abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78999222
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Luister je dan wel goed? Zit echt subtiel verschil in, jazztoontjes soms enzo. Het past gewoon prima.
Mwah, ik ben persoonlijk meer van de herkenbare uitbundige toontjes ala VII en IX.

Ow en nog meer gal spuwen. Het leveldesign, afschuwelijk simplistisch, zo inspiratieloos. Grafisch helemaal top, maar de routes zijn zoo matig.

Het battlesysteem is wel erg tof, kan niet wachten totdat de gevechten ook daadwerkelijk moeilijk worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79001819
De muziek heeft mij tot nu toe ook niet kunnen bekoren; het klinkt allemaal erg mat en 'dertien in een dozijn'. Hopelijk wordt dat verder in het spel beter.
pi_79001866
Ik had bij een bossbattle juist het gevoel dat er een loungemuziekje bij zat. totaal niet passend imho, maar hell, het moest toch dood.

Mijn non upgrade, non level avontuur lijkt over. Boss #9 is te. Ik was er al bang voor, want de kenners kennen de sterkste aanval wel. Ik ga het vanavond nog een proberen, anders gaat het er toch van komen, CP verbranden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:20:29 #104
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79001952
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79002438
Na zo 12 uur spelen mijn minpuntjes;

- Mis échte boss battle muziek
- World Map… begrijp de redenen dat ie er weer niet in zit en tóch mis ik hem
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79002654
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel

Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:13:00 #107
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79002912
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De muziek is juist geniaal in zijn subtiliteit.
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79003019
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:27:12 #109
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79003231
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?

Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79003353
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Er is toch gewoon boss muziek?

Niks van gemerkt?
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79003447
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?

Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:36:07 #112
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79003487
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:31 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Niks van gemerkt?
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:05:50 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004463
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel

Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:08:13 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004545
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:14:29 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004726
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:34 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.

Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.

Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.

Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79004791
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Ja!
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:18:21 #117
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79004854
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.

Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
na na na na na na na Badjasman!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:24:37 #118
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79005073
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).

Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'. en sowieso....komop 3 chapters spelen voordat battles uberhaupt interessant worden en waar je alleen maar "attack" kunt / wilt kiezen.

Gelukkig weet ik (ja ik lees spoilers ) dat het verderop in de game wat beter wordt met de beperkte gameplay.

Verder ben ik wel weer te spreken over het nieuwe battle systeem. FFXII was het toch net niet.... en dit is toch wel een beetje de middenmoot om de battles toch snel te houden en toch ook "turn-based"
na na na na na na na Badjasman!
pi_79005113
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.

Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.

Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.

Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me hel
Gisteren trouwens me tweede, schitterende Eidolon gehaald
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79005120
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79005196
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Ang3l het volgende:

En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:29:47 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005246
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.

Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
Muziek interesseert em wel degelijk Maar bij een spel vind ik het ondergeschikt. Tenzij het een spel als Silent Hill is, dan vind ik de muziek echt iets toevoegen. Hier niet echt. Of misschien alleen onderbewust dat ik meer opgepompt word door hevige boss-battle-muziek. Maar het is me nog vrij weinig opgevallen bij de FF's die ik gespeeld heb (VIII, X, X-2, XII, XIII en Dirge).

Enige nr wat em echt opviel is het FF X-2 beginscherm muziekje. Dat vond ik mooi
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79005256
O. M. G. Chocobo theme in-the-mix!


Edit: Oh met Japanse vocals...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:08 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).

Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Ik las in het boekje wel iets over Cie'th quests, als je hun stenen pakt. Dat je dan hun Focus af kan maken. Dat klinkt wel heel sidequesterig. Maar ben het nog niet tegengekomen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:51 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005343
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
Titanic had niet 1000 verschillende mogelijkheden en opties
Die zonk. Klaar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:33:42 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005377
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
Ik heb gegoogled
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:35:58 #127
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005477
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me hel
O ja misschien ook wel hoor Moet er alleen ff aan wennen dat ik maar 1 character bestuur.

Maar ik gebruikte in XII die ... shit ben de naam kwijt... iig die pre-set acties... die gebruikte ik ook bijna nooit. I'm a controlfreak, ik wil het zelf doen. Gevolg was wel dat ik me een ongeluk switchte en altijd aan de knoppen zat
quote:
Gisteren trouwens me tweede, schitterende Eidolon gehaald
Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79005513
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Ik denk, uiteindelijk, dat dit iets is wat ik als groot minpunt ga opnoemen
Het geeft een wat meer werelds gevoel en vind dorpjes altijd een rustpunt in het spel.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79005524
Ik vind het vechtsysteem met de rollen en AI juist wel soepel werken. En zoals gezegd, het is een goed iets dat je HP meteen restored is. Anders was de game echt impossible geworden
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79005596
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:
Ik vind het vechtsysteem met de rollen en AI juist wel soepel werken. En zoals gezegd, het is een goed iets dat je HP meteen restored is. Anders was de game echt impossible geworden
Vroeger moest je je hp weer zelf aanvullen, net zoals poison, berserk etc
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79005673
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:38 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Vroeger moest je je hp weer zelf aanvullen, net zoals poison, berserk etc
Ja daarom dacht ik na mijn eerste fight dat het een bug was, of onderdeel van een tutorial ofzo. Omdat het niet in het boekje staat.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:43:42 #132
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79005786
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
zeker de tutorial geskipped Daar stond practisch in wat je moest doen....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
na na na na na na na Badjasman!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:45:47 #133
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79005869
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O ja misschien ook wel hoor Moet er alleen ff aan wennen dat ik maar 1 character bestuur.

Maar ik gebruikte in XII die ... shit ben de naam kwijt... iig die pre-set acties... die gebruikte ik ook bijna nooit. I'm a controlfreak, ik wil het zelf doen. Gevolg was wel dat ik me een ongeluk switchte en altijd aan de knoppen zat
[..]

Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
na na na na na na na Badjasman!
pi_79005872
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:43 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

zeker de tutorial geskipped Daar stond practisch in wat je moest doen....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79006074
Gambit systeem
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:55:04 #136
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79006279
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O ja misschien ook wel hoor Moet er alleen ff aan wennen dat ik maar 1 character bestuur.

Maar ik gebruikte in XII die ... shit ben de naam kwijt... iig die pre-set acties... die gebruikte ik ook bijna nooit. I'm a controlfreak, ik wil het zelf doen. Gevolg was wel dat ik me een ongeluk switchte en altijd aan de knoppen zat
[..]

Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gambit systeem was briljant!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:59:12 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006424
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:50 schreef Ker_Plunk het volgende:
Gambit systeem
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:55 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Gambit systeem was briljant!
Ja dat ja.
Niks voor mij.
Voelde als programmeren
Als je dat heel goed kon hoefde je niets meer te doen. Controller loslaten en kijken maar.
Vind ik niet zo leuk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79006479
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]


[..]

Ja dat ja.
Niks voor mij.
Voelde als programmeren
Dat had ik dus ook. Veel te veel gepiel voor mijn gevoel
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:00:47 #139
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79006486
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]


[..]

Ja dat ja.
Niks voor mij.
Voelde als programmeren
Als je dat goed had uitgewerkt werkte het briljant. Ik gebruikte het voornamelijk om niet te micro-managen. Dus curaga gebruiken bij <30% HP ofzo. Vliegens vijanden aanvallen met magic, Esuna gebruiken bij status problemen etc. etc. Echt heerlijk.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:01:20 #140
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79006509
Wat ik in dit deel nog niet gebruik zijn items,... ja soms een potion, maar attack items zeg maar. Volgens mij heb ik daar al wat van, maar nog niet echt naar gekeken.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79006533
Die sprays zijn wel geinig maar heb ik nog weinig tot niet gebruikt. Ik kan ook niet "aanvoelen: wanneer je welke nuttig kan gebruiken
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:02:38 #142
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006558
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef Chocobo het volgende:
Wat ik in dit deel nog niet gebruik zijn items,... ja soms een potion, maar attack items zeg maar. Volgens mij heb ik daar al wat van, maar nog niet echt naar gekeken.
Ik dacht heel in 't begin dat SNow z'n granaatjes attack items waren Niet dus
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:02:51 #143
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79006576
Libra is wel goed uitgewerkt nu. Na een Libra (scan) passen je characters zich aan op de beste attacks en richten ze zich op zwakke punten. Libra is in dit deel sterk verbeterd.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79006601
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik dacht heel in 't begin dat SNow z'n granaatjes attack items waren Niet dus
Dat had ik ook, ik zorgvuldig zoeken of ik kon vinden hoeveel hij er nog had enzo
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:03:36 #145
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006604
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef Amos_ het volgende:
Die sprays zijn wel geinig maar heb ik nog weinig tot niet gebruikt. Ik kan ook niet "aanvoelen: wanneer je welke nuttig kan gebruiken
Nou die ene verbergspray is handig bij een grote groep die je niet in de rug kan aanvallen omdat ze in een gang staan of zo. Dan doe je je verberg-deo op en kun je alsnog pre-emptie strike doen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79006625
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:
Ik vind het vechtsysteem met de rollen en AI juist wel soepel werken. En zoals gezegd, het is een goed iets dat je HP meteen restored is. Anders was de game echt impossible geworden
Ik vind het juist jammer. Alle curses weg na een gevecht. Het had het juist een stuk uitdagender gemaakt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:05:04 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006669
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:02 schreef Chocobo het volgende:
Libra is wel goed uitgewerkt nu. Na een Libra (scan) passen je characters zich aan op de beste attacks en richten ze zich op zwakke punten. Libra is in dit deel sterk verbeterd.
O, doen ze dat na een Libra automatisch?

Ik zat al goed te kijken wat de verschillende gekleurde bolletjes nou voorstelden. Fire, ice etc. Kon er geen touw aan vast knopen en het ook niet vinden in 't boekje. Maar als ze dat na een scan automatisch doen is dat ook niet echt nodig dus!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:06:44 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006754
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik vind het juist jammer. Alle curses weg na een gevecht. Het had het juist een stuk uitdagender gemaakt.
Mja.... misschien een beetje. Ik heb mezelf al betrapt op een "O oeps, Vanille is dood. Nou ja, ben bijna klaar en dan leeft ze toch wel weer".

Maar dat heb ik ook een beetje met de GIGANTISCHE aantallen savepoints. Nu is het doodgaan niet ZO'N ramp want je savepoint zit toch maar 2 meter terug vaak.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:07:15 #149
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79006780
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O, doen ze dat na een Libra automatisch?

Ik zat al goed te kijken wat de verschillende gekleurde bolletjes nou voorstelden. Fire, ice etc. Kon er geen touw aan vast knopen en het ook niet vinden in 't boekje. Maar als ze dat na een scan automatisch doen is dat ook niet echt nodig dus!
Wordt je uitgelegd in de Libra tutorial toch? Vijand halverwege chapter 3?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79006782
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O, doen ze dat na een Libra automatisch?

Ik zat al goed te kijken wat de verschillende gekleurde bolletjes nou voorstelden. Fire, ice etc. Kon er geen touw aan vast knopen en het ook niet vinden in 't boekje. Maar als ze dat na een scan automatisch doen is dat ook niet echt nodig dus!
Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:08:28 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79006830
Ik speel FF nooit voor de uitdaging eigenlijk. Ik wil het verhaal ervaren. In FFIX kon ik op een gegeven moment niet eens meer game over en één van de meest frustrerende FF momenten ooit was Jecht in FFX. Die mofo sloeg hard. Dat wil ik niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_79006839
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Wordt je uitgelegd in de Libra tutorial toch? Vijand halverwege chapter 3?
Wij zijn Chosen Ones,… Branded! Laten we het daar maar op houden
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:08:44 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79006847
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?
Jawel. Maar ik haalde het er niet uit. Wel dat je hem met R1 ten allen tijde op kon roepen na 1 scan.
Ik lees heel die datalog door (nou ja, qua verhaal en personages) en doe de tutorials ook.
Misschien overheen gelezen omdat de tekst op een non-HD scherm klein is
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79006886
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Mop een non-HD scherm klein is
Kidding me?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79007010
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik speel FF nooit voor de uitdaging eigenlijk. Ik wil het verhaal ervaren. In FFIX kon ik op een gegeven moment niet eens meer game over en één van de meest frustrerende FF momenten ooit was Jecht in FFX. Die mofo sloeg hard. Dat wil ik niet
Kun je dan niet beter wachten op de youtubefilmpjes?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:13:47 #156
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79007090
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter wachten op de youtubefilmpjes?
Zijn die HD en DTS?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:15:28 #157
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79007157
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens vond ik het met bepaalde character sets ook niet altijd even handig spelen in chapters 3/4. De eerste keer dat ik in battles minder dan 5 sterren haalde was toen ik met alleen twee ravagers speelde.... die balk loopt dan zo snel leeg.....
na na na na na na na Badjasman!
pi_79007320
Hoe weet je in welke chapter je zit?
Ik zie het niet in het menu of in mijn savefile staan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:19:35 #159
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79007335
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:09 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Kidding me?
Nee
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:21:33 #160
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79007398
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik speel FF nooit voor de uitdaging eigenlijk. Ik wil het verhaal ervaren. In FFIX kon ik op een gegeven moment niet eens meer game over en één van de meest frustrerende FF momenten ooit was Jecht in FFX. Die mofo sloeg hard. Dat wil ik niet
Nou IETS van een uitdaging moet er wel zijn. Door het verhaal heenwandelen en filmpjes kijken dan kan ik net zo goed een film opzetten (of het moet zo mooi gedaan zijn als bij Heavy Rain).

Maar 26x doodgaan bij 1 vijand gaat me ook frustreren
Goede balans
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:22:54 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79007447
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:19 schreef RenRen- het volgende:
Hoe weet je in welke chapter je zit?
Ik zie het niet in het menu of in mijn savefile staan.
In je menu, je datalog.
Daar zie je tot waar de uitleg gaat, daar ben je
Plus dat een nieuw chapter wel aangegeven wordt op je scherm, toch?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79007469
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:15 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens vond ik het met bepaalde character sets ook niet altijd even handig spelen in chapters 3/4. De eerste keer dat ik in battles minder dan 5 sterren haalde was toen ik met alleen twee ravagers speelde.... die balk loopt dan zo snel leeg.....
Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijker
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:26:19 #163
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79007585
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijker
Ja ik moet die verschillende effecten op de stagger-balk nog eens ff goed begooglen of bekijken. Ik bedoel, ik snap de rol van Medic, Saboteur en Synergist wel, maar de effecten op de balk en het gehele team moet ik nog ff bekijken. Zeker die van Ravager en Commando. Staat wel iets van in het boekje geloof ik.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79007593
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

In je menu, je datalog.
Daar zie je tot waar de uitleg gaat, daar ben je
Plus dat een nieuw chapter wel aangegeven wordt op je scherm, toch?
Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:33:06 #165
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79007841
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.
Datalog,... events!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:34:54 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79007908
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.
Dat is alleen de onderste van de datalog. Er staan toch nog 7 of 8 keuzes boven? People, events, history etc.

De enemies is eigenlijk vrijwel het enige wat ik NIET bekijk in de datalog Ik vind het fijn terug te lezen over de events en de mensen en de Fal'Cie, L'Cie etc. Geeft wat meer duidelijkheid mocht je iets gemist hebben. Al overlappen wel veel van die verhalen elkaar, maar goed. Beter 3x dan niet zullen we maar zeggen
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79008000
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja ik moet die verschillende effecten op de stagger-balk nog eens ff goed begooglen of bekijken. Ik bedoel, ik snap de rol van Medic, Saboteur en Synergist wel, maar de effecten op de balk en het gehele team moet ik nog ff bekijken. Zeker die van Ravager en Commando. Staat wel iets van in het boekje geloof ik.
ravagers gooien de balk enorm de hoogte in. De tijdsbalk loopt vrij rap terug, dus je moet blijven chainen. Dat kan alleen door nog een aanval. Spells duren vaak te lang, normale attacks niet. Slow(ga) (Saboteur) zorgt weer voor wat meer tijdspeling.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_79008073
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Datalog,... events!
Oh, misschien lag het eraan dat ik het niet goed kon lezen Dacht dat het locaties waren waar de enemies vandaan kwamen, en daarna nog een filter met soldiers en shit. Oke
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is alleen de onderste van de datalog. Er staan toch nog 7 of 8 keuzes boven? People, events, history etc.

De enemies is eigenlijk vrijwel het enige wat ik NIET bekijk in de datalog Ik vind het fijn terug te lezen over de events en de mensen en de Fal'Cie, L'Cie etc. Geeft wat meer duidelijkheid mocht je iets gemist hebben. Al overlappen wel veel van die verhalen elkaar, maar goed. Beter 3x dan niet zullen we maar zeggen
Ja dat dus Had ik ook in 12. Snapte het nut niet van nog een keer zien watvoor enemy het was
pi_79008262
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:33 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Datalog,... events!
Je PM, zo waar
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:49:09 #170
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79008435
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

ravagers gooien de balk enorm de hoogte in. De tijdsbalk loopt vrij rap terug, dus je moet blijven chainen. Dat kan alleen door nog een aanval. Spells duren vaak te lang, normale attacks niet. Slow(ga) (Saboteur) zorgt weer voor wat meer tijdspeling.
Ok dus een ravager trapt de bal heel hoog met een flinke trap, alleen dan valt de bal ook weer rap naar beneden. De commando zorgt er echter met kleine trapjes voor dat de bal hoog blijft? Zoiets?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:49:10 #171
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79008436
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet zeggen dat ik vooralsnog niet de synergist / saboteur rol heb gebruikt in normale fights. Kost me teveel tijd = mindere rating dan maar wat meer schade nemen en even naar een medic switchen ofzo. sowieso gaat het spel een beetje lomp om met die ratings
na na na na na na na Badjasman!
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:51:08 #172
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79008520
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:39 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Oh, misschien lag het eraan dat ik het niet goed kon lezen
O ja, wij hadden hetzelfde probleem he
quote:
[..]

Ja dat dus Had ik ook in 12. Snapte het nut niet van nog een keer zien watvoor enemy het was
Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79009103
Het spel wordt steeds leuker om te spelen nu mijn Crystarium weer wat uitgebreid is.

Inmiddels aan het begin van Chapter 5.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond maar weer verder.
pi_79009127
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]


Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.
Libra past je auto-battle aan zodat je efficienter vecht. Bijvoorbeeld bij een Eidolon krijg je informatie over hoe je hem beter kunt 'verslaan'.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:09:11 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79009228
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:06 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Libra past je auto-battle aan zodat je efficienter vecht. Bijvoorbeeld bij een Eidolon krijg je informatie over hoe je hem beter kunt 'verslaan'.
Ja dat snap ik sinds vanochtend maar dat verklaart niet het nut van je datalog over je vijanden.
Want als je in gevecht bent met zo'n vijand en je drukt op R1 dan krijg je dit ook.

Ik weet wel dat ik vanaf nu iedere nieuwe vijand ff ga belibraen!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:12:40 #176
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79009354
ik merk dat libra soms niet helemaal sticked.... en dat je het meerdere keren moet uitvoeren. soms blijven er nog ??? staan in het profiel van een mob zodat je nog een keer libra moet doen.

met het item librascope wordt wel meteen alles revealed in het profiel van het target (en het scheelt je TP)
na na na na na na na Badjasman!
pi_79009376
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O ja, wij hadden hetzelfde probleem he
[..]

Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.
Ja klopt TV uit vroegah.
En op start. Gebruik het regelmatig. Ik hoef niet te weten watvoor achtergrodnd ze verder hebben
pi_79009417
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:49 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet zeggen dat ik vooralsnog niet de synergist / saboteur rol heb gebruikt in normale fights. Kost me teveel tijd = mindere rating dan maar wat meer schade nemen en even naar een medic switchen ofzo. sowieso gaat het spel een beetje lomp om met die ratings
Wat boeien die ratings? Dat begrijp ik dan weer niet
Een saboteur laat de balk ook op door bv slow. Volgens mij kun je ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laten gebruiken. Een saboteur zorgt voor debufs, waardoor d ebalk sowieso al snel naar beneden gaat. Ik gebruik de SYN/SAB erg vaak (bij gebrek aan HP) en ik krijg nog steeds goede ratings, voor wat dat waard is.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:18:42 #179
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79009584
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat boeien die ratings? Dat begrijp ik dan weer niet
Een saboteur laat de balk ook op door bv slow. Volgens mij kun je ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laten gebruiken. Een saboteur zorgt voor debufs, waardoor d ebalk sowieso al snel naar beneden gaat. Ik gebruik de SYN/SAB erg vaak (bij gebrek aan HP) en ik krijg nog steeds goede ratings, voor wat dat waard is.
Ratings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79009799
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ratings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!
Oh, geen last van, ik haal 3~5. Spoils zijn prima
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_79009993
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef Chocobo het volgende:
Ratings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!
Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.
Ik vraag me af of een goede rating ook gebonden is aan meer/betere loot.
Ik heb vaak genoeg 5 star ratings gehad en niets gekregen en 1-2 star ratings waarbij ik wel common en rare loot krijg.

Ik denk dat de rating het meeste invloed heeft op het aantal TP dat je terugkrijgt aan het einde van een battle.
Door het rating systeem wordt een agressieve aanpak wel gestimuleerd.

Ik heb al wel een aantal keer een partymember k.o. laten gaan.
Ik wilde niet naar een Medic switchen omdat de stagger balk bijna vol was.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:11:08 #182
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79011764
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.
Ik vraag me af of een goede rating ook gebonden is aan meer/betere loot.
Ik heb vaak genoeg 5 star ratings gehad en niets gekregen en 1-2 star ratings waarbij ik wel common en rare loot krijg.

Ik denk dat de rating het meeste invloed heeft op het aantal TP dat je terugkrijgt aan het einde van een battle.
Door het rating systeem wordt een agressieve aanpak wel gestimuleerd.

Ik heb al wel een aantal keer een partymember k.o. laten gaan.
Ik wilde niet naar een Medic switchen omdat de stagger balk bijna vol was.
spoiler over battle ratings etc:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb dit ook maar gecopy paste van een andere site. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ik onder de 3 sterren gescoord heb dus over jou loot ervaring i.c.m. rare drops kan ik niet meepraten.

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRRaToR op 11-03-2010 13:16:20 ]
na na na na na na na Badjasman!
pi_79012183
tvp !!

Maar wel veel te laat !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:26:33 #184
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79012434
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.
Ik vraag me af of een goede rating ook gebonden is aan meer/betere loot.
Ik heb vaak genoeg 5 star ratings gehad en niets gekregen en 1-2 star ratings waarbij ik wel common en rare loot krijg.

Ik denk dat de rating het meeste invloed heeft op het aantal TP dat je terugkrijgt aan het einde van een battle.
Door het rating systeem wordt een agressieve aanpak wel gestimuleerd.

Ik heb al wel een aantal keer een partymember k.o. laten gaan.
Ik wilde niet naar een Medic switchen omdat de stagger balk bijna vol was.
Ik ben ff kwijt wat TP ook alweer is
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79012456
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben ff kwijt wat TP ook alweer is
Technical Points
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:31:45 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79012700
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:26 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Technical Points
Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoor
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:36:19 #187
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79012936
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoor
quote:
Na afloop krijg je een sterrenrating om je Technical Points aan te vullen die je gebruikt om bepaalde technieken te gebruiken en Eidolons op te roepen
Oooo ja, dat was 't
Maar ik heb pas 1 Technique volgens mij (Libra)
Waar kun je nieuwe leren? Ook in 't Crystarium?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:50:03 #188
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_79013586
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_79014045
Ow we worden gezocht door de hele wereld, laten we midden op de weg gaan slapen. _!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:59:01 #190
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79014079
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
*grinnikt*
na na na na na na na Badjasman!
pi_79014100
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]


Save hoeft niet hè?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79014227
Ook het feit dat als je dood gaat je gewoon weer bij dezelfde battle begint.
Ik herinner me nog hardcore FFIV waar je slopende dungeons door moest zonder savepoints.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79014348
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:01 schreef Pritt het volgende:
Ook het feit dat als je dood gaat je gewoon weer bij dezelfde battle begint.
Ik herinner me nog hardcore FFIV waar je slopende dungeons door moest zonder savepoints.
Ja, die dagen ken ik nog
Wel leuk!
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79014705
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoor
Wat heb je dan wel al onthouden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:11:36 #195
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79014750
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Daar moet ik het echt toch wel heel erg mee eens zijn
Ovedosis savepoints. Blijft dat zo?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79014917
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Daar moet ik het echt toch wel heel erg mee eens zijn
Ovedosis savepoints. Blijft dat zo?
Hoezo? Worldmaps waren vroeger 1 groot savepoint
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:18:41 #197
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79015083
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:10 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat heb je dan wel al onthouden
De rest

Ik vraag alleen vaak dingen voordat ze in het spel zijn uitgelegd aan me.
Want volgens mij heb ik nog helemaal geen TP's hoeven gebruiken.
Alleen dat Libra-gebruik automatisch zorgt efficientere battles, dara heb ik overheen gelezen
Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuze me princess! (O nee , da's Zelda)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:19:34 #198
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79015128
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:15 schreef Cid het volgende:

[..]

Hoezo? Worldmaps waren vroeger 1 groot savepoint
Is vroeger dan van voor VIII, want ik speel het pas vanaf 8.
O, en IX heb ik overgeslagen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79015246
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De rest

Ik vraag alleen vaak dingen voordat ze in het spel zijn uitgelegd aan me.
Want volgens mij heb ik nog helemaal geen TP's hoeven gebruiken.
Alleen dat Libra-gebruik automatisch zorgt efficientere battles, dara heb ik overheen gelezen
Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuze me princess! (O nee , da's Zelda)
Libra kost ook TP
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_79015405
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:19 schreef Ang3l het volgende:
Is vroeger dan van voor VIII, want ik speel het pas vanaf 8.
O, en IX heb ik overgeslagen.
Hoe kun je 9 hebben overgeslagen.
Dat deel gaf bij mij nog het echte ouderwetse FF gevoel.

Geen moderne, futuristische wereld, maar gewoon een FF met een middeleeuwse setting.
Ik zou FF 9 zeker een kans spelen als deze op het PSN verschijnt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')