ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroepquote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.
Als je meteen bij de conducteur komt met het verhaal waarom je geen kaartje hebt, kan de conducteur aangeven of er wel of geen boete gegeven moet worden. Dat gebeurd dan in het proces daarna, je hoeft niet meteen te betalen.
Bij mij leeft niet het idee dat alles te voorkomen is. Dat lees jij toch echt verkeerd.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.
Je hoeft niet meteen te betalen zoals ik zeg. Lees nou eens!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
Dat. Dit is een fraai staaltje suggestieve berichtgeving. Het enige probleem hier zijn de "ouderwetse" pinpassen die we gebruiken, maar het topic verandert direct in een "vroeger was alles beter" OV-chipkaartbashtopic.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk. Maar ik bedoelde meer, het is (nu eens) niet de OV-chipkaart.
Geweldig hè.... dat overheidsbeleid om het gebruik van OV te stimulerenquote:Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.![]()
Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen.Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
De Rover... Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:
Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je daaruit leest dat ik zeg dat je de OV chipkaart alleen maar op kunt laden met je pinpas, lees het nog eens 3 keer door.
En lees dan ook wat ik zeg over de pinpas en strippenkaart. Dan moet je toch echt tot de conclusie komen dat ik zeg dat een pinpas niet noodzakelijk is voor het kopen van een strippenkaart of OV chipkaart.
Daar ga ik niet aan voorbij.quote:Wat ook wel grappig is, net verweet je mij dat ik voorbij ga aan informatie die mij gegeven wordt.
Zojuist heb jij beweerd dat de OV chipkaart reizigers minacht en daarna heb ik jou informatie gegeven waaruit blijkt dat reizigers in Rotterdam de OV chipkaart een 6,6 als cijfer geven en vinden dat het reizen makkelijker wordt.
Daar ga jij wederom aan voorbij...
Met de enorme groei van Microsoft in de afgelopen 20 jaar is het kennelijk "normaal" geworden een inferieur product op de markt te zetten, alternatieven vrijwel uit te roeien en je permanent te beroepen op het feit dat het product nog in ontwikkeling is en dat het allemaal beter zal worden.... ooit.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
[..]
Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6
Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
de emv chip onze passen werkt al jaren, belgie gebruikt het al, BP tankstations ook. ze kunnen prima een emv pinpas automaat in de (nieuwe!) ov chip machines zetten maar de consument begint dan weer te kankeren dat ze het niet snappenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De banken zijn bezig met een nieuw systeem... Dat gaat alleen niet van de een op andere dag.
Get your facts straight.
Ik heb ze nog nooit een nieuw vliegtuig zien ontwikkelen waarbij ze gedacht hebben laten we het eens zonder vleugels uitvoeren en we zien vanzelf wel of het ooit kan vliegen. Zo komen op mij de ontwikkelingskeuzes die men gemaakt heeft over.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Hoezo kan dat niet??quote:Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleemquote:Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.
In een groot deel van het land worden nu ook 2 systemen naast elkaar gebruikt, dus als ze dan toch zo overtuigd zijn van de geweldige voordelen van het systeem, dan zou ik in niet weten waarom die 2 systemen niet langer naast elkaar gebruikt kunnen worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?
Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.
Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.
Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Het is niet vrij duur, dat zijn kosten die inherent zijn aan de invoering van een nieuw systeem. Je kan klagen dat het veel is, je zal ze toch moeten maken. Een beetje bedrijf neemt dat gewoon mee in de begroting. Zeker als lang van te voren bekend is wat die kosten zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd.
Er zijn nog steeds genoeg problemen en storingen waardoor mensen zich niet kunnen aanpassen. Het grappige is dat dit nooit meer te achterhalen valt, want als er niets wordt geregistreerd, zijn er ook geen fouten.quote:iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |