wat voor regels dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.
Dat je programma's dan überhaupt compilenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.
Return values worden zeer veel gebruikt in linux systemen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:44 schreef Trollface. het volgende:
Programma's horen een returncode terug te geven om aan te geven of de executie succesvol was. 0 = succesvol, bij elke andere waarde is er een fout opgetreden. Deze returncode wordt echter nog maar zelden gebruikt.
Valt ook wel mee hoor, in makefiles nog wel ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
Return values worden zeer veel gebruikt in linux systemen.
Werkt alleen onder VC++ voor C++, en zou gewoon moeten compilen op elke C compiler afaik.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:11 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Dat je programma's dan überhaupt compilenmijn compiler pakt void main() niet.
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
int main() hoort toch bij de C/C++-standaard?
zou het (visual c++) dan eigenlijk een warning/error moeten geven?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.
Geen idee, ik werk niet meer met VC++, maar je kunt overal warnings en errors voor laten geven dus vast ook wel hiervoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:42 schreef minibeer het volgende:
[..]
zou het (visual c++) dan eigenlijk een warning/error moeten geven?
tja dat zijn vaak ook de problemen met source code...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.
Afgelopen november een editie van Linux Magazine gekocht, meteen verslaafd geraakt door de Qt Framework.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:56 schreef LucasHulshof het volgende:
Een erg goede en gratis IDE, voor zowel windows/linux, gericht op het ontwikkelen van software met het QT framework (o.a. google earth maakt hier gebruik van)
QTCreator
Het QT Framework verlost je van het broddelwerk genaamd "windows api" en is compleet object georienteerd. Een aanrader voor iedereen die serieus portable software wil schrijven.
en deze natuurlijk ook:quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:26 schreef thabit het volgende:
Dit is trouwens ook wel een goed boek om de basisbeginselen van C++ te leren: http://mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #include <iostream> using namespace std; template <class T> T GetMax (T a, T b) { T result; result = (a>b)? a : b; return (result); } int main () { int i=5, j=6, k; long l=10, m=5, n; k=GetMax<int>(i,j); n=GetMax<long>(l,m); cout << k << endl; cout << n << endl; return 0; } |
ik snap het, hoewel het wat onlogisch overkomt om de grootte van een variabele af te laten hangen van de processor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef progje het volgende:
een int een long zijn verschillende types.
Een long is een "long-int"
of er daadwerkelijk verschil in de lengte zit, is afhankelijk van je processor...
Dus
een short is 2 bytes
een long is 4 bytes
en een int is 2 of 4 bytes afhankelijk van je processor.
ik heb het programmeren geleerd in qbasicquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:21 schreef thabit het volgende:
Op 16-bitssystemen (mogelijk van voor jouw tijd) was een int 16 bit en een long 32 bit.
Is ook raar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:38 schreef minibeer het volgende:
[..]
ik snap het, hoewel het wat onlogisch overkomt om de grootte van een variabele af te laten hangen van de processor.
raar maar waar...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:38 schreef minibeer het volgende:
[..]
ik snap het, hoewel het wat onlogisch overkomt om de grootte van een variabele af te laten hangen van de processor.
quote:Also, when using SDL, you must have your main() function declared like it is above. You can't use void main() or anything like that.
Ik heb thuis een C++-programmeerboek liggen die datatypes van kleinere groottes heeft. Betreft int en long.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:06 schreef netolk het volgende:
[..]
raar maar waar...
PS.
Hier de groten van alle data typen
Je kan natuurlijk ook de sizeof(agrument) gebruiken om te zien hoe groot iets is.. uitkomst is overigens wel in bytes
Dan is dat waarschijnlijk een oud boek...quote:Op zondag 30 mei 2010 03:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb thuis een C++-programmeerboek liggen die datatypes van kleinere groottes heeft. Betreft int en long.
Het gaat om 'Sams Teach Yourself C++ in One Hour a Day'.quote:Op zondag 30 mei 2010 10:24 schreef netolk het volgende:
[..]
Dan is dat waarschijnlijk een oud boek...
sizeof is de grootte die jouw computer er van maakt
dat is dus alleen bij nieuwe systemen zo,quote:Op zondag 30 mei 2010 14:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat om 'Sams Teach Yourself C++ in One Hour a Day'.
Een pijnlijke fout is dat de auteurs van dat boek vermelden dat de long int en de int van dezelfde lengte zijn.
Van een SDL tutorial.quote:
ja nieuwe systemen hebben dat zo en daarom staat dat er waarschijnlijk aangezien (bijna) niemand die oude systemen nog gebruikt en er zeker geen programma's meer voor gemaakt wordenquote:Op zondag 30 mei 2010 15:03 schreef minibeer het volgende:
[..]
dat is dus alleen bij nieuwe systemen zo,
maar hier staat ook dat de int en de long int even groot zijn:
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/variables/
gewoon int nemen dan zit je altijd goedquote:Op zondag 30 mei 2010 15:06 schreef minibeer het volgende:
[..]
Van een SDL tutorial.
Ik vroeg eerst waarom mensen eigenlijk men een main functie die een int was begonnen, maar dat is dus ook voor dit soort zaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |