abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78885302
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.

Als je meteen bij de conducteur komt met het verhaal waarom je geen kaartje hebt, kan de conducteur aangeven of er wel of geen boete gegeven moet worden. Dat gebeurd dan in het proces daarna, je hoeft niet meteen te betalen.
ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 12:55:55 #202
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78885311
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
:')
pi_78885350
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.
Bij mij leeft niet het idee dat alles te voorkomen is. Dat lees jij toch echt verkeerd.
Ik geef alleen maar aan dat ik wel begrijp waarom er maatregelen tegen misbruik worden genomen.
Leaf
pi_78885379
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
Je hoeft niet meteen te betalen zoals ik zeg. Lees nou eens!
Leaf
pi_78885385
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is waar natuurlijk. Maar ik bedoelde meer, het is (nu eens) niet de OV-chipkaart.
Dat. Dit is een fraai staaltje suggestieve berichtgeving. Het enige probleem hier zijn de "ouderwetse" pinpassen die we gebruiken, maar het topic verandert direct in een "vroeger was alles beter" OV-chipkaartbashtopic.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:58:15 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78885408
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
Geweldig hè.... dat overheidsbeleid om het gebruik van OV te stimuleren
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78885495
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.

Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen. Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
Leaf
pi_78885606
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
pi_78885795
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
De Rover... Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.
Ik neem die organisatie niet meer serieus, kan me goed voorstellen dat de NS dat ook niet doet.

En wel klagen op dit soort plekken maar niet proberen om er echt iets aan te doen is zo makkelijk, en laf. Als je echt ballen hebt en het echt een groot probleem vind meldt je dan eens aan bij de NS.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main

Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen

[ Bericht 1% gewijzigd door VancouverFan op 08-03-2010 13:17:34 ]
Leaf
pi_78886096
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:


Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:19:34 #211
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78886130
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je daaruit leest dat ik zeg dat je de OV chipkaart alleen maar op kunt laden met je pinpas, lees het nog eens 3 keer door.
En lees dan ook wat ik zeg over de pinpas en strippenkaart. Dan moet je toch echt tot de conclusie komen dat ik zeg dat een pinpas niet noodzakelijk is voor het kopen van een strippenkaart of OV chipkaart.
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
quote:
Wat ook wel grappig is, net verweet je mij dat ik voorbij ga aan informatie die mij gegeven wordt.
Zojuist heb jij beweerd dat de OV chipkaart reizigers minacht en daarna heb ik jou informatie gegeven waaruit blijkt dat reizigers in Rotterdam de OV chipkaart een 6,6 als cijfer geven en vinden dat het reizen makkelijker wordt.
Daar ga jij wederom aan voorbij...
Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6

Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:22:53 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886248
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Met de enorme groei van Microsoft in de afgelopen 20 jaar is het kennelijk "normaal" geworden een inferieur product op de markt te zetten, alternatieven vrijwel uit te roeien en je permanent te beroepen op het feit dat het product nog in ontwikkeling is en dat het allemaal beter zal worden.... ooit.

Dat Microsoft daarmee wegkomt is al triest genoeg, dat andere bedrijven deze vorm van "dienstverlening" gaan overnemen en het zelfs de standaard begint te worden als het bedrijf maar groot genoeg is geeft vooral aan hoe arrogant dat bedrijf is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78886449
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:19 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
[..]

Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6

Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?

Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.

Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.

Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Leaf
pi_78886573
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
Leaf
pi_78886624
Vancouver fan 1 vraag reis je zelf ooit met een ovchipkaart die je zelf moet betalen en waarbij je zelf achter fouten van het systeem achter aan moet zitten om je teveel betaald geld terug te krijgen.

Kijk ik ben niet te beroerd om achter mijn geld aan te gaan, maar als ik zovele moeite moet gaan doen om mijn on terecht afgeboekte bedragen terug te gaan krijgen dan gaat er natuurlijk iets totaal mis met de klantvriendelijkheid van dit systeem. Een systeem moet tendienst van de reizigers staan en als het niet werkt zouden niet de reizigers maar de bednkers hiervan de dupe moeten worden.
pi_78886640
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 23:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De banken zijn bezig met een nieuw systeem... Dat gaat alleen niet van de een op andere dag.
Get your facts straight.
de emv chip onze passen werkt al jaren, belgie gebruikt het al, BP tankstations ook. ze kunnen prima een emv pinpas automaat in de (nieuwe!) ov chip machines zetten maar de consument begint dan weer te kankeren dat ze het niet snappen
pi_78886736
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Ik heb ze nog nooit een nieuw vliegtuig zien ontwikkelen waarbij ze gedacht hebben laten we het eens zonder vleugels uitvoeren en we zien vanzelf wel of het ooit kan vliegen. Zo komen op mij de ontwikkelingskeuzes die men gemaakt heeft over.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:37:31 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886808
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
Hoezo kan dat niet??

Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.

Oh, en die Toyota's.... dat kost ze ook een flink deel van hun imago, want tot nu toe stonden ze bekend als goed en betrouwbaar, dat is er wel een beetje af inmiddels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78887055
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]


Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
  maandag 8 maart 2010 @ 13:56:49 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78887652
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
In een groot deel van het land worden nu ook 2 systemen naast elkaar gebruikt, dus als ze dan toch zo overtuigd zijn van de geweldige voordelen van het systeem, dan zou ik in niet weten waarom die 2 systemen niet langer naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Overigens waren er een maand geleden nog stations waar geen in- en uitcheckpaaltjes zijn.
Toch mooi klote als je daar aankomt terwijl je in Utrecht braaf ingecheckt hebt, had je in Amersfoort kennelijk moeten uitchecken... dat is pas klantvriendelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78888218
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:

[..]

behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?

In Singapore heb je ook chipkaart en kaartjessysteem naast elkaar.

Het uitstel komt mede doordat er geen toestemming was gevraagd aan de DNB, niet echt de schuld van de reiziger.
NS heeft nog steeds heel weinig palen/zuilen, ook niet de schuld van de reiziger

Bij de Randstadrail kan je heel vaak niet in of uitchecken

Om maar niet te praten over de problemen met de sudenten chipkaarten

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 08-03-2010 15:13:21 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 16:26:14 #222
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78894319
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?

Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.

Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.

Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:29:01 #223
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78894449
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:

[..]

behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd.
Het is niet vrij duur, dat zijn kosten die inherent zijn aan de invoering van een nieuw systeem. Je kan klagen dat het veel is, je zal ze toch moeten maken. Een beetje bedrijf neemt dat gewoon mee in de begroting. Zeker als lang van te voren bekend is wat die kosten zijn.
quote:
iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Er zijn nog steeds genoeg problemen en storingen waardoor mensen zich niet kunnen aanpassen. Het grappige is dat dit nooit meer te achterhalen valt, want als er niets wordt geregistreerd, zijn er ook geen fouten.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78895584
net trouwens gezien dat een RET medewrker gewoon doorliep in de bus, hij ging naar huis.

Geld het in en uitchecken niet voor deze mensen ? Beetje raar, zeker omdat het en Qbuzz was, geen RET bus
pi_78895782
Nederland kennsieconomie,

Wat doet het innvoatieplatform ?

Kunnen ze nou wel of niet een werkend gebruikersvriendelijk OV-systeem ontwerpen ?

Als die miljarden subsidies naar R & D, en nou zo'n fuck-OV-chip systeem.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:40:22 #226
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78912893
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef VancouverFan het volgende:
Rover is niet de meest objectieve informatie verstrekker wat betreft de OV chipkaart.
Er werd door hun hel en verdoemenis voorspeld toen de chipkaart ingevoerd zou worden in Rotterdam, dat gebeurde niet. En in plaats van dat even toe te geven, gingen ze gewoon weer door met zeuren.
Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteit .
quote:
Dat ik hamer op dat andere onderzoek, komt omdat jij en anderen het steevast negeren. Accepteer gewoon dat veel andere mensen het een prima kaart vinden in plaats van telkens maar weer te roepen dat het helemaal ruk is.
De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.
quote:
En dan kom je met een column aanzetten? Columnisten worden betaald om over dingen te zeiken...
Er zitten ook gewoon onjuistheden / onkunde in dat verhaal. Bijvoorbeeld: " Moet elke toerist die in Amsterdam een stukje met de tram wil, straks een ov-pas kopen van 7,50 euro?" slaat nergens op. Als die schrijver een beetje onderzoek had gedaan, zou die kunnen weten dat er voor toeristen en andere incidentele bezoekers dagkaarten te krijgen zijn.
En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?
quote:
Groepsreizen, ook al over nagedacht. Binnen een minuut te vinden op de site van het GVB: "Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht."
Niks op naam, gewoon elk kind zo'n kaartje en kan de hele dag reizen.
Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.
quote:
Je snapt toch wel dat ik kritiek door onzorgvuldigheid, niet onderzoeken niet serieus neem he.
Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.

"Blind faith in your leader will get you killed"

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 08-03-2010 22:45:51 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 8 maart 2010 @ 23:04:31 #227
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78914037
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel.
De 5-retourkaart is al een tijdje (2-3 jaar?) net zo duur als 5 losse retours.
pi_78916803
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
Vancouver fan 1 vraag reis je zelf ooit met een ovchipkaart die je zelf moet betalen en waarbij je zelf achter fouten van het systeem achter aan moet zitten om je teveel betaald geld terug te krijgen.

Kijk ik ben niet te beroerd om achter mijn geld aan te gaan, maar als ik zovele moeite moet gaan doen om mijn on terecht afgeboekte bedragen terug te gaan krijgen dan gaat er natuurlijk iets totaal mis met de klantvriendelijkheid van dit systeem. Een systeem moet tendienst van de reizigers staan en als het niet werkt zouden niet de reizigers maar de bednkers hiervan de dupe moeten worden.
Ik heb al vaak gereisd met de OV chipkaart en nooit mijn geld terug hoeven te vragen. Gewoon zorgen dat je vooraf goed geinformeerd bent.

Het systeem werkt, grotendeels, gewoon. Ik ga mezelf maar weer eens herhalen: Het is een kwestie van wennen.
En dat ligt toch echt niet alleen aan het systeem. Mensen moeten ook openstaan voor vernieuwing en niet doen alsof het iets engs is wat alleen maar problemen oplevert.
Leaf
pi_78916829
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.
Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.
Leaf
pi_78916896
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?

In Singapore heb je ook chipkaart en kaartjessysteem naast elkaar.

Het uitstel komt mede doordat er geen toestemming was gevraagd aan de DNB, niet echt de schuld van de reiziger.
NS heeft nog steeds heel weinig palen/zuilen, ook niet de schuld van de reiziger

Bij de Randstadrail kan je heel vaak niet in of uitchecken

Om maar niet te praten over de problemen met de sudenten chipkaarten
In de landen waar jij het over hebt werken ze niet met strippenkaarten maar met magneet kaarten. Wel effe wat anders.
In Rotterdam hebben ze ook met 2 systemen naast elkaar gewerkt, was geen succes. Ipv strippenkaarten werd de AH bonus kaart in de stempelmachine gestoken.
Leaf
pi_78916986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet??

Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.

Oh, en die Toyota's.... dat kost ze ook een flink deel van hun imago, want tot nu toe stonden ze bekend als goed en betrouwbaar, dat is er wel een beetje af inmiddels.
En hoe moest het betalen dan getest worden?
Dan was men er niet achter gekomen dat veel mensen vergeten uit te checken en geld terug moeten krijgen.

En hoe had het dan gewerkt met die poortjes? Hoe moesten die open voor de mensen die de OV chipkaart nog niet hadden?
Leaf
pi_78917164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteit .
Als jij de fouten aan kunt wijzen, ga je gang.
quote:
De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.
Waaruit blijkt dat?
quote:
En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?
Wat een boel vragen. En dat alleen maar om te verhullen dat jouw bron er flink naast zat.
Ik zou zeggen, kijk eens op GVB.nl of RET.nl voor die informatie.
quote:
Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.
Ja het is echt ondenkbaar dat de juf bij het poortje gaat staan met de pasjes en in iedereen in of uitcheck. Dat is echt moeilijk voor te stellen.
Het is ook niet mogelijk dat de kinderen dat lachen vinden om met een eigen pasje rond te lopen en voor een lezer houden.
Wederom, had jouw bron effe 2 minuten zijn werk kunnen doen en al antwoord gehad op zijn gezeur.
Maar nee, gewoon niet weten waar je over praat en roepen dat het kut is.
Tekenend voor veel critici hier.
quote:
Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.

"Blind faith in your leader will get you killed"
Je doet maar wat je niet laten kunt. Ik durf tenminste nog van mezelf te zeggen dat ik verder kijk dan mijn neus lang is.
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:56:06 #233
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78928819
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.
Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je niet

En voor je begint te zeiken: dit topic zit net voor niets al bij nummer 23...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:00:00 #234
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78928951
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe moest het betalen dan getest worden?
Dan was men er niet achter gekomen dat veel mensen vergeten uit te checken en geld terug moeten krijgen.
Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.
Het veel eenvoudigere systeem om enkel in te checken is inderdaad totaal achterhaald, anno 2010 is dat toch echt ongehoord!
quote:
En hoe had het dan gewerkt met die poortjes? Hoe moesten die open voor de mensen die de OV chipkaart nog niet hadden?
Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...

Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78929105
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je niet

En voor je begint te zeiken: dit topic zit net voor niets al bij nummer 23...
Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.
Dat er al zoveel delen vol zijn geluld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat bepaalde personen perse willen zeiken op de OV chipkaart.
Zo wil de ene keer iemand dat de kaart aangepast wordt en als gezegd wordt dat dat misschien kan begint iemand anders weer te zeuren dat de kaart al zo duur is, lang ontwikkeld is en er geen fouten in zouden mogen zitten.
Leaf
pi_78929279
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.
Het veel eenvoudigere systeem om enkel in te checken is inderdaad totaal achterhaald, anno 2010 is dat toch echt ongehoord!
In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.
De RET in Parijs, precies hetzelfde. Alleen zijn er daar poortjes waardoor je wel uit moet checken. Dus kun je het moeilijk vergeten.
quote:
Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...

Lul nou niet zo dom man, ik zeg nergens dat de strippenkaart ineens verboden had moeten worden. Lees even op wie ik reageer. Misschien begrijp je het dan wel.
Leaf
pi_78929599
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef VancouverFan het volgende:


In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.
Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordt
quote:
De RET in Parijs, precies hetzelfde. Alleen zijn er daar poortjes waardoor je wel uit moet checken. Dus kun je het moeilijk vergeten.
Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.

Een kennis van mij woont er en kan met zijn abbonement zo instappen zonder poortje en in het centrum uitstappen en uitchecken. Zonder dat zijn kaart hoe dan ook geblokeerd kan worden omdat er wel of niet geod in/uitgecheckt is.

En zo zou het moeten werken ipv kaarten die blokkeren vanwegen menselijke foutjes/storingen, hoge borg die je verplicht op je kaart moet hebben, enz..
pi_78929816
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordt
[..]

Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.

Een kennis van mij woont er en kan met zijn abbonement zo instappen zonder poortje en in het centrum uitstappen en uitchecken. Zonder dat zijn kaart hoe dan ook geblokeerd kan worden omdat er wel of niet geod in/uitgecheckt is.

En zo zou het moeten werken ipv kaarten die blokkeren vanwegen menselijke foutjes/storingen, hoge borg die je verplicht op je kaart moet hebben, enz..
Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.

En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34:50 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78930176
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.
Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.
Net als bij die 'ouderwetse' kaartjes...
quote:
En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78930196
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:

Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.
Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
quote:
En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
pi_78930557
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
[..]

Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
Op zich wel een leuke situatie. Kip en het ei misschien. Maar jij en anderen verwijten de OV vervoerders dat ze van slechte bedoelingen uitgaan. En dat terwijl jij en anderen de OV vervoerders net zo makkelijk van allerlei dingen beschuldigen. Bijvoorbeeld dat ze de reizigers in de gaten houden of wantrouwen.

Want of de NS van slechte bedoelingen uitgaat is nog maar de vraag. Die willen gewoon weten waar veel gereids wordt. Welke treinen langer moeten of welke stations te krap zijn. Nu lopen er om de haverklap mensen door de trein om te kijken wat voor een kaartje jij hebt, dat kan met de OV chipkaart wat makkelijker en beter geregistreerd worden.

In de Rotterdam metro reisde 10& van de mensen zwart, is nu dat nog 3 of 4 %. Dus het is wel degelijk het geval dat veel mensen 'een slechte bedoeling' hebben / hadden.

Geef eens zo'n antwoord van een OV bedrijf dan. Heb gezocht maar kon niet vinden dat het zomaar of snel gebeurd. Wat ik kan vinden gebeurd het alleen bij stevige vermoedens vanmisbruik.
Het kan ook zomaar zo zijn dat iemand een lange reis maakt van meer dan 4 euro en daarom 'vergeet' uit te checken. Dus dan naait de reiziger de vervoerder. Terecht dat de vervoerder dan ingrijpt.
Leaf
pi_78930701
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.
Net als bij die 'ouderwetse' kaartjes...
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
quote:
Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.

Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Leaf
pi_78930858
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
[..]

Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
Als mensen het uberhaupt al terugvragen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_te_checken__.html

Bijna 300.000 reizigers per week dus. Bij de NS vraagt maar 9 procent van de mensen het geld terug, bij Ariva slechts 0,2 procent. Ik heb het eerder al gezegd in dit topic, het uitchecken is wat de ov-chipkaart een ontzettende faalproduct maakt.
pi_78931339
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef VancouverFan het volgende:

Want of de NS van slechte bedoelingen uitgaat is nog maar de vraag. Die willen gewoon weten waar veel gereids wordt. Welke treinen langer moeten of welke stations te krap zijn. Nu lopen er om de haverklap mensen door de trein om te kijken wat voor een kaartje jij hebt, dat kan met de OV chipkaart wat makkelijker en beter geregistreerd worden.
Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.

Verder hoef ik als chipreiziger niet op overstap stations uit en in te checken, wanneer ik een normaal kaartje koop weet de ns ook dat ik van A naar b reis, en de meeste mensen kopen een kaartje en stappen vervolgens meteen de trein in. Dit is weer 1 van de dikke duim bedachte redenen van de NS waarom de OV-chipkaart voor hun goed zou zijn. Terwijl als je logisch redeneert het meteen met de door mij aangevoerde redenen gewoon als een vaag argument beschouwd kan worden

Dan wil het het er nog niet eens over hebben dat je eerst met alle treinen en 1 kaartje kon reizen, dadelijk moet je ook nog een weten dat je opeens niet meer met de NS reist en ben je verplicht bij de ene vervoerder uit te checekn en bij de andere weer in te checken, wanneer je dat niet gedaan heb krijg je nog een boete ook. Dat is niet te vergelijk met de eerder simpele manier van reizen die we gewend waren.
quote:
In de Rotterdam metro reisde 10& van de mensen zwart, is nu dat nog 3 of 4 %. Dus het is wel degelijk het geval dat veel mensen 'een slechte bedoeling' hebben / hadden.
Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.

Bij de NS reisde eerst ook veel meer mensen zwart toen je nog kaartjes bijd econductuer met een minimale verhoging kon kopen, omdat de pakkans zo klein was en de financiele gevolgen minimaal waren. Mensen zijn ook nog bedrijven en maken een kosten baten analayse. Toen de NS hun boetesysteem invoerde is het aantal zwart reizigers ook gezakt.
quote:
Geef eens zo'n antwoord van een OV bedrijf dan. Heb gezocht maar kon niet vinden dat het zomaar of snel gebeurd. Wat ik kan vinden gebeurd het alleen bij stevige vermoedens vanmisbruik.
Het kan ook zomaar zo zijn dat iemand een lange reis maakt van meer dan 4 euro en daarom 'vergeet' uit te checken. Dus dan naait de reiziger de vervoerder. Terecht dat de vervoerder dan ingrijpt.
Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.
quote:
http://www.qbuzz.nl/regio(...)er+OV-chipkaart.aspx

Als u zich bent vergeten uit te checken, en u reist op saldo, wordt het volledige instaptarief van ¤4,- afgeschreven. Normaal gesproken wordt dit instaptarief er bij het inchecken afgehaald en bij het uitchecken worden de daadwerkelijke kosten verrekend en krijgt u het teveel betaalde bedrag teruggestort. Maar omdat u niet heeft uitgecheckt krijgt u ook niks terug. Als u enkele keren vergeet uit te checken, dan wordt uw OV-chipkaart geblokkeerd.
quote:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen

•Als je meerdere malen vergeet in en/of uit te checken, worden alle producten op je Studenten OV-chipkaart geblokkeerd en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je je Studenten OV-chipkaart laten deblokkeren.
Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.
pi_78932067
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie de kritiek nu al weer voor me als de OV bedrijven dat gaan voorstellen...
quote:
Verder hoef ik als chipreiziger niet op overstap stations uit en in te checken, wanneer ik een normaal kaartje koop weet de ns ook dat ik van A naar b reis, en de meeste mensen kopen een kaartje en stappen vervolgens meteen de trein in. Dit is weer 1 van de dikke duim bedachte redenen van de NS waarom de OV-chipkaart voor hun goed zou zijn. Terwijl als je logisch redeneert het meteen met de door mij aangevoerde redenen gewoon als een vaag argument beschouwd kan worden
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
quote:
Dan wil het het er nog niet eens over hebben dat je eerst met alle treinen en 1 kaartje kon reizen, dadelijk moet je ook nog een weten dat je opeens niet meer met de NS reist en ben je verplicht bij de ene vervoerder uit te checekn en bij de andere weer in te checken, wanneer je dat niet gedaan heb krijg je nog een boete ook. Dat is niet te vergelijk met de eerder simpele manier van reizen die we gewend waren.
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
quote:
Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
quote:
Bij de NS reisde eerst ook veel meer mensen zwart toen je nog kaartjes bijd econductuer met een minimale verhoging kon kopen, omdat de pakkans zo klein was en de financiele gevolgen minimaal waren. Mensen zijn ook nog bedrijven en maken een kosten baten analayse. Toen de NS hun boetesysteem invoerde is het aantal zwart reizigers ook gezakt.
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
quote:
Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.

quote:
Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Leaf
pi_78932082
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.
Dat er al zoveel delen vol zijn geluld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat bepaalde personen perse willen zeiken op de OV chipkaart.
Zo wil de ene keer iemand dat de kaart aangepast wordt en als gezegd wordt dat dat misschien kan begint iemand anders weer te zeuren dat de kaart al zo duur is, lang ontwikkeld is en er geen fouten in zouden mogen zitten.
nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.
ZOnder jou en je alter ego's zou er een normale discussie ontstaan
pi_78932135
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
[..]

Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.

Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.
DAAAAAG trein

Howefde niet he met abonnement, NU WEL
pi_78932169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Als mensen het uberhaupt al terugvragen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_te_checken__.html

Bijna 300.000 reizigers per week dus. Bij de NS vraagt maar 9 procent van de mensen het geld terug, bij Ariva slechts 0,2 procent. Ik heb het eerder al gezegd in dit topic, het uitchecken is wat de ov-chipkaart een ontzettende faalproduct maakt.
Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.
Een OV chipkaart kan zichzelf niet uitchecken...

En kan het ook niet zo zijn dat mensen bewust 'vergeten' uit te checken? Omdat de borg minder is dan de reiskosten...
Leaf
pi_78932230
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.
DAAAAAG trein

Howefde niet he met abonnement, NU WEL
Een KM terug om in te checken...
Wat loop je weer te overdrijven.

En weer negeren dat het voor mensen die kaartjes moeten kopen wel degelijk handiger is...
Leaf
pi_78932272
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.
ZOnder jou en je alter ego's zou er een normale discussie ontstaan
Alsjeblieft zeg.
Ga nu niet doen alsof jij een normale discussie voert.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')