quote:Auto Lewis Hamilton in beslag genomen
Lewis Hamilton is door de Australische politie in zijn kraag gevat. De Britse McLaren-coureur werd vrijdag in Melbourne door de politie van de weg gehaald, nadat hij in een Mercedes op Lakeside Drive een 'burnout' en een 'fishtail' uitvoerde.
Ongepast
De auto van Hamilton werd in beslag genomen en blijft 48 uur bij het plaatselijke politiebureau in bewaring. De Brit kan tevens een boete tegemoet zien wegens 'ongepast gebruik van een voertuig'.
Meewerken
Volgens agent Scott Woodford stopte Hamilton meteen en was hij "extreem meewerkend". "De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat hij behoorlijk met het incident in de maag zit', aldus de agent. Hamilton werd ongeveer een halfuur ondervraagd en moest ook de gebruikelijke blaastest ondergaan.
Spijt
Hamilton liet vervolgens in een statement weten dat hij spijt heeft. "Wat ik heb gedaan is dwaas. Ik wil hiervoor mijn verontschuldigingen aanbieden."
2007
Het is niet de eerste keer dat Hamilton door de politie van de weg wordt gehaald. In 2007 werd zijn rijbewijs door de Franse politie voor een maand ingehouden toen hij met snelheid van bijna 200 km/u over de snelweg reed. Zijn auto, een Mercedes, werd in beslag genomen en Hamilton moest een boete van 600 euro betalen.
Kan iemand me verellen wat een fishtail is? Ik ben niet zo bekend met al die "slang" om je banden gerechtvaardigd op te rokenquote:
Misschien heb je iets aan onderstaande:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:00 schreef LeXX het volgende:
[..]
Kan iemand me verellen wat een fishtail is? Ik ben niet zo bekend met al die "slang" om je banden gerechtvaardigd op te roken
Why is this a surprise? Everyone knows virgins don't go all the way.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:37 schreef Googolplexian het volgende:
[.Fuel tank not big enough for Virgin to finish races.]
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Why is this a surprise? Everyone knows virgins don't go all the way.
http://www.formula1.com/r(...)circuit_diagram.htmlquote:
repsquote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Why is this a surprise? Everyone knows virgins don't go all the way.
sochtends? hehehequote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:35 schreef k_man het volgende:
Hmm, dat wordt opnemen. Misschien kan ik het in Istanbul ook wel zien, maar dat voelt dan toch als verspilling van schaarse tijd daar.
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 71: waar de motoren starten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:41 schreef vosss het volgende:
En waarom niet?
Dan kan je net zo goed die sig weghalen!
Bronquote:Brembo weet niks van remfalen bij Vettel
30-03-2010 | 22:23 | door: Kevin Van Nunen
Brembo begrijpt niet waar berichten vandaan komen dat Sebastian Vettel in Australië uitviel met een remdefect. De fabrikant weet van niks.
De coureur van Red Bull moest tijdens de race in het Albert Park de strijd voortijdig staken nadat hij de controle over zijn auto verloor en vanuit leidende positie pardoes in de grindbak belandde.
De Duitser liet direct weten dat van een eigen fout geen sprake was, iets wat Red Bull later onderstreepte door op een probleem met de remmen te wijzen. Ten onrechte, aldus Brembo.
“Brembo wordt onterecht aangewezen als schuldige voor de uitvalbeurt van Vettel, er was niks mis met de remmen”, aldus de firma in een verklaring. “Het team heeft bevestigd dat de reden schuilt in het wegvallen van de koppeling tussen de as en het wiel.”
“Onderzoek heeft aan het licht gebracht dat de wielmoer op juiste wijze was bevestigd tijdens een pitstop, waardoor de oorzaak dus ergens anders in moet schuilen. Red Bull bekijkt verschillende oplossingen om herhaling te voorkomen.”
Brembo denkt dat de nulscore van Vettel concreet te wijten is aan een probleem met de as linksvoor.
Godsklere, Ik heb niet eens een relatie met je en je slaat me al om de oren met dingen die 2 weken geleden gebeurd zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:56 schreef Sally het volgende:
[..]
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 71: waar de motoren starten.
Japan is 08:00quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt nog een paar avondraces vosss en natuurlijk Japan die wel midden in de nacht verreden wordt
Ik dacht altijd dat deze race eerder in de ochtend werd gehoudenquote:
Ik moest het ook even opzoekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat deze race eerder in de ochtend werd gehouden
ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat deze race eerder in de ochtend werd gehouden
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 05:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een sukkels bij Virgin, die zijn hun hele budget al in april kwijt zonder een tiende vooruitgang
het kost virgin iig niksquote:Wirth lapt zelf voor ontwikkelen nieuwe brandstoftank
31 maart 2010
Nick Wirth heeft onthuld dat zijn bedrijf, Wirth Research, zal opdraaien voor de kosten die het ontwikkelen van een nieuwe brandstoftank met zich meebrengen. Het team van Virgin liet in Australië weten dat de tank niet groot genoeg is om het einde van de meeste races te halen.
Wirth ontwikkelde de auto met Computational Fluid Dynamic (CFD), zonder gebruik te maken van een windtunnel. Vooruitstrevend, maar niet zonder kinderziektes, zo blijkt. "Wij leveren het chassis", zei Wirth tegenover Autosport. "We staan los van de motorleverancier of de brandstofleverancier. Dat betekent dat wij het voor het team zullen oplossen."
"We zullen het team niet factureren. Het is onze verantwoordelijkheid om een auto te leveren die een Grand Prix kan uitijden."
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?quote:
tot nog toe liggen die gemiste kansen niet aan de brandstoftankquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?
Da's wel netjes, dan.quote:
Hoezo? Dat mag toch gewoonquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef ElmarO het volgende:
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.
Hoe bedoel je dit??quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.htmlquote:Shock new rules agreed by FOTA
UpdateF1 has heard that a meeting of FOTA representatives this morning in Malaysia ahead of this weekend’s race has resulted in agreement between the teams regarding a number of impending rule changes.
Following the Bahrain Grand Prix – the much derided season opener – and the rain affected, and therefore enhanced, Australian Grand Prix concern has been growing in many quarters as to the state of Formula One and the prospects for the coming season, and as a result the teams’ association has pressed the FIA to act immediately to resolve the problem.
Alongside sensible safety related proposals that will see the use of ‘outboard’ mirrors – those mounted on side pod air deflectors as used by the likes of Ferrari – banned from the Chinese Grand Prix onwards, we have learned that this weekend’s Malaysian Grand Prix at the Sepang circuit will also feature some radical changes.
We have learned that, under the new rules, the chief steward reserves the right to call any car into the pits, at any time, and insist they take a ten second stop go penalty at his discretion; this is intended to restore the much missed ‘passing in the pits’ that the supporters of refuelling, now banned for 2010, are clamouring for the return of.
In an effort to help the newer teams, and to add to the action, drivers from HRT, Lotus and Virgin – plus any who qualify more than five seconds away from the pole position time – will have to complete two laps less than the rest; clearly, this will shake up the finishing order a great deal and give those who are missing the endless overtaking for which F1 is famed something to look forward to.
In another somewhat controversial move, although we have no confirmation of this, it is said that any team mate of Michael Schumacher will be required to make a pit stop at least three seconds slower than his team can actually manage in order to give the veteran driver a chance, and should he remain stuck behind a car on track for more than three laps that car will be required to discreetly move over and let him past. It is thought that this will increase viewing figures considerably.
We expect these new rules to be confirmed imminently, although rumours that qualifying will be decided on the results of a drivers Sudoku contest are thought to be wide of the mark.
Dat van die spiegels is overigens wel echt waarquote:Op donderdag 1 april 2010 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
De FOTA laat er geen gras over groeien zeg:
[..]
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.html
Uhuh. Hij is wel leuk verzonnenquote:Op donderdag 1 april 2010 12:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat van die spiegels is overigens wel echt waar
Er is een homologatie van het chassis. Dus ze mogen wel verbeteringen toepassen, maar sommige dingen mogen ze niet zomaar aanpassen. Iets wat andere teams ongetwijfeld goed in de gaten gaan houden. En dan met name hun voornaamste concurrenten Lotus en HRT.quote:Op donderdag 1 april 2010 07:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit??
Bijna ieder team heeft toch bijna iedere race aanpassingen om aerodynamisch voordeel te behalen??
quote:Michelin close to Formula 1 return
Michelin is closing in on a deal to return to Formula 1 next year, AUTOSPORT has learned, but it may not be as a standard tyre supplier.
Although no final decision has been made, sources have revealed that the French tyre manufacturer is in advanced negotiations with the FIA about the terms of a return for the first time since it quit at the end of 2006.
It is believed that an announcement confirming Michelin's comeback could be made as soon as this month.
Current standard tyre supplier Bridgestone is leaving F1 at the end of this season, with the Japanese company's board deciding that it does not benefit enough to justify its investment in the sport.
Although a replacement standard tyre supplier would require the FIA to go through an official tender process, it is believed there is a chance the governing body will simply open up the entry criteria to allow any qualified manufacturer in - reigniting an F1 tyre war.
Should Michelin give the green light to return, then it could be against other tyre manufacturers such as Hankook and Kumho who have also been linked with a move into F1.
Michelin's last spell in F1 was from 2001 until 2006 – when it enjoyed world title success with Renault but also endured its fair share of controversy, including being forced to withdraw from the 2005 United States Grand Prix on safety grounds.
Michelin was not interested in becoming the sole tyre supplier when the tender process was opened for 2008 – believing it vital that the company faced competition if it was to invest in F1.
Earlier this month Michelin's managing partner Jean-Dominique Senard told the Bloomberg news agency that the French company was open to a move back to F1 if the sport could prove its environmental credentials.
"We might consider returning but there are some very clear conditions," he said.
Nu ja, ze moeten misschien een nieuwe crashtest moeten ondergaan. Maar als ze met het nieuwe chassis ook sneller gaan dan is dat toch gewoon 100% legaal?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er is een homologatie van het chassis. Dus ze mogen wel verbeteringen toepassen, maar sommige dingen mogen ze niet zomaar aanpassen. Iets wat andere teams ongetwijfeld goed in de gaten gaan houden. En dan met name hun voornaamste concurrenten Lotus en HRT.
Ik dacht eerst WTF dit kán niet waar zijn!!!!!quote:Op donderdag 1 april 2010 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
De FOTA laat er geen gras over groeien zeg:
[..]
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.html
Dat weet ik ook niet precies. Weet wel dat ze voor deze wijziging toestemming aan de FIA moesten vragen. Dus er zullen toch wel bepaalde voorwaarden aanhangen.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, ze moeten misschien een nieuwe crashtest moeten ondergaan. Maar als ze met het nieuwe chassis ook sneller gaan dan is dat toch gewoon 100% legaal?
Je bent er vol ingetraptquote:Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dacht eerst WTF dit kán niet waar zijn!!!!!
En toen dacht ik, wacht eens, het is 1 april![]()
Nogal jaquote:
De bron is nou ook niet bepaald ...quote:Op donderdag 1 april 2010 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogal ja![]()
!
Ik zat hardop te WTF-en toen ik het las, dit kun je niet menen WTF!
Langer chassis, meer gewicht. Het zal eerder een negatieve invloed op de prestaties hebben dan een betere. Behalve dan dat ze dan iig niet een gebrek aan brandstof zullen hebben als reden voor het uitvallen. Of die auto überhaupt ooit een race uit gaat rijden is natuurlijk een ander verhaalquote:Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet precies. Weet wel dat ze voor deze wijziging toestemming aan de FIA moesten vragen. Dus er zullen toch wel bepaalde voorwaarden aanhangen.
Hij staat in een priveforumquote:Op donderdag 1 april 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
Klopt, ik had m ff teruggehaald om een klein foutje te herstellenquote:Op vrijdag 2 april 2010 00:09 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij staat in een priveforumVerplaatst naar mod forum, of staat ie in het keldertje?
Oh, doet t alweer..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |