Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niemand zal kunnen aantonen dat er iets fout is aan dat persbericht, waar het om gaat en wat je niet wilt snappen is de verfieerbaarheid van het onderzoek. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ja dat is lekker objectief.![]()
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.quote:Die 11 punten zijn wel degelijk punten van grote zorg bij reizigers organisaties, en als men die punten had laten werken was er misschien wel wat meer draagkracht bij mensen.
Kom op zeg 1 van die punten is De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem. En dat is toch een punt van zorg, die in en uitcheckastjes mogen niet zoals ze nu doen nog zoveel kuren vertonen. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken.
Lezen. Ik zeg als.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn geen tekenen dat het volledig de mist in gaat. Kijk maar naar de evaluatie in Rotterdam. Daar zijn de reizgers toch wel erg tevreden.
Correct.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
En ja, soms moet de overheid nu eenmaal dingen doordrukken om iets voor elkaar te krijgen. Met 16 miljoen mensen en ontzettend veel belangenorganisaties zijn er altijd wel instanties die gaan lopen zeuren dat het slecht is. Daar ontkom je niet aan.
Het blijft mensenwerk natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Zoals al gezegd, Rover heeft al diverse malen rampscenario's voorspeld, die zijn nog niet uitgekomen toen het er echt om ging.
Lijkt mij een duidelijk voorbeeld dat dergelijke instanties niet altijd gelijk hebben.
Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef waht het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de ov-chipkaart. Kaart had ik ruim op tijd. Bestelling lag op tijd klaar. Kon ik ook zonder problemen ophalen. Kaart opladen ging prima, alsook gebruiken.
Niks te klagen.(OK, ik ben een aantal pasfoto's lichter, maar daar kan ik mee leven.)
En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:
Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.quote:Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.
Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.quote:Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.quote:Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.
Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Tuurlijk. Bij zoiets groots dat landelijk ingevoerd wordt moet ook de politiek betrokken worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lezen. Ik zeg als.
[..]
Correct.
[..]
Het blijft mensenwerk natuurlijk.
Maar het blijft ook een politieke beslissing.
Dan niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.![]()
![]()
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.quote:Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.
Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.quote:Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.
Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.
[..]
In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.
Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
Dan niet.
Maar ga dan ook een ander onderzoek niet afkraken als je die kritiek niet kunt onderbouwen.
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.quote:Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
En als jij een voorbeeld kunt geven van een systeem dat 100% goed werkt, graag.
Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.quote:Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.
In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?
Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef nikk het volgende:
[..]
In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.
Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
Wel grappig dat het nu ineens een probleem is. Eerdere onderzoeken toen de cijfers lager waren hoorde ik niemand klagenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.
Waaruit blijkt dat in Nederland meteen de schuld bij de klant wordt gelegd?quote:London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
En dan hadden we tot in de lengte der dagen nog met een hopeloos ouderwets systeem moeten reizen....quote:Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.
Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.
Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.
En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.
Kip en het ei verhaal.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:46 schreef nikk het volgende:
[..]
En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.
Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.
Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Londen Parijs en Tokyo. Daar was al jaren een systeem waarbij met magneetkaarten en dus ook poortjes werd gewerkt. En in Londen hebben ze onlangs ook een paar grote storingen gehad waardoor niemand kon reizen. Dus dat daar altijd goed gaat, geloof ik geen zak van.
Klopt. Daar zal het grootste deel van die halve procent dan ook vandaan komen. Die poortjes vertroebelen de statistieken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.
Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Nee, de mensen die geïnterviewd zijn geven een 7,2quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zullen die punten waarschijnlijk wel niet terugzien. De mensen in Rotterdam die er echt mee reizen wel. Die geven de kaart een 7,2 als rapportcijfer.
Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
[..]
De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.
Verder hebben we het hier al over sjoemelen gehad en kwaem we beide tot de conclusie dat sjoemelen niet uit te sluiten is met welk systeem dan ook. De enigste manier om de percentages zwart rijden te drukken was juist de controle kansen te verhogen.
Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.
Het maakt uit dat men misschien gaat begrijpen waarom de OV bedrijven die borg hanteren en andere maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.
Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Prima. Als de mensen die zo stom zijn om niet uit te checken dan niks meer terug krijgen, vind ik dat een goed plan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.
Achja, tegen dat in en uitchecken staan weer andere voordelen. Nooit meer zorgen maken om zones, je hoeft geen kaartjes meer te kopen.quote:Bij een strippenkaart is het mij wel eens overkomen dat de chauffeur per ongeluk 1 strip teveel stempelde, deze heeft in zijn tas een stickerboekje zitten om dat te herstellen, kijk dat is service waar klanten op zitten te wachten niet op falende apparatuur waardoor je als klant zelf moeite moet gaan doen om je onterecht afgeschreven tegoed terug te krijgen.
Hoeveel mensen om teruggave vragen zal sterk afnemen. Dat was in ieder geval in Rotterdam zo. De eerste tijd waren het 10.000den per week, nu zijn het 100'den per dag.quote:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen dadelijk de teruggave balies moeten gaan bezetten omdat het systeem faalt, en die kosten die daarmee gepaard gaan ja dat kunnen we al voorspellen die gaan op de reiziger verhaald worden.
Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.
Dat houd in dat er dus controle moet zijn op de geld teruggave en controle of de mensen wel een geldige kaart hebben.
Wat vind je vervelender dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.
Klopt. Maar volgens mij is er wel een goede middenweg gevonden door het voor de sjoemelende reizigers niet zo moeilijk mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.
Als je voortdurend je saldo in de gaten en doorhebt dat er iets mis is gegaan. En als je dan maar op tijd bent. En als het OBV bedrijf waar de fout zit daadwerkelijk dat het systeem hanteert dat je beschrijft. En als mensen uberhaupt dan de moeite doen om het geld terug te vragen. Ik heb alle waardering voor de OV bedrijven die het zo klantvriendelijk mogelijk willen oplossen. Ze doen ook maar hun best met dit gebruikersonvriendelijke product.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...quote:
Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Ik zat net gigantisch te vloeken op haar van achter mijn tvquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.
De staatssecretaris die zet daarbij studenten ook voor het gemak even weg als lui
Ze was ook van mening dat studenten maar 'n goedkoper abonnement aan moeten schaffen om de helpdesk te bellen.
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Heel mooi dan begin ik er echt vertrouwen in te krijgen dat de postieve aandacht van snowgoon en de stapel kritiek die we hier er tegen uiten toch nog nut heeft ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.
Dat is ook een beetje een probleem. Mensen denken dat ze wel weten hoe het werkt en gaan niet even uitzoeken hoe het precies werkt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.
Leuk! Al 2,5 maand bezig om een pas te krijgen! Goede communicatie bij de helpdesk, haha, wat een grap!quote:Opmerkingen van de staatsecretaris van OCenW over vragen over de verplichten invoering van de OV-chipkaart voor studenten (zojuist, tijdens het "vragenuurtje"):
- “Mensen met problemen moeten zich melden bij de helpdesk”
- “Er is hele goede communicatie geweest”
- De helpdesk zorgt voor adequate oplossingen voor schrijnende gevallen, bijvoorbeeld een tijdelijke kaart
- “je kan inderdaad ietsje langer in de wacht staan nu, omdat het druk is, dat gebeurt wel vaker”
- “voor 150 euro er heen gebeld, dat moet die studenten een goedkoper abbonement nemen”
Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.
De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.
Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Net zoals jij geen vraagtekens hebt gezet bij eerdere onderzoeken van de RET. Die zijn al vaak zat aan bod geweest de afgelopen delen en nooit was daar enige discussie over.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |