Grapjas. Het gros van de studenten reist helemaal niet op dinsdag en woensdag.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!
Owja. Die klachten kunnen alleen maar zijn gekomen van mensen die gister en vandaag hebben gereisd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Grapjas. Het gros van de studenten reist helemaal niet op dinsdag en woensdag.
Ik kan wel gaan uitleggen waarom dat plaatje nergens op slaat, maar jij leest toch alleen maar wat je wilt lezen.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Wat is te moeilijk aan:quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat de wachttijd zo kort is aan de telefoonlijnen. Er zijn maar heel weinig klachten.
En lees het artikel ook eens, daar staat dat veruit de meeste klachten ergens anders heen gaan. Hou er dan ook nog eens rekening dat altijd maar een miniem percentage van de gedupeerden een klacht indient bij een instantie die niet direct met onderwerp te maken heeft.
quote:Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Speculaties Zelva.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tien keer 200 heb je zo weggewerkt met een callcenter. Onzincijfer dus.
Het gros van de studenten gaat pas vrijdag pas weer op pad. Ik ga niet dinsdag of woensdag klagen over iets wat me aanstaande vrijdag pas gaat overkomen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. Die klachten kunnen alleen maar zijn gekomen van mensen die gister en vandaag hebben gereisd.
Jaja. Dus mensen die nu nog geen pasje hebben, ontdekken dat pas vrijdag en gaan dan pas klagen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het gros van de studenten gaat pas vrijdag pas weer op pad. Ik ga niet dinsdag of woensdag klagen over iets wat me aanstaande vrijdag pas gaat overkomen.
Nee, dat van jou dat zijn de speculaties. Feit is gewoon dat als je een callcenter hebt, je daar zeg drie mensen continu hebt zitten, en dat zou al erg weinig zijn, je per dag 14,5 uur bereikbaar bent, het, schat ik, ongeveer 5 minuten kost om een probleem op te lossen, het betekent dat je die 2000 klachten van jou in minder dan vijf dagen kunt afhandelen. We zijn inmiddels al máánden aan het kloten.quote:
Het zou wel heel simpel zijn als alleen al de telefoon opnemen de klachten doet verhelpen he! Helaas is dat bij de prutsers van het IBG zeker niet het geval. De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat van jou dat zijn de speculaties. Feit is gewoon dat als je een callcenter hebt, je daar zeg drie mensen continu hebt zitten, en dat zou al erg weinig zijn, je per dag 14,5 uur bereikbaar bent, het, schat ik, ongeveer 5 minuten kost om een probleem op te lossen, het betekent dat je die 2000 klachten van jou in minder dan vijf dagen kunt afhandelen. We zijn inmiddels al máánden aan het kloten.
Die mensen hebben al weet ik veel hoeveel keer geklaagd bij de chipkaartinstanties zelf en nul op het rekest gekregen. Als je voor het eerst gaat reizen zonder je tijdelijke pas en er dan achter komt hoe verrekte duur die treinkaartjes eigenlijk zijn en je realiseert dat je dat geld niet eens terugkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen dan pas gaan nadenken over het indienen van een klacht bij een andere instantie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jaja. Dus mensen die nu nog geen pasje hebben, ontdekken dat pas vrijdag en gaan dan pas klagen.
Je leest wederom bijzonder selectief, zowel in dat eerste bericht, als de daaropvolgende berichten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!
Ja tuurlijk is het heel vervelend voor de mensen die de kaart nog niet hebben en daar wel veel moeite voor hebben gedaan. Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Ook voor jou dan maar:quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:21 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je leest wederom bijzonder selectief, zowel in dat eerste bericht, als de daaropvolgende berichten.
Ik kan de radio helaas niet quoten hier, maar op het radiojournaal van 18.00 uur (radio 1) werd gezegd dat die 200 slechts een klein deel was van een groter aantal, dat op haar beurt weer slechts het topje van de ijsberg was, aldus de ombudsman.
En ga je nog eens uitleggen hoe men aan een OV chipkaart het telefoon nummer kan zien van reizigers om te vragen hoe ze de chipkaart waarderen?quote:Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Als het maar zo weinig klachten zijn, moet dat binnen no-time opgelost kunnen zijn/worden/geweest zijn. Echter, het gaat om mensen die al langere tijd bezig zijn (sommigen zelfs een jaar of langer) Vreemd dat dat kleine aantal klachten zo lang duurt.quote:
Hoezo? Wil je het dan opeens wel aannemenquote:En ga je nog eens uitleggen hoe men aan een OV chipkaart het telefoon nummer kan zien van reizigers om te vragen hoe ze de chipkaart waarderen?
Student: 'Ik heb nog geen ov-chipkaart ontvangen."quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het zou wel heel simpel zijn als alleen al de telefoon opnemen de klachten doet verhelpen he! Helaas is dat bij de prutsers van het IBG zeker niet het geval. D
Blijkbaar is de helft van mijn reactie bij jou weggevallen. Ik zal even copy pasten:quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Student: 'Ik heb nog geen ov-chipkaart ontvangen."
Telefoniste. "We hebben hem wel verstuurd."
Student: "Maar ik heb hem niet ontvangen."
Telefoniste: "Oké, oké, we sturen hem nog wel een keer."
Wat denk jij dan dat die telefonistes allemaal gaan doen? Dat ze die na iedere klacht zelf een ov-chipkaart gaan bedrukken, die in een envelop doen, een postzegel plakken en dan in de brievenbus vijf kilometer verderop mieteren?
quote:De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.
Dus uit een berekening van hoeveel een callcenter kan verwerken kun je helemaal niet afleiden hoeveel klachten er nog zijn.
Jaja natuurlijk Zelva. Je bent ook helemaal niet aan het speculeren, je meldt alleen maar feitenquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die mensen hebben al weet ik veel hoeveel keer geklaagd bij de chipkaartinstanties zelf en nul op het rekest gekregen. Als je voor het eerst gaat reizen zonder je tijdelijke pas en er dan achter komt hoe verrekte duur die treinkaartjes eigenlijk zijn en je realiseert dat je dat geld niet eens terugkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen dan pas gaan nadenken over het indienen van een klacht bij een andere instantie.
Ja joh, als een ov-chipkaart wéér niet aankomt, is dat gewoon een nieuwe klacht, punt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blijkbaar is de helft van mijn reactie bij jou weggevallen. Ik zal even copy pasten:
[..]
Nog maar eens herhalen dan:quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als het maar zo weinig klachten zijn, moet dat binnen no-time opgelost kunnen zijn/worden/geweest zijn. Echter, het gaat om mensen die al langere tijd bezig zijn (sommigen zelfs een jaar of langer) Vreemd dat dat kleine aantal klachten zo lang duurt.
enquote:Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!
quote:prutsers van het IBG zeker niet het geval. De reacties in de verschillende berichten laten toch zien dat mensen meerdere keren moeten bellen en dat het dan vaak toch niet lukt.
Nee. Want je zit gewoon weer uit je nek te lullen. Je zit er compleet naast als je gaat roepen dat die onderzoekers hebben gekeken naar reisgegevens op de OV chipkaart.quote:Hoezo? Wil je het dan opeens wel aannemen
Dus is het niet altijd binnen 1 belletje en 5 minuten op te lossen zoals jij zegt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja joh, als een ov-chipkaart wéér niet aankomt, is dat gewoon een nieuwe klacht, punt.
Dat is goed dan, als jij ten minste met een verklaring komt waar die hausse van klachten bij het OV-loket opeens vandaan komt. Over de hele afgelopen periode, waar er toch, en dat is in het geheel niet te ontkennen, enorm veel problemen waren, kwamen er 'maar' 600 binnen en nu in twee dagen 200 (!).quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jaja natuurlijk Zelva. Je bent ook helemaal niet aan het speculeren, je meldt alleen maar feiten
Als er wordt beloofd dat er een nieuwe wordt gestuurd, is de klacht op dat moment opgelost, want meer kan er toch niet gebeuren en de student hoeft dus niet langer aan de lijn te blijven om over koetjes en kalfjes te praten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus is het niet altijd binnen 1 belletje en 5 minuten op te lossen zoals jij zegt.
Waarom moet ik met die verklaring komenquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is goed dan, als jij ten minste met een verklaring komt waar die hausse van klachten bij het OV-loket opeens vandaan komt. Over de hele afgelopen periode, waar er toch, en dat is in het geheel niet te ontkennen, enorm veel problemen waren, kwamen er maar 600 binnen en nu in twee dagen 200 (!).
Dat geeft gewoon aan dat mensen het nu pas echt zat beginnen te worden, nu het ze echt geld gaat kosten, zodat ze naar andere wegen gaan zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |