abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 01:32:06 #151
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78873916
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Achossie. Heb ik op je tenen getrapt.

Verklaar jij dan eens de positieve cijfers uit Rotterdam als de OV chipkaart zo slecht is.
Mijn tenen? Nee hoor, ik zit over het algemeen in de auto en ga slechts af en toe met het OV.
Je blijft maar hameren op je onderzoekje van September 2009 van de Stadsregio Rotterdam (je weet wel, wij van WC eend adviseren WC eend). Als Nikk dat komt met een recent bericht waaruit blijkt dat het iets anders in elkaar steekt dan doe je dat af als onzin.
quote:
OV-chipkaart spoort niet
door JOS VAN NOORD

AMSTERDAM - De ov-chipkaart is veel lezers geen knip voor de neus waard. Reizigers voelen zich geknipt en geschoren, bedrogen en ook permanent bespied door de overheid. Gezellig hoor, reizen in zo’n elektronische gevangenis!

Ook al beweren de autoriteiten en de vervoerders dat de chipkaart ’gemiddeld’ reuze eerlijk in elkaar steekt, ik ben de afgelopen week overladen met bewijzen van het tegendeel. Prijsverhogingen die er niet om liegen. Foute coderingen, wurgafschrijvingen en bewijst ú maar dat u er níét was!

Een controlemaatschappij die zelfs Kafka niet kon verzinnen, omdat onze overheid alle vertrouwen in de bevolking heeft verloren. Het omgekeerde geldt intussen ook. Het lijkt er zo zoetjesaan op dat alle verkeer tussen de autoriteiten en de individuele burger is gebaseerd op wantrouwen. De ov-chipkaart is daarop geen uitzondering.

De invoering van het digitale betaalsysteem voor het openbaar vervoer houdt de gemoederen flink bezig, gezien de honderden reacties op mijn vraag van vorige week naar uw ervaringen met de chipkaart. Het irriteert veel reizigers – altijd nog wel dik betalende gasten van het openbaar vervoer – dat zij kennelijk al op voorhand voor fraudeurs worden aangezien door een ons vijandige overheid die geen uitzonderingen duldt. niets aan het toeval wil overlaten en nooit wil toegeven, zelfs glashard ontkent als er aantoonbaar hiaten in het zogenaamd waterdichte systeem zitten.

Ik heb nog een nieuwtje voor de verantwoordelijke staatssecretaris: het systeem rammelt, zit vol fouten en onvolkomenheden en minacht de passagier.

Niet één reiziger heeft om die ov-chipkaart gevraagd. Ook uit uw reacties blijkt dat eigenlijk iedereen best tevreden was met de strippenkaart, vooral als de inkt in de stempelautomaten weer eens op was, of bevroren. Heeft de reizende burger nog recht op een geluksdag met een haperend controlesysteem? Maar de nieuwe ov-probleemkaart past precies in een uitgekookte overheidsstrategie van elektronische patiëntendossiers, identificatieplicht, sofinummers, trajectcontroles, stempassen, cameratoezicht, mobiele communicatie, internetsurfen en -bankieren, kilometerheffing, biometrische paspoorten en zo meer. Eerdaags introduceert Balkenende, demissionair of niet, de satellietgestuurde morbide eenheid van de denkpolitie.

Maar Gewoon een buskaartje kopen bij de chauffeur, dat kan niet meer.

Schrijft mij lezer J. van Veen uit Alkmaar: „Als in Amsterdam een schoolklas met dertig kinderen en drie juffen naar Artis gaan, moeten er eerdaags drieëndertig passen mee. Die moeten ook op naam uit elkaar worden gehouden. Niet één mag er zoekraken, want dan moet zo’n kind straks lopend naar huis. Hoe wordt dit opgelost?”

Moet elke toerist die in Amsterdam een stukje met de tram wil, straks een ov-pas kopen van 7,50 euro?

„Het systeem had eerst beter uitgewerkt moeten worden en in ieder geval kostenneutraal moeten worden ingevoerd. De strippenkaart is misschien uit de tijd, maar de invoering van de ov-chipkaart heeft alles weg van een ordinaire prijsverhoging”, mailt Ton Breure uit Utrecht, die heeft uitgerekend dat hij met zijn chipkaart gemiddeld 20 tot 25 procent duurder uit is.

Een lezer uit Hoorn schrijft: „Ik reis dagelijks met Arriva van Hoorn naar Amsterdam en terug voor 7 euro. Met de ov-chipkaart kost mij dit 9,40 euro. Per jaar ben ik dus 500 euro duurder uit! Hoezo geen prijsverschil?”

In tegenspraak met alle deskundigen van reizigersvereniging Rover en andere consumentenorganisaties, die passagiers adviseren om zo lang mogelijk papieren kaartjes te blijven kopen, beweert NS dat je met de ov-chipkaart goedkoper uit bent dan met papieren treinkaartjes. Niet om u te dienen, maar om u te dwingen!

„De introductiekorting die wij nu op een enkele reis geven met de ov-chipkaart, wordt volgend jaar afgebouwd”, mailt Miranda Mens van NS. „In 2010 hebben we de nodige plannen om de mogelijkheden en voordelen van de ov-chipkaart meer zichtbaar te maken.”

Mag ik enige argwaan hebben bij zo’n jubelbericht? Glashelder en doorzichtig is nog iets heel anders dan meer zichtbaar.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_78873983
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En toch geven andere reizigers het een 6,6 gemiddeld. Een ruime meerderheid geeft een 7 of hoger!

Ik snap best dat niet iedereen er fan van is, maar ga niet doen alsof het een superslecht product is. Dat is toch echt een persoonlijke mening.
Heb je een link naar dat onderzoek?
  maandag 8 maart 2010 @ 01:39:31 #153
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78874056
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_78874126
quote:
edit
  maandag 8 maart 2010 @ 03:32:44 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78875193
Man, man wát een überslecht onderzoek. Als ik in de Tweede Kamer had gezeten, had ik dit nooit geaccepteerd van Huizinga. Wat een bagger.

*Zogenaamde voordelen van de OV-chipkaart worden als absolute waarheid in onderzoek gebracht.

'Vind u één kaart voor alles een verslechtering' is een vraag. Nee, natuurlijk vindt niemand dat, maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord of de OV-chipkaart aan dat beeld voldoet. 'Je hoeft niet meer na te denken over strippen', ja dat is makkelijk, maar dan is nog niet gezegd dat mensen de ov-chipkaart dan per definitie makkelijker vinden dan de strippenkaart. Het hele onderzoek staat barstensvol met aannames die als absolute waarheden worden geponeerd.

* De onderzochte groep:
quote:
Van degenen die actief van de OV-Chipkaart gebruik maken, gebruikte een meerderheid (68%) de kaart al in de metro vóór dat deze daar het enige betaalmiddel werd.
Totaal niet representatieve groep dus, het percentage mensen dat gebruik maakte van de ov-chipkaart in de metro voordat het daar verplicht werd lag rond de de 35 procent. (bron)

Iedereen met een beetje verstand van onderzoek heeft dan direct door dat er dan iets niet klopt en de onderzoeksgroep enorm vervuild is met mensen die om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld omdat het tarief bij hun gunstig uitviel, al positief stonden tegenover de ov-chipkaart.

En dat is dan niet het enige. Meijers gaat er ook gemakshalve maar van uit dat mínimáál 68 procent van de reizigers met het openbaar vervoer in Rotterdam met de metro gaan. Sorry? En dat noemen ze representatief? Als het niet zo enorm triest zou zijn dat een door een openbaarvervoersbedrijf overduidelijk gemanipuleerd ''wij van wc-eend-adviseren-wc-eend-onderzoek' klakkeloos door de Kamer wordt overgenomen, zou ik in schaterlachen uitbarsten.

Laat ik het daar maar bij houden, maar elke bladzijde is tenenkrommend en schandalig slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 08-03-2010 03:51:02 ]
pi_78879844
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:32 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mijn tenen? Nee hoor, ik zit over het algemeen in de auto en ga slechts af en toe met het OV.
Je blijft maar hameren op je onderzoekje van September 2009 van de Stadsregio Rotterdam (je weet wel, wij van WC eend adviseren WC eend). Als Nikk dat komt met een recent bericht waaruit blijkt dat het iets anders in elkaar steekt dan doe je dat af als onzin.
[..]


Rover is niet de meest objectieve informatie verstrekker wat betreft de OV chipkaart.
Er werd door hun hel en verdoemenis voorspeld toen de chipkaart ingevoerd zou worden in Rotterdam, dat gebeurde niet. En in plaats van dat even toe te geven, gingen ze gewoon weer door met zeuren.

En als mensen die de kaart nooit gebruikt hebben zeggen dat ze hem ook nooit gaan gebruiken, zegt dat meer over die mensen dan over de kaart.

Dat ik hamer op dat andere onderzoek, komt omdat jij en anderen het steevast negeren. Accepteer gewoon dat veel andere mensen het een prima kaart vinden in plaats van telkens maar weer te roepen dat het helemaal ruk is.

En dan kom je met een column aanzetten? Columnisten worden betaald om over dingen te zeiken...
Er zitten ook gewoon onjuistheden / onkunde in dat verhaal. Bijvoorbeeld: " Moet elke toerist die in Amsterdam een stukje met de tram wil, straks een ov-pas kopen van 7,50 euro?" slaat nergens op. Als die schrijver een beetje onderzoek had gedaan, zou die kunnen weten dat er voor toeristen en andere incidentele bezoekers dagkaarten te krijgen zijn.

Groepsreizen, ook al over nagedacht. Binnen een minuut te vinden op de site van het GVB: "Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht."
Niks op naam, gewoon elk kind zo'n kaartje en kan de hele dag reizen.

Je snapt toch wel dat ik kritiek door onzorgvuldigheid, niet onderzoeken niet serieus neem he.

[ Bericht 7% gewijzigd door VancouverFan op 08-03-2010 10:36:32 ]
Leaf
pi_78880561
quote:
Op maandag 8 maart 2010 03:32 schreef Zelva het volgende:
Man, man wát een überslecht onderzoek. Als ik in de Tweede Kamer had gezeten, had ik dit nooit geaccepteerd van Huizinga. Wat een bagger.

*Zogenaamde voordelen van de OV-chipkaart worden als absolute waarheid in onderzoek gebracht.

'Vind u één kaart voor alles een verslechtering' is een vraag. Nee, natuurlijk vindt niemand dat, maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord of de OV-chipkaart aan dat beeld voldoet. 'Je hoeft niet meer na te denken over strippen', ja dat is makkelijk, maar dan is nog niet gezegd dat mensen de ov-chipkaart dan per definitie makkelijker vinden dan de strippenkaart. Het hele onderzoek staat barstensvol met aannames die als absolute waarheden worden geponeerd.

* De onderzochte groep:
[..]

Totaal niet representatieve groep dus, het percentage mensen dat gebruik maakte van de ov-chipkaart in de metro voordat het daar verplicht werd lag rond de de 35 procent. (bron)

Iedereen met een beetje verstand van onderzoek heeft dan direct door dat er dan iets niet klopt en de onderzoeksgroep enorm vervuild is met mensen die om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld omdat het tarief bij hun gunstig uitviel, al positief stonden tegenover de ov-chipkaart.

En dat is dan niet het enige. Meijers gaat er ook gemakshalve maar van uit dat mínimáál 68 procent van de reizigers met het openbaar vervoer in Rotterdam met de metro gaan. Sorry? En dat noemen ze representatief? Als het niet zo enorm triest zou zijn dat een door een openbaarvervoersbedrijf overduidelijk gemanipuleerd ''wij van wc-eend-adviseren-wc-eend-onderzoek' klakkeloos door de Kamer wordt overgenomen, zou ik in schaterlachen uitbarsten.

Laat ik het daar maar bij houden, maar elke bladzijde is tenenkrommend en schandalig slecht.
Dus wat jou betreft hadden mensen die de OV chipkaart NIET gebruiken ook moeten oordelen over de OV chipkaart?
Ik denk dat diegene die met de kaart reizen het beste kunnen zeggen of het goed werkt.

Het staat jou en anderen natuurlijk vrij om een tegenonderzoek te doen. Dat zou heel wat meer indruk maken dan deze tirade en gegoochel met cijfers.
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 10:50:53 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78880596
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Heb je een link naar dat onderzoek?
Een groot deel van de OV-chipkaartreizigers bestaat uit studenten en anderen die een OV-jaarkaart hebben, die hebben hem dus gratis of het maakt sowieso weinig uit hoever ze volgens het systeem reizen.

Die hebben geen last van absurde zaken als een flinke hoeveelheid euro's kwijt als ze vergeten uit te checken of het feit dat het meestal duurder is geworden per rit als men de OV-chipkaart gebruikt.

Voor mensen die niet regelmatig met het OV reizen, en dus geen traject- of ander abonnement hebben, en mensen die normaal met 2 of meer personen op 1 strippenkaart reizen is het alleen maar een groter struikelblok.

Er zal dus best een onderzoek zijn waarin de waardering hoger uitkomt, maar ik zou graag een onderzoek zien waarin alleen de waardering gemeten wordt onder mensen die hun OV-chipkaart ook zelf betaald hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78881364
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een groot deel van de OV-chipkaartreizigers bestaat uit studenten en anderen die een OV-jaarkaart hebben, die hebben hem dus gratis of het maakt sowieso weinig uit hoever ze volgens het systeem reizen.

Die hebben geen last van absurde zaken als een flinke hoeveelheid euro's kwijt als ze vergeten uit te checken of het feit dat het meestal duurder is geworden per rit als men de OV-chipkaart gebruikt.

Voor mensen die niet regelmatig met het OV reizen, en dus geen traject- of ander abonnement hebben, en mensen die normaal met 2 of meer personen op 1 strippenkaart reizen is het alleen maar een groter struikelblok.

Er zal dus best een onderzoek zijn waarin de waardering hoger uitkomt, maar ik zou graag een onderzoek zien waarin alleen de waardering gemeten wordt onder mensen die hun OV-chipkaart ook zelf betaald hebben.
Dat flinke hoeveel euro's kwijt bij vergeten uit te checken is onzin, want dat geld kun je terug krijgen. En zoals al zo vaak gezegd, dat is een kwestie van wennen.
En de onderzoeken komen uit Rotterdam. Daar is het reizen gemiddeld juist goedkoper geworden.

Voor mensen die normaal met z'n 2'en op 1 strippenkaart reisden is het idd anders geworden. Een eigen (anonieme) kaart kopen of enkele reisje voor die paar keer is echt geen groot struikelblok.

Veel van de kritiek gaat ook over niet financiele dingen. Uit die onderzoeken blijkt dat het bij (echte) reizigers toch wel meevalt.
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 11:26:23 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78881922
Ik ben al geen fan van het openbaar vervoer omdat het als niet-randstadbewoner niet echt een voor de hand liggende vorm van transport is.
Tel daarbij op de prijs, en het feit dat ik met goed fatsoen sowieso al geen trein kan pakken zonder eerst in de auto te stappen, dan wordt het allemaal niet aantrekkelijker als ik ook nog een keer een OV-chipkaart moet kopen.

Ongeacht of die anoniem is of niet (en dan laat ik het hufterige feit dat een anonieme kaart duurder is nog maar even buiten beschouwing) blijft het feit dat ik toch minimaal een flink aantal euro's op die anonieme kaart moet hebben staan om hem te kunnen gebruiken.

Dus als ik een keer een trajectje Barneveld-Amersfoort met de trein wil doen, dan moet er minimaal ¤ 10,= op die OV-kaart staan anders kan ik niet eens een reisje van ¤ 3,80 maken....

En dan te bedenken dat ik voor een retourtje incl. een busreisje zo'n ¤ 10,= kwijt ben, maar als dat retourtje van ¤ 7,= eraf is, dan staat er niet meer voldoende op om de bus in te stappen
Om die reis van ¤ 10,= te kunnen maken zal mijn OV-chipkaart dus minimaal voorzien moeten zijn van een tegoed van ¤ 20,= anders kom ik ergens een trein of bus niet meer in. En dat nutteloze bedrag is asociaal.

En dan is dat nu nog niet zo'n probleem, ik kan ook nog een papieren kaartje kopen, maar ik zie wel gebeuren dat die mogelijkheid op de meeste stations zal komen te vervallen, net zoals je op de meeste stations geen kaartje meer met klinkende munt kunt kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78882311
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:26 schreef Leandra het volgende:
Ik ben al geen fan van het openbaar vervoer omdat het als niet-randstadbewoner niet echt een voor de hand liggende vorm van transport is.
Tel daarbij op de prijs, en het feit dat ik met goed fatsoen sowieso al geen trein kan pakken zonder eerst in de auto te stappen, dan wordt het allemaal niet aantrekkelijker als ik ook nog een keer een OV-chipkaart moet kopen.

Ongeacht of die anoniem is of niet (en dan laat ik het hufterige feit dat een anonieme kaart duurder is nog maar even buiten beschouwing) blijft het feit dat ik toch minimaal een flink aantal euro's op die anonieme kaart moet hebben staan om hem te kunnen gebruiken.

Dus als ik een keer een trajectje Barneveld-Amersfoort met de trein wil doen, dan moet er minimaal ¤ 10,= op die OV-kaart staan anders kan ik niet eens een reisje van ¤ 3,80 maken....

En dan te bedenken dat ik voor een retourtje incl. een busreisje zo'n ¤ 10,= kwijt ben, maar als dat retourtje van ¤ 7,= eraf is, dan staat er niet meer voldoende op om de bus in te stappen
Om die reis van ¤ 10,= te kunnen maken zal mijn OV-chipkaart dus minimaal voorzien moeten zijn van een tegoed van ¤ 20,= anders kom ik ergens een trein of bus niet meer in. En dat nutteloze bedrag is asociaal.

En dan is dat nu nog niet zo'n probleem, ik kan ook nog een papieren kaartje kopen, maar ik zie wel gebeuren dat die mogelijkheid op de meeste stations zal komen te vervallen, net zoals je op de meeste stations geen kaartje meer met klinkende munt kunt kopen.
Als je heel incidenteel reist ben je echt niet verplicht om een kaart te kopen. Dan kun je ook wegwerp kaarten kopen. Is bij de NS nog niet zo, omdat er nog papieren treinkaartjes zijn.
Leaf
pi_78882542
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:11 schreef VancouverFan het volgende:


Dat flinke hoeveel euro's kwijt bij vergeten uit te checken is onzin, want dat geld kun je terug krijgen. En zoals al zo vaak gezegd, dat is een kwestie van wennen.
Net zoals de sketch van theo maassen, ja met een honkbalknuppel in je reet lopen is niet makkelijk maar na een tijdje went het ook wel.
quote:
Voor mensen die normaal met z'n 2'en op 1 strippenkaart reisden is het idd anders geworden. Een eigen (anonieme) kaart kopen of enkele reisje voor die paar keer is echt geen groot struikelblok.
Ow dus je moet een kennis uit het buitenland meteen maar een stuk duurder meenemen.

Ik dacht altijd dat het OV laag drempelig zou moeten zijn om er meer mensen gebruik van te laten maken, maar dat hoeft tegenwoordig dus niet meer zolang er maar een uniform systeem voor en door de bedrijven ingevoerd kan worden, reizigers moeten maar slikken of stikken.
quote:
Veel van de kritiek gaat ook over niet financiele dingen. Uit die onderzoeken blijkt dat het bij (echte) reizigers toch wel meevalt.
Nee vele kritiek gaat over het niet werken van een systeem of het gebrek aan privacy bescherming, en natuurlijk niet te vergeten de moeite die een reiziger met doen om geld terug te krigen wanneer het systeem gefaald heeft. Men kan wel inzien in het systeem dat er halve transacties gedaan worden maar men kan niet uit het systeem halen waar het fout gegaan is en meteen al deze transacties voor de reizigers herstellen.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:43:42 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78882573
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je heel incidenteel reist ben je echt niet verplicht om een kaart te kopen. Dan kun je ook wegwerp kaarten kopen. Is bij de NS nog niet zo, omdat er nog papieren treinkaartjes zijn.
En die wegwerpkaarten zijn ook weer duurder.....

Ik wil gewoon een kaartje kunnen kopen voor het traject wat ik reis, zonder dat ik daarbij extra kosten krijg omdat ik zo incidenteel met het OV reis dat ik daarvoor een opslag moet betalen.

Ze willen mensen toch IN het OV krijgen?? Laat ze dan vooral niet beginnen de incidentele reizigers nog meer te ontmoedigen dan ze nu door de absurde prijzen en slechte bereikbaarheid al doen.

Misschien moeten ze dit hele belachelijke project maar gewoon afblazen en het OV gratis maken, dan kunnen ze dat km-heffingskastje ook gelijk in de vrieskist zetten, want als het OV gratis is dan kun je er op rekenen dat de files afnemen.
Maar nu maakt het qua kosten vrijwel niets uit of je in je eentje relaxed van A naar B in je auto zit, of dat je met het OV gaat, en dat is verre van relaxed.
De auto wint het al met gemak qua kosten als je met meer dan 1 persoon gaat, en dat ligt niet aan de lage kosten van het autorijden, maar aan de hoge kosten van het OV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78882603
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:26 schreef Leandra het volgende:


En dan is dat nu nog niet zo'n probleem, ik kan ook nog een papieren kaartje kopen, maar ik zie wel gebeuren dat die mogelijkheid op de meeste stations zal komen te vervallen, net zoals je op de meeste stations geen kaartje meer met klinkende munt kunt kopen.
En alsj e het met klinkende munt betaald omdat je pasje eens niet werkt mag je bij de NS 50 eurocent extra betalen voor de extra service.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:45:40 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78882661
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En alsj e het met klinkende munt betaald omdat je pasje eens niet werkt mag je bij de NS 50 eurocent extra betalen voor de extra service.
Nou, dan moet je wel al de mazzel hebben dat je op een van de grotere stations bent, want op een niet-intercity station is het vrijwel niet meer mogelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78882860
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En alsj e het met klinkende munt betaald omdat je pasje eens niet werkt mag je bij de NS 50 eurocent extra betalen voor de extra service.
Ja dat is omdat de NS graag echte service wilt geven. Mensen vertellen hoe laat hun trein vertrekt van welk spoor.
Kaartje kopen kan op veel andere manieren bij een automaat. Contant, pin, chip, credit card.
Leaf
pi_78883021
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat is omdat de NS graag echte service wilt geven. Mensen vertellen hoe laat hun trein vertrekt van welk spoor.
Kaartje kopen kan op veel andere manieren bij een automaat. Contant, pin, chip, credit card.
In de fucking hele wereld kun je ook briefjes in automaten duwen alleen hier in nederland niet. Zover mijn ervaringen zijn werkt geen 1 van de NS automaten met creditcard, en dat heb ik noodgedwongen 2* geprobeerd omdat mijn normale pinpas geweigerd werd door de NS automaat. Creditcard werkte zelfs op schiphol automaten niet.
pi_78883084
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die wegwerpkaarten zijn ook weer duurder.....

Ik wil gewoon een kaartje kunnen kopen voor het traject wat ik reis, zonder dat ik daarbij extra kosten krijg omdat ik zo incidenteel met het OV reis dat ik daarvoor een opslag moet betalen.

Ze willen mensen toch IN het OV krijgen?? Laat ze dan vooral niet beginnen de incidentele reizigers nog meer te ontmoedigen dan ze nu door de absurde prijzen en slechte bereikbaarheid al doen.

Misschien moeten ze dit hele belachelijke project maar gewoon afblazen en het OV gratis maken, dan kunnen ze dat km-heffingskastje ook gelijk in de vrieskist zetten, want als het OV gratis is dan kun je er op rekenen dat de files afnemen.
Maar nu maakt het qua kosten vrijwel niets uit of je in je eentje relaxed van A naar B in je auto zit, of dat je met het OV gaat, en dat is verre van relaxed.
De auto wint het al met gemak qua kosten als je met meer dan 1 persoon gaat, en dat ligt niet aan de lage kosten van het autorijden, maar aan de hoge kosten van het OV.
Nu betaal je ook meer voor een incidentele reis. Of heb je wel een kortings kaart a 50 euro die je dus incidenteel gebruikt?

Met een dergelijk systeem kun je onmogelijk iedereen te vriend houden. De voordelen voor de ene persoon zijn de nadelen voor een ander.

Het reizen zou ook een stuk prettiger worden als iedereen gewoon normaal doet. Gewoon netjes in en uit checken wat je reist. Dan zouden zaken als borg niet nodig hoeven te zijn. Maar helaas. Het systeem moet zodanig gemaakt worden dat er moeilijk mee gesjoemeld kan worden, ja dan krijg je dat soort constructies.
Afgelopen weken in Canada geweest. Daar hebben ze ook metro maar geen poortjes nodig. Iedereen betaalde gewoon netjes. Ook al moesten ze in de rij staan en daardoor een trein missen. Dat zou in Nederland echt niet kunnen.
Leaf
pi_78883134
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de fucking hele wereld kun je ook briefjes in automaten duwen alleen hier in nederland niet. Zover mijn ervaringen zijn werkt geen 1 van de NS automaten met creditcard, en dat heb ik noodgedwongen 2* geprobeerd omdat mijn normale pinpas geweigerd werd door de NS automaat. Creditcard werkte zelfs op schiphol automaten niet.
Ben ik met je eens dat het niet handig is dat je er geen briefjes in kunt stoppen. Maar diverse automaten zijn al gesloopt omdat er strippenkaarten in zaten. Dus kan me wel voorstellen dat ze geen briefgeld in die dingen willen opslaan.
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 11:59:44 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78883245
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nu betaal je ook meer voor een incidentele reis. Of heb je wel een kortings kaart a 50 euro die je dus incidenteel gebruikt?
Ja, nu betaal ik ook meer, en straks nog meer...... de huidige incidentele reisprijs is de basis waarop prijsverhogingen en kortingen gebaseerd worden.

Dus als ik nu ¤ 3,80 voor B'veld - A'frt betaal dan is dat straks nog meer
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78883387
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:55 schreef VancouverFan het volgende:
Ook al moesten ze in de rij staan en daardoor een trein missen. Dat zou in Nederland echt niet kunnen.
Wat een ontiegelijk vooroordeel. Nu moeten we ook nog steeds papieren kaartjes kopen en dat gebeurd toch ook gewoon. Ik heb afgelopen koningedag rijen voor automaten tot buiten station tilburg zien staan en al die mensen bleven toch netjes wachten totdat men een kaartje kon kopen en minstens 1 trein gemist hadden.

Dus de reden waarom we op die ovchipkaart zoveel geld moeten zetten is niets meer dan zoetwatervrees van de NS dat iedere reziger wel zal gaan frauderen. Daarom werpen we maar een barierre voor de reizigers op.

Waarom kan ik gewoon niet een normaal kaartje op mijn ov-chip kaart zetten, dan hadden we al deze vage constructies niet eens hoeven te bedenken en zo'n hoge borg op een kaart te hoeven zetten.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:07:12 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78883516
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:03 schreef Basp1 het volgende:
Waarom kan ik gewoon niet een normaal kaartje op mijn ov-chip kaart zetten, dan hadden we al deze vage constructies niet eens hoeven te bedenken en zo'n hoge borg op een kaart te hoeven zetten.
Dat niet alleen, ik snap niet waarom de chip op mijn pinpas er niet voor gebruikt kan worden....

Ik wou dat iemand daar eens een fatsoenlijke reden voor zou geven.
Niet dat ik dat ding nu veel gebruik, maar daarvan vind ik het beduidend minder storend dat ik er minimaal een x-bedrag op moet hebben staan, die kan ik immers ook gebruiken om de parkeergarage te betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78883522
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nu betaal je ook meer voor een incidentele reis. Of heb je wel een kortings kaart a 50 euro die je dus incidenteel gebruikt?

Met een dergelijk systeem kun je onmogelijk iedereen te vriend houden. De voordelen voor de ene persoon zijn de nadelen voor een ander.

Het reizen zou ook een stuk prettiger worden als iedereen gewoon normaal doet. Gewoon netjes in en uit checken wat je reist. Dan zouden zaken als borg niet nodig hoeven te zijn. Maar helaas. Het systeem moet zodanig gemaakt worden dat er moeilijk mee gesjoemeld kan worden, ja dan krijg je dat soort constructies.
Afgelopen weken in Canada geweest. Daar hebben ze ook metro maar geen poortjes nodig. Iedereen betaalde gewoon netjes. Ook al moesten ze in de rij staan en daardoor een trein missen. Dat zou in Nederland echt niet kunnen.
Wat een onzin zeg, dus nu reist meer dan 80% zwart ?
Juist door de chipkaart gaat men frauderen, ikzelf ook, want nu kan ik voor de helft van de prijs reizen op een legale manier.

Prima geregeld door de NS
pi_78883536
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, nu betaal ik ook meer, en straks nog meer...... de huidige incidentele reisprijs is de basis waarop prijsverhogingen en kortingen gebaseerd worden.

Dus als ik nu ¤ 3,80 voor B'veld - A'frt betaal dan is dat straks nog meer
Hoeveel meer en waar blijkt dat dan uit?
Bedoel je die 7,50 die je 1 keer voor een kaart moet betalen maar vervolgens 5 jaar kunt gebruiken?
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 12:10:26 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78883630
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoeveel meer en waar blijkt dat dan uit?
Bedoel je die 7,50 die je 1 keer voor een kaart moet betalen maar vervolgens 5 jaar kunt gebruiken?
Nee, niet eens door die kaart van ¤ 7,50, maar het simpele feit dat de prijzen voor incidenteel gebruik altijd buitensporig stijgen als er minder incidenteel gebruik is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78883637
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, dus nu reist meer dan 80% zwart ?
Juist door de chipkaart gaat men frauderen, ikzelf ook, want nu kan ik voor de helft van de prijs reizen op een legale manier.

Prima geregeld door de NS
Nee nu reist in Rotterdam 3 procent zwart. Was 10 procent voor de invoering van de OV chipkaart.

Nou wat loop je dan te zeuren dat het allemaal duurder wordt als je voor de helft van de prijs kunt reizen.
Leaf
pi_78883673
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, niet eens door die kaart van ¤ 7,50, maar het simpele feit dat de prijzen voor incidenteel gebruik altijd buitensporig stijgen als er minder incidenteel gebruik is.
Ja dat is marktwerking.
Bij de Appie betaal ik ook meer voor 1 fles wasmiddel dan wanneer ik er 50 koop bij de Macro.
Leaf
pi_78883707
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee nu reist in Rotterdam 3 procent zwart. Was 10 procent voor de invoering van de OV chipkaart.

Nou wat loop je dan te zeuren dat het allemaal duurder wordt als je voor de helft van de prijs kunt reizen.
wat een onzin, die cijfers zijn voor de metro en die heb je ook niet goed.
Je vertelt alleen maar onzin, net als in de vorige topics
pi_78883734
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ik snap niet waarom de chip op mijn pinpas er niet voor gebruikt kan worden....

Ik wou dat iemand daar eens een fatsoenlijke reden voor zou geven.
Niet dat ik dat ding nu veel gebruik, maar daarvan vind ik het beduidend minder storend dat ik er minimaal een x-bedrag op moet hebben staan, die kan ik immers ook gebruiken om de parkeergarage te betalen.
De chip van je chippas moet je in een apparaat steken.
Met deze OV chipkaart hoef je geen fysiek contact te maken met de lezer. Dat is beter voor de snellere doorstroming van de reizigers.
Leaf
pi_78883780
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat een onzin, die cijfers zijn voor de metro en die heb je ook niet goed.
Je vertelt alleen maar onzin, net als in de vorige topics
Ik had het ook over de metro in mijn Canadees voorbeeld
En in plaats van gillen dat ik het fout heb, zou je ook met onderbouwing aan kunnen geven wat er fout aan is.
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 12:14:55 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78883803
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De chip van je chippas moet je in een apparaat steken.
Met deze OV chipkaart hoef je geen fysiek contact te maken met de lezer. Dat is beter voor de snellere doorstroming van de reizigers.
Ja en?? Ik wilde graag een goede reden, het moet toch mogelijk zijn daar dezelfde techniek in toe te passen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 maart 2010 @ 12:16:34 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78883873
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat is marktwerking.
Bij de Appie betaal ik ook meer voor 1 fles wasmiddel dan wanneer ik er 50 koop bij de Macro.
Kromme vergelijking; als gewone burger kun je namelijk niet bij de Makro kopen.

Als ik 20 flessen bij de AH koop zijn die per stuk nog steeds net zo duur als wanneer ik 1 fles koop (bonusaanbiedingen uitgezonderd).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 12:19:58 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78884023
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:50 schreef VancouverFan het volgende:

Kaartje kopen kan op veel andere manieren bij een automaat. Contant, pin, chip, credit card.
ja, dat dachten een paar Noorse vrienden van me onlangs ook....
op Schiphol konden ze zonder problemen met hun creditcard een ticket uit de automaat halen. Op Rotterdam Centraal niet. Op de automaten die ze daar geprobeerd hebben stond dus geen creditcard.
Bij de kaartverkoop was het stervens druk, dus besloten ze het er op te wagen om te zien of je bij de conducteur een kaartje kan kopen. Waar dat in andere landen vrij normaal is om tegen een lichte toeslag dan alsnog een kaartje te kopen werden zij hier gelijk geconfronteerd met een boete.

Ik heb het een week later de automaten op R'dam CS eens bekeken en zag er inderdaad ook geen creditcard staan bij de betaalmogelijkheden. Dezelfde dag was ik ook in Amsterdam en daar staat de creditcard er wel bij.

Aan de klantvriendelijkheid t.o.v. mensen die hier niet bekend zijn mag de NS echt wel eens wat doen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78884107
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijk vooroordeel. Nu moeten we ook nog steeds papieren kaartjes kopen en dat gebeurd toch ook gewoon. Ik heb afgelopen koningedag rijen voor automaten tot buiten station tilburg zien staan en al die mensen bleven toch netjes wachten totdat men een kaartje kon kopen en minstens 1 trein gemist hadden.

Dus de reden waarom we op die ovchipkaart zoveel geld moeten zetten is niets meer dan zoetwatervrees van de NS dat iedere reziger wel zal gaan frauderen. Daarom werpen we maar een barierre voor de reizigers op.

Waarom kan ik gewoon niet een normaal kaartje op mijn ov-chip kaart zetten, dan hadden we al deze vage constructies niet eens hoeven te bedenken en zo'n hoge borg op een kaart te hoeven zetten.
Ik had het in mijn voorbeeld over de metro, niet over de trein.
En bij de metro zag ik vaak zat mensen over poortjes springen.

Op internet zijn nu al allerlei opmerkingen te vinden over hoe je de OV chipkaart kunt flessen. Met via reizen e.d. De mogelijkheid tot overstappen op je strippenkaart werd ook gebruikt om binnen een half uur weer terug te reizen. En dat dat straks niet meer kan is ook een veel gehoord commentaar.
Dus ga niet doen alsof niemand er misbruik van gaat maken als het kan.
Leaf
pi_78884141
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en?? Ik wilde graag een goede reden, het moet toch mogelijk zijn daar dezelfde techniek in toe te passen?
Ja vast wel. Als je wilt is alles mogelijk. Maar of het ook makkelijk uitvoerbaar, praktisch en te betalen is, is een tweede.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2010 @ 12:23:56 #186
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78884171
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoeveel meer en waar blijkt dat dan uit?
Bedoel je die 7,50 die je 1 keer voor een kaart moet betalen maar vervolgens 5 jaar kunt gebruiken?
5 jaar?

mijnes verloopt eind v/d maand en ik heb dat ding echt nog geen 5 jaar.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78884256
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kromme vergelijking; als gewone burger kun je namelijk niet bij de Makro kopen.

Als ik 20 flessen bij de AH koop zijn die per stuk nog steeds net zo duur als wanneer ik 1 fles koop (bonusaanbiedingen uitgezonderd).
Ook goed.
Als ik bij de AH 1 kilo kipfilet koop, betaal ik minder dan wanneer ik losse kipfilets koop.
Leaf
pi_78884295
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:23 schreef Tokus het volgende:

[..]

5 jaar?

mijnes verloopt eind v/d maand en ik heb dat ding echt nog geen 5 jaar.
Wat verloopt? Je fysieke kaart of je abbonement.

Misschien is dat dan nog een vroege versie, huidige kaarten gaan 5 jaar mee.
Leaf
pi_78884540
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, dat dachten een paar Noorse vrienden van me onlangs ook....
op Schiphol konden ze zonder problemen met hun creditcard een ticket uit de automaat halen. Op Rotterdam Centraal niet. Op de automaten die ze daar geprobeerd hebben stond dus geen creditcard.
Bij de kaartverkoop was het stervens druk, dus besloten ze het er op te wagen om te zien of je bij de conducteur een kaartje kan kopen. Waar dat in andere landen vrij normaal is om tegen een lichte toeslag dan alsnog een kaartje te kopen werden zij hier gelijk geconfronteerd met een boete.

Ik heb het een week later de automaten op R'dam CS eens bekeken en zag er inderdaad ook geen creditcard staan bij de betaalmogelijkheden. Dezelfde dag was ik ook in Amsterdam en daar staat de creditcard er wel bij.

Aan de klantvriendelijkheid t.o.v. mensen die hier niet bekend zijn mag de NS echt wel eens wat doen.
Ik zou zweren dat er bij de lokale NS automaten hier met CC betaald kan worden. Vreemd dat dat niet overal is.

Dat ze in de trein meteen een boete moeten betalen is zeer vervelend, maar denk ik voor een deel ook te wijten aan de mensen die misbruik maken van die situaties. Dergelijke boete systemen ontstaan niet zomaar.
Ik denk dat de discipline in Noorwegen wat groter is dan in Nederland.
Leaf
pi_78884777
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ook goed.
Als ik bij de AH 1 kilo kipfilet koop, betaal ik minder dan wanneer ik losse kipfilets koop.
Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel. En het systeem is natuurlijk niet dermate slim dat het kan constateren dat je binnen x jaar 5 * hetzelfde retourtje hebt gekocht en daarom 5% korting krijgt.

Ow en nu niet aankomen dat je het eerst over de metro hebt en daarom niet exemplarisch zou zijn.
pi_78884848
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel. En het systeem is natuurlijk niet dermate slim dat het kan constateren dat je binnen x jaar 5 * hetzelfde retourtje hebt gekocht en daarom 5% korting krijgt.

Ow en nu niet aankomen dat je het eerst over de metro hebt en daarom niet exemplarisch zou zijn.
Het ging over veel (goedkoper) regelmatig reizen t.o.v. (duurder) incidenteel reizen. Zoals dat nu ook al is.
Niet over kaartsoorten die al dan niet verdwijnen.

Wel bij de les blijven he!
Leaf
  maandag 8 maart 2010 @ 12:46:07 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78884927
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat er bij de lokale NS automaten hier met CC betaald kan worden. Vreemd dat dat niet overal is.

Dat ze in de trein meteen een boete moeten betalen is zeer vervelend, maar denk ik voor een deel ook te wijten aan de mensen die misbruik maken van die situaties. Dergelijke boete systemen ontstaan niet zomaar.
Ik denk dat de discipline in Noorwegen wat groter is dan in Nederland.
Het blijft natuurlijk absurd om het feit dat sommige mensen misbruik maken van de situatie af te wentelen op mensen die geen kans hebben een kaartje te kopen en dat gelijk melden bij de conducteur.

Het is van de gekke dat de conducteur alleen nog maar kaartjes met ¤ 35,= boete verkoopt, ook als iemand gelijk de conducteur aanspreekt en niet gaat zitten wachten tot hij langskomt.

Daar is geen excuus voor te bedenken, ook niet het feit dat er misbruik gemaakt wordt van het feit dat er al amper meer gecontroleerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78884965
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik had het in mijn voorbeeld over de metro, niet over de trein.
En bij de metro zag ik vaak zat mensen over poortjes springen.

Op internet zijn nu al allerlei opmerkingen te vinden over hoe je de OV chipkaart kunt flessen. Met via reizen e.d. De mogelijkheid tot overstappen op je strippenkaart werd ook gebruikt om binnen een half uur weer terug te reizen. En dat dat straks niet meer kan is ook een veel gehoord commentaar.
Dus ga niet doen alsof niemand er misbruik van gaat maken als het kan.
je zag mensen over de poortjes springen ?
Deden die mee aan het WK hoogspringen ?
pi_78884997
Wanneer moet je weer werken ?

Of heb je nu een maand proefverlof ?
pi_78885041
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het ging over veel (goedkoper) regelmatig reizen t.o.v. (duurder) incidenteel reizen.
Niet over kaartsoorten die al dan niet verdwijnen.

Wel bij de les blijven he!
Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.

Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen. Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
pi_78885124
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

je zag mensen over de poortjes springen ?
Deden die mee aan het WK hoogspringen ?
De tijd voor de poortjes die er nu zijn...
En aangezien het zwartrijden in de metro in Rotterdam behoorlijk is afgenomen, blijkt wel degelijk dat misbruik plaats vinden en dat het nodig is om daar maatregelen tegen te nemen. En ook ander misbruik moet moeilijk gemaakt worden, helaas.
Leaf
pi_78885167
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.

Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen. Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
ja en helaas met dezelfde argumenten c.q. rare vergelijkingen van Vancouver Snowgoon Houtworm
Hij is toch niet vatbaar voor argumenten, laat staan dat hij kan lezen
pi_78885202
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk absurd om het feit dat sommige mensen misbruik maken van de situatie af te wentelen op mensen die geen kans hebben een kaartje te kopen en dat gelijk melden bij de conducteur.

Het is van de gekke dat de conducteur alleen nog maar kaartjes met ¤ 35,= boete verkoopt, ook als iemand gelijk de conducteur aanspreekt en niet gaat zitten wachten tot hij langskomt.

Daar is geen excuus voor te bedenken, ook niet het feit dat er misbruik gemaakt wordt van het feit dat er al amper meer gecontroleerd wordt.
Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.

Als je meteen bij de conducteur komt met het verhaal waarom je geen kaartje hebt, kan de conducteur aangeven of er wel of geen boete gegeven moet worden. Dat gebeurd dan in het proces daarna, je hoeft niet meteen te betalen.
Leaf
pi_78885209
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De tijd voor de poortjes die er nu zijn...
En aangezien het zwartrijden in de metro in Rotterdam behoorlijk is afgenomen, blijkt wel degelijk dat misbruik plaats vinden en dat het nodig is om daar maatregelen tegen te nemen. En ook ander misbruik moet moeilijk gemaakt worden, helaas.
Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.
pi_78885261
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De tijd voor de poortjes die er nu zijn...
En aangezien het zwartrijden in de metro in Rotterdam behoorlijk is afgenomen, blijkt wel degelijk dat misbruik plaats vinden en dat het nodig is om daar maatregelen tegen te nemen. En ook ander misbruik moet moeilijk gemaakt worden, helaas.
Voor de OV poortjes waren er geen poortjes in Rotterdam

kom eens met cijfers dan van zwartrijden voor de OV chipkaart
En dan met zwartrijders in de trein, hoeveel is dat nu ? ook 80% ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')