abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78885302
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.

Als je meteen bij de conducteur komt met het verhaal waarom je geen kaartje hebt, kan de conducteur aangeven of er wel of geen boete gegeven moet worden. Dat gebeurd dan in het proces daarna, je hoeft niet meteen te betalen.
ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 12:55:55 #202
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78885311
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
:')
pi_78885350
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.
Bij mij leeft niet het idee dat alles te voorkomen is. Dat lees jij toch echt verkeerd.
Ik geef alleen maar aan dat ik wel begrijp waarom er maatregelen tegen misbruik worden genomen.
Leaf
pi_78885379
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
Je hoeft niet meteen te betalen zoals ik zeg. Lees nou eens!
Leaf
pi_78885385
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is waar natuurlijk. Maar ik bedoelde meer, het is (nu eens) niet de OV-chipkaart.
Dat. Dit is een fraai staaltje suggestieve berichtgeving. Het enige probleem hier zijn de "ouderwetse" pinpassen die we gebruiken, maar het topic verandert direct in een "vroeger was alles beter" OV-chipkaartbashtopic.
  maandag 8 maart 2010 @ 12:58:15 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78885408
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
Geweldig hè.... dat overheidsbeleid om het gebruik van OV te stimuleren
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78885495
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.

Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen. Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
Leaf
pi_78885606
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
pi_78885795
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
De Rover... Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.
Ik neem die organisatie niet meer serieus, kan me goed voorstellen dat de NS dat ook niet doet.

En wel klagen op dit soort plekken maar niet proberen om er echt iets aan te doen is zo makkelijk, en laf. Als je echt ballen hebt en het echt een groot probleem vind meldt je dan eens aan bij de NS.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)art/ikchipforum/main

Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen

[ Bericht 1% gewijzigd door VancouverFan op 08-03-2010 13:17:34 ]
Leaf
pi_78886096
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:


Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:19:34 #211
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78886130
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je daaruit leest dat ik zeg dat je de OV chipkaart alleen maar op kunt laden met je pinpas, lees het nog eens 3 keer door.
En lees dan ook wat ik zeg over de pinpas en strippenkaart. Dan moet je toch echt tot de conclusie komen dat ik zeg dat een pinpas niet noodzakelijk is voor het kopen van een strippenkaart of OV chipkaart.
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
quote:
Wat ook wel grappig is, net verweet je mij dat ik voorbij ga aan informatie die mij gegeven wordt.
Zojuist heb jij beweerd dat de OV chipkaart reizigers minacht en daarna heb ik jou informatie gegeven waaruit blijkt dat reizigers in Rotterdam de OV chipkaart een 6,6 als cijfer geven en vinden dat het reizen makkelijker wordt.
Daar ga jij wederom aan voorbij...
Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6

Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:22:53 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886248
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Met de enorme groei van Microsoft in de afgelopen 20 jaar is het kennelijk "normaal" geworden een inferieur product op de markt te zetten, alternatieven vrijwel uit te roeien en je permanent te beroepen op het feit dat het product nog in ontwikkeling is en dat het allemaal beter zal worden.... ooit.

Dat Microsoft daarmee wegkomt is al triest genoeg, dat andere bedrijven deze vorm van "dienstverlening" gaan overnemen en het zelfs de standaard begint te worden als het bedrijf maar groot genoeg is geeft vooral aan hoe arrogant dat bedrijf is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78886449
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:19 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
[..]

Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6

Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?

Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.

Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.

Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Leaf
pi_78886573
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
Leaf
pi_78886624
Vancouver fan 1 vraag reis je zelf ooit met een ovchipkaart die je zelf moet betalen en waarbij je zelf achter fouten van het systeem achter aan moet zitten om je teveel betaald geld terug te krijgen.

Kijk ik ben niet te beroerd om achter mijn geld aan te gaan, maar als ik zovele moeite moet gaan doen om mijn on terecht afgeboekte bedragen terug te gaan krijgen dan gaat er natuurlijk iets totaal mis met de klantvriendelijkheid van dit systeem. Een systeem moet tendienst van de reizigers staan en als het niet werkt zouden niet de reizigers maar de bednkers hiervan de dupe moeten worden.
pi_78886640
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 23:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De banken zijn bezig met een nieuw systeem... Dat gaat alleen niet van de een op andere dag.
Get your facts straight.
de emv chip onze passen werkt al jaren, belgie gebruikt het al, BP tankstations ook. ze kunnen prima een emv pinpas automaat in de (nieuwe!) ov chip machines zetten maar de consument begint dan weer te kankeren dat ze het niet snappen
pi_78886736
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Ik heb ze nog nooit een nieuw vliegtuig zien ontwikkelen waarbij ze gedacht hebben laten we het eens zonder vleugels uitvoeren en we zien vanzelf wel of het ooit kan vliegen. Zo komen op mij de ontwikkelingskeuzes die men gemaakt heeft over.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:37:31 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78886808
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
Hoezo kan dat niet??

Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.

Oh, en die Toyota's.... dat kost ze ook een flink deel van hun imago, want tot nu toe stonden ze bekend als goed en betrouwbaar, dat is er wel een beetje af inmiddels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78887055
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]


Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
  maandag 8 maart 2010 @ 13:56:49 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78887652
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
In een groot deel van het land worden nu ook 2 systemen naast elkaar gebruikt, dus als ze dan toch zo overtuigd zijn van de geweldige voordelen van het systeem, dan zou ik in niet weten waarom die 2 systemen niet langer naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Overigens waren er een maand geleden nog stations waar geen in- en uitcheckpaaltjes zijn.
Toch mooi klote als je daar aankomt terwijl je in Utrecht braaf ingecheckt hebt, had je in Amersfoort kennelijk moeten uitchecken... dat is pas klantvriendelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78888218
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:

[..]

behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?

In Singapore heb je ook chipkaart en kaartjessysteem naast elkaar.

Het uitstel komt mede doordat er geen toestemming was gevraagd aan de DNB, niet echt de schuld van de reiziger.
NS heeft nog steeds heel weinig palen/zuilen, ook niet de schuld van de reiziger

Bij de Randstadrail kan je heel vaak niet in of uitchecken

Om maar niet te praten over de problemen met de sudenten chipkaarten

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 08-03-2010 15:13:21 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 16:26:14 #222
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78894319
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?

Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.

Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.

Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 8 maart 2010 @ 16:29:01 #223
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78894449
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:

[..]

behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd.
Het is niet vrij duur, dat zijn kosten die inherent zijn aan de invoering van een nieuw systeem. Je kan klagen dat het veel is, je zal ze toch moeten maken. Een beetje bedrijf neemt dat gewoon mee in de begroting. Zeker als lang van te voren bekend is wat die kosten zijn.
quote:
iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Er zijn nog steeds genoeg problemen en storingen waardoor mensen zich niet kunnen aanpassen. Het grappige is dat dit nooit meer te achterhalen valt, want als er niets wordt geregistreerd, zijn er ook geen fouten.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78895584
net trouwens gezien dat een RET medewrker gewoon doorliep in de bus, hij ging naar huis.

Geld het in en uitchecken niet voor deze mensen ? Beetje raar, zeker omdat het en Qbuzz was, geen RET bus
pi_78895782
Nederland kennsieconomie,

Wat doet het innvoatieplatform ?

Kunnen ze nou wel of niet een werkend gebruikersvriendelijk OV-systeem ontwerpen ?

Als die miljarden subsidies naar R & D, en nou zo'n fuck-OV-chip systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')