abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79222229
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want het is onlogisch om te denken dat mensen die vaak met de ov-chipkaart reizen en dat ook nog na 11 februari deden, over het algemeen positiever zullen staan tegenover de ov-chipkaart, dan mensen die dat ding goed geprobeerd hebben, misschien wel honderden keren, het niets vonden en daarom maar het ov links laten liggen sinds 11 februari?
11 februari is alles in Rotterdam over gegaan op de OV chipkaart. De RET denkt (waarschijnlijk) dat op dat moment het systeem zo goed mogelijk was en alles zou moeten werken. Dan is het logisch dat de RET wil weten of het goed werkt of niet. Het heeft dan weinig zin om te weten hoe het 6 maanden geleden werkte. Daarvan wisten ze al dat het niet goed genoeg was omdat ze toen al eerder onderzoeken hebben gedaan.
Leaf
pi_79223445
Nu ik zo dit allemaal lees, verbaas ik me er over dat in het RET onderzoek de zwartrijders nergens te vinden zijn. Die zijn gestopt met reizen na 11 februarie, ow nee daarbij werd natuurlijk de telefoon opgehangen omdat ze niet aan de selectie criteria van het subjectieve onderzoek voldeden.
pi_79223676
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:58 schreef Basp1 het volgende:
Nu ik zo dit allemaal lees, verbaas ik me er over dat in het RET onderzoek de zwartrijders nergens te vinden zijn. Die zijn gestopt met reizen na 11 februarie, ow nee daarbij werd natuurlijk de telefoon opgehangen omdat ze niet aan de selectie criteria van het subjectieve onderzoek voldeden.
Je hebt het er echt moeilijk mee he. Een onderzoek dat aantoont dat al dat gezeur van jou onterecht was. Ik kan me voorstellen dat je dan in een zwart gat valt, en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Zal het toch maar uitleggen aan je, dat onderzoek werd gehouden onder klanten. Klanten zijn mensen die betalen voor verleende diensten. Zwartrijders zijn geen klanten.

En die zwartrijders zijn niet compleet verdwenen na 11 februari. Dat is weer eens zo'n verkeerde aanname van je.
Leaf
pi_79224136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:03 schreef VancouverFan het volgende:

Je hebt het er echt moeilijk mee he. Een onderzoek dat aantoont dat al dat gezeur van jou onterecht was. Ik kan me voorstellen dat je dan in een zwart gat valt, en dat wil je natuurlijk voorkomen.
Ja want ik moet het heel normaal vinden dat er een product op de markt is gezet waarmee 50% van de gebruikers in het onderzoek al eens zijn geld terug heeft moeten vragen. Dat staat helaas niet bij de conclusies want kwam de onderzoekers niet goed uit, maar wel bij de cijfers.
pi_79225031
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja want ik moet het heel normaal vinden dat er een product op de markt is gezet waarmee 50% van de gebruikers in het onderzoek al eens zijn geld terug heeft moeten vragen. Dat staat helaas niet bij de conclusies want kwam de onderzoekers niet goed uit, maar wel bij de cijfers.
Waarom hebben ze die cijfers dan ook niet weggelaten?
En ondanks dat geld terugvragen toch nog een ruime 7 gemiddeld als rapport cijfer! Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Leaf
pi_79225220
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die cijfers dan ook niet weggelaten?
En ondanks dat geld terugvragen toch nog een ruime 7 gemiddeld als rapport cijfer! Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Dat lijkt me een voorbarige conclusie.
pi_79227510
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat lijkt me een voorbarige conclusie.
Als je er nou ook een uitleg bij zet waarom dat voorbarig is, wordt het misschien overtuigender.

Of hoe verklaar jij dan dat als er zoveel mensen zijn die geld terug hebben moeten vragen, er toch een 7,2 als rapportcijfer uitkomt?
Leaf
pi_79227638
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je er nou ook een uitleg bij zet waarom dat voorbarig is, wordt het misschien overtuigender.

Of hoe verklaar jij dan dat als er zoveel mensen zijn die geld terug hebben moeten vragen, er toch een 7,2 als rapportcijfer uitkomt?
Omdat het niet makkelijk terugkrijgen van je geld niet hoeft te leiden tot een onvoldoende. Het is niet het één of het ander. Hoewel het natuurlijk wel enige invloed zal hebben op het cijfer.

[ Bericht 1% gewijzigd door nikk op 16-03-2010 21:19:14 ]
pi_79228104
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet makkelijk terugkrijgen van je geld niet hoeft te leiden tot een onvoldoende. Het is niet het één of het ander. Hoewel het natuurlijk wel enige invloed zal hebben op het cijfer.
Ja dat zeg ik dus ook
quote:
Blijkbaar hebben ze dat geld terugvragen niet als grote hindernis gezien.
Maar dat is een voorbarige conclusie. Schijnt.
Leaf
pi_79228446
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik dus ook
[..]

Maar dat is een voorbarige conclusie. Schijnt.
Omdat je ook geen conclusies kunt trekken. Als het wel hinderlijk is om je geld terug te krijgen hoeft dat niet te leiden tot een onvoldoende voor de chipkaart. Nogmaals, zelfs ik zou de chipkaart een voldoende geven. Een cijfer an sich zegt weinig. Het is interessanter hoe dat cijfer is opgebouwd (hoe onderdelen dus scoren). Hopelijk worden er binnenkort wat meer (en betere) enquetes en/of onderzoeken gehouden.
pi_79243083
tvp
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_79244923
Rover voorspelde wederom chaos, waar was dat dan?
quote:
Rustige overstap van studenten op OV-chipkaart
16 maart 2010

In het algemeen is de overstap van studenten naar de OV-chipkaart rustig verlopen en kunnen zij probleemloos reizen. Met name bij de vervoerders waar men al enige tijd gewend is aan de OV-chipkaart spreekt men van een rustig beeld, op andere plekken blijkt er ook nog wel behoefte aan informatie te zijn.
Een beperkt aantal studenten ondervindt soms nog problemen omdat bij controle niet het juiste reisproduct zichtbaar lijkt te zijn, in andere gevallen blijken studenten het reisproduct nog niet te hebben opgehaald. Individuele gevallen worden zo spoedig mogelijk opgelost.
De komende periode blijft er extra aandacht voor aanscherping van de werkinstructies van het controlerend personeel van de OV-bedrijven en de algehele serviceverlening omtrent de Studenten OV-chipkaart.

Tot nu toe hebben ruim 590.000 studenten een studentenreisproduct opgehaald, waaronder ook die studenten die hun abonnement hebben gewisseld van week naar weekend of vice versa (ruim 35.000).
Veel van de studenten geven aan het reisproduct voorlopig nog niet nodig te hebben, bijvoorbeeld in verband met een stage of een verblijf in het buitenland.
Studentenreisproducten die nog niet zijn opgehaald blijven klaarstaan zolang de student er recht op heeft.

De ervaringen in o.a. Rotterdam leren ons dat zodra men enige tijd met de OV-chipkaart reist, de ervaringen al snel positief zijn en men snel gewend is aan deze nieuwe manier van reizen.

Prijswinnaars bekend
Hedennacht zijn door de notaris de winnende OV-chipkaartnummers getrokken van studenten die tijdig het reisproduct hebben opgehaald. Het betreft tien van de binnenkort beschikbare gloednieuwe Ipads van Apple en de hoofdprijs, een geheel verzorgde wintersportvakantie voor 6 personen. De winnaars worden vandaag benaderd met dit voor hen gunstige bericht.

Extra aandacht voor service
Nu de duale situatie verleden tijd is, zal de communicatie zich met name richten op het reizen met de Studenten OV-chipkaart bij de verschillende OV-bedrijven en wordt extra aandacht gegeven aan de serviceverlening voor de student. Er zal met name persoonlijke aandacht en extra service zijn voor een laatste groep studenten die nog met vragen danwel problemen te maken heeft.

Alle actuele informatie over het reizen met de Studenten OV-chipkaart in het openbaar vervoer is terug te vinden via de website www.studentenov-chipkaart.nl.
http://www.ov-chipkaart.n(...)stigeoverstapstudent
Leaf
pi_79246497
Dan ook maar meteen even hier de tegenberichten van rover plaatsen dat het toch niet zo'n hossana verhaal blijkt te zijn als onze vrienden van ov-chipkaart-sekte de gemeenschap wil laten geloven.
quote:
Veel klachten over Studentenchipkaart
Het OV-Loket krijgt veel klachten binnen van studenten die vanaf vandaag niet meer kunnen reizen omdat zij geen werkende OV-studentenchipkaart hebben ontvangen. De verantwoordelijke partijen bieden geen oplossing voor dit probleem en laten de student in de kou staan. ROVER adviseert zowel een claim in te dienen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs als bij TLS via de Klantenservice OV-chipkaart. Reis in geen geval met een kopie van je aanvraagformulier als reisbewijs.
Vandaag moet iedere student verplicht met de chipkaart reizen. De telefoon van het OV-Loket staat roodgloeiend: vele studenten hebben nog geen (werkende) kaart ontvangen en weten niet hoe zij naar college moeten komen.

ROVER adviseert studenten zowel een claim voor reiskosten in te dienen bij IB-Groep/DUO als TLS. DUO heeft inmiddels het formulier voor schadeclaims van de website verwijderd maar hij is nog steeds te downloaden op de homepage van ROVER onder het kopje ‘problemen OV-studentenchipkaart’. TLS is te bereiken onder de volgende gegevens:

Klantenservice OV-chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort
Stuur een kopie van je correspondentie mee!

Sommige studenten krijgen van DUO het vreemde advies om met een kopie van het aanvraagformulier studentenchipkaart te reizen. Doe dit in geen geval! Het is niet afgesproken met conducteurs/ chauffeurs en studenten die met hun formulier/ kopie correspondentie reizen riskeren een boete van ¤ 35.
Ps klik op de link en lees en huiver van de reacties van reizigers die reele problemen melden maar gewoon genegeerd worden door sommigen
quote:
Studentenkaart
Het is geen geheim dat de invoering van de OV-chipkaart voor studenten op een complete puinhoop is uitgedraaid. De verantwoordelijke organisaties (DUO, TLS, vervoerbedrijven en vele andere partijen) roepen in de media graag een beeld op van de luie student die vele verzoeken en zelfs luxe prijzenpakketten nodig heeft om toch eindelijk eens dat gratis reisproduct op te halen. Bij ROVER bestaat toch een heel ander beeld. Bij het OV loket melden zich veel studenten die al maandenlang bezig zijn met de aanvraag van een chipkaart en moe worden van het plegen van tientallen telefoontjes, het invullen van evenveel formulieren en het terugsturen van meerdere verkeerde of defecte chipkaarten. Ondanks de oprichting van een Regisseur Studenten Reisrecht verloopt de aanvraag van een OV-Studentenchipkaart nog altijd zeer moeizaam. De wachttijd kan oplopen tot vele maanden door herhaaldelijk zoekgeraakte formulieren en pasfoto's. Je vraagt je toch af waar al dat zoekgeraakte materiaal blijft. Veel studenten ontvangen uiteindelijk een chipkaart met een verkeerde pasfoto erop of het op te halen reisproduct wordt niet klaargezet. Bij een poging dit op te lossen wordt de student van het bureaucratische kastje naar de dito muur gestuurd. Maar ook de student met een goed functionerende chipkaart kan opeens van een conducteur te horen krijgen dat de kaart niet "goed" geactiveerd is. Wat de conducteur op dat moment niet weet is dat bij het inlezen de oudste reisproducten worden getoond. Om het studentenreisrecht 2010 te herkennen moet nog even op het pijltje worden geklikt.

Voor chipkaartloze studenten is de tijdelijke chipkaart in het leven geroepen om de tijd te overbruggen die het aanvragen van een chipkaart of het herstellen van een fout in beslag neemt. Maar vanaf vandaag moet iedere student met zijn chipkaart reizen, de tijdelijke kaarten die vóór 1 maart zijn ontvangen verliezen nu ook in één keer hun geldigheid. Er zullen vandaag dus flink wat studenten in de problemen komen. "Koop dan maar voorlopig zelf je kaartjes", is een vaak gehoorde reactie van de Klantenservice OV-chipkaart. Onzin natuurlijk, iedere student die recht heeft op studiefinanciering heeft recht op een OV-kaart. En dus roept ROVER gedupeerde studenten op een schadevergoeding aan het vragen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Want iedere student die ten onrechte geen werkende chipkaart bezit en deze wel op tijd heeft aangevraagd, heeft recht op een vergoeding van ¤ 68 per halve maand. Het formulier om dit aan te vragen vind je hier , we hopen dat het snel door de bureaucratische molen komt.
Rest mij nog de studenten hier veel succes met hun studie toe te wensen. Veel moeilijker dan het aanvragen van een chipkaart kan het niet zijn...

voorzitter ROVER
pi_79246707
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:08 schreef Basp1 het volgende:
Dan ook maar meteen even hier de tegenberichten van rover plaatsen dat het toch niet zo'n hossana verhaal blijkt te zijn als onze vrienden van ov-chipkaart-sekte de gemeenschap wil laten geloven.
[..]

Ps klik op de link en lees en huiver van de reacties van reizigers die reele problemen melden maar gewoon genegeerd worden door sommigen
[..]

Zoals:
quote:
@Charlotte: al bij een ov-balie geweest? (zie www.ov-chipkaart.nl voor een balie bij jou in de buurt) de kaart van een vriendin was ook onterecht geblokkeerd (en zij was ook de eerste bij wie dat gebeurd was!) en toen hebben ze de blokkade er bij de balie METEEN afgehaald!
Leaf
pi_79246769
Ook leuk:
quote:
Reactie van: Anoniem 17 maart 2010 09:41
Jongens, post je klachten op lsvb.nl! http://www.klachtenbox.net/ Zij hebben gister maar 20 klachten gekregen, terwijl de echte problemen veel groter zijn. Laat even daar een berichtje achter, zodat zij weten wat er aan de hand is, en actie kunnen ondernemen(de papier ov-kaart terug eisen oid)
Lekker realistisch. Als het bij minstens 500.000 studenten wel goed gaat, de papieren kaart terug eisen
Leaf
pi_79247082
Word helemaal doodziek van die chipkaart.. het is de bedoeling dat ik mijn studentenreisproduct ophaal. Ben hier al 3 maanden mee bezig..

Heb 2 kaarten ontvangen waarvan 1 kaart het niet doet. Vervolgens kreeg ik een brief thuis dat ik m'n reisproduct op de kapotte kaart moest activeren. Dus ik bellen en mailen dat ik het graag op de kaart die het wel doet wil activeren... nou zijn we 3 maanden verder en nog steeds kan ik het niet activeren op de kaart die het wel doet.

Ze hebben aan de telefoon doorverwezen naar een NS loket... nou bij het NS loket wisten ze niet hoe dat moest. Dus ik een email sturen naar de OV chip info mail, krijg ik een mail terug dat ze het te druk hebben en ik maar moest kijken tussen de "veel gestelde vragen"....

Ik nog een mail sturen dat ik dus zelf op geen één mogelijke wijze dat ding kan activeren op de pas die het wel doet. Toen kreeg ik een mail terug dat ik een aantal gegeven moest mailen. Nou dat heb ik gedaan en vervolgens krijg ik een mail (die blijkbaar door iemand anders is behandeld) dat ik naar een NS loket moet.... damn daar wordt je toch niet goed van! Inmiddels alweer 2 mailtjes gestuurd dat ik nu een boete risceer met de vraag of ze het in orde kunnen maken... krijg al 2 dagen geen mail terug.

Inmiddels al een keer controle gehad waar ik me onderuit wist te lullen door dit verhaal te vertellen (terwijl de rest van de mensen in de bus graag verder wilde) maar vanaf vandaag krijg ik dus wel een boete....:S:S weet ook niet meer wat ik kan doen..

Het probleem ligt bij de organisatie van de OV chip en niet bij mij, maar ik risceer de boete.. vaag rot systeem!
pi_79247193
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:
Ook leuk:
[..]

Lekker realistisch. Als het bij minstens 500.000 studenten wel goed gaat, de papieren kaart terug eisen
Is het dan voor de consument bekend waar een centraal verzamel punt is voor klachten die objectief behandeld gaan worden. Ipv de betrokken ov-organisaties waarbij de consument van kastje naar de muur wordt gestuurd.

Had jij uberhaubt van die link ooit gehoord, ik niet in ieder geval.
pi_79247330
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals:
[..]

Beetje cherry picking, 95% zijn klachten daar, en jij pickt net er een uit die een positief verhaaltje heeft.
pi_79247530
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het dan voor de consument bekend waar een centraal verzamel punt is voor klachten die objectief behandeld gaan worden. Ipv de betrokken ov-organisaties waarbij de consument van kastje naar de muur wordt gestuurd.

Had jij uberhaubt van die link ooit gehoord, ik niet in ieder geval.
Welke link bedoel je? Rover, OV loket, LSVB?
Ik denk dat een beetje reiziger die op internet zoekt naar informatie wel bij 1 van die punten langskomt.
Maar die instanties kunnen de problemen alleen maar verzamelen, niet oplossen.

Bij de reacties her en der zie ik dat het helpt om persoonlijk bij een service punt langs te gaan. Als je de OV chipkaart hebt, kunnen problemen snel worden opgelost.
Leaf
pi_79247576
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beetje cherry picking, 95% zijn klachten daar, en jij pickt net er een uit die een positief verhaaltje heeft.
En dat zegt diegene die alleen de negatieve dingen uit een positief onderzoek haalt.
Weet je ook eens hoe dat is.
Leaf
pi_79247725
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat zegt diegene die alleen de negatieve dingen uit een positief onderzoek haalt.
Weet je ook eens hoe dat is.
Ik haal geen negatieve dingen uit een onderzoek naar boven , ik geef alleen maar aan dat men meer onderzocht heeft maar daar niets mee doet omdat dat uitkomsten zijn die de opdrachtgever niet goed uitkomt.

Dat is heel wat anders als cherrypicking.
pi_79247939
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik haal geen negatieve dingen uit een onderzoek naar boven , ik geef alleen maar aan dat men meer onderzocht heeft maar daar niets mee doet omdat dat uitkomsten zijn die de opdrachtgever niet goed uitkomt.

Dat is heel wat anders als cherrypicking.
Mwoah. De rest van het onderzoek compleet negeren omdat het jou niet goed uitkomt, vind ik wel heel selectief.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:26:36 #173
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79268852
quote:
Ruim tweehonderd klachten studenten ov-chipkaart
(Novum) - Het OV loket heeft sinds dinsdag meer dan tweehonderd klachten binnengekregen van studenten die nog geen OV-chipkaart hebben ontvangen. Dit is volgens het loket van reizigersorganisatie Rover een recordaantal sinds haar oprichting in 2008.

Alle ruim tweehonderd studenten die bij het loket hebben aangeklopt zouden herhaaldelijk een chipkaart hebben aangevraagd, maar op 16 maart nog geen werkende kaart hebben gehad. De informatievoorziening aan deze groep studenten laat ondertussen volgens het loket te wensen over. Wat de studenten die buiten hun schuld om geen geldige kaart hebben moeten doen, is ze niet verteld.

Studenten kunnen sinds dinsdag alleen nog reizen met het digitale vervoersbewijs. De ov-bedrijven spraken dinsdag nog van een rustig verlopen overgang en verwachtten dat mensen snel wennen.

Volgens het OV loket blijkt uit de klachten echter dat de invoering van de chipkaart helemaal niet zo vlot verloopt als de vervoersbedrijven zeggen. "Er zijn studenten bij die soms al meer dan vijf aanvragen hebben gedaan voor een chipkaart, maar nooit een goed product hebben ontvangen."

Het OV loket behandelt klachten van ov-gebruikers die niet afdoende door vervoerders zijn verholpen. Vanaf december vorig jaar heeft het loket meer dan zeshonderd klachten van studenten binnengekregen die via de reguliere weg geen geldige chipkaart hebben ontvangen.
En voor degene die denkt dat het dus wel meevalt:
quote:
Ov-chipkaart = ov-shitkaart?
De openbaar vervoerbedrijven waren gisteren tevreden over de introductie van de ov-chipkaart voor studenten. Maar uit een Top-X-enquête gisteren bleek dat veel studenten klaagden. Ook bij het ov-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, stromen de klachten vandaag binnen. Een woordvoerder daar noemt de situatie rondom de invoering van de ov-chipkaart zelfs " dramatisch".

"We hebben nu 200 klachten binnen in twee dagen terwijl we normaal 10 klachten op een dag krijgen. Dat zijn studenten die nog steeds geen ov-chipkaart hebben. En bij die cijfers moet je nog bedenken dat studenten niet onze gemiddelde doelgroep zijn. Een student belt eerder naar de Landelijke Studentenvakbond dan naar ons. Er zullen dus waarschijnlijk veel meer mensen met klachten zijn,' aldus een woordvoerder.

Volgens de woordvoerder ligt het echt niet aan de klagende studenten zelf. " Deze studenten hebben hun uiterste best gedaan maar het gaat keer op keer mis. Ze hebben al alle procedures doorlopen."

"Informatie onder de maat"
Het ov-loket concludeert ook dat de informatievoorziening aan studenten " zwaar onder de maat is". Er is een servicenummer waar studenten die problemen hebben naartoe kunnen bellen, maar daar is de wachtlijst lang en het bellen kost 10 cent per minuut.

De samenwerkende vervoerbedrijven, die verantwoordelijk zijn voor de invoering van de chipkaart voor studenten, erkennen dat er honderden schrijnende gevallen zijn. Op dit moment is het volgens de bedrijven lastig hen te helpen doordat het inderdaad erg druk is bij de klantenservice. De bedrijven vragen studenten te blijven bellen en proberen de probleemdossiers zo snel mogelijk weg te werken.

Jouw ervaring?
Ook bij de redactie van NOS Headlines krijgen we meldingen van studenten die problemen ervaren. Zo mailde de student Kenneth Bijkerk ons vandaag met een heel dossier van zijn mailwisselingen met de helpdesk. Hij probeert zijn kaart al sinds december te krijgen en heeft daar vele telefoontjes en formulieren aan besteed. Ook de door de regering beloofde ' noodkaart' heeft hem nooit bereikt.
Of deze
Of deze
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_79270130
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En voor degene die denkt dat het dus wel meevalt:
[..]

Of deze
Of deze
590.000 studenten en 200 klachten? Dat is 0,03 procent! Vind ik meevallen voor een organisatie die al jaren bekend staat om zijn slechte communicatie en gebrek aan organisatie talent!

Ja tuurlijk is het heel vervelend voor de mensen die de kaart nog niet hebben en daar wel veel moeite voor hebben gedaan. Maar deze cijfers laten zien dat het inderdaad wel meevalt. Ook al zijn het 10 keer zoveel mensen.
Leaf
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:56:30 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79270503
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')