Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.
Het maakt uit dat men misschien gaat begrijpen waarom de OV bedrijven die borg hanteren en andere maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.
Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Prima. Als de mensen die zo stom zijn om niet uit te checken dan niks meer terug krijgen, vind ik dat een goed plan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.
Achja, tegen dat in en uitchecken staan weer andere voordelen. Nooit meer zorgen maken om zones, je hoeft geen kaartjes meer te kopen.quote:Bij een strippenkaart is het mij wel eens overkomen dat de chauffeur per ongeluk 1 strip teveel stempelde, deze heeft in zijn tas een stickerboekje zitten om dat te herstellen, kijk dat is service waar klanten op zitten te wachten niet op falende apparatuur waardoor je als klant zelf moeite moet gaan doen om je onterecht afgeschreven tegoed terug te krijgen.
Hoeveel mensen om teruggave vragen zal sterk afnemen. Dat was in ieder geval in Rotterdam zo. De eerste tijd waren het 10.000den per week, nu zijn het 100'den per dag.quote:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen dadelijk de teruggave balies moeten gaan bezetten omdat het systeem faalt, en die kosten die daarmee gepaard gaan ja dat kunnen we al voorspellen die gaan op de reiziger verhaald worden.
Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.
Dat houd in dat er dus controle moet zijn op de geld teruggave en controle of de mensen wel een geldige kaart hebben.
Wat vind je vervelender dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.
Klopt. Maar volgens mij is er wel een goede middenweg gevonden door het voor de sjoemelende reizigers niet zo moeilijk mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.
Als je voortdurend je saldo in de gaten en doorhebt dat er iets mis is gegaan. En als je dan maar op tijd bent. En als het OBV bedrijf waar de fout zit daadwerkelijk dat het systeem hanteert dat je beschrijft. En als mensen uberhaupt dan de moeite doen om het geld terug te vragen. Ik heb alle waardering voor de OV bedrijven die het zo klantvriendelijk mogelijk willen oplossen. Ze doen ook maar hun best met dit gebruikersonvriendelijke product.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...quote:
Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Ik zat net gigantisch te vloeken op haar van achter mijn tvquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.
De staatssecretaris die zet daarbij studenten ook voor het gemak even weg als lui
Ze was ook van mening dat studenten maar 'n goedkoper abonnement aan moeten schaffen om de helpdesk te bellen.
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Heel mooi dan begin ik er echt vertrouwen in te krijgen dat de postieve aandacht van snowgoon en de stapel kritiek die we hier er tegen uiten toch nog nut heeft ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.
Dat is ook een beetje een probleem. Mensen denken dat ze wel weten hoe het werkt en gaan niet even uitzoeken hoe het precies werkt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.
Leuk! Al 2,5 maand bezig om een pas te krijgen! Goede communicatie bij de helpdesk, haha, wat een grap!quote:Opmerkingen van de staatsecretaris van OCenW over vragen over de verplichten invoering van de OV-chipkaart voor studenten (zojuist, tijdens het "vragenuurtje"):
- “Mensen met problemen moeten zich melden bij de helpdesk”
- “Er is hele goede communicatie geweest”
- De helpdesk zorgt voor adequate oplossingen voor schrijnende gevallen, bijvoorbeeld een tijdelijke kaart
- “je kan inderdaad ietsje langer in de wacht staan nu, omdat het druk is, dat gebeurt wel vaker”
- “voor 150 euro er heen gebeld, dat moet die studenten een goedkoper abbonement nemen”
Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.
De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.
Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Net zoals jij geen vraagtekens hebt gezet bij eerdere onderzoeken van de RET. Die zijn al vaak zat aan bod geweest de afgelopen delen en nooit was daar enige discussie over.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |