Mwah, ik ben persoonlijk meer van de herkenbare uitbundige toontjes ala VII en IX.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Luister je dan wel goed? Zit echt subtiel verschil in, jazztoontjes soms enzo. Het past gewoon prima.
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spelquote:Op donderdag 11 maart 2010 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De muziek is juist geniaal in zijn subtiliteit.
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Niks van gemerkt?quote:
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?
Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:31 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Niks van gemerkt?![]()
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel
Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:34 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
Ja!quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me helquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.
Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.
Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.
Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijnquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Ang3l het volgende:
En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
Muziek interesseert em wel degelijkquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.
Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
Ik las in het boekje wel iets over Cie'th quests, als je hun stenen pakt. Dat je dan hun Focus af kan maken. Dat klinkt wel heel sidequesterig. Maar ben het nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).
Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Titanic had niet 1000 verschillende mogelijkheden en optiesquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |