quote:Op zondag 9 mei 2010 21:37 schreef Trollface. het volgende:
Ik zou de sluitknop en het kader eromheen weghalen, je hebt toch al een sluitknop?
Tevens is er een ander topic voor .NET eigenlijk, toch?
nicequote:Op zondag 9 mei 2010 20:07 schreef Crutch het volgende:Ik heb net een (misschien buggy) iTunes remote dingetje gemaakt in C# .Net
M'n eerste werkende programmaatje.
quote:Op zondag 9 mei 2010 23:43 schreef Fortitude het volgende:
Hij crashed wanneer je geen ITunes hebt. Ik zou even een Exception afvangen.
Valt me mee, maar het dan ook niet zon groot dingetjequote:
Hobby.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:08 schreef minibeer het volgende:
[..]
Valt me mee, maar het dan ook niet zon groot dingetje. Doe je trouwens programmeren voor je opleiding of als hobby?
okquote:
Conventie. die return-waarde wordt inderdaad bijna nooit gebruikt, maar volgensmij zijn er nog sommige antieke compilers of zelfs OS'en die moeilijk doen als er geen resultaat uit de main komt. Echter nog nooit tegengekomen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:16 schreef minibeer het volgende:
[..]
ok.
klein beginners vraagje. waarom:
int main()
{
...
}
ipv
void main()
{
...
}
Ik heb het tweede nog niet gezien bij voorbeeldcode, terwijl main toch echt nooit wordt gebruikt om een waarde door te geven...
jaquote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
int main() hoort toch bij de C/C++-standaard?
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
wat voor regels dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.
Dat je programma's dan überhaupt compilenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.
Return values worden zeer veel gebruikt in linux systemen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:44 schreef Trollface. het volgende:
Programma's horen een returncode terug te geven om aan te geven of de executie succesvol was. 0 = succesvol, bij elke andere waarde is er een fout opgetreden. Deze returncode wordt echter nog maar zelden gebruikt.
Valt ook wel mee hoor, in makefiles nog wel ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
Return values worden zeer veel gebruikt in linux systemen.
Werkt alleen onder VC++ voor C++, en zou gewoon moeten compilen op elke C compiler afaik.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:11 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Dat je programma's dan überhaupt compilenmijn compiler pakt void main() niet.
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
zou het (visual c++) dan eigenlijk een warning/error moeten geven?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.
Geen idee, ik werk niet meer met VC++, maar je kunt overal warnings en errors voor laten geven dus vast ook wel hiervoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:42 schreef minibeer het volgende:
[..]
zou het (visual c++) dan eigenlijk een warning/error moeten geven?
tja dat zijn vaak ook de problemen met source code...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:40 schreef thabit het volgende:
[..]
Microsoft wijkt op een aantal punten van de standaard af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |