http://www.telegraaf.nl/b(...)_Helmond_over__.htmlquote:Allochtonen nemen PvdA Helmond over
HELMOND - Peter van Stiphout, Mirjam van der Pijl, Stijn Smeulders en Roy Boermeester zijn bij de PvdA in Helmond van de politieke kaart geveegd door Nacati Kaygisiz, Abdel Tijani, Karim Ajouaou en Mohammed Chahim.
De Helmondse kiezer heeft er via voorkeurstemmen voor gezorgd dat vijf van de zes toekomstige raadsleden nu van allochtone afkomst zijn, meldt het Eindhovens Dagblad. Lager geplaatste allochtone partijgenoten nemen de plaats in van de autochtone nummers drie tot en met zes van de PvdA-kandidatenlijst.
'Geen goede mix'
De grootste verrassing is nummer 21 op de lijst, Nacati Kaygisiz. Deze politieman van Marokkaanse afkomst verdringt met 614 stemmen nummer twee, wethouder Jos Boetzkes. Die komt met 492 stemmen als enige autochtoon op de derde plek. Gevolgd door Abdel Tijani, Karim Ajouaou en Mohammed Chahim.
Politiek leider Seyit Yeyden is niet content met de opvallende uitslag. "We hoeven er niet omheen te draaien: het is zo geen goede mix. Een aantal uitstekende kandidaten is nu weggedrukt, zoals Peter van Stiphout en Mirjam van der Pijl. We hebben geen vrouw in de fractie. Maar ja, de kiezer beslist. Met zo'n lage opkomst is de kiesdrempel laag, dus dan kun je iets dergelijks verwachten."
Wat een pareltje iddquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Helmond_over__.html
Boontje komt om zijn loontje voor de PVDA-politici. Nu voelen ze het hoe het is om plaats te moeten maken voor anderen. Hadden ze hun (krimpende) achterban maar moeten leren strategische voorkeursstemmen uit te brengen. Vond het al zo opmerkelijk dat er zoveel moeite gedaan werd om iedereen dat stemhok in te krijgen.
Men oogst wat men zaait.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Boontje komt om zijn loontje voor de PVDA-politici. Nu voelen ze het hoe het is om plaats te moeten maken voor anderen. Hadden ze hun (krimpende) achterban maar moeten leren strategische voorkeursstemmen uit te brengen. Vond het al zo opmerkelijk dat er zoveel moeite gedaan werd om iedereen dat stemhok in te krijgen.
Behalve dat dit min of meer democratisch is en dat het in Feijenoord niet echt vriendelijk gegaan is.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:56 schreef Wokkel het volgende:
Idd powned, net als in Rotterdam Feijenoord afgelopen februari. PVDA autochtonen werden toen ook overrompeld en weggestuurd.
Turkse coup
Het zijn natuurlijk mensen die al jarenlang voor de PVDA werkten, zich bewezen hadden en daarom op een verkiesbare plek terecht waren gekomen. Het gestaalde partijkader dat zeker was van de macht, zullen we maar zeggen. Die kennen elkaar allemaal, onontwarbare constructies van partijbureautjes, stichtingen, functies, eigen integratiebureautjes, cum suis, mediaconnecties, noem maar op. Een kliek kortgezegd. En die moet nu dus aan de kant.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef Frollo het volgende:
Hoezo 'anderen'? Er blijven toch gewoon 6 PvdA'ers in de fractie?
In wezen is iedere partij in meerdere of mindere mate een belangenpartij. De CDA voor de boeren en de gezinnen, de VVD voor de rijken, de SP voor de steuntrekkers en de minima en ga zo maar door. Uiteindelijk spelen de idealen bij beslissingen toch vaak een secundaire rol tov de belangen van de achterban.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:
De PVDA word nu dus echt overgenomen door allochtonen, een trent die we in de toekomst vaker gaan zien. De partij zal dan ook steeds meer op komen voor de belangen van de allochtonen in Nederland, een zeer slechte ontwikkeling.
Alles leuk en aardig met dat integreren maar laten we het wel gezellig houdenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:12 schreef Pool het volgende:
Een politieagent van Marokkaanse afkomst die zich nu inzet voor de lokale politiek en blijkbaar ook goed campagne kan voeren. En het probleem is...?
Dat de PvdA uberahupt stemmen krijgt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:12 schreef Pool het volgende:
Een politieagent van Marokkaanse afkomst die zich nu inzet voor de lokale politiek en blijkbaar ook goed campagne kan voeren. En het probleem is...?
Wat is het verschil? Behalve mijn betere schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid?quote:
Precies, daarbij denk ik dat allochtone kiezers eerder geneigd zullen zijn om een voorkeursstem uit te brengen dan autochtonen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:12 schreef Pool het volgende:
Is dat niet racistisch? Een verwerpelijke eigen volk eerst mentaliteit?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, daarbij denk ik dat allochtone kiezers eerder geneigd zullen zijn om een voorkeursstem uit te brengen dan autochtonen.
Ongelooflijk racistisch. Net als vrouwen die stemmen op een vrouwen verschrikkelijk seksistisch zijn en mensen die op bekenden stemmen aan vriendjespolitiek doen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Is dat niet racistisch? Een verwerpelijke eigen volk eerst mentaliteit?
Dat is het zeker.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Is dat niet racistisch? Een verwerpelijke eigen volk eerst mentaliteit?
Hier heeft Wouter Bos al eens een antwoord op gegeven:quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:12 schreef Pool het volgende:
Onervarenheid en mogelijk meer kans op vriendjespolitiek vanuit hun cultuur ingegeven dus.quote:Wel voorziet Bos mogelijke problemen met een aantal allochtone raadsleden. Velen daarvan zijn al dan niet door voorkeurstemmen in een raad gekozen, terwijl ze vrij laag op de lijst stonden. Met name over hen is de PvdA-leider bevreesd: ''Onze winst is zo groot dat veel mensen - onder wie allochtonen - een raadszetel hebben gekregen, terwijl we niet weten of ze net zo gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst. Ik zie ik het risico dat onervaren raadsleden een veeleisende achterban op hun nek krijgen. Daarom hebben we de PvdA-fracties overal in het land hulp aangeboden met cursussen.'' In Rotterdam en Amsterdam bestaan de PvdA-fracties ruwweg voor 50% uit raadsleden van allochtone afkomst. In Amsterdam stonden zij allemaal op een verkiesbare plaats. In deelraden zijn er wel veel met voorkeurstemmen gekozen.
Bos laat zich ook uit over allochtone politici die ''politiek bedrijven volgens de cultuur van hun land van herkomst, waar cliëntelisme normaal is''. Volgens hem heeft zijn partij daar ervaring mee en hij verwacht dat dit met de opkomst van een nieuwe generatie migranten zal verdwijnen.
Mischien wordt de PvdA zelfs de grootste partij, erg he?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat de PvdA uberahupt stemmen krijgt.
quote:"We zijn de Partij van de Allochtonen geworden"
ENSCHEDE - Binnen de Partij van de Arbeid is beroering ontstaan over het grote aantal allochtonen dat straks in de fractie komt. "We zijn de Partij van de Allochtonen geworden”, stelt raadslid André Boersma die nu het veld moet ruimen.
De sociaal-democraten verloren bij de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag zes zetels, waardoor er nog maar negen zetels overblijven. Van die negen posities zullen er vier ingevuld worden door allochtonen die laag op de kieslijst stonden, maar dankzij voorkeurstemmen spectaculair klommen. Van deze vier toekomstige raadsleden, Coskun Turgut, George Hanna, Shridath Salikram en Kenan Boz, heeft alleen Salikram raadservaring. Voorkeurstemmen brachten hem vier jaar geleden al in de gemeenteraad.
PvdA’er André Boersma had het er moeilijk mee, toen duidelijk werd dat hij het veld moet ruimen vanwege het succes van de allochtonen. "Zwaar kut”, noemde hij zijn verlies in De Tubantia. Hij voegde eraan toe dat de PvdA nu de Partij van de Allochtonen genoemd kan worden. Ook stelde hij dat in één keer een enorme hoeveelheid deskundigheid verloren gaat.
Coskun Turgut noemt het in een reactie ‘een beetje zwak’ dat er zo emotioneel wordt gereageerd. "Verder ga ik daar maar niet op in”, zegt hij.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
De weggestemde PVDA-blanken denken er in ieder geval zó over:
[..]
ROFL!Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.
De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!
Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.
Dat berichtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
ROFL!Exact zo als ik in de OP voorspelde wordt er gereageerd! Allochtonen zijn natuurlijk Prachtig en Lief, maar ze moeten géén PVDA-baantjes innemen. Dán gaat het te ver.
De ware aard komt weer naar boven. Ze importeren die mensen om op hun te stemmen, niet op elkaar!
Misschien dat er voor de heer Boersma bij de PVV nog een plaatsje is. Die zoeken nog mensen met ervaring had ik gehoord.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat bericht![]()
.
Hoe naïef zijn ze binnen de PvdA door te denken dat allochtonen op autochtonen gaan stemmen. Dat ze daar van te voren geen rekening mee hebben gehouden toen ze al die allochtonen op de lijst neer zetten.
Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo? Het zijn gewoon PvdA'ers én ze hebben blijkbaar een achterban. Prima toch? Daar hebben we verkiezingen voor.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Boontje komt om zijn loontje voor de PVDA-politici.
PvdAquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft ligt het gedachtegoed van de PvdA dan weer niet zo ver van het gedachtengoed van de PVV af inderdaad.
Prachtigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik hoor die debiele Wilders nu al
"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik hoor die debiele Wilders nu al
"Weet u meneer Bos, uw partijlid Boersema noemt het ook al de Partij van de Allochtonen, ik zou er maar mee ophouden als ik u was"
Het gaat eerder om vertrouwen. Wie vertrouw je het behartigen van jouw belangen toe. Of de belangen van je gemeente of land natuurlijk, afhankelijk van hoe je hier zelf in staat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen.
Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:02 schreef DrDentz het volgende:
Maar als straks die wet er komt van geen hoofddoekjes in publieke functies kunnen al die mensen toch gewoon weer ontslagen worden?
Al die exotische types, ik zat al te kijken: Nacati? Man of vrouw? Beter noemen ze zich gewoon Truus of Wim.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Abdel, Karim en Mohammed met een hoofddoek rondlopen.
Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbrekenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk mensen die al jarenlang voor de PVDA werkten, zich bewezen hadden en daarom op een verkiesbare plek terecht waren gekomen. Het gestaalde partijkader dat zeker was van de macht, zullen we maar zeggen. Die kennen elkaar allemaal, onontwarbare constructies van partijbureautjes, stichtingen, functies, eigen integratiebureautjes, cum suis, mediaconnecties, noem maar op. Een kliek kortgezegd. En die moet nu dus aan de kant.
Hetgeen dus positief is voor iedereen die tegen de Partij van de Allochtonen is toch? Ik vind dit super. Worden ze even met de neus op de feiten gedrukt en dan zijn ze ineens pissed off , te leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.
Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.
Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat alleen maar goed is natuurlijk, als iemand er slaagt met voorkeursstemmen die kliekjes te doorbreken
En wiens schuld is dat? Als jij onervaren mensen op de lijst zet, blijkbaar alleen met de bedoeling om ze stemmen te laten trekken loop je dit risico. Ik kan er wel om lachen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd of Wilders het binnenkort nog eens aan zal grijpen.
Voor de mensen die gekozen worden is het natuurlijk leuk dat ze een zetel krijgen, maar politiek is niet alleen maar leuk. Het gaat erom dat de beste mensen op de juiste plaats terecht komen in mijn ogen. Het risico bestaat dat mensen met politieke ervaring hierdoor niet meer aan bod komen en dan heeft het op de langere termijn een negatief effect voor de partij.
"de PvdA"? Het ging toch alleen maar om een of andere zuurpruim die hierdoor buiten de boot viel?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het ook alleen maar goed&grappig. Laat ik dat voorop stellen. Het gaat me op de reactie van de PVDA zelf.
Volgens mij passen deze zich prima aan door zich verkiesbaar te stellen. Als je dat niet zou willlen zou je ze niet op de kieslijst van je partij moeten zetten. Maar achteraf gaan lopen janken dat ze met vooorkeursstemmen gekozen worden is gewoon smerig en hypocriet.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Gevoelsmatig heb ik er wel problemen mee dat het zo gaat.
Nieuwkomers horen zich aan te passen, maar op deze manier wordt het beleid aangepast aan de allochtoon.
Gaat het hier trouwens om een trend, of is het meer statistisch en toevallig zo dat in één van 400 gemeentes zoveel allochtonen zijn gekozen ?
Volgens mij waren er dit jaar minder allochtonen op verkiesbare plaatsen gezet door de partijen. Dat allochtone kandidaatraadsleden veel voorkeursstemmen krijgen is niets nieuws. Net zoals dat geldt voor de eerste vrouw op de lijst. In een gemeente met een aantal verschillende dorpen is aan de hand van de uitslag per stembureau ook te zien welke kandidaat uit welk dorp komt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Gaat het hier trouwens om een trend, of is het meer statistisch en toevallig zo dat in één van 400 gemeentes zoveel allochtonen zijn gekozen ?
Kwalijk omdat ze Youssuf heten ipv Wim of waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:19 schreef Devz het volgende:
Door de ironie is het bijna komisch, maar het blijft toch een zeer kwalijke ontwikkeling. Wel eigen schuld van de PVDA natuurlijk, dit is toch wat ze wilden??? Hun eigen strategie keert zich nu tegen hun. Hopelijk zien genoeg mensen dat in, zodat de PVDA het nooit meer voor het zeggen krijgt.
Alsof het bestuur de wijsheid in pacht heeft. Voorkeursstemmen zouden wat mij betreft véél vaker de doorslag moeten geven. Als allochtonen daar beter in slagen dan autochtonen moeten de laatsten misschien eens bij zichzelf ten rade gaanquote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:40 schreef VeX- het volgende:
Omdat ze ws. voornamelijk zijn gekozen om hun culturele achtergrond in plaats van hun kwaliteiten. Het is niet voor niets dat het bestuur bepaalt wie de meest geschikte kandidaten zijn om verkozen te worden.
Ja, van die hollandse namen als Jo of Cor of Wil of Anne, dan is het vanzelf duidelijk!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Al die exotische types, ik zat al te kijken: Nacati? Man of vrouw? Beter noemen ze zich gewoon Truus of Wim.
Dan krijg je alleen maar charismatische marktkooplui vol beloftes op de lijst, ipv mensen die daadwerkelijk iets laten zien in een raad en zich kunnen inlezen in dossiers.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alsof het bestuur de wijsheid in pacht heeft. Voorkeursstemmen zouden wat mij betreft véél vaker de doorslag moeten geven. Als allochtonen daar beter in slagen dan autochtonen moeten de laatsten misschien eens bij zichzelf ten rade gaan
Het bestuur heeft daar zeker meer kijk op dan de kiezer. Zij leveren de kandidaten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alsof het bestuur de wijsheid in pacht heeft. Voorkeursstemmen zouden wat mij betreft véél vaker de doorslag moeten geven. Als allochtonen daar beter in slagen dan autochtonen moeten de laatsten misschien eens bij zichzelf ten rade gaan
Wat wil je dan doen? Voorkeursstemmen afschaffen? De politiek nóg ontoegankelijker maken? Wie zegt trouwens dat de gekozen mensen geen kwaliteit bezitten? Ik lees vooral verzuring omdat de plannetjes van de partijtop niet helemaal uitgepakt hebben zoals ze dachten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan krijg je alleen maar charismatische marktkooplui vol beloftes op de lijst, ipv mensen die daadwerkelijk iets laten zien in een raad en zich kunnen inlezen in dossiers.
Van mij mogen ze zo doorgaan. Des te meer reden voor autochtonen op een andere partij te stemmen (ik snap niet dat er nog een enkele autochtoon op die partij stemt, maar goed). De PvdA stimuleert het wij-zij denken in extreme vorm.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen? Voorkeursstemmen afschaffen? De politiek nóg ontoegankelijker maken? Wie zegt trouwens dat de gekozen mensen geen kwaliteit bezitten? Ik lees vooral verzuring omdat de plannetjes van de partijtop niet helemaal uitgepakt hebben zoals ze dachten.
Niks mis mee dus, storm in een glas waterquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:13 schreef DJKoster het volgende:
In verhouding klopt Enschede wel aardig.
22% van de lijst is allochtoon (5/23) en die hebben samen 18.5% (2159/11691) van de stemmen binnen gehaald.
Inderdaad, je kan beter geen allochtonen in je partij hebben, dat geeft een veel uniformer beeldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zo doorgaan. Des te meer reden voor autochtonen op een andere partij te stemmen (ik snap niet dat er nog een enkele autochtoon op die partij stemt, maar goed). De PvdA stimuleert het wij-zij denken in extreme vorm.
Bij de VVD doen gewoon allochtonen mee. Alleen: die zitten er ogv hun ideeën, en niet ogv hun kleurtje of lekker gekke cultuur. Bij de PvdA snappen ze blijkbaar nog niet helemaal dat het in de politiek om ideeën gaat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, je kan beter geen allochtonen in je partij hebben, dat geeft een veel uniformer beeld
De gekozen allochtonen hebben gewoon betere binding met hun achterban, daar win je stemmen mee. Kunnen de autochtonen nog wat van lerenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bij de VVD doen gewoon allochtonen mee. Alleen: die zitten er ogv hun ideeën, en niet ogv hun kleurtje of lekker gekke cultuur. Bij de PvdA snappen ze blijkbaar nog niet helemaal dat het in de politiek om ideeën gaat.
Net als autochtonen dusquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Binnenkort zal de ene na de andere allochtoon sneuvelen op hun poliieke slagveld zoals ook het verleden heeft bewezen.
Hetzij door fraude, incompetentie of extremistische uitspraken.
Binnenkort in dit theater: Het grote linkse janken gaat beginnen in de trant van ze pikken onze banen en huizen in. Positieve discriminatiegillers................quote:
Zoals rechts al tientallen jaren doet bedoelt jequote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Binnenkort in dit theater: Het grote linkse janken gaat beginnen in de trant van ze pikken onze banen en huizen in. Positieve discriminatiegillers................![]()
NL krijgt wat het verdient, het paard van Troje galopeert gestadig verder.
Ah, jij kent mij? Goed van jou zeg, m'n oprechte complimenten en doe de hartelijke groeten gelijk aan je blanke baas in een gedichtje.quote:
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:42 schreef FTWO het volgende:
Zo'n Boersma moet opdonderen. Eigenbelang belangrijker vinden dan het democratisch proces. Zulke mensen horen niet binnen een sociaal-democratische beweging. En dan ook zo'n semi-populistiesche vertaling van de partij-afkorting erbij![]()
P.s. als hoogopgeleide blanke autochtoon heb ik landelijk ook eens op een allochtoon gestemd. Niet omdat zij allochtoon is maar omdat zij bij een debat de zwaar overschatte en machtsbeluste Hirshi Ali alle hoeken van de tafel liet zien.
Precies.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef Boldface het volgende:
Tja, zo werkt de democratie nu eenmaal. In plaats dat autochtone PvdA'ers zo verbolgen zijn over het succes van hun allochtone partijgenoten, zouden ze zich ook kunnen afvragen waarom zij NIET zulke groepen kiezers aan zich weten te binden.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:51 schreef Jurgen21 het volgende:
Prachtig, de PvdA krijgt het deksel op de neus
Omdat de mensen die 'er hard voor gewerkt hebben' die hoger op de lijst stonden nu hun erebaantje niet hebbenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:14 schreef Tighadouini het volgende:
Wat is het probleem? Men is democratisch verkozen, waarom dan de ophef/gejank.
Ja, ze hebben iemand weten te vinden en gebruiken dat voor een suggestief stukjequote:
Precies, bek houden Boersma, je zit er voor de partij en niet ter meerdere eer en glorie van jezelf.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:14 schreef Tighadouini het volgende:
Wat is het probleem? Men is democratisch verkozen, waarom dan de ophef/gejank.
Ik hoop het niet LPF achtige toestanden leuk.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
Vier jaar geleden maakte Bos zich ook zorgen om al die allochtonen zonder competentie in de raden. Om dit tegen te gaan hebben ze nu wat strenger gescreend. Er staan ook minder allochtonen op de lijsten.
Hopelijk is er ook gescreend op competentie dit keer. Dan boeit het me niet zo
De gemiddelde Nederlander stemt op een partij vanwege de politieke standpunten, niet op etnische afkomst van de verkiesbare volksvertegenwoordigers.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DUHhhhhh...waarom denk jij dat we zo fucking veel politieke partijen hebben?
En jij gaat er maar gewoon van uit dat er op deze mensen gestemd is vanwege hun ethnische afkomst. Da's nogal racistisch, vind je niet?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:27 schreef Xeanor het volgende:
De gemiddelde Nederlander stemt op een partij vanwege de politieke standpunten, niet op etnische afkomst van de verkiesbare volksvertegenwoordigers.
Want daar beledig of denigreer ik ze mee? Het mag natuurlijk gewoon (zo stemmen), maar het is wel gewoon heel droevig en eigenlijk anti-democratisch dat het gebeurt. Stel dat ik ooit naar Canada verhuis, ooit de Canadese nationaliteit krijg en dan daar ga stemmen, dan ga ik toch ook niet op de eerste beste Nederlandse naam op de lijst stemmen omdat ik de rest niet ken? Ik vind dat persoonlijk gewoon volslagen idioot. Het getuigt van geen kennis van de maatschappij en dat je helemaal niet integreert.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij gaat er maar gewoon van uit dat er op deze mensen gestemd is vanwege hun ethnische afkomst. Da's nogal racistisch, vind je niet?
Of krijgt de PvdA wat ze willen en waar meer mensen uit de linkse politiek naar streven?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:51 schreef Jurgen21 het volgende:
Prachtig, de PvdA krijgt het deksel op de neus
Hoeveel politici doen het ook niet voor hun eigen gewin? Kijk maar eens naar Kok enzoquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
Precies, bek houden Boersma, je zit er voor de partij en niet ter meerdere eer en glorie van jezelf.
'Rechts' is toch ook voorstander van integratie, of heb ik iets gemist?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Of krijgt de PvdA wat ze willen en waar meer mensen uit de linkse politiek naar streven?
Maar niet van de gedwongen overname van de nederlandse politiek en cultuur door anderenquote:Op maandag 8 maart 2010 19:34 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
'Rechts' is toch ook voorstander van integratie, of heb ik iets gemist?
Jezelf verkiesbaar stellen binnen bestaande politieke partijen en voldoende mensen weten te mobiliseren om verkozen te worden is dus niet de bedoeling? Dat noem je "gedwongen overname". Hoe zou het dan wel moeten volgens jou?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar niet van de gedwongen overname van de nederlandse politiek en cultuur door anderen
Dus niet dit idee
[ afbeelding ]
doe eens niet sneu huilie huilie klopskequote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Kankerrechtsen. Jullie schakelen weer eens de vriendjes van de Telegraaf in
Maar vervolgens geven ze wel een voorkeursstem aan iemand uit de eigen wijk of het eigen dorp.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:27 schreef Xeanor het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander stemt op een partij vanwege de politieke standpunten, niet op etnische afkomst van de verkiesbare volksvertegenwoordigers.
Zeg Apie, ga je Sjaakz nog antwoord geven?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar niet van de gedwongen overname van de nederlandse politiek en cultuur door anderen
Dus niet dit idee
[ afbeelding ]
Dit is helemaal geen Marokkaan.quote:De grootste verrassing is nummer 21 op de lijst, Nacati Kaygisiz. Deze politieman van Marokkaanse afkomst verdringt
Dat klinkt inderdaad verschrikkelijk Turks. Lekker weer die Turken, die proberen dit in de schoenen van de Marokkanen te schuiven.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen Marokkaan.![]()
Moet je eens op deze naam googelen, dan kom je tot de ontdekking wat voor dubieuze websites hier zo over berichten.
Heb je al op google gezocht?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad verschrikkelijk Turks. Lekker weer die Turken, die proberen dit in de schoenen van de Marokkanen te schuiven.
De Telegraf, maar ook lokum.nl (niet .tr?) en forums.psv (quote:
Importierte Ausländer: Der Griff zur Macht - Politically Incorrectquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Telegraf, maar ook lokum.nl (niet .tr?) en forums.psv (). Meest opvallende was slowakijke.net (wtf?). Of bedoelde je iets anders?
Lol, ik zie hetquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Importierte Ausländer: Der Griff zur Macht - Politically Incorrect
Moslims grijpen de macht in PvdA Helmond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |