Wanneer opdrachtgever en/of uitvoerder van het onderzoek belang hebben bij positieve resultaten, en het onderzoek zelf niet openbaar wordt gemaakt, lijkt het me een gezondere houding om er zo je twijfels bij te zetten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dat gezeik. Als jij informatie hebt dat dat onderzoek niet klopt, ga ik daar best op in.
Zolang het alleen maar bij gezeur blijft dat het niet mag kloppen, ga ik dat onderzoek niet in twijfel trekken.
En andersom geldt dat net zo goed. Je kan de situatie in Rotterdam niet vergelijken met de rest van het land. Rotterdam is één van de weinige steden waar veel poortjes staan en waarbij in het OVquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De reden dat ik Rotterdam er telkens bij haal is vanwege het simpele feit dat de kaart op volle sterkte werkt en gebruikt wordt. Aan de hand van die gegevens is dus het best te bepalen hoe het werk. De rest van Nederland is geen goede afspiegeling omdat het syeteem niet volledig is doorgevoerd en de mensen daar niet aan gewend zijn.
Ach, ik heb een hoop kritiek op de chipkaart maar ook ik zou het een voldoende geven. Het probleem is dat op sommige punten het product wel ernstig faalt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima ding. Nooit problemen gehad met in- en uitchecken, minder irritante zwartrijders in de metro (voor mijn gevoel) en nooit meer dat gezeik met strippenkaarten.
Reacties van mensen om me heen zijn ook gewoon positief. Ik vind die 7,2 niet zo onwaarschijnlijk hoor
Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niet alle reizigers uit heel Nederland zijn in Rotterdam geweest om de apparatuur te testen.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:04 schreef VancouverFan het volgende:
Het onderzoek is nu online:
http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...quote:Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
Wat lul je nou?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Met andere woorden: uit de privé-gegevens die op de ov-chipkaart staan...
Bullshit. Grote duime verhalen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Zoals je ongetwijfeld zult weten is vorig jaar in Rotterdam 'de praktijkproef' gehouden om te kijken of alles zou werken. Lees: de chipkaart waar al jarenlang problemen en fouten mee waren werd zonder aanpassing uitgeprobeerd.
Na deze proef is de kaart zonder aanpassingen ingevoerd als het enige middel in Rotterdam.
Niks proef.
Niks verbeteren.
Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalenquote:Gemiddeld scoort de OV-chipkaart een 7,2. Onder degenen die op een 65+-kaart met gratis
vervoer reizen scoort de kaart met een gemiddeld van 8 het hoogst.
Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Ah ik heb het onderzoek gevonden staat gewoon een link vanuit de website van de ret.
http://www.ret.nl/over-re(...)t%20febr%202010.ashx
[..]
Ik ben heel benieuwd hoeveel die kaart gescoord had wanneer de 65 plusser wel hadden moeten betalen
Verder heb ik toch wat vraagtekens bij dit onderzoek, als het echt een compleet random onderozke was gewest zouden de leeftijd percentages ook natuurlijk een afpsiegeling van de maatschappij geweest moeten zijn in dit onderzoek zitten 20% 65+ ers, en op de deze link kunnen we zien dat de populatie 65 + ers in rotterdam maar 14% is. Ok dan zit er nog wel wat vertekeing in omdat daar ook jeugdigen in zitten en in het onderzoek alleen maar vanaf 16 meegenomen wordt.
Ook moet je al vaak gebruik gemaakt hebben van het systeem om met het onderzoek te mogen meedoen.
Verder vind ik het frappant dat in het onderzoek blijkt dat 50% van de reiziger al een keer geld hebben terug gevraagd. Waarbij we meteen moeten meenemen dat 65+ al geen geld terug hoevn te vragen omdat die gratis reizen met die kaart.
Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef VancouverFan het volgende:
Pfff... Wat een gezeur zeg. Alles wordt uit de kast gehaald om het onderzoek ongeloofwaardig te maken. Percentages ouderen dat niet representatief zou zijn, mensen die 1 keer gereisd hebben moeten ook mee kunnen doen aan het onderzoek. Alleen maar het negatieve eruit pikken, zoals de hele tijd al.
Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.quote:Die ouderen moeten net zo goed in en uitchecken, anders wordt hun kaart ook geblokkeerd. Blijkbaar kunnen die ouderen dat wel en de jongeren niet. En dat terwijl er ook voorspeld werd dat het zo moeilijk zou zijn voor de ouderen
Geloof best dat er problemen zijn. Maar dat daar niks aan gedaan is en wordt is complete lariekoek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Misschien omdat er nog steeds problemen zijn? Je presenteert een gigantisch systeem in een voor dat systeem korte tijd. je verwacht dat je klanten het maar ermee doen terwijl ze vaak nog tijd kwijt zijn met het uitvogelen van hoe ze boetes moeten gaan ontlopen omdat ze problemen hebben met de poortjes etc?
In eindhoven was er één oplaadpunt voor 86000 mensen, dat vind ik al een mooi voorbeeld hoe je het niet had moeten aanpakken!
de consumentenbond zei het best mooi: je zou bezig moeten zijn met het verleiden van klanten, zo werkt het met producten, in plaats van het ze op te dringen...
Nee, niet echt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat lul je nou?
Je roept echt zomaar wat he!
Wat niet goed is aan jouw instelling, is dat jij pertinent weigert de positieve dingen te zien. Je doet allerlei moeite om het negatief uit te leggen en dingen onderuit te halen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ze zouden alleen maar jou moeten interviewen dan zou die kaart een 10 krijgen en een compleet objectief onderzoek in jou wereld zijn.![]()
Haal ik punten aan waarom het onderzoek niet representatief zou kunnen zijn is het nog niet goed![]()
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.quote:Maar bij die ouderen wordt niet ten onrechte geld afgeschreven omdat ze een gratis abbonement hebben. De mensen die wel geld moeten betalen zullen daar heel anders over denken als weer eens onterecht geld afgeschreven wordt.
Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Het is een aanname van mij, maar ik vermoed dat die wel helemaal terecht is. Hoe kunnen ze anders chipkaartgebruikers bereiken (die minimaal 10x gebruik hebben gemaakt van dat ding)?
Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bullshit. Grote duime verhalen.
In het begin waren er veel problemen, nu niet meer zoveel. Hoe verklaar jij dat als ze niks verbeterd hebben?
Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd mensen bellen en vragen. "Gebruikt u de OV chipkaart? Heeft u er al meer dan 10 keer mee gereisd? Nee, bedankt voor uw tijd."
Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat er wel wordt onderzocht hoeveel mensen 'tevreden' zijn, maar niet hoeveel problemen er zijn?
Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd: privacy-gegevens op die chip.
Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Meijers weer hoor.quote:• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Meijers weer hoor.. Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.quote:[Wat heb je aan zo'n onderzoek als je alleen de mensen ondervraagt die al tien keer hebben gereisd en dat ook nog na 11 februari deden. Ja, vrij logisch, dat je dan alleen mensen treft die niet zoveel moeite hebben met de ov-chipkaart, bijvoorbeeld dus omdat het ouderen zijn die geen last hebben van de voortdurende transactiefouten met de ov-chipkaart en dat bestaat dus niet alleen uit uitcheckfouten. De mensen die door de ov-chipkaart zijn afgehaakt worden niet ondervraagd en ook de mensen die zo min mogelijk proberen te reizen met dit onding worden gemakshalve maar overgeslagen.
16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.quote:En hoezo zijn er alleen Rotterdammers en mensen uit aanpalende gemeentes geïnterviewd? De andere Nederlanders, met bijvoorbeeld heel veel gezeur met overstappen op andere vervoerders, hebben geen relevant oordeel over de chipkaart?
Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?quote:Sowieso is het bijzonder raar dat er nergens staat hoe de onderzoeksgroep is samengesteld en dat er nergens een verdere specificatie is van de onderzochte groep, behalve dan naar kaartsoort. Dat ging in dat andere onderzoek van Meijers ook al grandioos fout.
Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee. Een half procent gaat fout bij het uitchecken, zegt RET tenminste. Dat zegt helemaal niets over wat er nog meer mis gaat.
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Ik ben ook al meer dan 10 keer in mijn leven in het Feyenoord stadion geweest en ik vind dat echt geen goed stadion. Daar heb ik echt wel het e.e.a. aan op te merken.
Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?quote:Het gaat vooral om het gebruiksgemak. Dan heeft het weinig zin om mensen die de kaart niet gebruiken te vragen hoe ze het vinden.
quote:En blijkbaar vinden de mensen die de kaart gebruiken het een prima ding. Dan kun je je wel gaan afvragen waar het aan ligt bij de mensen die 'm niet gebruiken. Aan de kaart of aan de mensen? Ik denk toch dat laatste.
Maar kost het ze geen geld...quote:De ouderen heb net zo goed last van transactie fouten. Als dat tevaak gebeurd, dan blokkeerd ook hun kaart.
[..]
quote:16 miljoen mensen afbellen of ze de afgelopen tijd misschien in Rotterdam zijn geweest en de kaart goed hebben gebruikt, lijkt mij weinig zinvols toevoegen.
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.quote:Er zijn een groot aantal overstappen geweest in dit onderzoek dus ik zou niet weten waarom dat cijfer verkeerd is.
quote:Wat maakt het uit hoe de onderzoeksgroep is samengesteld?
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging wat mij betreft ook alleen om het uitchecken.
Kijk eens wat rond bij Frans.quote:Als jij cijfers hebt wat er nog meer misgaat, deel het met ons
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
Weer eens? 0,5 procent van de reizen gaat nog maar fout.
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tuurlijk.
[..]
Kijk eens wat rond bij Frans.
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, in dat onderzoek is ook niet alles en iedereen positief. Maar het Feyenoord-stadion zit vol met Feyenoord-fans die echt niet gemakkelijk wat negatiefs over de Kuip gaan zeggen. Als je daar 550 mensen willekeurig wegpikt is het overgrote gedeelte van de mensen met 10 bezoeken Feyenoord-fan.
Zie mijn opmerking die ik daarna maakte.quote:Ook niet als ze zijn afgehaakt vanwege de gebruiksonvriendelijkheid?
En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.quote:[..]
Maar kost het ze geen geld...
En dus?quote:
[..]
Ja overweldigende meerderheid van RET op RET.
Want?quote:Álles.
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gemiddelde reis (bij mij in ieder geval) bestaat uit meerdere transacties, dus klopt het dat het bij 0.5% van de reizen is of is het 0.5% van de transacties.
Waneer het namelijk 0.5% van de trnasacties is en je gemiddeld per reis 6* een transactie maakt houdt het nog in dat het bij 3% van de reizen fout gaat.
Wat is statistiek toch leuk.
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die frans die niet goed op de hoogte is van hoe alles werkt en daar ook geen onderzoek naar doet?
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geweldig om te zien hoe je steeds maar weer vanalles verzint om het zo negatief mogelijk uit te leggen
Ja echt waar? Goh. Dat had ik nou niet verwacht hoor dat mensen met cijfers kunnen sjoemelenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer dat je niet wilt begrijpen dat er dus nogal met cijfers door de OV bedrijven op deze manier gesjoemeld kan worden om maar een positiever plaatje te schetsen dan het eigenlijk in werkelijkheid is.
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die futiliteit die je aanhaalt van frans omdat hij abusievelijk is vergeten te melden dat er ipv 1 wel 3 kantoren zijn om je geld terug te krijgen.![]()
Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.quote:Dat is een persoon die tenminste een redelijk nauwkeurige beschrivng geeft van zijn avonturen met de ov-chip kaart, het zou de vervoerders sieren als ze deze man een fulltime contract geven om dit onderzoek het hele jaar door te laten gaan ipv dat die man zijn eigen geld aan het opsporen van fouten spendeerd.
]http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf[/q][/url]quote:Zo te zien leest HTM hier ook mee want ze hebben nu wel een downloadable fomrulier op hun site staan om geld terug te claimen, wat ook nog eens naar een antwoordnummer gestuurd kan worden.![]()
[url=http://www.htm.net/Documenten/claimformulier_OV-chipkaart.pdf
Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.quote:Alleen moeten ze wel dit formulier door een persoon laten uitsturen die weet hoe een pdf werkt en dit als een vector file maakt ipv een bitmap file. Dus HTM nog een klein beetje wijzigen in dit forumlier en jullie zijn geod bezig. Ware het niet adt het nogal veel werk is om je geld terug te krijgen, ipv het heelmaal per mail/web af te kunnen handelen. Maar ook daarvan verwacht ik wel dat jullie iets moois gaan maken.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke onderzoeken heb ik niet geaccepteerd dan?
En als er problemen zijn, denk je dat men dan tevreden is? Zullen die problemen geen invloed hebben op hoe tevreden iemand is?
quote:Tenminste, er zijn wel reizigers- en gebruikersverenigingen die bijhouden welke en hoeveel problemen er zijn, maar die accepteer jij niet.
Met een beetje gezond verstand zou je weten dat de database van translink al die reisbewegingen over 7 jaar bijhoud. Met de persoonsgegevens van de vervoersbedrijven is dat allemaal heel gemakkelijk na te gaan. Ook wie al 10x met de RET is geweest.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Op die chip staat geen telefoon nummer van de reiziger, ook geen naam, ook geen adres.
En op die chip staan maar 10 reizen, het onderzoek richt zich op minstens 10 reizen.
Zou toch wel basis kennis moeten zijn voor zo'n fervent tegenstander.
http://binnenland.nieuws.(...)aart_niet_vlekkeloosquote:Overgang studenten op OV-chipkaart niet vlekkeloos
Mail naar:
Naam afzender
Email afzender
Opmerkingen
Annuleren Verstuur
--------------------------------------------------------------------------------
(Novum) - De overstap van studenten naar de OV-chipkaart blijkt niet overal op rolletjes te verlopen. Bij controles lijkt in sommige gevallen het juiste reisproduct niet zichtbaar te zijn, in andere gevallen hebben studenten de kaart nog niet opgehaald of opgeladen.
Ook was op diverse plekken behoefte aan informatie. Probleemgevallen worden zo snel mogelijk opgelost. Dat meldt het Communicatiepunt OV-Chipkaart van de openbaarvervoerbedrijven.
Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. Reizigersorganisatie Rover verwachtte grote problemen en heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen. De ov-bedrijven spreken echter van een rustig verlopen overgang en verwachten dat mensen snel wennen. Wel worden de werkinstructies van het controlerend personeel aangescherpt.
Tot nu toe hebben ruim 590 duizend studenten een 'studentenreisproduct' opgehaald of gewijzigd. De groep die dat nog niet heeft gedaan, krijgt persoonlijke aandacht en extra service, evenals de mensen die op problemen stuiten.
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.quote:Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.quote:Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Al vind ik langs een balie gaan en meteen je tegoed terugkrijgen veel handiger dan een formulier opsturen.
Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.quote:Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Een dergelijk groot en nieuw feilloos systeem bestaat niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar al onze opmerkingen over de problemen met de ov chip kaart zijn te ver gezocht, hoe is het (zoals men in brabant zegt)![]()
[..]
Wanneer het systeem feillloos zou werken niet. Hij probeert het uit en geeft netjes aan waar het fout gaat. Bij een probleemloze ov chip kaart zou hij een bijna verwaarloosbare kans hebben om deze problemen tegen te komen.
Jij weet niks van mijn wereldbeeld. Je trekt weer eens foute conclusies.quote:Balies zijn alleen tijdens kantooruren open neem ik aan. Wanneer je een dagje scheveningen doet en savonds terug reist zou je dus een extra dagje denhaag moeten gaan doen om je geld terug te krijgen in jou vreemde wereldbeeld.
Nou bedenk eens wat dan als het zo makkelijk is.quote:Dan moet men maar een systeem bedenken waarbij dit niet kan. Een OV-chipkaart moet gemaakt zijn voor reizigers om daar makkelijk mee te kunnen reizen niet om hun extra geld uit de zakken te kloppen omdat er sommige dingen gewoonweg nog niet functioneren zoals ze wel zouden moeten doen.
Nee en nee, je hebt recht op 68 euro per halve maand als je je chipkaart te laat hebt gekregen, meer niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:25 schreef JoPiDo het volgende:
vandaag mijn eerste boete in de trein gekregen
kun je de kaartjes die je nu moet betalen, declareren bij IB-groep? en kan ik de boete declareren bij de IB-groep?
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Met het verschil dat men voor zijn plezier naar het stadion gaat. Reizen in het ov is eerder iets waar mensen niet omheen kunnen.
Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.quote:Zie mijn opmerking die ik daarna maakte
Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.quote:En de betalende reiziger kost het uiteindelijk ook geen geld.
[..]
Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.quote:Want?
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is geen futiliteit. Zoiets is makkelijk na te vinden op de site van de HTM. Als je dat niet doet en gewoon onjuistheden meldt vind ik dat toch wel een kwalijker zaak.
Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.quote:Hij zoekt inderdaad bewust de avonturen op. En loopt dan ook grote kans om problemen tegen te komen.
[..]
Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...quote:Nou mooi voorbeeld dat ze best wel bereid zijn om dingen te verbeteren!
Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?quote:Of misschien niet. Ik zie nu al voor me hoe whizzkids een bot ontwikkelen die dat online formulier invult en elke dag automatisch geld terug gaat vragen.
Wat een compleet idiote vergelijkingquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Meijers weer hoor.. Goh wat een verrassing, het is een niet betrouwbaar onderzoek. Als je in het Feyenoord-stadion gaat vragen aan mensen die al minstens 10 keer het Feyenoord-stadion hebben bezocht of ze het Feyenoord-stadion goed vinden, krijg je ook een weinig verrassende uitkomst. HET FEYENOORD-STADION IS ERG GOED!
Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een compleet idiote vergelijkingMensen die 10 keer het Feyenoord-stadion bezoeken zijn waarschijnlijk Feyenoord-fans, met sympathie voor Feyenoord en het stadion van Feyenoord. Mensen die 10 keer de OV-Chipkaart hebben gebruikt zijn gewoon mensen die hun oordeel kunnen baseren op meer dan een enkele ervaring.
Echt zeiken om het zeiken dit
Wat een bullshit weer. Mensen die het product niet gebruiken vragen of het goed werktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, juist. Als je er dus niet omheen kunt, en het is een rotding, dan ga je alternatieven zoeken. Als je maar niet met de chip hoeft. Dat betekent niet dat deze mensen niet meegeteld zouden mogen worden bij een klanttevredenheidsonderzoek. Ook deze mensen zijn gewoon klant, alleen nu dan even niet.
Mijne ookquote:Pure speculatie, daar ga ik echt niet op in. Mijn punt blijft staan.
Bron dat ik zeg dat alle claims worden uitgekeerd.quote:Bron dat alle claims uitgekeerd worden, er nooit iets onterecht afgewezen wordt en dit tot in lengte van dagen blijft bestaan? Anders doet het er niet zoveel toe.
Pure speculatie dat ze alleen maar 's middags hebben gebeld. Alleen maar gebaseerd op de dwang dat je het onderzoek perse wil afzeiken.quote:Joh, dat kan iedere idioot bedenken. KIein voorbeeldje. Als je alleen 's middags mensen thuis hebt benaderd per telefoon, is de kans dat je bejaarden treft aanzienlijk groter dan dat je een forens aan de lijn krijgt.
Nee. Maar ik weet wel dat die service punten al langer op Den Haag HS en CS zitten en dat die ruim open zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
En jij weet precies wat er 24 januari 2010 op de site van HTM stond?
Jawel, want het systeem is nog niet volledig ingevoerd in Den Haag. Ook van jou heb ik nog steeds geen goede testmethode gezien hoe ze dit systeem op deze schaal vlekkeloos hadden kunnen invoeren.quote:Nou, wát een avonturen. Het zijn gewone alledaagse situaties, die gewoon niet fout zouden moeten kunnen gaan.
Volgens mij spookt er heel wat meer rond in jouw hoofdquote:Ik hoor wat woorden in mijn hoofd rondspoken. Langere rijen... personeel ... hoge salariskosten...
Al 24 delen lang aan het zeuren op de OV bedrijven en dan ben ik ineens de doemdenker als ik een voorbeeld geef van mensen die misschien wel eens misbruik gaan maken van de restitutie regeling... Het moet niet gekker worden. Al vrees ik dat dat wel gaat gebeuren....quote:Ah, daar is meneer de doemdenker, want de verschrikkelijke reiziger zou wel eens kunnen proberen misbruik te maken van iets en daarom moet iedereen maar lijden?
Die claimformulieren worden heus niet automatisch verwerkt, dus niemand gaat dit doen, want je bereikt er niets mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |