abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78999222
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Luister je dan wel goed? Zit echt subtiel verschil in, jazztoontjes soms enzo. Het past gewoon prima.
Mwah, ik ben persoonlijk meer van de herkenbare uitbundige toontjes ala VII en IX.

Ow en nog meer gal spuwen. Het leveldesign, afschuwelijk simplistisch, zo inspiratieloos. Grafisch helemaal top, maar de routes zijn zoo matig.

Het battlesysteem is wel erg tof, kan niet wachten totdat de gevechten ook daadwerkelijk moeilijk worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79001819
De muziek heeft mij tot nu toe ook niet kunnen bekoren; het klinkt allemaal erg mat en 'dertien in een dozijn'. Hopelijk wordt dat verder in het spel beter.
pi_79001866
Ik had bij een bossbattle juist het gevoel dat er een loungemuziekje bij zat. totaal niet passend imho, maar hell, het moest toch dood.

Mijn non upgrade, non level avontuur lijkt over. Boss #9 is te. Ik was er al bang voor, want de kenners kennen de sterkste aanval wel. Ik ga het vanavond nog een proberen, anders gaat het er toch van komen, CP verbranden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:20:29 #104
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79001952
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_79002438
Na zo 12 uur spelen mijn minpuntjes;

- Mis échte boss battle muziek
- World Map… begrijp de redenen dat ie er weer niet in zit en tóch mis ik hem
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79002654
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Ah, DAAR is de weapon-uupgrade optie!
Ik snap er geen hout van
Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel

Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:13:00 #107
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79002912
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De muziek is juist geniaal in zijn subtiliteit.
Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_79003019
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vind de soundtrack tot nu toe erg cool. Vooral de Pulse Vertige muziek was vrij apart! Battle muziek is briljant. Maar ja,... ik heb herkenning tijdens het gamen, want ik luister de OST al een tijdje.
Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:27:12 #109
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79003231
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:17 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zelfs zonder die OST kan ik het nu waarderen. Het geeft het een eigen stijl mee. Al kan ik me ook voorstellen dat anderen dat weer missen, met name boss-muziek. Maar al met al ben ik enkel zeer blij met het resultaat dat FF13 is.
Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?

Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
pi_79003353
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Er is toch gewoon boss muziek?

Niks van gemerkt?
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
α & Ω
pi_79003447
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Eens,... ik geniet ook vreselijk. Begrijp dat sommige mensen met een aantal reviews meegaan wat betreft het gemis van dorpjes en of winkels. Zelf waardeer ik de nieuwe insteek in een FF game van SE. Micro-managen is een beetje weg, maar wat lineariteit betreft is het on par met bv FFX. Battles hebben flinke diepgang en de mix van ATB en de real-time semi turn-based gevechten vind ik erg cool. Maar serieus,... zeuren over boss muziek? Er is toch gewoon boss muziek?

Dit spel zal voor een hoop mensen misschien wat 'anders' aanvoelen, maar om FF nu af te kraken of te gaan zoeken naar zaken die wel in eerdere FF games zaten vind ik vreselijk overdreven. SE heeft een prachtgame afgeleverd en worden nu door vernieuwingen en een frisse nieuwe snellere wind door de Westerse wereld hier en daar afgezeken. Ieder zijn ding, maar ik vind dit spel echt geweldig!
Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:36:07 #112
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_79003487
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:31 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Niks van gemerkt?
Vanavond maar eens de OST beluisteren…
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:05:50 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004463
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Op zich is het simpel, alleen is er zoveel mogelijk dat ik niet verwacht dat er al een volledig upgrade schema is voor alle wapens en items in het spel

Voor mensen die wat uitleg nodig hebben, zie hieronder. Voor de anderen die het zelf willen gaan ontdekken heb ik het in een spoiler gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang verhaal, daarom snap ik dat het wat onduidelijk over kan komen. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen.
SPOILER
En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:08:13 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004545
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:13 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:14:29 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79004726
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:34 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Eens met dit. Ze zetten weer een stap vooruit in het genre zonder alle mooie dingen overboord te gooien. Ja er zijn concessies gedaan bijvoorbeeld op het gebied van een "world map" (die er niet meer is) maar daarvoor in de plaats krijg je een beetje de Call of Duty onder de RPG's. Althans, voor mijn gevoel tot nu toe. En ik zit pas in het begin van Chapter 4.
Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.

Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.

Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.

Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
L'Amour menaçant:
pi_79004791
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ben ik heel slecht als ik zeg dat het me echt geen fuck kan interesseren welk muziekje er speelt? Zolang het maar niet irriteert.
Ja!
α & Ω
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:18:21 #117
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79004854
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.

Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
na na na na na na na Badjasman!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:24:37 #118
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79005073
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).

Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'. en sowieso....komop 3 chapters spelen voordat battles uberhaupt interessant worden en waar je alleen maar "attack" kunt / wilt kiezen.

Gelukkig weet ik (ja ik lees spoilers ) dat het verderop in de game wat beter wordt met de beperkte gameplay.

Verder ben ik wel weer te spreken over het nieuwe battle systeem. FFXII was het toch net niet.... en dit is toch wel een beetje de middenmoot om de battles toch snel te houden en toch ook "turn-based"
na na na na na na na Badjasman!
pi_79005113
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik blijf het gewoon een mix van FFX (lhet lineaire, de sphere-grid), FFX-2 (het battle systeem met het switchen van rollen) en FF XII (de vijanden al zien in je omgeving) vinden. En daar is niks mis mee.

Ik zelf ben blij dat de (voor mij) te grote vrijheid van FF XII weg is. Geef mij maar echt een gericht doel.
Ik ben ook blij dat de vijanden niet meer uit het niets aankomen en je dan ineens in een gevecht storten zoals in (o.a.) FFX.

Iets minder blij dat je maar 1 characteer in je battleteam kan besturen. Je geeft dingen iets meer uit handen, maar dat betekent gewoon heel goed omgaan met de AI-rrollen van de rest.
En iets minder blij met het wel erg simpele begin(Loop loop loop, auto-battle auto-battle, loop loop loop), maar dat wordt langzaamaan minder.

Heb nu 1 eidolon maar er nog niet mee kunnen vechten, dus of ik daar blij mee ben weet ik nog niet.
Serieus, 3 characters besturen met dit battle systeem lijkt me hel
Gisteren trouwens me tweede, schitterende Eidolon gehaald
α & Ω
pi_79005120
Ik vond de eerste Eidolon-battle overigens wel erg vervelend/lastig.
pi_79005196
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Ang3l het volgende:

En als er zo'n lang verhaal voor nodig is om het uit te leggen dat is het niet "simpel"
De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:29:47 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005246
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

Ik ga me ook maar eens mengen in dit topic (was wachtwoord en alles kwijt). Of je daarmee slecht bent? nee... misschien interesseert muziek an sich je niet zo en dan zeker niet in combinatie met een spel.

Ik persoonlijk vind de muziek altijd een toegevoegde waarde in een spel. Het zorgt voor extra spanning of extase in bepaalde situaties in de game. Ik vind ook de muziek bijzonder goed uitgewerkt in de FF games en zorgt net voor dat tikkeltje extra spanning
Muziek interesseert em wel degelijk Maar bij een spel vind ik het ondergeschikt. Tenzij het een spel als Silent Hill is, dan vind ik de muziek echt iets toevoegen. Hier niet echt. Of misschien alleen onderbewust dat ik meer opgepompt word door hevige boss-battle-muziek. Maar het is me nog vrij weinig opgevallen bij de FF's die ik gespeeld heb (VIII, X, X-2, XII, XIII en Dirge).

Enige nr wat em echt opviel is het FF X-2 beginscherm muziekje. Dat vond ik mooi
L'Amour menaçant:
pi_79005256
O. M. G. Chocobo theme in-the-mix!

Edit: Oh met Japanse vocals...
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:08 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005319
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef NaRRaToR het volgende:
overigens mijn eerste impressie van het spel (zit nu ca 10 uur in de game).

Ik stoor me enorm moet nog heel erg wennen aan de nieuwe lineaire gameplay en dat je in alles zo beperkt wordt. ik mis het 'uren dwalen in kerkers omdat je net die ene gang niet ziet' en het 'rondhangen in dorpjes voor sidequests om even wat anders te doen dan de main story'.
Ik las in het boekje wel iets over Cie'th quests, als je hun stenen pakt. Dat je dan hun Focus af kan maken. Dat klinkt wel heel sidequesterig. Maar ben het nog niet tegengekomen.
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:51 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79005343
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

De film Titanic duurde ook 3 uur, het schip zinkt. Dus een lang verhaal kan best simpel zijn
Titanic had niet 1000 verschillende mogelijkheden en opties
Die zonk. Klaar.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')