https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa364934(v=vs.85).aspxquote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef netolk het volgende:
[..]
Daar had ik dus naar gekeken. maar dat werkt dus niet. (tenzij m'n working directory niet standaard de locatie van de exe is)
Ja dir is idd gewoon waar m'n exe staat. Ik bedenk me net dat door argv[0] toe te voegen het sowieso opgelost moet zijn omdat het dan geen relative path meer is.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa364934(v=vs.85).aspx
Lijkt mij eigenlijk ook... Hoewel misschien is het wel C:/Users/[username]/
1 | if ( bla && object.functie() && ( object.functie()->nogwat() == waarde ) ) { |
Met deze summiere informatie kan niemand wat, maar die nullcheck lijkt me niks mis mee. Wat voor warning was het? Probeer eens te compilen met extra strenge warnings (-Wall -Wextra -Wpedantic).quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:06 schreef Igen het volgende:
*kick*
Ik heb een programma en als ik die upload krijg ik een melding over dat er een "warning" bij het compileren was. Op mijn eigen computer krijg ik geen warning. Dus ik kan alleen maar raden waar het aan ligt.
Een van de dingen die ik heb toegevoegd is een null-check ergens. Dat heb ik zo gedaan:
[ code verwijderd ]
Kan het zijn dat een of andere compiler, met een of andere instelling, die manier van null-check niet leuk vindt? Of zit ik met dat idee op het verkeerde spoor?
Ik weet niet wat voor warning het is. Het komt uit een systeem voor "continuous integration" en die zegt alleen maar dat er een warning was en dat daarom het resultaat als mislukt wordt beschouwd, maar geeft geen precieze informatie.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Met deze summiere informatie kan niemand wat, maar die nullcheck lijkt me niks mis mee. Wat voor warning was het? Probeer eens te compilen met extra strenge warnings (-Wall -Wextra -Wpedantic).
Oh, dat is een simpele property-getter dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:19 schreef thabit het volgende:
Ik bedenk net opeens dat er toch wel wat mis is met die nullcheck. Je haalt je pointer op uit een functie, maar wie garandeert dat die functie elke keer dezelfde waarde returnt?
Kan zijn, maar voor de compiler is het gewoon een functie. Property kan bovendien door een andere thread aangepast worden tussen de twee calls.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, dat is een simpele property-getter dus dat is geen probleem.
Ok. Als dat de warning blijkt te zijn dan is het een slimme compiler, vind ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Kan zijn, maar voor de compiler is het gewoon een functie. Property kan bovendien door een andere thread aangepast worden tussen de twee calls.
Of een static code analyzer; die vangen dergelijke zaken vaak wel op. Compilers malen hier doorgaans niet om; die laten je meestal gewoon null pointers dereferencen, want misschien is het wel de bedoeling dat je een segfault krijgt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok. Als dat de warning blijkt te zijn dan is het een slimme compiler, vind ik.
En toen bleek dat er helemaal geen fout in mijn code zat. Iemand anders had net iets gecommit met een foutje erin. Nou ja, kan gebeuren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Of een static code analyzer; die vangen dergelijke zaken vaak wel op. Compilers malen hier doorgaans niet om; die laten je meestal gewoon null pointers dereferencen, want misschien is het wel de bedoeling dat je een segfault krijgt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |