Bij het inlezen van test.bin kan ik rekening houden dat het decimaal is opgeslagen. 170 kan ik weer omzetten naar binair.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:17 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dan schrijf je 170 weg... Het getal niet "170"
Het wordt niet decimaal opgeslagen het wordt binair opgeslagen.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:28 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bij het inlezen van test.bin kan ik rekening houden dat het decimaal is opgeslagen. 170 kan ik weer omzetten naar binair.
quote:Op donderdag 6 november 2014 20:28 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Het wordt niet decimaal opgeslagen het wordt binair opgeslagen.
1 2 3 4 5 | std::ofstream file("test.txt"); file.write("170", 3); // 3 karakters en 3 bytes std::ofstream file2("test.bin", std::ios::binary); file2.write("10101010", 8); // 8 bits, maar wordt opgeslagen als 8 karakters en 8 bytes. |
Je moet je even inlezen in basis C++.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
test.txt is dan toch niet binair opgeslagen?
Wat je zegt, weet ik.quote:Op donderdag 6 november 2014 23:05 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Je moet je even inlezen in basis C++.
Een string is een byte array.
"10101010" is dan ook gewoon een array met 8 karakters(en null teriminated).
Dat is 8 byte en niet 8 bit.
Het is uiteindelijk gelukt om een 8bit binary string om te zetten naar een char en die weg te schrijven naar een bestand zodat die 1 byte blijft. Bedankt voor je reacties t4rt4rus.
"170" is een string met 3 karakters '1', '7' en '0'.
Als je 1 byte wilt wegschrijven is het niet handig als je er 8 bytes instopt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Wat je zegt, weet ik.
Ik vulde alleen "10101010" in omdat de write function als eerste parameter een string verwacht.
Welke 8 bits wil je opslaan?quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:40 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Wat je zegt, weet ik.
Ik vulde alleen "10101010" in omdat de write function als eerste parameter een string verwacht. Mijn vraag is of het mogelijk is om 8 bits op te slaan in een bestand ter grootte van 1 byte?
Net niet, nu wel. Het is gelukt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:00 schreef thabit het volgende:
Mijn God, je kan toch wel een binaire string naar een byte omzetten en vice versa?
Ik had aangenomen dat in de functie write de karakters als binary werden geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je 1 byte wilt wegschrijven is het niet handig als je er 8 bytes instopt.
1, 0, 1, 0, 1, 0, 1 en 0.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | #include <stdio.h> #include <stdlib.h> int main(void) { char * ptr; long parsed = strtol("11110111", & ptr, 2); printf("%lX\n", parsed); return EXIT_SUCCESS; } |
quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:40 schreef Gehenna het volgende:
Wellicht kan het nog mooier of compacter, maar hiermee kun je een binary string omzetten naar een getal
[ code verwijderd ]
1 2 3 | bool x[] = {0, 1, 1, 1, 0, 0, 1, 0}; int y = x[0] << 7 | x[1] << 6 | x[2] << 5 | x[3] << 4 | x[4] << 3 | x[5] << 2 | x[6] << 1 | x[7]; char z = (char) y; |
1 | char z = 64+32+16+2 |
Char is ook een integer, dus je hebt geen int nodig.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:21 schreef FastFox91 het volgende:
Dan kan ik net zo goed direct char z = 114 doen.Ik heb die int y = .. wel nodig want de binary string verandert steeds.
Dat eerste bedoel ik (char z = 0b01110010; kan overigens ook), dat laatste bleek niet uit je code. In dat geval kun je line 2 beter in een loop gooien voor leesbaarheid. Je loopt ook in de knoei als x[0]=true omdat je signed ints gebruikt (vanwege one's complement).quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:21 schreef FastFox91 het volgende:
Dan kan ik net zo goed direct char z = 114 doen.Ik heb die int y = .. wel nodig want de binary string verandert steeds.
1 2 | bitset<10> somebits(string("01011")); string somestring = somebits.to_string(); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | std::vector<foo*> test; test.push_back(new foo); for(int i = 0; i < test.size(); i++) delete test[i]; test.clear(); test.push_back(new foo); // hier crashed het programma |
Dit is te summier. Geef eens een compileerbaar programma (dus inclusief main) dat deze fout genereert. Daar kunnen we wat meer mee.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:59 schreef netolk het volgende:
Hey Fok!ers.
Ik heb wat problemen met vectoren die pointers hebben...
[ code verwijderd ]
Het idee is dat foo een virual class is en er dus derived classes aan de vector worden toegevoegd.
Het probleem is alleen dat wanneer ik de vector dus geleegd heb (met clear() ) dan crashed het programma als ik er weer wat aan toe probeer te voegen.
Kan iemand mij vertellen waarom dit gebeurt en hoe ik dit kan voorkomen? Internet maakt mij namelijk niet veel wijzer
Wat voor error krijg je?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:59 schreef netolk het volgende:
Hey Fok!ers.
Ik heb wat problemen met vectoren die pointers hebben...
[ code verwijderd ]
Het idee is dat foo een virual class is en er dus derived classes aan de vector worden toegevoegd.
Het probleem is alleen dat wanneer ik de vector dus geleegd heb (met clear() ) dan crashed het programma als ik er weer wat aan toe probeer te voegen.
Kan iemand mij vertellen waarom dit gebeurt en hoe ik dit kan voorkomen? Internet maakt mij namelijk niet veel wijzer
1 | ShellExecute(NULL, NULL,"bestand.odt",NULL,"map",SW_SHOWNORMAL); |
1 | ShellExecute(NULL, NULL,"map/bestand.odt",NULL,NULL,SW_SHOWNORMAL); |
Heeft niks met C++ te maken maar hier is je antwoord https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb762153(v=vs.85).aspxquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:14 schreef netolk het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik kom niet helemaal uit ShellExecute, kan iemand mij helpen?
Zo werkt de code wel:
[ code verwijderd ]
Maar ik heb hem liever in dit formaat zodat ik niet telkens de map eraf moet parsen en in een andere parameter mee hoef te geven.
[ code verwijderd ]
Alleen deze manier werkt dus niet, doe ik iets fout met relatieve path namen? of werkt ShellExecute echt alleen op de eerste manier?
Daar had ik dus naar gekeken. maar dat werkt dus niet. (tenzij m'n working directory niet standaard de locatie van de exe is)quote:Op zondag 26 juli 2015 03:47 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Heeft niks met C++ te maken maar hier is je antwoord https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb762153(v=vs.85).aspx
Je man dus een relatief pad invoeren.
Moet je working directory natuurlijk wel goed zijn.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa364934(v=vs.85).aspxquote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef netolk het volgende:
[..]
Daar had ik dus naar gekeken. maar dat werkt dus niet. (tenzij m'n working directory niet standaard de locatie van de exe is)
Ja dir is idd gewoon waar m'n exe staat. Ik bedenk me net dat door argv[0] toe te voegen het sowieso opgelost moet zijn omdat het dan geen relative path meer is.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa364934(v=vs.85).aspx
Lijkt mij eigenlijk ook... Hoewel misschien is het wel C:/Users/[username]/
1 | if ( bla && object.functie() && ( object.functie()->nogwat() == waarde ) ) { |
Met deze summiere informatie kan niemand wat, maar die nullcheck lijkt me niks mis mee. Wat voor warning was het? Probeer eens te compilen met extra strenge warnings (-Wall -Wextra -Wpedantic).quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:06 schreef Igen het volgende:
*kick*
Ik heb een programma en als ik die upload krijg ik een melding over dat er een "warning" bij het compileren was. Op mijn eigen computer krijg ik geen warning. Dus ik kan alleen maar raden waar het aan ligt.
Een van de dingen die ik heb toegevoegd is een null-check ergens. Dat heb ik zo gedaan:
[ code verwijderd ]
Kan het zijn dat een of andere compiler, met een of andere instelling, die manier van null-check niet leuk vindt? Of zit ik met dat idee op het verkeerde spoor?
Ik weet niet wat voor warning het is. Het komt uit een systeem voor "continuous integration" en die zegt alleen maar dat er een warning was en dat daarom het resultaat als mislukt wordt beschouwd, maar geeft geen precieze informatie.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Met deze summiere informatie kan niemand wat, maar die nullcheck lijkt me niks mis mee. Wat voor warning was het? Probeer eens te compilen met extra strenge warnings (-Wall -Wextra -Wpedantic).
Oh, dat is een simpele property-getter dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:19 schreef thabit het volgende:
Ik bedenk net opeens dat er toch wel wat mis is met die nullcheck. Je haalt je pointer op uit een functie, maar wie garandeert dat die functie elke keer dezelfde waarde returnt?
Kan zijn, maar voor de compiler is het gewoon een functie. Property kan bovendien door een andere thread aangepast worden tussen de twee calls.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, dat is een simpele property-getter dus dat is geen probleem.
Ok. Als dat de warning blijkt te zijn dan is het een slimme compiler, vind ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Kan zijn, maar voor de compiler is het gewoon een functie. Property kan bovendien door een andere thread aangepast worden tussen de twee calls.
Of een static code analyzer; die vangen dergelijke zaken vaak wel op. Compilers malen hier doorgaans niet om; die laten je meestal gewoon null pointers dereferencen, want misschien is het wel de bedoeling dat je een segfault krijgt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok. Als dat de warning blijkt te zijn dan is het een slimme compiler, vind ik.
En toen bleek dat er helemaal geen fout in mijn code zat. Iemand anders had net iets gecommit met een foutje erin. Nou ja, kan gebeuren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Of een static code analyzer; die vangen dergelijke zaken vaak wel op. Compilers malen hier doorgaans niet om; die laten je meestal gewoon null pointers dereferencen, want misschien is het wel de bedoeling dat je een segfault krijgt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |