Morgen dus wel.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:52 schreef crossover het volgende:
Een conducteur van de NS vertelde mij dat hij niet kan zien of ik heb ingechecked met mijn studenten OV-chipkaart. Ook, zei hij, hoef je niet eens in te checken.
Er is mij meerdere malen, door de ns verteld dat vanaf morgen iedereen moet inchecken.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je doelt op het inchecken, dat is dus niet juist.
Heerlijk duidelijk dus weerquote:Aftelcampagne Studenten OV-chipkaart 5 maart van start
04 maart 2010
Op vrijdag 5 maart start, namens de gezamenlijke vervoerbedrijven in Nederland, een grote aftelcampagne naar 16 maart 2010. Dat is een belangrijke dag voor studenten, omdat zij per 16 maart 2010 alleen nog toegang tot het openbaar vervoer hebben met een Studenten OV-chipkaart met een geldig reisproduct (reisrecht 2010). Deze datum is vrijdag 19 februari vastgesteld na overleg tussen de gezamenlijke openbaar vervoerbedrijven en het Ministerie van OCW.
Of ze je pasje nou scannen met de globale melding "deze kaart bevat een studenten-week-OV-product en is niet ingecheckt" of "deze kaart bevat een studenten-week-OV-product en is wel ingecheckt" zal ook niet zo heel veel uitmakenquote:Op maandag 15 maart 2010 16:03 schreef o.us het volgende:
De echte reden is (zeker jou als student) omdat ze willen checken of je echt ingechecked bent en of je wel het studentenreisproduct hebt opzitten.
Nadat jouw recht op stufi en OV is te komen vervallen mag je je Studenten OV houden om hem te gebruiken als een persoonlijke OV-Chipkaart. Als je hem alleen maar hoeft te laten zien om te weten of je een student bent wordt het wel heel erg gemakkelijk om zo gratis te reizen.
Zoek jij maar eens even, maar dat is dus niet waar. Voorspellingen zijn dat dat dit schooljaar niet meer gaat gebeuren.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
Er is mij meerdere malen, door de ns verteld dat vanaf morgen iedereen moet inchecken.
Even zoeken hoor..
Zou mij persoonlijk ook aan mijn reet roesten, ik check toch nooit in.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoek jij maar eens even, maar dat is dus niet waar. Voorspellingen zijn dat dat dit schooljaar niet meer gaat gebeuren.
BEFEHL IST BEFEHL!quote:Op maandag 15 maart 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet zo janken en gewoon in- en uitchecken.. je went er vanzelf aan.
Als je "een keertje vergeet" een kaartje te kopen, mag je ook dokken. Waarom dan niet als je een kaart moet inchecken? Wat is nou godver de moeite, zo'n ding tegen een apparaatje aanhouden.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:23 schreef VliegVlieg het volgende:
[..]
Probeer anders wat meer inhoudelijk te reageren in plaats van zulke stupide reacties te plaatsen. Het probleem hier is niet dat ik niet wil inchecken, maar of ik een boete riskeer als ik dat bijvoorbeeld een keertje vergeet te doen.
Nee, als je het vaak genoeg vergeet word je kaart wel geblokkeerd en moet je hem opnieuw laten activeren.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:07 schreef TwenteFC het volgende:
Moet je trouwens als je een OV kaart hebt die boete betalen voor het niet uitchecken?
Tja, officieel kan je er een boete voor krijgen, of ze die ook daadwerkelijk gaan schrijven zal nog moeten blijken, maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:22 schreef Ad_rem het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat dit met een ov studentenkaart dus helemaal niet hoeft. En dat ze er al helemaal geen boetes voor gaan geven.
Oh nee, leven volgens de regels van de samenlevingquote:
Ik heb vorige week nog een epistel naar de RET gestuurd.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:42 schreef carboni het volgende:
Worden nog intressante bezwaarschriften.
Heb inmiddels een ontvangstbevestiging maar nog geen inhoudelijke reactie. Ik heb in elk geval excuses geëist en aangegeven dat ik niet van plan ben te betalen.quote:Ik wilde op die dag reizen van metrostation Maashaven naar het centrum van Rotterdam. Toen ik probeerde in te checken met mijn persoonlijke de OV-chipkaart, kreeg ik een melding te zien dat de kaart was geblokkeerd. Ik heb toen gebeld naar de klantenservice van de RET, om te vragen wat er aan de hand was, en kreeg te horen dat men dit niet wist, en dat ik naar een verkooppunt van de RET moest gaan om hier achter te komen. Op station Maashaven kon ik niet terecht, maar op mijn route naar het centrum van Rotterdam zou ik langs metrostation Beurs komen, waar volgens de RET-medewerkster een dergelijk verkooppunt aanwezig was. Ik besloot direct langs het verkooppunt te gaan in de hoop dat men daar duidelijkheid zou kunnen verschaffen en de kaart gedeblokkeerd zou kunnen worden.
Onderweg naar metrostation Beurs, bij halte/station Wilhelminaplein, zag ik een medewerker van de RET de metro in stappen, die enkele mensen vroeg naar hun vervoersbewijs. Ik wenkte hem, en deelde hem mede dat er schijnbaar een probleem was met mijn OV-chipkaart, omdat ik een vreemde melding kreeg, en overhandigde de kaart. De medewerker hield de kaart enkele keren tegen zijn scanapparaat en leek hier niets wijzer van te worden. Hij kon mij helaas geen duidelijkheid verschaffen over wat er met de kaart aan de hand was, maar vroeg mij even uit de metro te stappen. Vervolgens werd ik opgevangen door een uiterst onvriendelijke vrouwelijke collega van hem, aan wie ik wederom vroeg of zij mij kon vertellen wat er aan de hand was met de kaart. Dit was niet het geval, wel deelde zij mij mede dat ik een boete zou krijgen, wat mij uiteraard zeer bevreemdde. Ik heb de hele situatie nogmaals uitgelegd: dat ik reeds had gebeld met de RET en dat ik toen werd verwezen naar het verkoooppunt waarnaar ik nu onderweg was. Ofwel, ik deed precies hetgeen de RET-medewerkster mij had verzocht te doen. De medewerkster tegenover mij leek niet in staat tot het inhoudelijk beoordelen van de situatie en in plaats van excuses aan te bieden voor het vervelende ongemak van een zomaar geblokkeerde OV-chipkaart, was zij voornemens mij nota bene een boete te geven! Een uitermate frustrerende discussie ten spijt, dwong de medewerkster mij mijn gegevens te verschaffen teneinde de boete te kunnen uitschrijven. Natuurlijk vond ik dit bespottelijk en dit ik heb ik duidelijk gemaakt ,en uitgelegd waarom ik dit vond. Helaas mocht dit niet baten.
Regels van het vervoersbedrijf zijn niet automatisch de wet. Ik vraag me af hoe een rechter zou oordelen als je met een OV Jaarkaart een boete krijgt.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vervoersbedrijven hebben anders wel de wet aan hun zijde.
[..]
En als je niet aan alle voorwaarden uit het artikel voldoet, dan bepaald art. 48 dat je de ritprijs en de wettelijke verhoging verschuldigd bent. Dus het antwoord blijft in beginsel nog steeds "JA".
Een andere vraag is nog steeds of het fair is. Als het echt alleen maar voor gegevensverzameling is, dan vind ik het niet echt proportioneel om een boete te geven.
Ben je daarna nog bij het kantoor van de RET geweest?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week nog een epistel naar de RET gestuurd.![]()
Stukje uit de mail:
[..]
Heb inmiddels een ontvangstbevestiging maar nog geen inhoudelijke reactie. Ik heb in elk geval excuses geëist en aangegeven dat ik niet van plan ben te betalen.
Ben benieuwd hoe ver de RET het wil doorzetten.
Sinds het versturen van de mail bedoel je?quote:Op maandag 15 maart 2010 21:01 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ben je daarna nog bij het kantoor van de RET geweest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |