Nee nu reist in Rotterdam 3 procent zwart. Was 10 procent voor de invoering van de OV chipkaart.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, dus nu reist meer dan 80% zwart ?
Juist door de chipkaart gaat men frauderen, ikzelf ook, want nu kan ik voor de helft van de prijs reizen op een legale manier.
Prima geregeld door de NS
Ja dat is marktwerking.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet eens door die kaart van ¤ 7,50, maar het simpele feit dat de prijzen voor incidenteel gebruik altijd buitensporig stijgen als er minder incidenteel gebruik is.
wat een onzin, die cijfers zijn voor de metro en die heb je ook niet goed.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee nu reist in Rotterdam 3 procent zwart. Was 10 procent voor de invoering van de OV chipkaart.
Nou wat loop je dan te zeuren dat het allemaal duurder wordt als je voor de helft van de prijs kunt reizen.
De chip van je chippas moet je in een apparaat steken.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ik snap niet waarom de chip op mijn pinpas er niet voor gebruikt kan worden....
Ik wou dat iemand daar eens een fatsoenlijke reden voor zou geven.
Niet dat ik dat ding nu veel gebruik, maar daarvan vind ik het beduidend minder storend dat ik er minimaal een x-bedrag op moet hebben staan, die kan ik immers ook gebruiken om de parkeergarage te betalen.
Ik had het ook over de metro in mijn Canadees voorbeeldquote:Op maandag 8 maart 2010 12:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat een onzin, die cijfers zijn voor de metro en die heb je ook niet goed.
Je vertelt alleen maar onzin, net als in de vorige topics
Ja en?? Ik wilde graag een goede reden, het moet toch mogelijk zijn daar dezelfde techniek in toe te passen?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De chip van je chippas moet je in een apparaat steken.
Met deze OV chipkaart hoef je geen fysiek contact te maken met de lezer. Dat is beter voor de snellere doorstroming van de reizigers.
Kromme vergelijking; als gewone burger kun je namelijk niet bij de Makro kopen.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat is marktwerking.
Bij de Appie betaal ik ook meer voor 1 fles wasmiddel dan wanneer ik er 50 koop bij de Macro.
ja, dat dachten een paar Noorse vrienden van me onlangs ook....quote:Op maandag 8 maart 2010 11:50 schreef VancouverFan het volgende:
Kaartje kopen kan op veel andere manieren bij een automaat. Contant, pin, chip, credit card.
Ik had het in mijn voorbeeld over de metro, niet over de trein.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een ontiegelijk vooroordeel. Nu moeten we ook nog steeds papieren kaartjes kopen en dat gebeurd toch ook gewoon. Ik heb afgelopen koningedag rijen voor automaten tot buiten station tilburg zien staan en al die mensen bleven toch netjes wachten totdat men een kaartje kon kopen en minstens 1 trein gemist hadden.
Dus de reden waarom we op die ovchipkaart zoveel geld moeten zetten is niets meer dan zoetwatervrees van de NS dat iedere reziger wel zal gaan frauderen. Daarom werpen we maar een barierre voor de reizigers op.
Waarom kan ik gewoon niet een normaal kaartje op mijn ov-chip kaart zetten, dan hadden we al deze vage constructies niet eens hoeven te bedenken en zo'n hoge borg op een kaart te hoeven zetten.
Ja vast wel. Als je wilt is alles mogelijk. Maar of het ook makkelijk uitvoerbaar, praktisch en te betalen is, is een tweede.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en?? Ik wilde graag een goede reden, het moet toch mogelijk zijn daar dezelfde techniek in toe te passen?
5 jaar?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoeveel meer en waar blijkt dat dan uit?
Bedoel je die 7,50 die je 1 keer voor een kaart moet betalen maar vervolgens 5 jaar kunt gebruiken?
Ook goed.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kromme vergelijking; als gewone burger kun je namelijk niet bij de Makro kopen.
Als ik 20 flessen bij de AH koop zijn die per stuk nog steeds net zo duur als wanneer ik 1 fles koop (bonusaanbiedingen uitgezonderd).
Wat verloopt? Je fysieke kaart of je abbonement.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:23 schreef Tokus het volgende:
[..]
5 jaar?
mijnes verloopt eind v/d maand en ik heb dat ding echt nog geen 5 jaar.
Ik zou zweren dat er bij de lokale NS automaten hier met CC betaald kan worden. Vreemd dat dat niet overal is.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dat dachten een paar Noorse vrienden van me onlangs ook....
op Schiphol konden ze zonder problemen met hun creditcard een ticket uit de automaat halen. Op Rotterdam Centraal niet. Op de automaten die ze daar geprobeerd hebben stond dus geen creditcard.
Bij de kaartverkoop was het stervens druk, dus besloten ze het er op te wagen om te zien of je bij de conducteur een kaartje kan kopen. Waar dat in andere landen vrij normaal is om tegen een lichte toeslag dan alsnog een kaartje te kopen werden zij hier gelijk geconfronteerd met een boete.
Ik heb het een week later de automaten op R'dam CS eens bekeken en zag er inderdaad ook geen creditcard staan bij de betaalmogelijkheden. Dezelfde dag was ik ook in Amsterdam en daar staat de creditcard er wel bij.
Aan de klantvriendelijkheid t.o.v. mensen die hier niet bekend zijn mag de NS echt wel eens wat doen.
Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel. En het systeem is natuurlijk niet dermate slim dat het kan constateren dat je binnen x jaar 5 * hetzelfde retourtje hebt gekocht en daarom 5% korting krijgt.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ook goed.
Als ik bij de AH 1 kilo kipfilet koop, betaal ik minder dan wanneer ik losse kipfilets koop.
Het ging over veel (goedkoper) regelmatig reizen t.o.v. (duurder) incidenteel reizen. Zoals dat nu ook al is.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel. En het systeem is natuurlijk niet dermate slim dat het kan constateren dat je binnen x jaar 5 * hetzelfde retourtje hebt gekocht en daarom 5% korting krijgt.![]()
Ow en nu niet aankomen dat je het eerst over de metro hebt en daarom niet exemplarisch zou zijn.
Het blijft natuurlijk absurd om het feit dat sommige mensen misbruik maken van de situatie af te wentelen op mensen die geen kans hebben een kaartje te kopen en dat gelijk melden bij de conducteur.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat er bij de lokale NS automaten hier met CC betaald kan worden. Vreemd dat dat niet overal is.
Dat ze in de trein meteen een boete moeten betalen is zeer vervelend, maar denk ik voor een deel ook te wijten aan de mensen die misbruik maken van die situaties. Dergelijke boete systemen ontstaan niet zomaar.
Ik denk dat de discipline in Noorwegen wat groter is dan in Nederland.
je zag mensen over de poortjes springen ?quote:Op maandag 8 maart 2010 12:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik had het in mijn voorbeeld over de metro, niet over de trein.
En bij de metro zag ik vaak zat mensen over poortjes springen.
Op internet zijn nu al allerlei opmerkingen te vinden over hoe je de OV chipkaart kunt flessen. Met via reizen e.d. De mogelijkheid tot overstappen op je strippenkaart werd ook gebruikt om binnen een half uur weer terug te reizen. En dat dat straks niet meer kan is ook een veel gehoord commentaar.
Dus ga niet doen alsof niemand er misbruik van gaat maken als het kan.
Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ging over veel (goedkoper) regelmatig reizen t.o.v. (duurder) incidenteel reizen.
Niet over kaartsoorten die al dan niet verdwijnen.
Wel bij de les blijven he!
De tijd voor de poortjes die er nu zijn...quote:Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
je zag mensen over de poortjes springen ?
Deden die mee aan het WK hoogspringen ?
ja en helaas met dezelfde argumenten c.q. rare vergelijkingen van Vancouver Snowgoon Houtwormquote:Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.![]()
Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen.Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk absurd om het feit dat sommige mensen misbruik maken van de situatie af te wentelen op mensen die geen kans hebben een kaartje te kopen en dat gelijk melden bij de conducteur.
Het is van de gekke dat de conducteur alleen nog maar kaartjes met ¤ 35,= boete verkoopt, ook als iemand gelijk de conducteur aanspreekt en niet gaat zitten wachten tot hij langskomt.
Daar is geen excuus voor te bedenken, ook niet het feit dat er misbruik gemaakt wordt van het feit dat er al amper meer gecontroleerd wordt.
Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De tijd voor de poortjes die er nu zijn...
En aangezien het zwartrijden in de metro in Rotterdam behoorlijk is afgenomen, blijkt wel degelijk dat misbruik plaats vinden en dat het nodig is om daar maatregelen tegen te nemen. En ook ander misbruik moet moeilijk gemaakt worden, helaas.
Voor de OV poortjes waren er geen poortjes in Rotterdamquote:Op maandag 8 maart 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De tijd voor de poortjes die er nu zijn...
En aangezien het zwartrijden in de metro in Rotterdam behoorlijk is afgenomen, blijkt wel degelijk dat misbruik plaats vinden en dat het nodig is om daar maatregelen tegen te nemen. En ook ander misbruik moet moeilijk gemaakt worden, helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |