abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 22:40:22 #226
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78912893
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef VancouverFan het volgende:
Rover is niet de meest objectieve informatie verstrekker wat betreft de OV chipkaart.
Er werd door hun hel en verdoemenis voorspeld toen de chipkaart ingevoerd zou worden in Rotterdam, dat gebeurde niet. En in plaats van dat even toe te geven, gingen ze gewoon weer door met zeuren.
Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteit .
quote:
Dat ik hamer op dat andere onderzoek, komt omdat jij en anderen het steevast negeren. Accepteer gewoon dat veel andere mensen het een prima kaart vinden in plaats van telkens maar weer te roepen dat het helemaal ruk is.
De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.
quote:
En dan kom je met een column aanzetten? Columnisten worden betaald om over dingen te zeiken...
Er zitten ook gewoon onjuistheden / onkunde in dat verhaal. Bijvoorbeeld: " Moet elke toerist die in Amsterdam een stukje met de tram wil, straks een ov-pas kopen van 7,50 euro?" slaat nergens op. Als die schrijver een beetje onderzoek had gedaan, zou die kunnen weten dat er voor toeristen en andere incidentele bezoekers dagkaarten te krijgen zijn.
En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?
quote:
Groepsreizen, ook al over nagedacht. Binnen een minuut te vinden op de site van het GVB: "Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht."
Niks op naam, gewoon elk kind zo'n kaartje en kan de hele dag reizen.
Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.
quote:
Je snapt toch wel dat ik kritiek door onzorgvuldigheid, niet onderzoeken niet serieus neem he.
Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.

"Blind faith in your leader will get you killed"

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 08-03-2010 22:45:51 ]
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 8 maart 2010 @ 23:04:31 #227
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78914037
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel.
De 5-retourkaart is al een tijdje (2-3 jaar?) net zo duur als 5 losse retours.
pi_78916803
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
Vancouver fan 1 vraag reis je zelf ooit met een ovchipkaart die je zelf moet betalen en waarbij je zelf achter fouten van het systeem achter aan moet zitten om je teveel betaald geld terug te krijgen.

Kijk ik ben niet te beroerd om achter mijn geld aan te gaan, maar als ik zovele moeite moet gaan doen om mijn on terecht afgeboekte bedragen terug te gaan krijgen dan gaat er natuurlijk iets totaal mis met de klantvriendelijkheid van dit systeem. Een systeem moet tendienst van de reizigers staan en als het niet werkt zouden niet de reizigers maar de bednkers hiervan de dupe moeten worden.
Ik heb al vaak gereisd met de OV chipkaart en nooit mijn geld terug hoeven te vragen. Gewoon zorgen dat je vooraf goed geinformeerd bent.

Het systeem werkt, grotendeels, gewoon. Ik ga mezelf maar weer eens herhalen: Het is een kwestie van wennen.
En dat ligt toch echt niet alleen aan het systeem. Mensen moeten ook openstaan voor vernieuwing en niet doen alsof het iets engs is wat alleen maar problemen oplevert.
Leaf
pi_78916829
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.
Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.
Leaf
pi_78916896
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?

In Singapore heb je ook chipkaart en kaartjessysteem naast elkaar.

Het uitstel komt mede doordat er geen toestemming was gevraagd aan de DNB, niet echt de schuld van de reiziger.
NS heeft nog steeds heel weinig palen/zuilen, ook niet de schuld van de reiziger

Bij de Randstadrail kan je heel vaak niet in of uitchecken

Om maar niet te praten over de problemen met de sudenten chipkaarten
In de landen waar jij het over hebt werken ze niet met strippenkaarten maar met magneet kaarten. Wel effe wat anders.
In Rotterdam hebben ze ook met 2 systemen naast elkaar gewerkt, was geen succes. Ipv strippenkaarten werd de AH bonus kaart in de stempelmachine gestoken.
Leaf
pi_78916986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet??

Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.

Oh, en die Toyota's.... dat kost ze ook een flink deel van hun imago, want tot nu toe stonden ze bekend als goed en betrouwbaar, dat is er wel een beetje af inmiddels.
En hoe moest het betalen dan getest worden?
Dan was men er niet achter gekomen dat veel mensen vergeten uit te checken en geld terug moeten krijgen.

En hoe had het dan gewerkt met die poortjes? Hoe moesten die open voor de mensen die de OV chipkaart nog niet hadden?
Leaf
pi_78917164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteit .
Als jij de fouten aan kunt wijzen, ga je gang.
quote:
De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.
Waaruit blijkt dat?
quote:
En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?
Wat een boel vragen. En dat alleen maar om te verhullen dat jouw bron er flink naast zat.
Ik zou zeggen, kijk eens op GVB.nl of RET.nl voor die informatie.
quote:
Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.
Ja het is echt ondenkbaar dat de juf bij het poortje gaat staan met de pasjes en in iedereen in of uitcheck. Dat is echt moeilijk voor te stellen.
Het is ook niet mogelijk dat de kinderen dat lachen vinden om met een eigen pasje rond te lopen en voor een lezer houden.
Wederom, had jouw bron effe 2 minuten zijn werk kunnen doen en al antwoord gehad op zijn gezeur.
Maar nee, gewoon niet weten waar je over praat en roepen dat het kut is.
Tekenend voor veel critici hier.
quote:
Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.

"Blind faith in your leader will get you killed"
Je doet maar wat je niet laten kunt. Ik durf tenminste nog van mezelf te zeggen dat ik verder kijk dan mijn neus lang is.
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:56:06 #233
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78928819
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.
Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je niet

En voor je begint te zeiken: dit topic zit net voor niets al bij nummer 23...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:00:00 #234
188877 Stupendous76
pi_78928951
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe moest het betalen dan getest worden?
Dan was men er niet achter gekomen dat veel mensen vergeten uit te checken en geld terug moeten krijgen.
Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.
Het veel eenvoudigere systeem om enkel in te checken is inderdaad totaal achterhaald, anno 2010 is dat toch echt ongehoord!
quote:
En hoe had het dan gewerkt met die poortjes? Hoe moesten die open voor de mensen die de OV chipkaart nog niet hadden?
Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...

Repent, Pray, Forgive
pi_78929105
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je niet

En voor je begint te zeiken: dit topic zit net voor niets al bij nummer 23...
Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.
Dat er al zoveel delen vol zijn geluld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat bepaalde personen perse willen zeiken op de OV chipkaart.
Zo wil de ene keer iemand dat de kaart aangepast wordt en als gezegd wordt dat dat misschien kan begint iemand anders weer te zeuren dat de kaart al zo duur is, lang ontwikkeld is en er geen fouten in zouden mogen zitten.
Leaf
pi_78929279
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.
Het veel eenvoudigere systeem om enkel in te checken is inderdaad totaal achterhaald, anno 2010 is dat toch echt ongehoord!
In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.
De RET in Parijs, precies hetzelfde. Alleen zijn er daar poortjes waardoor je wel uit moet checken. Dus kun je het moeilijk vergeten.
quote:
Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...

Lul nou niet zo dom man, ik zeg nergens dat de strippenkaart ineens verboden had moeten worden. Lees even op wie ik reageer. Misschien begrijp je het dan wel.
Leaf
pi_78929599
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef VancouverFan het volgende:

In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.
Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordt
quote:
De RET in Parijs, precies hetzelfde. Alleen zijn er daar poortjes waardoor je wel uit moet checken. Dus kun je het moeilijk vergeten.
Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.

Een kennis van mij woont er en kan met zijn abbonement zo instappen zonder poortje en in het centrum uitstappen en uitchecken. Zonder dat zijn kaart hoe dan ook geblokeerd kan worden omdat er wel of niet geod in/uitgecheckt is.

En zo zou het moeten werken ipv kaarten die blokkeren vanwegen menselijke foutjes/storingen, hoge borg die je verplicht op je kaart moet hebben, enz..
pi_78929816
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordt
[..]

Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.

Een kennis van mij woont er en kan met zijn abbonement zo instappen zonder poortje en in het centrum uitstappen en uitchecken. Zonder dat zijn kaart hoe dan ook geblokeerd kan worden omdat er wel of niet geod in/uitgecheckt is.

En zo zou het moeten werken ipv kaarten die blokkeren vanwegen menselijke foutjes/storingen, hoge borg die je verplicht op je kaart moet hebben, enz..
Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.

En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34:50 #239
188877 Stupendous76
pi_78930176
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.
Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.
Net als bij die 'ouderwetse' kaartjes...
quote:
En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...
Repent, Pray, Forgive
pi_78930196
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:

Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
quote:
Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
pi_78930557
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
[..]

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
Op zich wel een leuke situatie. Kip en het ei misschien. Maar jij en anderen verwijten de OV vervoerders dat ze van slechte bedoelingen uitgaan. En dat terwijl jij en anderen de OV vervoerders net zo makkelijk van allerlei dingen beschuldigen. Bijvoorbeeld dat ze de reizigers in de gaten houden of wantrouwen.

Want of de NS van slechte bedoelingen uitgaat is nog maar de vraag. Die willen gewoon weten waar veel gereids wordt. Welke treinen langer moeten of welke stations te krap zijn. Nu lopen er om de haverklap mensen door de trein om te kijken wat voor een kaartje jij hebt, dat kan met de OV chipkaart wat makkelijker en beter geregistreerd worden.

In de Rotterdam metro reisde 10& van de mensen zwart, is nu dat nog 3 of 4 %. Dus het is wel degelijk het geval dat veel mensen 'een slechte bedoeling' hebben / hadden.

Geef eens zo'n antwoord van een OV bedrijf dan. Heb gezocht maar kon niet vinden dat het zomaar of snel gebeurd. Wat ik kan vinden gebeurd het alleen bij stevige vermoedens vanmisbruik.
Het kan ook zomaar zo zijn dat iemand een lange reis maakt van meer dan 4 euro en daarom 'vergeet' uit te checken. Dus dan naait de reiziger de vervoerder. Terecht dat de vervoerder dan ingrijpt.
Leaf
pi_78930701
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.
Net als bij die 'ouderwetse' kaartjes...
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
quote:
Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.

Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Leaf
pi_78930858
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Als mensen het uberhaupt al terugvragen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_te_checken__.html

Bijna 300.000 reizigers per week dus. Bij de NS vraagt maar 9 procent van de mensen het geld terug, bij Ariva slechts 0,2 procent. Ik heb het eerder al gezegd in dit topic, het uitchecken is wat de ov-chipkaart een ontzettende faalproduct maakt.
pi_78931339
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef VancouverFan het volgende:

Want of de NS van slechte bedoelingen uitgaat is nog maar de vraag. Die willen gewoon weten waar veel gereids wordt. Welke treinen langer moeten of welke stations te krap zijn. Nu lopen er om de haverklap mensen door de trein om te kijken wat voor een kaartje jij hebt, dat kan met de OV chipkaart wat makkelijker en beter geregistreerd worden.
Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.

Verder hoef ik als chipreiziger niet op overstap stations uit en in te checken, wanneer ik een normaal kaartje koop weet de ns ook dat ik van A naar b reis, en de meeste mensen kopen een kaartje en stappen vervolgens meteen de trein in. Dit is weer 1 van de dikke duim bedachte redenen van de NS waarom de OV-chipkaart voor hun goed zou zijn. Terwijl als je logisch redeneert het meteen met de door mij aangevoerde redenen gewoon als een vaag argument beschouwd kan worden

Dan wil het het er nog niet eens over hebben dat je eerst met alle treinen en 1 kaartje kon reizen, dadelijk moet je ook nog een weten dat je opeens niet meer met de NS reist en ben je verplicht bij de ene vervoerder uit te checekn en bij de andere weer in te checken, wanneer je dat niet gedaan heb krijg je nog een boete ook. Dat is niet te vergelijk met de eerder simpele manier van reizen die we gewend waren.
quote:
In de Rotterdam metro reisde 10& van de mensen zwart, is nu dat nog 3 of 4 %. Dus het is wel degelijk het geval dat veel mensen 'een slechte bedoeling' hebben / hadden.
Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.

Bij de NS reisde eerst ook veel meer mensen zwart toen je nog kaartjes bijd econductuer met een minimale verhoging kon kopen, omdat de pakkans zo klein was en de financiele gevolgen minimaal waren. Mensen zijn ook nog bedrijven en maken een kosten baten analayse. Toen de NS hun boetesysteem invoerde is het aantal zwart reizigers ook gezakt.
quote:
Geef eens zo'n antwoord van een OV bedrijf dan. Heb gezocht maar kon niet vinden dat het zomaar of snel gebeurd. Wat ik kan vinden gebeurd het alleen bij stevige vermoedens vanmisbruik.
Het kan ook zomaar zo zijn dat iemand een lange reis maakt van meer dan 4 euro en daarom 'vergeet' uit te checken. Dus dan naait de reiziger de vervoerder. Terecht dat de vervoerder dan ingrijpt.
Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.
quote:
http://www.qbuzz.nl/regio(...)er+OV-chipkaart.aspx

Als u zich bent vergeten uit te checken, en u reist op saldo, wordt het volledige instaptarief van ¤4,- afgeschreven. Normaal gesproken wordt dit instaptarief er bij het inchecken afgehaald en bij het uitchecken worden de daadwerkelijke kosten verrekend en krijgt u het teveel betaalde bedrag teruggestort. Maar omdat u niet heeft uitgecheckt krijgt u ook niks terug. Als u enkele keren vergeet uit te checken, dan wordt uw OV-chipkaart geblokkeerd.
quote:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen

•Als je meerdere malen vergeet in en/of uit te checken, worden alle producten op je Studenten OV-chipkaart geblokkeerd en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je je Studenten OV-chipkaart laten deblokkeren.
Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.
pi_78932067
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie de kritiek nu al weer voor me als de OV bedrijven dat gaan voorstellen...
quote:
Verder hoef ik als chipreiziger niet op overstap stations uit en in te checken, wanneer ik een normaal kaartje koop weet de ns ook dat ik van A naar b reis, en de meeste mensen kopen een kaartje en stappen vervolgens meteen de trein in. Dit is weer 1 van de dikke duim bedachte redenen van de NS waarom de OV-chipkaart voor hun goed zou zijn. Terwijl als je logisch redeneert het meteen met de door mij aangevoerde redenen gewoon als een vaag argument beschouwd kan worden
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
quote:
Dan wil het het er nog niet eens over hebben dat je eerst met alle treinen en 1 kaartje kon reizen, dadelijk moet je ook nog een weten dat je opeens niet meer met de NS reist en ben je verplicht bij de ene vervoerder uit te checekn en bij de andere weer in te checken, wanneer je dat niet gedaan heb krijg je nog een boete ook. Dat is niet te vergelijk met de eerder simpele manier van reizen die we gewend waren.
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
quote:
Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
quote:
Bij de NS reisde eerst ook veel meer mensen zwart toen je nog kaartjes bijd econductuer met een minimale verhoging kon kopen, omdat de pakkans zo klein was en de financiele gevolgen minimaal waren. Mensen zijn ook nog bedrijven en maken een kosten baten analayse. Toen de NS hun boetesysteem invoerde is het aantal zwart reizigers ook gezakt.
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
quote:
Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.

quote:
Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Leaf
pi_78932082
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.
Dat er al zoveel delen vol zijn geluld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat bepaalde personen perse willen zeiken op de OV chipkaart.
Zo wil de ene keer iemand dat de kaart aangepast wordt en als gezegd wordt dat dat misschien kan begint iemand anders weer te zeuren dat de kaart al zo duur is, lang ontwikkeld is en er geen fouten in zouden mogen zitten.
nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.
ZOnder jou en je alter ego's zou er een normale discussie ontstaan
pi_78932135
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
[..]

Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.

Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.
DAAAAAG trein

Howefde niet he met abonnement, NU WEL
pi_78932169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Als mensen het uberhaupt al terugvragen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_te_checken__.html

Bijna 300.000 reizigers per week dus. Bij de NS vraagt maar 9 procent van de mensen het geld terug, bij Ariva slechts 0,2 procent. Ik heb het eerder al gezegd in dit topic, het uitchecken is wat de ov-chipkaart een ontzettende faalproduct maakt.
Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.
Een OV chipkaart kan zichzelf niet uitchecken...

En kan het ook niet zo zijn dat mensen bewust 'vergeten' uit te checken? Omdat de borg minder is dan de reiskosten...
Leaf
pi_78932230
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.
DAAAAAG trein

Howefde niet he met abonnement, NU WEL
Een KM terug om in te checken...
Wat loop je weer te overdrijven.

En weer negeren dat het voor mensen die kaartjes moeten kopen wel degelijk handiger is...
Leaf
pi_78932272
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.
ZOnder jou en je alter ego's zou er een normale discussie ontstaan
Alsjeblieft zeg.
Ga nu niet doen alsof jij een normale discussie voert.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')