ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat deze race eerder in de ochtend werd gehouden
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 05:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een sukkels bij Virgin, die zijn hun hele budget al in april kwijt zonder een tiende vooruitgang
het kost virgin iig niksquote:Wirth lapt zelf voor ontwikkelen nieuwe brandstoftank
31 maart 2010
Nick Wirth heeft onthuld dat zijn bedrijf, Wirth Research, zal opdraaien voor de kosten die het ontwikkelen van een nieuwe brandstoftank met zich meebrengen. Het team van Virgin liet in Australië weten dat de tank niet groot genoeg is om het einde van de meeste races te halen.
Wirth ontwikkelde de auto met Computational Fluid Dynamic (CFD), zonder gebruik te maken van een windtunnel. Vooruitstrevend, maar niet zonder kinderziektes, zo blijkt. "Wij leveren het chassis", zei Wirth tegenover Autosport. "We staan los van de motorleverancier of de brandstofleverancier. Dat betekent dat wij het voor het team zullen oplossen."
"We zullen het team niet factureren. Het is onze verantwoordelijkheid om een auto te leveren die een Grand Prix kan uitijden."
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?quote:
tot nog toe liggen die gemiste kansen niet aan de brandstoftankquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ook geen sponsors, exposure, waardigheid, stortieve kansen voor hun coureurs en team, motivatie, etc.?
Da's wel netjes, dan.quote:
Hoezo? Dat mag toch gewoonquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef ElmarO het volgende:
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.
Hoe bedoel je dit??quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En omdat ze het chassis gaan aanpassen gaan andere teams er zwaar opletten dat ze daar geen aerodynamisch voordeel uit gaan halen.
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.htmlquote:Shock new rules agreed by FOTA
UpdateF1 has heard that a meeting of FOTA representatives this morning in Malaysia ahead of this weekend’s race has resulted in agreement between the teams regarding a number of impending rule changes.
Following the Bahrain Grand Prix – the much derided season opener – and the rain affected, and therefore enhanced, Australian Grand Prix concern has been growing in many quarters as to the state of Formula One and the prospects for the coming season, and as a result the teams’ association has pressed the FIA to act immediately to resolve the problem.
Alongside sensible safety related proposals that will see the use of ‘outboard’ mirrors – those mounted on side pod air deflectors as used by the likes of Ferrari – banned from the Chinese Grand Prix onwards, we have learned that this weekend’s Malaysian Grand Prix at the Sepang circuit will also feature some radical changes.
We have learned that, under the new rules, the chief steward reserves the right to call any car into the pits, at any time, and insist they take a ten second stop go penalty at his discretion; this is intended to restore the much missed ‘passing in the pits’ that the supporters of refuelling, now banned for 2010, are clamouring for the return of.
In an effort to help the newer teams, and to add to the action, drivers from HRT, Lotus and Virgin – plus any who qualify more than five seconds away from the pole position time – will have to complete two laps less than the rest; clearly, this will shake up the finishing order a great deal and give those who are missing the endless overtaking for which F1 is famed something to look forward to.
In another somewhat controversial move, although we have no confirmation of this, it is said that any team mate of Michael Schumacher will be required to make a pit stop at least three seconds slower than his team can actually manage in order to give the veteran driver a chance, and should he remain stuck behind a car on track for more than three laps that car will be required to discreetly move over and let him past. It is thought that this will increase viewing figures considerably.
We expect these new rules to be confirmed imminently, although rumours that qualifying will be decided on the results of a drivers Sudoku contest are thought to be wide of the mark.
Dat van die spiegels is overigens wel echt waarquote:Op donderdag 1 april 2010 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
De FOTA laat er geen gras over groeien zeg:
[..]
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.html
Uhuh. Hij is wel leuk verzonnenquote:Op donderdag 1 april 2010 12:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat van die spiegels is overigens wel echt waar
Er is een homologatie van het chassis. Dus ze mogen wel verbeteringen toepassen, maar sommige dingen mogen ze niet zomaar aanpassen. Iets wat andere teams ongetwijfeld goed in de gaten gaan houden. En dan met name hun voornaamste concurrenten Lotus en HRT.quote:Op donderdag 1 april 2010 07:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit??
Bijna ieder team heeft toch bijna iedere race aanpassingen om aerodynamisch voordeel te behalen??
quote:Michelin close to Formula 1 return
Michelin is closing in on a deal to return to Formula 1 next year, AUTOSPORT has learned, but it may not be as a standard tyre supplier.
Although no final decision has been made, sources have revealed that the French tyre manufacturer is in advanced negotiations with the FIA about the terms of a return for the first time since it quit at the end of 2006.
It is believed that an announcement confirming Michelin's comeback could be made as soon as this month.
Current standard tyre supplier Bridgestone is leaving F1 at the end of this season, with the Japanese company's board deciding that it does not benefit enough to justify its investment in the sport.
Although a replacement standard tyre supplier would require the FIA to go through an official tender process, it is believed there is a chance the governing body will simply open up the entry criteria to allow any qualified manufacturer in - reigniting an F1 tyre war.
Should Michelin give the green light to return, then it could be against other tyre manufacturers such as Hankook and Kumho who have also been linked with a move into F1.
Michelin's last spell in F1 was from 2001 until 2006 – when it enjoyed world title success with Renault but also endured its fair share of controversy, including being forced to withdraw from the 2005 United States Grand Prix on safety grounds.
Michelin was not interested in becoming the sole tyre supplier when the tender process was opened for 2008 – believing it vital that the company faced competition if it was to invest in F1.
Earlier this month Michelin's managing partner Jean-Dominique Senard told the Bloomberg news agency that the French company was open to a move back to F1 if the sport could prove its environmental credentials.
"We might consider returning but there are some very clear conditions," he said.
Nu ja, ze moeten misschien een nieuwe crashtest moeten ondergaan. Maar als ze met het nieuwe chassis ook sneller gaan dan is dat toch gewoon 100% legaal?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er is een homologatie van het chassis. Dus ze mogen wel verbeteringen toepassen, maar sommige dingen mogen ze niet zomaar aanpassen. Iets wat andere teams ongetwijfeld goed in de gaten gaan houden. En dan met name hun voornaamste concurrenten Lotus en HRT.
Ik dacht eerst WTF dit kán niet waar zijn!!!!!quote:Op donderdag 1 april 2010 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
De FOTA laat er geen gras over groeien zeg:
[..]
Bron: http://formula-1.updatesp(...)ed-by-FOTA/view.html
Dat weet ik ook niet precies. Weet wel dat ze voor deze wijziging toestemming aan de FIA moesten vragen. Dus er zullen toch wel bepaalde voorwaarden aanhangen.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, ze moeten misschien een nieuwe crashtest moeten ondergaan. Maar als ze met het nieuwe chassis ook sneller gaan dan is dat toch gewoon 100% legaal?
Je bent er vol ingetraptquote:Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dacht eerst WTF dit kán niet waar zijn!!!!!
En toen dacht ik, wacht eens, het is 1 april![]()
Nogal jaquote:
De bron is nou ook niet bepaald ...quote:Op donderdag 1 april 2010 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogal ja![]()
!
Ik zat hardop te WTF-en toen ik het las, dit kun je niet menen WTF!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |