikaanse resoluties de Turkse vervolging van Armeniërs in de Eerste Wereldoorlog hebben bestempeld als 'genocide'.
Tijdens een bezoek aan Londen noemde PVV-leider Geert Wilders de Turkse premier Erdogan 'een totale freak', en de leiders van Turkije 'gestoorden'.
Dat zei Erdogan in een interview met BBC.
'Er zijn op dit moment 170.000 Armeniërs in ons land,' aldus Erdogan. 'Slechts 70.000 daarvan zijn Turkse staatsburgers. De overige 100.000 tolereren we.'
Eigen land
Hij voegde daaraan toe: 'In een uiterst geval, kan ik deze 100.000 vertellen terug te gaan naar hun eigen land, omdat ze niet mijn burgers zijn. Ik hoef ze niet in dit land te houden.'
Erdogan noemt het Turkse 'tolereren' van Armeniërs 'een teken is van onze vreedzame benadering. Maar we moeten er wel wat voor terugkrijgen'.
Begin maart trok Turkije al haar ambassadeurs terug uit Washington (DC) en Stockholm vanwege resoluties in Amerika en Zweden die de Turkse volkerenmoord op Armeniërs in de Eerste Wereldoorlog bestempelden als ‘genocide’.
Ooh ik schaar mij niet plots achter Wilders en zal ook geen veren in zn reet drukken vanwege zn Londen-speech. Moet alleen voor de eerste keer in mijn leven erkenen dat Wilders een beetje gelijk heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat hij en Wilders zeggen is anders niet zo heel erg verschillend.
Dat klopt inderdaad.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:31 schreef Ringo het volgende:
De Turkse ziel, mogen we daarvan spreken, is in essentie een poel van waanzin.
hij zegt in deze dan ook niet iets nieuws of bijzondersquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh ik schaar mij niet plots achter Wilders en zal ook geen veren in zn reet drukken vanwege zn Londen-speech. Moet alleen voor de eerste keer in mijn leven erkenen dat Wilders een beetje gelijk heeft.
Wat ik bedoel is: Wat is het waard dat Wilders gelijk heeft wanneer hij het zelf heeft over het deporteren van miljoenen moslims?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh ik schaar mij niet plots achter Wilders en zal ook geen veren in zn reet drukken vanwege zn Londen-speech. Moet alleen voor de eerste keer in mijn leven erkenen dat Wilders een beetje gelijk heeft.
Tsja, het is natuurlijk een pot ketel verhaalquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is: Wat is het waard dat Wilders gelijk heeft wanneer hij het zelf heeft over het deporteren van miljoenen moslims?
Beetje holle praat van Erdogan dus he? Want Illegale Armeniers kunnen alleen in Turkije verblijven omdat de Turkse staat ze niet kan vinden danwel uitzetten. Overigens is ook Turkije gebonden aan de ECHR en kunnen ze waarschijnlijk 100.000 rechtszaken tegen uitzetting verwachten. Ben je zo 5 jaar verder voor je iemand je land uit hebt, illegaal of niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Gratau het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als er ineens honderdduizend ILLEGALE Albanezen naar Nederland zouden komen, en Nederland zou ze niet terugsturen. Ze werken illegaal, betalen geen belasting, kunnen geen Nederlands. Moeten illegalen niet het land uit? Maar wanneer een Turks premier dit zegt, stijgt jullie turkenhaat tot jullie bol. Deze illegalen komen met een toeristenvisum naar Turkije vanuit Armenië en gaan niet terug. Tot nu toe heeft Turkije ze getolereerd, wat Turkije niet hoefde te doen.
Erdogan wil niet alle illegalen uitzetten, maar alleen de Armeniërs. Hij discrimineert dus, net als Wilders. Beide zijn "total freaks".quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:25 schreef Gratau het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als er ineens honderdduizend ILLEGALE Albanezen naar Nederland zouden komen, en Nederland zou ze niet terugsturen. Ze werken illegaal, betalen geen belasting, kunnen geen Nederlands. Moeten illegalen niet het land uit? Maar wanneer een Turks premier dit zegt, stijgt jullie turkenhaat tot jullie bol. Deze illegalen komen met een toeristenvisum naar Turkije vanuit Armenië en gaan niet terug. Tot nu toe heeft Turkije ze getolereerd, wat Turkije niet hoefde te doen.
QFTquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef TheMagnificent het volgende:
''Deportatie''...Prachtige kop weer van de Nederlandse media.
Die 100.000 Armenen waar hij het over heeft zijn illegaal in Turkije verblijvende arbeiders, gekomen omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen. Dus i.p.v. uitgezet te worden, wat normaliter gebeurt met illegalen, worden deze mensen getolereerd omdat ze behoefte hebben aan werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |