abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:16 #101
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79211151
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Wanneer opdrachtgever en/of uitvoerder van het onderzoek belang hebben bij positieve resultaten, en het onderzoek zelf niet openbaar wordt gemaakt, lijkt het me een gezondere houding om er zo je twijfels bij te zetten.

Ik denk persoonlijk dat die 7,2 best zou kunnen kloppen, maar dat onderzoek is natuurlijk totaal geen betrouwbare bron.
pi_79211226
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.
En andersom geldt dat net zo goed. Je kan de situatie in Rotterdam niet vergelijken met de rest van het land. Rotterdam is één van de weinige steden waar veel poortjes staan en waarbij in het OV
zwartrijders veel overlast bezorgden in het verleden. In Amsterdam hoor je vergelijkbare geluiden. Minder zwartrijders, minder overlast, chipkaart een succes. Over de gebruiksvriendelijkheid hoor je ze echter niet. Ik ben dan ook wel erg benieuwd waaruit dat rapportcijfer van de RET is opgebouwd. Heb je een link naar dat onderzoek?
pi_79211367
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima ding. Nooit problemen gehad met in- en uitchecken, minder irritante zwartrijders in de metro (voor mijn gevoel) en nooit meer dat gezeik met strippenkaarten.

Reacties van mensen om me heen zijn ook gewoon positief. Ik vind die 7,2 niet zo onwaarschijnlijk hoor
Ach, ik heb een hoop kritiek op de chipkaart maar ook ik zou het een voldoende geven. Het probleem is dat op sommige punten het product wel ernstig faalt.
pi_79211397
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:08:00 #105
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211605
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.
Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:09 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:04 schreef VancouverFan het volgende:
Het onderzoek is nu online:

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79211745
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


[..]

Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Leaf
pi_79211796
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Leaf
pi_79212134
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Gemiddeld scoort de OV-chipkaart een 7,2. Onder degenen die op een 65+-kaart met gratis
vervoer reizen scoort de kaart met een gemiddeld van 8 het hoogst.
Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
pi_79212587
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
[..]

Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.

Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:27:38 #111
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_79212592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
put
your
clothes
on!
pi_79212787
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef VancouverFan het volgende:

Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.
Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
quote:
Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
pi_79213028
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
Geloof best dat er problemen zijn. Maar dat daar niks aan gedaan is en wordt is complete lariekoek.

In Eindhoven is de OV chipkaart ook nog lang niet in gebruik, staat voor 2e helft 2010 in de planning. Logisch dat het daar nog niet meteen volstaat met oplaad punten. Inmiddels zijn er bij diverse AH's en C1000's oplaadpunten.

Ik denk dat de OV bedrijven wel hun best hebben gedaan om de reiziger te verleiden. Sites vol met informatie, hulp bij de overgang, mensen die op stations staan te helpen. Maar die moeite werd telkens de grond in gestampt door instellingen als Rover en politici die bij de minste tegenslag al veel herrie begonnen te schoppen.
Plus dat veel mensen zich slecht verdiepen in de materie, amper weten hoe het werkt maar wel gaan roepen dat het niet werkt.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:07 #114
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213068
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213118
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
Wat niet goed is aan jouw instelling, is dat jij pertinent weigert de positieve dingen te zien. Je doet allerlei moeite om het negatief uit te leggen en dingen onderuit te halen.

quote:
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Leaf
pi_79213177
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:42:42 #117
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213288
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:30 #118
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213708
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
Leaf
pi_79213763
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:58:50 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214048
quote:
• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!

Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.

En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?

Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
pi_79214433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
quote:
[Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.

De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
quote:
En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
quote:
Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:09:51 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214582
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
pi_79214637
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.

Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:17 #125
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215443
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
quote:
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
quote:
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.
quote:
De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
[..]
Maar kost het ze geen geld...
quote:
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
quote:
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
quote:
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Álles.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:50 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215468
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.
Tuurlijk.
quote:
Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Kijk eens wat rond bij Frans.
pi_79216072
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:

Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
pi_79216565
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tuurlijk.
[..]

Kijk eens wat rond bij Frans.
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Leaf
pi_79216680
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
quote:
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte.
quote:
[..]

Maar kost het ze geen geld...
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
quote:

[..]

Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
En dus?

quote:
Álles.
Want?
Leaf
pi_79216739
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Leaf
pi_79216964
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.

Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.

Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf

Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
pi_79217030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
pi_79217929
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
Ja echt waar? Goh. Dat had ik nou niet verwacht hoor dat mensen met cijfers kunnen sjoemelen
Leaf
pi_79218076
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
quote:
Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
quote:
Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

[url=http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf
]http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf[/q][/url]
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.

quote:
Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Leaf
pi_79218469
Er zou toch 4 uur al een nieuwsbericht van dde OV bedrijven uitkomen hoe het gegaan is met de studenten OV

Any news ?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:51:46 #136
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218626
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
quote:
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:53:08 #137
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218669
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Met een beetje gezond verstand zou je weten dat de database van translink al die reisbewegingen over 7 jaar bijhoud. Met de persoonsgegevens van de vervoersbedrijven is dat allemaal heel gemakkelijk na te gaan. Ook wie al 10x met de RET is geweest.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79218721
quote:
Overgang studenten op OV-chipkaart niet vlekkeloos


Mail naar:

Naam afzender
Email afzender

Opmerkingen
Annuleren Verstuur

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De overstap van studenten naar de OV-chipkaart blijkt niet overal op rolletjes te verlopen. Bij controles lijkt in sommige gevallen het juiste reisproduct niet zichtbaar te zijn, in andere gevallen hebben studenten de kaart nog niet opgehaald of opgeladen.

Ook was op diverse plekken behoefte aan informatie. Probleemgevallen worden zo snel mogelijk opgelost. Dat meldt het Communicatiepunt OV-Chipkaart van de openbaarvervoerbedrijven.

Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. Reizigersorganisatie Rover verwachtte grote problemen en heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen. De ov-bedrijven spreken echter van een rustig verlopen overgang en verwachten dat mensen snel wennen. Wel worden de werkinstructies van het controlerend personeel aangescherpt.

Tot nu toe hebben ruim 590 duizend studenten een 'studentenreisproduct' opgehaald of gewijzigd. De groep die dat nog niet heeft gedaan, krijgt persoonlijke aandacht en extra service, evenals de mensen die op problemen stuiten.
http://binnenland.nieuws.(...)aart_niet_vlekkeloos
Leaf
pi_79219103
Weet iemand hoe je bij de NS je reisgegevens in kan zien ?

Ik heb zowel mijn voordeelurenkaart als persoonlijke OV chipkaart toegevoegd, maar de ene is totaal verdwenen en van de ander kan ik mijn reisgegevens niet inzien.

Dat lijkt mij te kunnen onder inzien reisgegevens, maar blijkbaar wertkt dat niet.

Ik zie dan alleen wat voor kaart het is en tot hoelang mijn abonnement loopt
pi_79219198
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
quote:
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
quote:
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
quote:
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
pi_79219204
krijg je dit als antwoord bij NS


V Hoe kan ik mijn reisgegevens inzien?
A U stelt mij een vraag over reisgegevens, maar ik begrijp niet precies wat u bedoelt. Stel uw vraag eens op een andere manier, hopelijk kan ik u dan beter van dienst zijn.
pi_79219610
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
[..]

Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
Een dergelijk groot en nieuw feilloos systeem bestaat niet.
De andere plaatsen waar een vergelijkbaar systeem is, is alleen maar in een stad, niet in een compleet land. En dan ook nog eens niet bijv verschillende vervoerders, maar bij maar 1 vervoerder.
quote:
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
Jij weet niks van mijn wereldbeeld. Je trekt weer eens foute conclusies.
Grappig om te zien dat je het ene moment loopt te zeuren dat iets teveel moeite is en het andere moment weer loopt te zeuren over iets wat weinig moeite kost.
Het is ook nooit goed bij jou. Maar dat was al bekend.
quote:
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
Nou bedenk eens wat dan als het zo makkelijk is.
En vooralsnog wordt het geld uit de zakken van de OV bedrijven geklopt. Die zijn veel geld kwijt aan het onderzoeken van de claims en het geld teruggeven.
Leaf
pi_79219723
ik heb mijn OV-studentenkaart twee keer aangevraagd, maar nog steeds geen kaart ontvangen

als ik naar dat nummer bel krijg ik eerst twee minuten lang een menu met aan het einde 'het is momenteel erg druk, probeer het morgen nog een keer'

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:28:55 #144
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79219847
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:25 schreef JoPiDo het volgende:

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
Nee en nee, je hebt recht op 68 euro per halve maand als je je chipkaart te laat hebt gekregen, meer niet.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:34:52 #145
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220066
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
quote:
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
quote:
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
[..]
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
quote:
Want?
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 16-03-2010 18:40:01 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:39:39 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
quote:
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
[..]
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
quote:
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
quote:
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41:29 #147
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79220296
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!


Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:46:11 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220483
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?
pi_79220503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
Wat een bullshit weer. Mensen die het product niet gebruiken vragen of het goed werkt

Feit blijft dat veel mensen het WEL een goed product vinden. Dus als er klanten zijn die er toch niet blij mee zijn, kun je je toch wel afvragen of het niet aan de klant ligt.
quote:
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
Mijne ook
quote:
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
Bron dat ik zeg dat alle claims worden uitgekeerd.

quote:
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.
Pure speculatie dat ze alleen maar 's middags hebben gebeld. Alleen maar gebaseerd op de dwang dat je het onderzoek perse wil afzeiken.
's avonds doen de telefoons het ook hoor. Echt waar.
Leaf
pi_79220660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
Nee. Maar ik weet wel dat die service punten al langer op Den Haag HS en CS zitten en dat die ruim open zijn.
quote:
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
Jawel, want het systeem is nog niet volledig ingevoerd in Den Haag. Ook van jou heb ik nog steeds geen goede testmethode gezien hoe ze dit systeem op deze schaal vlekkeloos hadden kunnen invoeren.
quote:
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
Volgens mij spookt er heel wat meer rond in jouw hoofd

quote:
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
Al 24 delen lang aan het zeuren op de OV bedrijven en dan ben ik ineens de doemdenker als ik een voorbeeld geef van mensen die misschien wel eens misbruik gaan maken van de restitutie regeling... Het moet niet gekker worden. Al vrees ik dat dat wel gaat gebeuren....
Leaf
pi_79222229
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?
11 februari is alles in Rotterdam over gegaan op de OV chipkaart. De RET denkt (waarschijnlijk) dat op dat moment het systeem zo goed mogelijk was en alles zou moeten werken. Dan is het logisch dat de RET wil weten of het goed werkt of niet. Het heeft dan weinig zin om te weten hoe het 6 maanden geleden werkte. Daarvan wisten ze al dat het niet goed genoeg was omdat ze toen al eerder onderzoeken hebben gedaan.
Leaf
pi_79223445
Nu ik zo dit allemaal lees, verbaas ik me er over dat in het RET onderzoek de zwartrijders nergens te vinden zijn. Die zijn gestopt met reizen na 11 februarie, ow nee daarbij werd natuurlijk de telefoon opgehangen omdat ze niet aan de selectie criteria van het subjectieve onderzoek voldeden.
pi_79223676
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:58 schreef Basp1 het volgende:
Nu ik zo dit allemaal lees, verbaas ik me er over dat in het RET onderzoek de zwartrijders nergens te vinden zijn. Die zijn gestopt met reizen na 11 februarie, ow nee daarbij werd natuurlijk de telefoon opgehangen omdat ze niet aan de selectie criteria van het subjectieve onderzoek voldeden.
Je hebt het er echt moeilijk mee he. Een onderzoek dat aantoont dat al dat gezeur van jou onterecht was. Ik kan me voorstellen dat je dan in een zwart gat valt, en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Zal het toch maar uitleggen aan je, dat onderzoek werd gehouden onder klanten. Klanten zijn mensen die betalen voor verleende diensten. Zwartrijders zijn geen klanten.

En die zwartrijders zijn niet compleet verdwenen na 11 februari. Dat is weer eens zo'n verkeerde aanname van je.
Leaf
pi_79224136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:03 schreef VancouverFan het volgende:

Je hebt het er echt moeilijk mee he. Een onderzoek dat aantoont dat al dat gezeur van jou onterecht was. Ik kan me voorstellen dat je dan in een zwart gat valt, en dat wil je natuurlijk voorkomen.
Ja want ik moet het heel normaal vinden dat er een product op de markt is gezet waarmee 50% van de gebruikers in het onderzoek al eens zijn geld terug heeft moeten vragen. Dat staat helaas niet bij de conclusies want kwam de onderzoekers niet goed uit, maar wel bij de cijfers.
pi_79225031
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja want ik moet het heel normaal vinden dat er een product op de markt is gezet waarmee 50% van de gebruikers in het onderzoek al eens zijn geld terug heeft moeten vragen. Dat staat helaas niet bij de conclusies want kwam de onderzoekers niet goed uit, maar wel bij de cijfers.
Waarom hebben ze die cijfers dan ook niet weggelaten?
En ondanks dat geld terugvragen toch nog een ruime 7 gemiddeld als rapport cijfer! Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Leaf
pi_79225220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die cijfers dan ook niet weggelaten?
En ondanks dat geld terugvragen toch nog een ruime 7 gemiddeld als rapport cijfer! Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Dat lijkt me een voorbarige conclusie.
pi_79227510
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat lijkt me een voorbarige conclusie.
Als je er nou ook een uitleg bij zet waarom dat voorbarig is, wordt het misschien overtuigender.

Of hoe verklaar jij dan dat als er zoveel mensen zijn die geld terug hebben moeten vragen, er toch een 7,2 als rapportcijfer uitkomt?
Leaf
pi_79227638
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je er nou ook een uitleg bij zet waarom dat voorbarig is, wordt het misschien overtuigender.

Of hoe verklaar jij dan dat als er zoveel mensen zijn die geld terug hebben moeten vragen, er toch een 7,2 als rapportcijfer uitkomt?
Omdat het niet makkelijk terugkrijgen van je geld niet hoeft te leiden tot een onvoldoende. Het is niet het één of het ander. Hoewel het natuurlijk wel enige invloed zal hebben op het cijfer.

[ Bericht 1% gewijzigd door nikk op 16-03-2010 21:19:14 ]
pi_79228104
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet makkelijk terugkrijgen van je geld niet hoeft te leiden tot een onvoldoende. Het is niet het één of het ander. Hoewel het natuurlijk wel enige invloed zal hebben op het cijfer.
Ja dat zeg ik dus ook
quote:
Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Maar dat is een voorbarige conclusie. Schijnt.
Leaf
pi_79228446
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik dus ook
[..]

Maar dat is een voorbarige conclusie. Schijnt.
Omdat je ook geen conclusies kunt trekken. Als het wel hinderlijk is om je geld terug te krijgen hoeft dat niet te leiden tot een onvoldoende voor de chipkaart. Nogmaals, zelfs ik zou de chipkaart een voldoende geven. Een cijfer an sich zegt weinig. Het is interessanter hoe dat cijfer is opgebouwd (hoe onderdelen dus scoren). Hopelijk worden er binnenkort wat meer (en betere) enquetes en/of onderzoeken gehouden.
pi_79243083
tvp
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_79244923
Rover voorspelde wederom chaos, waar was dat dan?
quote:
Rustige overstap van studenten op OV-chipkaart
16 maart 2010

In het algemeen is de overstap van studenten naar de OV-chipkaart rustig verlopen en kunnen zij probleemloos reizen. Met name bij de vervoerders waar men al enige tijd gewend is aan de OV-chipkaart spreekt men van een rustig beeld, op andere plekken blijkt er ook nog wel behoefte aan informatie te zijn.
Een beperkt aantal studenten ondervindt soms nog problemen omdat bij controle niet het juiste reisproduct zichtbaar lijkt te zijn, in andere gevallen blijken studenten het reisproduct nog niet te hebben opgehaald. Individuele gevallen worden zo spoedig mogelijk opgelost.
De komende periode blijft er extra aandacht voor aanscherping van de werkinstructies van het controlerend personeel van de OV-bedrijven en de algehele serviceverlening omtrent de Studenten OV-chipkaart.

Tot nu toe hebben ruim 590.000 studenten een studentenreisproduct opgehaald, waaronder ook die studenten die hun abonnement hebben gewisseld van week naar weekend of vice versa (ruim 35.000).
Veel van de studenten geven aan het reisproduct voorlopig nog niet nodig te hebben, bijvoorbeeld in verband met een stage of een verblijf in het buitenland.
Studentenreisproducten die nog niet zijn opgehaald blijven klaarstaan zolang de student er recht op heeft.

De ervaringen in o.a. Rotterdam leren ons dat zodra men enige tijd met de OV-chipkaart reist, de ervaringen al snel positief zijn en men snel gewend is aan deze nieuwe manier van reizen.

Prijswinnaars bekend
Hedennacht zijn door de notaris de winnende OV-chipkaartnummers getrokken van studenten die tijdig het reisproduct hebben opgehaald. Het betreft tien van de binnenkort beschikbare gloednieuwe Ipads van Apple en de hoofdprijs, een geheel verzorgde wintersportvakantie voor 6 personen. De winnaars worden vandaag benaderd met dit voor hen gunstige bericht.

Extra aandacht voor service
Nu de duale situatie verleden tijd is, zal de communicatie zich met name richten op het reizen met de Studenten OV-chipkaart bij de verschillende OV-bedrijven en wordt extra aandacht gegeven aan de serviceverlening voor de student. Er zal met name persoonlijke aandacht en extra service zijn voor een laatste groep studenten die nog met vragen danwel problemen te maken heeft.

Alle actuele informatie over het reizen met de Studenten OV-chipkaart in het openbaar vervoer is terug te vinden via de website www.studentenov-chipkaart.nl.
http://www.ov-chipkaart.n(...)stigeoverstapstudent
Leaf
pi_79246497
Dan ook maar meteen even hier de tegenberichten van rover plaatsen dat het toch niet zo'n hossana verhaal blijkt te zijn als onze vrienden van ov-chipkaart-sekte de gemeenschap wil laten geloven.
quote:
Veel klachten over Studentenchipkaart
Het OV-Loket krijgt veel klachten binnen van studenten die vanaf vandaag niet meer kunnen reizen omdat zij geen werkende OV-studentenchipkaart hebben ontvangen. De verantwoordelijke partijen bieden geen oplossing voor dit probleem en laten de student in de kou staan. ROVER adviseert zowel een claim in te dienen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs als bij TLS via de Klantenservice OV-chipkaart. Reis in geen geval met een kopie van je aanvraagformulier als reisbewijs.
Vandaag moet iedere student verplicht met de chipkaart reizen. De telefoon van het OV-Loket staat roodgloeiend: vele studenten hebben nog geen (werkende) kaart ontvangen en weten niet hoe zij naar college moeten komen.

ROVER adviseert studenten zowel een claim voor reiskosten in te dienen bij IB-Groep/DUO als TLS. DUO heeft inmiddels het formulier voor schadeclaims van de website verwijderd maar hij is nog steeds te downloaden op de homepage van ROVER onder het kopje ‘problemen OV-studentenchipkaart’. TLS is te bereiken onder de volgende gegevens:

Klantenservice OV-chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort
Stuur een kopie van je correspondentie mee!

Sommige studenten krijgen van DUO het vreemde advies om met een kopie van het aanvraagformulier studentenchipkaart te reizen. Doe dit in geen geval! Het is niet afgesproken met conducteurs/ chauffeurs en studenten die met hun formulier/ kopie correspondentie reizen riskeren een boete van ¤ 35.
Ps klik op de link en lees en huiver van de reacties van reizigers die reele problemen melden maar gewoon genegeerd worden door sommigen
quote:
Studentenkaart
Het is geen geheim dat de invoering van de OV-chipkaart voor studenten op een complete puinhoop is uitgedraaid. De verantwoordelijke organisaties (DUO, TLS, vervoerbedrijven en vele andere partijen) roepen in de media graag een beeld op van de luie student die vele verzoeken en zelfs luxe prijzenpakketten nodig heeft om toch eindelijk eens dat gratis reisproduct op te halen. Bij ROVER bestaat toch een heel ander beeld. Bij het OV loket melden zich veel studenten die al maandenlang bezig zijn met de aanvraag van een chipkaart en moe worden van het plegen van tientallen telefoontjes, het invullen van evenveel formulieren en het terugsturen van meerdere verkeerde of defecte chipkaarten. Ondanks de oprichting van een Regisseur Studenten Reisrecht verloopt de aanvraag van een OV-Studentenchipkaart nog altijd zeer moeizaam. De wachttijd kan oplopen tot vele maanden door herhaaldelijk zoekgeraakte formulieren en pasfoto's. Je vraagt je toch af waar al dat zoekgeraakte materiaal blijft. Veel studenten ontvangen uiteindelijk een chipkaart met een verkeerde pasfoto erop of het op te halen reisproduct wordt niet klaargezet. Bij een poging dit op te lossen wordt de student van het bureaucratische kastje naar de dito muur gestuurd. Maar ook de student met een goed functionerende chipkaart kan opeens van een conducteur te horen krijgen dat de kaart niet "goed" geactiveerd is. Wat de conducteur op dat moment niet weet is dat bij het inlezen de oudste reisproducten worden getoond. Om het studentenreisrecht 2010 te herkennen moet nog even op het pijltje worden geklikt.

Voor chipkaartloze studenten is de tijdelijke chipkaart in het leven geroepen om de tijd te overbruggen die het aanvragen van een chipkaart of het herstellen van een fout in beslag neemt. Maar vanaf vandaag moet iedere student met zijn chipkaart reizen, de tijdelijke kaarten die vóór 1 maart zijn ontvangen verliezen nu ook in één keer hun geldigheid. Er zullen vandaag dus flink wat studenten in de problemen komen. "Koop dan maar voorlopig zelf je kaartjes", is een vaak gehoorde reactie van de Klantenservice OV-chipkaart. Onzin natuurlijk, iedere student die recht heeft op studiefinanciering heeft recht op een OV-kaart. En dus roept ROVER gedupeerde studenten op een schadevergoeding aan het vragen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Want iedere student die ten onrechte geen werkende chipkaart bezit en deze wel op tijd heeft aangevraagd, heeft recht op een vergoeding van ¤ 68 per halve maand. Het formulier om dit aan te vragen vind je hier , we hopen dat het snel door de bureaucratische molen komt.
Rest mij nog de studenten hier veel succes met hun studie toe te wensen. Veel moeilijker dan het aanvragen van een chipkaart kan het niet zijn...


voorzitter ROVER
pi_79246707
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:08 schreef Basp1 het volgende:
Dan ook maar meteen even hier de tegenberichten van rover plaatsen dat het toch niet zo'n hossana verhaal blijkt te zijn als onze vrienden van ov-chipkaart-sekte de gemeenschap wil laten geloven.
[..]

Ps klik op de link en lees en huiver van de reacties van reizigers die reele problemen melden maar gewoon genegeerd worden door sommigen
[..]


Zoals:
quote:
@Charlotte: al bij een ov-balie geweest? (zie www.ov-chipkaart.nl voor een balie bij jou in de buurt) de kaart van een vriendin was ook onterecht geblokkeerd (en zij was ook de eerste bij wie dat gebeurd was!) en toen hebben ze de blokkade er bij de balie METEEN afgehaald!
Leaf
pi_79246769
Ook leuk:
quote:
Reactie van: Anoniem 17 maart 2010 09:41
Jongens, post je klachten op lsvb.nl! http://www.klachtenbox.net/ Zij hebben gister maar 20 klachten gekregen, terwijl de echte problemen veel groter zijn. Laat even daar een berichtje achter, zodat zij weten wat er aan de hand is, en actie kunnen ondernemen(de papier ov-kaart terug eisen oid)
Lekker realistisch. Als het bij minstens 500.000 studenten wel goed gaat, de papieren kaart terug eisen
Leaf
pi_79247082
Word helemaal doodziek van die chipkaart.. het is de bedoeling dat ik mijn studentenreisproduct ophaal. Ben hier al 3 maanden mee bezig..

Heb 2 kaarten ontvangen waarvan 1 kaart het niet doet. Vervolgens kreeg ik een brief thuis dat ik m'n reisproduct op de kapotte kaart moest activeren. Dus ik bellen en mailen dat ik het graag op de kaart die het wel doet wil activeren... nou zijn we 3 maanden verder en nog steeds kan ik het niet activeren op de kaart die het wel doet.

Ze hebben aan de telefoon doorverwezen naar een NS loket... nou bij het NS loket wisten ze niet hoe dat moest. Dus ik een email sturen naar de OV chip info mail, krijg ik een mail terug dat ze het te druk hebben en ik maar moest kijken tussen de "veel gestelde vragen"....

Ik nog een mail sturen dat ik dus zelf op geen één mogelijke wijze dat ding kan activeren op de pas die het wel doet. Toen kreeg ik een mail terug dat ik een aantal gegeven moest mailen. Nou dat heb ik gedaan en vervolgens krijg ik een mail (die blijkbaar door iemand anders is behandeld) dat ik naar een NS loket moet.... damn daar wordt je toch niet goed van! Inmiddels alweer 2 mailtjes gestuurd dat ik nu een boete risceer met de vraag of ze het in orde kunnen maken... krijg al 2 dagen geen mail terug.

Inmiddels al een keer controle gehad waar ik me onderuit wist te lullen door dit verhaal te vertellen (terwijl de rest van de mensen in de bus graag verder wilde) maar vanaf vandaag krijg ik dus wel een boete....:S:S weet ook niet meer wat ik kan doen..

Het probleem ligt bij de organisatie van de OV chip en niet bij mij, maar ik risceer de boete.. vaag rot systeem!
pi_79247193
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:
Ook leuk:
[..]

Lekker realistisch. Als het bij minstens 500.000 studenten wel goed gaat, de papieren kaart terug eisen
Is het dan voor de consument bekend waar een centraal verzamel punt is voor klachten die objectief behandeld gaan worden. Ipv de betrokken ov-organisaties waarbij de consument van kastje naar de muur wordt gestuurd.

Had jij uberhaubt van die link ooit gehoord, ik niet in ieder geval.
pi_79247330
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals:
[..]

Beetje cherry picking, 95% zijn klachten daar, en jij pickt net er een uit die een positief verhaaltje heeft.
pi_79247530
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het dan voor de consument bekend waar een centraal verzamel punt is voor klachten die objectief behandeld gaan worden. Ipv de betrokken ov-organisaties waarbij de consument van kastje naar de muur wordt gestuurd.

Had jij uberhaubt van die link ooit gehoord, ik niet in ieder geval.
Welke link bedoel je? Rover, OV loket, LSVB?
Ik denk dat een beetje reiziger die op internet zoekt naar informatie wel bij 1 van die punten langskomt.
Maar die instanties kunnen de problemen alleen maar verzamelen, niet oplossen.

Bij de reacties her en der zie ik dat het helpt om persoonlijk bij een service punt langs te gaan. Als je de OV chipkaart hebt, kunnen problemen snel worden opgelost.
Leaf
pi_79247576
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beetje cherry picking, 95% zijn klachten daar, en jij pickt net er een uit die een positief verhaaltje heeft.
En dat zegt diegene die alleen de negatieve dingen uit een positief onderzoek haalt.
Weet je ook eens hoe dat is.
Leaf
pi_79247725
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat zegt diegene die alleen de negatieve dingen uit een positief onderzoek haalt.
Weet je ook eens hoe dat is.
Ik haal geen negatieve dingen uit een onderzoek naar boven , ik geef alleen maar aan dat men meer onderzocht heeft maar daar niets mee doet omdat dat uitkomsten zijn die de opdrachtgever niet goed uitkomt.

Dat is heel wat anders als cherrypicking.
pi_79247939
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik haal geen negatieve dingen uit een onderzoek naar boven , ik geef alleen maar aan dat men meer onderzocht heeft maar daar niets mee doet omdat dat uitkomsten zijn die de opdrachtgever niet goed uitkomt.

Dat is heel wat anders als cherrypicking.
Mwoah. De rest van het onderzoek compleet negeren omdat het jou niet goed uitkomt, vind ik wel heel selectief.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:26:36 #173
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79268852
quote:
Ruim tweehonderd klachten studenten ov-chipkaart
(Novum) - Het OV loket heeft sinds dinsdag meer dan tweehonderd klachten binnengekregen van studenten die nog geen OV-chipkaart hebben ontvangen. Dit is volgens het loket van reizigersorganisatie Rover een recordaantal sinds haar oprichting in 2008.

Alle ruim tweehonderd studenten die bij het loket hebben aangeklopt zouden herhaaldelijk een chipkaart hebben aangevraagd, maar op 16 maart nog geen werkende kaart hebben gehad. De informatievoorziening aan deze groep studenten laat ondertussen volgens het loket te wensen over. Wat de studenten die buiten hun schuld om geen geldige kaart hebben moeten doen, is ze niet verteld.

Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. De ov-bedrijven spraken dinsdag nog van een rustig verlopen overgang en verwachtten dat mensen snel wennen.

Volgens het OV loket blijkt uit de klachten echter dat de invoering van de chipkaart helemaal niet zo vlot verloopt als de vervoersbedrijven zeggen. "Er zijn studenten bij die soms al meer dan vijf aanvragen hebben gedaan voor een chipkaart, maar nooit een goed product hebben ontvangen."

Het OV loket behandelt klachten van ov-gebruikers die niet afdoende door vervoerders zijn verholpen. Vanaf december vorig jaar heeft het loket meer dan zeshonderd klachten van studenten binnengekregen die via de reguliere weg geen geldige chipkaart hebben ontvangen.
En voor degene die denkt dat het dus wel meevalt:
quote:
Ov-chipkaart = ov-shitkaart?
De openbaar vervoerbedrijven waren gisteren tevreden over de introductie van de ov-chipkaart voor studenten. Maar uit een Top-X-enquête gisteren bleek dat veel studenten klaagden. Ook bij het ov-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, stromen de klachten vandaag binnen. Een woordvoerder daar noemt de situatie rondom de invoering van de ov-chipkaart zelfs " dramatisch".

"We hebben nu 200 klachten binnen in twee dagen terwijl we normaal 10 klachten op een dag krijgen. Dat zijn studenten die nog steeds geen ov-chipkaart hebben. En bij die cijfers moet je nog bedenken dat studenten niet onze gemiddelde doelgroep zijn. Een student belt eerder naar de Landelijke Studentenvakbond dan naar ons. Er zullen dus waarschijnlijk veel meer mensen met klachten zijn,' aldus een woordvoerder.

Volgens de woordvoerder ligt het echt niet aan de klagende studenten zelf. " Deze studenten hebben hun uiterste best gedaan maar het gaat keer op keer mis. Ze hebben al alle procedures doorlopen."

"Informatie onder de maat"
Het ov-loket concludeert ook dat de informatievoorziening aan studenten " zwaar onder de maat is". Er is een servicenummer waar studenten die problemen hebben naartoe kunnen bellen, maar daar is de wachtlijst lang en het bellen kost 10 cent per minuut.

De samenwerkende vervoerbedrijven, die verantwoordelijk zijn voor de invoering van de chipkaart voor studenten, erkennen dat er honderden schrijnende gevallen zijn. Op dit moment is het volgens de bedrijven lastig hen te helpen doordat het inderdaad erg druk is bij de klantenservice. De bedrijven vragen studenten te blijven bellen en proberen de probleemdossiers zo snel mogelijk weg te werken.

Jouw ervaring?
Ook bij de redactie van NOS Headlines krijgen we meldingen van studenten die problemen ervaren. Zo mailde de student Kenneth Bijkerk ons vandaag met een heel dossier van zijn mailwisselingen met de helpdesk. Hij probeert zijn kaart al sinds december te krijgen en heeft daar vele telefoontjes en formulieren aan besteed. Ook de door de regering beloofde ' noodkaart' heeft hem nooit bereikt.
Of deze
Of deze
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79270130
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En voor degene die denkt dat het dus wel meevalt:
[..]

Of deze
Of deze
590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!

Ja tuurlijk is het heel vervelend voor de mensen die de kaart nog niet hebben en daar wel veel moeite voor hebben gedaan. Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:56:30 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79270503
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:59:07 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79270645
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!
Grapjas. Het gros van de studenten reist helemaal niet op dinsdag en woensdag.
pi_79270741
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Grapjas. Het gros van de studenten reist helemaal niet op dinsdag en woensdag.
Owja. Die klachten kunnen alleen maar zijn gekomen van mensen die gister en vandaag hebben gereisd.
Leaf
pi_79270771
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan wel gaan uitleggen waarom dat plaatje nergens op slaat, maar jij leest toch alleen maar wat je wilt lezen.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:02:59 #179
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79270861
Vandaag op de radio bij de Koen en Sandersshow een woordvoerster die zei dat die paar klachten slechts het topje van de ijsberg zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:03:16 #180
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79270877
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.

Ah ja, vandaar dat de wachttijd zo kort is aan de telefoonlijnen. Er zijn maar heel weinig klachten.

En lees het artikel ook eens, daar staat dat veruit de meeste klachten ergens anders heen gaan. Hou er dan ook nog eens rekening dat altijd maar een miniem percentage van de gedupeerden een klacht indient bij een instantie die niet direct met onderwerp te maken heeft.
pi_79270973
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ah ja, vandaar dat de wachttijd zo kort is aan de telefoonlijnen. Er zijn maar heel weinig klachten.

En lees het artikel ook eens, daar staat dat veruit de meeste klachten ergens anders heen gaan. Hou er dan ook nog eens rekening dat altijd maar een miniem percentage van de gedupeerden een klacht indient bij een instantie die niet direct met onderwerp te maken heeft.
Wat is te moeilijk aan:
quote:
Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:06:20 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79271051
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat is te moeilijk aan:
[..]
Tien keer 200 heb je zo weggewerkt met een callcenter. Onzincijfer dus.
pi_79271099
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tien keer 200 heb je zo weggewerkt met een callcenter. Onzincijfer dus.
Speculaties Zelva.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:08:27 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79271183
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Owja. Die klachten kunnen alleen maar zijn gekomen van mensen die gister en vandaag hebben gereisd.
Het gros van de studenten gaat pas vrijdag pas weer op pad. Ik ga niet dinsdag of woensdag klagen over iets wat me aanstaande vrijdag pas gaat overkomen.
pi_79271249
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het gros van de studenten gaat pas vrijdag pas weer op pad. Ik ga niet dinsdag of woensdag klagen over iets wat me aanstaande vrijdag pas gaat overkomen.
Jaja. Dus mensen die nu nog geen pasje hebben, ontdekken dat pas vrijdag en gaan dan pas klagen.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:16:19 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79271638
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Speculaties Zelva.
Nee, dat van jou dat zijn de speculaties. Feit is gewoon dat als je een callcenter hebt, je daar zeg drie mensen continu hebt zitten, en dat zou al erg weinig zijn, je per dag 14,5 uur bereikbaar bent, het, schat ik, ongeveer 5 minuten kost om een probleem op te lossen, het betekent dat je die 2000 klachten van jou in minder dan vijf dagen kunt afhandelen. We zijn inmiddels al máánden aan het kloten.
pi_79271778
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat van jou dat zijn de speculaties. Feit is gewoon dat als je een callcenter hebt, je daar zeg drie mensen continu hebt zitten, en dat zou al erg weinig zijn, je per dag 14,5 uur bereikbaar bent, het, schat ik, ongeveer 5 minuten kost om een probleem op te lossen, het betekent dat je die 2000 klachten van jou in minder dan vijf dagen kunt afhandelen. We zijn inmiddels al máánden aan het kloten.
Het zou wel heel simpel zijn als alleen al de telefoon opnemen de klachten doet verhelpen he! Helaas is dat bij de prutsers van het IBG zeker niet het geval. De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.

Dus uit een berekening van hoeveel een callcenter kan verwerken kun je helemaal niet afleiden hoeveel klachten er nog zijn.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:20:56 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79271864
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jaja. Dus mensen die nu nog geen pasje hebben, ontdekken dat pas vrijdag en gaan dan pas klagen.
Die mensen hebben al weet ik veel hoeveel keer geklaagd bij de chipkaartinstanties zelf en nul op het rekest gekregen. Als je voor het eerst gaat reizen zonder je tijdelijke pas en er dan achter komt hoe verrekte duur die treinkaartjes eigenlijk zijn en je realiseert dat je dat geld niet eens terugkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen dan pas gaan nadenken over het indienen van een klacht bij een andere instantie.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:21:32 #189
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79271904
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!

Ja tuurlijk is het heel vervelend voor de mensen die de kaart nog niet hebben en daar wel veel moeite voor hebben gedaan. Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Je leest wederom bijzonder selectief, zowel in dat eerste bericht, als de daaropvolgende berichten.

Ik kan de radio helaas niet quoten hier, maar op het radiojournaal van 18.00 uur (radio 1) werd gezegd dat die 200 slechts een klein deel was van een groter aantal, dat op haar beurt weer slechts het topje van de ijsberg was, aldus de ombudsman.

edit 1: zie dat Hukkie het ook heeft gehoord
edit 2: je kan dan natuurlijk ook vraagtekens gaan zetten bij de werking van de klachtenlijn; als klagers te horen krijgen dat ze het maar een andere keer moeten proberen (want te druk ofzo?), dat schiet ook niet op en is natuurlijk wel erg onwaarschijnlijk als het maar zo weinig klachten zijn.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79272032
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:21 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je leest wederom bijzonder selectief, zowel in dat eerste bericht, als de daaropvolgende berichten.

Ik kan de radio helaas niet quoten hier, maar op het radiojournaal van 18.00 uur (radio 1) werd gezegd dat die 200 slechts een klein deel was van een groter aantal, dat op haar beurt weer slechts het topje van de ijsberg was, aldus de ombudsman.
Ook voor jou dan maar:
quote:
Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
En ga je nog eens uitleggen hoe men aan een OV chipkaart het telefoon nummer kan zien van reizigers om te vragen hoe ze de chipkaart waarderen?
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:26:17 #191
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79272153
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ook voor jou dan maar:
[..]
Als het maar zo weinig klachten zijn, moet dat binnen no-time opgelost kunnen zijn/worden/geweest zijn. Echter, het gaat om mensen die al langere tijd bezig zijn (sommigen zelfs een jaar of langer) Vreemd dat dat kleine aantal klachten zo lang duurt.
quote:
En ga je nog eens uitleggen hoe men aan een OV chipkaart het telefoon nummer kan zien van reizigers om te vragen hoe ze de chipkaart waarderen?
Hoezo? Wil je het dan opeens wel aannemen
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:28:13 #192
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79272248
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou wel heel simpel zijn als alleen al de telefoon opnemen de klachten doet verhelpen he! Helaas is dat bij de prutsers van het IBG zeker niet het geval. D
Student: 'Ik heb nog geen ov-chipkaart ontvangen."
Telefoniste. "We hebben hem wel verstuurd."
Student: "Maar ik heb hem niet ontvangen."
Telefoniste: "Oké, oké, we sturen hem nog wel een keer."

Wat denk jij dan dat die telefonistes allemaal gaan doen? Dat ze die na iedere klacht zelf een ov-chipkaart gaan bedrukken, die in een envelop doen, een postzegel plakken en dan in de brievenbus vijf kilometer verderop mieteren?
pi_79272325
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:28 schreef Zelva het volgende:

[..]

Student: 'Ik heb nog geen ov-chipkaart ontvangen."
Telefoniste. "We hebben hem wel verstuurd."
Student: "Maar ik heb hem niet ontvangen."
Telefoniste: "Oké, oké, we sturen hem nog wel een keer."

Wat denk jij dan dat die telefonistes allemaal gaan doen? Dat ze die na iedere klacht zelf een ov-chipkaart gaan bedrukken, die in een envelop doen, een postzegel plakken en dan in de brievenbus vijf kilometer verderop mieteren?
Blijkbaar is de helft van mijn reactie bij jou weggevallen. Ik zal even copy pasten:
quote:
De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.

Dus uit een berekening van hoeveel een callcenter kan verwerken kun je helemaal niet afleiden hoeveel klachten er nog zijn.
Leaf
pi_79272365
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die mensen hebben al weet ik veel hoeveel keer geklaagd bij de chipkaartinstanties zelf en nul op het rekest gekregen. Als je voor het eerst gaat reizen zonder je tijdelijke pas en er dan achter komt hoe verrekte duur die treinkaartjes eigenlijk zijn en je realiseert dat je dat geld niet eens terugkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen dan pas gaan nadenken over het indienen van een klacht bij een andere instantie.
Jaja natuurlijk Zelva. Je bent ook helemaal niet aan het speculeren, je meldt alleen maar feiten
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:31:43 #195
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79272439
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Blijkbaar is de helft van mijn reactie bij jou weggevallen. Ik zal even copy pasten:
[..]
Ja joh, als een ov-chipkaart wéér niet aankomt, is dat gewoon een nieuwe klacht, punt.
pi_79272536
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als het maar zo weinig klachten zijn, moet dat binnen no-time opgelost kunnen zijn/worden/geweest zijn. Echter, het gaat om mensen die al langere tijd bezig zijn (sommigen zelfs een jaar of langer) Vreemd dat dat kleine aantal klachten zo lang duurt.
Nog maar eens herhalen dan:
quote:
Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!
en
quote:
prutsers van het IBG zeker niet het geval. De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.
quote:
Hoezo? Wil je het dan opeens wel aannemen
Nee. Want je zit gewoon weer uit je nek te lullen. Je zit er compleet naast als je gaat roepen dat die onderzoekers hebben gekeken naar reisgegevens op de OV chipkaart.

En dat weet jij ook wel, daarom negeer je het
Leaf
pi_79272586
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja joh, als een ov-chipkaart wéér niet aankomt, is dat gewoon een nieuwe klacht, punt.
Dus is het niet altijd binnen 1 belletje en 5 minuten op te lossen zoals jij zegt.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:34:29 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79272591
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jaja natuurlijk Zelva. Je bent ook helemaal niet aan het speculeren, je meldt alleen maar feiten
Dat is goed dan, als jij ten minste met een verklaring komt waar die hausse van klachten bij het OV-loket opeens vandaan komt. Over de hele afgelopen periode, waar er toch, en dat is in het geheel niet te ontkennen, enorm veel problemen waren, kwamen er 'maar' 600 binnen en nu in twee dagen 200 (!).

Dat geeft gewoon aan dat mensen het nu pas echt zat beginnen te worden, nu het ze echt geld gaat kosten, zodat ze naar andere wegen gaan zoeken.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:36:01 #199
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79272674
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus is het niet altijd binnen 1 belletje en 5 minuten op te lossen zoals jij zegt.
Als er wordt beloofd dat er een nieuwe wordt gestuurd, is de klacht op dat moment opgelost, want meer kan er toch niet gebeuren en de student hoeft dus niet langer aan de lijn te blijven om over koetjes en kalfjes te praten.
pi_79272795
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is goed dan, als jij ten minste met een verklaring komt waar die hausse van klachten bij het OV-loket opeens vandaan komt. Over de hele afgelopen periode, waar er toch, en dat is in het geheel niet te ontkennen, enorm veel problemen waren, kwamen er maar 600 binnen en nu in twee dagen 200 (!).

Dat geeft gewoon aan dat mensen het nu pas echt zat beginnen te worden, nu het ze echt geld gaat kosten, zodat ze naar andere wegen gaan zoeken.
Waarom moet ik met die verklaring komen
En is het nog steeds moeilijk voor jou te begrijpen dat als 0,3 % (dus 10 keer zoveel als in het bericht) van de studenten problemen heeft met de OV chipkaart, dat dat eigenlijjk wel meevalt?

Ruim 500.000 mensen waar het wel goed gaat en er wordt alleen gekeken naar die paar 1.000 waar het fout gaat... Typisch weer.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')