Langer chassis, meer gewicht. Het zal eerder een negatieve invloed op de prestaties hebben dan een betere. Behalve dan dat ze dan iig niet een gebrek aan brandstof zullen hebben als reden voor het uitvallen. Of die auto überhaupt ooit een race uit gaat rijden is natuurlijk een ander verhaalquote:Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet precies. Weet wel dat ze voor deze wijziging toestemming aan de FIA moesten vragen. Dus er zullen toch wel bepaalde voorwaarden aanhangen.
Hij staat in een priveforumquote:Op donderdag 1 april 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
Klopt, ik had m ff teruggehaald om een klein foutje te herstellenquote:Op vrijdag 2 april 2010 00:09 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij staat in een priveforumVerplaatst naar mod forum, of staat ie in het keldertje?
Oh, doet t alweer..
En waarom zou de training daar spannender van wordenquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:55 schreef kepler het volgende:
Ik had trouwens een ideetje om de training spannender te maken:
Gewoon het gemiddelde nemen van al je snelste tijden. Dan moet je dus elk deel van de kwalificatie voluit gaan. Nu zie je dat veel teams het rustig aan doen in het begin. Je krijgt alleen wel een probleem als het gaat regenen in Q2/Q3
Omdat ze dan elke sessie voor de snelste tijd gaan ipv binnen de top 17/10 proberen te eindigenquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En waarom zou de training daar spannender van worden
Nogmaals, wat heeft dit met de trainingen te makenquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Omdat ze dan elke sessie voor de snelste tijd gaan ipv binnen de top 17/10 proberen te eindigenNu heb ik het idee dat veel coureurs, zeker in de eerste sessie, gewoon op 90% van hun snelheid rijden omdat ze weten dat ze het toch wel halen (uitzonderingen daar gelaten
)
ja ok, ik bedoel dus kwalificatiequote:Op zaterdag 3 april 2010 20:53 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heeft dit met de trainingen te maken
Aha, ik dacht al dat mijn biertje niet goed gevallen wasquote:
Daar wil ik dus vanafquote:Het is trouwens tijdens de race ook niet gebruikelijk continu te trappen..
hoe wil je dat doen dan?quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Daar wil ik dus vanafGewoon de coureurs 'dwingen' om continue op de grens te rijden
Nou bv dus zorgen dat ze in de kwalificatie dus elke sessie een snelle tijd moeten neerzettenquote:
Juist het heel houden en besparen van je resources is wat ik mooi vind. Vooral in de rally en F1 is goed te merken waar dan de kwaliteit van een rijder ligt. Hard rijden kunnen we allemaal wel. Kwestie van gas gevenquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Daar wil ik dus vanafGewoon de coureurs 'dwingen' om continue op de grens te rijden
nee, vroeg me al af hoe je dat in de race zou willen gaan doenquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou bv dus zorgen dat ze in de kwalificatie dus elke sessie een snelle tijd moeten neerzetten
De race zelf is op deze manier niks aan te doen natuurlijk
Maar als ze het redden met de ene helft op 90% en de andere helft op 100%, gaan ze dan toch gewoon continu op 95% rijden. Rijden ze nog vooraanquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou bv dus zorgen dat ze in de kwalificatie dus elke sessie een snelle tijd moeten neerzetten
De race zelf is op deze manier niks aan te doen natuurlijk
Nee vind ik juist niet, zeker niet bij de F1. Heel houden is belangrijk bij bv Le Mans. Bij de F1 moet je gewoon zo snel mogelijk gaan, niks banden sparenquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:36 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Juist het heel houden en besparen van je resources is wat ik mooi vind. Vooral in de rally en F1 is goed te merken waar dan de kwaliteit van een rijder ligt. Hard rijden kunnen we allemaal wel. Kwestie van gas geven
Maar nu kan je dus met een relatief langzame tijd door Q1 heen komen, om in Q3 echt je best te gaan doen. Dat ga je dan tegen. Iedereen moet gewoon een snelle tijd rijden, ook in Q1, om kans te maken op pole in Q3quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar als ze het redden met de ene helft op 90% en de andere helft op 100%, gaan ze dan toch gewoon continu op 95% rijden. Rijden ze nog vooraan
1978quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:30 schreef vosss het volgende:
Die is volgens mij ook heul zo oud nog niet, is het wel?
mol is juist geweldig OMDAT hij al die onzin tussendoor uitkraamtquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Vind je? Doe mij maar gewoon een uur zoveel je wil racen in quali trim en daarna lekker race trim voor de race.
Vandaag trouwens voor het eerst sinds tijden weer eens rtl7 gekeken omdat de bbc geen herhaling had maar mijn god die Mol word steeds ergerWat een onzin kraamt die kerel uit zeg. Was haast blij toen het over was. Die dude die bij Martin zit is ook niet alles (mogen ze van mij trouwens ook wegschoppen bij zijn geschreeuw bij ieder pietluttig dingetje dat er gebeurd, Martin is toch veel cooler, lekker relaxed en af en toe een sarcastische opmerking maken) maar Mol die slaat alles.
Mol is altijd lekker enthousiast, maar maakt wel eens wat foutjes jaquote:Op zondag 4 april 2010 08:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mol is juist geweldig OMDAT hij al die onzin tussendoor uitkraamt![]()
ik heb vorige week s'morgens op de bbc gekeken en s'middags op rtl, maar als die geen reclame zouden hebben keek ik daar altijd.
brundle is ook goed, maar de stem van ollie hoort er eigenlijk toch wel bij
idd, en murray walker was qua foutjes nog erger als mol en daar vond ook niemand het erg bijquote:Op zondag 4 april 2010 09:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Mol is altijd lekker enthousiast, maar maakt wel eens wat foutjes ja
Maar op de BBC halen ze ook regelmatig wagens door elkaar volgens mij
De enige die ik bijna nooit op foutjes betrapte waren de gasten bij SpeedTV, verder kijk ik de voorbeschouwing op BBC en de race gewoon bij Olavquote:Op zondag 4 april 2010 09:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd, en murray walker was qua foutjes nog erger als mol en daar vond ook niemand het erg bij![]()
snap dat gezeik op olav nooit
nee, niet op zaterdag avondquote:Starttijd Australische GP verandert waarschijnlijk
04 april 2010
De Grand Prix van Australië zal volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid eerder beginnen dan de afgelopen twee jaar, toen de race om 17.00 uur lokale tijd van start ging. De FIA heeft gemeten hoeveel licht er nog was tegen het einde van de race, en uit deze metingen bleek dat het eigenlijk al te donker was om veilig te racen.
"In Australië was het aan het einde van de race zeker te donker. De FIA heeft dit gemeten en voor volgend jaar zullen er zeker maatregelen worden genomen. Er zijn inmiddels minimale eisen aan licht ingevoerd", vertelde zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. Robert Kubica had nog wel een idee om de race op een gunstig tijdstip voor de Europeanen te behouden: "Wat mij betreft racen we op zondagochtend, wanneer het in Europa zaterdagavond is."
Haha, en net denkt Martin Brundle dat Button Hamilton isquote:Op zondag 4 april 2010 09:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd, en murray walker was qua foutjes nog erger als mol en daar vond ook niemand het erg bij![]()
snap dat gezeik op olav nooit
dat is absoluut waar, bbc heeft een geweldig teamquote:Op zondag 4 april 2010 13:04 schreef bodylotion het volgende:
Brundle heeft zo ongelovelijk veel inzicht in de sport die ziet alles en trekt zelden verkeerde conclusies. Olav Mol is prettig om naar te luisteren, maar ik zweer bij de expertise en insights van de BBC.
Een presentator die goeie vragen stelt
Een teambaas die geen blad voor de mond neemt
Coulthard die precies weet hoe het in de F1 werkt
Martin Brundle idem
en Leggard die precies zegt wat je ziet
Bah, en die walgelijke reclamesquote:Op zondag 4 april 2010 13:06 schreef CloseToTheEdge het volgende:
RTL begint me ook steeds meer tegen te staan, zeker nu Mol niet meer op locatie is.
Eddie Jordan's shirt vs the world, all the wayquote:Op zondag 4 april 2010 13:04 schreef bodylotion het volgende:
Brundle heeft zo ongelovelijk veel inzicht in de sport die ziet alles en trekt zelden verkeerde conclusies. Olav Mol is prettig om naar te luisteren, maar ik zweer bij de expertise en insights van de BBC.
Een presentator die goeie vragen stelt
Een teambaas die geen blad voor de mond neemt
Coulthard die precies weet hoe het in de F1 werkt
Martin Brundle idem
en Leggard die precies zegt wat je ziet
ik zit nou de herhaling te kijken op rtl en ik moet zeggen dat ik ook weer om ben, kijk voortaan ook weer rtlquote:Op zondag 4 april 2010 09:16 schreef kepler het volgende:
[..]
De enige die ik bijna nooit op foutjes betrapte waren de gasten bij SpeedTV, verder kijk ik de voorbeschouwing op BBC en de race gewoon bij Olav
Eindelijk eens een goed idee van meneer Ecclestonequote:Formule 1-baas Ecclestone: 'Er moet iets gebeuren' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
Dat de races in Australië en Maleisië interessanter waren dan de Grand Prix van Bahrein is volgens Formule 1-supremo Bernie Ecclestone enkel te danken aan de regen.
'We hebben geluk gehad dat het weer voor spektakel heeft gezorgd,' zegt Ecclestone. 'Daar mogen we echter niet van afhankelijk zijn om de sport aantrekkelijk te houden. Er moet iets gebeuren. Voor het eerst zijn ook de teams zich daarvan bewust.'
Volgens Ecclestone zijn niet direct drastische maatregelen nodig, zoals het omkeren van de startopstelling. 'We moeten simpelweg het inhalen bevorderen,' aldus Ecclestone. 'Bijvoorbeeld door de voorvleugels smaller te maken en de dubbele diffusers af te schaffen.'
Als zelfs dat niet helpt, heeft Ecclestone nog een radicaler voorstel achter de hand: 'Waarom laten we geen lootjes trekken door een aantrekkelijke dame om de top tien van de startgrid te bepalen?'
Ook het naprogramma van BBC nog gezien?quote:Op zondag 4 april 2010 13:26 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Eddie Jordan's shirt vs the world, all the way
Of de coureurs moeten darten, en dichtste bij de bull staat op pole.. Oh wacht, het gaat natuurlijk om die damequote:Op dinsdag 6 april 2010 15:44 schreef vosss het volgende:
Eindelijk eens een goed idee van meneer Ecclestone
ben benieuwd of het ook daadwerkelijk wat wordtquote:Op donderdag 8 april 2010 03:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er komt een nieuwe F1 manager game uit.
http://www.virtualr.net/p(...)first-video-trailer/
Hij is dan wel niet met FIA-licentie e.d. Maar dat kun je allemaal wel zelf aanpassen.
quote:Ecclestone wil Formule 1 in Rusland
Bernie Ecclestone bezorgt Europese circuitbazen slapeloze nachten. Het commerciële brein van de Formule 1 wil naast New York ook Rusland toevoegen aan de kalender.
Om ruimte te maken voor de nieuwe Grands Prix, moeten waarschijnlijk traditionele circuits het veld ruimen. Onder meer de races in Spanje en Turkije staan ter discussie.
"We gaan zeker een paar circuits verliezen", zegt Ecclestone. "Maar sommige races kunnen we makkelijk missen. Binnen enkele maanden nemen we een beslissing."
Stratenraces
Ecclestone wil graag meer stratenraces op de kalender. Het liefst op locaties die tot de verbeelding spreken. Zo wil hij in 2012 een race houden in New Jersey, met op de achtergrond de skyline van Manhattan.
De commerciële baas van de Formule 1 heeft hiervoor al drie mogelijke locaties gespot. Een jaar later moet de eerste Grand Prix van Rusland plaatsvinden. Als gastheer hiervoor denkt Ecclestone aan Moskou of Sochi, de mondaine badplaats waar in 2014 de Olympische Winterspelen worden gehouden.
Zowel Amerika als Rusland is een lucratieve markt voor de Formule 1, omdat de sport daar nog flink kan groeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |