Er worden in de uithoeken van wetenschappelijk onderzoek vaak nog "rare" talen gebruikt. Fortran is nog steeds populairder dan C(++) in sommige gebieden. De eerste adventure game ADVENT was in Fortran geschrevenquote:Op zondag 18 april 2010 01:25 schreef netolk het volgende:
[..]
Ja en elke ander C based programeer taal... dus uiteindelijk gewoon allemaal asambly code
Windows en Mac zijn voor het grootste deel in C en C++ geschreven...quote:Op zondag 18 april 2010 10:25 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Er worden in de uithoeken van wetenschappelijk onderzoek vaak nog "rare" talen gebruikt. Fortran is nog steeds populairder dan C(++) in sommige gebieden. De eerste adventure game ADVENT was in Fortran geschreven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | struct Test{ int a; Test(){a=0;} int get(){return a;} }; struct Test2{ Test *myPointer; Test2(Test test){myPointer = &test;} int get(){return (*myPointer).a;} int get2(){return myPointer->a;} ~Test2(){delete myPointer; myPointer = 0;} }; int main(){ Test myTest; Test2 Test2(myTest); myTest.a = 9; std::cout << myTest.get() << '\t' << Test2.get() << '\n'; std::cout << myTest.a << '\t' << Test2.myPointer->a << '\n'; int a = 3; int *b; b = &a; *b = 8; std::cout << a << '\t' << *b << '\n'; return 0; } |
1 2 3 | 9 9 8 8 |
1 2 | std::cout << myTest.a << '\t' << Test2.(*myPointer).a << '\n'; |
je kan denk ik beter zoiets gebruiken:quote:Op zondag 28 maart 2010 16:01 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het standaard invoersysteem van C++ heeft daar geen standaard oplossing voor.
Wat je kan proberen zijn de functies _kbhit() en _getch()
Ze zitten in de header conio.h.
Dit zijn oude functies uit het DOS/POSIX en worden niet meer goed ondersteund dus let daar wel mee op.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | char GetKey() { // get standard console handle HANDLE myHandle = ::GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE); // read input until a key has been pressed INPUT_RECORD myEvent[1]; DWORD myNumberOfEvents; do { // read input ::ReadConsoleInput(myHandle, myEvent, 1, &myNumberOfEvents); } while ((myEvent[0].EventType != KEY_EVENT) || (myEvent[0].Event.KeyEvent.bKeyDown != TRUE)); // return ASCII code return myEvent[0].Event.KeyEvent.uChar.AsciiChar; } /** * Waits for a key to be pressed and returns the key's virtual key code. * * @returns the virtual key code of the pressed key */ WORD GetVirtualKey() { // get standard console handle HANDLE myHandle = ::GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE); // read input until a key has been pressed INPUT_RECORD myEvent[1]; DWORD myNumberOfEvents; do { // read input ::ReadConsoleInput(myHandle, myEvent, 1, &myNumberOfEvents); } while ((myEvent[0].EventType != KEY_EVENT) || (myEvent[0].Event.KeyEvent.bKeyDown != TRUE)); // return ASCII code return myEvent[0].Event.KeyEvent.wVirtualKeyCode; } |
Ik neem aan dat je OSX bedoelt.quote:Op zondag 18 april 2010 12:02 schreef netolk het volgende:
[..]
Windows en Mac zijn voor het grootste deel in C en C++ geschreven...
Behalve dat mijn oplossing maar 1 regel code is. En nog beter portable ook.quote:Op zondag 18 april 2010 12:10 schreef netolk het volgende:
[..]
je kan denk ik beter zoiets gebruiken:
[ code verwijderd ]
dit werkt dan wel alleen op windows
je zegt zelf dat het niet goed ondersteund word...quote:Op zondag 18 april 2010 12:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Behalve dat mijn oplossing maar 1 regel code is. En nog beter portable ook.
quote:Op zondag 18 april 2010 12:05 schreef netolk het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het klooien met pointers in C++ maar het werkt niet zo als ik zou verwachten..
dit is de code:
[ code verwijderd ]
de output is:
[ code verwijderd ]
en ik had nog een vraag waarom kan in de onderstaande code het bovenste wel en het onderste niet? dit zou toch het zelfde moeten zijn?
[ code verwijderd ]
bij de onderste code geeft ie out of scope error...
Mvg. netolk
1 2 3 4 5 6 7 8 | Test *myPointer; Test2(Test test){myPointer = &test;} int get(){return (*myPointer).a;} int get2(){return myPointer->a;} ~Test2(){delete myPointer; myPointer = 0;} }; |
1 |
1 |
Niet goed, maar beter dan een spagetti aan windows API callsquote:Op zondag 18 april 2010 12:13 schreef netolk het volgende:
[..]
je zegt zelf dat het niet goed ondersteund word...
wel raar dat Appel zelf wel zegt dat het framework bijvoorbeeld voor een groot deel in objective-C is geschreven en andere dingen ook in C/C++ geschreven zijn...quote:Op zondag 18 april 2010 12:10 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je OSX bedoelt.
Stiekem is OSX in ADA geschreven, maar dat weten veel mensen niet.
Het was een grapje.quote:Op zondag 18 april 2010 12:19 schreef netolk het volgende:
[..]
wel raar dat Appel zelf wel zegt dat het framework bijvoorbeeld voor een groot deel in objective-C is geschreven en andere dingen ook in C/C++ geschreven zijn...
1 |
dacht alquote:Op zondag 18 april 2010 12:24 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het was een grapje.
ADA is een draak van een taal die door de US Department of Defense verplicht was gesteld ergens in de 80 tot aan eind 90s.
Ongeveer, het gaat gewoonquote:Op zondag 18 april 2010 12:29 schreef netolk het volgende:
[ code verwijderd ]
dus als ik het goed begrijp dan refereert test nu aan een Test en myPointer checkt dan dus de locatie van test die dan weer naar de meegegeven Test in de constructor wijst?
Test voorbeeld;
Test2 voorbeeld2(voorbeeld);
myPointer -> test -> voorbeeld
of klopt dit niet?
dankje voor je reactiequote:Op zondag 9 mei 2010 15:36 schreef Intrepidity het volgende:
Er is denk ik geen 'dé' taal voor een bepaald platform, dat hangt compleet van het project en de eisen en dergelijke af. Voor spellen is C++ inderdaad veelgebruikt op Windows in combinatie met Direct3D en dergelijke, hoewel C# op dat gebied ook prima werkt. C# wordt dan weer meer gebruikt voor 'gewone' windows-applicaties, webapplicaties (icm ASP.net) en RIA's (icm Silverlight)
Ik denk over het algemeen dat je met C# een breder pallet aan applicaties kunt bouwen met dezelfe kennis en moeite (een windows-applicatie bouwen gaat met winforms/wpf nou eenmaal sneller als in C++ met de WIn32-API).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |