abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:16 #101
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79211151
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
Wanneer opdrachtgever en/of uitvoerder van het onderzoek belang hebben bij positieve resultaten, en het onderzoek zelf niet openbaar wordt gemaakt, lijkt het me een gezondere houding om er zo je twijfels bij te zetten.

Ik denk persoonlijk dat die 7,2 best zou kunnen kloppen, maar dat onderzoek is natuurlijk totaal geen betrouwbare bron.
pi_79211226
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.
En andersom geldt dat net zo goed. Je kan de situatie in Rotterdam niet vergelijken met de rest van het land. Rotterdam is één van de weinige steden waar veel poortjes staan en waarbij in het OV
zwartrijders veel overlast bezorgden in het verleden. In Amsterdam hoor je vergelijkbare geluiden. Minder zwartrijders, minder overlast, chipkaart een succes. Over de gebruiksvriendelijkheid hoor je ze echter niet. Ik ben dan ook wel erg benieuwd waaruit dat rapportcijfer van de RET is opgebouwd. Heb je een link naar dat onderzoek?
pi_79211367
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima ding. Nooit problemen gehad met in- en uitchecken, minder irritante zwartrijders in de metro (voor mijn gevoel) en nooit meer dat gezeik met strippenkaarten.

Reacties van mensen om me heen zijn ook gewoon positief. Ik vind die 7,2 niet zo onwaarschijnlijk hoor
Ach, ik heb een hoop kritiek op de chipkaart maar ook ik zou het een voldoende geven. Het probleem is dat op sommige punten het product wel ernstig faalt.
pi_79211397
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:08:00 #105
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211605
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.
Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:09 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79211660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:04 schreef VancouverFan het volgende:
Het onderzoek is nu online:

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79211745
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


[..]

Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Leaf
pi_79211796
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Leaf
pi_79212134
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
quote:
Gemiddeld scoort de OV-chipkaart een 7,2. Onder degenen die op een 65+-kaart met gratis
vervoer reizen scoort de kaart met een gemiddeld van 8 het hoogst.
Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
pi_79212587
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.

http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
[..]

Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen

Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.

Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.

Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd . Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.

Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:27:38 #111
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_79212592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
put
your
clothes
on!
pi_79212787
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef VancouverFan het volgende:

Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.
Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
quote:
Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
pi_79213028
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!

de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
Geloof best dat er problemen zijn. Maar dat daar niks aan gedaan is en wordt is complete lariekoek.

In Eindhoven is de OV chipkaart ook nog lang niet in gebruik, staat voor 2e helft 2010 in de planning. Logisch dat het daar nog niet meteen volstaat met oplaad punten. Inmiddels zijn er bij diverse AH's en C1000's oplaadpunten.

Ik denk dat de OV bedrijven wel hun best hebben gedaan om de reiziger te verleiden. Sites vol met informatie, hulp bij de overgang, mensen die op stations staan te helpen. Maar die moeite werd telkens de grond in gestampt door instellingen als Rover en politici die bij de minste tegenslag al veel herrie begonnen te schoppen.
Plus dat veel mensen zich slecht verdiepen in de materie, amper weten hoe het werkt maar wel gaan roepen dat het niet werkt.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:07 #114
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213068
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213118
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.

Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed
Wat niet goed is aan jouw instelling, is dat jij pertinent weigert de positieve dingen te zien. Je doet allerlei moeite om het negatief uit te leggen en dingen onderuit te halen.

quote:
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Leaf
pi_79213177
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:42:42 #117
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213288
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:30 #118
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79213364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79213708
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
Leaf
pi_79213763
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:58:50 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214048
quote:
• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!

Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.

En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?

Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
pi_79214433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
quote:
[Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.

De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
quote:
En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
quote:
Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:09:51 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79214582
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
pi_79214637
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.

Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Leaf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:17 #125
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215443
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
quote:
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
quote:
En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.
quote:
De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
[..]
Maar kost het ze geen geld...
quote:
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
quote:
Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
quote:
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Álles.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:50 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79215468
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.
Tuurlijk.
quote:
Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Kijk eens wat rond bij Frans.
pi_79216072
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:

Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
pi_79216565
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tuurlijk.
[..]

Kijk eens wat rond bij Frans.
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Leaf
pi_79216680
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
quote:
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte.
quote:
[..]

Maar kost het ze geen geld...
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
quote:

[..]

Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
En dus?

quote:
Álles.
Want?
Leaf
pi_79216739
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.

Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.

Wat is statistiek toch leuk.
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Leaf
pi_79216964
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.

Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.

Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf

Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
pi_79217030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
pi_79217929
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
Ja echt waar? Goh. Dat had ik nou niet verwacht hoor dat mensen met cijfers kunnen sjoemelen
Leaf
pi_79218076
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
quote:
Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
quote:
Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.

[url=http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf
]http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf[/q][/url]
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.

quote:
Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Leaf
pi_79218469
Er zou toch 4 uur al een nieuwsbericht van dde OV bedrijven uitkomen hoe het gegaan is met de studenten OV

Any news ?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:51:46 #136
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218626
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
quote:
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:53:08 #137
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79218669
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.

Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
Met een beetje gezond verstand zou je weten dat de database van translink al die reisbewegingen over 7 jaar bijhoud. Met de persoonsgegevens van de vervoersbedrijven is dat allemaal heel gemakkelijk na te gaan. Ook wie al 10x met de RET is geweest.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79218721
quote:
Overgang studenten op OV-chipkaart niet vlekkeloos


Mail naar:

Naam afzender
Email afzender

Opmerkingen
Annuleren Verstuur

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De overstap van studenten naar de OV-chipkaart blijkt niet overal op rolletjes te verlopen. Bij controles lijkt in sommige gevallen het juiste reisproduct niet zichtbaar te zijn, in andere gevallen hebben studenten de kaart nog niet opgehaald of opgeladen.

Ook was op diverse plekken behoefte aan informatie. Probleemgevallen worden zo snel mogelijk opgelost. Dat meldt het Communicatiepunt OV-Chipkaart van de openbaarvervoerbedrijven.

Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. Reizigersorganisatie Rover verwachtte grote problemen en heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen. De ov-bedrijven spreken echter van een rustig verlopen overgang en verwachten dat mensen snel wennen. Wel worden de werkinstructies van het controlerend personeel aangescherpt.

Tot nu toe hebben ruim 590 duizend studenten een 'studentenreisproduct' opgehaald of gewijzigd. De groep die dat nog niet heeft gedaan, krijgt persoonlijke aandacht en extra service, evenals de mensen die op problemen stuiten.
http://binnenland.nieuws.(...)aart_niet_vlekkeloos
Leaf
pi_79219103
Weet iemand hoe je bij de NS je reisgegevens in kan zien ?

Ik heb zowel mijn voordeelurenkaart als persoonlijke OV chipkaart toegevoegd, maar de ene is totaal verdwenen en van de ander kan ik mijn reisgegevens niet inzien.

Dat lijkt mij te kunnen onder inzien reisgegevens, maar blijkbaar wertkt dat niet.

Ik zie dan alleen wat voor kaart het is en tot hoelang mijn abonnement loopt
pi_79219198
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
quote:
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
quote:
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
quote:
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
pi_79219204
krijg je dit als antwoord bij NS


V Hoe kan ik mijn reisgegevens inzien?
A U stelt mij een vraag over reisgegevens, maar ik begrijp niet precies wat u bedoelt. Stel uw vraag eens op een andere manier, hopelijk kan ik u dan beter van dienst zijn.
pi_79219610
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)
[..]

Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
Een dergelijk groot en nieuw feilloos systeem bestaat niet.
De andere plaatsen waar een vergelijkbaar systeem is, is alleen maar in een stad, niet in een compleet land. En dan ook nog eens niet bijv verschillende vervoerders, maar bij maar 1 vervoerder.
quote:
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
Jij weet niks van mijn wereldbeeld. Je trekt weer eens foute conclusies.
Grappig om te zien dat je het ene moment loopt te zeuren dat iets teveel moeite is en het andere moment weer loopt te zeuren over iets wat weinig moeite kost.
Het is ook nooit goed bij jou. Maar dat was al bekend.
quote:
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
Nou bedenk eens wat dan als het zo makkelijk is.
En vooralsnog wordt het geld uit de zakken van de OV bedrijven geklopt. Die zijn veel geld kwijt aan het onderzoeken van de claims en het geld teruggeven.
Leaf
pi_79219723
ik heb mijn OV-studentenkaart twee keer aangevraagd, maar nog steeds geen kaart ontvangen

als ik naar dat nummer bel krijg ik eerst twee minuten lang een menu met aan het einde 'het is momenteel erg druk, probeer het morgen nog een keer'

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:28:55 #144
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79219847
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:25 schreef JoPiDo het volgende:

vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen

kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
Nee en nee, je hebt recht op 68 euro per halve maand als je je chipkaart te laat hebt gekregen, meer niet.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:34:52 #145
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220066
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
quote:
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
quote:
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
[..]
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
quote:
Want?
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 16-03-2010 18:40:01 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:39:39 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
quote:
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
[..]
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
quote:
Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
quote:
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41:29 #147
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79220296
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Meijers weer hoor. . Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!


Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:46:11 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79220483
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een compleet idiote vergelijking Mensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.

Echt zeiken om het zeiken dit
Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?
pi_79220503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
Wat een bullshit weer. Mensen die het product niet gebruiken vragen of het goed werkt

Feit blijft dat veel mensen het WEL een goed product vinden. Dus als er klanten zijn die er toch niet blij mee zijn, kun je je toch wel afvragen of het niet aan de klant ligt.
quote:
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
Mijne ook
quote:
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
Bron dat ik zeg dat alle claims worden uitgekeerd.

quote:
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.
Pure speculatie dat ze alleen maar 's middags hebben gebeld. Alleen maar gebaseerd op de dwang dat je het onderzoek perse wil afzeiken.
's avonds doen de telefoons het ook hoor. Echt waar.
Leaf
pi_79220660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
Nee. Maar ik weet wel dat die service punten al langer op Den Haag HS en CS zitten en dat die ruim open zijn.
quote:
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
Jawel, want het systeem is nog niet volledig ingevoerd in Den Haag. Ook van jou heb ik nog steeds geen goede testmethode gezien hoe ze dit systeem op deze schaal vlekkeloos hadden kunnen invoeren.
quote:
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
Volgens mij spookt er heel wat meer rond in jouw hoofd

quote:
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?

Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
Al 24 delen lang aan het zeuren op de OV bedrijven en dan ben ik ineens de doemdenker als ik een voorbeeld geef van mensen die misschien wel eens misbruik gaan maken van de restitutie regeling... Het moet niet gekker worden. Al vrees ik dat dat wel gaat gebeuren....
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')