ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroepquote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Uit het verhaal van Tokus maak ik niet op dat zijn vrienden meteen naar de conducteur zijn gegaan.
Als je meteen bij de conducteur komt met het verhaal waarom je geen kaartje hebt, kan de conducteur aangeven of er wel of geen boete gegeven moet worden. Dat gebeurd dan in het proces daarna, je hoeft niet meteen te betalen.
Bij mij leeft niet het idee dat alles te voorkomen is. Dat lees jij toch echt verkeerd.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom toch maar altijd het stupide idee dat alles te voorkomen is. Ben je soms politicus die ook gelooft dat je een maatschappij nog veiliger als nu al is kan maken tegen wel astronomische kosten maar dat vertellen we de burgers er niet bij.
Je hoeft niet meteen te betalen zoals ik zeg. Lees nou eens!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
ook complete onzin, je krijgt wel standaard een boete, je kan er alleen in tegen beroep
Dat. Dit is een fraai staaltje suggestieve berichtgeving. Het enige probleem hier zijn de "ouderwetse" pinpassen die we gebruiken, maar het topic verandert direct in een "vroeger was alles beter" OV-chipkaartbashtopic.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk. Maar ik bedoelde meer, het is (nu eens) niet de OV-chipkaart.
Geweldig hè.... dat overheidsbeleid om het gebruik van OV te stimulerenquote:Op maandag 8 maart 2010 12:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik gebruikte van de week een strippenkaart, begon die busschauffeuse te bléren dat het niet meer kan vanaf 16 maart
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit topic zou moeten gaan over het skimmen van apparaten en die ov chip knip klachten hebben we al een deel of 20 over vol geluld.![]()
Dus een regelmatige reiziger die eerst 5 retourkaarten nog kon kopen heeft straks gewoon maar pech door diezelfde marktwerking die je zelf aanhaalde met grote inkoopkortingen.Verklap ons eens waarom ik me niet druk zou mogen maken over nog een kaartsoort die verdwijnt behalve het normale kaartje wat gaat verdwijnen waardoor de incidentele reiziger nog minder snel zullen besluiten om eens met de trein weg te gaan.
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je mag je best druk maken over kaartsoorten die verdwijnen. Misschien zou je dat ook aan de NS moeten aageven. Die hebben een forum over de OV chipkaart waar reacties van klanten meegewogen worden in de verdere ontwikkeling. Misschien dat ze dan ook producten op kaarten toe gaan staan.
De kaart is nog niet uitontwikkeld en volgens mij moet het softwarematig wel mogelijk zijn om er iets als een 5 retouren kaart op te zetten.
De Rover... Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS is geen partij voor mij, aangezien we rover hebben om de reizigers belangen te vertegenwoordigen en de NS daar niet eens naar luisteren ga ik als individu daar niet eens mijn tijd aan besteden liever probeer ik hier genoeg valide argumenten neer te zetten omdat er genoeg mensen meelezen druppelt het vanzelf wel door tot de top die dit onzalige implemantatie idee bedacht heeft.
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef VancouverFan het volgende:
Typisch Nederlands, wel zeiken maar er niks aan doen om het op te lossen
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je daaruit leest dat ik zeg dat je de OV chipkaart alleen maar op kunt laden met je pinpas, lees het nog eens 3 keer door.
En lees dan ook wat ik zeg over de pinpas en strippenkaart. Dan moet je toch echt tot de conclusie komen dat ik zeg dat een pinpas niet noodzakelijk is voor het kopen van een strippenkaart of OV chipkaart.
Daar ga ik niet aan voorbij.quote:Wat ook wel grappig is, net verweet je mij dat ik voorbij ga aan informatie die mij gegeven wordt.
Zojuist heb jij beweerd dat de OV chipkaart reizigers minacht en daarna heb ik jou informatie gegeven waaruit blijkt dat reizigers in Rotterdam de OV chipkaart een 6,6 als cijfer geven en vinden dat het reizen makkelijker wordt.
Daar ga jij wederom aan voorbij...
Met de enorme groei van Microsoft in de afgelopen 20 jaar is het kennelijk "normaal" geworden een inferieur product op de markt te zetten, alternatieven vrijwel uit te roeien en je permanent te beroepen op het feit dat het product nog in ontwikkeling is en dat het allemaal beter zal worden.... ooit.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Verhipo, je hebt gelijk. Helemaal niet zo gelezen tussen al die andere onzin van je.
[..]
Daar ga ik niet aan voorbij.
Een systeem met meer dan 15 jaar voorbereiding, dat meer dan een miljard heeft gekost (dus meer dan 1.000.000.000 euro), met heel veel voorbeelden in andere landen (waar het wel goed werkt) en dan krijgen we hier: een 6,6
Als je je eindelijk eens inleest in de materie, dan zie je dat vanaf het begin aan al is gezegd waar het mis zou gaan. En tadaa: het gaat daar ook mis. Nogmaals: ov-chipkaart? Ja. Deze ov-chipkaart? NEE
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij bijna elke vraag de opmerking dat de NS die producten nog aan het ontwikkellen is. Nee zo zou ik ook een uitrol van zo'n project doen eerst alles wat de klant gewent is qau service en kaartjes soorten afschaffen, dan vervolgens eens kijken hoe we al die oude en vertrouwde producten toch weer op de ovchipkaart kunnen krijgen.
de emv chip onze passen werkt al jaren, belgie gebruikt het al, BP tankstations ook. ze kunnen prima een emv pinpas automaat in de (nieuwe!) ov chip machines zetten maar de consument begint dan weer te kankeren dat ze het niet snappenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De banken zijn bezig met een nieuw systeem... Dat gaat alleen niet van de een op andere dag.
Get your facts straight.
Ik heb ze nog nooit een nieuw vliegtuig zien ontwikkelen waarbij ze gedacht hebben laten we het eens zonder vleugels uitvoeren en we zien vanzelf wel of het ooit kan vliegen. Zo komen op mij de ontwikkelingskeuzes die men gemaakt heeft over.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Hoezo kan dat niet??quote:Op maandag 8 maart 2010 13:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, de enige manier om een product goed testen is toch door het echt te gebruiken!
Niet alles kan aan de tekentafel vooraf voorzien worden. Het ontwikkelen van een vliegtuig duurt ook jaren. Worden allerlei testvluchten mee gedaan zonder reizigers, dat kan bij de OV chipkaart niet. En dan nog zijn die vliegtuigen niet meteen perfect.
Kijk ook maar eens naar de Toyota's die zijn terug geroepen.
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleemquote:Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.
In een groot deel van het land worden nu ook 2 systemen naast elkaar gebruikt, dus als ze dan toch zo overtuigd zijn van de geweldige voordelen van het systeem, dan zou ik in niet weten waarom die 2 systemen niet langer naast elkaar gebruikt kunnen worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd. iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Is het systeem al klaar dan? Is het landelijk ingevoerd Is iedereen er al aan gewend?
Zoals al zo vaak gezegd, de strippenkaart werd in het begin ook met veel protest ontvangen. Nu moeten mensen er niet aan denken dat die afgeschaft worden.
Dus ik denk dat het cijfer voor de OV chipkaart uiteindelijk ook wel omhoog zal gaan.
Geen zin om ongeveer hetzelfde te typen, dus een herhaling van een paar minuten geleden.
Ook zo'n grote reisorganisatie die zaken opblaast. Toen de strippenkaart in de metro in Rotterdam werd afgeschaft zou vanalles misgaan. Lange rijen, kwade klanten, vanalles werd voorspeld door Rover.
Toen dat niet gebeurde geen enkel woord daarover van hun. Geen complimenten aan het RET dat ze het goed voorbereid hadden, geen woord dat hun verwachtingen gellukig niet zijn uitgekomen. Ze gingen gewoon weer op zoek naar het volgende om over te zeiken.
Dus dat al die voorspellingen van waar het mis zou gaan ook echt zijn uitgekomen geloof ik geen zak van.
Het is niet vrij duur, dat zijn kosten die inherent zijn aan de invoering van een nieuw systeem. Je kan klagen dat het veel is, je zal ze toch moeten maken. Een beetje bedrijf neemt dat gewoon mee in de begroting. Zeker als lang van te voren bekend is wat die kosten zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:43 schreef Ra-z het volgende:
[..]
behalve dat je dan nog steeds betalingsverkeer niet kan testen, is het ook vrij duur om 2 systemen naast elkaar te laten draaien voor een lange tijd.
Er zijn nog steeds genoeg problemen en storingen waardoor mensen zich niet kunnen aanpassen. Het grappige is dat dit nooit meer te achterhalen valt, want als er niets wordt geregistreerd, zijn er ook geen fouten.quote:iedereen wist ruim van te voren dat de ov chipkaart er aan kwam en de strippenkaart is ook nog vrij lang te gebruiken geweest. dat sommige mensen zich niet leren aanpassen is hun eigen probleem
Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteitquote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef VancouverFan het volgende:
Rover is niet de meest objectieve informatie verstrekker wat betreft de OV chipkaart.
Er werd door hun hel en verdoemenis voorspeld toen de chipkaart ingevoerd zou worden in Rotterdam, dat gebeurde niet. En in plaats van dat even toe te geven, gingen ze gewoon weer door met zeuren.
De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.quote:Dat ik hamer op dat andere onderzoek, komt omdat jij en anderen het steevast negeren. Accepteer gewoon dat veel andere mensen het een prima kaart vinden in plaats van telkens maar weer te roepen dat het helemaal ruk is.
En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?quote:En dan kom je met een column aanzetten? Columnisten worden betaald om over dingen te zeiken...
Er zitten ook gewoon onjuistheden / onkunde in dat verhaal. Bijvoorbeeld: " Moet elke toerist die in Amsterdam een stukje met de tram wil, straks een ov-pas kopen van 7,50 euro?" slaat nergens op. Als die schrijver een beetje onderzoek had gedaan, zou die kunnen weten dat er voor toeristen en andere incidentele bezoekers dagkaarten te krijgen zijn.
Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.quote:Groepsreizen, ook al over nagedacht. Binnen een minuut te vinden op de site van het GVB: "Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht."
Niks op naam, gewoon elk kind zo'n kaartje en kan de hele dag reizen.
Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.quote:Je snapt toch wel dat ik kritiek door onzorgvuldigheid, niet onderzoeken niet serieus neem he.
De 5-retourkaart is al een tijdje (2-3 jaar?) net zo duur als 5 losse retours.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke vergelijking, want de 5 retourkaartjes die je eerst nog wel kon kopen verdwijnen doro dit in en uitcheck systeem wel.
Ik heb al vaak gereisd met de OV chipkaart en nooit mijn geld terug hoeven te vragen. Gewoon zorgen dat je vooraf goed geinformeerd bent.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:32 schreef Basp1 het volgende:
Vancouver fan 1 vraag reis je zelf ooit met een ovchipkaart die je zelf moet betalen en waarbij je zelf achter fouten van het systeem achter aan moet zitten om je teveel betaald geld terug te krijgen.
Kijk ik ben niet te beroerd om achter mijn geld aan te gaan, maar als ik zovele moeite moet gaan doen om mijn on terecht afgeboekte bedragen terug te gaan krijgen dan gaat er natuurlijk iets totaal mis met de klantvriendelijkheid van dit systeem. Een systeem moet tendienst van de reizigers staan en als het niet werkt zouden niet de reizigers maar de bednkers hiervan de dupe moeten worden.
Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat je feiten en ervaringen negeert wisten we al.
In de landen waar jij het over hebt werken ze niet met strippenkaarten maar met magneet kaarten. Wel effe wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
in bijna alle landen heb je 2 systemen naast elkaar, werkt prima, dus wat is het probleem daaarvan ?
In Singapore heb je ook chipkaart en kaartjessysteem naast elkaar.
Het uitstel komt mede doordat er geen toestemming was gevraagd aan de DNB, niet echt de schuld van de reiziger.
NS heeft nog steeds heel weinig palen/zuilen, ook niet de schuld van de reiziger
Bij de Randstadrail kan je heel vaak niet in of uitchecken
Om maar niet te praten over de problemen met de sudenten chipkaarten
En hoe moest het betalen dan getest worden?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo kan dat niet??
Ze hadden prima eerst alle ambtenaren met een OV-kaart van de zaak en alle studenten met een OV-jaarkaart kunnen laten testen.... ipv het gelijk ook in gebruik te nemen voor mensen die zelf moeten betalen.
Oh, en die Toyota's.... dat kost ze ook een flink deel van hun imago, want tot nu toe stonden ze bekend als goed en betrouwbaar, dat is er wel een beetje af inmiddels.
Als jij de fouten aan kunt wijzen, ga je gang.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Gelukkig blinkt de Stadsregio Rotterdam uit jouw onderzoek wel uit in objectiviteit.
Waaruit blijkt dat?quote:De pot verwijt de ketel, anders dan uit dan jouw 'objectieve' onderzoekje uit 2009 blijkt dat inderdaad veel mensen niet echt baat hebben bij en behoefte hebben aan de ov chipkaart.
Wat een boel vragen. En dat alleen maar om te verhullen dat jouw bron er flink naast zat.quote:En wat kost zo'n dagkaart? Moeten ze dan ook steeds in- en uitchecken? En wat als het weer eens fout gaat? Wat als toeristen ergens iets fout doen (wat niet erg ondenkbaar is), krijgen ze dan ook een boete?
Ja het is echt ondenkbaar dat de juf bij het poortje gaat staan met de pasjes en in iedereen in of uitcheck. Dat is echt moeilijk voor te stellen.quote:Jep, 'gewoon' ieder kind zo'n kaartje waarbij ieder kind afzonderlijk moet in- en uitchecken, handig hoor, ipv gewoon dertig strippen afstempelen zonder eventuele problemen.
Je doet maar wat je niet laten kunt. Ik durf tenminste nog van mezelf te zeggen dat ik verder kijk dan mijn neus lang is.quote:Tuurlijk snap ik dat, hoop dat jij ook snapt dat ik blind vertrouwen niet echt serieus neem.
"Blind faith in your leader will get you killed"
Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je nietquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat jij je beweringen en "feiten" niet kunt onderbouwen wist ik ook al.
Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En hoe moest het betalen dan getest worden?
Dan was men er niet achter gekomen dat veel mensen vergeten uit te checken en geld terug moeten krijgen.
Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...quote:En hoe had het dan gewerkt met die poortjes? Hoe moesten die open voor de mensen die de OV chipkaart nog niet hadden?
Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Anders lees je je even in...oh nee, dat wil je niet
En voor je begint te zeiken: dit topic zit net voor niets al bij nummer 23...
In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb je wel een punt, want dat mensen vergeten uit te checken kunnen ze niet uit ervaring elders halen, omdat Nederland daarin toch wel uniek is.
Het veel eenvoudigere systeem om enkel in te checken is inderdaad totaal achterhaald, anno 2010 is dat toch echt ongehoord!
Lul nou niet zo dom man, ik zeg nergens dat de strippenkaart ineens verboden had moeten worden. Lees even op wie ik reageer. Misschien begrijp je het dan wel.quote:Inderdaad, ze hadden gewoon rücksichtloos de strippenkaart moeten verbieden! Wie tegen de vooruitgang is, is...
Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:08 schreef VancouverFan het volgende:
In de Londense metro doen ze niet anders, zowel in als uit checken. Gaat al jaren zo. En dat terwijl ze daar met zones werken. Maar dan wordt het uit checken gebruikt om te zien of je met je kaartje wel naar een bepaald zone had mogen reizen.
Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.quote:De RET in Parijs, precies hetzelfde. Alleen zijn er daar poortjes waardoor je wel uit moet checken. Dus kun je het moeilijk vergeten.
Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dan wel op elk station een begleider staat die je helpt als je per ongeluk als toerist te weinig zones hebt genomen en gewoon uit het station gelaten wordt
[..]
Afhankelijk van welke halte , er zijn ook genoeg haltes waarbij je niet hoeft uit te checken, maar alleen een 1 richtings deur is. Ook zijn er in de buitengebeiden genoeg stations te vinden waarbij geen poortjes staan.
Een kennis van mij woont er en kan met zijn abbonement zo instappen zonder poortje en in het centrum uitstappen en uitchecken. Zonder dat zijn kaart hoe dan ook geblokeerd kan worden omdat er wel of niet geod in/uitgecheckt is.
En zo zou het moeten werken ipv kaarten die blokkeren vanwegen menselijke foutjes/storingen, hoge borg die je verplicht op je kaart moet hebben, enz..
Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.
Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...quote:En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:23 schreef VancouverFan het volgende:
Het zou zo moeten werken dat die borg niet nodig is en mensen gewoon betalen wat ze gebruiken. Het gaat niet mis bij de OV bedrijven, maar het deel mensen dat allerlei manieren zoekt om misbruik te maken van de voorzieningen die (OV) bedrijven bieden.
Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven gevenquote:En waaruit blijkt dat kaarten zomaar geblokkeerd worden? Als je dat consequent "vergeet" zal het uiteindelijk wel een middel zijn om iemand buiten het OV te houden of duidelijk te maken dat die toch echt moet uitchecken. Als het zo af en toe gebeurd zal dat geen reden zijn om kaarten te blokkeren.
Op zich wel een leuke situatie. Kip en het ei misschien. Maar jij en anderen verwijten de OV vervoerders dat ze van slechte bedoelingen uitgaan. En dat terwijl jij en anderen de OV vervoerders net zo makkelijk van allerlei dingen beschuldigen. Bijvoorbeeld dat ze de reizigers in de gaten houden of wantrouwen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
[..]
Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven![]()
Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als mensen van te voren betaalden voor de reis die ze willen gaan maken.
Net als bij die 'ouderwetse' kaartjes...
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.quote:Omdat het systeem hapert? Niet omdat zoveel mensen het 'vergeten' (leuke indruk heb jij van alle mensen), maar omdat het systeem zo ontzettend foutgevoelig/storingsgevoelig is worden mensen onterecht buitengesloten. Maar in jouw beleving zijn het dus allemaal zwartrijders en overtreders. Met zo'n instelling zou je haast zeggen dat je zelf voor de chipkaart werkt...
Als mensen het uberhaupt al terugvragen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb als voorbeeld de NS al een keer gegeven daarbij kun je ook zonder kaartje de trein in stappen maar toch kopen de meeste mensen wel een kaartje, waarom moet de NS dan met de introductie van een nieuw systeem opeens van nog veel slechtere bedoelingen van de klant uitgaan?
[..]
Uit de diverse antwoorden die de ov-bedrijven geven![]()
Verder is het natuurlijk belachelijk dat een kaart blokkeerd omdat iemand een paar keer is(waarbij de vraag is wat een paar keer is) vergeten uit te checken, want die persoon wordt al flink genaaid omdat zijn borg van 4 euro wordt afgescreven en de persoon deze niet terug kan krijgen als hij vergeten is uit te checken.
Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:45 schreef VancouverFan het volgende:
Want of de NS van slechte bedoelingen uitgaat is nog maar de vraag. Die willen gewoon weten waar veel gereids wordt. Welke treinen langer moeten of welke stations te krap zijn. Nu lopen er om de haverklap mensen door de trein om te kijken wat voor een kaartje jij hebt, dat kan met de OV chipkaart wat makkelijker en beter geregistreerd worden.
Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.quote:In de Rotterdam metro reisde 10& van de mensen zwart, is nu dat nog 3 of 4 %. Dus het is wel degelijk het geval dat veel mensen 'een slechte bedoeling' hebben / hadden.
Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.quote:Geef eens zo'n antwoord van een OV bedrijf dan. Heb gezocht maar kon niet vinden dat het zomaar of snel gebeurd. Wat ik kan vinden gebeurd het alleen bij stevige vermoedens vanmisbruik.
Het kan ook zomaar zo zijn dat iemand een lange reis maakt van meer dan 4 euro en daarom 'vergeet' uit te checken. Dus dan naait de reiziger de vervoerder. Terecht dat de vervoerder dan ingrijpt.
quote:http://www.qbuzz.nl/regio(...)er+OV-chipkaart.aspx
Als u zich bent vergeten uit te checken, en u reist op saldo, wordt het volledige instaptarief van ¤4,- afgeschreven. Normaal gesproken wordt dit instaptarief er bij het inchecken afgehaald en bij het uitchecken worden de daadwerkelijke kosten verrekend en krijgt u het teveel betaalde bedrag teruggestort. Maar omdat u niet heeft uitgecheckt krijgt u ook niks terug. Als u enkele keren vergeet uit te checken, dan wordt uw OV-chipkaart geblokkeerd.
Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.quote:http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen
•Als je meerdere malen vergeet in en/of uit te checken, worden alle producten op je Studenten OV-chipkaart geblokkeerd en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je je Studenten OV-chipkaart laten deblokkeren.
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow mbv van de camera's die op alle stations hangen kan ik me niet voorstellen dat het tegenwoordig met een stukje software niet mogelijk zou zijn om de bezoekerssaantallen te tellen.
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.quote:Verder hoef ik als chipreiziger niet op overstap stations uit en in te checken, wanneer ik een normaal kaartje koop weet de ns ook dat ik van A naar b reis, en de meeste mensen kopen een kaartje en stappen vervolgens meteen de trein in. Dit is weer 1 van de dikke duim bedachte redenen van de NS waarom de OV-chipkaart voor hun goed zou zijn. Terwijl als je logisch redeneert het meteen met de door mij aangevoerde redenen gewoon als een vaag argument beschouwd kan worden
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.quote:Dan wil het het er nog niet eens over hebben dat je eerst met alle treinen en 1 kaartje kon reizen, dadelijk moet je ook nog een weten dat je opeens niet meer met de NS reist en ben je verplicht bij de ene vervoerder uit te checekn en bij de andere weer in te checken, wanneer je dat niet gedaan heb krijg je nog een boete ook. Dat is niet te vergelijk met de eerder simpele manier van reizen die we gewend waren.
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijsquote:Hoe kan het eigenlijk dat bij kompleet afgesloten stations nog steeds 3 tot 4% kan zwart reizen, dat zou toch helemaal verdwijnen was ons voorgespiegeld. Verder moeten we ons afvragen waarom er zoveel zwart reisden en nu nog steeds, dat komt allen maar doro de pakkans.
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.quote:Bij de NS reisde eerst ook veel meer mensen zwart toen je nog kaartjes bijd econductuer met een minimale verhoging kon kopen, omdat de pakkans zo klein was en de financiele gevolgen minimaal waren. Mensen zijn ook nog bedrijven en maken een kosten baten analayse. Toen de NS hun boetesysteem invoerde is het aantal zwart reizigers ook gezakt.
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?quote:Dat is hetzelfde als ik maar 2 strippen afstempel en toch meer dan 1 zone reis. Daar verander je niets aan door in en uitchecken te verplichten, als je niet meer controles op de bus/tram laat plaats vinden. Maar juist van deze controles wou men af zijn met een ov-chip kaart.![]()
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?quote:Ok Verklap ons als gebruiker is hoeveel enkele en meerdere is, ik wil concrete cijfers hebben.
nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik wil me best inlezen, heb ik ook al gedaan. Maar ik ga niet 22 delen met hetzelfde gezeur en gepiep doorlezen.
Dat er al zoveel delen vol zijn geluld heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat bepaalde personen perse willen zeiken op de OV chipkaart.
Zo wil de ene keer iemand dat de kaart aangepast wordt en als gezegd wordt dat dat misschien kan begint iemand anders weer te zeuren dat de kaart al zo duur is, lang ontwikkeld is en er geen fouten in zouden mogen zitten.
Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
[..]
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.
Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Als mensen het uberhaupt al terugvragen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_te_checken__.html
Bijna 300.000 reizigers per week dus. Bij de NS vraagt maar 9 procent van de mensen het geld terug, bij Ariva slechts 0,2 procent. Ik heb het eerder al gezegd in dit topic, het uitchecken is wat de ov-chipkaart een ontzettende faalproduct maakt.
Een KM terug om in te checken...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja lachen, kom je een keer laat aan, shit even een km terug om in te checken.
DAAAAAG trein
Howefde niet he met abonnement, NU WEL
Alsjeblieft zeg.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat er 23 delen zijn, komt omdat bepaalde mensen de OV chipkaart willen promoten.
ZOnder jou en je alter ego's zou er een normale discussie ontstaan
overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomatenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een KM terug om in te checken...
Wat loop je weer te overdrijven.
En weer negeren dat het voor mensen die kaartjes moeten kopen wel degelijk handiger is...
Nee dat kan niet met iemand die nooit luistert.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg.
Ga nu niet doen alsof jij een normale discussie voert.
"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Ik zie de kritiek nu al weer voor me als de OV bedrijven dat gaan voorstellen...
[..]
Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
[..]
Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
[..]
Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
[..]
Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
[..]
Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.
[..]
Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
overdrijven ? Incheckpoortjes staan niet bij de perrons hoor. En ook niet bij de kaartjesautomaten
Kom eens een keer verder dan Amsterdam Duivendrecht, dan zie je dat ook
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat is verschil tussen 7 en 7 ? 7x zwartrijden is 7x zwartrijden toch ?
Het zal ook wel. Als je iets niet weet, ga je dingen veronderstellen ?
Kom eens met feiten man
kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ik kan zeggen dat ik op veel meer plaatsen ben geweest dan die jij nu noemt. En daar stonden toch echt paaltjes op het perron of bij de trap op weg naar het perron. Nooit een kilometer ver weg.
Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Treinkaartjes heb je het dan over. Bus had het niet.
Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden dat ze niet meer in de rij hoeven te staan om kaartjes te kopen. Dat vind ik in ieder geval wel prettig. Kom je een keer laat aan, zie je de trein al klaar staan. Rij voor de kaart automaat, volgende trein dan maar.
Nu kun je gewoon inchecken.
Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...quote:[..]
Ik geef nergens een bepaalde indruk over ALLE mensen. Leg me geen woorden in de mond. Je bent al slecht in het voeren van een normale discussie, het wordt alleen maar erger zo.
Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.quote:Als jij zo'n blind vertrouwen hebt in alle reizigers, hoe verklaar je dan dat er nog steeds 4% van de metro reizigers in Rotterdam zwart rijden (tegen 10% voor de OV chipkaart). Lijkt mij een goede reden om aan de eerlijkheid van een deel van de reizigers te twijfelen.
Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
"kom je een keer laat aan" suggereert dat je erg vaak met de trein gaat. Waarom heeft die persoon dan geen abonnement? Dan hoef je namelijk ook geen kaartjes te kopen.
de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vaak met de trein gaan om een keer laat aan te komen?
\quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
kom eens op Rotterdam Centraal kijken, daar staan geloof ik 2 palen aan de kant van waar het gebouw moet komen.
Als ik zie hoe druk het bij de metro is (100m verderop), dan wordt het dus een rij vanaf het perron tot aan de paal die langzaam gaat, als iedereen in/uit moet checken. Bovendien wacht minimaal de helft van de mensen tot er weer "welkom bij de NS" (ofzoiets) op de display staat omdat ze denken dat dat ding anders je niet in/uit checkt, terwijl dit gewoon direct al kan. Gevolg is dus nog langere wachttijd.
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef Tokus het volgende:
[..]
de incidentele reiziger moet dan eerst opzoek naar een ov-chipkaart, of die gaan opladen. Die heeft al helemaal geen zin om verplicht geld te gaan zetten op een kaart die amper gebruikt wordt. Dan ben je dus net zoveel tijd kwijt als dat je een kaartje moet kopen.
ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Nee he, toch doen ze dat nog niet. Zou wel makkelijk zijn he als je dat van te voren doet ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dan zetten ze toch extra palen neer als het echt zo rampzalig gaat.
Lijkt me niet onmogelijk.
Daar ben jij voorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....
Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...
Maar goed, er zijn ook zat incidentele reigers die een kortingskaart hebben, die moeten ze nu ook zoeken als ze incidenteel op reis gaan. En als ze ook af en toe met de bus gaan, staat er sowieso saldo op. En dankzij de mogelijkheid tot het automatisch opladen hoeft niemand zich zorgen te maken dat er te weinig saldo op staat.
Waarom toch alleen maar zoeken naar dingen waar het mis gaat? Waarom wel creatief in het verzinnen van problemen maar niet creatief aan positieve dingen willen denken?
Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als mensen vergeten uit te checken, ligt dat niet aan de OV chipkaart, maar aan de mensen.
Een OV chipkaart kan zichzelf niet uitchecken...
Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.quote:En kan het ook niet zo zijn dat mensen bewust 'vergeten' uit te checken? Omdat de borg minder is dan de reiskosten...
Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat de incheckpoortjes/-paaltjes het doen.
En dan kom je met de trein/bus/whatever vrij laat aan, wil je gauw overstappen, maar moet je eerst nog uitchecken, gezellig met al die andere reizigers die dat ook willen...
Ik zeg nergens dat ALLE mensen dat doen.quote:Ik hoef je geen woorden in de mond te leggen, jij suggereert dat mensen bewust niet uitchecken...
Mijn realiteit is tenminste positief. Jouw realiteit lijkt een zwartgallige te zijn waarbij je alleen maar dingen ziet die verkeerd gaan en niet werken.quote:Je staat wel erg ver buiten de realiteit om dit niet te begrijpen: geen inchecken is ook geen registratie. Die 4% is dus enkel wat ze tegenkomen bij controles door conducteurs. Het echte percentage zwartrijders ligt dus veel hoger.
Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:52 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja dat mag ik hopen dat ze wel gaan doen, als de chipkaart echt verplicht is.
punt is dat dat er al moet zijn op het moment dat er echt gebruikgemaakt van gaat worden, niet pas als het probleem te groot wordt.
Ik zie niets hilarischs aan het tellen van mensen in software, waarbij totaal geen privacy in het geding komt want we hebben nog steeds niet de rekenkracht en alle gezichten in de PC zitten om ook een persoon aan het poppetje te hangen. Dit in tegenstelling tot 7 jaar de niet geanomiseerde reisgegevens van de klanetn opslaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:29 schreef VancouverFan het volgende:
Dit is natuurlijk ook wel weer hilarisch.
Er wordt geklaagd dat de privacy in gevaar komt door de OV chipkaart en jij stelt voor om dan maar nog meer camera's op te gaan hangen om mensen op stations te gaan tellen.
Wat is dat nu voor vaag antwoordquote:Dat kan zo beschouwd worden, het kan ook als een duidelijk en logisch argument beschouwd worden.
Een vernieuwing zou een verbetering voor ook de reizigers moeten zijn, en niet wat het nu is.quote:Weer zo'n leuk voorbeeld dat je meteen weer van de slechte bedoelingen van de vervoerder uitgaat.
En vernieuwing brengt nu eenmaal gewenning met zich mee.
Dat je van vervoerder wisselt is over het algemeen wel duidelijk. De NS treinen zien er heel wat anders uit dan de Syntus treinen...
Ik had toch echt begrepen dat alle stations van poortjes voorzien zouden zijn. Verder blijft het het geval dat je verplicht moet in en uitchecken en dat in parijs met een abbonement soms niet hoeft, soms wel, maar dat je in ieder geval niet in de problemen ermee kan komen, wat natuurlijk in nederland wel mogelijk is.quote:Niet alle metro stations in Rotterdam zijn compleet afgesloten. Net als bij die vriend van je uit Parijs
Laat ik ergens blijken dat ik het niet snap dan. Ik geef alleen maar aan dat zwartrijden niet te voorkomen is, alleen dat het aantal zwartreizers zal verminder door de pakkans te verhogen en de boetes aan te passen.quote:Dus je snapt wel waarom de vervoerders maatregelen nemen om het misbruik / zwartrijden tegen te gaan.
Ik kan me nog herrinneren dat dat 1 van de reden was voor de vervoerders om op deze manier kosten te gaan besparen.quote:Waaruit blijkt dat men van die controles af wilde?
Er vinden nog steeds steekproeven plaats in trein, bus en metro.
Dat zouden we wel denken maar zet dan concrete cijfers er neer ipv de reiziger met zulke vage informatie te voeden. En nee ik ga die organisatie niet bellen, dat ze zich maar eens hier in de discussie mengen dan zien ze vanzelf wel wat er speelt in het land. Alhoewel ik het idee heb dat jij wel iemand uit die organisatie betn en het op deze manier ook wel doorsijpelt de organisatie in.quote:Bel even met OV chipkaart organisatie. Ik weet niet welke concrete cijfers zij hanteren. Het zal ook wel per geval verschillen. 7 keer niet uitchecken in de week is wel wat anders dan 7 keer in een half jaar. Denk je ook niet?
dit is geen gezeur, dit is reëel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een gezeur weer....
ik zeur niet, ik geef je een reëel scenario. Bovendien vind ik de ov-chipkaart voor de metro goed werken, mits de poortjes normaal opengaan. Het komt vaak genoeg voor dat dat ding in m'n gezicht dichtslaat terwijl ik toch echt een "uitchecken" op de display zie verschijnen.quote:Ik wordt een beetje moe van dat selectief reageren en al die kronkels die mensen verzinnen om toch maar te kunnen zeuren op de OV chipkaart...
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Als een product vereist dat je moet uitchecken dan ligt dat niet alleen aan de gebruiker maar ook aan het product die dat verplicht.
[..]
Dat is mogelijk. Voor een deel van de reizigers zal dat het geval zijn.
Als je met veel mensen voor één paaltje moet staan dan is dat vervelend ja. Vooral wanneer dat in een bus of tram gebeurt en je moet uitchecken samen met twintig anderen voordat de deurtjes sluiten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....
bullshit, want die palen zijn in de toekomst wel nodigquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Punt is dat het pas een probleem is als het echt een probleem is. Niet als mensen zoals jij en veel anderen hier dingen gaan zoeken om er een probleem van te maken.
Ze kunnen daar ook wel 100 palen neerzetten waarvan er dan 50 ongebruikt blijven, maar dan zou er weer geklaagd worden dat er geld wordt verspild.
Ja, om de simpele reden dat het een onvolkomenheid is aan het product. De stickers, folders, etc, zijn lapmiddelen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Mensen vergeten het niet, de apparatuur weiger.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef Tokus het volgende:
[..]
dit is geen gezeur, dit is reëel.
Stel nu dat de bioscoop zoiets invoert. Als jij 5x in een jaar naar een bioscoop gaat, heb jij dan zin om verplicht geld op een pasje te zetten als je daar naartoe wil? Of ga je vlak voordat je naar binnen wil dan toch maar eerst even langs een oplaadpunt?
O wacht, gezien je halstarrigheid zul je nu wel "ja" antwoorden op de 1e vraag. Normale mensen zetten liever geen geld op pasjes die ze maar af en toe gebruiken, die zetten er liever alleen geld op op het moment dat ze het nodig hebben.
[..]
ik zeur niet, ik geef je een reëel scenario. Bovendien vind ik de ov-chipkaart voor de metro goed werken, mits de poortjes normaal opengaan. Het komt vaak genoeg voor dat dat ding in m'n gezicht dichtslaat terwijl ik toch echt een "uitchecken" op de display zie verschijnen.
Dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening. Het is een bewuste keuze met als doel de zones af te kunnen schaffen en de reiziger per km te laten betalen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, om de simpele reden dat het een onvolkomenheid is aan het product. De stickers, folders, etc, zijn lapmiddelen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.
dit is ook bullshit want OV bedrijven stellen een limiet van een aantal x per jaar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
Blijkbaar had je het nog niet in de gaten, maar ik negeer jou voortaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen vergeten het niet, de apparatuur weiger.
HOE VAAK MOETEN WE DAT NOG ZEGGEN
Dit is een feit, zelfs de OV bedrijven geven dit toe
Wie zijn de grootste groep rezigers ?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.
In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.
Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
Mooi als je dat met andere ook doet kan je hier weggaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blijkbaar had je het nog niet in de gaten, maar ik negeer jou voortaan.
Aangezien ik toch geen normale discussie kan voeren volgens jou, zal ik jou daar ook niet meer mee lastig vallen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.
In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.
Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
0000quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.
In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.
Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel (of andersom). Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening. Het is een bewuste keuze met als doel de zones af te kunnen schaffen en de reiziger per km te laten betalen.
Geef hem toch gelijk, dondert hij misschien opquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.
Het tellen van mensen door camera's is wel oke, tellen door gebruik van pasjes niet. Het blijft hilarisch.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie niets hilarischs aan het tellen van mensen in software, waarbij totaal geen privacy in het geding komt want we hebben nog steeds niet de rekenkracht en alle gezichten in de PC zitten om ook een persoon aan het poppetje te hangen. Dit in tegenstelling tot 7 jaar de niet geanomiseerde reisgegevens van de klanetn opslaan.![]()
Niks vaags aan. Ik zie het zo, jij ziet het anders. So be it.quote:Wat is dat nu voor vaag antwoord
En dat er geen verbetering is, is ook jouw mening. Veel mensen denken daar anders over.quote:Een vernieuwing zou een verbetering voor ook de reizigers moeten zijn, en niet wat het nu is.
Dat heb jij dan verkeerd begrepen.quote:Ik had toch echt begrepen dat alle stations van poortjes voorzien zouden zijn. Verder blijft het het geval dat je verplicht moet in en uitchecken en dat in parijs met een abbonement soms niet hoeft, soms wel, maar dat je in ieder geval niet in de problemen ermee kan komen, wat natuurlijk in nederland wel mogelijk is.
Jij vond toch dat ze geen borg moesten heffen?quote:Laat ik ergens blijken dat ik het niet snap dan. Ik geef alleen maar aan dat zwartrijden niet te voorkomen is, alleen dat het aantal zwartreizers zal verminder door de pakkans te verhogen en de boetes aan te passen.
Minder controles dus. Niet helemaal afschaffen.quote:Ik kan me nog herrinneren dat dat 1 van de reden was voor de vervoerders om op deze manier kosten te gaan besparen.
Blijft grappig. Als je allerlei onzin over de OV chipkaart pareert, moet je wel bij de OV chipkaart organisatie horen.quote:Dat zouden we wel denken maar zet dan concrete cijfers er neer ipv de reiziger met zulke vage informatie te voeden. En nee ik ga die organisatie niet bellen, dat ze zich maar eens hier in de discussie mengen dan zien ze vanzelf wel wat er speelt in het land. Alhoewel ik het idee heb dat jij wel iemand uit die organisatie betn en het op deze manier ook wel doorsijpelt de organisatie in.
Nogmaals dan maar, dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Ieder nadeel heeft z'n voordeel (of andersom). Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.
Nee. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het is per definitie een onvolkomenheid. Het product dwingt mensen extra stappen te zetten die voorheen onnodig waren. Dat die extra stappen nodig zijn zodat er ook bepaalde voordelen behaald kunnen worden is in dat opzicht irrelevant.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar, dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening.
o ja?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het tellen van mensen door camera's is wel oke, tellen door gebruik van pasjes niet. Het blijft hilarisch.
En die gegevens van de OV chipkaart worden wel anoniem gemaakt
Wat een onzin.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja dat is marktwerking.
Bij de Appie betaal ik ook meer voor 1 fles wasmiddel dan wanneer ik er 50 koop bij de Macro.
Tuurlijk wel. Het gaat ze vooral om de hoeveelheid reizigers. Niet of ze Jan of Truus heten. Bij de controles die ze nu uitvoeren kijken ze ook alleen maar wat voor een kaartje iemand heeft, niet wie het is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
o ja?
Nergens heb ik gehoord dat ze dat ook loskoppelen van de persoonsinformatie. Als dat namelijk wel wordt losgekoppeld is er geen reden om zo duidelijk te maken dat het 7 jaar wordt opgeslagen, want dan is dat namelijk totaal niet meer interessant om te weten.
http://webwereld.nl/nieuw(...)er-ov-chipkaart.htmlquote:Niet volgen
De NS kunnen volgens de privacywaakhond reizigers niet volgen, omdat er alleen 'afgeleide informatie' wordt toegepast. Zo weten de spoorwegen alleen hoe vaak klanten reizen en wat dat oplevert, welke trajecten het meest voorkomen, welke trajecten en stations het meest worden bezocht. De overige informatie wordt via hashing onleesbaar gemaakt.
Desgevraagd erkent het CBP dat gegevensverwerker Trans Link Systems weldegelijk twee databases heeft, waarin alle reisgegevens voor fiscale doeleinden centraal worden opgeslagen. "Maar die komen dus niet bij de vervoersbedrijven", zegt Gert Onne van de Klashorst, hoofd communicatie van het CBP.
Maatschappelijk belang
Het CBP wijst erop dat er ook een maatschappelijk belang is om te helpen aan het bestrijden van de files, waarbij persoonlijke belangen soms iets moeten ingeven. "Daar is nu een evenwicht in gevonden", stelt van de Klashorst. "Wat er nu als voorstel ligt voldoet aan de wet."
Jawel hoor. (streek)bus, auto, fiets.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Er is geen alternatief voor de NS.
Dus ben jij ook zo iemand die alleen maar naar de nadelen kijkt en de voordelen niet wilt zien?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het is per definitie een onvolkomenheid. Het product dwingt mensen extra stappen te zetten die voorheen onnodig waren. Dat die extra stappen nodig zijn zodat er ook bepaalde voordelen behaald kunnen worden is in dat opzicht irrelevant.
Vergelijk het maar met bepaalde medicijnen als dat het misschien voor je duidelijker maakt. Ieder medicijn kent bepaalde vervelende neveneffecten, en bij sommige medicijnen zijn die neveneffecten wel heel erg zuur.
En wat hebben ze daar dan nog aan? O wacht, dan kun je alsnog gegevens matchen....quote:De overige informatie wordt via hashing onleesbaar gemaakt.
Beetje mosterd na de maaltijd he! Weer iemand die wat roept zonder te weten waar die het over heeftquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:23 schreef Tokus het volgende:
sterker nog:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ns-is-onwettig-.html
Nu begrijp ik waarom jij het niet wilt snappen. Jij leest selectief, de dingen die voor jou niet goed uitkomen, negeer je gewoon.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
En wat hebben ze daar dan nog aan? O wacht, dan kun je alsnog gegevens matchen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |