Het was een grapje.quote:Op zondag 18 april 2010 12:19 schreef netolk het volgende:
[..]
wel raar dat Appel zelf wel zegt dat het framework bijvoorbeeld voor een groot deel in objective-C is geschreven en andere dingen ook in C/C++ geschreven zijn...
1 |
dacht alquote:Op zondag 18 april 2010 12:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het was een grapje.
ADA is een draak van een taal die door de US Department of Defense verplicht was gesteld ergens in de 80 tot aan eind 90s.
Ongeveer, het gaat gewoonquote:Op zondag 18 april 2010 12:29 schreef netolk het volgende:
[ code verwijderd ]
dus als ik het goed begrijp dan refereert test nu aan een Test en myPointer checkt dan dus de locatie van test die dan weer naar de meegegeven Test in de constructor wijst?
Test voorbeeld;
Test2 voorbeeld2(voorbeeld);
myPointer -> test -> voorbeeld
of klopt dit niet?
dankje voor je reactiequote:Op zondag 9 mei 2010 15:36 schreef Intrepidity het volgende:
Er is denk ik geen 'dé' taal voor een bepaald platform, dat hangt compleet van het project en de eisen en dergelijke af. Voor spellen is C++ inderdaad veelgebruikt op Windows in combinatie met Direct3D en dergelijke, hoewel C# op dat gebied ook prima werkt. C# wordt dan weer meer gebruikt voor 'gewone' windows-applicaties, webapplicaties (icm ASP.net) en RIA's (icm Silverlight)
Ik denk over het algemeen dat je met C# een breder pallet aan applicaties kunt bouwen met dezelfe kennis en moeite (een windows-applicatie bouwen gaat met winforms/wpf nou eenmaal sneller als in C++ met de WIn32-API).
quote:Op zondag 9 mei 2010 21:37 schreef Trollface. het volgende:
Ik zou de sluitknop en het kader eromheen weghalen, je hebt toch al een sluitknop?
Tevens is er een ander topic voor .NET eigenlijk, toch?
nicequote:Op zondag 9 mei 2010 20:07 schreef Crutch het volgende:Ik heb net een (misschien buggy) iTunes remote dingetje gemaakt in C# .Net
M'n eerste werkende programmaatje.
quote:Op zondag 9 mei 2010 23:43 schreef Fortitude het volgende:
Hij crashed wanneer je geen ITunes hebt. Ik zou even een Exception afvangen.
Valt me mee, maar het dan ook niet zon groot dingetjequote:
Hobby.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:08 schreef minibeer het volgende:
[..]
Valt me mee, maar het dan ook niet zon groot dingetje. Doe je trouwens programmeren voor je opleiding of als hobby?
okquote:
Conventie. die return-waarde wordt inderdaad bijna nooit gebruikt, maar volgensmij zijn er nog sommige antieke compilers of zelfs OS'en die moeilijk doen als er geen resultaat uit de main komt. Echter nog nooit tegengekomen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:16 schreef minibeer het volgende:
[..]
ok.
klein beginners vraagje. waarom:
int main()
{
...
}
ipv
void main()
{
...
}
Ik heb het tweede nog niet gezien bij voorbeeldcode, terwijl main toch echt nooit wordt gebruikt om een waarde door te geven...
jaquote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
int main() hoort toch bij de C/C++-standaard?
Klopt. Ik houd er zo m'n eigen regels op na.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:04 schreef Trollface. het volgende:
int main() hoort toch bij de C/C++-standaard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |