Mwah, ik ben persoonlijk meer van de herkenbare uitbundige toontjes ala VII en IX.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Luister je dan wel goed? Zit echt subtiel verschil in, jazztoontjes soms enzo. Het past gewoon prima.
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spelquote:Op donderdag 11 maart 2010 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De muziek is juist geniaal in zijn subtiliteit.
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Niks van gemerkt?quote:
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?
Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:31 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Niks van gemerkt?![]()
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel
Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:34 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
Ja!quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me helquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.
Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.
Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.
Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijnquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Ang3l het volgende:
En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
Muziek interesseert em wel degelijkquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.
Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
Ik las in het boekje wel iets over Cie'th quests, als je hun stenen pakt. Dat je dan hun Focus af kan maken. Dat klinkt wel heel sidequesterig. Maar ben het nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).
Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Titanic had niet 1000 verschillende mogelijkheden en optiesquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
Ik heb gegoogledquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
O ja misschien ook wel hoorquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me hel
Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechtenquote:Gisteren trouwens me tweede, schitterende Eidolon gehaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik denk, uiteindelijk, dat dit iets is wat ik als groot minpunt ga opnoemenquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Vroeger moest je je hp weer zelf aanvullen, net zoals poison, berserk etcquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:
Ik vind het vechtsysteem met de rollen en AI juist wel soepel werken. En zoals gezegd, het is een goed iets dat je HP meteen restored is. Anders was de game echt impossible geworden
Ja daarom dacht ik na mijn eerste fight dat het een bug was, of onderdeel van een tutorial ofzo. Omdat het niet in het boekje staat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Vroeger moest je je hp weer zelf aanvullen, net zoals poison, berserk etc
zeker de tutorial geskippedquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.na na na na na na na Badjasman!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja misschien ook wel hoorMoet er alleen ff aan wennen dat ik maar 1 character bestuur.
Maar ik gebruikte in XII die ... shit ben de naam kwijt... iig die pre-set acties... die gebruikte ik ook bijna nooit. I'm a controlfreak, ik wil het zelf doen. Gevolg was wel dat ik me een ongeluk switchte en altijd aan de knoppen zat
[..]
Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.na na na na na na na Badjasman!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:43 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
zeker de tutorial geskippedDaar stond practisch in wat je moest doen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja misschien ook wel hoorMoet er alleen ff aan wennen dat ik maar 1 character bestuur.
Maar ik gebruikte in XII die ... shit ben de naam kwijt... iig die pre-set acties... die gebruikte ik ook bijna nooit. I'm a controlfreak, ik wil het zelf doen. Gevolg was wel dat ik me een ongeluk switchte en altijd aan de knoppen zat
[..]
Ik wil met de eerste nou onderhand eens vechtenGambit systeem was briljant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
quote:
Ja dat ja.quote:
Dat had ik dus ook. Veel te veel gepiel voor mijn gevoelquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Ja dat ja.
Niks voor mij.
Voelde als programmeren
Als je dat goed had uitgewerkt werkte het briljant. Ik gebruikte het voornamelijk om niet te micro-managen. Dus curaga gebruiken bij <30% HP ofzo. Vliegens vijanden aanvallen met magic, Esuna gebruiken bij status problemen etc. etc. Echt heerlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Ja dat ja.
Niks voor mij.
Voelde als programmeren
Ik dacht heel in 't begin dat SNow z'n granaatjes attack items warenquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef Chocobo het volgende:
Wat ik in dit deel nog niet gebruik zijn items,... ja soms een potion, maar attack items zeg maar. Volgens mij heb ik daar al wat van, maar nog niet echt naar gekeken.
Dat had ik ook, ik zorgvuldig zoeken of ik kon vinden hoeveel hij er nog had enzoquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik dacht heel in 't begin dat SNow z'n granaatjes attack items warenNiet dus
Nou die ene verbergspray is handig bij een grote groep die je niet in de rug kan aanvallen omdat ze in een gang staan of zo. Dan doe je je verberg-deo op en kun je alsnog pre-emptie strike doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef Amos_ het volgende:
Die sprays zijn wel geinig maar heb ik nog weinig tot niet gebruikt. Ik kan ook niet "aanvoelen: wanneer je welke nuttig kan gebruiken
Ik vind het juist jammer. Alle curses weg na een gevecht. Het had het juist een stuk uitdagender gemaakt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:37 schreef Amos_ het volgende:
Ik vind het vechtsysteem met de rollen en AI juist wel soepel werken. En zoals gezegd, het is een goed iets dat je HP meteen restored is. Anders was de game echt impossible geworden
O, doen ze dat na een Libra automatisch?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:02 schreef Chocobo het volgende:
Libra is wel goed uitgewerkt nu. Na een Libra (scan) passen je characters zich aan op de beste attacks en richten ze zich op zwakke punten. Libra is in dit deel sterk verbeterd.
Mja.... misschien een beetje. Ik heb mezelf al betrapt op een "O oeps, Vanille is dood. Nou ja, ben bijna klaar en dan leeft ze toch wel weer".quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind het juist jammer. Alle curses weg na een gevecht. Het had het juist een stuk uitdagender gemaakt.
Wordt je uitgelegd in de Libra tutorial toch? Vijand halverwege chapter 3?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O, doen ze dat na een Libra automatisch?
Ik zat al goed te kijken wat de verschillende gekleurde bolletjes nou voorstelden. Fire, ice etc. Kon er geen touw aan vast knopen en het ook niet vinden in 't boekje. Maar als ze dat na een scan automatisch doen is dat ook niet echt nodig dus!
Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O, doen ze dat na een Libra automatisch?
Ik zat al goed te kijken wat de verschillende gekleurde bolletjes nou voorstelden. Fire, ice etc. Kon er geen touw aan vast knopen en het ook niet vinden in 't boekje. Maar als ze dat na een scan automatisch doen is dat ook niet echt nodig dus!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?
Wij zijn Chosen Ones,… Branded! Laten we het daar maar op houdenquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Wordt je uitgelegd in de Libra tutorial toch? Vijand halverwege chapter 3?
Jawel. Maar ik haalde het er niet uit. Wel dat je hem met R1 ten allen tijde op kon roepen na 1 scan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:07 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Wordt allemaal verteld hoor, lezen jullie niet?
Kun je dan niet beter wachten op de youtubefilmpjes?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik speel FF nooit voor de uitdaging eigenlijk. Ik wil het verhaal ervaren. In FFIX kon ik op een gegeven moment niet eens meer game over en één van de meest frustrerende FF momenten ooit was Jecht in FFX. Die mofo sloeg hard. Dat wil ik niet
Zijn die HD en DTS?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter wachten op de youtubefilmpjes?
quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens vond ik het met bepaalde character sets ook niet altijd even handig spelen in chapters 3/4. De eerste keer dat ik in battles minder dan 5 sterren haalde was toen ik met alleen twee ravagers speelde.... die balk loopt dan zo snel leeg.....na na na na na na na Badjasman!
Nou IETS van een uitdaging moet er wel zijn. Door het verhaal heenwandelen en filmpjes kijken dan kan ik net zo goed een film opzetten (of het moet zo mooi gedaan zijn als bij Heavy Rain).quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik speel FF nooit voor de uitdaging eigenlijk. Ik wil het verhaal ervaren. In FFIX kon ik op een gegeven moment niet eens meer game over en één van de meest frustrerende FF momenten ooit was Jecht in FFX. Die mofo sloeg hard. Dat wil ik niet
In je menu, je datalog.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:19 schreef RenRen- het volgende:
Hoe weet je in welke chapter je zit?
Ik zie het niet in het menu of in mijn savefile staan.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:15 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens vond ik het met bepaalde character sets ook niet altijd even handig spelen in chapters 3/4. De eerste keer dat ik in battles minder dan 5 sterren haalde was toen ik met alleen twee ravagers speelde.... die balk loopt dan zo snel leeg.....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ja ik moet die verschillende effecten op de stagger-balk nog eens ff goed begooglen of bekijken. Ik bedoel, ik snap de rol van Medic, Saboteur en Synergist wel, maar de effecten op de balk en het gehele team moet ik nog ff bekijken. Zeker die van Ravager en Commando. Staat wel iets van in het boekje geloof ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijker
Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In je menu, je datalog.
Daar zie je tot waar de uitleg gaat, daar ben je
Plus dat een nieuw chapter wel aangegeven wordt op je scherm, toch?
Datalog,... events!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.
Dat is alleen de onderste van de datalog. Er staan toch nog 7 of 8 keuzes boven? People, events, history etc.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Huh, uitleg? Ik zie altijd voornamelijk een lijst met enemies. Die ik allemaal een voor een door moet gaan.
ravagers gooien de balk enorm de hoogte in. De tijdsbalk loopt vrij rap terug, dus je moet blijven chainen. Dat kan alleen door nog een aanval. Spells duren vaak te lang, normale attacks niet. Slow(ga) (Saboteur) zorgt weer voor wat meer tijdspeling.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik moet die verschillende effecten op de stagger-balk nog eens ff goed begooglen of bekijken. Ik bedoel, ik snap de rol van Medic, Saboteur en Synergist wel, maar de effecten op de balk en het gehele team moet ik nog ff bekijken. Zeker die van Ravager en Commando. Staat wel iets van in het boekje geloof ik.
Oh, misschien lag het eraan dat ik het niet goed kon lezenquote:
Ja dat dusquote:Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is alleen de onderste van de datalog. Er staan toch nog 7 of 8 keuzes boven? People, events, history etc.
De enemies is eigenlijk vrijwel het enige wat ik NIET bekijk in de datalogIk vind het fijn terug te lezen over de events en de mensen en de Fal'Cie, L'Cie etc. Geeft wat meer duidelijkheid mocht je iets gemist hebben. Al overlappen wel veel van die verhalen elkaar, maar goed. Beter 3x dan niet zullen we maar zeggen
Ok dus een ravager trapt de bal heel hoog met een flinke trap, alleen dan valt de bal ook weer rap naar beneden. De commando zorgt er echter met kleine trapjes voor dat de bal hoog blijft? Zoiets?quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
ravagers gooien de balk enorm de hoogte in. De tijdsbalk loopt vrij rap terug, dus je moet blijven chainen. Dat kan alleen door nog een aanval. Spells duren vaak te lang, normale attacks niet. Slow(ga) (Saboteur) zorgt weer voor wat meer tijdspeling.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een commander nodig, die de balk blijft chainen. Alleen ravagers kunnen dat vaak niet, of je moet zo zo timen dat ze achter elkaar werken. Een Commander is makkelijker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat ik vooralsnog niet de synergist / saboteur rol heb gebruikt in normale fights. Kost me teveel tijd = mindere rating dan maar wat meer schade nemen en even naar een medic switchen ofzo. sowieso gaat het spel een beetje lomp om met die ratings
na na na na na na na Badjasman!
O ja, wij hadden hetzelfde probleem hequote:Op donderdag 11 maart 2010 11:39 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Oh, misschien lag het eraan dat ik het niet goed kon lezen![]()
Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.quote:[..]
Ja dat dusHad ik ook in 12. Snapte het nut niet van nog een keer zien watvoor enemy het was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond maar weer verder.![]()
Libra past je auto-battle aan zodat je efficienter vecht. Bijvoorbeeld bij een Eidolon krijg je informatie over hoe je hem beter kunt 'verslaan'.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.
Ja dat snap ik sinds vanochtendquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:06 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Libra past je auto-battle aan zodat je efficienter vecht. Bijvoorbeeld bij een Eidolon krijg je informatie over hoe je hem beter kunt 'verslaan'.
Ja kloptquote:Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O ja, wij hadden hetzelfde probleem he
[..]
Ik ook nog steeds niet. Oke, je kan het op je gemak teruglezen... maar de battle staat ooks til als je op R1 ramt.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:49 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]Wat boeien die ratings? Dat begrijp ik dan weer nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat ik vooralsnog niet de synergist / saboteur rol heb gebruikt in normale fights. Kost me teveel tijd = mindere rating dan maar wat meer schade nemen en even naar een medic switchen ofzo. sowieso gaat het spel een beetje lomp om met die ratings
Een saboteur laat de balk ook op door bv slow. Volgens mij kun je ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. laten gebruiken. Een saboteur zorgt voor debufs, waardoor d ebalk sowieso al snel naar beneden gaat. Ik gebruik de SYN/SAB erg vaak (bij gebrek aan HP) en ik krijg nog steeds goede ratings, voor wat dat waard is.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat boeien die ratings? Dat begrijp ik dan weer niet
Een saboteur laat de balk ook op door bv slow. Volgens mij kun je ookRatings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. laten gebruiken. Een saboteur zorgt voor debufs, waardoor d ebalk sowieso al snel naar beneden gaat. Ik gebruik de SYN/SAB erg vaak (bij gebrek aan HP) en ik krijg nog steeds goede ratings, voor wat dat waard is.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
Oh, geen last van, ik haal 3~5. Spoils zijn primaquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ratings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!
Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef Chocobo het volgende:
Ratings,... van belang voor TP en CP punten voor zover ik weet. Tevens bepaald het je spoils!
spoiler over battle ratings etc:quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.
Ik vraag me af of een goede rating ook gebonden is aan meer/betere loot.
Ik heb vaak genoeg 5 star ratings gehad en niets gekregen en 1-2 star ratings waarbij ik wel common en rare loot krijg.
Ik denk dat de rating het meeste invloed heeft op het aantal TP dat je terugkrijgt aan het einde van een battle.
Door het rating systeem wordt een agressieve aanpak wel gestimuleerd.
Ik heb al wel een aantal keer een partymember k.o. laten gaan.
Ik wilde niet naar een Medic switchen omdat de stagger balk bijna vol was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb dit ook maar gecopy paste van een andere site. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ik onder de 3 sterren gescoord heb dus over jou loot ervaring i.c.m. rare drops kan ik niet meepraten.
[ Bericht 11% gewijzigd door NaRRaToR op 11-03-2010 13:16:20 ]na na na na na na na Badjasman!
Ik ben ff kwijt wat TP ook alweer isquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Mobs hebben volgens mij een vast aantal CP punten en de rating veranderd niet de hoeveelheid CP dat je krijgt.
Ik vraag me af of een goede rating ook gebonden is aan meer/betere loot.
Ik heb vaak genoeg 5 star ratings gehad en niets gekregen en 1-2 star ratings waarbij ik wel common en rare loot krijg.
Ik denk dat de rating het meeste invloed heeft op het aantal TP dat je terugkrijgt aan het einde van een battle.
Door het rating systeem wordt een agressieve aanpak wel gestimuleerd.
Ik heb al wel een aantal keer een partymember k.o. laten gaan.
Ik wilde niet naar een Medic switchen omdat de stagger balk bijna vol was.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben ff kwijt wat TP ook alweer is
Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoorquote:
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoor
Oooo ja, dat was 'tquote:Na afloop krijg je een sterrenrating om je Technical Points aan te vullen die je gebruikt om bepaalde technieken te gebruiken en Eidolons op te roepen
Ja, die dagen ken ik nogquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:01 schreef Pritt het volgende:
Ook het feit dat als je dood gaat je gewoon weer bij dezelfde battle begint.
Ik herinner me nog hardcore FFIV waar je slopende dungeons door moest zonder savepoints.
Wat heb je dan wel al onthoudenquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja eey hallo, ik kan niet alles in 1x onthouden hoor
Daar moet ik het echt toch wel heel erg mee eens zijnquote:
Hoezo? Worldmaps waren vroeger 1 groot savepointquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar moet ik het echt toch wel heel erg mee eens zijn
Ovedosis savepoints. Blijft dat zo?
De restquote:
Is vroeger dan van voor VIII, want ik speel het pas vanaf 8.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:15 schreef Cid het volgende:
[..]
Hoezo? Worldmaps waren vroeger 1 groot savepoint
Libra kost ook TPquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De rest
Ik vraag alleen vaak dingen voordat ze in het spel zijn uitgelegd aan me.
Want volgens mij heb ik nog helemaal geen TP's hoeven gebruiken.
Alleen dat Libra-gebruik automatisch zorgt efficientere battles, dara heb ik overheen gelezen
Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuze me princess!(O nee , da's Zelda)
Hoe kun je 9 hebben overgeslagen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:19 schreef Ang3l het volgende:
Is vroeger dan van voor VIII, want ik speel het pas vanaf 8.
O, en IX heb ik overgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |