Ik trek de oprechtheid in bepaalde gevallen in twijfel. Morgen bij een koffieautomaat in Veendam zullen er ook best twee vrouwen tegen elkaar zeggen dat ze er nauwelijks van hebben geslapen, maar dat soort conversaties zeggen mij bitterweinig over hun echte emoties van vanavond en vannacht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekker
Zelf geen kinderen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kan er echt niet om malen. Voor de nabestaanden is het kut. Maar daar hoor ik niet bij. Om dan net te doen alsof ik ontdaan ben van dit geval, zou liegen over mijn eigen gevoelens zijn.
En dat is pas gevoelloos.
Of die mensen hebben gewoon een wat groter empathisch vermogen dan jij. Ze beseffen wat die familie nu doormaakt en dat grijpt ze enorm aan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Het is voor betrokkenen heel erg en het ligt zeer gevoelig, maar ik vind het vrij ongeloofwaardig wanneer ik hier bepaalde mensen zie acteren dat het ze echt aanhoudend blijft raken. Mensen weten dat ze doodeenvoudig kunnen scoren door hun afschuw etc. uit te spreken, maar wanneer ik mensen hoor praten in termen van "ik heb er aanhoudend kippenvel etc. van", dan schiet je je doel wel een beetje voorbij. Het is niet meer realistisch. Of je hebt een enorm emotioneel probleem.
euhm??? sorry? ik ben blij dat de politie en justitie eerst dingen goed uitzoeken voor ze allerlei dingen gaan roepen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Des te meer zaak dat de politie (of in dit geval de Rijksrecherche) haar werk snel en goed doet.
Als GeenStijl gelijk heeft, zal de politie dus voortaan beter haar best moeten doen. Als GeenStijl geen gelijk heeft, dan zullen ze dat wel voelen.
Win-win situatie.
Zoals iemand als schreef, hij is al gebrandmerkt voor z'n leven, schuldig of onschuldig. Dat wat ik of jij zeggen maakt dat niet meer of minder schadelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:05 schreef timmmmm het volgende:
[..] en toch meen jij genoeg informatie te hebben een man voor zijn leven lang te brandmerken?
Dat is dus van korte duur, zoals ik al zei. En hoe sneller de politie uitsluitsel geeft, hoe sneller GeenStijl dan wel de dader veroordeeld wordt (hetzij juridisch, hetzij daadwerkelijk) en dus ook hoe sneller een onterecht beschuldigde verdachte duidelijkheid heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet voor degene die (mogelijk) valselijk voor dader aangemerkt wordt. We leven in een land waar men al autospiegels van Suziki's af ging slaan, omdat iemand met een suziki door een mensenmassa was gereden. Wat zal een gek dan wel niet doen met iemand die uitgemaakt is voor pedofiel en moordenaar?
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekker
Ja omdat jij uit je nek lult. De hele tijd eigenlijk al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik voel er niks bij. Laat mij lekker.
Maar voor mij spring je niet in de bres. Voor het halfzachte jankvolk van Nederland dat -op Amerikaanse wijze- medeleven veinst met allerlei onbekende doden wel.
Typisch.
Dat speelt niet mee.quote:
Ik ben jeugdwerker geweest voor kinderen van 10-15 jaar in de wijk. En kwamen ook vaak bij mij aan de deur. Als ik zo'n klootzak als die vuile moordenaar zou zijn geweest, dan heb je zo'n kwetsbaar kind zo in je huis.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Pete R De Vries had het over enkele duizenden meldingen per jaar .
Waarbij 99,9% loos alarm is .Doe je geen reet aan . Zo'n Amber Alert werkt alleen als de dader zijn slachtoffer verplaatst.
Vraag me ook af waar die 80 tips vandaan zijn gekomen in deze zaak . Meisje is schijnbaar dr deur uitgelopen en bij die buurman mee naar binnen gegaan.
Sterke argumenten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja omdat jij uit je nek lult. De hele tijd eigenlijk al.
Dat zal denk ik wel meevallen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.
Als je de reacties en verhalen moet geloven dan is half Nederland helemaal ontdaan na dit misdrijf. Het is niet realistisch en zeer selectief ook.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Of die mensen hebben gewoon een wat groter empathisch vermogen dan jij. Ze beseffen wat die familie nu doormaakt en dat grijpt ze enorm aan.
Beter hun best doen dus.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:09 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
euhm??? sorry? ik ben blij dat de politie en justitie eerst dingen goed uitzoeken voor ze allerlei dingen gaan roepen.
Ja, na een tijdje daal je af naar hetzelfde niveau.quote:
Dat is idd ongeveer wat ik aan wilde geven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.
Die van jou blijven op wat one-liners na en het nablaten van populisten ook voorlopig achterwege?quote:
Ik heb je nog geen poging zien doen. Wat gesputter vanaf de zijlijn, da's al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:13 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, na een tijdje daal je af naar hetzelfde niveau.
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb je nog geen poging zien doen. Wat gesputter vanaf de zijlijn, da's al.
Probeer het morgen ofzo. Nu lekker slapen. Hopelijk word ik niet vermoord door een politieagent van 26. Want dan zou ik anderen nog in shock kunnen brengen, als ik het zelfbenoemde emotionele gezeik hier moet geloven.
Ach gelukkig hebben juristen meer hersencellen en een beter vermogen om rationeel na te denken dan jijquote:Op woensdag 17 maart 2010 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Beter hun best doen dus.
Maar dat wisten we al. Juristen zijn tuig.
Dus je zou alleen maar ja en amen moeten zeggen? Verder geen discussie, geen ander geluid?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ach gelukkig hebben juristen meer hersencellen en een beter vermogen om rationeel na te denken dan jij
Dat zeg ik niet. Je mag best je mening verkondigen. Maar na een paar keer weten we die wel en blijft het een beetje van hetzelfde.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus je zou alleen maar ja en amen moeten zeggen? Verder geen discussie, geen ander geluid?
Er schuilt een voorbeeldig fascist in je!
Hij bedoelt te zeggen dat het immoreel zou zijn, wanneer je er vrij weinig bij voelt, maar wel uitspreekt hevig ontdaan te zijn om te scoren. Over de rug van een vermoord meisje, probeer je dan te laten zien hoe empathisch en gevoelig je wel niet bent. Iedereen heeft het recht op zijn of haar gevoelens, maar op het moment dat je ze gaat overdrijven naar de buitenwereld toe, dan verdient het afkeuring.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?
Denk jij dat dat profiel nog publiek is?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:29 schreef xkellyyyyyy het volgende:
Wat is die hyves van die vriendin van sander? niet dat ik er iets mee wil doen, maar ik wil die reacties wel eens zien
ja die gaan we hier dus mooi niet geven hequote:Op woensdag 17 maart 2010 02:29 schreef xkellyyyyyy het volgende:
Wat is die hyves van die vriendin van sander? niet dat ik er iets mee wil doen, maar ik wil die reacties wel eens zien
Als ze hem heeft herkend dan is het zeer onlogisch. Een kind zal vrijwel altijd specificeren wie er staat. Het is dan waarschijnlijker dat ze hem wel heeft zien staan, maar nog niet wist dat het haar buurman was. Misschien was hij op een bepaalde manier wel vermomd of had ze een slecht zicht op de deur.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:33 schreef Winner_Taco het volgende:
Jongens kunnen we niet gewoon OT blijven en persoonlijke vete's achterwege laten hier ?
[Sherlock mod /on] Is het logisch als je buurjongen en dus bekende voor de deur staat, dat je dan tegen je moeder aan de telefoon zegt : "Mama , er staat een man voor de deur?" [Sherlock mod /off]
de ene bron (telegraaf o.a.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:33 schreef Winner_Taco het volgende:
Jongens kunnen we niet gewoon OT blijven en persoonlijke vete's achterwege laten hier ?
[Sherlock mod /on] Is het logisch als je buurjongen en dus bekende voor de deur staat, dat je dan tegen je moeder aan de telefoon zegt : "Mama , er staat een man voor de deur?" [Sherlock mod /off]
Als je kunt waarnemen dat er een man voor de deur staat kun je toch ook beoordelen wie daar staat (ervan uitgaande dat het een bekende is)quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Als ze hem heeft herkend dan is het zeer onlogisch. Een kind zal vrijwel altijd specificeren wie er staat. Het is dan waarschijnlijker dat ze hem wel heeft zien staan, maar nog niet wist dat het haar buurman was. Misschien was hij op een bepaalde manier wel vermomd of had ze een slecht zicht op de deur.
dat bedoel ik dus idd ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 02:38 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je kunt waarnemen dat er een man voor de deur staat kun je toch ook beoordelen wie daar staat (ervan uitgaande dat het een bekende is)
Als ze bijvoorbeeld alleen de bel had gehoord , of een silhouet had waargenomen kon ze lijkt me niet speciferen of het om een man/vrouw ging.
Die vader heeft bij vrijdag bij SBS6 in een oproep zelf geroepen dat zijn dochter had gezegd dat "er een man voor de deur stond"quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:37 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de ene bron (telegraaf o.a.) meldt idd dat ze heeft gezegd dat er een man voor de deur stond, andere bronnen melden n.a.v het interview dat er iemand voor de deur stond, kan ook weer een wezenlijk verschil zijn.
Er zijn altijd mensen die meehuilen met de wolven om er bij te horen. Maar naast de nabestaanden kunnen er zat mensen zijn die zich er werkelijk aangedaan door voelen, of het nou iemand betreft die een jong meisje als familielid heeft dat wel eens in de problemen is geweest of het iemand betreft die zich om een andere reden in kan leven in de ouders of het meisje zelf.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb je nog geen poging zien doen. Wat gesputter vanaf de zijlijn, da's al.
Probeer het morgen ofzo. Nu lekker slapen. Hopelijk word ik niet vermoord door een politieagent van 26. Want dan zou ik anderen nog in shock kunnen brengen, als ik het zelfbenoemde emotionele gezeik hier moet geloven.
Dat zou je denken, maar er zijn allerlei redenen te bedenken waarom ze hem (nog) niet herkende. Als je door een houten deur met een paar raampjes kijkt en je ziet een deel van iemands lichaam en hij staat met zijn gezicht naar de straat (bijv. om te kijken of hij door iemand gezien wordt bijv) dan kun je echt wel waarnemen of iemand een man of een vrouw is, zonder dat je hem echt moet herkennen. Aan de kleding alleen al. Ook zou het bijv. mogelijk zijn dat de buurman ter vermomming een motorhelm of een zonnebril op had. Etc.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:38 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je kunt waarnemen dat er een man voor de deur staat kun je toch ook beoordelen wie daar staat (ervan uitgaande dat het een bekende is)
Als ze bijvoorbeeld alleen de bel had gehoord , of een silhouet had waargenomen kon ze lijkt me niet speciferen of het om een man/vrouw ging.
ok, dat wist ik niet.Maar man.vrouw kun je sneller herkennen dan de exacte persoon, dat ben ik wel eens, aan kleding. kapsel etc.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Die vader heeft bij vrijdag bij SBS6 in een oproep zelf geroepen dat zijn dochter had gezegd dat "er een man voor de deur stond"
TBSer in potentiequote:Op woensdag 17 maart 2010 02:47schreef diereneiland het volgende] -
Over 3,5 maand weet jij niet eens weer wie Milly is. Stel je aub niet zo kinderachtig op joh.quote:
Internetheld.quote:
Dat vind ik inderdaad ook beetje raar. Als er hier iemand aanbelt, of ik ergens aanbel in mijn woonblok of wijk, dan is het ook een "ons kent ons", En niet: "Er staat een man voor de deur" ... Dan op z'n minst de buurman staat voor de deur, als je de naam niet kent.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Die vader heeft bij vrijdag bij SBS6 in een oproep zelf geroepen dat zijn dochter had gezegd dat "er een man voor de deur stond"
quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:50 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ook beetje raar. Als er hier iemand aanbelt, of ik ergens aanbel in mijn woonblok of wijk, dan is het ook een "ons kent ons", En niet: "Er staat een man voor de deur" ... Dan op z'n minst de buurman staat voor de deur, als je de naam niet kent.
Dus daar kan je ook weer allerlei theoriën op loslaten. Misschien mochten haar ouders niet weten dat ze iets met die agent/buurman had en heeft hem maar "een man" genoemd. Het is allemaal koffiedikkijken, want ze kan het niet navertellen.
Hoeveel mensen kennen hun eigen buren niet, maar in zo'n rijtjeshuis, kan ik me dat amper voorstellen.
Dat ze gedreigd had het door te vertellen ofzo idd ? Heb dat beste vriendinnetje ook gehoord bij de manege met haar reactie op het geheel en het leek er een beetje op dat ze er niet helemaal van stond te kijken . Ook totaal niet ontdaan of verbaasd .quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:50 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ook beetje raar. Als er hier iemand aanbelt, of ik ergens aanbel in mijn woonblok of wijk, dan is het ook een "ons kent ons", En niet: "Er staat een man voor de deur" ... Dan op z'n minst de buurman staat voor de deur, als je de naam niet kent.
Dus daar kan je ook weer allerlei theoriën op loslaten. Misschien mochten haar ouders niet weten dat ze iets met die agent/buurman had en heeft hem maar "een man" genoemd. Het is allemaal koffiedikkijken, want ze kan het niet navertellen.
Hoeveel mensen kennen hun eigen buren niet, maar in zo'n rijtjeshuis, kan ik me dat amper voorstellen.
Hij was politieagent en dus geen kluizenaar . Het meisje was ook sociaal actief dus de kans dat ze elkaar nooit tegengekomen zijn acht ik uiterst nihil .quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Je zou schrikken hoeveel mensen hun directe buren niet kennen....ik zou mijn buurvrouw van rechts echt niet uit een rij mensen halen die dezelfde kenmerken als haar zouden hebben....ik zie haar echt nooit
(en de rest van de buren ziet haar ook nooit. ze is echt een kluizenaar wat betreft de buren) en wat betreft een verhouding hebben met de man....je trekt nogal conclusies zo uit het niets
![]()
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik ook al 3 jaar voor reumafonds collecteer in mijn wijk, dus dan ken je ook meer mensen van gezicht. Plus het jeugd/wijkwerk. En ik heb een hondje, dus kom ook paar keer per dag op straat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Je zou schrikken hoeveel mensen hun directe buren niet kennen....ik zou mijn buurvrouw van rechts echt niet uit een rij mensen halen die dezelfde kenmerken als haar zouden hebben....ik zie haar echt nooit
(en de rest van de buren ziet haar ook nooit. ze is echt een kluizenaar wat betreft de buren) en wat betreft een verhouding hebben met de man....je trekt nogal conclusies zo uit het niets
![]()
Voel me aangesproken...quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Het is voor betrokkenen heel erg en het ligt zeer gevoelig, maar ik vind het vrij ongeloofwaardig wanneer ik hier bepaalde mensen zie acteren dat het ze echt aanhoudend blijft raken. Mensen weten dat ze doodeenvoudig kunnen scoren door hun afschuw etc. uit te spreken, maar wanneer ik mensen hoor praten in termen van "ik heb er aanhoudend kippenvel etc. van", dan schiet je je doel wel een beetje voorbij. Het is niet meer realistisch. Of je hebt een enorm emotioneel probleem.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hij was politieagent en dus geen kluizenaar . Het meisje was ook sociaal actief dus de kans dat ze elkaar nooit tegengekomen zijn acht ik uiterst nihil .
Tenzij die gast er natuurlijk net is komen wonen . Mja dan nog met klussen etc , kinderen nemen zulke dingen vaak sneller in zich op dan volwassenen omdat ze buitenspelen etc .
Hij heeft zichzelf aangegeven dus tot zover werkte zijn plan aardig .quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:07 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Het is wel ontzettend dom om een lijk in je eigen achtertuin te begraven, maar in misdaadzaken zie je wel vaker de meest onlogische en domme handelingen.
Ken zoveel mensen in mn straat waarvan ik weet waar ze wonen,welke auto ze rijden zonder ooit een woord met ze gesproken te hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Het feit dat hij politieagent is maakt niet dat hij automatisch veel contact heeft met zijn buren. Mijn buurvrouw is waarschijnlijk ook geen kluizenaar naar haar eigen contacten toe...ze gaat 's morgens de deur uit naar het werk en komt 's avonds weer terug, doet de deur dicht en verder ziet niemand haar maar ze zal ontgewtijferld haar contacten hebben...alleen niet met haar buren
Dat kun je meestal niet zo goed zien, maar met een deur met matglas oid laat je wel vermoeden dat het een man is. Of je kijkt uit het bovenraam en ziet een kaal hoofd, hoef je niet direct je buurman in te herkennen toch?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:33 schreef Winner_Taco het volgende:
Ok dat kan en dat respecteer ik ook wel. Jij omschrijft jezelf dan ook als een mega gevoelsmens. Ik doel op de mensen die allemaal keurig oplepelen hoe erg ze het vinden en hoe erg het ze nog steeds raakt, terwijl dit bijna haaks op hun karakter lijkt te staan. Veel mensen dikken hun emoties om dit misdrijf behoorlijk aan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:11 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Voel me aangesproken...![]()
Nee aanhoudend kippenvel heb ik er niet van, maar als ik de foto van dat meiske op TV voorbij zie komen dan kan ik het echt niet helpen dat mijn maag gaat draaien en ik een gevoel van woede voel opkomen.
Als je het anders zou formuleren is je inschatting trouwens wel oké hoor, mega gevoelsmens ben ik...
Is soms echt niet leuk...Maar ja, ik ben nou eenmaal zo.
Zeker, maar mensen kunnen het waarnemen en het is eventueel later heel direct en concreet bewijs. Ook kan het later nog problemen geven als je zou gaan verhuizen oid.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf aangegeven dus tot zover werkte zijn plan aardig .
Precies, mensen die je op straat of in de supermarkt gewoon ff een "hallo" zegt of ff een hand opsteekt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ken zoveel mensen in mn straat waarvan ik weet waar ze wonen,welke auto ze rijden zonder ooit een woord met ze gesproken te hebben.
Je hoeft toch geen intensief contact te hebben om iemand's smoelwerk te herkennen ?
Ja maar hij kan een luifeltje in zn tuin hebben en daar onder gewerkt hebben . Plus weinig buren met direct zicht op de tuin . Tja als je dan midden in de nacht zachtjes aan de gang gaat ....quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:18 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Zeker, maar mensen kunnen het waarnemen en het is eventueel later heel direct en concreet bewijs. Ook kan het later nog problemen geven als je zou gaan verhuizen oid.
Als jij over een jaar eens je tuin gaat omspitten, voor je verhuist, kijken mensen daar echt niet zo raar van op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:18 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Zeker, maar mensen kunnen het waarnemen en het is eventueel later heel direct en concreet bewijs. Ook kan het later nog problemen geven als je zou gaan verhuizen oid.
Mneer heeft idd een hoekhuis en meerdere afdakjes en schhuren in de tuin.... Hebben buren echt niet 100% zicht op geloof ik.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja maar hij kan een luifeltje in zn tuin hebben en daar onder gewerkt hebben . Plus weinig buren met direct zicht op de tuin . Tja als je dan midden in de nacht zachtjes aan de gang gaat ....
Of hij heeft haar meteen vermoord en begraven (dus nog voor de vermissing) maar dat denk ik niet .
Denk omdat hij agent was .quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:21 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Als jij over een jaar eens je tuin gaat omspitten, voor je verhuist, kijken mensen daar echt niet zo raar van op.![]()
En blijkbaar heeft tot zijn eigen tip niemand hem verdacht.... of wel?
Zeker, maar het graven in de nacht is al snel hoorbaar en je zult nooit weten wanneer iemand iets opmerkt. Als ook maar iemand iets verdachts heeft gezien na zo'n kindermoord in de buurt, dan hang je al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:21 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Als jij over een jaar eens je tuin gaat omspitten, voor je verhuist, kijken mensen daar echt niet zo raar van op.![]()
En blijkbaar heeft tot zijn eigen tip niemand hem verdacht.... of wel?
Moet je de persoon wel af en toe zien om hem/haar te herkennenquote:Op woensdag 17 maart 2010 03:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ken zoveel mensen in mn straat waarvan ik weet waar ze wonen,welke auto ze rijden zonder ooit een woord met ze gesproken te hebben.
Je hoeft toch geen intensief contact te hebben om iemand's smoelwerk te herkennen ?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:23 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Mneer heeft idd een hoekhuis en meerdere afdakjes en schhuren in de tuin.... Hebben buren echt niet 100% zicht op geloof ik.
Ik kan prima zien of er een man of vrouw voor de deur staat (aan kleding en/of lichaamsvorm maar wie het is dan moet ik toch echt wel even langs de rand van het raamplakplastic kijken om het gezicht te zien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:15 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Dat kun je meestal niet zo goed zien, maar met een deur met matglas oid laat je wel vermoeden dat het een man is. Of je kijkt uit het bovenraam en ziet een kaal hoofd, hoef je niet direct je buurman in te herkennen toch?
Dat kan .quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je de persoon wel af en toe zien om hem/haar te herkennen...ik hoor mijn buurvrouw alleen maar...als ze de wasmachine aan heeft of de rolhor voor haar voorraam dichtdoet....echt ik zie haar echt nooit (en de andere buren ook niet).....het is dat ze af en toe geluid maakt anders zou je denken dat ze constant op vakantie was.
In die fotoshoot op Geenstijl gaat het oom een tussenwoning met luifel .quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:27 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Uhhhh het was volgens mij geen hoekhuis hoor...
Je moet beseffen dat het vaststellen van een geslacht in veel gevallen prima kan betekenen dat je een bekende niet zo 123 herkent.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat kan .
Denk alleen dat de gemiddelde Fokker! echt wel weet wie zijn/haar buurman/vrouw is .
Misschien niet eens de naam maar toch zeker wel het gezicht zou herkennen .
True thatquote:Op woensdag 17 maart 2010 03:31 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat het vaststellen van een geslacht in veel gevallen prima kan betekenen dat je een bekende niet zo 123 herkent.
(sherlock mod/on)Kijk eens naar de voordeuren via streetview, uitgaande dat overal in die buurt beetje hetzelfde voordeuren hebben. Je kan het niet via bovenaf bekijken, via keuken/woonkamer zou je wel kunnen zien dat er iemand aankomt!(sherlock mod/off)quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:15 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Dat kun je meestal niet zo goed zien, maar met een deur met matglas oid laat je wel vermoeden dat het een man is. Of je kijkt uit het bovenraam en ziet een kaal hoofd, hoef je niet direct je buurman in te herkennen toch?
Wat een lelijke straat. Daar wil ik in ieder geval niet dood gevonden worden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:18 schreef Winner_Taco het volgende:
Overigens is dit een foto van de straat om een beetje een beeld te vormen:
[ afbeelding ]
Toegegeven idd niet de meest overzichte straat van Nederland .
Dat zeiden hier vandaag 4 anderen ook al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat een lelijke straat. Daar wil ik in ieder geval niet dood gevonden worden.
het is een raar huis, maar echt een hoekwoning. Op tv zag je ook dat het naast de bushalte lag. Op streetview kun je ook goed zien dat dat een hoekwoning isquote:Op woensdag 17 maart 2010 03:31 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In die fotoshoot op Geenstijl gaat het oom een tussenwoning met luifel .
Die luifel heeft hij, zie de foto's die nu al op internet circuleren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:20 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja maar hij kan een luifeltje in zn tuin hebben en daar onder gewerkt hebben . Plus weinig buren met direct zicht op de tuin . Tja als je dan midden in de nacht zachtjes aan de gang gaat ....
Of hij heeft haar meteen vermoord en begraven (dus nog voor de vermissing) maar dat denk ik niet .
Dat was altijd zo heerlijk in de zomer. Tot een uur of 4:00 met een paar vette platen en een x-aantal halve liters zitten chillen. Het heerlijkst is als je het nog wat langer doortrekt en je half dronken om 5:30 naar je bed slentert, terwijl de motor van het bouwvakkerbusje van de buurman alweer te horen is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:40 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Die luifel heeft hij, zie de foto's die nu al op internet circuleren.
Trouwens Taco, niet Peter R. de Vries bij Pauw en Witteman na praten hè?
Hij had overigens wel een punt hoor, als je het helemaal in het geniep doet, in het holst van de nacht.
Wie zou het merken?
Ik woon nu in een flat vol met "jongeren" en daar is op elk moment van de dag wel iemand wakker.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde in een nieuwbouwwijk, daar zag je 's nachts echt geen hond.
Ik heb zo veel zomers nachten lang met een walkman in de tuin gezeten in mijn eentje met een pilsje, zonder enig teken van leven bij de buren. Is dus niet onmogelijk dat iemand het zou zien.
Als je andere foto's van haar ziet valt dat ook wel weer mee...die ouders hebben net de verkeerde foto uitgezocht om te verspreidenquote:Op woensdag 17 maart 2010 03:45 schreef DrDentz het volgende:
Wie maakte ook alweer het topic 'Lelijke paardenbek op mijn scherm' in klaagbaak na het zien van de Amber Alert? Die gast moeten we wel uitschelden natuurlijk, als goede burgers.
Ik geef toe, het is een mooie gelegenheid om (ongeloofwaardig) te scoren. Welke held zal als eerste zijn hyves weten te achterhalen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 03:45 schreef DrDentz het volgende:
Wie maakte ook alweer het topic 'Lelijke paardenbek op mijn scherm' in klaagbaak na het zien van de Amber Alert? Die gast moeten we wel uitschelden natuurlijk, als goede burgers.
Ik deel toevallig de mening van dhr De Vries en volgens mij zit er geen copyright op wat hij daar zegtquote:Op woensdag 17 maart 2010 03:40 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Die luifel heeft hij, zie de foto's die nu al op internet circuleren.
Trouwens Taco, niet Peter R. de Vries bij Pauw en Witteman na praten hè?
Hij had overigens wel een punt hoor, als je het helemaal in het geniep doet, in het holst van de nacht.
Wie zou het merken?
Ik woon nu in een flat vol met "jongeren" en daar is op elk moment van de dag wel iemand wakker.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde in een nieuwbouwwijk, daar zag je 's nachts echt geen hond.
Ik heb zo veel zomers nachten lang met een walkman in de tuin gezeten in mijn eentje met een pilsje, zonder enig teken van leven bij de buren. Is dus niet onmogelijk dat iemand het zou zien.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:11 schreef scanman1 het volgende:
Hier in Zwolle is het al vrij stil om een uur of 11. Dus als iemand om 3 uur 's nachts in zijn tuin aan het graven is, is er niemand die dat merkt. Het zou dus maar zo kunnen dat dat ook geldt voor Dordrecht. Hoe dan ook, het blijft bijzonder tragisch, maar misschien toch goed voor de familie dat ze nu weten hoe het zit. Het gebeurt vaak genoeg dat een familie jarenlang in de onzekerheid zit.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:22 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Ik vraag me af wat mensen doen als ze op een willekeurige nacht eens uit het raam kijken en ze zien een buurman heel voorzichtig in een hoekje van de tuin graven.
Dan ben je wel heel erg verslaafd aan de tv...'s nachts is er alzo weinig interessants meer op de tv dus dan kan het wel wachten tot het daglicht is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan draai ik me nog een keer om. Hij zal wel storing hebben aan z'n tv ofzo en de tv kabel aan het opgraven zijn.
Waarschijnlijk niet al te veel, maar als dan de volgende dag duidelijk wordt dat er iemand vermist wordt uit jouw buurt, dan klop je als het goed is vrij snel aan op de deur van het politiebureau.quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:22 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Ik vraag me af wat mensen doen als ze op een willekeurige nacht eens uit het raam kijken en ze zien een buurman heel voorzichtig in een hoekje van de tuin graven.
Mijn buurman is erg gesteld op Christine van der Horst en haar nachtsuite.quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel erg verslaafd aan de tv...'s nachts is er alzo weinig interessants meer op de tv dus dan kan het wel wachten tot het daglicht is.
Ja, zo denken mensen al snel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan draai ik me nog een keer om. Hij zal wel storing hebben aan z'n tv ofzo en de tv kabel aan het opgraven zijn.
Dat zei ik tig topics terug en dat gevoel was niet geveinsd. Twee jaar geleden had het me waarschijnlijk geen moer gedaan maar sinds ik zelf een kind heb grijpen dit soort dingen nu eenmaal aan!quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Niet van kunnen slapen gaat wel heel verquote:Op woensdag 17 maart 2010 04:35 schreef geppie het volgende:
[..]
Dat zei ik tig topics terug en dat gevoel was niet geveinsd. Twee jaar geleden had het me waarschijnlijk geen moer gedaan maar sinds ik zelf een kind heb grijpen dit soort dingen nu eenmaal aan!
Ik kan er serieus niet van slapen
Hij heeft gewoon een 4 van die grote tegels weggehaald en is tegen de pui aan onder zn luifeltje aan het graven geweest . Kan je vanuit geen enkele hoek zien .quote:Op woensdag 17 maart 2010 04:35 schreef scanman1 het volgende:
De vraag is dus niet wat iemand doet als het gebeurt, maar de vraag is wat iemand doet als een dag later blijkt dat er een 12 jarig meisje uit de wijk spoorloos is verdwenen. En aangezien niemand daarop gereageerd heeft, mag je aannemen dat dus niemand het graafwerk geeft gezien.
Is die dan weer terugquote:Op woensdag 17 maart 2010 04:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn buurman is erg gesteld op Christine van der Horst en haar nachtsuite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |