abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:16 #101
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79211151
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Wanneer opdrachtgever en/of uitvoerder van het onderzoek belang hebben bij positieve resultaten, en het onderzoek zelf niet openbaar wordt gemaakt, lijkt het me een gezondere houding om er zo je twijfels bij te zetten.

Ik denk persoonlijk dat die 7,2 best zou kunnen kloppen, maar dat onderzoek is natuurlijk totaal geen betrouwbare bron.
pi_79211226
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.
En andersom geldt dat net zo goed. Je kan de situatie in Rotterdam niet vergelijken met de rest van het land. Rotterdam is één van de weinige steden waar veel poortjes staan en waarbij in het OV
zwartrijders veel overlast bezorgden in het verleden. In Amsterdam hoor je vergelijkbare geluiden. Minder zwartrijders, minder overlast, chipkaart een succes. Over de gebruiksvriendelijkheid hoor je ze echter niet. Ik ben dan ook wel erg benieuwd waaruit dat rapportcijfer van de RET is opgebouwd. Heb je een link naar dat onderzoek?
pi_79211367
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima ding. Nooit problemen gehad met in- en uitchecken, minder irritante zwartrijders in de metro (voor mijn gevoel) en nooit meer dat gezeik met strippenkaarten.

Reacties van mensen om me heen zijn ook gewoon positief. Ik vind die 7,2 niet zo onwaarschijnlijk hoor
Ach, ik heb een hoop kritiek op de chipkaart maar ook ik zou het een voldoende geven. Het probleem is dat op sommige punten het product wel ernstig faalt.
pi_79211397
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:08:00 #105
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211605
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.
Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:09 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:04 schreef VancouverFan het volgende:
Het onderzoek is nu online:

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79211745
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


[..]

Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Leaf
pi_79211796
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Leaf
pi_79212134
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Gemiddeld scoort de OV-chipkaart een 7,2. Onder degenen die op een 65+-kaart met gratis
vervoer reizen scoort de kaart met een gemiddeld van 8 het hoogst.
Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
pi_79212587
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
[..]

Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.

Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:27:38 #111
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_79212592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
put
your
clothes
on!
pi_79212787
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef VancouverFan het volgende:

Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.
Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
quote:
Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
pi_79213028
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
Geloof best dat er problemen zijn. Maar dat daar niks aan gedaan is en wordt is complete lariekoek.

In Eindhoven is de OV chipkaart ook nog lang niet in gebruik, staat voor 2e helft 2010 in de planning. Logisch dat het daar nog niet meteen volstaat met oplaad punten. Inmiddels zijn er bij diverse AH's en C1000's oplaadpunten.

Ik denk dat de OV bedrijven wel hun best hebben gedaan om de reiziger te verleiden. Sites vol met informatie, hulp bij de overgang, mensen die op stations staan te helpen. Maar die moeite werd telkens de grond in gestampt door instellingen als Rover en politici die bij de minste tegenslag al veel herrie begonnen te schoppen.
Plus dat veel mensen zich slecht verdiepen in de materie, amper weten hoe het werkt maar wel gaan roepen dat het niet werkt.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:07 #114
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213068
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213118
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
Wat niet goed is aan jouw instelling, is dat jij pertinent weigert de positieve dingen te zien. Je doet allerlei moeite om het negatief uit te leggen en dingen onderuit te halen.

quote:
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Leaf
pi_79213177
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:42:42 #117
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213288
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:30 #118
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213708
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
Leaf
pi_79213763
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:58:50 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214048
quote:
• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!

Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.

En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?

Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
pi_79214433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
quote:
[Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.

De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
quote:
En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
quote:
Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:09:51 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214582
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
pi_79214637
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.

Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:17 #125
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215443
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
quote:
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
quote:
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.
quote:
De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
[..]
Maar kost het ze geen geld...
quote:
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
quote:
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
quote:
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Álles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')