Ik trek de oprechtheid in bepaalde gevallen in twijfel. Morgen bij een koffieautomaat in Veendam zullen er ook best twee vrouwen tegen elkaar zeggen dat ze er nauwelijks van hebben geslapen, maar dat soort conversaties zeggen mij bitterweinig over hun echte emoties van vanavond en vannacht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekker
Zelf geen kinderen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kan er echt niet om malen. Voor de nabestaanden is het kut. Maar daar hoor ik niet bij. Om dan net te doen alsof ik ontdaan ben van dit geval, zou liegen over mijn eigen gevoelens zijn.
En dat is pas gevoelloos.
Of die mensen hebben gewoon een wat groter empathisch vermogen dan jij. Ze beseffen wat die familie nu doormaakt en dat grijpt ze enorm aan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Het is voor betrokkenen heel erg en het ligt zeer gevoelig, maar ik vind het vrij ongeloofwaardig wanneer ik hier bepaalde mensen zie acteren dat het ze echt aanhoudend blijft raken. Mensen weten dat ze doodeenvoudig kunnen scoren door hun afschuw etc. uit te spreken, maar wanneer ik mensen hoor praten in termen van "ik heb er aanhoudend kippenvel etc. van", dan schiet je je doel wel een beetje voorbij. Het is niet meer realistisch. Of je hebt een enorm emotioneel probleem.
euhm??? sorry? ik ben blij dat de politie en justitie eerst dingen goed uitzoeken voor ze allerlei dingen gaan roepen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Des te meer zaak dat de politie (of in dit geval de Rijksrecherche) haar werk snel en goed doet.
Als GeenStijl gelijk heeft, zal de politie dus voortaan beter haar best moeten doen. Als GeenStijl geen gelijk heeft, dan zullen ze dat wel voelen.
Win-win situatie.
Zoals iemand als schreef, hij is al gebrandmerkt voor z'n leven, schuldig of onschuldig. Dat wat ik of jij zeggen maakt dat niet meer of minder schadelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:05 schreef timmmmm het volgende:
[..] en toch meen jij genoeg informatie te hebben een man voor zijn leven lang te brandmerken?
Dat is dus van korte duur, zoals ik al zei. En hoe sneller de politie uitsluitsel geeft, hoe sneller GeenStijl dan wel de dader veroordeeld wordt (hetzij juridisch, hetzij daadwerkelijk) en dus ook hoe sneller een onterecht beschuldigde verdachte duidelijkheid heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet voor degene die (mogelijk) valselijk voor dader aangemerkt wordt. We leven in een land waar men al autospiegels van Suziki's af ging slaan, omdat iemand met een suziki door een mensenmassa was gereden. Wat zal een gek dan wel niet doen met iemand die uitgemaakt is voor pedofiel en moordenaar?
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekker
Ja omdat jij uit je nek lult. De hele tijd eigenlijk al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik voel er niks bij. Laat mij lekker.
Maar voor mij spring je niet in de bres. Voor het halfzachte jankvolk van Nederland dat -op Amerikaanse wijze- medeleven veinst met allerlei onbekende doden wel.
Typisch.
Dat speelt niet mee.quote:
Ik ben jeugdwerker geweest voor kinderen van 10-15 jaar in de wijk. En kwamen ook vaak bij mij aan de deur. Als ik zo'n klootzak als die vuile moordenaar zou zijn geweest, dan heb je zo'n kwetsbaar kind zo in je huis.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Pete R De Vries had het over enkele duizenden meldingen per jaar .
Waarbij 99,9% loos alarm is .Doe je geen reet aan . Zo'n Amber Alert werkt alleen als de dader zijn slachtoffer verplaatst.
Vraag me ook af waar die 80 tips vandaan zijn gekomen in deze zaak . Meisje is schijnbaar dr deur uitgelopen en bij die buurman mee naar binnen gegaan.
Sterke argumenten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja omdat jij uit je nek lult. De hele tijd eigenlijk al.
Dat zal denk ik wel meevallen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.
Als je de reacties en verhalen moet geloven dan is half Nederland helemaal ontdaan na dit misdrijf. Het is niet realistisch en zeer selectief ook.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Of die mensen hebben gewoon een wat groter empathisch vermogen dan jij. Ze beseffen wat die familie nu doormaakt en dat grijpt ze enorm aan.
Beter hun best doen dus.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:09 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
euhm??? sorry? ik ben blij dat de politie en justitie eerst dingen goed uitzoeken voor ze allerlei dingen gaan roepen.
Ja, na een tijdje daal je af naar hetzelfde niveau.quote:
Dat is idd ongeveer wat ik aan wilde geven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het grootste deel van de mensen voelt dat helemaal niet, maar wil z'n schuldgevoel over het niets voelen afkopen door er over te liegen. Vergelijk het maar met de mensen die als ze zinloos geweld zien gewoon angstig door lopen, maar vervolgens in de stille tocht voorop lopen.
Die van jou blijven op wat one-liners na en het nablaten van populisten ook voorlopig achterwege?quote:
Ik heb je nog geen poging zien doen. Wat gesputter vanaf de zijlijn, da's al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:13 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, na een tijdje daal je af naar hetzelfde niveau.
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb je nog geen poging zien doen. Wat gesputter vanaf de zijlijn, da's al.
Probeer het morgen ofzo. Nu lekker slapen. Hopelijk word ik niet vermoord door een politieagent van 26. Want dan zou ik anderen nog in shock kunnen brengen, als ik het zelfbenoemde emotionele gezeik hier moet geloven.
Ach gelukkig hebben juristen meer hersencellen en een beter vermogen om rationeel na te denken dan jijquote:Op woensdag 17 maart 2010 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Beter hun best doen dus.
Maar dat wisten we al. Juristen zijn tuig.
Dus je zou alleen maar ja en amen moeten zeggen? Verder geen discussie, geen ander geluid?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ach gelukkig hebben juristen meer hersencellen en een beter vermogen om rationeel na te denken dan jij
Dat zeg ik niet. Je mag best je mening verkondigen. Maar na een paar keer weten we die wel en blijft het een beetje van hetzelfde.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus je zou alleen maar ja en amen moeten zeggen? Verder geen discussie, geen ander geluid?
Er schuilt een voorbeeldig fascist in je!
Hij bedoelt te zeggen dat het immoreel zou zijn, wanneer je er vrij weinig bij voelt, maar wel uitspreekt hevig ontdaan te zijn om te scoren. Over de rug van een vermoord meisje, probeer je dan te laten zien hoe empathisch en gevoelig je wel niet bent. Iedereen heeft het recht op zijn of haar gevoelens, maar op het moment dat je ze gaat overdrijven naar de buitenwereld toe, dan verdient het afkeuring.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:18 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo zit te trollen in een topic over een net vermoord meisje. Als je emotie voor dit meisje tonen immoreel vindt, dan moet je toch gewoon weggaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |