Zo hebben wij onszelf CZ-gezinnen verzekerd per 1 januari, erg goede dekking, dacht ik... Belde ik gisteren op om te vragen naar de geboortetens, blijkt dat ze'em niet vergoedenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou, ja ik ben dus elk jaar wel bezig om de wijzigingen door te nemen en de verzekering weer af te stemmen op onze behoefte. Zo kom ik dus niet voor dit soort feiten te staan... Het is even werk, maar dat heb ik er dan graag voor over.
"mooi" dat wij een medische indicatie hebben dan... al die extra kosten overal voor..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb me juist aanvullend verzekerd, zo krijg ik mn eigen bijdrage kraamzorg terug maar ook de bijdrage die je moet betalen als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen, dat geintje kost je al snel 400 euro.
Ja en fijn ook een eigen risico... Die betaal ik meestal in januari al volledig..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Tazz het volgende:
[..]
"mooi" dat wij een medische indicatie hebben dan... al die extra kosten overal voor..
Ik heb mijn verzekering ook laten uitbreiden toen ik wist dat ik zwanger was, dus ik krijg nu bijna alles wat met de zwangerschap en geboorte te maken heeft (deels) vergoed (kraamzorg, ziekenhuisbevalling, lactatiekundige zorg, etc.).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb me juist aanvullend verzekerd, zo krijg ik mn eigen bijdrage kraamzorg terug maar ook de bijdrage die je moet betalen als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen, dat geintje kost je al snel 400 euro.
We hebben best een goed zorgstelsel: Iedereen heeft een zorgverzekering. Het is alleen belachelijk duur... Maar wij betalen nu eigenlijk voor alle ouders die heel veel zorg nodig hebben doordat ze bijvoorbeeld in een verzorgingshuis zitten. Tegen de tijd dat wij oud zijn betalen onze (klein) kinderen voor ons...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en fijn ook een eigen risico... Die betaal ik meestal in januari al volledig..Elk jaar meer betalen voor de verzekering, waar steeds minder in wordt vergoed en je steeds meer zelf moet betalen. Goed zorgstelsel hebben we...
Dat is geweldig, wat enorm fijn!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef maffemuts het volgende:
1 goed bericht sofar... uitslagen van het punctie waren bekend en het vervelende gen waar ik m'n 2 vlindertjes aan heb moeten verliezen is alvast niet aanwezig dat is dan wel weer n feestje waard![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:03 schreef Cantare het volgende:
Over het hoofd gezien:
[..]
Dat is geweldig, wat enorm fijn!
Balen! Het is ook allemaal niet makkelijk voor je he... Maar nog een paar weken volhouden, dan komt je stoellift en hoef je in ieder geval niet meer de trap op.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:13 schreef draculettetje het volgende:
begin ook steeds weer meer door mn goede been te zakken, toch nog maar weer even langs de andere fysio denk ik!
bekkenfysio's hebben vaak een wachtlijst van een aantal weken. Ik denk dat je met en verwijzing van de gyn misschien sneller terecht kunt... Maar inderdaad eerst eens bellen is misschien wel handig.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:49 schreef Orea het volgende:
Dat is waar
Nu een beetje laat, ik kruip morgenochtend eens in de telefoon....... (en nu maar duimen dat het gewoon komt doordat ik soms raar loop door de pijn aan de rechterkant van mijn buik en niet van mijn bekken....)
maar ook daardoor kan je scheef lopen en kan kraken heeel fijn zijn!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:49 schreef Orea het volgende:
Dat is waar
Nu een beetje laat, ik kruip morgenochtend eens in de telefoon....... (en nu maar duimen dat het gewoon komt doordat ik soms raar loop door de pijn aan de rechterkant van mijn buik en niet van mijn bekken....)
quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:45 schreef flugeltje het volgende:
En, en, en, en, en, zojuist wist ik voor de allereerste keer zéker dat ik Willem voelde...
quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:45 schreef flugeltje het volgende:
En, en, en, en, en, zojuist wist ik voor de allereerste keer zéker dat ik Willem voelde...
Volgens mij krijgen we echt een (datum)tweelingquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat een drukke kinderen hebben jullie allemaal haha.
De mijne echt niet hoor. Ik voel m wel, maar vooral als ik achter de computer zit, want dan zit ie klem ofzo. En dat vind ie niet zo fijn
Vandaag alweer 23 weken en 1 dag. Gaat hard vind ik!
Zaterdag heb ik weer een pretechoZo leuk haha.
Wat verzekeringen betreft, ik ben echt alleen maar basis verzekerd. Puur omdat ik meer niet nodig heb. Althans nog nooit nodig gehad, dus vond het onzin om dure aanvullende verzekeringen erbij te nemen die ik toch niet gebruik.
Alleen voor mijn lenzen zou het handig zijn, maar dan moest ik zoveel betalen om het vergoed te krijgen dat ik dat dan liever zelf betaal, want dat is dus goedkoper.
Had je net ervoor gegeten?quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:54 schreef nytar het volgende:
@orea, dat moet een grappig gezicht zijn geweest, je kat die zich kapot schrikt van een schop van je beeb!
Vandaag 22 weken!!! de tijd na 20 weken gaat echt wel veel sneller als daarvoor!
Gisteren bij de VK geweest, helaas vonden ze glucose in mn urineFlink minderen met suiker dus, daar gaan al die lekkere koekjes en snoepjes
Mijn moeder kon geen borstvoeding geven en mijn Beppe kon ook geen borstvoeding geven, dus nu ben ik bang dat het mij ook niet lukt en wil ik er alles aan doen om het wel te laten slagen. Ik denk dat een lactatiedeskundige er meer verstand van heeft dan ikzelf en wil niet onnodig modderen en vervolgens uit frustratie stoppen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |