abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79207113
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niemand zal kunnen aantonen dat er iets fout is aan dat persbericht, waar het om gaat en wat je niet wilt snappen is de verfieerbaarheid van het onderzoek. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ja dat is lekker objectief.
Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.

quote:
Die 11 punten zijn wel degelijk punten van grote zorg bij reizigers organisaties, en als men die punten had laten werken was er misschien wel wat meer draagkracht bij mensen.

Kom op zeg 1 van die punten is De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem. En dat is toch een punt van zorg, die in en uitcheckastjes mogen niet zoals ze nu doen nog zoveel kuren vertonen. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken.
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.

Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:00 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_79207121
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn geen tekenen dat het volledig de mist in gaat. Kijk maar naar de evaluatie in Rotterdam. Daar zijn de reizgers toch wel erg tevreden.
Lezen. Ik zeg als.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
En ja, soms moet de overheid nu eenmaal dingen doordrukken om iets voor elkaar te krijgen. Met 16 miljoen mensen en ontzettend veel belangenorganisaties zijn er altijd wel instanties die gaan lopen zeuren dat het slecht is. Daar ontkom je niet aan.
Correct.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef VancouverFan het volgende:
Zoals al gezegd, Rover heeft al diverse malen rampscenario's voorspeld, die zijn nog niet uitgekomen toen het er echt om ging.
Lijkt mij een duidelijk voorbeeld dat dergelijke instanties niet altijd gelijk hebben.
Het blijft mensenwerk natuurlijk.

Maar het blijft ook een politieke beslissing.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_79207222
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef waht het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de ov-chipkaart. Kaart had ik ruim op tijd. Bestelling lag op tijd klaar. Kon ik ook zonder problemen ophalen. Kaart opladen ging prima, alsook gebruiken.

Niks te klagen. (OK, ik ben een aantal pasfoto's lichter, maar daar kan ik mee leven.)
Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.
pi_79207340
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:

Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.
quote:
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.
Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.
quote:
Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.
pi_79207342
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hou dan een tegenonderzoek. Ga mensen uit Rotterdam bellen.
Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.
quote:
Nu is het in Rotterdam nog maar in een half % van de gevallen dat het in en uitchecken niet goed. Lijkt mij een goede score. Als je verwacht dat een dergelijk complex systeem probleem en fout loos ingevoerd kan worden, snap je echt niet hoe het werkt.

Het is geen auto die je uitgebreid in de fabriek kunt testen voordat die op straat gaat. En zelfs dan werkt het nog niet altijd probleemloos zoals Toyota wel laat zien.
In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.
pi_79207513
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lezen. Ik zeg als.
[..]

Correct.
[..]

Het blijft mensenwerk natuurlijk.

Maar het blijft ook een politieke beslissing.
Tuurlijk. Bij zoiets groots dat landelijk ingevoerd wordt moet ook de politiek betrokken worden.
Leaf
pi_79207616
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan een persbericht namen Basp1 naar de verschillende bureaus sturen die gooien dat toch meteen in de shredder.
Dan niet.
Maar ga dan ook een ander onderzoek niet afkraken als je die kritiek niet kunt onderbouwen.
quote:
Ik zou het toch eerder willen omdraaien waarom een systeem introduceren waarbij nog 0.5% van de gevallen een probleem kan ontstaan, dat is totaal onacceptabel voor een systeem waarvan je gebruik moet maken. En door een logfile bij te hoduen van apparaten die in bussen hangen kun je wel al weten hoe vaak het mis gaat, en hoeft de klant er niet de dupe van te worden. Verder vergeet je nog te vermelden dat ze al 5 jaar bezig zijn met testen en deze kuren toch echt niet meer mogen plaatsvinden na zolang getest te hebben.
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
En als jij een voorbeeld kunt geven van een systeem dat 100% goed werkt, graag.
quote:
Was het maar een auto en had toyota maar dit systeem ontwikkeld dan had men best of the class gepakt ipv het op zijn nederlands te doen hoe moeilijk kunnen we het maken.
Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.
Leaf
pi_79207691
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Geen zorgen. Er zullen binnenkort heus wat onderzoeken bekend worden gemaakt.

[..]

In de metro. Waar poortjes staan. Waar je er dus niet aan ontkomt om in- en uit te checken. Een half procent, na een periode van bijna 5 jaar is dan nog veel te veel. Dat zijn duizenden reizigers per dag.
Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?
Leaf
pi_79207897
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:

Dan niet.
Maar ga dan ook een ander onderzoek niet afkraken als je die kritiek niet kunt onderbouwen.
Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.
quote:
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
En als jij een voorbeeld kunt geven van een systeem dat 100% goed werkt, graag.
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
quote:
Tja, men had ook laf niks kunnen doen of groots aanpakken.
Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.
pi_79207906
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waar staat dat het alleen over de metro gaat die half procent?
In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.
pi_79207955
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

In gebieden waar de metro actief is of poortjes staan zullen die percentages altijd lager uitvallen. Zelfs dan is een half procent natuurlijk te veel. Maar ik ben meer benieuwd naar cijfers in andere gebieden. Hopelijk wordt er binnenkort wat meer bekend over de chipkaart.
Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.
Leaf
pi_79208021
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.
pi_79208093
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onze kritiek is meer dan zat onderbouwd, namelijk geen onderbouwing van het onderzoeik, hoeveel meer moeten we nog onderbouwen. In de serieuze onderzoeks wereld publiceer je namelijk niet alleen je resultaten maar ook hoe je tot deze resultaten gekomen bent. Bij telefonische enquetes en subjectieve vraagstellingen kun je elke onderzoek zo manipuleren dat eruit komt wat er uit moet komen.
Wel grappig dat het nu ineens een probleem is. Eerdere onderzoeken toen de cijfers lager waren hoorde ik niemand klagen

quote:
London,Parijs, Tokio, waarbij in ieder geval bij fouten niet meteen de schuld bij de klant wordt gelegd en deze met de kosten wordt opgezadeld.
Waaruit blijkt dat in Nederland meteen de schuld bij de klant wordt gelegd?
En de kosten kan men redelijke makkelijk terugkrijgen.

Londen Parijs en Tokyo. Daar was al jaren een systeem waarbij met magneetkaarten en dus ook poortjes werd gewerkt. En in Londen hebben ze onlangs ook een paar grote storingen gehad waardoor niemand kon reizen. Dus dat daar altijd goed gaat, geloof ik geen zak van.
quote:
Niets doen had in ieder geval minimaal 1 miljard euro gescheeld, die 1 miljard is waarchijnlijk al een stuk meer geworden door de extra effort die men er al in heeft moeten steken.
En dan hadden we tot in de lengte der dagen nog met een hopeloos ouderwets systeem moeten reizen....
Leaf
pi_79208138
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is nog het meest vervelende aan het systeem. Tel daarbij op het Nederlandse bureaucratische denken om het nog vervelender te maken.
Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.
Leaf
pi_79208149
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die half % fouten bij uitchecken, is voor al het openbaar vervoer in Rotterdam. Dus ook bus en tram. En dan niet alleen technische fouten maar ook mensen ie vergeten uit te checken.
Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.
pi_79208181
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, als mensen niet zo creatief zouden zijn om misbruik te maken van dergelijke situaties, zouden de OV bedrijven veel makkelijker het geld terug kunnen geven. Nu moet alles onderzocht worden of de reis ook wel echt gemaakt is en het fout kan zijn gegaan.
En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.
pi_79208222
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:46 schreef nikk het volgende:

[..]

En zo denken Nederlanders dus. En zo creeer je dus een gebruikersonvriendelijk product. Bedankt voor de bevestiging.
Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Leaf
pi_79208241
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Prima. Maar dan is een half procent domweg veel te veel. Vijf jaar na de invoering. Voor de bus en tram zullen die percentages een stuk hoger liggen dan een half procent natuurlijk. Maar nogmaals, binnenkort zullen er waarschijnlijk meer cijfers bekend worden gemaakt. We zullen zien wat de uitkomsten zijn in gebieden waarbij er geen poortjes staan.
Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.
Leaf
pi_79208311
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Londen Parijs en Tokyo. Daar was al jaren een systeem waarbij met magneetkaarten en dus ook poortjes werd gewerkt. En in Londen hebben ze onlangs ook een paar grote storingen gehad waardoor niemand kon reizen. Dus dat daar altijd goed gaat, geloof ik geen zak van.
Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.
pi_79208360
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Er zijn in Rotterdam al veel gebieden waar geen poortjes staan.
Klopt. Daar zal het grootste deel van die halve procent dan ook vandaan komen. Die poortjes vertroebelen de statistieken.
pi_79208366
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.

Verder hebben we het hier al over sjoemelen gehad en kwaem we beide tot de conclusie dat sjoemelen niet uit te sluiten is met welk systeem dan ook. De enigste manier om de percentages zwart rijden te drukken was juist de controle kansen te verhogen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:52:22 #72
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79208372
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zullen die punten waarschijnlijk wel niet terugzien. De mensen in Rotterdam die er echt mee reizen wel. Die geven de kaart een 7,2 als rapportcijfer.
Nee, de mensen die geïnterviewd zijn geven een 7,2

Trouwens wel appart dat dat nieuwsbericht verschijnt nadat ze ook de flater-award hebben gekregen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79208457
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal.
Wat was er eerst? De sjoemelende reiziger of de OV chipkaart.
Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:54:48 #74
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79208471
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat foutmarge zal nog minder worden. Doordat de apparatuur beter wordt en de mensen er meer aan wennen.
[..]
Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79208592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moeten de organisatie van sjoemelende reizigers uitgaan of juist de omgekeerde instelling hebben we gaan een product maken wat gewoon lekker soepel werkt en dan gaan mensen vanzelf er volop gebruik van maken.

Verder hebben we het hier al over sjoemelen gehad en kwaem we beide tot de conclusie dat sjoemelen niet uit te sluiten is met welk systeem dan ook. De enigste manier om de percentages zwart rijden te drukken was juist de controle kansen te verhogen.
De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.
Dat houd in dat er dus controle moet zijn op de geld teruggave en controle of de mensen wel een geldige kaart hebben.
Leaf
pi_79208637
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Daarvoor is nu een proefperiode. Je weet wel, zoals er in Rotterdam is geweest.
Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.
Leaf
pi_79208711
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat wanneer het fout gaat de reiziger niet met de kosten wordt opgezadeld. Oh, excuus, je kan die moeite doen (verschillende formulieren invullen, helpdesken bellen, of fysiek langsgaan) om die 50 cent of iets dergelijks terug te vragen. Erg realistisch is dat niet. Het is eigenlijk een vorm van oplichting.
Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Leaf
pi_79208836
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Maakt dat uit? Alsof dat het eindresultaat beter maakt.
Het maakt uit dat men misschien gaat begrijpen waarom de OV bedrijven die borg hanteren en andere maatregelen nemen.
Leaf
pi_79209069
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.

Bij een strippenkaart is het mij wel eens overkomen dat de chauffeur per ongeluk 1 strip teveel stempelde, deze heeft in zijn tas een stickerboekje zitten om dat te herstellen, kijk dat is service waar klanten op zitten te wachten niet op falende apparatuur waardoor je als klant zelf moeite moet gaan doen om je onterecht afgeschreven tegoed terug te krijgen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen dadelijk de teruggave balies moeten gaan bezetten omdat het systeem faalt, en die kosten die daarmee gepaard gaan ja dat kunnen we al voorspellen die gaan op de reiziger verhaald worden.
pi_79209235
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zou gvd 8 euro moeten zijn vanwege de tijd die je als consument nog kwijt bent om je onterecht afgeschreven geld terug te krijgen. Het is echt de omgekeerde wereld bij jou.
Prima. Als de mensen die zo stom zijn om niet uit te checken dan niks meer terug krijgen, vind ik dat een goed plan.
quote:
Bij een strippenkaart is het mij wel eens overkomen dat de chauffeur per ongeluk 1 strip teveel stempelde, deze heeft in zijn tas een stickerboekje zitten om dat te herstellen, kijk dat is service waar klanten op zitten te wachten niet op falende apparatuur waardoor je als klant zelf moeite moet gaan doen om je onterecht afgeschreven tegoed terug te krijgen.
Achja, tegen dat in en uitchecken staan weer andere voordelen. Nooit meer zorgen maken om zones, je hoeft geen kaartjes meer te kopen.
Elk voordeel hep z'n nadeel he.
quote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen dadelijk de teruggave balies moeten gaan bezetten omdat het systeem faalt, en die kosten die daarmee gepaard gaan ja dat kunnen we al voorspellen die gaan op de reiziger verhaald worden.
Hoeveel mensen om teruggave vragen zal sterk afnemen. Dat was in ieder geval in Rotterdam zo. De eerste tijd waren het 10.000den per week, nu zijn het 100'den per dag.
Leaf
pi_79209461
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De organisaties moeten, tot op bepaalde hoogte rekening houden met sjoemelende reizigers. Anders wordt er straks veel verlies geleden.
Dat houd in dat er dus controle moet zijn op de geld teruggave en controle of de mensen wel een geldige kaart hebben.
Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.
pi_79209469
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Zelfde hier. Alleen het gebruik van de kaart valt me tegen. Alleen in de trein is het ongeveer hetzelfde gebleven. Maar reizen met de bus en tram is een stuk vervelender geworden.
Wat vind je vervelender dan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79209595
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Het probleem is dat wanneer je het de sjoemelende reiziger zo moeilijk mogelijk wilt maken je onbedoeld de betalende reiziger ook moeilijker maakt. Je kan het vergelijken met DRM op games, muziek, etc. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan (een groter probleem in omvang dan zwartreizen), maar het verkloot ook voor de gewone betalende gebruiker de gebruiksvriendelijkheid.
Klopt. Maar volgens mij is er wel een goede middenweg gevonden door het voor de sjoemelende reizigers niet zo moeilijk mogelijk te maken.
Leaf
pi_79209912
w
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ware het niet dat de OV bedrijven over het algemeen coulant zijn en je de hele 4 euro min de instapkosten teruggeven.
Krijg je toch nog 3,25 terug ipv 50 cent.
Als je voortdurend je saldo in de gaten en doorhebt dat er iets mis is gegaan. En als je dan maar op tijd bent. En als het OBV bedrijf waar de fout zit daadwerkelijk dat het systeem hanteert dat je beschrijft. En als mensen uberhaupt dan de moeite doen om het geld terug te vragen. Ik heb alle waardering voor de OV bedrijven die het zo klantvriendelijk mogelijk willen oplossen. Ze doen ook maar hun best met dit gebruikersonvriendelijke product.
pi_79210084
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:20 schreef waht het volgende:

[..]

Wat vind je vervelender dan?
Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
pi_79210231
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79210336
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.

De staatssecretaris die zet daarbij studenten ook voor het gemak even weg als lui
Ze was ook van mening dat studenten maar 'n goedkoper abonnement aan moeten schaffen om de helpdesk te bellen.
pi_79210505
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.

De staatssecretaris die zet daarbij studenten ook voor het gemak even weg als lui
Ze was ook van mening dat studenten maar 'n goedkoper abonnement aan moeten schaffen om de helpdesk te bellen.
Ik zat net gigantisch te vloeken op haar van achter mijn tv Ik heb ook al drie keer een aanvraag gedaan, en ze zijn de eerste twee keer mijn aanvraag gewoon kwijtgeraakt En dat terwijl ik wel een tijdelijke ov-kaart kreeg met daarbij de vermelding in de brief dat ik van die kaart gebruik mocht maken totdat mijn kaart klaar was. En dan durft ze nog studenten de schuld te geven.
pi_79210554
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Het in- en uitchecken verloopt niet altijd soepel. Rustig op een station of bij een poortje in- of uitchecken is niet vergelijkbaar met in- en uitchecken in een drukke tram. Daarbij heb je een probleem wanneer je bij het uitstappen vergeet want die kaartlezers zijn alleen te vinden in de tram en niet bij de halte. Tel daarbij op dat zelfs wanneer je een abonnement hebt en vergeet in te checken je daadwerkelijk een boete kunt krijgen... Hoe gebruiksonvriendelijk willen we een product maken...
Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Leaf
pi_79210659
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
FOK! werd net ook even genoemd in het debat.
Heel mooi dan begin ik er echt vertrouwen in te krijgen dat de postieve aandacht van snowgoon en de stapel kritiek die we hier er tegen uiten toch nog nut heeft ook.
pi_79210676
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is niet ideaal idd. Een vriend van mij dacht ook dat uitchecken niet noodzakelijk was aangezien hij toch een abonnement had. Na een aantal dagen werd de kaart geblokkeerd.
Dat is ook een beetje een probleem. Mensen denken dat ze wel weten hoe het werkt en gaan niet even uitzoeken hoe het precies werkt.
En dat terwijl er allerlei sites met informatie te vinden is en de OV bedrijven ook veel moeite doen om die informatie bij de reiziger te krijgen.
Leaf
pi_79210688
quote:
Opmerkingen van de staatsecretaris van OCenW over vragen over de verplichten invoering van de OV-chipkaart voor studenten (zojuist, tijdens het "vragenuurtje"):

- “Mensen met problemen moeten zich melden bij de helpdesk”
- “Er is hele goede communicatie geweest”
- De helpdesk zorgt voor adequate oplossingen voor schrijnende gevallen, bijvoorbeeld een tijdelijke kaart
- “je kan inderdaad ietsje langer in de wacht staan nu, omdat het druk is, dat gebeurt wel vaker”
- “voor 150 euro er heen gebeld, dat moet die studenten een goedkoper abbonement nemen”
Leuk! Al 2,5 maand bezig om een pas te krijgen! Goede communicatie bij de helpdesk, haha, wat een grap!
pi_79210730
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.
pi_79210797
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als het zo ongebruiks vriendelijk is, hoe verklaar jij dan de cijfers uit Rotterdam?
Een 7,2 als rapport. En maar een half % dat problemen heeft met uitchecken. Jouw verhaal lezend zou het bijna onmogelijk zijn om uit te te cheken.
Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.
pi_79210826
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Door subjectieve vraagstellingen en een compleet obscuur onderzoek te houden maar daar wil je niet op in gaan.
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Leaf
pi_79210918
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Een half procent is sowieso veel te veel. Daarbij zullen de cijfers in de rest van het land een stuk hoger liggen. Maar nogmaals, binnenkort zullen wel meer cijfers bekend worden. Dat zal een beter beeld geven dan maar telkens Rotterdam erbij te halen. Dat rapportcijfer neem ik sowieso met een korreltje zout. Ook ik zou de chipkaart namelijk bij elkaar opgeteld een voldoende kunnen geven.
De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.
Leaf
pi_79210993
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:56:37 #98
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79211024
Ik vind het eigenlijk een prima ding. Nooit problemen gehad met in- en uitchecken, minder irritante zwartrijders in de metro (voor mijn gevoel) en nooit meer dat gezeik met strippenkaarten.

Reacties van mensen om me heen zijn ook gewoon positief. Ik vind die 7,2 niet zo onwaarschijnlijk hoor
pi_79211060
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niemand hier kan zeggen of dat onderzoek klopt of niet klopt, de enige die er zonder maar enige vraagtekens bij te plaatsen en ervan uit gaat dat een persberichtje met een cijfertje wel klopt ben jij.
Net zoals jij geen vraagtekens hebt gezet bij eerdere onderzoeken van de RET. Die zijn al vaak zat aan bod geweest de afgelopen delen en nooit was daar enige discussie over.
Maar nu ineens de waardering hoog is en de problemen laag, klopt er niks van het onderzoek. Rara hoe kan dat...
Leaf
pi_79211086
Als je geen problemen hebt is er niks aan de hand en is het misschien een fijn product.. mocht je wel een probleem hebben en de helpdesk moeten bellen, dan kun je het vanaf dan schudden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')